|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
V. Geel moet eens slagvaardigheid tonen. Kuyt moet je bijvoorbeeld nu al voor volgend jaar vast leggen! Afgelopen zomer ontbrak het ook al aan slagvaardigheid. Er was duidelijk geen schaduwelftal en er word voor een onzinnig bedrag een nietszeggende buiten speler van Heerenveen gehaald. Kuyt kan als spits maar ook als valse rechts of linksbuiten. Clasie gaat voor 80% vertrekken deze zomer. Als Vilhena nu niet vertrek schat ik een vertrek van Vilhena op 65% in de zomer. ( hangt van vertrek en snelheid van vertek Clasie af) Dat moet v. Geel ook nu al gezien hebben en hij moet daar nu duidelijk wel op tijd een vervanger klaar voor hebben staan. V. Geel heeft goede dingen gedaan in slechte tijden maar hij is nu veel te laks. NOGMAALS: Kuyt had al vast moeten liggen of hij moet er gewoon al mee bezig zijn en dit ook zeggen tegen de buitenwereld. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Ook Guidetti alsnog naar Kuip halen nu het nog kan!!!!!!!! Zelfde als contract verlengen van Rutten! Martin word wakker!!!!!!!!! |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Je kan best 1 of 2 oudjes halen. Schaken is weg, Graafland stopt, Mathijssen gaat denk ik bij Willem 2 trainen ofzo wat ik zou begrijpen. En Wilkshire blijft niet langer dan nodig. Immers en Clasie worden verkocht. Kuyt halen, en op de thee bij Kalou sturen. Heb je ervaring, een aanvoerder, een boegbeeld, scorend vermogen, tevreden supporters, blijvende spelers, en wellicht een kampioenschap. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Kuyt en Guidetti lijkt me ook een mooi duo! |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Zeker. Dan hebben we in de voorhoede uitstraling en energie genoeg. En doelpunten. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 11:26 schreef Milo het volgende:v Geel is een prima technisch directeur. Alleen is er nu te veel stilte. Hij moet nu iets gaan vertellen en duidelijkheid verschaffen over een aantal zaken. Precies. En de rest is giswerk en speculatie. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 12:23 schreef Feyenoord till i die het volgende:V. Geel moet eens slagvaardigheid tonen. Kuyt moet je bijvoorbeeld nu al voor volgend jaar vast leggen! Afgelopen zomer ontbrak het ook al aan slagvaardigheid. Er was duidelijk geen schaduwelftal en er word voor een onzinnig bedrag een nietszeggende buiten speler van Heerenveen gehaald. Kuyt kan als spits maar ook als valse rechts of linksbuiten. Clasie gaat voor 80% vertrekken deze zomer. Als Vilhena nu niet vertrek schat ik een vertrek van Vilhena op 65% in de zomer. ( hangt van vertrek en snelheid van vertek Clasie af) Dat moet v. Geel ook nu al gezien hebben en hij moet daar nu duidelijk wel op tijd een vervanger klaar voor hebben staan. V. Geel heeft goede dingen gedaan in slechte tijden maar hij is nu veel te laks. NOGMAALS: Kuyt had al vast moeten liggen of hij moet er gewoon al mee bezig zijn en dit ook zeggen tegen de buitenwereld. Je weet er meer van? Vertel op: Hoe weet jij dat er geen schaduwelftal was? Wat zijn dan de details omtrent een transfer van Kuijt? En op wat voor een manier is MvG laks? Ben benieuwd...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 januari 2015 door Barabas -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Vraag mij af wat heeft hij met al die transfersom gedaan die feyenoord kreeg van de vrij, Bruno,pelle, schaken, en binnenkort kongolo, w.hahn, |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
En trouwens je kan niet alleen v.geel vverwijten dat een speler het niet haalt op z,n vorm als bij oude club daar is de coach medeverantwoordelijk voor de meeste trainers kunnen alleen omgaan met ja knikkers of worden gemakzuchtig wanneer ze een functie hebben bij feyenoord want de aandacht is meer gericht op de spelers. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 13:08 schreef Barabas het volgende:[..] Je weet er meer van? Vertel op: Hoe weet jij dat er geen schaduwelftal was? Wat zijn dan de details omtrent een transfer van Kuijt? En op wat voor een manier is MvG laks? Ben benieuwd... Waar waren de versterkingen dan na vertrek van meerdere spelers bij ons? Of geen schaduwelftal of geen daadkracht. Kuyt roept dat hij anders wel naar Utrecht gaat. v.G wil er niets over zeggen dus noem ik laks. Kan minimaal aangeven dat hij er mee bezig is.
