|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Laten we het maar doen dan hè, wat een wijsheid die Frankie. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik zou t gewoon niet doen, anders heeft van Geil een jaar niets te posten. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het gaat ook niet gebeuren. Alleen vervangers voor de eventuele basisspelers die vertrekken, en Kramer wordt ingewisseld. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hangt helemaal van t budget af. Maar ik denk wel dat we afscheid van een grote groep nemen mochten we kampioen worden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Afscheid nemen is geen door selecteren. Door selecteren is , je basis 11 kwalitatief verbeteren en je reservebank. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Afscheid nemen is natuurlijk onderdeel van doorselecteren, anders kan je namelijk niemand aan de selectie toevoegen. Het heeft geen zin om afscheid te nemen en dan mindere kwaliteit terug te halen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Inderdaad n onderdeel . Maar je kunt al bijna uittekenen wat er gaat gebeuren. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
We gaan het zien. Dit jaar hebben we aardig slim ingekocht en, achteraf, waren Elia, Bot en Baco ook goede aankopen. Dus tja.
T mag van mij allemaal wel een tandje sneller qua saneren. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De spelers die vertrekken zullen bij de betere behoren. Met name Kongolo Vilhena en Karsdorp hebben grote transfer kansen. Haal daar maar drie betere voor terug . Verder lijkt het dat ongeveer de nummers 11/12 verlengd gaan worden , Toornstra Kuyt. Terwijl je bij door selecteren eerst rond die posities begint te kijken.En het vastleggen/verbeteren van de betere spelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 februari 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2017 - 19:14 schreef Stylzz het volgende:We gaan het zien. Dit jaar hebben we aardig slim ingekocht en, achteraf, waren Elia, Bot en Baco ook goede aankopen. Dus tja. T mag van mij allemaal wel een tandje sneller qua saneren. Eens. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2017 - 19:15 schreef van geil het volgende:De spelers die vertrekken zullen bij de betere behoren. Met name Kongolo Vilhena en Karsdorp hebben grote transfer kansen. Haal daar maar drie betere voor terug . Verder lijkt het dat ongeveer de nummers 11/12 verlengd gaan worden , Toornstra Kuyt. Terwijl je bij door selecteren eerst rond die posities begint te kijken.En het vastleggen/verbeteren van de betere spelers. Zou mooi zijn dat na een eventueel kampioenschap, deze groep zich nog kan motiveren voor een Europees avontuur. De eerste drie genoemde hebben dan de kans om binnen een vertrouwde omgeving nog een keer alles uit de kast te halen voor de club en enigszins succesvol te zijn. Die ervaring gaat dan met een bijbehorend contract een transferwaarde vertegenwoordigen die voor de club en de speler tot vrolijkheid stemt. Je hebt een behoorlijke portie bagage nodig om in Europa als voetballer overeind te blijven, dat heeft zich nou toch zo zachtjes aan bewezen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2017 - 19:15 schreef van geil het volgende:De spelers die vertrekken zullen bij de betere behoren. Met name Kongolo Vilhena en Karsdorp hebben grote transfer kansen. Haal daar maar drie betere voor terug . Verder lijkt het dat ongeveer de nummers 11/12 verlengd gaan worden , Toornstra Kuyt. Terwijl je bij door selecteren eerst rond die posities begint te kijken.En het vastleggen/verbeteren van de betere spelers. Er is geen enkele aanwijzing dat dit niet zou gaan gebeuren. Vrij vanzelfsprekend. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Champions League zou kunnen betekenen dat jonge spelers nog minimaal een jaartje blijven. Kampioen worden heeft dus extra prioriteit. Dan de selectie bij elkaar houden en voor die 25 miljoen aan extra opbrengsten 2 tot 3 extra spelers kopen. Ik zou zeggen een links back, een middenvelder en een rechter vleugel aanvaller. En een paar mindere spelers laten gaan.
Volgens mij heb je dan aardig door-geselecteerd. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2017 - 12:36 schreef windoweyes het volgende:...Kampioen worden heeft dus extra prioriteit. Dan de selectie bij elkaar houden en voor die 25 miljoen aan extra opbrengsten 2 tot 3 extra spelers kopen... Hiermee wordt bepaald hoe je verder kan, hoop echt zo dat we dit niet meer uit handen gaan geven. Heb net het programma nog maar eens gelezen en je bent er voorlopig nog lang niet, eerst die lampies maar eens pakken komende zondag. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Dit kan inderdaad zeer bepalend zijn, voor de komende jaren. Mee doen met CL met die 3 aankopen kan ook weer maken dat je sterk genoeg wordt om volgend jaar kampioen te worden en daarop de voorrondes voor CL kan overleven. Waardoor je weer verder kan, enz.
