|
|
AFC M&M
|
|
|
PSV heeft met Dries Mertens en Kevin Strootman 2 goede spelers binnengehaald en ook Wijnaldum lijkt als je verschillende bronnen geloofd hen na te gaan en ook naar PSV te verkassen. Heeft Ajax hier niet een kans gemist om toch mertens te halen.. Maken deze aankopen PSV nu titelfavoriet 1...
Wat denken jullie |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Dat Ajax Mertens moest halen roep ik al maanden. Ebicilio overtuigt mij niet op links en Boerrigter is en blijft een vraagteken. Dus aan Mertens heeft PSV een goede, hoewel ik het vergeleken met Dszudszak nog steeds een verzwakking vind.
Strootman moet het nog maar een seizoen lang op het hoogste nivo laten zien. Maar vergeleken met Engelaar is het al snel een versterking.
Ze moeten nog steeds een spits vinden, maar het is duidelijk dat PSV mee gaat doen om de titel. Maar dat is ieder jaar het geval. |
|
|
|
|
ajax21
|
|
|
laten we eerst maar is afwachten wat ze daar gaan brengen, nu al paniek zaaien over het kampioenschap heeft toch geen nut :) snap overigens wel wat je bedoeld, maar ajax heeft ook z'n aanwinsten al binnen |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
strootman weet ik niet zo zeer, Mertens is een goede buitenspeler.... maar ze moeten het beide nog op het niveau van de NL top bewijzen. Ik denk dat Ajax (mits alle sleutelspelers blijven) in potentie het beste elftal heeft. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
Sulejmani kan ook nog linksbuiten , die vind ik 100 x beter dan Mertens . Strootman past echt bij psv weer zo een (saaie) speler, wij hebben Theo op die positie . Dus ik maak me niet druk om psv , twente is veel sterker |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Denk ook dat Mertens wel een versterking is strootman moet het eerst mog maar 1 heel seizoen laten zien zoals je zie @Cyprioot
Wijnaldum zal een goede versterking zijn maar vraag af of hij werkelijk komt
Laten wij maar hopen dat Sigthorsson gauw binnen is dan staat er een goed elftal voor volgend jaar. |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Stekelburg Van de Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Boilesn
Anita/De jong - Janssen Eriksen
Sulejmani Sigthorsson Boerrigter
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2011 door AFC M&M -- |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Strootman, Mertens en nu ook Wijnaldum. geen slechte aankopen. Echter hun verdediging is nog steeds de slechtste linie, maar daar wordt niet in geïnvesteerd. Gaat wel echt nergens over dat ze noodlijdend zijn en nu wel even 17milj. kunnen trekken. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 08:07 schreef Gruber het volgende:Strootman, Mertens en nu ook Wijnaldum. geen slechte aankopen. Echter hun verdediging is nog steeds de slechtste linie, maar daar wordt niet in geïnvesteerd. Gaat wel echt nergens over dat ze noodlijdend zijn en nu wel even 17milj. kunnen trekken. Vreemd verhaal inderdaad. Ieder jaar wordt de druk groter bij PSV, ieder jaar wordt er meer geïnvesteerd om het 'voetbaltechnische gat' te dichten en ieder jaar lopen de financiële problemen verder uit de hand... Terwijl hun belangrijkste manco hun trainer is. Wat moet Rutten met een creatieve speler als Wijnaldum, terwijl hij straks tegen Excelsior toch weer op de counter gaat spelen? Rutten is een angsthaas en straalt dat ook uit op zijn ploeg en daarom zullen ze in beslissende fases in de competitie altijd afhaken. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
PSV neemt hiermee gewoon het risico om bij het missen van de CL volgend seizoen, nog eens af te zakken richting niveau Feijenoord.
Of ik me zorgen maak om PSV, never nooit niet. Al halen ze Messi.
