BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Dani Fernandez: De grond zakte onder mijn voeten weg

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RedDevil1990
 RedDevil1990 - woensdag 29 juni 2011 - 18:11   quote  deeplink  
Twee zware kruisbandblessures verder hoopt Dani Fernandez(28) eindelijk een heel seizoen voor Feyenoord te spelen. De lichamelijke ellende heeft hem veranderd, maar de sportieve ambities zijn onaangetast gebleven. Mentaal sterk zijn, daar gaat het om.

Heeft Feyenoord er toch een nieuwe speler bij ?
Zo voelt het wel voor mij.Ik zit nu twee jaar bij deze club, maar heb nog geen volledig seizoen gespeeld. In mijn eerste jaar scheurde ik een kruisband, dat kostte me een jaar. Vorig seizoen gebeurde het weer, in mijn andere knie. Kostte me opnieuw een jaar. Nu ben ik terug, fit en wil ik voor het eerst een volledig seizoen spelen, al leef ik sinds mijn blessures bij de dag.

Twee zware kruisbandblessures in een jaar, wat doet zoiets met een voetballer?
Alles, ik kan het bijna niet beschrijven. Na die tweede blessure ben ik bijna ingestort. Als ik het er nu over heb, moet ik bijna weer huilen. De grond zakte onder mijn voeten weg.

Hoe gebeurde het ook alweer?
De tweede wedstrijd van vorig seizoen speelden we tegen Excelsior. ik zat niet bij de selectie, maar er wel dicht tegen aan. Goed trainen, Dani, zei de trainer, dan selecteer ik je de volgende keer. Ik moest nog wel een keer een hele wedstrijd spelen, met het tweede elftal. Die week ging het mis. Tijdens de training scheurde ik de voorste kruisband af. Zoals dat vaak gaat: op een lullige manier.

En dan ?
Dan moet je weer revalideren, een traject dat ik net had afgewerkt. Het is ongelooflijk. Zoals ik zei: ik viel in een zwart gat. Wat me heeft geholpen, is dat Feyenoord me naar Barcelona liet gaan. Daar ben ik tot rust gekomen, ook dankzij mijn vrouw, kinderen en vrienden. uiteindelijk ga je dan toch weer beginnen met de revalidatie, maar naar voetbal heb ik niet gekeken. Niet kunnen kijken. Ik pikte de wedstrijden eruit, zoals de Champions League-duels van Barcelona. Die wilde ik dan zien, maar om nou te zeggen dat ik ervan genoot.Na een tijdje betrapte ik mezelf erop dat ik de bal helemaal niet volgde. Ik keek alleen maar naar de knieƫn van de spelers.

Ben je fit ?
Dat mag je wel zeggen, fitter dan vorig jaar toen ik weer een kruisband scheurde. Dat komt doordat ik de afgelopen maanden al met de groep heb meegetraind. Eigenlijk was ik eind vorig seizoen al fit, maar vond iedereen het te vroeg om te gaan spelen. Ik heb toen alles meegedaan op de training. Dan word je vanzelf weer sterker. Ik vermoed dat die uren op het trainingsveld mij veel goed hebben gedaan. Ik voel me echt goed en doe en durf alles. Tackelen ? Geen probleem. Ik heb nu een wondje op mijn scheenbeen na een botsing met Leroy Fer op de eerste training. Dat gebeurde na een fel duel. Ik vind dat prettig, ook al doet het pijn.

Geen angst meer ?
Niet als ik speel of train, maar voor het zover was, heb ik daarover wel nagedacht. Alleen: dat is juist het stomste, je moet niet nadenken, niet twijfelen. Het is een proces dat zich in je hoofd voltrekt. Mentaal sterk, daar gaat het om.

Feyenoord heeft een rechtsback nodig, na de blessure van Gill Swerts.
En ik wil spelen. Dat is het enige waaraan ik denk: spelen, spelen, spelen.
'Voor Feyenoord', de supporters, voor iedereen. Ik wil nu lekker op dat veld staan en presteren met deze club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2011 door RedDevil1990 --
RedDevil1990
 RedDevil1990 - woensdag 29 juni 2011 - 18:12   quote  deeplink  
Hoop dat die echt geen enkele blesure meer krijg.
Vind echt gewoon zielig voor die jongen,

Nu maar hopen dat het bij hem hetzelfde gaat als bij Vlaar

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5141
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Dani Fernandez: De grond zakte onder mijn voeten weg









0.0062551