|
|
RenatoBos
|
|
|
Das het beste..als het er te veel worden kun je ze zo in het water schuiven.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Noord Holland, effe denken. Dat was toch de achterbuurt van West Friesland ? :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik heb er niets mee, dus roep wat je wilt |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Weet ik, maar maakt me echt niet uit 😉 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, ben alleen trots op mijn regio, niet de provincie |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Brabanders en Zeeuwen...Zal beschaving daar ooit wortel schieten? ;) |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Ik zal nog één poging doen om uit te leggen waarom Van Geel het m.i. heel redelijk gedaan heeft. Hij heeft m.i. een selectie neergezet waarmee Feyenoord in ieder geval 'fluitend' derde had moeten kunnen worden, met mogelijk kans op meer.
Keepers:
Vermeer (1 mln ↑), Hahn ([T] ↔) (Hansson [T] ↔), Miazek (↔)
Verdedigers:
RB: Karsdorp (↑), Nieuwkoop (↑) RCV: Van Beek (↔), Botteghin (2,5 mln ↑) LCV: Van der Heijden ([T] ↓, maar nog altijd 2,5 mln), Verdonk (↔) LB: Kongolo (↑), Nelom (↔), Gronsveld (↔)
Middenvelders:
CM: Vejinovic (3,5 mln ↓ maar nog altijd 4,75 mln), Vilhena (↑), El Ahmadi (700K ↓ maar nog altijd 3 mln), Tapia (2,5 mln ↑)
OM: Toornstra (3,5 mln ↓ maar nog altijd 4 mln), Gustafson (1,5 mln ↑), Jari Schuurman (↑)
Aanvallers:
RB: Kuijt ([T] ↔), Basacikoglu (3,5 mln ↓) CA: Kramer (2,2 mln ↑), Achahbar (↔) LB: Elia ([T] ↔)
(↑) gestegen transferwaarde volgens transfermarkt + evt. aankoopbedrag (↔) gelijk gebleven transferwaarde volgens transfermarkt + evt. aankoopbedrag (↓) gedaalde transferwaarde volgens transfermarkt + evt. aankoopbedrag [T] transfervrij
Totale huidige waarde selectie, nogmaals volgens transfermarkt, 65,65 mln!
Alle posities, m.u.v. de LB (alleen Elia) en eigenlijk ook RB (Kuijt is geen RB) minimaal dubbel bezet. Mix van jeugd en ervaring. En alleen Basacikoglu is op dit moment minder waard dan zijn aankoopbedrag. Van der Heijden, Vejinovic en Toornstra zijn weliswaar minder waard geworden, maar VdH was transfervrij en Vejinovic en Toornstra zijn nog altijd meer waard dan hun aankoopbedrag.
Puur aankoop- / selectietechnisch dus helemaal niet zo gek vind ik, al had ik natuurlijk ook liever Zyech dan Tapia en (misschien) Pröpper i.p.v. Vejinovic gehad. Maar dat hou je altijd. En Kramer is ook niet mijn droomspits, maar blijkbaar was er geen betere te halen.
Van Geel / Feyenoord heeft er voor gekozen een clubman ZONDER eredivisie-ervaring aan te stellen als trainer en daar is het m.i. misgegaan. Ik ben van mening dat een ervaren trainer met dit materiaal wel lang mee had kunnen doen om de titel. Een beetje a la Koeman. Maar ook die is het uiteindelijk niet gelukt, simpelweg omdat de selectie daarvoor kwalitatief en in de breedte minder sterk bleek dan die andere twee.
