|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 09:46 schreef piet de paler het volgende:Ales weg en beginnen in de topklasse? Gewoon gerichte aankoop 2 x en wat er staat doorselecteren de basis is er toch. En v Geel heeft nu geld. En nogmaals Eenhoorn en Advocaat en je gaat echt renoveren Veel te weinig.
Hopen dat Vermeer blijft. Woudenberg of een nieuwe linksback. Hele middenveld moet vervangen worden. Hele voorhoede moet vervangen/aangevuld (met Kuyt) worden.
Van Geel heeft nu geld? Nee, daar is bijna niks meer van over door al die kut aankopen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2016 door MMM -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Gelukkig was die tweede keeper, die Zweed, wel een meesterzet van ome Martin. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vind ik wel. Al heb je m niet nodig gehad. Dat weet je nooit. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Inderdaad niks van te zeggen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 11:31 schreef MMM het volgende:[..] Veel te weinig. Van Geel heeft nu geld? Nee, daar is bijna niks meer van over door al die kut aankopen. Hij heeft geen geld omdat de club in financieel opzicht op sterven na dood was. Zoals jij het stelt heeft hij geld over de balk lopen smijten en dat is pertinent niet zo. Dat de resultaten van een paar aankopen uitblijven was van te voren ook niet te bedenken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De aankopen zijn niet sterk gebleken. Maar hadden ook goed uit kunnen pakken.
Helaas. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Werd eind januari aangetrokken, kampioenschap was toen al niet meer haalbaar.
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:34 schreef Barabas het volgende:[..] Hij heeft geen geld omdat de club in financieel opzicht op sterven na dood was. Zoals jij het stelt heeft hij geld over de balk lopen smijten en dat is pertinent niet zo. Dat de resultaten van een paar aankopen uitblijven was van te voren ook niet te bedenken. Mwah 20,2 miljoen uitgegeven wat allemaal niks meer waard is (op Vermeer na) + tekengeld en salarissen voor transfervrije spelers. Noem dat maar geen geld over de balk smijten.
Dan kan je wel blijven vertellen dat je van te voren niet weet of een speler wel/niet functioneert, maar als je als TD zo vaak faalt.. Mag je het dan blijven proberen?
Alleen bij Vejinovic was het onbegrijpelijk dat het er niet uit komt, meer van verwacht. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dus als je niet meer kampioen hoeft te worden, hoef je geen kwalitatieve reserves te hebben. Oké. helder |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vejinovic, Gustafson, Tapia en Bilal kunnen alle vier best nog de vorm terugvinden en geld waard zijn. Tapia is gewoon een international. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:46 schreef Stylzz het volgende:Dus als je niet meer kampioen hoeft te worden, hoef je geen kwalitatieve reserves te hebben. Oké. helder Het was geen noodzaak meer nee. En die jongen zal wel wat aan tekengeld + salaris kosten, 2 jarig contract.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:48 schreef MMM het volgende:[..] Het was geen noodzaak meer nee. En die jongen zal wel wat aan tekengeld + salaris kosten, 2 jarig contract.. Volgens mij viel dat echt reuze mee. maar goed, jouw beeld is gevormd, dus al haalt hij een wereldtopper,zul je t nog ruk vinden |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:47 schreef Stylzz het volgende:Vejinovic, Gustafson, Tapia en Bilal kunnen alle vier best nog de vorm terugvinden en geld waard zijn. Tapia is gewoon een international. Vejinovic vrees ik voor, mentaal niet sterk ben ik bang. Gustafson zou kunnen. Tapia snap ik niets van. Waarom is hij gekocht als je hem toch niet laat spelen. 'Wennen'.. Bilal tsja weet het niet, afgelopen invalbeurten zagen er leuk uit maar viel woensdag weer door de mand. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Wat die 20,2 miljoen van je betreft....
