|
|
ar
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Vindt ik het meest logische eigenlijk. Had het graag eerder gezien. Van Geel heeft een leuk netwerk, maar meer dan dat is het niet. Dat zal de RVC ook door hebben, de meeste spelers die renderen zijn gratis komen aanwandelen, aangeboden of zelf aanbod. Je kan van Brands zeggen wat je wilt, maar hij tikt wel pegeltjes naar binnen, om over de prijzen nog maar te zwijgen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
En zijn huidige werkgever is zo ontevreden over hem.....
Gaat toch niet gebeuren. Weet ieder weldenkend mens. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zijn huidige werkgever plus de onze is ook appels met peren. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 - 10:51 schreef Barabas het volgende:En zijn huidige werkgever is zo ontevreden over hem..... Gaat toch niet gebeuren. Weet ieder weldenkend mens. Kampioenemakert hahahaha |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op maandag 30 mei 2016 - 22:38 schreef FR-Henk het volgende:Als van Geel per direct weg zou moeten.... Wat handelt de rvc dan in belang van de club zeg. Of staat Brands te popelen? Brands heeft toch net bijgetekend tot medio 2020 of zo? Gerbrands ook... nog langer zelfs dacht ik...
Maar stel dat Van Geel gaat: wie moet er dan voor komen? Ernie Stewart? (ik roep maar een naam die me nu terplekke te binnen schiet hoor, dus maak me maar af haha)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 mei 2016 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 mei 2016 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Liever vandaag dan morgen oprotten, kan die kop ook niet meer zien. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Van mij hoeft ie nergens heen. Vooralsnog. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Als hij moet vertrekken, heb ik daar een wrange gevoel bij. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
(Soccernews.nl) Ajax en PSV vochten dit seizoen een verhitte strijd uit om de landstitel in de Eredivisie, waar Feyenoord na de winterstop eigenlijk al klaar was. Ook internationaal gezien presteren de topclubs uit Amsterdam en Eindhoven traditioneel beduidend beter, in ieder geval de laatste tijd dan, en dat is terug te zien in de naamsbekendheid. Wessel Weezenberg, de zaakwaarnemer van Jordy Clasie, geeft toe dat bijna niemand Feyenoord kent.
Hij zegt in gesprek met Voetbal International: "Ik ben Rotterdammer en voor mij betekent Feyenoord veel. Ik heb er in de jeugd gespeeld en in het eerste amateurteam, ik heb gevoel bij die club. Veel mensen in Nederland hebben dat ook, maar eenmaal over de grens bestaat Feyenoord bijna niet. Daar kennen ze alleen Ajax en een beetje PSV. Als ik dat in Rotterdam zeg, worden ze boos."
Rob Jansen geeft Weezenberg bijval: "Los van alle andere factoren die een transferbedrag beïnvloeden, zoals leeftijd van de spelers, de duur van het contract, de positie op het veld, moet ik wel onderschrijven dat in de markt Ajax een grotere naam heeft dan Feyenoord, ja. Dat heeft te maken met de historie en de meest recente prestaties. Ajax heeft Champions League gespeeld, Feyenoord niet of zelden. Het is zeker van invloed. Stel dat Feyenoord nu een keer wel Champions League gaat spelen en het heeft zon jaar als PSV dit seizoen, dan stijgt in een keer de waarde van alle spelers." |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Yep, Vince. Is die vraag ook eens en voor altijd beantwoord. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Over de TD Martin van Geel is VI onverbiddelijk. ''Hij spendeerde de afgelopen twee jaar voor zo'n negentien miljoen euro aan nieuwe spelers. Dat is de helft van het netto transferbedrag dat hij heeft opgehaald. Daarvan is nu weinig tot niets meer over. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 08:30 schreef MMM het volgende:Over de TD Martin van Geel is VI onverbiddelijk. ''Hij spendeerde de afgelopen twee jaar voor zo'n negentien miljoen euro aan nieuwe spelers. Dat is de helft van het netto transferbedrag dat hij heeft opgehaald. Daarvan is nu weinig tot niets meer over. Dat intrigeert me... Hoezo is daar bijna niets meer van over? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: In de eerste jaren kon niet elke euro die binnenkwam uitgegeven worden, dus de helft daarvan zal in schulden gegaan zijn schat ik in. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Precies. Niets meer waard? Das relatief |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 08:36 schreef MMM het volgende:[..] In de eerste jaren kon niet elke euro die binnenkwam uitgegeven worden, dus de helft daarvan zal in schulden gegaan zijn schat ik in. Vraag me af of dit geheel juist is. Vorig seizoen is er al een uitgavebudget van 7 miljoen blijven liggen. En van Geel riep toen dat vanaf die transferwindow Feyenoord meer de regie kon nemen. Zou raar zijn als dat een jaar later weer anders is. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 08:40 schreef FR-Henk het volgende:[..] Vraag me af of dit geheel juist is. Vorig seizoen is er al een uitgavebudget van 7 miljoen blijven liggen. En van Geel riep toen dat vanaf die transferwindow Feyenoord meer de regie kon nemen. Zou raar zijn als dat een jaar later weer anders is. Ik denk dat ze al zijn inkomsten meenemen vanaf zijn eerste jaar, eerste seizoen van Koeman.