Doet PSV mee om de titel? Uiteraard, dat is elk jaar zo, en zal nu niets anders zijn. Maar ze hebben een kwetsbaar punt, en dat is niet de aanval, het middenveld of de verdediging, maar Rutten zelf. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 07:54 schreef AFC M&M het volgende:Denk ook dat Mertens wel een versterking is strootman moet het eerst mog maar 1 heel seizoen laten zien zoals je zie @Cyprioot Wijnaldum zal een goede versterking zijn maar vraag af of hij werkelijk komt Laten wij maar hopen dat Sigthorsson gauw binnen is dan staat er een goed elftal voor volgend jaar. Mertens vind ik geen verbetering t.o.v. Dzsudzsak en Strootman heeft op dit moment te weinig handelingssnelheid in mijn ogen. Wijnaldum is een prima speler, maar als hij op 10 komt te spelen, dan zal Toivonen waarschijnlijk doorschuiven naar de spits. En ik ben benieuwd of de combi Wijnaldum - Toivonen uit de verf gaat komen... Dat idee heb ik zelf niet echt eerlijk gezegd. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Mertens is wel goed. Strootman nog niks laten zien en wijnaldum is te wisselvallig. Dit gaat psv nog problemen opleveren. Kampioen worden ze iig niet met deze verdediging. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 07:21 schreef AFC M&M het volgende:PSV heeft met Dries Mertens en Kevin Strootman 2 goede spelers binnengehaald en ook Wijnaldum lijkt als je verschillende bronnen geloofd hen na te gaan en ook naar PSV te verkassen. Heeft Ajax hier niet een kans gemist om toch mertens te halen.. Maken deze aankopen PSV nu titelfavoriet 1... Wat denken jullie Ik denk dat ze het goed gedaan hebben, netto zijn ze 4m kwijt en Doedelzak, maar ze hebben wel Mertens, Strootman en Wijnaldum erbij. Ik denk dat ze het tot nu toe goed gedaan hebben op de transfermarkt.
Maar zorgen maak ik me nog niet ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Oei oei oei, dit zijn wel goede aankopen. Maar in plaats van me zorgen maken, zie ik dit als een enorme kans om PSV uit te schakelen. Ze nemen met deze aankopen wederom enorme financiele risico's, ik vind het echt onverantwoord. Er is net een plan door waar best wel wat frictie over is geweest vanuit de gemeenschap en een dag nadat ze dat geld binnen hebben geven ze 18 miljoen uit, oef. Maar zoals ik al zei, dit is voor ons een kans. Als wij nou de komende twee jaar zorgen dat we kampioen worden, speelt PSV geen directe champions league. Als ze zo doorgaan en twee jaar op rij geen kampioen worden gaan ze op financieel gebied feyenooit achterna. Daar hoop ik op. Maar ze hebben met deze drie spelers erbij wel een vrij sterke selectie. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
ik vind het te triest voor woorden dat psv uberhaupt aankopen mag doen, ze hebben al de steun van eindhoven nodig en van dat geld mogen ze aankopen doen, zou niet mogen, belastinggeld van de burgers opmaken aan transfers |
|
|
|
|
You're Ajax
|
|
|
ongelofelijk mooi dit als iedere speler gehaald word die rondgeroepen word dan hebben we eind van het jaar 2500 selectie spelers , hoe komen sommigemensen erbij dat we een mertens nodig hebben? we hebben meer body nodig niet nog meer kleine spelers in nederland kom je ermee weg maar niet in europa janssen is geen grote jongen maar als je de training zag leek het wel een reus in verhouding met de rest. Kerels moet je er ook bij hebben. neemt niet weg dat mertens een goede speler is maar niet voor ons elftal op dit moment.
O.T het zijn goede zaken die psv doet op de transfermarkt maar strootman mertens ipv affellay en doedelzak weet niet of ze daar sterker van zijn geworden ten opzichte van vorig seizoen. dus zorgen maken neej dat niet. Ben benieuwd naar boerrigter/lodeiro/sereno laten we is afwachten hoe hun zich laten zien in de eredivisie denk namelijk uberhaupt niet da ze onder doen voor een mertens die 7 miljoen moest kostten wat een belachelijke prijs is in mijn ogen voor een jongen waar ok heel veel rek in zit maar na 70% van de wedstrijden 1 jaar leuk gespeeld te hebben in mijn ogen dat bedrag echt nog lang niet waard dus psv suc6 met ze van mijn part kopen ze wijnaldum ook nog ze zoeken het maar uit al kopen ze messi
WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Klopt, het niveau is wel gestegen in Eindhoven met deze 3 spelers. Maar ik maak me absoluut geen zorgen.
Op het moment dat ze daar een echte voetbaltrainer aanstellen dan pas begint het een beetje te kriebelen. Hetzelfde geld voor een goede spits. Middenveld is goed, maar daar is alles mee gezegd. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ze kunnen kopen wie ze willen, feit blijft dat Fredje de trainer is en dus worden ze geen kampioen want wij hebben De Boer en Twente heeft Co.
