|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ja topseizoen weer.
Hopen op plek 3 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Vandaag officieel met mooie misleidende woorden , gewoon bevestigd . We doen sportief een enorme stap terug. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het enige positieve eraan is , we moeten de pijlen weer richten op de jeugd. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Echt, ik lees dat er totaal niet uit. Juist het tegenovergestelde |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat mag toch, geen probleem. Maar de crux zit hem in de manier van aflossen . Uit Eigen Vermogen is luxe, alle anderen zijn noodgrepen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 juli 2018 door van geil -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Dus het is niet goed als ik van me enne buurman 100 euro leent om de andere buurman af te lossen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 juli 2018 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 11:29 schreef van geil het volgende:Dat mag toch, geen probleem. Maar de crux zit hem in de manier van aflossen . Uit Eigen Vermogen is luxe, alle anderen zijn noodgrepen. Ja maar van Geil, ze gaan nu aflossen vanuit geld wat overblijft van verkopen en Europees meedoen, minus aankopen. Dat geld zou normaliter toch naar je EV gaan?
Of ben ik nu echt helemaal debiel? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 16:45 schreef Stylzz het volgende:[..] Ja maar van Geil, ze gaan nu aflossen vanuit geld wat overblijft van verkopen en Europees meedoen, minus aankopen. Dat geld zou normaliter toch naar je EV gaan? Of ben ik nu echt helemaal debiel? Dit is hetzelfde als ik mijn eigen 100 euro teruggeef aan me buurman die ik van hem geleend had.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 juli 2018 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Wil nu graag weten wie gelijk heeft. Ik hoop jij Stylzz |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 16:47 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Dit is hetzelfde als ik mijn eigen 100 euro teruggeef aan me buurman die ik van hem geleend had. Nee dat is t niet, dat was situatie 1, toen we geld (lees aandelen uitgaven) leenden van de VvF om de rentedragende schulden af te lossen.
Nu lossen we dat af, door geld wat overblijft uit Europees + verkopen - aankopen. Dat is niet lenen. En hoe ik t lees is als er uit dit resultaat geen geld over is, wordt er niet afgelost.
Maar goed, ik snap niet altijd alles, misschien heb ik t weer eens mis.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 juli 2018 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 16:53 schreef Stylzz het volgende:[..] Nee dat is t niet, dat was situatie 1, toen we geld (lees aandelen uitgaven) leenden van de VvF om de rentedragende schulden af te lossen. Nu lossen we dat af, door geld wat overblijft uit Europees + verkopen - aankopen. Dat is niet lenen. En hoe ik t lees is als er uit dit resultaat geen geld over is, wordt er niet afgelost. Maar goed, ik snap niet altijd alles, misschien heb ik t weer eens mis. Maar dat zeg ik .. Uit eigenvermogen terugbetalen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wat ik er uit begrijp is dat het het transferbudget als post wordt aangesproken om 10% van die lening af te lossen, i.p.v. liggend geld. Dat is zoiets als je boodschappengeld van komende week aanspreken omdat je 100 euro hebt geleend, i.p.v. je spaargeld. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 16:45 schreef Stylzz het volgende:[..] Ja maar van Geil, ze gaan nu aflossen vanuit geld wat overblijft van verkopen en Europees meedoen, minus aankopen. Dat geld zou normaliter toch naar je EV gaan? Of ben ik nu echt helemaal debiel? Nee , je bent zeker niet debiel. Maar Eigen Vermogen is heel wat anders dan eventueel toekomstig onzeker Eigen Vermogen . Het eerste kan als onderpand dienen , het 2de niet . Dus zullen de banken het eerste als het ware reserveren voor schulden (onderpand) , en van het toekomstige verlangen , dat schuld aan derde wordt afgebouwd .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 juli 2018 door van geil -- |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 16:53 schreef Stylzz het volgende:[..] Nee dat is t niet, dat was situatie 1, toen we geld (lees aandelen uitgaven) leenden van de VvF om de rentedragende schulden af te lossen. Nu lossen we dat af, door geld wat overblijft uit Europees + verkopen - aankopen. Dat is niet lenen. En hoe ik t lees is als er uit dit resultaat geen geld over is, wordt er niet afgelost. Maar goed, ik snap niet altijd alles, misschien heb ik t weer eens mis. Volgens mij heb je hier gewoon volledig gelijk in.