De afgelopen 2 jaar heeft hij 19 miljoen uitgegeven, dat is de helft van zijn netto transferbedrag dat hij heeft opgehaald in al die jaren. Zo lees ik hem. 38 miljoen zou kunnen kloppen. Fer, Wijnaldum, Janmaat, Pellè en Clasie dan zit je rond dat bedrag denk ik? Zullen die paar ton van Achahbar en Immers dan nog niet bij zitten.
En van die 38 miljoen is er natuurlijk ook flink wat in de schulden gegaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 juni 2016 door MMM -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hopen dat Kongole verkocht word zodat er weer ruimte komt! |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: En feitelijk ook gewoon onjuist:
Vermeer € 1.000.000 € 6.500.000 Botteghin € 2.500.000 € 3.500.000 Vejinovic € 3.500.000 € 4.750.000 Tapia € 2.500.000 € 2.750.000 Toornstra € 3.500.000 € 4.000.000 Gustafson € 1.500.000 € 2.500.000 Bilal € 3.500.000 € 2.000.000 TOTAAL € 18.000.000 € 26.000.000 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 09:25 schreef JanM het volgende:[..] En feitelijk ook gewoon onjuist: Vermeer € 1.000.000 € 6.500.000 Botteghin € 2.500.000 € 3.500.000 Vejinovic € 3.500.000 € 4.750.000 Tapia € 2.500.000 € 2.750.000 Toornstra € 3.500.000 € 4.000.000 Gustafson € 1.500.000 € 2.500.000 Bilal € 3.500.000 € 2.000.000 TOTAAL € 18.000.000 € 26.000.000 Je vergeet Kramer al dus dan zit je al op of over die 19 miljoen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 juni 2016 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Hij bedoelt of de spelers meer of minder waard geworden zijn |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En zelfs Kramer zal in waarde gestegen zijn... |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 08:30 schreef MMM het volgende:Over de TD Martin van Geel is VI onverbiddelijk. ''Hij spendeerde de afgelopen twee jaar voor zo'n negentien miljoen euro aan nieuwe spelers. Dat is de helft van het netto transferbedrag dat hij heeft opgehaald. Daarvan is nu weinig tot niets meer over. Maar die is wel flauw hoor. Velen vonden Vejinovic en Van der Heide goede aankopen. Bilal wil ik er ook wel bij nemen. Ik dacht zelfs dat Bilal misschien wel meer talent had dan Ziyech. Dat het er niet uitkomt, is natuurlijk niet te voorzien. Dat is een risico wat je altijd hebt bij spelers die je haalt. Spelers die daarentegen wel amper risico kennen, kunnen wij nou eenmaal niet betalen. In mijn ogen kun je dat Van Geel niet aanrekenen... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Ah excuus, ik dacht dat het ging om de uitgaven. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 09:51 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] Maar die is wel flauw hoor. Velen vonden Vejinovic en Van der Heide goede aankopen. Bilal wil ik er ook wel bij nemen. Ik dacht zelfs dat Bilal misschien wel meer talent had dan Ziyech. Dat het er niet uitkomt, is natuurlijk niet te voorzien. Dat is een risico wat je altijd hebt bij spelers die je haalt. Spelers die daarentegen wel amper risico kennen, kunnen wij nou eenmaal niet betalen. In mijn ogen kun je dat Van Geel niet aanrekenen... Ik lees dat vaker over van der Heijden, maar ik kan er hier zo 5 opnoemen die tegen zijn komst waren waaronder ik zelf. Bij Vitesse gewoon een slap trutje, geen verdediger. Deze zomer direct weer weg doen, dit kan niet.