En laten we wel zijn....ze hebben geen spits, geen verdediging en een flapdrol als keeper. |
|
|
|
|
Wopper
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 08:36 schreef Booya4Afca het volgende:PSV neemt hiermee gewoon het risico om bij het missen van de CL volgend seizoen, nog eens af te zakken richting niveau Feijenoord. Of ik me zorgen maak om PSV, never nooit niet. Al halen ze Messi. Doet PSV mee om de titel? Uiteraard, dat is elk jaar zo, en zal nu niets anders zijn. Maar ze hebben een kwetsbaar punt, en dat is niet de aanval, het middenveld of de verdediging, maar Rutten zelf. Ik zou me dan wel zorgen maken als ze messi halen... :O |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 11:11 schreef ktotheb het volgende:Oei oei oei, dit zijn wel goede aankopen. Maar in plaats van me zorgen maken, zie ik dit als een enorme kans om PSV uit te schakelen. Ze nemen met deze aankopen wederom enorme financiele risico's, ik vind het echt onverantwoord. Er is net een plan door waar best wel wat frictie over is geweest vanuit de gemeenschap en een dag nadat ze dat geld binnen hebben geven ze 18 miljoen uit, oef. Maar zoals ik al zei, dit is voor ons een kans. Als wij nou de komende twee jaar zorgen dat we kampioen worden, speelt PSV geen directe champions league. Als ze zo doorgaan en twee jaar op rij geen kampioen worden gaan ze op financieel gebied feyenooit achterna. Daar hoop ik op. Maar ze hebben met deze drie spelers erbij wel een vrij sterke selectie. Ik denk dat het wel meevalt met de risico's die ze hebben genomen, ze hebben 14m ontvangen en 18 uitgegeven. Ik geef toe dat het riskant is, maar netto 4m uitgeven is niet echt veel, daarbij hebben ze jonge spelers die geld nog gaan opleveren in de toekomst. Ze hebben geen schulden meer met de financiele injectie en de huur die ze terug betalen is niets vergeleken wat bijvoorbeeld Ajax aan huur betaald per jaar. Mocht het echt misgaan, dan verkopen ze het stadion, zal de huur verder omhoog gaan en dan pas hebben ze geen mogelijkheid meer voor een financiele injectie, dan is het wachten op een oliesjeikje of bedrijfsleven. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 11:15 schreef Rogier het volgende:Ze kunnen kopen wie ze willen, feit blijft dat Fredje de trainer is en dus worden ze geen kampioen want wij hebben De Boer en Twente heeft Co. En laten we wel zijn....ze hebben geen spits, geen verdediging en een flapdrol als keeper. Dit klopt helemaal!! |
|
|
|
|
bla bla bla
|
|
|
Als ik me niet vergis was het probleem afgelopen seizoen dat het scoren niet lukte dus dan kunnen ze wel mertens en strootman halen maar dan heb je nog steeds geen spits die ze erin schiet dus ik maak me geen zorgen |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Geen zorgen Mertens is een leuke speler Strootman is een overschatte voetballer ze moeten nog maar bewijzen of ze de druk aankunnen bij PSV en ook hun achterhoede is matig en ze hebben angsthaas als trainer die maakt ze nooit kampioen. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 11:36 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik denk dat het wel meevalt met de risico's die ze hebben genomen, ze hebben 14m ontvangen en 18 uitgegeven. Ik geef toe dat het riskant is, maar netto 4m uitgeven is niet echt veel, daarbij hebben ze jonge spelers die geld nog gaan opleveren in de toekomst. Ze hebben geen schulden meer met de financiele injectie en de huur die ze terug betalen is niets vergeleken wat bijvoorbeeld Ajax aan huur betaald per jaar. Mocht het echt misgaan, dan verkopen ze het stadion, zal de huur verder omhoog gaan en dan pas hebben ze geen mogelijkheid meer voor een financiele injectie, dan is het wachten op een oliesjeikje of bedrijfsleven. Sanders heeft in meerdere persberichten aangegeven dat ze niets van het gemeentegeld en maar een gedeelte van het transfergeld van die zoutzak konden investeren, dat klopte dus niet, of ze nemen weer een risico. Daarnaast hebben ze nog geen spits en ook de verdediging lijkt me daar nog niet op orde, dus ze zullen nog meer gaan uitgeven. Daarnaast hebben ze nog