|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 20:15 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Ik heb het in het Vilhena topic volgens mij al eens uitgebreid uiteengezet, maar ik vond de meeste aankopen vrij logisch. Hansson: we hadden een keeper nodig als reservedoelman nu Hahn geblesseerd geraakt was voor lange tijd. Als je om de prijzen wil meedoen, wat we nog deden op het moment dat Hansson gehaald werd, kun je niet het risico nemen dat Vermeer geblesseerd raakt en je dan met een piepjonge doelman moet starten. Wellicht zelfs in een grote wedstrijd. Uiteindelijk liep het anders, maar dat er een doelman werd gehaald, was logisch. Van der Heijden is geen topspeler, maar werd gehaald toen we slechts twee centrale verdedigers hadden. Daarmee kun je nooit een seizoen ingaan. Mag van mij op dit moment vertrekken, maar dan moet je wel een vervanger halen, want je moet met europees voetbal eigenlijk dubbele bezetting hebben. Botteghin was en is één van de beste verdedigers van de competitie. Heeft zich in de basis gespeeld en verdedigend sterk. Aan zijn zwakke punt wordt gewerkt. Niet altijd top geweest dit jaar, maar vind hem een goede verdediger. Opbouwend niet sterk, maar verdedigen is de primaire taak. Vejinovic: goede speler bij Vitesse, we hadden een opvolger nodig van Clasie. Iedereen was het er wel over eens dat dit een goede zet was. Gustafson: Gescoutte speler, op zich goed dat er weer eens gescout werd en begon ook vrij aardig. Had echter al wel een tijd erop zitten in de competitie daar, dus speelde dit seizoen eigenlijk te lang aaneen. Verwacht ik komend jaar nog wel wat van als hij de voorbereiding ook heeft meegedraaid. Want voetballen kan hij wel, dat hebben we al gezien. Tapia: Gehaald met het oog op komend jaar met de verwachting dat Vilhena weg ging. Vilhena gaat weg, dus wat dat betreft hebben we al een vervanger. Jonge speler, international van Peru. Te weinig gespeeld bij ons om wat van te kunnen zeggen. Zal komend jaar vast meer gaan spelen en in de voorbereiding kansen krijgen. Kunnen we nog weinig van zeggen op dit moment. Kramer: we hadden een spits nodig, althans, zo was in elk geval de tendens bij iedereen. Goede spitsen zijn vaak duur of moeilijk te vinden. Kramer was bekend, scoorde veel bij ADO. Volgens mij waren er ook veel mensen die hem graag zagen komen naar ons. Althans, ik heb zijn naam veelvuldig voorbij zien komen. Je wist van tevoren wat voor spits je zou krijgen, dat heeft hij waargemaakt. Een neusje voor de goal heeft hij, meevoetballen is niet zijn sterkste punt, hoewel hij soms de ballen geweldig terug kan leggen, zoals op Gustafson in de bekerwedstrijd tegen Ajax. Niettemin doet hij ook veel fout. Op het moment dat je echter Kramer haalt, weet je dat je hem moet bedienen, hij zal niet zelf zijn kansen creëren. Dus moet je vleugelspelers hebben die een voorzet geven. Kuyt kan dat, maar dat gebeurde te weinig. Elia gaf ook te weinig voorzetten. Enkel Karsdorp gaf er een aantal die aankwamen. Algeheel kun je stellen dat er bij Feyenoord heel weinig voorzetten worden gegeven, zeker als je kijkt hoeveel er dan nog aankomen. Dat was voorgaande jaren ook zo, voorzetten geven blijk heel moeilijk voor Feyenoordspelers. Niettemin was Kramer toen heel begrijpelijk. Het is makkelijk om te roepen dat de TD een betere spits had moeten halen, maar ze liggen niet voor het oprapen om voor een betaalbaar bedrag naar ons te komen. Elia: Vleugelspeler die broodnodig was na het vertrek van Boëtius. Had de nodige ervaring en Koeman was ook heel tevreden over hem bij Southampton, alleen kwam daar een speler van een blessure terug, waardoor er geen plaats was voor nog een flankspeler. Leverde veel salaris in en begon goed. Kende een mindere periode, maar in vorm één van de beste flankspelers in de competitie. Wat mij betreft als transfervrij een goede zet. Kuyt: Behoeft mijns inziens geen verdere uitleg. Dus naar mijn idee kun je alleen twisten over Kramer eigenlijk. En van der Heijden op basis van kwaliteit, maar een verdediger was toen broodnodig. Naar mijn idee allemaal geen gekke aankopen. Dat Vejinovic tegenvalt en Elia een mindere periode kende, is niet de schuld van Martin van Geel. Tapia en Gustafson kun je naar mijn idee nog niet genoeg oordelen over hun spel, hoewel Gustafson al wel goede dingen heeft laten zien. Poeh zo uitgebreid ga ik het niet doen :P
Hansson was onnodig, weggegooid salarisgeld. Daarbij had hij een contract voor 1 jaar moeten krijgen met een eventuele optie voor nog een jaar. 2 jaar contract is een lachertje
van der Heijden was en is een slap trutje, totaal geen verdediger.
Botteghin viel wat voor te zeggen en Vejinovic begreep ik.
Gustafson kon ik niet.
Tapia is lachwekkend, gehaald als vervanger van Vilhena werd gezegd? En nu willen ze weer een vervanger halen voor Vilhena.. Daarbij zijn ze geschrokken van Tapia als ik de verhalen mag geloven. En dan krijg ik iedereen weer over me heen hier maar als je een speler koopt dan mag je er minstens vanuit gaan dat hij op de bank zit of MEER minuten maakt dan die 77 in 3 wedstrijden, verder niet gespeeld.
Het verhaal Kramer vind ik helemaal lachwekkend. In april niet goed genoeg vinden dus dan maar Kazim contracteren en dan juli/augustus toch maar Kramer halen omdat hij verder geen haalbare namen had in zijn netwerk..