Vejinovic zag ik wel graag komen. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Bij Vejinovic heb ik juist mijn twijfels gehad, hoewel hij zeer sterk speelde bij fietstas (ook niet altijd; stond er daar ook een tijdje naast), maar met Van der Heide was ik wel degelijk zeer content. Meer nog dus dan met Vejinovic. Daarvan heb ik al vrij snel gezien dat hij het niet heeft. Is verdedigend veel te zwak en aanvallend komt er niet genoeg uit dat je het verdedigende wel voor lief wilt nemen... |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Ik dacht al dat ik nog eentje vergat. Bij deze:
Vermeer € 1.000.000 € 6.500.000 550,00% MEER WAARD dan aankoopbedrag Botteghin € 2.500.000 € 3.500.000 40,00% MEER WAARD dan aankoopbedrag Vejinovic € 3.500.000 € 4.750.000 35,71% MEER WAARD dan aankoopbedrag Tapia € 2.500.000 € 2.750.000 10,00% MEER WAARD dan aankoopbedrag Toornstra € 3.500.000 € 4.000.000 14,29% MEER WAARD dan aankoopbedrag Gustafson € 1.500.000 € 2.500.000 66,67% MEER WAARD dan aankoopbedrag Bilal € 3.500.000 € 2.000.000 42,86% MINDER WAARD dan aankoopbedrag Kramer € 2.200.000 € 3.000.000 36,36% MEER WAARD dan aankoopbedrag
TOTAAL € 20.200.000 € 29.000.000 43,56% MEER WAARD dan TOTAAL van de aankoopbedragen
Oftewel, alleen Bilal is op dit moment minder waard, maar overall zijn de aankopen (voor € 20,2 miljoen volgens transfermarkt.nl, maar volgens VI dus zelfs voor € 1,2 miljoen minder!) dus bijna de helft meer waard geworden. Hoezo rechtvaardigt dat dan het afbranden van de daarvoor verantwoordelijke TD ?????
Dat ze het afgelopen seizoen als een natte krant gespeeld hebben is een ander verhaal, maar volgens mij is de TD daarvoor weliswaar eindverantwoordelijk, echter ligt de 'schuld' daarvoor toch echt bij de technische staf. Het siert onze TD dus bijna dat hij die de laan niet uitstuurt maar nog een jaar de kans geeft om het wèl te laten zien!
En als dan m.n. jonge spelers als Tapia (20), Gustafson (21) en Bilal (21) een goed seizoen draaien, zeker ook Europees, schiet hun transferwaarde zo met enkele miljoenen omhoog. Voor Toornstra, Vejinovic en Kramer geldt daarentegen uiteraard wel dat als ze niet spelen hun waarde zal dalen, dus als je die nu kunt verkopen valt dat te overwegen en krijg je er normaliter minimaal net zoveel voor als je ervoor hebt moeten betalen, dus dat doet dan ook geen pijn! |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Tendentieus gelul van VI. Er was nog geen negatief verhaal over Feyenoord beschikbaar voor deze editie dus moest er even hard uit de duim worden gezogen. Een paar waarheden, vier halve leugens en een stuk of wat verzinsels en hoppa! |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Natuurlijk is het vervelend dat er (veel) wedstrijden geweest zijn waarin alleen Vermeer, Botteghin en Kramer in de basis stonden en er daarmee dus voor € 14,5 miljoen op de bank/tribune zat, maar dat is iets anders dan een verhaal dat de € 19 miljoen die is uitgegeven aan transfers inmiddels vrijwel verdampt zou zijn en feitelijk ook volstrekt onjuist!
Vermeer: geen discussie, gewoon een superslimme aankoop van Van Geel die nu, maar ook volgend jaar zomer het veelvoudige oplevert
Botteghin: ook prima, uitstekende verdediger die gewoon zijn man uitschakelt
Vejinovic: prima aankoop, maar maakt het op de een of andere manier niet waar en dat had niemand voorzien
Tapia: onduidelijk of hij wel zo'n groot talent is, maar te vroeg om 'm af te schrijven
Toornstra: gewoon een waardevolle speler binnen onze selectie die volgens mij ook niet zeurt als hij niet wordt opgesteld en zeker de laatste wedstrijden er gewoon weer stond
Gustafson: goede en slechte wedstrijden afgewisseld en hopelijk na een rustperiode absoluut een prima speler voor de komende jaren
Bilal: groot talent, maar laat het (nog?) niet zien. Misschien is verhuur zo'n gekke optie nog niet eens?