Maar 5 punten voorsprong met nog 11 wedstrijden te gaan zegt inderdaad helemaal niets. Het is hooguit een mooi uitgangspunt. Twee keer verkiezen en je loopt al weer achter de feiten aan. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kampioenschap kan keerzijde hebben. Verwachtingen worden opgekrikt, jongere spelers staan volop in belangstelling. Hou die dan maar eens vast, want het salarishuis kun je echt niet veel hoger opkrikken. Investeren in minimaal gelijkwaardige spelers dan weer wel. Maarreh...Vaak genoeg gezien dat dat minimaal maanden tijd vraagt. 'T Zit 'm in de verwachtingen. Temperen. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Op zich zou het geen probleem hoeven te zijn. CL-gelden gebruiken voor enkele nieuwe aankopen en dan het reguliere budget (waar dan dus geen aankopen van hoeven te worden betaald) gebruiken om enkele spelers een salarisverhoging te geven. Mocht je het jaar daarop dan geen kampioen worden/ CL halen, dan verkoop je de spelers die salarisverhoging hebben gekregen. Van dat geld koop je weer nieuwe spelers met een minder salaris terug. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Is ook een aanpak. Maar ook geen garantie. En vergeet het salarisplafond niet. Belangrijk is vooral: welke visie is er op hoe Feyenoord moet spelen? Op het collectief en energie? Dan moet je daarop scouten. Nu al eigenlijk en jonge talenten vroegtijdig binnen halen, maar ook ervaring en ijzervreterss. Je as moet er tijdig staan. Daar zit de ervaring. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Klopt, maar de as en het basis-elftal zijn juist wel in orde. We hoeven nu niet meer een shitload aan spelers in de categorie gratis tot 3 miljoen aan te kopen, in de hoop dat de helft zal gaan renderen, om zo tot een bij elkaar gesprokkeld team te komen. Die tijd hebben we wel gehad. Gewoon 3 tot 3 dure aankopen (zekerheden) per seizoen en het basisteam zo veel mogelijk bij elkaar houden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2017 door windoweyes -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Geef ze bonussen die het aantrekkelijk maken een jaartje langer te blijven, salarisverhoging op zich is zo vaststaand en weinig prestatie bevorderend. Zo ook misschien een bonus in de vorm van een percentage van de transfersom, lang contract hogere transfers samen met een redelijke prestatie Europees. Maak het aantrekkelijk voor beide partijen, lijkt me niet anders dan win/win. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Dat is ook een mooie oplossing, ja. Alhoewel bonussen voor alleen enkele spelers ook een gevaar kan gaan betekenen. Als het hele team goed presteert en alleen enkele spelers hier van profiteren, dan kan dat ook scheve gezichten opleveren. Ook wel begrijpelijk, overigens. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2017 - 14:25 schreef windoweyes het volgende:Klopt, maar de as en het basis-elftal zijn juist wel in orde. We hoeven nu niet meer een shitload aan spelers in de categorie gratis tot 3 miljoen aan te kopen, in de hoop dat de helft zal gaan renderen, om zo tot een bij elkaar gesprokkeld team te komen. Die tijd hebben we wel gehad. Gewoon 3 tot 3 dure aankopen (zekerheden) per seizoen en het basisteam zo veel mogelijk bij elkaar houden. Precies, die as kunnen we verder mee. Die ervaren as moet je betrekken bij het bouwen van de rest van het team. Zij kennen binnenlandse talenten als tegenstander, ze hebben een ervaren oog voor wat nodig is. Tenminste...Als je blijft kiezen voor dit speltype. Collectief en kracht als uitgangspunt, met wat meer voetballend vermogen dan heden, wat mij betreft. In een collectief vermogen is het niet verstandig met afzonderlijke bonussen te werken. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2017 - 14:33 schreef windoweyes het volgende:Dat is ook een mooie oplossing, ja. Alhoewel bonussen voor alleen enkele spelers ook een gevaar kan gaan betekenen. Als het hele team goed presteert en alleen enkele spelers hier van profiteren, dan kan dat ook scheve gezichten opleveren. Ook wel begrijpelijk, overigens. Wie ga je hoeveel salaris geven, probleem blijft altijd bestaan. Scheve gezichten kan je vermijden door iedereen op juiste waarde in te schatten, dan nog is het moeilijk als iemand zijn karakter niet mee speelt. Je hebt altijd spelers die denken de beste te zijn, zie Kazim b.v. en zo zijn er nog veel meer. Had trouwens ook een best salaris, wat ook scheve gezichten opleverde. Salaris of bonus, t's maar hoe je het toepast. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2017 - 14:44 schreef FR-Henk het volgende:[..] Precies, die as kunnen we verder mee. Die ervaren as moet je betrekken bij het bouwen van de rest van het team. Zij kennen binnenlandse talenten als tegenstander, ze hebben een ervaren oog voor wat nodig is. Tenminste...Als je blijft kiezen voor dit speltype. Collectief en kracht als uitgangspunt, met wat meer voetballend vermogen dan heden, wat mij betreft. In een collectief vermogen is het niet verstandig met afzonderlijke bonussen te werken. Een collectieve bonus dan, is toch niet noodzakelijk dit individueel te maken. Doe dat zelf ook, goed jaar met winst, krijgen ze een kerstbonus en gewoon iedereen het zelfde. Verder lijkt het me motiverend een percentage van de transfersom aan een speler uit te keren, hierdoor zal hij altijd het meest waardevol voor de dag willen komen voor de club. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Ik ook niet.