gasten als Engelaar, die denk ik niet meer veel zal spelen, maar die wel 1,7 miljoen verdient. Als ze geen champions league halen de komende jaren hebben ze daar echt wel weer een probleem. Ik heb gelezen dat ze met de herstructerering van hun schulden jaarlijks een ruim miljoen besparen, maar dat is nog veel minder dan het salaris van Engelaar alleen, dus zoveel besparen ze er nu ook weer niet mee. Of de berichtgeving omtrent deze hele zaak klopt van geen kant, of ze nemen in Eindhoven wederom onverantwoorde financiele risicos. Doe mij maar Janssen, Boerigter en Serero voor een paar miljoen, dan deze drie voor 18 miljoen. Ajax is eindelijk eens verstandig bezig en in het Zuiden hebben ze de laatste dagen wat last gehad van zonnesteek. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 11:44 schreef bla bla bla het volgende:Als ik me niet vergis was het probleem afgelopen seizoen dat het scoren niet lukte dus dan kunnen ze wel mertens en strootman halen maar dan heb je nog steeds geen spits die ze erin schiet dus ik maak me geen zorgen Ze zullen Barbie wel in de spits zetten en hopen op een terugkeer van Reis, maar ze moeten idd nog een extra spits aankopen lijkt me. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 12:03 schreef nora het volgende:Geen zorgen Mertens is een leuke speler Strootman is een overschatte voetballer ze moeten nog maar bewijzen of ze de druk aankunnen bij PSV en ook hun achterhoede is matig en ze hebben angsthaas als trainer die maakt ze nooit kampioen. Haha, heerlijk hoe iedereen toch over die trainer denkt. Tja ik hoop dat hij nog jaren daar blijft.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 11:36 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik denk dat het wel meevalt met de risico's die ze hebben genomen, ze hebben 14m ontvangen en 18 uitgegeven. Ik geef toe dat het riskant is, maar netto 4m uitgeven is niet echt veel, daarbij hebben ze jonge spelers die geld nog gaan opleveren in de toekomst. Ze hebben geen schulden meer met de financiele injectie en de huur die ze terug betalen is niets vergeleken wat bijvoorbeeld Ajax aan huur betaald per jaar. Mocht het echt misgaan, dan verkopen ze het stadion, zal de huur verder omhoog gaan en dan pas hebben ze geen mogelijkheid meer voor een financiele injectie, dan is het wachten op een oliesjeikje of bedrijfsleven. Nouja, de gemeente heeft er een bedrag van 49 miljoen ingepompt, dan blijft er een bedrag van 41 miljoen over, die ze rood staan. (90 miljoen voor hulp gemeente las ik een aantal dagen geleden op AD.nl)
PSV gaat de grond die de gemeente gekocht heeft, pachten. 40 jaar lang zullen ze de gemeente 2 miljoen per jaar betalen. Dat is dus 2 miljoen + jaarlijkse onderhoud. Aangezien PSV nog gewoon eigenaar is van het stadion, betalen ze geen huur. Dat houdt echter wel in dat ze alle onderhoudskosten voor hun rekening moeten nemen.
Daarnaast heeft de gemeente een aantal eisen gesteld, zo mag PSV gedurende een periode niet verhuizen. Ook uitbreiden van het stadion is lastig, gezien de ligging.
Ze zullen natuurlijk wel een spaarpotje hebben om een speler aan te trekken. Die is dan gevuld door verkoop Dzudzak (hoe je het ook schrijft) en Affelay.
Om het echter slim is om dat spaarpotje te legen, in de hoop dat je komend seizoen WEL CL haalt, is in mijn ogen, gezien de situatie bij PSV erg riskant. Daar kunnen wij (helaas) over mee praten.
Haal je het niet, dan lopen ze wederom 15 miljoen mis, en hebben ze nauwelijks een reserve potje meer.
Al weet niet ik niet hoe het met de eigen vermogen van PSV zit. Maar gezien het feit dat de gemeente bij heeft moeten springen, verwacht ik dat er niet veel aan eigen vermogen over is.
Eigenlijk heeft PSV een type Adriaanse of de Boer nodig, die eerst naar eigen jeugd kijken en dan pas naar gerichte aankopen. In plaats van dat je fors geld investeerd, in de hoop dat het volgend seizoen beter gaat... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax moet toch helemaal niet naar PSV kijken, maar gewoon naar onszelf, ook wij hebben een aantal goede versterkingen, en zijn gewoon titelkandidaat.