Kramer: geen topspits, maar wel eentje die er - MITS hij bruikbare voorzetten krijgt - gewoon 20 inlegt per seizoen
Voor allemaal geldt dat als er een club komt die ze wil kopen en je kunt er een betere voor terugkopen je dat meteen moet doen, maar als ze allemaal blijven m.i. allemaal volwaardige basis-/selectiespelers zijn! |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Van der Heijden: Gratis af te halen.
Nelom: Tegen elk aannemelijk boek over te nemen. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Aan Van Geel om de boel nu (zoveel mogelijk) bij elkaar te houden en liefst een betere spits dan Kramer, een buitenspeler, een aanvallende middenvelder met scorend vermogen en zeker als Kongolo (of Van Beek) weggaat nog een goede extra centrale verdediger te contracteren en dan staat er volgens mij gewoon een elftal dat kan meedoen om de titel:
-------------------- Vermeer
Van Beek - Botteghin - Kongolo / Woudenberg
-------------------- El Ahmadi (uiteindelijk Tapia)
Karsdorp ------------------------------------ Gustafson / Vejinovic / nieuwe?
-------------------- Kuijt / Toornstra
Bilal of nieuwe? ------------- nieuwe spits? ------------- Elia
Waarbij Karsdorp in de praktijk vaak (ook) de rechtsback positie zal invullen en Kuijt/Toornstra dan rechts vanaf het middenveld zal spelen, wetende dat Karsdorp er heel vaak 'overheen' zal komen. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Tot zover mijn gratis adviezen voor Van Geel hahaha |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
VI zegt toch nergens dat de spelers minder waard zijn geworden? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Nee, maar daarmee is niet ontkracht dat het opnieuw een zeer tendentieus artikel is. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Op het moment dat je de spelers verkoopt, krijg je het geld weer terug. Dus wat ze nu proberen te zeggen is me niet geheel duidelijk. Vind het nogal stemmingmakerij van VI om dat dan zo op te schrijven. Het is in ieder geval een curieuze woordkeus van ze. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Klotevodje... sinds die snor weg is pure riooljournalistiek. Niet dat het destijds zo heel veel beter was. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Kwaliteit is zeker achteruit gegaan. Heb ooit wel een abonnement gehad, maar nu hoef je het zeker niet meer te gaan overwegen. Blad is, ondanks dat het toen inderdaad ook niet top was, ver weggezakt in vergelijking met wat het was. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Maar wat bedoelen ze dan?!? |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Je schrijft/quote VI: "Over de TD Martin van Geel is VI onverbiddelijk. Hij spendeerde de afgelopen twee jaar voor zo'n negentien miljoen euro aan nieuwe spelers. Dat is de helft van het netto transferbedrag dat hij heeft opgehaald. Daarvan is nu weinig tot niets meer over."
Ik neem toch aan dat VI (en jij) doelt op de waarde van de spelers. Dat niet alles geïnvesteerd is/kon worden was immers al tijden bekend en dus kan dat voor niemand een verrassing (geweest) zijn. Het enige dat ze m.i. dus kunnen bedoelen is dat van die € 19 miljoen niet veel meer over is en dat is dus gewoon BULLSHIT! |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 11:53 schreef JanM het volgende:[..] Ik dacht al dat ik nog eentje vergat. Bij deze: Vermeer € 1.000.000 € 6.500.000 550,00% MEER WAARD dan aankoopbedrag Botteghin € 2.500.000 € 3.500.000 40,00% MEER WAARD dan aankoopbedrag Vejinovic € 3.500.000 € 4.750.000 35,71% MEER WAARD dan aankoopbedrag Tapia € 2.500.000 € 2.750.000 10,00% MEER WAARD dan aankoopbedrag Toornstra € 3.500.000 € 4.000.000 14,29% MEER WAARD dan aankoopbedrag Gustafson € 1.500.000 € 2.500.000 66,67% MEER WAARD dan aankoopbedrag Bilal € 3.500.000 € 2.000.000 42,86% MINDER WAARD dan aankoopbedrag Kramer € 2.200.000 € 3.000.000 36,36% MEER WAARD dan aankoopbedrag TOTAAL € 20.200.000 € 29.000.000 