BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willen Fer en Wijnaldum misschien niet verder onder Been?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
sevillana
 sevillana - dinsdag 28 juni 2011 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:34 schreef Stylzz het volgende:
Zou ie snappen dat t voor Feyenoord-fans onverteerbaar is dat je je club in nood, die bijna uit een heel diep dal geklauterd is, zo laat zitten?
ik denk van niet, . . en jij?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 28 juni 2011 - 22:41   quote  deeplink  
T was eigenlijk een retorische vraag.
sevillana
 sevillana - dinsdag 28 juni 2011 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:41 schreef Stylzz het volgende:
T was eigenlijk een retorische vraag.
oh, . . . dus toch
in hart en nieren...
 in hart en nieren... - dinsdag 28 juni 2011 - 22:43   quote  deeplink  
Ik denk ook dat Been een belangrijk onderdeel is van hun twijfel. Er zat totaal geen positiespel in en iedereen liep met de bal en geloof mij alles is te trainen. Bruins gaf ook al aan dat er totaal niet op getraind werd, zal heus wel een kern van waarheid inzitten. Been maakt niemand beter al beweerd hij van wel. Dat beter worden was al de basis klasse van die spelers zelf want ze moesten in het veld zelf maar naar tactische oplossingen zoeken. door druk van de spelers zelf werd leerdam eindelijk middenvelder en ging Wijnaldum achter de spits hangen. Zo heeft Mario onder druk van de buitenwereld wel meer spelers uiteindelijk op de juiste plek gezet, kon hij zelf waarschijnlijk niet bedenken. Verder zijn al zijn wissels tijdens wedstrijden uitgelopen op flinke missers. Zelfs het publiek was telkens weer verrast.......hij heeft er een zooitje van gemaakt. Ik begrijp dat sommige spelers twijfelen.....
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 28 juni 2011 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:43 schreef in hart en nieren... het volgende:
Ik denk ook dat Been een belangrijk onderdeel is van hun twijfel. Er zat totaal geen positiespel in en iedereen liep met de bal en geloof mij alles is te trainen. Bruins gaf ook al aan dat er totaal niet op getraind werd, zal heus wel een kern van waarheid inzitten. Been maakt niemand beter al beweerd hij van wel. Dat beter worden was al de basis klasse van die spelers zelf want ze moesten in het veld zelf maar naar tactische oplossingen zoeken. door druk van de spelers zelf werd leerdam eindelijk middenvelder en ging Wijnaldum achter de spits hangen. Zo heeft Mario onder druk van de buitenwereld wel meer spelers uiteindelijk op de juiste plek gezet, kon hij zelf waarschijnlijk niet bedenken. Verder zijn al zijn wissels tijdens wedstrijden uitgelopen op flinke missers. Zelfs het publiek was telkens weer verrast.......hij heeft er een zooitje van gemaakt. Ik begrijp dat sommige spelers twijfelen.....
Vlaar en de Vrij niet...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 28 juni 2011 - 22:44   quote  deeplink  
Dwars over de werkvloer loopt een diepe generatiekloof. En die blijkt niet zo gemakkelijk te overbruggen.

Voor de nieuwe generatie professionals is werk een onderdeel van het totale pretpakket dat leven heet, terwijl ouderen hun leven nog steeds in dienst stellen van hun baas.

Albert-Jan van Maren (35) ziet de twee generaties dagelijks botsen. Met zijn negen dienstjaren bij de brandweer in Ede zit hij er precies tussenin. Hij ziet de 50-plussers, die leven voor de brandweer. Als hen buiten diensttijd wordt gevraagd om bij te springen tijdens een ramp, is dat voor hen geen probleem. Natuurlijk doen ze dat. Hij ziet ook de jonkies, de twintigers die net bij de brandweer komen kijken. Voor hen is het op zijn minst een vraag of ze komen opdraven, zegt Van Maren. Zij hebben andere prioriteiten naast hun baan.

Het valt hem op dat zijn jongste collegas heel onbevangen in hun werk staan. Zij denken: De wereld is groot en mijn mogelijkheden zijn eindeloos. Nu zit ik bij de brandweer, want dit kwam op mijn pad. Maar over twee jaar doe ik misschien weer iets heel anders. Tegelijkertijd durven ze zich snel ferm over dingen uit te spreken. Dat is wennen, en levert regelmatig levendige discussies op.

