BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Documentaire Jan van Beveren: topkeeper van weleer

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
rotterdammertje1
 rotterdammertje1 - maandag 27 juni 2011 - 01:22   quote  deeplink  
Zojuist de documantaire bekeken over Jan van Beveren, topkeeper van weleer. Weggepest door Cruyff en consorten, en daardoor niet kunnen exceleren op ek`s of wk`s. Treffende oneliner van ex-clubgenoot van de kerkhof: met Jan waren we, zowel in 1974 als 1978 wereldkampioen geworden.In de documetaire valt op, dat Frits Barend stelling neemt tegen Johan Cruyff. Frits,gezien als en benoemt Cruyff addept, verwoordt zelfs dat Jan van Beveren werd weggepest als PSV-er door de AJAX clan, geheel ten onrechte. Van Beveren accepteerde het vedettegedrag van enkele ajaxieden zoals Cruyff en Neeskens niet. Toen het tot een machtsstrijd kwam, heeft van Beveren de eer aan zichzelf gehouden, temeer omdat hij inzag dat hij het nooit ging winnen, gezien de populariteit van Cruyff. Koren op de molen van Cruyff uiteraard,triest maar waar: Nederland vergat van Beveren en Cruyff bleef lekker in the picture door voor te doen alsof hij het Nederlandse voetbal wilde redden door bondscoach te worden. Mogelijkheden genoeg de laatste decennia, maar wanneer de mogelijkheid zich aandeed, gaf Cruyff toch weer net even niet thuis. Inmiddels schat Johan Cruyff zijn positie als godenzoon in voor zowel Barcelona als Ajax. Bij Barcelona heeft hij, volgens eigen idee, het aanvallende voetbal uitgevonden, bij Ajax is hij de redder: alle bepalende functies worden uitgevoerd door nitwits,en moeten vervangen worden door grootheden die in zijn straatje passen.Ikzelf word er een beetje onpasselijk van: reageren en ageren op afstand, wat standaard lijkt te zijn voor Cruyff.Als Cruyff een beetje een vent zou zijn,kleur zou bekennen, en eens verwoorden wat een groot icoon als Jan van Beveren heeft en had kunnen betekenen voor het Nederlandse voetbal, wanneer de centen opzij waren geschoven, zou je nog een beetje respect voor de man kunnen opbrengen. Mijn respect houdt op bij het feit dat Johan Cruyff een geweldige voetballer was.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 27 juni 2011 - 01:41   quote  deeplink  
Heb de titel aangepast, alleen 'Triest' zegt zo weinig!
rob010
 rob010 - maandag 27 juni 2011 - 07:52   quote  deeplink  
Rotterdammer jan van beveren begon zijn prof carriere bij sparta, groot geworden bij de fc gloeilamp.

ik ben van mening de beste keeper die ik ooit gezien hebt.
Suijltje
 Suijltje - maandag 27 juni 2011 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2011 - 07:52 schreef rob010 het volgende:
Rotterdammer jan van beveren begon zijn prof carriere bij sparta, groot geworden bij de fc gloeilamp.

ik ben van mening de beste keeper die ik ooit gezien hebt.
Eens!
Er gaan TE veel "goeien" tegenwoordig!
Jan, R.I.V. jongen, vergeten kunnen we je niet!
Droef
 Droef - maandag 27 juni 2011 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2011 - 07:52 schreef rob010 het volgende:
Rotterdammer jan van beveren begon zijn prof carriere bij sparta, groot geworden bij de fc gloeilamp.

ik ben van mening de beste keeper die ik ooit gezien hebt.
Even een correctie: Van Beveren, opgegroeid in de Argonautenstraat in Amsterdam-Zuid (volgens Wikipedia)

Maar niet minder triest.
hotjumper
 hotjumper - maandag 27 juni 2011 - 13:13   quote  deeplink  
Beste niet-Feyenoord keeper van Nederland R.I.P.
sevillana
 sevillana - maandag 27 juni 2011 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2011 - 09:29 schreef Droef het volgende:

[..]

Even een correctie: Van Beveren, opgegroeid in de Argonautenstraat in Amsterdam-Zuid (volgens Wikipedia)

Maar niet minder triest.
klopt, en verder eens

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Documentaire Jan van Beveren: topkeeper van weleer









0.0071890