Als we het dan even over PSV hebben.
Affelay weg, Reis vrijwel gehele seizoen nog uitgeschakeld, Berg weg, Dsudzak weg
Dit waren 4 basisspelers aan het begin van de vorige competitie,
Ze halen Mertens voor Dsudzak wat ik geen mindere voetballer vind dat doen ze dus goed, ze halen Wijnaldum voor Affelay wat een veel minder goede voetballer is en ze halen strootman om het eventuele vertrek van Engelaar op te vangen die zich inderdaad maar eens moet bewijzen op een hoger niveau en vast niet nu al de ploeg gaat trekken..
Daarbij hebben moeten ze dus een andere manier van voetballen gaan aanleren als team, en moeten ze 4 spelers inpassen, ik denk dat PSV een minder goede selectie hebben dan aan het begin van afgelopen seizoen, terwijl Ajax er iets beter op gaat worden verwacht ik. |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 08:36 schreef Booya4Afca het volgende:PSV neemt hiermee gewoon het risico om bij het missen van de CL volgend seizoen, nog eens af te zakken richting niveau Feijenoord. Of ik me zorgen maak om PSV, never nooit niet. Al halen ze Messi. Doet PSV mee om de titel? Uiteraard, dat is elk jaar zo, en zal nu niets anders zijn. Maar ze hebben een kwetsbaar punt, en dat is niet de aanval, het middenveld of de verdediging, maar Rutten zelf. Eens, al vind ik hun verdediging ook niet overtuigend. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 12:25 schreef remco k het volgende:Ajax moet toch helemaal niet naar PSV kijken, maar gewoon naar onszelf, ook wij hebben een aantal goede versterkingen, en zijn gewoon titelkandidaat. Als we het dan even over PSV hebben. Affelay weg, Reis vrijwel gehele seizoen nog uitgeschakeld, Berg weg, Dsudzak weg Dit waren 4 basisspelers aan het begin van de vorige competitie, Ze halen Mertens voor Dsudzak wat ik geen mindere voetballer vind dat doen ze dus goed, ze halen Wijnaldum voor Affelay wat een veel minder goede voetballer is en ze halen strootman om het eventuele vertrek van Engelaar op te vangen die zich inderdaad maar eens moet bewijzen op een hoger niveau en vast niet nu al de ploeg gaat trekken.. Daarbij hebben moeten ze dus een andere manier van voetballen gaan aanleren als team, en moeten ze 4 spelers inpassen, ik denk dat PSV een minder goede selectie hebben dan aan het begin van afgelopen seizoen, terwijl Ajax er iets beter op gaat worden verwacht ik. Sterker nog, Reis is vanaf maandag transfervrij.
Wat Ajax betreft, alles zal afhangen aan het feit of Vertonghen wel of niet vertrekt. |
|
|
|
|
Carmine
|
|
|
Zorgen maken. Nee hoor. Mertens deed het leuk in het begin van het seizoen maar werd steeds zwakker naar mate het seizoen ten einde kwam. En dat moet nu bij PSV aan de slag. Dat niveau ligt een stukje hoger dan bij Utrecht. zelfde geldt voor strootman. Mertens is lang niet zo sterk als Doedelzak. Daarbij komt ook nog eens dat Boerigter en Serero de verrassingen van de Eredivisie gaan worden. Boerigten is een completere speler dan Mertens. Wat ik niet snap is dat PSV wordt geredt van de ondergang en nog geen 12 uur laten 19 mlj uitgeeft aan spelers. En dan moet er nog een spits komen. En zonder Afellay is PSV stukken minder. Al met al.... PSV zal strijden met AZ om de derde plaats. Helaas zal dat betekenen dat ze weer geen CL gaan spelen en vervolgens weer geld te kort komen. |