Gelukkig luistert Martin af en toe
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 februari 2017 door MMM -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De volgende keer eerst maar even de bank polsen , voordat je de beslissing neemt de groep intact te houden. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Hoezo? De bank is altijd ontevreden of denk je dat dat elders anders is. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Er bestaat geen tevreden bankzitter meer sinds Bogarde gestopt is |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Maar wel spelers die zich in hun rol schikken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja denk je dat echt? Ik denk dat ze t alleen maar zeggen. Elke voetballer vindt dat hij moet spelen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Druk dagje geweest voor Martin, weer twee profcontract uitgedeeld..d:-) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Wat mij betreft heeft ie nog werk zat aan de winkel. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Precies eerst die niveauloze Kramert verpatsen..!! |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Ghèhè, daar past Neelomp dan ook nog bij. |
|
|
|
|
Nibke 7
|
|
|
Kramer is een hele goede supersub, hij heeft dat dit seizoen ook al meerdere keren laten zien. Hij zal zich echter in die rol moeten schikken, zoniet dan nokken. Dan moet Feyenoord die Zangh van Vitesse maar halen als supersub, kan ook nog beter voetballen en commercieel ook erg aantrekkelijk neem ik aan. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Twee halen = geen betalen.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 23 maart 2017 - 18:41 schreef Nibke 7 het volgende:Kramer is een hele goede supersub, hij heeft dat dit seizoen ook al meerdere keren laten zien. Hij zal zich echter in die rol moeten schikken, zoniet dan nokken. Dan moet Feyenoord die Zangh van Vitesse maar halen als supersub, kan ook nog beter voetballen en commercieel ook erg aantrekkelijk neem ik aan. We hebben Nicolai al die overigens ook op tien kan spelen en van Persie schijnt mogelijk te komen.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: In z'n vriendin dan. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Ongehoord gedrag op de topic |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
(bron: fr12.nl) Martin van Geel stond de afgelopen jaren flink in de schijnwerpers en zijn positie bij Feyenoord leek zelfs te wankelen. De technisch directeur was toen voor de media altijd benaderbaar. Nu er sportief succes is, blijft hij volledig uit beeld. ''Dat ik minder in beeld ben, is inderdaad een bewuste keuze'', zegt Van Geel in het Algemeen Dagblad. ''De focus ligt nu op het team, op de eindfase van de competitie. Daar is alles op gericht - en daarin speel ik in mijn positie ook helemaal geen noemenswaardige rol.''
Co Adriaanse is lyrisch over de technisch directeur. ''Martin van Geel heeft overal waar hij werkte, resultaten gehaald, en nu bij Feyenoord laat hij het opnieuw zien. Dat is geen toeval meer natuurlijk. Martin werkt keihard, is gestructureerd, betrouwbaar en heeft gewoon een goede kijk op voetbal.'' ''Hij kent de markt, boekte bij al zijn clubs uitstekende transferresultaten, en heeft ook oog voor trainers. Als het bij Feyenoord minder gaat, krijgen Van Geel en ook Gudde bakken kritiek. Gaat het goed, dan is dat opeens de verdienste van Van Bronckhorst. Wat dat betreft vind ik dat Martin veel te weinig credits krijgt.''
Ik zeg HOPPAAAAAAAA! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
scorebord journalistiek :) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Martin was degene die Jan-Scharie vorige zomer wilde houden.
HOPPAAAAAA |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Gio houdt het op de been met kunst en vliegwerk. De eerste 13 prima daarna hopeloos. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 maart 2017 - 11:37 schreef van geil het volgende:Gio houdt het op de been met kunst en vliegwerk. De eerste 13 prima daarna hopeloos. Klopt. Maar wel achteraf makkelijk oordelen... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
13 is al best goed, vijf jaar geleden waren t er hooguit 5. |
|
|
|