Met Elia kon ik de gok begrijpen. Al blijft het een scheef gezicht qua salaris in vergelijking met Boëtius. Weet dat Elia vooral qua eventuele bonussen goed zit, maar kan me niet voorstellen dat zijn basissalaris lager is dan dat Boëtius wilde.
Kuyt duidelijk. Al wilde ome Martin hem eigenlijk niet. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 21:28 schreef MMM het volgende:[..] Poeh zo uitgebreid ga ik het niet doen :P Hansson was onnodig, weggegooid salarisgeld. Daarbij had hij een contract voor 1 jaar moeten krijgen met een eventuele optie voor nog een jaar. 2 jaar contract is een lachertje van der Heijden was en is een slap trutje, totaal geen verdediger. Botteghin viel wat voor te zeggen en Vejinovic begreep ik. Gustafson kon ik niet. Tapia is lachwekkend, gehaald als vervanger van Vilhena werd gezegd? En nu willen ze weer een vervanger halen voor Vilhena.. Daarbij zijn ze geschrokken van Tapia als ik de verhalen mag geloven. En dan krijg ik iedereen weer over me heen hier maar als je een speler koopt dan mag je er minstens vanuit gaan dat hij op de bank zit of MEER minuten maakt dan die 77 in 3 wedstrijden, verder niet gespeeld. Het verhaal Kramer vind ik helemaal lachwekkend. In april niet goed genoeg vinden dus dan maar Kazim contracteren en dan juli/augustus toch maar Kramer halen omdat hij verder geen haalbare namen had in zijn netwerk.. Met Elia kon ik de gok begrijpen. Al blijft het een scheef gezicht qua salaris in vergelijking met Boëtius. Weet dat Elia vooral qua eventuele bonussen goed zit, maar kan me niet voorstellen dat zijn basissalaris lager is dan dat Boëtius wilde. Kuyt duidelijk. Al wilde ome Martin hem eigenlijk niet. Volledig eens |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Kazim/Kramer was een volledige mispeeer. Eens. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Kramer is een prima aankoop. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Van der Heijden is een mispeer. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Alle 3 nu je het zegt..:)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 juni 2016 door ar -- |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Ik ben benieuwd hoe de RvC vrijdag gaat optreden. Ik constateer wel dat Martin van Geel, in beginsel na de financiële moeilijke jaren logisch, maar nu het beter gaat met feyenoord niet meer uit te leggen, onzettend lang wacht met het doen van aankopen. Dat doet hij nu de laatse twee jaar ook weer nadat feyenoord uit het financiële dal is gekropen. Foute boel gewoon en het EK afwachten heeft geen zin want dan worden spelers nog duurder en voor feyenoord financieel gezien gewoon onhaalbaar en dan grijp je voor het zoveelste jaar weer overal naast. Hier moet de RvC echt korte metten mee maken en aanpakken. Dit heeft feyenoord de afgelopen jaren dure punten gekost. Ondanks de bekerwinst moeten er komend seizoen ook stappen vooruit worden gezet om weer mee te doen in de top drie en op europees niveau. |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 22:29 schreef ras het volgende:Ik ben benieuwd hoe de RvC vrijdag gaat optreden. Ik constateer wel dat Martin van Geel, in beginsel na de financiële moeilijke jaren logisch, maar nu het beter gaat met feyenoord niet meer uit te leggen, onzettend lang wacht met het doen van aankopen. Dat doet hij nu de laatse twee jaar ook weer nadat feyenoord uit het financiële dal is gekropen. Foute boel gewoon en het EK afwachten heeft geen zin want dan worden spelers nog duurder en voor feyenoord financieel gezien gewoon onhaalbaar en dan grijp je voor het zoveelste jaar weer overal naast. Hier moet de RvC echt korte metten mee maken en aanpakken. Dit heeft feyenoord de afgelopen jaren dure punten gekost. Ondanks de bekerwinst moeten er komend seizoen ook stappen vooruit worden gezet om weer mee te doen in de top drie en op europees niveau. voledig mee eens morgen gaat er iets gebeuren kan niet ander,of ze geven van geel nog een kans of ze gooien hem eruit hoe dan ook er gaat iets gebeuren. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Je bedoelt of er gebeurt iets, of ee gebeurt niets |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 07:49 schreef Dirk1 het volgende:[..] voledig mee eens morgen gaat er iets gebeuren kan niet ander,of ze geven van geel nog een kans of ze gooien hem eruit hoe dan ook er gaat iets gebeuren. wie moet dan de nieuwe man worden |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Trump. Want je hebt er geen opleiding voor nodig. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Whahahahahaha 50% kans idd. Er gebeurt wel of niet iets. Ik heb hier de kracht niet meer voor ... |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Nee, niet doen. Ziet teveel complotten en is in 1 maand opgebrand.
Moet je hem niet aan doen. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Ik gun het hem met zijn Van Gaal achtige uitspraken! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Hoezo? Moet 'ie zijn medicijnen op tijd innemen! |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 07:49 schreef Dirk1 het volgende:[..] voledig mee eens morgen gaat er iets gebeuren kan niet ander,of ze geven van geel nog een kans of ze gooien hem eruit hoe dan ook er gaat iets gebeuren. Bij dezen even een pooltje opstarten? Mag hij blijven? Zo niet, wie is dan zijn opvolger?