Met wat ik wel weet en de gebeurtenissen zoals ze gelopen zijn gebeurd kom ik voor me eigen tot de conclusie dat ik altijd tevreden over MvG ben geweest maar dat hij sinds afgelopen zomer steken laat vallen. Zoals ik de gebeurtenissen ziet had hij beter gekund. Ik had bijv. 10x liever die Basikcoglu niet zien komen en dat geld geinvesteerd in een goede spits willen zien worden. Vond en vind Schaken nog altijd 10x beter dan die gast. Blijft zich alleen maar fixeren op de toekomstblik maar na een paar goede jaren gedraaid te hebben met je eigen jeugd betekent het dat de toekomst nu uit de eigen jeugd te halen valt en dat je dan ook eens naar het nu moet kijken. Als je kampioen wil worden moet je toch ook echt investeren als je zoveel geld binnen haalt met verkoop van spelers. El Ahmadi en Toornstra waren zekerheidjes die verstandig gehald zijn. Voor de rest was een spits belangrijk. Dan ga je geen speculaties binnen halen zoals Die Basikcoglu ( voor zo'n achterlijk bedrag) Dat bedrag had je veel beter kunnen gebruiken |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik wordt er lekker moe van hier, Kuyt halen Kalou, Guidetti enz... v. Geel een lul en ondertussen vergeten we onze jeugd met de fantastische opleiding die er achter staat. Ja mensen smijt het geld maar met bakken de deur uit net als vroeger toen we nagenoeg failliet waren, dan worden we misschien weer eens één keer kampioen en dat was het voorlopig dan ook weer.
En aan de heren voetbalkenners heb ik schijt want negen van de tien heeft echt geen band met onze club en lullen daarom ook alleen maar shit en denken absoluut niet aan de verdere toekomst van Feyenoord.
Martin je bent lekker bezig, haastige spoed is zelden goed. |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Wat ik hiermee doelt is de Nederlandse competitie is zwaar onder niveau kleine voorbeeld ajax heeft nog slechter materiaal dan feyenoord maar de f.de boer haalt alles uit de kast of ze vervelend zijn of niet hij weet als geen ander dat hij ze echt nodig heeft. ik vindt dat f.de boer meer recht heeft voor de functie coach bij de superclubs als Barcelona, real Madrid, Juventus |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
De scout van feyenoord zo snel mogelijk eruit gooien totaal geen toegevoegde waarde kost feyenoord alleen maar hoop geld en die gasten zitten meer met hun gedachte in de Bahamas dan een goeie spelers polsen voor feyenoord. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 13:51 schreef dr love het volgende:De scout van feyenoord zo snel mogelijk eruit gooien totaal geen toegevoegde waarde kost feyenoord alleen maar hoop geld en die gasten zitten meer met hun gedachte in de Bahamas dan een goeie spelers polsen voor feyenoord. hier heb je n punt. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Het grootste gedeelte moet ook uit eigen jeugd komen. Spelers als een Clasie of Pelle bijv. staan er alleen niet direct uit de jeugd na een vertrek van zon sterke speler. Jeugdspelers moeten daar in groeien om dragend te worden. Als ze dat al worden. Je zal dan toch ook je beurs moeten trekken om ervaring of dragende spelers binnen te halen. Je kan niet alleen van je eigen jeugd uitgaan. Dan krijg je nooit geen kampioenselftal meer. Worden de goede jeugdige spelers te snel voor weg gekaapt. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 13:40 schreef VVout het volgende:Ik wordt er lekker moe van hier, Kuyt halen Kalou, Guidetti enz... v. Geel een lul en ondertussen vergeten we onze jeugd met de fantastische opleiding die er achter staat. Ja mensen smijt het geld maar met bakken de deur uit net als vroeger toen we nagenoeg failliet waren, dan worden we misschien weer eens één keer kampioen en dat was het voorlopig dan ook weer. En aan de heren voetbalkenners heb ik schijt want negen van de tien heeft echt geen band met onze club en lullen daarom ook alleen maar shit en denken absoluut niet aan de verdere toekomst van Feyenoord. Martin je bent lekker bezig, haastige spoed is zelden goed. Van een Kuyt wordt je niet slechter. En daar vermoord je de jeugd niet mee, of staan er 5 spitsen klaar? Want dan snap ik het hele gesteggel over een kut spits even niet. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 13:38 schreef Feyenoord till i die het volgende:[..] Waar waren de versterkingen dan na vertrek van meerdere spelers bij ons? Of geen schaduwelftal of geen daadkracht. Kuyt roept dat hij anders wel naar Utrecht gaat. v.G wil er niets over zeggen dus noem ik laks. Kan minimaal aangeven dat hij er mee bezig is. Met wat ik wel weet en de gebeurtenissen zoals ze gelopen zijn gebeurd kom ik voor me eigen tot de conclusie dat ik altijd tevreden over MvG ben geweest maar dat hij sinds afgelopen zomer steken laat vallen. Zoals ik de gebeurtenissen ziet had hij beter gekund..... Oke...Zoals jij het ziet... Je begrijpt dat de realiteit daar wel eens behoorlijk van af kan wijken. Je moet niet alles geloven wat je leest. 90% komt van zaakwaarnemers, journalisten die om content verlegen zitten etc |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 13:51 schreef dr love het volgende:De scout van feyenoord zo snel mogelijk eruit gooien totaal geen toegevoegde waarde kost feyenoord alleen maar hoop geld en die gasten zitten meer met hun gedachte in de Bahamas dan een goeie spelers polsen voor feyenoord. Dit is wat mij betreft zéér zeker een punt van aandacht. |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
ja ik zou ook wel eens willen weten wie en waar word er gescout en wie is de man die hierover de vertegenwoordiger is?!!! |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Feyenoord scout alleen talentjes in de dop, 6-8 jaar om ze daarna op te leiden tot profs. Dit lukt de laatste jaren behoorlijk. Je kan er ook voor kiezen om op latere leeftijd te scouten en ze dsn meteen voor een aantal jaren vast te leggen. Voorbeelden te over. Het is maar waar je voor kiest. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 16:00 schreef Nibke het volgende:Feyenoord scout alleen talentjes in de dop, 6-8 jaar om ze daarna op te leiden tot profs. Dit lukt de laatste jaren behoorlijk. Je kan er ook voor kiezen om op latere leeftijd te scouten en ze dsn meteen voor een aantal jaren vast te leggen. Voorbeelden te over. Het is maar waar je voor kiest. Liever zoals het nu gaat :-) |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
ja maar wie scout er nu voor feyenoord en wie is de verantwoordelijke ervoor??? wie het weet mag het zeggen.!!! |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 29 januari 2015 - 16:04 schreef Dirk1 het volgende:ja maar wie scout er nu voor feyenoord en wie is de verantwoordelijke ervoor??? wie het weet mag het zeggen.!!! wie,? verantwoordelijk, van geel natuurlijk |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
ja uiteidelijk van Geel maar er is toch zeker iemand hoofdscout iemand die verandwoording bij van Geel moet afleggen ,is een Duistere zaak . |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
dank u dus wie moetten er op het matje komen?juist geen prestatie,s dan opdonderen klaar!!! |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Tony absoluut behouden Martin. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Rechtsback, linksback, vervanger Clasie, Immers verkopen, spits en buitenspeler(s).
Ik ben benieuwd. Deze winter zal er niks meer gebeuren maar komende zomer moet Martin er flink tegenaan. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen bij de club. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: quote: |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Leek een prima deal om van Cabral af te komen. Kudt Van Geel. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
daan limbos
|
|
|
Wat zou het verstandig geweest zijn om in deze periode enkele nieuwe, dragende spelers te halen. Hadden ze zich in dit toch al verloren seizoen heerlijk in kunnen spelen en had je voor het nieuwe seizoen een elftal klaar staan met spelers die elkaar door en door kennen. Maar nee, weer alles uitstellen. Wordt waarschijnlijk wachten op koopjes aan het einde van de zomerse transferperiode, als er al een aantal wedstrijden gespeeld is en we door het vertrek van dragende spelers al weer een gigantisch aantal punten achter staan. Volgens mij is de houdbaarheidsdatum van van Geel al ruim overschreden. Misschien hebben ze bij de ABN of ING nog een baantje voor hem als cententeller. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Ruud Gullit, met al zijn ervaring, bekendheid en charme als technisch directeur
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2015 door tomson -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Wie is de schaduw van Vilhena?