Feyenoord gaat de VvF in fases aflossen. Indien er geld beschikbaar is, zal Feyenoord dat gebruiken om af te lossen. Dat kan dus geld zijn uit transfers (als er overblijft, indien er aankopen gedaan zullen worden, zal men dit nog steeds kunnen doen), maar het kan ook prijzengeld zijn (CL, EL etc). Het geld wat normaal gesproken bij de club elders zou kunnen worden aangewend, gaat men nu gebruiken voor aflossingen. Dat wil niet zeggen dat je sportief erop achteruit gaat, er blijven immers aankopen mogelijk. Enkel zal men nu niet zomaar alle inkomsten uit een CL bijvoorbeeld in transfers steken. Daarmee behoud je dus de situatie die er eigenlijk al was, je blijft zuinig aan doen. Niettemin is er nog altijd meer mogelijk dan in de jaren onder Koeman. We leven gewoon van de huidige begroting. Komt er meer binnen, dan kan dat gebruikt worden voor aflossingen. Wat ook een positief gevolg heeft, want dan betaal je minder dividend. Hierdoor ga je uiteindelijk dus meer overhouden dan nu het geval is.. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 17:48 schreef van geil het volgende:[..] Nee , je bent zeker niet debiel. Maar Eigen Vermogen is heel wat anders dan eventueel toekomstig onzeker Eigen Vermogen . Het eerste kan als onderpand dienen , het 2de niet . Dus zullen de banken het eerste als het ware reserveren voor schulden (onderpand) , en van het toekomstige verlangen , dat schuld aan derde wordt afgebouwd . Maar wat is volgens jou nu exact het probleem? Feyenoord gaat juist aflossen, de schulden zullen lager worden, de kosten uiteindelijk ook. Ik zie even niet in waar volgens jou het probleem zit. Maar ik sta open voor de uitleg ;) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Omdat de schuld enorm is uitgebreid . Je gaat dus veel rente betalen jaren en jarenlang , en anderzijds een "renteloze lening"***aflossen . dat slaat nergens op . Dat wordt dus gewoon opgelegd . Het punt is dat we eindelijk sinds jaren weer 1 op 1 konden investeren , we gaan dus enkele jaren terug in de tijd. Natuurlijk wordt dit misleidend medegedeeld , het is gewoon een gevolg van een verkeerde gok. Vorig seizoen is de hand overspeeld met veel te grote extra uitgaves . pak m beet 38,5 miljoen , daarvan is een gedeelte geleend ( hypotheek )In plaats van toen 1 op 1 af te lossen , had je daar een slag kunnen maken en je schuld kunnen verlagen zonder enkel gevolg voor je begroting . Nu drukken elk jaar die lasten wel je begroting. Dus zul je die moeten bijstellen (wat nu gebeurt) Als klap op de vuurpijl lijken de verwachte transfers te gaan tegenvallen , enkele hebben we al gehad, voor weinig . En dus forse afschrijvingen op de balans.( dus extra onderpand benodigd) Vilhena is nog niet weg , Jorgensen niet , en ik denk dat Feyenoord zich daarop verkeken heeft qua bedragen.