Ik zeg dat hij er uit gaat en dat Joop Alberda hem opvolgt (wilde gok, haha). |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Ik zie ook maar twee mogelijkheden, of er komt dit seizoen minstens 1 versterking, of er komt dit seizoen geen versterking. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 21:22 schreef MMM het volgende:[..] Is niet het criterium. Maar als jij eens eerlijk kijkt naar zijn gehaalde namen, is daar flink denkwerk/een netwerk voor nodig? Het uiteindelijke resultaat zegt toch helemaal niets over wat daar allemaal aan voorafgegaan is! Jij gaat er blijkbaar klakkeloos van uit dat er geen andere spelers/makelaars benaderd zijn voordat voor de uiteindelijk aangetrokken spelers is gekozen. Ik denk dat er uiteindelijk geen betere spelers gevonden konden worden die voor ons betaalbaar bleken en die ook bereid waren om voor Feyenoord te komen spelen tegen de daarvoor beschikbare beloning. Wie weet wie er allemaal wel niet gescout en benaderd zijn. Alleen mensen binnen Feyenoord, want met die informatie loop je als club uiteraard niet te koop.
Binnen de (beperkte) mogelijkheden stond er m.i. begin vorig seizoen een selectie die lang mee zou moeten kunnen doen om de prijzen met voor de groep een onervaren trainer, maar Wouters zou dat met zijn ervaring moeten kunnen 'compenseren'. Al met al geen slecht verhaal vind ik.
Het voetbal was matig, maar de resultaten hoopgevend en tot vlak voor de winterstop leek het een heel mooi seizoen te kunnen gaan worden en hoorde je vrijwel niemand over de aankopen, al viel Vejinovic tegen en hield ook ik mijn hart vast als Van der Heijden meedeed. En al eerder over Kazim natuurlijk! Eerlijk is eerlijk.
En toen kwam die waardeloze reeks (met Vilhena overigens hè en sinds hij in de basis stond!), weg titelkansen, maar pakten we gelukkig de beker en werden we derde, nadat Advocaat tijdelijk als adviseur werd aangesteld.
Weer geen titel nee, dus ook voor mij weer een teleurstellend jaar! Maar was dat realistisch? Nee, eigenlijk ook niet als je naar de financiële verschillen kijkt. Wel sinds lang weer een prijs en plaatsing voor de groepsfase EL! Allemaal dingen die weer een stap in de goede richting zijn. Nu wordt het belangrijk wie er verkocht worden (en voor hoeveel) en uiteraard wat daarvoor wordt teruggehaald! Ik hoop en reken op een paar echte versterkingen, zodat we komend seizoen langer en hopelijk tot het einde meedoen voor de titel. Wat mij betreft met Van Geel als TD, maar zoals aangegeven mag dat ook met een betere al zou ik niet weten wie ... |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Tot die wedstrijd tegen NEC stonden we gewoon bij de bovensten en terecht ook. De top drie was weer ouderwets top 3, oppermachtig. Kampioenschapsgedachten waren dan ook best terecht. De kans dat wij het zouden worden was kleiner dan een van die andere twee, maar niet veel kleiner. Ik denk zelfs dat zij in het zadel zijn geholpen (minder druk), doordat het bij ons he-le-maal in elkaar donderde. Op het mentale na, zijn we blijkbaar niets minder dan de andere twee. Het mentale is soms ongrijpbaar. Blijkbaar is dat ook een onschatbare kwaliteit. (als ik er verder op inga, denk ik dat dit het gevolg is van het feit dat de jeugd van nu te verwend is, waardoor ze niet meer weten wat afzien is, wat discipline is, wat het is om het op te brengen iets te bereiken ten koste van alles... Ze worden veel te veel afgeleid en missen focus wat weer doorwerkt naar de passie. Ze hebben minder passie dus, waardoor ze minder wil hebben ten koste van alles te willen en moeten winnen. Nu was vroeger echt niet alles beter, maar de mentaliteit van Van Hanegem en co. was toch veel beter dan wat er nu loopt? Als ik dan toch ga vergelijken, kijken we nu naar mietjes die bij elk tikkie op de grond gaan liggen draaien omdat ze anders wellicht geen vrije trap krijgen. Ik hoop dat die nieuwe jeugdkerel (naam even kwijt) hier goed op inspringt. Naat alle voetbalaspecten nog meer op karakter scouten, want dat mis ik nu. Kuyt heeft het nog en ongetwijfeld nog wel wat spelers, maar het hoort standaard in elke voetballer te zitten. Tuurlijk bij de een wat meer dan bij een ander, maar tegenwoordig heeft de meerderheid geen ballen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Klopt als een zwerende vinger |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2016 - 21:28 schreef MMM het volgende:[..] Poeh zo uitgebreid ga ik het niet doen :P Hansson was onnodig, weggegooid salarisgeld. Daarbij had hij een contract voor 1 jaar moeten krijgen met een eventuele optie voor nog een jaar. 2 jaar contract is een lachertje van der Heijden was en is een slap trutje, totaal geen verdediger. Botteghin viel wat voor te zeggen en Vejinovic begreep ik. Gustafson kon ik niet. Tapia is lachwekkend, gehaald als vervanger van Vilhena werd gezegd? En nu willen ze weer een vervanger halen voor Vilhena.. Daarbij zijn ze geschrokken van Tapia als ik de verhalen mag geloven. En dan krijg ik iedereen weer over me heen hier maar als je een speler koopt dan mag je er minstens vanuit gaan dat hij op de bank zit of MEER minuten maakt dan die 77 in 3 wedstrijden, verder niet gespeeld. Het verhaal Kramer vind ik helemaal lachwekkend. In april niet goed genoeg vinden dus dan maar Kazim contracteren en dan juli/augustus toch maar Kramer halen omdat hij verder geen haalbare namen had in zijn netwerk.. Met Elia kon ik de gok begrijpen. Al blijft het een scheef gezicht qua salaris in vergelijking met Boëtius. Weet dat Elia vooral qua eventuele bonussen goed zit, maar kan me niet voorstellen dat zijn basissalaris lager is dan dat Boëtius wilde. Kuyt duidelijk. Al wilde ome Martin hem eigenlijk niet. Ik ga proberen het ditmaal korter te houden ;)
Hansson vond ik zeker niet onnodig. In het geval Vermeer geblesseerd was geraakt, had je een jeugdkeeper op doel moeten zetten. Is een groot risico en kan ook de carrière van zo'n jongen breken als hij ineens een topwedstrijd moet keepen en in de fout gaat bijvoorbeeld. 1-jarig contract was wellicht beter geweest, maar vermoedelijk was dat wel verlengd dan met het oog op de blessure van Hahn.
v.d Heijden is kwalitatief niet goed genoeg, maar deed het bij Vitesse toen heel behoorlijk. Bovendien hadden we toen een centrale verdediger nodig, we hadden er slechts 2.