Dat is één interpretatie van de werkelijkheid. Ik zie het toch echt anders dan jij. Scheelt niet eens zo heel veel, maar is in ieder geval niet zo negatief. Jij doet het structureel voorkomen alsof Van Geel er een potje van heeft gemaakt. Los van het feit dat de cijfers onder de streep sowieso in zijn voordeel zijn; hij heeft een flink aandeel in de herrijzenis en verdient i.m.o. meer krediet en waardering dan hij tot nu toe gekregen heeft. Kritiek is goed, maar waardeoordelen op basis van buikgevoelens .... vind ik niet echt oké.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2016 door Barabas -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:49 schreef Stylzz het volgende:[..] Volgens mij viel dat echt reuze mee. maar goed, jouw beeld is gevormd, dus al haalt hij een wereldtopper,zul je t nog ruk vinden Die jongen zal ergens anders vast als eerste keeper kunnen spelen, waarom dan tekenen als 2e keeper waarvan je weet dat je nooit minuten zult maken? Geld?
Eind augustus allemaal weer schelden wanneer hij niks bijzonders gehaald heeft en we weer niet presteren in de competitie.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:52 schreef MMM het volgende:[..] Die jongen zal ergens anders vast als eerste keeper kunnen spelen, waarom dan tekenen als 2e keeper waarvan je weet dat je nooit minuten zult maken? Geld? Eind augustus allemaal weer schelden wanneer hij niks bijzonders gehaald heeft en we weer niet presteren in de competitie.. Dit klopt niet. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:50 schreef Barabas het volgende:Wat die 20,2 miljoen van je betreft.... Dat is één interpretatie van de werkelijkheid. Ik zie het toch echt anders dan jij. Scheelt niet eens zo heel veel, maar is in ieder geval niet zo negatief. Jij doet het structureel voorkomen alsof Van Geel er een potje van heeft gemaakt. Los van het feit dat de cijfers onder de streep sowieso in zijn voordeel zijn; hij heeft een flink aandeel in de herrijzenis en verdient i.m.o. meer krediet en waardering dan hij tot nu toe gekregen heeft. Kritiek is goed, maar waardeoordelen op basis van buikgevoelens .... vind ik niet echt oké. Toen er geen geld was en we in de shit zaten, prima gedaan. Zonder geld.
Van die 20,2 miljoen is er gewoon bijna niets over. Vermeer was een geweldige aankoop, daar maak je dikke winst op. Gustafson misschien nog zoals Stylzz zei. Alles wat hij nu positief staat onder de streep, is bijna alweer weg als je bekijkt hoeveel miljoenen er uitgegeven zijn die nu geen restwaarde meer hebben.
Hoeveel krediet geef jij hem? Bij mij is het na 2 waardeloze zomertransfers wel klaar. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Wat klopt niet? Dat hij ergens anders eerste keeper kon zijn? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:54 schreef MMM het volgende:[..] Toen er geen geld was en we in de shit zaten, prima gedaan. Zonder geld. Van die 20,2 miljoen is er gewoon bijna niets over. Vermeer was een geweldige aankoop, daar maak je dikke winst op. Gustafson misschien nog zoals Stylzz zei. Alles wat hij nu positief staat onder de streep, is bijna alweer weg als je bekijkt hoeveel miljoenen er uitgegeven zijn die nu geen restwaarde meer hebben. Hoeveel krediet geef jij hem? Bij mij is het na 2 waardeloze zomertransfers wel klaar. Je bent zooooo negatief... wat je schrijft strookt niet met de werkelijkheid. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Wat klopt er volgens jou niet met de werkelijkheid?
Welke speler is nog hetzelfde of meer waard dan dat hij gekost heeft?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2016 door MMM -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Die jongen heeft duidelijk een hoge pet op van onze club. Een grote club noemde hij Feyenoord. Hij is er trots op en wij zijn er blij mee. Een goede tweede keeper is noodzakelijk en Warner ligt er voorlopig uit. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:59 schreef Barabas het volgende:[..] Die jongen heeft duidelijk een hoge pet op van onze club. Een grote club noemde hij Feyenoord. Hij is er trots op en wij zijn er blij mee. Een goede tweede keeper is noodzakelijk en Warner ligt er voorlopig uit. Maar moet je hem dan een 2 jarig contract voorschotelen? Een half jaar met een eenzijdige optie voor nog een jaar was beter geweest voor de club.