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Waar Zit dan de uitbreiding? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 17:48 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Volgens mij heb je hier gewoon volledig gelijk in. Feyenoord gaat de VvF in fases aflossen. Indien er geld beschikbaar is, zal Feyenoord dat gebruiken om af te lossen. Dat kan dus geld zijn uit transfers (als er overblijft, indien er aankopen gedaan zullen worden, zal men dit nog steeds kunnen doen), maar het kan ook prijzengeld zijn (CL, EL etc). Het geld wat normaal gesproken bij de club elders zou kunnen worden aangewend, gaat men nu gebruiken voor aflossingen. Dat wil niet zeggen dat je sportief erop achteruit gaat, er blijven immers aankopen mogelijk. Enkel zal men nu niet zomaar alle inkomsten uit een CL bijvoorbeeld in transfers steken. Daarmee behoud je dus de situatie die er eigenlijk al was, je blijft zuinig aan doen. Niettemin is er nog altijd meer mogelijk dan in de jaren onder Koeman. We leven gewoon van de huidige begroting. Komt er meer binnen, dan kan dat gebruikt worden voor aflossingen. Wat ook een positief gevolg heeft, want dan betaal je minder dividend. Hierdoor ga je uiteindelijk dus meer overhouden dan nu het geval is.. En wat betreft je laatste zin. Die klopt niet , je lasten gaan omhoog. Rente bij banken is veel duurder dan het Belasting dividend zeg maar . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Overigens viel het bedrag me ook tegen . 32,5 miljoen bij de vrienden Had altijd 31 in mijn hoofd zitten. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 18:06 schreef van geil het volgende:[..] En wat betreft je laatste zin. Die klopt niet , je lasten gaan omhoog. Rente bij banken is veel duurder dan het Belasting dividend zeg maar . Je dividend wordt lager, omdat je aflost. Bovendien is de dividend nu gehalveerd naar 2%. Je begint over rente bij banken. Welke rente? Dan moet je eerst gaan lenen bij een bank. Ik zie nergens staan dat Feyenoord geld heeft geleend om die eerste 10% te kunnen terugkopen. Wellicht ontgaat me waar je op doelt, maar ik zie de link met de banken op dit moment niet.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Feyenoord heeft toch anderzijds geleend voor 1908 en onderzoek stadion . |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 08 juli 2018 - 17:58 schreef van geil het volgende:Omdat de schuld enorm is uitgebreid . Je gaat dus veel rente betalen jaren en jarenlang , en anderzijds een "renteloze lening"***aflossen . dat slaat nergens op . Dat wordt dus gewoon opgelegd . Het punt is dat we eindelijk sinds jaren weer 1 op 1 konden investeren , we gaan dus enkele jaren terug in de tijd. Natuurlijk wordt dit misleidend medegedeeld , het is gewoon een gevolg van een verkeerde gok. Vorig seizoen is de hand overspeeld met veel te grote extra uitgaves . pak m beet 38,5 miljoen , daarvan is een gedeelte geleend ( hypotheek )In plaats van toen 1 op 1 af te lossen , had je daar een slag kunnen maken en je schuld kunnen verlagen zonder enkel gevolg voor je begroting . Nu drukken elk jaar die lasten wel je begroting. Dus zul je die moeten bijstellen (wat nu gebeurt) Als klap op de vuurpijl lijken de verwachte transfers te gaan tegenvallen , enkele hebben we al gehad, voor weinig . En dus forse afschrijvingen op de balans.( dus extra onderpand benodigd) Vilhena is nog niet weg , Jorgensen niet , en ik denk dat Feyenoord zich daarop verkeken heeft qua bedragen. Ik denk dat Stylzz wilde vragen op welke manier de schuld is uitgebreid? Althans, dat is de vraag waar ik mee zit naar aanleiding van je geschreven stuk. Je begint er namelijk mee dat de schuld enorm is uitgebreid. Hoezo is de schuld enorm uitgebreid? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Staat boven je quote, kosten 9,5 miljoen, 8,5 en misschien nog eens 8,5 . |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Ja, maar dat heeft niks te maken met de aflossing aan de VvF. Dat staat daar natuurlijk los van.
Bovendien is een hypotheek op een nieuw trainingscomplex helemaal niet zo gek. Daarnaast is een deel ook gewoon betaald uit inkomsten uit CL ed.