Gustafson kende niemand, maar volgens mij vond iedereen het goed dat er weer eens gescout werd. Heeft ook al aardige dingen laten zien, dus kunnen we in elk geval nog niet afschrijven.
Tapia; lachwekkend? International van Peru, is nog jong en een vervanger voor Vilhena was op zich een goed idee. Was juist goed om een keer ergens op in te spelen. Ik had ook verwacht dat hij meer zou spelen, maar blijkbaar zijn Vilhena en El Ahmadi verder. Dat hij tegenvalt..tjsa, kan ik niks mee, ik geloof nooit dat hij nu al is afgeschreven. Had ook wat problemen met dingen die hij moest regelen, je hebt nog aanpassing, andere omgeving. Geef die jongen nog een kans dit jaar. Vind persoonlijk dat je vooralsnog slechts over zijn transfersom kunt zeuren.
Kramer: Tsja, was ook onlogisch, maar dit zijn ook speculaties dat men hem niet goed genoeg vond. En ik blijf erbij dat hij met een goede aanvoer er 'gewoon' 20+ inschiet. Voetballend komt hij wel tekort. Helaas kun je niet altijd een Guidetti of Pellè hebben. Kazim had inderdaad nooit gecontracteerd mogen worden.
Elia: Zijn basissalaris zal hoger liggen dan wat Boëtius zou gaan krijgen, denk ik. Maar kijk dan ook naar het verschil in prestaties. Boëtius begon de eerste paar jaar leuk, maar had al ruim een jaar weinig tot niks laten zien. Elia heeft in het verleden laten zien goed te kunnen voetballen, heeft zelfs in een WK-finale meegespeeld en deed het bij Southampton ook zeer aardig. Daar was echter geen plek voor nog een flankspeler. Dat een Boëtius die al geruime tijd niks liet zien dan een lager salaris krijgt aangeboden, vind ik logisch. Je moet wel presteren om een hoger salaris te krijgen. Boëtius met een salaris van 8 ton was pas lachwekkend geweest, gezien zijn prestaties. Hoezeer ik ook fan van hem was in zijn eerste jaren onder Koeman.
Kuyt: absoluut duidelijk. Dat Martin hem niet wilde, weet ik niet. Feit is dat hij er is en daar mogen we dankbaar voor zijn. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Waarom Van der Heijden halen als je een verdediger zoekt? Is altijd een middenvelder geweest... was gewoon een fout. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Verder kan ik me er prima in vinden. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 11:47 schreef Barabas het volgende:Waarom Van der Heijden halen als je een verdediger zoekt? Is altijd een middenvelder geweest... was gewoon een fout. Speelde bij Vitesse altijd centraal achterin en deed het daar heel behoorlijk. Was naar mijn idee dus geen hele gekke zet. Maar kwalitatief onvoldoende, dat dan weer wel. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Zal best. Die kale aal wilde daar het liefst een spits op doel zetten.... en als er goed gekeken hadden dan wisten ze ook dat een groot deel van de tegengoals vielen nadat Kanarie er weer eens een uit zijn rug had laten lopen. Verdedigers die dat zo vaak doen spelen hier niet eens in de Topklasse. Gewoon een fout van het niveau van de verlenging van Nelom. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 09:57 schreef JanM het volgende:[..] Het uiteindelijke resultaat zegt toch helemaal niets over wat daar allemaal aan voorafgegaan is! Jij gaat er blijkbaar klakkeloos van uit dat er geen andere spelers/makelaars benaderd zijn voordat voor de uiteindelijk aangetrokken spelers is gekozen. Ik denk dat er uiteindelijk geen betere spelers gevonden konden worden die voor ons betaalbaar bleken en die ook bereid waren om voor Feyenoord te komen spelen tegen de daarvoor beschikbare beloning. Wie weet wie er allemaal wel niet gescout en benaderd zijn. Alleen mensen binnen Feyenoord, want met die informatie loop je als club uiteraard niet te koop. Binnen de (beperkte) mogelijkheden stond er m.i. begin vorig seizoen een selectie die lang mee zou moeten kunnen doen om de prijzen met voor de groep een onervaren trainer, maar Wouters zou dat met zijn ervaring moeten kunnen 'compenseren'. Al met al geen slecht verhaal vind ik. Het voetbal was matig, maar de resultaten hoopgevend en tot vlak voor de winterstop leek het een heel mooi seizoen te kunnen gaan worden en hoorde je vrijwel niemand over de aankopen, al viel Vejinovic tegen en hield ook ik mijn hart vast als Van der Heijden meedeed. En al eerder over Kazim natuurlijk! Eerlijk is eerlijk. En toen kwam die waardeloze reeks (met Vilhena overigens hè en sinds hij in de basis stond!), weg titelkansen, maar pakten we gelukkig de beker en werden we derde, nadat Advocaat tijdelijk als adviseur werd aangesteld. Weer geen titel nee, dus ook voor mij weer een teleurstellend jaar! Maar was dat realistisch? Nee, eigenlijk ook niet als je naar de financiële verschillen kijkt. Wel sinds lang weer een prijs en plaatsing voor de groepsfase EL! Allemaal dingen die weer een stap in de goede richting zijn. Nu wordt het belangrijk wie er verkocht worden (en voor hoeveel) en uiteraard wat daarvoor wordt teruggehaald! Ik hoop en reken op een paar echte versterkingen, zodat we komend seizoen langer en hopelijk tot het einde meedoen voor de titel. Wat mij betreft met Van Geel als TD, maar zoals aangegeven mag dat ook met een betere al zou ik niet weten wie ... Als van Geel in 5 seizoenen nauwelijks aantoont een fatsoenlijk netwerk te hebben, zit daar toch een kern van waarheid in? 5 seizoenen!