|
|
|
|
Carmine
|
|
|
oh ja..... en Rutten is trainer |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Ze schijnen ook Hamdaoui, Tyton en twee verdedigers willen halen. Ze doen maar. Wijnaldu, Mertens, Hamdaoui allemaal balverliefde spelers die geen oog hebben voor een ander. Meeverdedigen hebben ze nooit van gehoord. Ze willen nu bij PSV een speelstijl er doorheen drukken die ze niet gewend zijn. Als nu echt gerichte aankopen doen en kijken wat ze echt nodig hebben dan zou ik mij iets zorgen maken maar nu totaal niet. Ze nemen namelijk een hele grote gok want al die aankopen zullen niet voor minder dan een miljoen gaan tekenen dus de slarishuishouding puilt nog meer uit en dat dat juist het probleem van veel clubs die verlies draaien. Het salarispotje. Ze zijn aan het gokken en als het mis gaat dan gaat het goed mis!! |
|
|
|
|
Spotgod
|
|
|
PSV doet vooral aankopen om het aankomende seizoen te redden, met de huidige aankopen halen ze voor veel geld talenten die bij Utrecht misschien functioneren maar het niveau bij PSV eerst nog maar eens moeten gaan behalen. Ajax is bezig met de middellange termijn. De versterkingen die worden aangetrokken aan talenten en trainers geven een duidelijk aan dat het voor Ajax een strategie wordt waarbij de eigen jeugd zorgt voor een continue doorstroom naar het 1e die na 3 - 5 vervolgens voor veel geld verkocht kunnen worden en weer worden opgevolgd door nieuwe talenten. De spelers die het 1e niet overtuigend halen hebben voldoende kwaliteit om voor bedragen tussen de 500K en 3M verkocht te worden. Kortom: Ajax wordt een opleidingsinstituut met een 1e elftal wat elk jaar redelijk ver kan doorstoten in de CL. |
|
|
|
|
Carmine
|
|
|
Brandje: Volgens Fullham zijn ze bezig met de overgang van Flapdroloui. Dus hij zal niet naar PSV gaan. |
|
|
|
|
Spotgod
|
|
|
Voor Ajax wordt het, nu duidelijk is dat Hamdoei! en De Zeeuw verkocht zijn/worden, tijd om de spitsen binnen te gaan halen waarmee eindelijk het manco van te weinig scorend vermogen wordt opgelost. Sigthorsson kan daar een bijdrage aan leveren maar is nog jong en onervaren. Mataz kan een prima aanvulling zijn tenzij er wordt gekozen voor een ervaren spits a la Huntelaar. Om te scoren in de CL moet er wel iemand staan die niet onder de indruk raakt en ze er gewoon inlegt. |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Het zijn inderdaad goede aankopen die PSV gedaan heeft, maar als Ajax zijnde zou ik mij geen zorgen maken. Je moet het juist zien als een uitdaging. Het geeft toch veel meer voldoening om kampioen te worden in een competitie met sterke tegenstanders dan wanneer je elke week met 4-0 wint. Voor de Nederlandse competitie is het ook belangrijk dat er meerdere sterke teams zijn. Hoe meer topwedstrijden je speelt hoe hoger het/ je niveau wordt. Dat is ook belangrijk om aansluiting bij de rest van Europa te behouden. Daarom hoop ik bijvoorbeeld ook echt dat El Hamdaoui in Nederland blijft, ondanks dat hij het bij Ajax op meerdere fronten niet goed heeft gedaan (Ajax misschien ook niet richting hem. we weten tenslotte nooit exact hoe het hele verhaal in elkaar steekt). Desondanks blijft het een geweldige speler.