Onderzoek stadion is logisch. Je kunt niet volledige plannen maken zonder nader onderzoek en grondige verdere uitwerking. Dat kost nu eenmaal geld. Feyenoord heeft hiervoor geld geleend. Indien het nieuwe stadion niet doorgaat, heeft Feyenoord een aantal miljoen te bekostigen. Indien het wel doorgaat, zal de lening voor onderzoek stadion worden gefinancierd door de totale financiering van het stadion/Feyenoord City. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Je was sneller dan ik had verwacht, vandaar dat ik dat andere bericht nog aan het typen was en je reactie nog niet had gezien ;) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: jij zegt dat de schulden uitgebreid zijn, maar we praten hier over aflossen aan de VvF, dus dat kan ik niet volgne. De rest, op de lening voor onderzoek en hypotheek 1908 na, zijn geen schulden geweest, die zijn gefinancierd uit verkopen. En deze schulden, komen niet op conto VvF, maar zal Feyenoord gewoon aflossen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 juli 2018 door Stylzz -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
?? dit begrijp ik niet . Nee , natuurlijk staat dat buiten de VvF . Maar is wel een extra schuldenlast , en met dure rentes. Dus dan was het veel logischer geweest om bijvoorbeeld het complex zelf te betalen . En dan had je daarnaast met het geld wat je bespaard de Vvf af kunnen lossen . |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Maar 1908 hebben ze ook grotendeels uit opbrengsten Europa en transferinkomsten betaald. Slechts een kleine hypotheek hebben. Zal wel iets fiscaals zijn. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik lees overal deels een hypotheek deels eigen middelen , geen kleine hypotheek . Of is daar andere informatie ergens over ? |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
de leningen zijn al gedaan en heb je al gekregen. Het terug betalen gaat in fases, niet in 1 keer, omdat je anders geen geld houd voor de vernieuwingen in de spelers selectie.Dit is een luxe voor je investerings vermogen. Het is sinds 2010 een 10 jaren plan geworden om op een solide wijze uit het dal te komen. Dit gaat gelukkig goed, want de omzet van Feyenoord blijft sinds die tijd stijgen. elk jaar genoeg positief nieuws te vinden na het afsluiten van de boekjaren. Wil je graag weer grotere investeringen doen? dat kan, maar is een risico waar Feyenoord bijna mee op zijn plaat is gegaan in van Geels voorganger zijn tijd. En kijk naar fc twente. Feyenoord zijn beleid, maakt pas op de plaats voor grote sportieve verwachtingen, maar wil langzaam maar zeker terug groeien naar een grote club. Iedereen heeft zo zijn eigen inzichten, maar dit beleid is iig wel veilig en vooralsnog geen financiële missers gehad onder aan de streep na de jaar cijfers sinds van geel.
We leven in een schulden maatschappij en ook de grote europese voetbalclubs, barsten ervan. Maar zolang er successen worden behaalt hoor je niemand klagen. Als het dan wel een tijd tegenzit, valt zo'n reus gewoon om, behalve als er een rijke sjeik een nieuwe hobby zoekt. maar dan is de ziel van de club al verkocht. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De 2de en 3de zin , daar zit dus de denkfout. Zin 6 en 7 , juist die fout is weer gemaakt.(grotere investeringen)
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Maar goed, ik heb alles gezegd. En een ieder moet het zijne er maar van vinden. Nu maar hopen op goede aankopen / investeringen in de toekomst en mooie transfers voor jeugdspelers zodat we alle bovenstaande nooit meer op hoeven te rakelen.