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
column: DAG MARTIN
Ik zou graag een positievere column willen schrijven over deze prachtige club maar door de sportieve ontwikkelingen gaat dat niet echt lukken. In het begin stond ik volledig achter de keuze van Martin van Geel als technisch-directeur. Maar door de seizoenen heen heeft mijn optimisme plaatsgemaakt voor pessimisme. Vooropgesteld dat ik ook niet weet hoe je een voetbalbedrijf moet runnen, vallen er toch een hoop vraagtekens te plaatsen over zijn gevoerde technische beleid en persoon. Zozeer zelfs dat ik eraan twijfel of hij nu wel de juiste man is voor deze club en voor de toekomst. Volgend seizoen zal hij zich moeten bewijzen met een aankoopbeleid wat Feyenoord nu daadwerkelijk sterker moet maken. Maar moet hem die tijd wel gegund worden? Hoe lang duurt het nog voordat hij zelf zijn verantwoordelijkheid neemt?
Martin van Geel heeft voorafgaand aan dit seizoen de sterkhouders Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat, Graziano Pellè en Stefan de Vrij verkocht. Dat was gezien hun prestaties bij Feyenoord en het Nederlands Elftal niet te voorkomen. Jordy Clasie is dan wel gebleven maar je kan de klok er op gelijk zetten dat hij na dit seizoen ook vertrokken is. Daarmee is het geraamte van een redelijk succesvol Feyenoord weg. We zijn immers ook met hen geen kampioen gewonnen, geen beker gewonnen en Europees stelden we al helemaal niets voor. Wel is er voorronde Champions League bereikt. In plaats van daarop in te spelen met versterkingen kwamen die er niet, althans niet op tijd. Een heel seizoen daarvoor spelen zijn door strategische blunders van de technisch directeur teniet gedaan. Martin had een schaduwlijst klaar, we hoefden ons geen zorgen te maken. Anticiperen op een situatie die elke rechtgeaarde voetbalfan ziet aankomen deed hij niet met als resultaat dat Fred Rutten het met een onacceptabel Feyenoord 1 moest doen. Om maar te zwijgen van de financiële inspanning die je als supporter moet doen om ernaar te mogen kijken. We hopen al jaren tegen beter weten in dat we weer top worden maar we worden al vier jaar afgetroefd door een matig Ajaks. Na het lopende seizoen kunnen we weer gaan bouwen aan een nieuw Feyenoord. Voor de zoveelste keer, wanneer houdt dat bouwen eens een keer op?
Als je als club wilt doorgroeien moet je spelers kopen die het niveau wat je nastreeft aankunnen. Ik kan hier alvast aangeven dat een speler als Nemanja Gudelj (AZ) een uitstekende opvolger van Jordy Clasie zou zijn. Ik neem aan dat hij wel op de radar van Martin van Geel staat. Zo niet, dan nu wel. Aankopen als Khalid Boulahrouz, Luke Wilshire en vooral Colin Kazim-Richards zijn dat duidelijk niet en vallen onder de noemer paniekaankopen. Bovendien leveren ze echt geen transferinkomsten meer op. Kazim-Richards is op voorspraak van Pierre van Hooijdonk naar Feyenoord gekomen en Martin van Geel heeft blijkbaar dit advies overgenomen. Het is een schande dat deze provocateur en niveauloze speler het Feyenoord shirt draagt. Aan Martin van Geel nu de taak om de club van deze Feyenoord onwaardige speler te ontdoen en nu eindelijk eens met een kwaliteitsspeler te komen die garant staat voor doelpunten. Het zou echt van een schromelijk gebrek aan inzicht getuigen om deze spits een contract aan te bieden. Ik voel echter de bui al aankomen daar hij van zijn club Bursaspor gratis naar Feyenoord mag verkassen. Zegt dit niet genoeg?