Ik ga me eerlijk gezegd ook steeds meer irriteren aan de continu negatieve uitspraken van de media (lees voetbal international, studio voetbal en de schrijvende pers) over het feit dat Nederland een Mickey Mouse-competitie heeft, dat kwartfinale Europa-league niet voorsteld en dat de spelers er hier niets van kunnen. Ik ben namelijk sterk van mening dat door dit soort uitspraken spelers eerder gaan kiezen voor het buitenland. Neem bijvoorbeeld Koevermans als voorbeeld, prima spits voor nederlandse competitie, maar voelt zich verjaagt. De media mag en moet kritisch zijn, maar men hoeft niet alleen maar de negatieve kant te belichten. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Zorgen maken? Is toch heerlijk dat ze er weer 18 miljoen tegenaan gooien. Straks weer geld op betekent einde psv. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 12:09 schreef ktotheb het volgende:[..] Sanders heeft in meerdere persberichten aangegeven dat ze niets van het gemeentegeld en maar een gedeelte van het transfergeld van die zoutzak konden investeren, dat klopte dus niet, of ze nemen weer een risico. Daarnaast hebben ze nog geen spits en ook de verdediging lijkt me daar nog niet op orde, dus ze zullen nog meer gaan uitgeven. Daarnaast hebben ze nog gasten als Engelaar, die denk ik niet meer veel zal spelen, maar die wel 1,7 miljoen verdient. Als ze geen champions league halen de komende jaren hebben ze daar echt wel weer een probleem. Ik heb gelezen dat ze met de herstructerering van hun schulden jaarlijks een ruim miljoen besparen, maar dat is nog veel minder dan het salaris van Engelaar alleen, dus zoveel besparen ze er nu ook weer niet mee. Of de berichtgeving omtrent deze hele zaak klopt van geen kant, of ze nemen in Eindhoven wederom onverantwoorde financiele risicos. Doe mij maar Janssen, Boerigter en Serero voor een paar miljoen, dan deze drie voor 18 miljoen. Ajax is eindelijk eens verstandig bezig en in het Zuiden hebben ze de laatste dagen wat last gehad van zonnesteek. Je hebt helemaal gelijk, metname met hoe Ajax is omgegaan deze transfer periode!! Ik heb hem dat ook horen zeggen en toch investeren ze meer, dan ze kregen voor doedelzak. Misschien weten zij meer dan wij en hebben ze al een voorschot genomen op de eventuele verkoop van Bakal of Engelaar. Ik snap er weinig van. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 12:24 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Nouja, de gemeente heeft er een bedrag van 49 miljoen ingepompt, dan blijft er een bedrag van 41 miljoen over, die ze rood staan. (90 miljoen voor hulp gemeente las ik een aantal dagen geleden op AD.nl) PSV gaat de grond die de gemeente gekocht heeft, pachten. 40 jaar lang zullen ze de gemeente 2 miljoen per jaar betalen. Dat is dus 2 miljoen + jaarlijkse onderhoud. Aangezien PSV nog gewoon eigenaar is van het stadion, betalen ze geen huur. Dat houdt echter wel in dat ze alle onderhoudskosten voor hun rekening moeten nemen. Daarnaast heeft de gemeente een aantal eisen gesteld, zo mag PSV gedurende een periode niet verhuizen. Ook uitbreiden van het stadion is lastig, gezien de ligging. Ze zullen natuurlijk wel een spaarpotje hebben om een speler aan te trekken. Die is dan gevuld door verkoop Dzudzak (hoe je het ook schrijft) en Affelay. Om het echter slim is om dat spaarpotje te legen, in de hoop dat je komend seizoen WEL CL haalt, is in mijn ogen, gezien de situatie bij PSV erg riskant. Daar kunnen wij (helaas) over mee praten. Haal je het niet, dan lopen ze wederom 15 miljoen mis, en hebben ze nauwelijks een reserve potje meer. Al weet niet ik niet hoe het met de eigen vermogen van PSV zit. Maar gezien het feit dat de gemeente bij heeft moeten springen, verwacht ik dat er niet veel aan eigen vermogen over is. Eigenlijk heeft PSV een type Adriaanse of de Boer nodig, die eerst naar eigen jeugd kijken en dan pas naar gerichte aankopen. In plaats van dat je fors geld investeerd, in de hoop dat het volgend seizoen beter gaat... Mooi geschreven! Ik wist niet dat ze zoveel rood stonden? Tja ik weet ook niet hoe het met hun eigen vermogen is gesteld, maar ik denk idd ook dat ze nu net als Ajax en Feyenoord goed moeten kijken of er goede jeugdspelers rondlopen en dan pas beslissen om een aankoop te doen. Dit neigt wel een beetje naar paniekvoetbal, zoals ik het nu begin in te zien. Ze hebben in mijn ogen nu wel weer een sterk elftal, maar of dat genoeg is?