We hadden ook iets langer mee kunnen doen, dat is de fout van de TS en spelers zelf. Maar dit elftal kon onmogelijk kampioen worden. Zelfs toen had ik kritiek. Ik heb van te voren eerlijk gezegd in wie ik het wel en niet zag zitten. Alleen met Vejinovic zat ik er vies naast.
Sinds wanneer verlies je door 1 speler, die niet eens persoonlijke fouten maakte? Mede dankzij Vilhena heb je de beker gepakt.
Komend seizoen weer geen titel, zo eerlijk moet je zijn. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 11:37 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Ik ga proberen het ditmaal korter te houden ;) Hansson vond ik zeker niet onnodig. In het geval Vermeer geblesseerd was geraakt, had je een jeugdkeeper op doel moeten zetten. Is een groot risico en kan ook de carrière van zo'n jongen breken als hij ineens een topwedstrijd moet keepen en in de fout gaat bijvoorbeeld. 1-jarig contract was wellicht beter geweest, maar vermoedelijk was dat wel verlengd dan met het oog op de blessure van Hahn. Voor de leeuwen gooien, prima. Mulder kreeg bij zijn debuut ook gigantisch veel steun. Het Legioen voelt dat wel aan.
quote:v.d Heijden is kwalitatief niet goed genoeg, maar deed het bij Vitesse toen heel behoorlijk. Bovendien hadden we toen een centrale verdediger nodig, we hadden er slechts 2. Vond hem daar al heel matig en heel erg slap
quote:Tapia; lachwekkend? International van Peru, is nog jong en een vervanger voor Vilhena was op zich een goed idee. Was juist goed om een keer ergens op in te spelen. Ik had ook verwacht dat hij meer zou spelen, maar blijkbaar zijn Vilhena en El Ahmadi verder. Dat hij tegenvalt..tjsa, kan ik niks mee, ik geloof nooit dat hij nu al is afgeschreven. Had ook wat problemen met dingen die hij moest regelen, je hebt nog aanpassing, andere omgeving. Geef die jongen nog een kans dit jaar. Vind persoonlijk dat je vooralsnog slechts over zijn transfersom kunt zeuren. Als je iemand in de winterstop haalt en die speelt in de 2e seizoenshelft 77 minuten, vind ik dat lachwekkend.
quote:Kramer: Tsja, was ook onlogisch, maar dit zijn ook speculaties dat men hem niet goed genoeg vond. En ik blijf erbij dat hij met een goede aanvoer er 'gewoon' 20+ inschiet. Voetballend komt hij wel tekort. Helaas kun je niet altijd een Guidetti of Pellè hebben. Kazim had inderdaad nooit gecontracteerd mogen worden. Blijft een armoedige spits, word je geen kampioen mee. Qua gedrag vaak onhandig, verder wel een leuke jongen.
quote:Elia: Zijn basissalaris zal hoger liggen dan wat Boëtius zou gaan krijgen, denk ik. Maar kijk dan ook naar het verschil in prestaties. Boëtius begon de eerste paar jaar leuk, maar had al ruim een jaar weinig tot niks laten zien. Elia heeft in het verleden laten zien goed te kunnen voetballen, heeft zelfs in een WK-finale meegespeeld en deed het bij Southampton ook zeer aardig. Daar was echter geen plek voor nog een flankspeler. Dat een Boëtius die al geruime tijd niks liet zien dan een lager salaris krijgt aangeboden, vind ik logisch. Je moet wel presteren om een hoger salaris te krijgen. Boëtius met een salaris van 8 ton was pas lachwekkend geweest, gezien zijn prestaties. Hoezeer ik ook fan van hem was in zijn eerste jaren onder Koeman Maar waarom zou Elia meer moeten krijgen dan Boëtius? Elia had voor zijn komst ook al vele jaren niets gepresteerd. Toch weer een speler van buitenaf die meer krijgt dan eigen jeugd.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 12:10 schreef MMM het volgende:[..] Als van Geel in 5 seizoenen nauwelijks aantoont een fatsoenlijk netwerk te hebben, zit daar toch een kern van waarheid in? 5 seizoenen! We hadden ook iets langer mee kunnen doen, dat is de fout van de TS en spelers zelf. Maar dit elftal kon onmogelijk kampioen worden. Zelfs toen had ik kritiek. Ik heb van te voren eerlijk gezegd in wie ik het wel en niet zag zitten. Alleen met Vejinovic zat ik er vies naast. Sinds wanneer verlies je door 1 speler, die niet eens persoonlijke fouten maakte? Mede dankzij Vilhena heb je de beker gepakt. Komend seizoen weer geen titel, zo eerlijk moet je zijn. Niet doen alsof we indertijd een gezonde club waren. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Dan doel je op die 5 seizoenen? Tuurlijk, eens. Waren we ook niet.
Maar door middel van een goed netwerk kun je altijd wel iets, ook zonder geld. Maar om hem dan niet op 5 seizoenen af te vallen qua netwerk, zeker wel de laatste 2.