Ik had het gedaan met Miazek of Bijlow op de bank. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Selectief geheugen.... fijne dag nog. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:58 schreef MMM het volgende:[..] Wat klopt er volgens jou niet met de werkelijkheid? Welke speler is nog hetzelfde of meer waard dan dat hij gekost heeft? Je weet gewoon dat bovenstaande vraag moeilijk te beantwoorden is en daarom haak je af.
Sneu. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:54 schreef MMM het volgende:[..] Toen er geen geld was en we in de shit zaten, prima gedaan. Zonder geld. Van die 20,2 miljoen is er gewoon bijna niets over. Vermeer was een geweldige aankoop, daar maak je dikke winst op. Gustafson misschien nog zoals Stylzz zei. Alles wat hij nu positief staat onder de streep, is bijna alweer weg als je bekijkt hoeveel miljoenen er uitgegeven zijn die nu geen restwaarde meer hebben. Hoeveel krediet geef jij hem? Bij mij is het na 2 waardeloze zomertransfers wel klaar. Ik lees dat je meermaals spreekt over 20,2 miljoen. Mag ik vragen hoe je aan dat bedrag komt? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
20 miljoen voor 16 spelers vind ik niet heel duur eigenlijk. Op zich staat er nu een redelijk basiselftal. Als je de belangrijke spelers kunt behouden en er 2 of 3 goede duurdere spelers bij kunt halen, dan heb je volgend jaar een goed team bij elkaar. Te beginnen met een spits, zoals iedereen nu wel weet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2016 door windoweyes -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
20 miljoen in 2 jaar.... Je kunt zo zien dat het hier een club betreft die nog niet op kampioenschapskoers kan zitten. Tis meer, wat wil je bereiken en is dat gekoppeld aan realisme?
En van Geel... Fouten gemaakt, duh. Marcel Brands ook fouten. Maher...6 miljoen....Meer geld te besteden, voila la difference. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Het klopt ook niet dat die spelers geen restwaarde meer zouden hebben. Vejinovic verkoop je vast nog wel voor 2 mln. Van Der Heijden krijg je ook nog wel een miljoentje voor. Immers er bij dan zit je al snel op zo`n 4,5 mln. Daar koop je best al wel een leuke spits voor, Janssen bijvoorbeeld. Met het lopende budget kan je dan nog 1 of 2 sterke aankopen doen en dan heb je goed door geselecteerd denk ik zo. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hoe meer ik lees hoe gekker het word |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Duidelijk, bedankt!
Moet wel zeggen dat ik van die 20,2 miljoen aan aankopen hem een groot deel niet aanreken.
Volgens mij vond iedereen de aankopen van Bilal, Toornstra, Botteghin en Vejinovic een goed idee. Oké, bij Bilal kan je dan zeggen dat er teveel voor is betaald. Ben ik het mee eens. Maar met deze 4 spelers, die toch het grootste deel van de totale transfersom vertegenwoordigen, had iedereen goede verwachtingen. Botteghin doet het niet slecht, Toornstra heeft laten zien dat hij wel degelijk goed genoeg voor Feyenoord kan zijn. Bilal laat het vooralsnog inderdaad niet zien. Evenals Vejinovic, maar daarvan vond heel het land dat het een goede zet was. Tsja, is dat dan allemaal aan hem aan te rekenen? Of zit er iets mis bij de desbetreffende spelers, de trainer (of de druk van de Kuip, wat eigenlijk geen excuus mag zijn)? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 13:05 schreef MMM het volgende:[..] Je weet gewoon dat bovenstaande vraag moeilijk te beantwoorden is en daarom haak je af. Sneu. Je wil gewoon bevestigd worden in je negatieve redenering. Dat is pas écht sneu.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 13:00 schreef MMM het volgende:[..] Maar moet je hem dan een 2 jarig contract voorschotelen? Een half jaar met een eenzijdige optie voor nog een jaar was beter geweest voor de club. Ik had het gedaan met Miazek of Bijlow op de bank. In plaats van klakkeloos aan te nemen dat deze twee ook wel op de bank kunnen zitten zou je je beter kunnen afvragen waarom dat niet gebeurd is. Jij doet het voorkomen alsof Van Geel op een dinsdagochtend tijdens het laxeren besloten heeft zomaar een keeper te halen.
