|
|
Barabas
|
|
|
We merken het vanzelf wel..... ben meer geïnteresseerd in de jacht op een spits die minstens twee klassen beter is dan Kramer en ook nog eens haalbaar blijkt te zijn. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Van Geel niet aanwezig bij het gesprek omdat hij zelf niet wilde? Of was hij niet gewenst? Als het laatste waar is dan is dat de wereld op z, n kop en onacceptabel. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2016 - 17:43 schreef van geil het volgende:Het moge dus duidelijk zijn dat de meerderheid het met Vilhena eens is dat er oneerlijk spel gespeeld is. Okee, vertel het maar weer. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Eerst maar eens uitleg afwachten.
En net is bekend geworden dat Willeke Alberti dol is op kontneuken. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ik verdenk Martin ervan dit geïntroduceerd te hebben. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Het moge dus tevens duidelijk zijn dat de meerderheid het met Erdogan eens is dat Martin oneerlijk spel heeft gespeeld. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Zelfs Willeke is het daar mee eens. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Is de enige vrouw ter wereld wiens kut onder Monumentenzorg valt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2016 - 20:00 schreef ar het volgende:Van Geel niet aanwezig bij het gesprek omdat hij zelf niet wilde? Of was hij niet gewenst? Als het laatste waar is dan is dat de wereld op z, n kop en onacceptabel. Vilhena is daar al heel duidelijk in geweest. Wil niets meer met v Geel bespreken. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Zal me een poes wezen dan.... |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2016 - 22:02 schreef van geil het volgende:[..] Vilhena is daar al heel duidelijk in geweest. Wil niets meer met v Geel bespreken. Ik denk niet dat hij veel te willen heeft? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2016 - 22:02 schreef van geil het volgende:[..] Vilhena is daar al heel duidelijk in geweest. Wil niets meer met v Geel bespreken. Waar lees je dat soort dingen nou? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Tussen de regels dooohoooor... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Tis duidelijk. Er is korting bij de Efteling. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Nee joh, ben ik te dom voor. Je weet toch. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Only ar and Janm not 😉 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Van Geel moet blijven zonder redelijk alternatief. Anders afscheid nemen.
Maar dat geldt voor elke medewerker/beleidsbepaler/trainer/speler.
Als beter kan krijgen, moet je vervangen. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik hoop toch niet dat mijn baas er zo over denkt... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Elke baas denkt er zo over en zou er zo ook over moeten denken. Je moet als bedrijf namelijk vooruit. Dus dat betekent of je mensen zelf naar het niveau brengen dat je nastreeft, of ze vervangen voor mensen die daar wel zitten. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Is niet het Evangelie der Werkgevers wat je hier verkondigd.... gelukkig maar. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Jawel hoor. Tenzij je een sociale instelling bent. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Nee hoor. Ik ben werkgever, het gaat me voor de wind en dat harde gevoelloze beleid voer ik niet en ga ik niet voeren ook. Ik begrijp best wat je bedoelt, maar dat is niet alles.... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Alles binnen marges. Dit is overigens niet gevoelloos en harteloos. Er zit natuurlijk nog van alles omheen. Ook door wet- en regelgeving. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Jij bent vast ondernemer?
En anders P&O-functionaris...? |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2016 - 10:27 schreef Barabas het volgende:Nee hoor. Ik ben werkgever, het gaat me voor de wind en dat harde gevoelloze beleid voer ik niet en ga ik niet voeren ook. Ik begrijp best wat je bedoelt, maar dat is niet alles.... Barry, ik ben het met je eens! Niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Loyaliteit is ook wat waard. Beide kanten op... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Kijk eens aan... de wonderen zijn de wereld nog niet uit 😉 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
In een ideale wereld is t natuurlijk waar wat jullie stellen. In de huidige maatschappij niet. En dat hoort ook niet zo. Je zet de mensen waar ze het beste tot hun recht komen, maar ze moeten wel presteren. Als dat onder de norm blijft, ga je het traject met ze aan omdat te ontwikkelen. Lukt dat niet, neem je uiteindelijk afscheid. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ik betwist niet wat je hier zegt, maar er is nóg meer tussen hemel en aarde als je het mij vraagt.... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat zeg ik ook, dat zijn hele trajecten. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Je bedoelt dat in het in de huidige maatschappij alleen maar om geld gaat. Geld is belangrijker dan de mensen. Mensen worden steeds meer machines. We dalen steeds verder af richting situaties als tijdens de industriële revoluties. Automatisering ipv stoommachines, verder hetzelfde. Rijken worden rijker, de rest armer en armer. Grote werkloosheid. Let op mijn woorden...
Over loyaliteit: waar zijn de bedrijven waar de mensen, waarvan wel degelijk commeri:ele instelling mag worden verwacht, gewoon kunnen blijven werken omdat ze bij het bedrijf horen? Of worden we steeds meer nummertje. Voor jou een ander? Het principe van bedrijven hoort toch te zijn dat je werkgelegenheid biedt? Of gaat het alleen maar om het genereren van geld en als het kan genereren van nog meer geld?