Als je dan puur kijkt naar zijn aankopen, doet er niet toe of ze wel of niet gepresteerd hebben, dan is er toch maar 1 conclusie: Geen netwerk? Elke TD kan spelers uit de Eredivisie vissen of oud-Eredivisie speler terughalen door een seizoensoverzicht te bekijken van de Eredivisie van 3 jaar terug.. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 12:10 schreef MMM het volgende:[..] Als van Geel in 5 seizoenen nauwelijks aantoont een fatsoenlijk netwerk te hebben, zit daar toch een kern van waarheid in? 5 seizoenen! We hadden ook iets langer mee kunnen doen, dat is de fout van de TS en spelers zelf. Maar dit elftal kon onmogelijk kampioen worden. Zelfs toen had ik kritiek. Ik heb van te voren eerlijk gezegd in wie ik het wel en niet zag zitten. Alleen met Vejinovic zat ik er vies naast. Sinds wanneer verlies je door 1 speler, die niet eens persoonlijke fouten maakte? Mede dankzij Vilhena heb je de beker gepakt. Komend seizoen weer geen titel, zo eerlijk moet je zijn. Dit is/wordt een non-discussie omdat we allebei niet weten welke spelers wel benaderd zijn maar niet zijn gekomen. Jij concludeert dat het aan Van Geel's netwerk ligt, ik denk dat dat wel meevalt maar nogmaals, ook dat is slechts een gevoel.
Het is heel simpel, we willen allebei/allemaal dat Feyenoord weer titelkandidaat is. Ook ik had liever veel betere nieuwe spelers gehad dan bijvoorbeeld Van der Heijden of Kramer. Feit is dat die er niet gekomen zijn en we toch tot de winterstop mee konden komen met veel kapitaalkrachtigere clubs. Ik put daar de hoop uit dat dat komend seizoen langer en hopelijk tot het einde lukt, jij kiest ervoor om maar te blijven roepen dat Van Geel een prutser is en weg moet. Dat is een keuze.
Vilhena had wat mij betreft op de tribune gezet moeten worden toen duidelijk werd/was dat hij niet ging verlengen. Nu heeft hij zich 'over de rug van Feyenoord' in de kijker gespeeld, al was zijn spel m.i. verre van geweldig overigens, en indirect de oorzaak geweest van het niet spelen van bijvoorbeeld Tapia. Hopelijk leert Gio hiervan, al denk ik dat hij ervan overtuigd was dat hij Vilhena wel binnenboord zou kunnen houden, waarmee het toch opstellen dan wel weer verklaard kan worden ... Alleen besloot Vilhena anders.
Komend seizoen geen titel vind ik echt een Calimero-opmerking. We weten nog helemaal niet hoe onze selectie er uit gaat zien, dus hoe kun je dat nu al roepen ?????
Maar hoe het ook zij en dat geldt voor jou en mij: Feyenoord till I die! |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Dat van die non-discussie.... vermoeiend he... |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 12:14 schreef MMM het volgende:Voor de leeuwen gooien, prima. Mulder kreeg bij zijn debuut ook gigantisch veel steun. Het Legioen voelt dat wel aan. Tuurlijk krijgt hij wel steun, maar op het moment dat zo'n jongen in de fout gaat, kan hem dat zijn carrière kosten als hij te vroeg wordt gebracht in een belangrijke wedstrijd. Bovendien hadden velen dan lopen zeiken op van Geel dat hij dan geen andere keeper had aangetrokken.
quote: Dat is dan een meningsverschil. Ik vond dat hij het daar gewoon naar behoren deed. Als extra centrale verdediger vond ik hem, omdat hij transfervrij was, geen gekke gedachte. Je kan immers moeilijk met twee centrale verdedigers een competitie ingaan.
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 12:14 schreef MMM het volgende:Als je iemand in de winterstop haalt en die speelt in de 2e seizoenshelft 77 minuten, vind ik dat lachwekkend. Dat kan, maar dat kan ook evengoed de keuze van Gio zijn geweest. Ik vind het te makkelijk om dat direct op van Geel te betrekken. Zijn meerdere factoren bij betrokken. Een speler heeft soms wat tijd nodig. Geef hem dit jaar nog een kans. Nu al afschrijven is veel te vroeg. Vond hem tegen Ajax toen overigens niet slecht. Gio en assistenten had hem echt wel iets vaker kunnen laten spelen. Technische staf heeft daar een aandeel in.
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 12:14 schreef MMM het volgende:Blijft een armoedige spits, word je geen kampioen mee. Qua gedrag vaak onhandig, verder wel een leuke jongen. Qua gedrag zeker vaak onhandig, moet hij aan werken. Ik vind het geen armoedige spits, dat voert me te ver. Hij heeft een neusje voor de goal en zou prima 20x moeten kunnen scoren met fatsoenlijke voorzetten. Je hoeft niet alleen op voorzetten op hem te gaan spelen, maar de voorzetten die nu worden gegeven zijn echt van een bedroevend niveau. Kuyt weet wel een goede voorzet te geven, maar speelt helaas niet echt een man uit en staat nu ook op '10', wat ik overigens niet slecht vind. Karsdorp heeft nog wat assists, maar verder houdt het qua aanvoer wel op. Kramer is geen topspits, maar ook geen armoedige spits. Zit er tussenin naar mijn idee. En dat je geen kampioen wordt, je speelt met een team, je kunt moeilijk alleen Kramer de schuld geven. Volgens mij lag het probleem tijdens de slechte serie vooral aan de chaos achterin en het gebrek aan het creëren van kansen. En kansen creëren moet met een dergelijke spits toch gewoon vooral komen van je flankspelers en middenvelders.