Laten we maar hopen dat Ajax niet teveel goede krachten kwijt gaat raken verder. Steek mag weg, daar kan ik nog mee leven. De Zeeuw is weg, kan ik ook nog mee leven. Alleen als Verthongen en v/d Wiel ook weg zouden gaan, dan maak ik me wel een beetje zorgen over wie de opvolgers gaan worden. Dan ben je wel heel veel ervaring kwijt. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 12:25 schreef remco k het volgende:Ajax moet toch helemaal niet naar PSV kijken, maar gewoon naar onszelf, ook wij hebben een aantal goede versterkingen, en zijn gewoon titelkandidaat. Als we het dan even over PSV hebben. Affelay weg, Reis vrijwel gehele seizoen nog uitgeschakeld, Berg weg, Dsudzak weg Dit waren 4 basisspelers aan het begin van de vorige competitie, Ze halen Mertens voor Dsudzak wat ik geen mindere voetballer vind dat doen ze dus goed, ze halen Wijnaldum voor Affelay wat een veel minder goede voetballer is en ze halen strootman om het eventuele vertrek van Engelaar op te vangen die zich inderdaad maar eens moet bewijzen op een hoger niveau en vast niet nu al de ploeg gaat trekken.. Daarbij hebben moeten ze dus een andere manier van voetballen gaan aanleren als team, en moeten ze 4 spelers inpassen, ik denk dat PSV een minder goede selectie hebben dan aan het begin van afgelopen seizoen, terwijl Ajax er iets beter op gaat worden verwacht ik. Eens dat we niet teveel naar PSV moeten kijken en op dit moment hebben we denk ik ook wel het beste elftal, maar zoals ik net al zei, ik maak me wel een beetje zorgen als we Verthongen en v/d Wiel ineens kwijtraken deze periode. Dan heb je wel een talentvolle ploeg, maar mis je wel wat ervaren krachten.
Als je het zo neerzet met Wijnaldum voor Affelay en Mertens voor Doedelzak, dan heb je wel gelijk dat PSV op paier zwakker is geworden, dan vorig seizoen en Ajax idd sterker, zolang er niet teveel anderen (buiten Steek en De Zeeuw om) basisspelers vertrekken bij Ajax. Vergeet niet dat ook wij Suarez kwijt zijn geraakt vergeleken met afgelopen seizoen, daar had ik Mertens graag voor terug zien komen destijds, daar baal ik echt nog steeds van, ook al moeten we die jongens zoals Ebicilio wel een kans geven.
Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren deze transferperiode. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 14:05 schreef Carmine het volgende:Brandje: Volgens Fullham zijn ze bezig met de overgang van Flapdroloui. Dus hij zal niet naar PSV gaan. Laten we het hopen.. |
|
|
|
|
MR L
|
|
|
El Hamdoei!!!! Whahahahahahahahahahaha geweldig ik lig in een deuk hier... Maare ff serieus .. Geld van de zeeuw en El homodoui gewoon steken in matavz 8 milj neertellen dan zijn we klaar als cvitanitch en lodeiro wegaan dan haal je sightorson er nog bij als 2e spits wat frank wil en als maarten weggaat vermeer laten keepen als vertongen weggaat voor een lekker bedrag dan kijk je als je grygera kan halen of een andere sterke verdediger
en psv bestaat alleen uit toivonen en lens de rest is te mager |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juni 2011 - 15:41 schreef MR L het volgende:El Hamdoei!!!! Whahahahahahahahahahaha geweldig ik lig in een deuk hier... Maare ff serieus .. Geld van de zeeuw en El homodoui gewoon steken in matavz 8 milj neertellen dan zijn we klaar als cvitanitch en lodeiro wegaan dan haal je sightorson er nog bij als 2e spits wat frank wil en als maarten weggaat vermeer laten keepen als vertongen weggaat voor een lekker bedrag dan kijk je als je grygera kan halen of een andere sterke verdediger en psv bestaat alleen uit toivonen en lens de rest is te mager Ja verkoop maar lekker 6 spelers, waarvan 3 normaal in de basis moeten en 1 een talent is, die (hopelijk) volgend jaar gaat doorbreken.. |
|
|
|
|
MR L
|
|
|
en hem niet aan psv verkopen hoe je het ook bekijkt hij is een goeie speler en een goeie speler naar de concurent daar doen wij niet aan we zijn geen twente :p dan maar in het 2e hahahaha gwn een stokje voor steken gun die kneus nix lang leve JAXIE |
|
|
|
|
MR L
|
|
|
|
|
|
MR L
|
|
|
en de zeeuw verkoop ik liever niet maar hij gaat naar spartak dus praat niet |
|
|
|
|
MR L
|
|
|
en dario komt niet meer aan spelen toe als frank nog 2 goeie spitsen haalt en ja lodeiro heb je gelijk die kunne we goed gebruiken |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: De Zeeuw, El Hamdaoui, Cvitanich, Lodeiro, Stekelenburg en Vertonghen.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ja, dus dat is al 1, je noemt er nog 5.. |
|
|
|