De maatschappij is verrot, globalisering ten top. Waardeloos! Alles draait om geld. Niet om geluk. We creëren met elkaar een maatschappij wat louter bestaat uit hoeren..., omdat nagenoeg iedereen te koop is voor geld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2016 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, dat is niet wat ik zeg. Loyaliteit is trouwens een wassen neus, wanneer een medewerker elders meer kan verdienen gaat ie ook. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Is ook zo... ik hoop alleen wel dat een werknemer een open communicatie betracht: Daarom ben ik altijd open, eerlijk en direct naar de mensen die voor me werken. Wie goed doet, goed ontmoet.... Voor grote bedrijven is dat uiteraard een stuk lastiger. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2016 - 11:09 schreef Arie.Klooster het volgende:Je bedoelt dat in het in de huidige maatschappij alleen maar om geld gaat. Geld is belangrijker dan de mensen. Mensen worden steeds meer machines. We dalen steeds verder af richting situaties als tijdens de industriële revoluties. Automatisering ipv stoommachines, verder hetzelfde. Rijken worden rijker, de rest armer en armer. Grote werkloosheid. Let op mijn woorden... Over loyaliteit: waar zijn de bedrijven waar de mensen, waarvan wel degelijk commeri:ele instelling mag worden verwacht, gewoon kunnen blijven werken omdat ze bij het bedrijf horen? Of worden we steeds meer nummertje. Voor jou een ander? Het principe van bedrijven hoort toch te zijn dat je werkgelegenheid biedt? Of gaat het alleen maar om het genereren van geld en als het kan genereren van nog meer geld? De maatschappij is verrot, globalisering ten top. Waardeloos! Alles draait om geld. Niet om geluk. We creëren met elkaar een maatschappij wat louter bestaat uit hoeren..., omdat nagenoeg iedereen te koop is voor geld. Je hebt gelijk met je ontevredenheid en boosheid.
Ik zeg wel eens dat als ze over 150 jaar terug kijken naar deze tijd de wenkbrauwen vaak geFRONSt zullen worden. En daarbij de opmerking: "Dat mensen toen zo met elkaar omgingen!" |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2016 - 11:11 schreef Stylzz het volgende:Nee, dat is niet wat ik zeg. Loyaliteit is trouwens een wassen neus, wanneer een medewerker elders meer kan verdienen gaat ie ook. Dat zeg ik. de maatschappij is verrot. Wat ik over loyaliteit zei, is natuurlijk generaliserend, maar geldt beide kanten op. Zowel werkgevers als werknemers gedragen zich als hoeren.. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2016 - 11:18 schreef Barabas het volgende:[..] Je hebt gelijk met je ontevredenheid en boosheid. Ik zeg wel eens dat als ze over 150 jaar terug kijken naar deze tijd de wenkbrauwen vaak geFRONSt zullen worden. En daarbij de opmerking: "Dat mensen toen zo met elkaar omgingen!" We glijden gewoon af naar de informationele revolutie (ik weet niet of dit taalkundig goed is, maar daar komt het wel op neer; boeit ook niet). Automatisering op alle vlakken. Zowel in de productie als in het mentale proces (bijvoorbeeld administratie en werkvoorbereiding) |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Er is voor de gehele beroepsbevolking van Nederland niet genoeg werk: Momenteel zou iedereen kunnen werken als ze allemaal 3 (!) dagen werken. Meer is er niet en het wordt alleen maar minder. Het systeem waarin we nu functioneren heeft zijn langste tijd gehad. Dat is goed nieuws voor de mensheid, maar nadelig is wel dat grote maatschappelijke veranderingen meestal erg traag gaan. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Goed nieuws voor de mensheid? Ik zie er geen voordeel in als ik dadelijk werkeloos thuis zit. Ik wil wel, maar machines nemen het over. Nou, wat een lol... Dadelijk gaat het transport van containers bijvoorbeeld he-le-maal automatisch. Via gps en computers kun je een container van opslag naar schip en andersom transporteren. Hoeft geen mens meer aan te pas te komen. Hooguit voor calamiteiten en programmeurs. Dit is slechts een voorbeeld van wat er gaat komen. Vrachtwagens rijden op automatische piloot. Vrachtwagenchauffeurs hebben we dadelijk ook niet meer nodig, taxichauffeurs dus ook niet. Onze maatschappijk is over een tijd zoals in die tekenfilm, 'The Jetsons' (of hoe heet hij ook alweer?).
Indien je niet HBO of hoger bent, ben je aan de beurt. Dan kun je nog de handel in en dat is het..
Maar goed, rasoptimist als het gaat over Feyenoord, ben ik hier zeer, zeer, zeer pessimistisch over...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2016 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2016 - 11:31 schreef Arie.Klooster het volgende:Goed nieuws voor de mensheid? Ik zie er geen voordeel in als ik dadelijk werkeloos thuis zit. Ik wil wel, maar machines nemen het over. Nou, wat een lol... Dadelijk gaat het transport van containers bijvoorbeeld he-le-maal automatisch. Via gps en computers kun je een container van opslag naar schip en andersom transporteren. Hoeft geen mens meer aan te pas te komen. Hooguit voor calamiteiten en programmeurs. Indien je niet HBO of hoger bent, ben je aan de beurt. Dan kun je nog de handel in en dat is het.. Helaas is het zo en niet anders. Harde werkelijkheid. Het spijt me oprecht voor je maar dit is een kracht die niet te stoppen is. En het zal ook nog eens over de ruggen van de mensen gaan.
Wat mij steeds weer opvalt is het gebrek aan solidariteit onder de mensen: Er is meer loyaliteit naar de aandeelhouders van het bedrijf waar ze voor werken. Gevolg van een gedateerd systeem; het conservatieve neoliberalisme. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
|
|
|
van geil