Minder loyaal

Jongeren zijn minder loyaal dan de oudere generatie, blijkt uit onderzoek van prof. dr. Lidewey van der Sluis, hoogleraar strategisch talentmanagement aan universiteit Nyenrode. Nieuwe professionals hebben daarentegen een grote integriteit, zegt zij. Hun werk is een voortdurende zoektocht naar toegevoegde waarde. Ze willen wat betekenen voor de organisatie, voor collegas en voor klanten, eigenlijk voor de hele wereld om hen heen.

Van een balans tussen werk en privé kun je bij de nieuwe professionals eigenlijk niet eens meer spreken. Die scheidslijn is volledig vervaagd. Zij zien werk als deel van het leven als geheel. De oudere generatie wil gewoon haar werk goed doen.

Die twee verschillende manieren van werken botsen. Dat ondervindt ook rijkstrainee Sander Franse (27). Tijdens een van zijn projecten werkte hij nauw samen met een 50-plusser. Mijn prioriteit lag bij het snel opstarten van het programma, zodat het maatschappelijke effect groter was. De primaire focus van mijn collega lag bij de procedures, bij de beleidsstukken die op tijd bij de top van het ministerie moesten liggen.

Ook merkt de rijkstrainee dat hij, meer dan zijn oudere collegas, naar the big picture zoekt. Ik vraag regelmatig: waarom doen we dit? En waarom op deze manier? Dan krijg ik als antwoord dat het nou eenmaal ooit zo besloten is, en dat die discussie al eens is gevoerd. Dat is soms best demotiverend.

Frank Metsemakers (31), ambtenaar bij de gemeente Eindhoven, herkent de preoccupatie van oudere medewerkers met regels en richtlijnen. Als iets niet tot hun takenpakket behoort, zeggen ze: U zit hier verkeerd. Ik zou met de klant meedenken en uitzoeken bij wie hij wel terechtkan. Dat vind ik logisch; ik snap niet dat anderen dat niet vinden.

Metsemakers ergert zich ook aan oudere collegas die zijn klussen uit handen nemen. Ik houd liever zelf de touwtjes in handen. Ik wil al doende leren. Daarbij wil ik best af en toe een tip krijgen of gecoacht worden.

Vuist op tafel

Ook die zaken zijn volgens Van der Sluis kenmerkend voor nieuwe professionals. Ze durven met hun vuist op tafel te slaan. Ze eisen dat er naar hen geluisterd wordt en dat ze zich kunnen ontwikkelen. Maar vooral eisen ze aandacht. Die vitamine A, zoals ik dat noem, kun je ze niet genoeg toedienen. En dat valt hen ook niet kwalijk te nemen, vindt de hoogleraar. Een generatie is immers het product van de samenleving waarin zij is opgegroeid. De twintigers van nu zijn met veel aandacht grootgebracht, in een tijd van grote welvaart en weinig problemen. En nu ze zijn afgestudeerd, staan werkgevers weer met open armen klaar.

Volgens de professor worstelt de nieuwe generatie met een dubbele moraal. De funfactor staat voor hen voorop. Het bedrijf moet leuk zijn, het werk uitdagend en de collegas gezellig. Maar werk is niet vrijblijvend, waarschuwt Van der Sluis. Ze hebben ook plichten. En daar hebben ze moeite mee. Leren werken is een vak apart.
MMM
 MMM - dinsdag 28 juni 2011 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:29 schreef craven het volgende:
MOKOTJO HELD!
Eens.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 28 juni 2011 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:44 schreef Leon FR1908 het volgende:
Dwars over de werkvloer loopt een diepe generatiekloof. En die blijkt niet zo gemakkelijk te overbruggen.

Voor de nieuwe generatie professionals is werk een onderdeel van het totale pretpakket dat leven heet, terwijl ouderen hun leven nog steeds in dienst stellen van hun baas.

Albert-Jan van Maren (35) ziet de twee generaties dagelijks botsen. Met zijn negen dienstjaren bij de brandweer in Ede zit hij er precies tussenin. Hij ziet de 50-plussers, die leven voor de brandweer. Als hen buiten diensttijd wordt gevraagd om bij te springen tijdens een ramp, is dat voor hen geen probleem. Natuurlijk doen ze dat. Hij ziet ook de jonkies, de twintigers die net bij de brandweer komen kijken. Voor hen is het op zijn minst een vraag of ze komen opdraven, zegt Van Maren. Zij hebben andere prioriteiten naast hun baan.