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
we zitten nu zover van de malaise van 2010 vandaan, ik heb er wel vertrouwen in. succes smaakt gewoon zo lekker, zeker na de titel, dat kan ik niet ontkennen. we hoeven iig echt geen 17 jaar meer te wachten zoals het nu gaat. Ik deel jouw hoop :) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Zijn we het toch ergens over eens ;) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Iniesta naar Visel Kobe, heb je weer vreselijk zitten slapen Gele. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Volgens Martin van Geel zijn versterkingen op dit moment niet per se noodzakelijk, maar als Feyenoord zich verder gaat versterken zal dat in eerste instantie zijn op de positie van de vertrokken El Ahmadi.
Fijne vakantie Mart |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hilarisch , juist voor die positie heeft hij al meerdere malen vervangers gehaald. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Lachwekkend deze TD.
Op naar weer een kut seizoen |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op donderdag 12 juli 2018 - 21:24 schreef MMM het volgende:Volgens Martin van Geel zijn versterkingen op dit moment niet per se noodzakelijk, maar als Feyenoord zich verder gaat versterken zal dat in eerste instantie zijn op de positie van de vertrokken El Ahmadi. Fijne vakantie Mart Als er basisspelers vertrekken moet ie wel. Das toch logisch, nu gebeurt er niks en hoeft er ook niks gehaald te worden. Maar iedereen weet wel beter. Vilhena gaat, Jørgensen hou je ook niet tegen. En Berghuis is de eerste die vertrekt. |
|
|
|
|
SCF Leiden
|
|
|
Vorig jaar kwamen we al te kort,dus je móet versterken.... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 12 juli 2018 - 21:24 schreef MMM het volgende:Volgens Martin van Geel zijn versterkingen op dit moment niet per se noodzakelijk, maar als Feyenoord zich verder gaat versterken zal dat in eerste instantie zijn op de positie van de vertrokken El Ahmadi. Fijne vakantie Mart Klinkt een beetje als taktiek.
Weet het niet zeker hoor ,maar lijkt erop dat hij prijsjes wil drukken voor evt Janmaat en Fer |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 12 juli 2018 - 22:40 schreef ar het volgende:[..] Als er basisspelers vertrekken moet ie wel. Das toch logisch, nu gebeurt er niks en hoeft er ook niks gehaald te worden. Maar iedereen weet wel beter. Vilhena gaat, Jørgensen hou je ook niet tegen. En Berghuis is de eerste die vertrekt. Zelfs nu moeten er spelers gehaald worden + puin ruimen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Zeg nou eerlijk. Feyenoord zit toch totaal niet in de positie om: a) duurdere sterkhouders in te kopen, b) en dus voor te sorteren op inkoop, waar nog geen verkoop sprake is, c) een WK in veel opzichten het winkelen heeft vertraagd en bovendien ook d) de WKgangers van Feyenoord stuk voor stuk geen indruk achter lieten, e) Feyenoord financieel in de marge van 1 a 2 clubs opereert, f) zich geen risico's kan veroorloven.
Waarom staat die lat zo hoog? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2018 - 08:31 schreef FR-Henk het volgende:Zeg nou eerlijk. Feyenoord zit toch totaal niet in de positie om: a) duurdere sterkhouders in te kopen, b) en dus voor te sorteren op inkoop, waar nog geen verkoop sprake is, c) een WK in veel opzichten het winkelen heeft vertraagd en bovendien ook d) de WKgangers van Feyenoord stuk voor stuk geen indruk achter lieten, e) Feyenoord financieel in de marge van 1 a 2 clubs opereert, f) zich geen risico's kan veroorloven. Waarom staat die lat zo hoog? Sterkhouders kunnen we niet meer kopen Henk omdat er de afgelopen jaren met geld gesmeten is voor middelmaat.
De lat kan met deze TD niet omhoog, tijd voor verandering. Alleen heeft zijn opvolger een probleem, Martin heeft al het geld er door gejaagd waardoor er nu vrijwel niets meer over is.. En het geld staat ook niet op het veld, op Berguis, Vilhena en Jorgensen na.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 juli 2018 door MMM -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Martin zegt we hebben geen versterkingen nodig, Piet zegt tijd voor een andere TD. Martin bedankt |
|
|
|