Lekker doMMM kritiek leveren vanaf de zijlijn. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
En op de vraag 'Welke speler is nog hetzelfde of meer waard dan dat hij gekost heeft?' nog geen antwoord haha |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 18:36 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Duidelijk, bedankt! Moet wel zeggen dat ik van die 20,2 miljoen aan aankopen hem een groot deel niet aanreken. Volgens mij vond iedereen de aankopen van Bilal, Toornstra, Botteghin en Vejinovic een goed idee. Oké, bij Bilal kan je dan zeggen dat er teveel voor is betaald. Ben ik het mee eens. Maar met deze 4 spelers, die toch het grootste deel van de totale transfersom vertegenwoordigen, had iedereen goede verwachtingen. Botteghin doet het niet slecht, Toornstra heeft laten zien dat hij wel degelijk goed genoeg voor Feyenoord kan zijn. Bilal laat het vooralsnog inderdaad niet zien. Evenals Vejinovic, maar daarvan vond heel het land dat het een goede zet was. Tsja, is dat dan allemaal aan hem aan te rekenen? Of zit er iets mis bij de desbetreffende spelers, de trainer (of de druk van de Kuip, wat eigenlijk geen excuus mag zijn)? Vejinovic vond ik een prima aankoop, absoluut. Botteghin voor de breedte was meer mijn keuze. Toornstra was voor mij tweede keuze, Ziyech is 10 keer beter. Bilal viel te begrijpen.
2 van die 4 waren voor mij verklaarbaar. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
het vergevens gezind topic.Prof of amateur met het stuur aan de voorkant en zicht voor uit ,dat is bij feijenoord niet aan de orde.Prima datje secuur de club financieel in veilige have gebracht hebt,maar het inkoop beleid moet beter net zo als het spel van de club. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
hij heeft vorige zomer 9 milj aan aankopen uitgegeven van de winter nog eens 2,3 aan tapia , mijn keuze zou meer zijn 2 top aankopen te doen voor die 11,3 milj en de rest met jeugd aanvullen , de afgelopen jaren heeft onze jeugd aangetoond beter te zijn dan de aankopen daarbij heeft onze jeugd geen kuipvrees |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2016 - 10:46 schreef MMM het volgende:[..] Vejinovic vond ik een prima aankoop, absoluut. Botteghin voor de breedte was meer mijn keuze. Toornstra was voor mij tweede keuze, Ziyech is 10 keer beter. Bilal viel te begrijpen. 2 van die 4 waren voor mij verklaarbaar. Ik vind ze alle 4 verklaarbaar. Wat betreft Toornstra ben ik het met je eens. Daar is iets goed misgegaan bij Rutten/van Geel. Ze hadden eigenlijk gewoon Ziyech moeten binnenhalen. Toen dat eenmaal niet lukte, vond ik het geen gekke keuze. Maarja, verhaal Ziyech is wel genoeg over geschreven in gezegd inmiddels. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Geel over functioneren: ''Ik vrees nul komma nul'', aankoop Tapia en Vilhena
Martin van Geel is verrast over de publieke kritiek van een deel van de Raad van Commissarissen op zijn functioneren. ''Op zo'n aanval zit je niet te wachten, zeker niet in aanloop naar een bekerfinale'', vertelde de technisch directeur bij De Tafel van Kees op Fox Sports.