Het valt hem op dat zijn jongste collegas heel onbevangen in hun werk staan. Zij denken: De wereld is groot en mijn mogelijkheden zijn eindeloos. Nu zit ik bij de brandweer, want dit kwam op mijn pad. Maar over twee jaar doe ik misschien weer iets heel anders. Tegelijkertijd durven ze zich snel ferm over dingen uit te spreken. Dat is wennen, en levert regelmatig levendige discussies op.

Minder loyaal

Jongeren zijn minder loyaal dan de oudere generatie, blijkt uit onderzoek van prof. dr. Lidewey van der Sluis, hoogleraar strategisch talentmanagement aan universiteit Nyenrode. Nieuwe professionals hebben daarentegen een grote integriteit, zegt zij. Hun werk is een voortdurende zoektocht naar toegevoegde waarde. Ze willen wat betekenen voor de organisatie, voor collegas en voor klanten, eigenlijk voor de hele wereld om hen heen.

Van een balans tussen werk en privé kun je bij de nieuwe professionals eigenlijk niet eens meer spreken. Die scheidslijn is volledig vervaagd. Zij zien werk als deel van het leven als geheel. De oudere generatie wil gewoon haar werk goed doen.

Die twee verschillende manieren van werken botsen. Dat ondervindt ook rijkstrainee Sander Franse (27). Tijdens een van zijn projecten werkte hij nauw samen met een 50-plusser. Mijn prioriteit lag bij het snel opstarten van het programma, zodat het maatschappelijke effect groter was. De primaire focus van mijn collega lag bij de procedures, bij de beleidsstukken die op tijd bij de top van het ministerie moesten liggen.

Ook merkt de rijkstrainee dat hij, meer dan zijn oudere collegas, naar the big picture zoekt. Ik vraag regelmatig: waarom doen we dit? En waarom op deze manier? Dan krijg ik als antwoord dat het nou eenmaal ooit zo besloten is, en dat die discussie al eens is gevoerd. Dat is soms best demotiverend.

Frank Metsemakers (31), ambtenaar bij de gemeente Eindhoven, herkent de preoccupatie van oudere medewerkers met regels en richtlijnen. Als iets niet tot hun takenpakket behoort, zeggen ze: U zit hier verkeerd. Ik zou met de klant meedenken en uitzoeken bij wie hij wel terechtkan. Dat vind ik logisch; ik snap niet dat anderen dat niet vinden.

Metsemakers ergert zich ook aan oudere collegas die zijn klussen uit handen nemen. Ik houd liever zelf de touwtjes in handen. Ik wil al doende leren. Daarbij wil ik best af en toe een tip krijgen of gecoacht worden.

Vuist op tafel

Ook die zaken zijn volgens Van der Sluis kenmerkend voor nieuwe professionals. Ze durven met hun vuist op tafel te slaan. Ze eisen dat er naar hen geluisterd wordt en dat ze zich kunnen ontwikkelen. Maar vooral eisen ze aandacht. Die vitamine A, zoals ik dat noem, kun je ze niet genoeg toedienen. En dat valt hen ook niet kwalijk te nemen, vindt de hoogleraar. Een generatie is immers het product van de samenleving waarin zij is opgegroeid. De twintigers van nu zijn met veel aandacht grootgebracht, in een tijd van grote welvaart en weinig problemen. En nu ze zijn afgestudeerd, staan werkgevers weer met open armen klaar.

Volgens de professor worstelt de nieuwe generatie met een dubbele moraal. De funfactor staat voor hen voorop. Het bedrijf moet leuk zijn, het werk uitdagend en de collegas gezellig. Maar werk is niet vrijblijvend, waarschuwt Van der Sluis. Ze hebben ook plichten. En daar hebben ze moeite mee. Leren werken is een vak apart.
Bedoel je aan te geven dat het nu goed zou zijn al had Gert-Jan Verbeek trainer van Feyenoord geweest
in hart en nieren...
 in hart en nieren... - dinsdag 28 juni 2011 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:44 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Vlaar en de Vrij niet...
Daar heb je gelijk in maar heb je hun horen zeggen dat ze Mario zo'n geweldige trainer vinden. Ik nog niet ze hebben het alleen over dat er toekomst in de talentvolle selectie zit. Ik heb echt mijn twijfels.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 28 juni 2011 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:46 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Bedoel je aan te geven dat het nu goed zou zijn al had Gert-Jan Verbeek trainer van Feyenoord geweest
Nee wat Sevi zei,het gemis van een de Wolf Fräser Heus of ook van Hooijdonk welicht.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 28 juni 2011 - 22:58   quote  deeplink  
Oke,
Ik dacht die jonkies drillen met Sergeant Verbeek
FEY-Esm
 FEY-Esm - dinsdag 28 juni 2011 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:58 schreef RedDevil1990 het volgende:
Oke,
Ik dacht die jonkies drillen met Sergeant Verbeek
Verbeek was kolonel..
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 28 juni 2011 - 22:58   quote  deeplink  
juist
FEY-Esm
 FEY-Esm - dinsdag 28 juni 2011 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:58 schreef RedDevil1990 het volgende:
juist
Mmm.. afstandelijke houding.. dat werkt niet hoor!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 28 juni 2011 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:58 schreef FEY-Esm het volgende:

[..]

Verbeek was kolonel..
...en heette eigenlijk Gert-Jan Karremans.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 28 juni 2011 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 23:00 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

...en heette eigenlijk Gert-Jan Karremans.
En rende als een schijterd de enclave uit....
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 28 juni 2011 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 23:01 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

En rende als een schijterd de enclave uit....
en is eigenlijk helemaal geen piano-playert.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 28 juni 2011 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 23:00 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

...en heette eigenlijk Gert-Jan Karremans.
Altijd nog beter dan Adjudant Piepesnaaier
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 28 juni 2011 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 23:02 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

en is eigenlijk helemaal geen piano-playert.
Meer een viool type
sevillana
 sevillana - dinsdag 28 juni 2011 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 22:58 schreef FEY-Esm het volgende:

[..]

Verbeek was kolonel..
mwa, . . . . dat verbeelde hij zich zelf volgens mij
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 28 juni 2011 - 23:11   quote  deeplink  
Ja maar volgens mij waren Wijnaldum, Biseswar, Fer, de Vrij en alle andere onder de 21 hardstikke blij met die man.
Dus ik ben toch bang dat die man veelste vroeg is afgedankt.
sevillana
 sevillana - dinsdag 28 juni 2011 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 23:11 schreef RedDevil1990 het volgende:
Ja maar volgens mij waren Wijnaldum, Biseswar, Fer, de Vrij en alle andere onder de 21 hardstikke blij met die man.
Dus ik ben toch bang dat die man veelste vroeg is afgedankt.
of gekomen is
sevillana
 sevillana - dinsdag 28 juni 2011 - 23:11   quote  deeplink  
een van de vele verkeerde keuzes dus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juni 2011 door sevillana --
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 28 juni 2011 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 - 23:11 schreef sevillana het volgende:

[..]

of gekomen is
Kan ook idd,
In ieder geval Verbeek en de oude garde(Makaay, Hofland, De Cler, Gio, Landzaat) was geen succesvol tijdperk.
scarface1979
 scarface1979 - woensdag 29 juni 2011 - 08:52   quote  deeplink  
Er wordt behoorlijk afeweken van het topic. Vraag is simpel. Willen Wijnaldum en Fer misschien weg omdat ze het gevoel hebben dat ze zich onder een andere trainer sneller kunnen ontwikkelen dan onder Been?
Wijnaldum heeft zich in de pers niet uitgesproken. Al het gehele seizoen durft hij niets te zeggen omdat hij bang is er aangehouden te worden. Terecht..

Fer heeft zich na de eerste training wel uitgesproken. Over het feit dat hij zich wil doorontwikkelen en het idee heeft dat hij dat de afgelopen 2 jaar nauwelijks gedaan heeft. Dit klopt wel aardig. Wat belangrijker is, is dat hij kritiek heeft geuit op de trainingen van vorig seizoen. Dus die jonge jongens pakken de training niet goed op. Dollen maar wat. Of de oefenstof en intensiteit is niet goed volgens Fer. In beide situaties is Been daar verantwoordelijk voor...
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 juni 2011 - 10:17   quote  deeplink  
Goed dat je dit topic weer even op het onderwerp aanstuurt.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Meerdere signalen over Been's aanpak, denk zelf dat de chemie tussen Been en spelersgroep over raakt.
Niet zo gek trouwens, na 2 jaar. Houdbaarheid trainers is nou eenmaal beperkt, zeker bij jongere spelers.
nibali
 nibali - woensdag 29 juni 2011 - 10:24   quote  deeplink  
Je bent als trainer zo goed als je materiaal. Wijnaldum loopt zoveel met de bal door een gebrek aan overzicht. Dit is aangeboren. Krijgen ze er bij PSV ook niet uit.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5141
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willen Fer en Wijnaldum misschien niet verder onder Been?









0.0065350