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 12:14 schreef MMM het volgende:Maar waarom zou Elia meer moeten krijgen dan Boëtius? Elia had voor zijn komst ook al vele jaren niets gepresteerd. Toch weer een speler van buitenaf die meer krijgt dan eigen jeugd.. Ik ben het ermee eens dat spelers van buitenaf niet zomaar meer zouden moeten krijgen dan eigen jeugd. Dit hoeft echter niet het omgekeerde te betekenen. Elia heeft in zijn carrière vele malen meer gepresteerd dan Boëtius. Boëtius bleef hangen in zijn ontwikkeling, kwam zijn man nauwelijks meer voorbij en presteerde gewoon nagenoeg niks meer. En dat al langer dan een jaar. Elia heeft ook een tijd niks gepresteerd, maar heeft wel laten zien een veel hoger niveau te kunnen halen dan Boëtius tot nog toe had gedaan. Bovendien was Elia goed bezig bij Southampton. Daar kwam echter een speler terug van een blessure en was geen plek voor nog een aanvaller, maar Koeman had hem anders graag behouden. Lijkt mij dat iemand met de staat van dienst als Elia meer krijgt dan Boëtius die alles nog moest bewijzen en een tijd niks presteerde. Bovendien krijg je als transfervrije speler vaak ook wat meer geld, doordat er geen sprake is van een transfersom. Dat kan zijn met tekengeld, maar zit soms ook in salaris. Ik vind dat verschil in salaris volledig te begrijpen. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 12:10 schreef MMM het volgende:[..] Als van Geel in 5 seizoenen nauwelijks aantoont een fatsoenlijk netwerk te hebben, zit daar toch een kern van waarheid in? 5 seizoenen! We hadden ook iets langer mee kunnen doen, dat is de fout van de TS en spelers zelf. Maar dit elftal kon onmogelijk kampioen worden. Zelfs toen had ik kritiek. Ik heb van te voren eerlijk gezegd in wie ik het wel en niet zag zitten. Alleen met Vejinovic zat ik er vies naast. Sinds wanneer verlies je door 1 speler, die niet eens persoonlijke fouten maakte? Mede dankzij Vilhena heb je de beker gepakt. Komend seizoen weer geen titel, zo eerlijk moet je zijn. Even in het algemeen over het 'netwerk' van een TD. Wanneer laat een TD dan zien dat hij over een netwerk beschikt? Heeft Marcel Brands bijvoorbeeld een netwerk nu PSV wat Mexicanen heeft gehaald en een Pereiro en Lestienne? Of is dat gewoon een kwestie van (goed) scouten in het geval van Pereiro en Lestienne? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Laat gaan laat gaan... iemand die structureel roept dat MvG geen netwerk heeft gaat echt niet zwichten voor goede argumenten en logica 😜 |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 14:05 schreef Barabas het volgende:Laat gaan laat gaan... iemand die structureel roept dat MvG geen netwerk heeft gaat echt niet zwichten voor goede argumenten en logica 😜 Misschien niet, maar je kunt nooit weten ;) |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 14:03 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Even in het algemeen over het 'netwerk' van een TD. Wanneer laat een TD dan zien dat hij over een netwerk beschikt? Heeft Marcel Brands bijvoorbeeld een netwerk nu PSV wat Mexicanen heeft gehaald en een Pereiro en Lestienne? Of is dat gewoon een kwestie van (goed) scouten in het geval van Pereiro en Lestienne? En dan is er nog een niet belichte factor: zaakwaarnemers. In hoeverre zijn de bijvoorbeeld door PiSVee gehaalde spelers niet aangeboden door hun zaakwaarnemer? Nobody knows, maar ook niemand die met zekerheid kan zeggen dat dat in al deze gevallen niet is gebeurd. In dat geval krijgt Brands wel heel veel credits voor iets dat in de praktijk 'gevalletjes Pellè' (als het waar is dat die via de zoon van Koeman of wat was het ook weer was aangeboden) blijken te zijn ... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Precies. Al interesseert die ködtklöp me eigenlijk geen Arsch |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 13:47 schreef JanM het volgende:[..] Dit is/wordt een non-discussie omdat we allebei niet weten welke spelers wel benaderd zijn maar niet zijn gekomen. Jij concludeert dat het aan Van Geel's netwerk ligt, ik denk dat dat wel meevalt maar nogmaals, ook dat is slechts een gevoel. Het is heel simpel, we willen allebei/allemaal dat Feyenoord weer titelkandidaat is. Ook ik had liever veel betere nieuwe spelers gehad dan bijvoorbeeld Van der Heijden of Kramer. Feit is dat die er niet gekomen zijn en we toch tot de winterstop mee konden komen met veel kapitaalkrachtigere clubs. Ik put daar de hoop uit dat dat komend seizoen langer en hopelijk tot het einde lukt, jij kiest ervoor om maar te blijven roepen dat Van Geel een prutser is en weg moet. Dat is een keuze. Vilhena had wat mij betreft op de tribune gezet moeten worden toen duidelijk werd/was dat hij niet ging verlengen. Nu heeft hij zich 'over de rug van Feyenoord' in de kijker gespeeld, al was zijn spel m.i. verre van geweldig overigens, en indirect de oorzaak geweest van het niet spelen van bijvoorbeeld Tapia. Hopelijk leert Gio hiervan, al denk ik dat hij ervan overtuigd was dat hij Vilhena wel binnenboord zou kunnen houden, waarmee het toch opstellen dan wel weer verklaard kan worden ... Alleen besloot Vilhena anders. Komend seizoen geen titel vind ik echt een Calimero-opmerking. We weten nog helemaal niet hoe onze selectie er uit gaat zien, dus hoe kun je dat nu al roepen ????? Maar hoe het ook zij en dat geldt voor jou en mij: Feyenoord till I die! Geloof jij zelf dat hij in 5 seizoenen lang heel veel onbekende spelers heeft benaderd waarvan alleen Gustafson en Singh zijn gekomen?