Dat het Feyenoord de laatste seizoenen redelijk is vergaan, is niet de verdienste van Martin van Geel. Dat is de verdienste van de opleiders van Varkenoord. Zij hebben de werkelijke aanwinsten geleverd. Onder aanvoering van de onzichtbare Wim Jansen worden elk jaar talenten afgeleverd die ook nog eens aantonen waarom het nu redelijk gaat. Die jongens staan er nu al op jonge leeftijd en hebben en kennen het Feyenoord gevoel. Als je naar het aankoopbeleid kijkt van Martin van Geel kunnen alleen Jens Toornstra, Kenneth Vermeer en Daryl Janmaat genoemd worden als succesvol. In de komst van John Guidetti en Graziano Pellè had hij geen hand maar hebben zij door hun scoren wel verbloemd hoe kwaliteitsarm Feyenoord was. De aankopen Joris Matthijsen, Ruud Vormer, John Gooosens, Karim El Ahmadi, Wesley Verhoek, Otman Bakkal, Omar Elabdellaoui, Lex Immers, Harmeet Singh, Guyon Fernandez, Samuel Armenteros en Bilal Basacikoglu tonen aan dat hij het inzicht niet heeft in aankopen die Feyenoord weer tot een kampioenskandidaat maken. Het is met name aan het vakmanschap van Ronald Koeman en de genoemde aanwas van Varkenoord te danken dat het Feyenoord nu nog redelijk vergaat.
Ook het gesol met ons icoon Willem van Hanegem was tenenkrommend. Rond de 70-jarige verjaardag van deze held schreef ik op deze plaats al mijn bedenkingen te hebben rond een functie die Feyenoord van Hanegem zou aanbieden. Vrijwillig zou hij een rol willen vervullen bij zijn grote liefde. Martin van Geel zou een bakkie drinken met Willem om eens te filosoferen over een rol bij Feyenoord. Het is bij een bakkie en een tribune gebleven want mensen die kritisch zijn en een mening hebben over Feyenoord die hou je het liefst buiten de deur. Als jezelf maar overleeft, dat is waar het om gaat. Kennis, kunde en ervaring dat had Feyenoord via Willem binnen kunnen halen en vooral jonge spelers hadden er baat bij kunnen hebben. Had gewoon eerlijk geweest tegen een man wiens schoenveters je nog niet mag vastmaken Martin! Zo ga je niet om met mensen die deze club echt hebben groot gemaakt. Niemand is groter dan deze club en iedereen die er aan kan bijdragen deze prachtige club beter te maken dien je serieus te nemen. Dat is in het geval van Hanegem zeker niet gebeurd.
Feyenoord hoort bestuurders te hebben die de club positief naar buiten vertegenwoordigen. Ook daar is geen sprake van. We hebben al een algemeen directeur (Gudde) met de uitstraling van een betonblok. Ook Martin van Geel heeft niet de uitstraling, sterker hij gaat meer en meer op de onbuigzame Gudde lijken. Op relevante vragen van journalisten is van Geels antwoord steevast, daar ga ik niets over zeggen of ik ga daar niet op in. Dat je soms met grote belangen er het zwijgen toe doet is te begrijpen. Maar in het geval van een mogelijke komst van Dirk kuyt kun je gewoon ja of nee zeggen. Wat is er geheim aan? Schep duidelijkheid, dat is voor iedereen toch prettig. Voor Kuyt, supporters en voor de media. Die blijven dit maar belichten met alle negatieve gevolgen. Kuyt wil graag maar is een paar jaar te laat, zeg gewoon dat het niet meer in de filosofie van deze club hoort en je bent van het gezeik af. Maar Martin hult zich in stilzwijgen, dat helpt! Ook heeft de technisch-directeur zijn huidige trainer Fred Rutten niet uit de wind gehouden. Hij heeft hem met een verwachtingspatroon opgezadeld wat verre van netjes is. Dat Rutten nu wacht met bijtekenen is alleszins logisch. Misschien heeft ook hij een groeiend wantrouwen tegen een man die alleen denkt aan zichzelf en niet met het belang van deze prachtige club bezig is.
Rob Brobbel |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kan me wel een heel eind vinden in deze column.. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
|
|
|
Beempjerotterdam
|
|
|
Zonder geld is hij goed, zodra hij miljoenen tot zijn beschikking heeft gaat hij strooien. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dat kan, ben benieuwd hoe daadkrachtig Martin voor aankomend seizoen zal zijn.. |
|
|
|