Oftewel, Van Geel hoeft van mij niet weg en Gio nu ontslaan zou ik ook belachelijk vinden, maar als er voor volgend seizoen een aantoonbaar betere TD en/of betere trainer kan worden aangesteld, kan ik daar ook prima mee leven. Vooralsnog moeten we het hier echter mee doen en vind ik dat als je eerlijk/realistisch kijkt, je niet verbaasd kunt zijn over de resultaten. Teleurstellend? Ja, ook ik ben dit seizoen wederom teleurgesteld, absoluut. Maar om Van Geel daarom met pek en veren de Kuip uit te jagen, sorry hoor. |
|
|
|
|
daan limbos
|
|
|
Voor het aan (overbodige) middenvelders uitgegeven bedrag had je een goede aanvaller kunnen kopen. Kazim heeft ons een vermogen gekost. Vraagtekens of we Botteghin echt nodig hadden. van der Heyden voegt niets toe. Woudenberg uitgeleend, maar Nelom bij de selectie laten. Verder heb ik het donkerbruine vermoeden dat je voor de meesten van die spelers nooit het bedrag terug kunt krijgen wat er voor betaald is. Guidetti laten lopen, Kramer was absoluut Feyenoord onwaardig volgens van Geel maar werd even later toch gehaald. Hadden we vorige week niet het duurste elftal in de competie waar Jong-Feyenoord in uitkomt? Is dat niet een begin van kapitaalvernietiging? Mag ik dan mijn bedenkingen bij de TD hebben? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Iedereen mag vinden wat ze willen zo lang je maar accepteert dat t een mening is en geen zuivere waarheid |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 21 maart 2016 - 17:45 schreef daan limbos het volgende:Voor het aan (overbodige) middenvelders uitgegeven bedrag had je een goede aanvaller kunnen kopen. Kazim heeft ons een vermogen gekost. Vraagtekens of we Botteghin echt nodig hadden. van der Heyden voegt niets toe. Woudenberg uitgeleend, maar Nelom bij de selectie laten. Verder heb ik het donkerbruine vermoeden dat je voor de meesten van die spelers nooit het bedrag terug kunt krijgen wat er voor betaald is. Guidetti laten lopen, Kramer was absoluut Feyenoord onwaardig volgens van Geel maar werd even later toch gehaald. Hadden we vorige week niet het duurste elftal in de competie waar Jong-Feyenoord in uitkomt? Is dat niet een begin van kapitaalvernietiging? Mag ik dan mijn bedenkingen bij de TD hebben? Eens hoor. Plus we hebben veel geld uitgegeven aan middenvelders, en als er nu een linie niet voldoet dan is dat het middenveld. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op maandag 21 maart 2016 - 17:45 schreef daan limbos het volgende:Voor het aan (overbodige) middenvelders uitgegeven bedrag had je een goede aanvaller kunnen kopen. Kazim heeft ons een vermogen gekost. Vraagtekens of we Botteghin echt nodig hadden. van der Heyden voegt niets toe. Woudenberg uitgeleend, maar Nelom bij de selectie laten. Verder heb ik het donkerbruine vermoeden dat je voor de meesten van die spelers nooit het bedrag terug kunt krijgen wat er voor betaald is. Guidetti laten lopen, Kramer was absoluut Feyenoord onwaardig volgens van Geel maar werd even later toch gehaald. Hadden we vorige week niet het duurste elftal in de competie waar Jong-Feyenoord in uitkomt? Is dat niet een begin van kapitaalvernietiging? Mag ik dan mijn bedenkingen bij de TD hebben? Daan, als ik je goed begrijp had je liever deze wel erg dunne selectie (maar wel met één dure spits die ook iets kan breken of in een vormdip terecht kan komen) gezien?
Keepers:
Vermeer (1 mln ↑), Hahn ([T] ↔) (Hansson [T] ↔), Miazek (↔)
Verdedigers:
RB: Karsdorp (↑), Nieuwkoop (↑) RCV: Van Beek (↔) LCV: Kongolo (↑), Verdonk (↔) LB: Woudenberg, Nelom (↔), Gronsveld (↔)
Middenvelders:
CM: Vilhena (↑)
OM: Immers?, Jari Schuurman (↑)
Aanvallers:
RB: Kuijt ([T] ↔), Basacikoglu (3,5 mln ↓) CA: spits van 13,9 mln, Achahbar (↔) LB: Elia ([T] ↔)
Kazim ben ik met je eens. Die had achteraf gezien nooit gehaald moeten worden. En dat contract kan ik alleen verklaren als gok dat hij met winst zou kunnen worden doorverkocht. Tja, het is even anders gelopen. Maar de gok met Guidetti en later Pellè pakte wel verdomd goed uit. Was dat dan wèl de verdienste van Van Geel? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
En weer geen goed plan voor een jeugdspeler. Klasse Martin, lekker weer middelmaat halen.
Dat goede plan had er op zijn 16e moeten zijn
Van Geel optyfen |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
En dat Chong voor het geld gaat vind ik te makkelijk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vind jouw aanname ook te makkelijk. Sowieso die Stellar group is echt verschrikkelijk. Ik wacht nog even met een echte mening |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 07:39 schreef Stylzz het volgende:Ik vind jouw aanname ook te makkelijk. Sowieso die Stellar group is echt verschrikkelijk. Ik wacht nog even met een echte mening Stellar Group is ook een aanfluiting.
Wat mij frustreert is dat er voor die jongen op zijn 16e verjaardag nog geen plan klaar lag. Interview van paar maanden geleden.