De kritiek komt vanuit de Vrienden van Feyenoord. Van Geel vindt dat de investeerdersgroep het ongenoegen intern moet uiten. Daarnaast benadrukte hij dat iedereen bij de club betrokken wordt bij een aankoop. ''Ik haal niet alleen spelers. Ik heb de eindverantwoordelijkheid, maar alle aankopen zijn volledig gedragen door RvC, directie en technische staf.''
Met één kritiekpunt is Van Geel is het wel eens dat het gat met Ajaks en PSV te groot is, maar wijst ook naar de moeilijkheden om dat recht te trekken. ''In Amsterdom en Eindhoven zitten ze ook niet stil. Als wij negen miljoen investeren doen zij dat in een veelvoud. Dat is de realiteit. We zijn de afgelopen jaren met de vijfde begroting tweede en derde geworden. Maar mensen moeten niet denken dat dat normaal is en dat je nu met de derde begroting eerste wordt. Incidenteel kan het, zie Leicester City, maar het is niet reëel.''
Na de competitie volgt er een evaluatie, maar Van Geel verwacht ook komend seizoen technisch directeur te zijn. ''Ik vrees nul komma nul, maar weet hoe het werkt in de voetballerij. Ik doe dit al 25 jaar met heel veel succes als je naar de cijfers kijkt. Ik ben tot nu toe altijd zeer goed tot uitmuntend beoordeeld. Ik vind het geen defensief verhaal. We gaan het volgend seizoen gewoon weer proberen met dezelfde mensen.''
Door het mislukte Eredivisie-seizoen van Feyenoord, met als absoluut dieptepunt de verliesreeks van zeven achtereenvolgende nederlagen op rij, is er veel kritiek ontstaan op het aankoopbeleid van technisch directeur Martin van Geel.
Eén van die aankopen is Renato Tapia, een winterse versterking voor 2,3 miljoen euro. ''Hij is gehaald als opvolger voor Tonny Vilhena. Dit is het eerste seizoen dat we als Feyenoord kunnen anticiperen. Tapia, 20 jaar en Peruviaans international, is zwaar onder zijn marktwaarde gehaald.''
Van Geel gaf verder aan dat Tonny Vilhena zeer waarschijnlijk vertrekt. ''We zijn de afgelopen anderhalf tot twee jaar in gesprek geweest met verschillende managements, zijn vader en hem. Op een uiterste aanbieding van enkele weken geleden zijn ze niet teruggekomen. Doodzonde, want wij vinden dat hij nog één of twee jaar door moet groeien, international worden en dan als Clasie vertrekken.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 april 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
"Als wij 9 miljoen investeren doen zij dat in een veelvoud. Dat is de realiteit."
Hallo, horen we nou goed hoe de verhoudingen in het echie liggen ? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Maakt niet uit, beeld is al gevormd |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Martin moest wel overhaast inkopen ,herinner jullie dat nog Kramertje op het allerlaatste moment helaas wat mij betreft,Gusafson had het beter gedaan in de spits.Maar het werden weer derderangs aankopen om dat het snel moest gebeuren eigenschuld dikke bult zou ik zeggen.Hij heeft zijn kans gehad in de jaren en al zijn kaarten verspeeld dus einde verhaal.Advocaat als TD hum ik zou het niet weten eerlijk niet,of hij vaardig genoeg is daar in.Daar bij komt ook nog de onenigheid met Willem poosje geleden alweer,maar als trainer ja dat zou ik wel goedkeuren wat dat betreft verstaat hij zijn vak wel zeer goed. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Vond hem wel aan tafel met Kees zich goed verweren, hij is niet dom |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Als ik het een beetje proef bij Martin, wilt hij wel een poging wagen voor Ramselaar. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|