43,56% MEER WAARD dan TOTAAL van de aankoopbedragen Oftewel, alleen Bilal is op dit moment minder waard, maar overall zijn de aankopen (voor € 20,2 miljoen volgens transfermarkt.nl, maar volgens VI dus zelfs voor € 1,2 miljoen minder!) dus bijna de helft meer waard geworden. Hoezo rechtvaardigt dat dan het afbranden van de daarvoor verantwoordelijke TD ????? Dat ze het afgelopen seizoen als een natte krant gespeeld hebben is een ander verhaal, maar volgens mij is de TD daarvoor weliswaar eindverantwoordelijk, echter ligt de 'schuld' daarvoor toch echt bij de technische staf. Het siert onze TD dus bijna dat hij die de laan niet uitstuurt maar nog een jaar de kans geeft om het wèl te laten zien! En als dan m.n. jonge spelers als Tapia (20), Gustafson (21) en Bilal (21) een goed seizoen draaien, zeker ook Europees, schiet hun transferwaarde zo met enkele miljoenen omhoog. Voor Toornstra, Vejinovic en Kramer geldt daarentegen uiteraard wel dat als ze niet spelen hun waarde zal dalen, dus als je die nu kunt verkopen valt dat te overwegen en krijg je er normaliter minimaal net zoveel voor als je ervoor hebt moeten betalen, dus dat doet dan ook geen pijn! Waar zijn al die bedragen toch op gebaseerd? Er zit toch niet zo'n prijsstickertje op de jongens? |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 13:53 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] Waar zijn al die bedragen toch op gebaseerd? Er zit toch niet zo'n prijsstickertje op de jongens? Transfermarkt.nl. Zowel de aankoopbedragen, waarover Feyenoord zelf nooit uitspraken doet, als de huidige waarde. Je moet ergens van uitgaan en dat is redelijk objectief volgens mij ... |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Waar het mij gewoon om gaat dat er in de emotie en vanuit de teleurstelling (die bij mij ook leeft, al heel veel jaren!) van alles wordt geroepen/geschreven dat voor de waarheid wordt aangenomen en er inmiddels toe geleid heeft dat velen hier Van Geel gewoon voor rotte vis en volstrekt incapabel uitmaken. Als je naar de feiten, of iets wat daar m.i. zo dicht mogelijk bij komt aangezien de 100% feiten nou eenmaal niet bekend zijn, kijkt het allemaal helemaal niet zo slecht is.
Wat mij betreft geldt ook voor Van Geel dat hij weggestuurd mag en zelfs moet worden als Feyenoord iemand heeft/weet/vindt die het beter kan en zal gaan doen, maar zo lang dat niet zo is we gewoon blij moeten zijn met al het goede werk dat hij verricht heeft gegeven de vrijwel onmogelijke omstandigheden waaronder die moesten worden uitgevoerd. Niet meer en niet minder! |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 14:03 schreef JanM het volgende:Waar het mij gewoon om gaat dat er in de emotie en vanuit de teleurstelling (die bij mij ook leeft, al heel veel jaren!) van alles wordt geroepen/geschreven dat voor de waarheid wordt aangenomen en er inmiddels toe geleid heeft dat velen hier Van Geel gewoon voor rotte vis en volstrekt incapabel uitmaken. Als je naar de feiten, of iets wat daar m.i. zo dicht mogelijk bij komt aangezien de 100% feiten nou eenmaal niet bekend zijn, kijkt het allemaal helemaal niet zo slecht is. Wat mij betreft geldt ook voor Van Geel dat hij weggestuurd mag en zelfs moet worden als Feyenoord iemand heeft/weet/vindt die het beter kan en zal gaan doen, maar zo lang dat niet zo is we gewoon blij moeten zijn met al het goede werk dat hij verricht heeft gegeven de vrijwel onmogelijke omstandigheden waaronder die moesten worden uitgevoerd. Niet meer en niet minder! De enige in Nederland die ik in staat acht het beter te doen, is Marcel Brands, maar die is volgens mij niet beschikbaar/onhaalbaar. Dus laat van Geel dan nog maar even zitten, wat mij betreft.
Overigens, vrijdag was er toch mogelijk zo'n gesprek/vergadering over hem? Hoop dat ze snel een besluit nemen, want er moet deze zomer toch eea gebeuren, dus zekerheid omtrent zijn positie is op zeer korte termijn vereist. |
|
|
|