Leuk hoor middelmatige jeugdspelers vastleggen, maar het gaat om spelers als Chong |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Chong gaat nu vertrekken en teld als grootste talent...Slabbekorn mag vertrekken en gold als grootste talent. Ik snap er niks van. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
De ouders van Chong is zoveel geld geboden dat ze niet meer hoeven te werken. Slabbekoorn zijn ontwikkeling is gestagneerd. Twee zaken waar je als club geen vat op kunt krijgen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Als Chong beloofd is na een half jaar naar de A te gaan en dat gebeurt niet, is dat kwalijk. De vraag is of dat ook zo is. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Een stok om te slaan is zo gevonden.... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Is ook zo.... ach, ik ga er maar weer van uit dat men juist gehandeld heeft om hem binnenboord proberen te houden. Net als dat ik erop reken dat er clubs genoeg bezig zijn om hem binnen te halen. Deel zoveel in een oneindige soap. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Slabbekoorn kunnen we dus terugkopen over 3 jaar bij AZ of Utrecht |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Hij schijnt voor United te kiezen. Dat is dan weer niet zo gek. Fellaini is vast zijn voorbeeld, gezien zijn haardos.. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 08:19 schreef MMM het volgende:[..] Stellar Group is ook een aanfluiting. Wat mij frustreert is dat er voor die jongen op zijn 16e verjaardag nog geen plan klaar lag. Interview van paar maanden geleden. Leuk hoor middelmatige jeugdspelers vastleggen, maar het gaat om spelers als Chong Tsja, maar dit is toch al jaren aan de gang dat de grote talenten steeds vaker al vroeg naar Engeland overstappen. Die halen alle jeugd die ook maar een beetje goede potentie heeft daarheen. Vervolgens halen er van de 300 die binnengehaald zijn, misschien twee het eerste elftal. En de rest keert terug, zoals een ebecilio bij twente, rekik en bruma naar psv etc. Zo gaat dat tegenwoordig, helaas. Denk dat Feyenoord daar niet heel veel aan kan doen. Want het is wat je zegt, zo'n Stellar Group wil alleen maar snel verdienen en alle spelers zo snel mogelijk naar Engeland brengen. Hebben echt het beste voor met de spelers. Denk dat je kansen bij Feyenoord een stukje groter zijn als bij United of City. Daar ben je pas echt een nummer in de opleiding. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
FIFA en Uefa moeten bepalen dat wanneer je jeugdspelers weghaalt, altijd een percentage moet betalen van de transfersom. Dat percentage is hoger naarmate de weggehaalde speler jonger is. Bijvoorbeeld 16 jaar en weggehaald voor een opleidingsvergoeding, gaat 75% van de transfersom naar de opleidende club. Speler moet 50% van zijn salaris aan de club afdragen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Eerst maar eens afwachten of t zo is, er zijn al vaker broodje aap verhalen over deze speler gegaan. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Is inderdaad ook weer zo, Stylzz |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 12:14 schreef nr 10 het volgende:FIFA en Uefa moeten bepalen dat wanneer je jeugdspelers weghaalt, altijd een percentage moet betalen van de transfersom. Dat percentage is hoger naarmate de weggehaalde speler jonger is. Bijvoorbeeld 16 jaar en weggehaald voor een opleidingsvergoeding, gaat 75% van de transfersom naar de opleidende club. Speler moet 50% van zijn salaris aan de club afdragen. Het talent zit gewoon in dat jochie zelf natuurlijk. Uiteindelijk is hij door Feyenoord ook ergens weggeplukt bij een amateurclub.. Beetje opleiding vergoeding en de mazzel. Graag of niet .
Vind het van Feyenoord altijd wel prachtig..We hebben een talent die is zo goed. Ja dat gaat hem worden. Net zoiets als dat ik zeg ,ik heb een diamant en lig bovenop de tuindeur. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Het staat iedere zaterdag weer vol met buitenlandse scouts op Varkenoord. Dat krijg je als je steeds uitverkozen wordt als Beste Opleiders. Bovendien lopen die zgn. zaakwaarnemers overal te leuren met beeldmateriaal om zo snel mogelijk hun zakken te vullen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Bv Terence is een talent maar zijn broertjes Kongolo hebben we helemaal goud in handen! 4 maanden later ..De mazzellllll
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2016 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Uiteindelijk schijnen ze bijna allemaal aanbiedingen te krijgen van clubs uit t buitenland. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Niks aan te doen. Behalve dan een beetje besef bijbrengen... maar dat garandeert ook helemaal niets |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:28 schreef Barabas het volgende:Niks aan te doen. Behalve dan een beetje besef bijbrengen... maar dat garandeert ook helemaal niets Lees net dat Gio een plan had uitgestippeld voor hem.. Worden Chong dus al op vroege leeftijd leugens aangeleerd |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Chong tot ziens en koop maar een mooie nieuwe afro kam ........... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
En nog bedankt voor alle niet bewezen diensten zullen we maar zeggen..... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
En waarom zou je als talent hier tekenen? Gio geeft momenteel geen enkel talent, zoals Schuurman, een kans.
En waar blijft Rashaan Fernandes?
Feyenoord word weer een koopclub
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 maart 2016 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Oh Manmanman wat een drama weer |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Misschien is de huidige lichting wel niet zo goed als wij willen geloven. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 - 17:30 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Lees net dat Gio een plan had uitgestippeld voor hem.. Worden Chong dus al op vroege leeftijd leugens aangeleerd Er was geen plan . Gio probeerde n noodgreep, zo las ik het. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zelfs Chong gelooft niet in Gio :) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Schuurman en Fernandes staan er goed op. Chong ook.
Die eerste 2 hadden minuten kunnen maken. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Martin tovert wel weer wat middelmatige aankopen uit zijn mouw komende zomer |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Zeker een drama want de club gaat kapot. Het gaat alleen maar bergafwaarts |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Keepertje erbij, klaar. |
|
|
|