We worden dit jaar opnieuw geen kampioen omdat de achterstand ZO groot was en ik niet geloof in onze TD. Daarbij is er helemaal niet zoveel geld meer over. Of je moet Kongolo verkopen, maar dan ben je weer je beste verdediger kwijt.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Het komt over alsof het de schuld is van MvG dat die achterstand zo groot is. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Verder berust je redenering op je mening en vele aannames. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 14:02 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Tapia Dat kan, maar dat kan ook evengoed de keuze van Gio zijn geweest. Ik vind het te makkelijk om dat direct op van Geel te betrekken. Zijn meerdere factoren bij betrokken. Een speler heeft soms wat tijd nodig. Geef hem dit jaar nog een kans. Nu al afschrijven is veel te vroeg. Vond hem tegen Ajax toen overigens niet slecht. Gio en assistenten had hem echt wel iets vaker kunnen laten spelen. Technische staf heeft daar een aandeel in. Kramer Qua gedrag zeker vaak onhandig, moet hij aan werken. Ik vind het geen armoedige spits, dat voert me te ver. Hij heeft een neusje voor de goal en zou prima 20x moeten kunnen scoren met fatsoenlijke voorzetten. Je hoeft niet alleen op voorzetten op hem te gaan spelen, maar de voorzetten die nu worden gegeven zijn echt van een bedroevend niveau. Kuyt weet wel een goede voorzet te geven, maar speelt helaas niet echt een man uit en staat nu ook op '10', wat ik overigens niet slecht vind. Karsdorp heeft nog wat assists, maar verder houdt het qua aanvoer wel op. Kramer is geen topspits, maar ook geen armoedige spits. Zit er tussenin naar mijn idee. En dat je geen kampioen wordt, je speelt met een team, je kunt moeilijk alleen Kramer de schuld geven. Volgens mij lag het probleem tijdens de slechte serie vooral aan de chaos achterin en het gebrek aan het creëren van kansen. En kansen creëren moet met een dergelijke spits toch gewoon vooral komen van je flankspelers en middenvelders. Elia Ik ben het ermee eens dat spelers van buitenaf niet zomaar meer zouden moeten krijgen dan eigen jeugd. Dit hoeft echter niet het omgekeerde te betekenen. Elia heeft in zijn carrière vele malen meer gepresteerd dan Boëtius. Boëtius bleef hangen in zijn ontwikkeling, kwam zijn man nauwelijks meer voorbij en presteerde gewoon nagenoeg niks meer. En dat al langer dan een jaar. Elia heeft ook een tijd niks gepresteerd, maar heeft wel laten zien een veel hoger niveau te kunnen halen dan Boëtius tot nog toe had gedaan. Bovendien was Elia goed bezig bij Southampton. Daar kwam echter een speler terug van een blessure en was geen plek voor nog een aanvaller, maar Koeman had hem anders graag behouden. Lijkt mij dat iemand met de staat van dienst als Elia meer krijgt dan Boëtius die alles nog moest bewijzen en een tijd niks presteerde. Bovendien krijg je als transfervrije speler vaak ook wat meer geld, doordat er geen sprake is van een transfersom. Dat kan zijn met tekengeld, maar zit soms ook in salaris. Ik vind dat verschil in salaris volledig te begrijpen. Over Tapia zal intern toch wel discussies zijn gevoerd waar Gio bij zat? Ik snap niet dat je een speler wilt hebben en dan maar 77 minuten laat spelen in 1 seizoenshelft.
Kramer worden we het niet over eens. Ik vind hem heel beperkt, leuke speler voor een subtopper wat we momenteel zijn maar niet goed genoeg voor de stap naar de top
Je zegt dat Boëtius stil bleef staan in zijn ontwikkeling en geen man meer voorbij kwam maar dat zelfde gold toch ook voor Elia zoals je zelf al zegt. Dat Elia het in het verleden heeft laten zien is geen garantie. Kijk naar een Falcao, een wereldster bij Monaco en Atletico maar daarna niets meer gepresteerd.
Ik vind het heel jammer van Boëtius en ook Vilhena. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 14:05 schreef Barabas het volgende:Laat gaan laat gaan... iemand die structureel roept dat MvG geen netwerk heeft gaat echt niet zwichten voor goede argumenten en logica 😜 Waar zijn die goede argumenten en logica dan?
Kijk alle aankopen eens na. (Oud)-Eredivisie spelers, Oud-Feyenoorders en 2 onbekenden in de naam van Gustafson en Singh. Is dat een netwerk hebben dan?
Waaruit blijkt dat van Geel een netwerk heeft? Geef eens antwoord op deze vraag, ik kan hem zelf nu niet beantwoorden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 juni 2016 door MMM -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Iedereen is schuldig binnen de organisatie dat de achterstand groter is geworden. Van Gudde tot van Geel van TS tot spelersgroep. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Timing is alles... toen we mee moesten met 020 en 040 waren we daar als club niet tot in staat. Sindsdien hollen we achter de feiten aan. Alle mensen die er nu zitten waren er toen niet. Zo liggen de feiten nu eenmaal. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 14:27 schreef MMM het volgende:[..] Waar zijn die goede argumenten en logica dan? Kijk alle aankopen eens na. (Oud)-Eredivisie spelers, Oud-Feyenoorders en 2 onbekenden in de naam van Gustafson en Singh. Is dat een netwerk hebben dan? Waaruit blijkt dat van Geel een netwerk heeft? Geef eens antwoord op deze vraag, ik kan hem zelf nu niet beantwoorden. Je hebt gelijker. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 02 juni 2016 - 14:26 schreef MMM het volgende:[..] Over Tapia zal intern toch wel discussies zijn gevoerd waar Gio bij zat? Ik snap niet dat je een speler wilt hebben en dan maar 77 minuten laat spelen in 1 seizoenshelft. Kramer worden we het niet over eens. Ik vind hem heel beperkt, leuke speler voor een subtopper wat we momenteel zijn maar niet goed genoeg voor de stap naar de top Je zegt dat Boëtius stil bleef staan in zijn ontwikkeling en geen man meer voorbij kwam maar dat zelfde gold toch ook voor Elia zoals je zelf al zegt. Dat Elia het in het verleden heeft laten zien is geen garantie. Kijk naar een Falcao, een wereldster bij Monaco en Atletico maar daarna niets meer gepresteerd. Ik vind het heel jammer van Boëtius en ook Vilhena. Je weet in dezen helemaal niet hoe het verhaal rond Tapia in elkaar steekt. Toevallig dat interview met hem gelezen? Verklaart een en ander.
Ook jij hebt de waarheid niet in pacht... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik denk niet dat de voor en tegenstanders er uit komen. Beter leven en laten leven. |
|
|
|
|
|