|
|
Wopper
|
|
|
Volgens het ANP is de merkregistratie van het rood-witte voetbalshirt van Ajax ongeldig. Dat heeft de rechtbank van Amsterdam deze week bepaald in een zaak die de voetbalclub had aangespannen tegen een man die zonder toestemming Ajax-souvenirs verkocht. Volgens de rechter voldoet de merkregistratie van de dertigvoudig landskampioen uit 1996 niet aan de technische eisen die in Europa aan kleurmerken worden gesteld. De voetbalclub won de rechtszaak tegen de verkoper uiteindelijk wel, omdat die ten onrechte de indruk wekte dat het om officiƫle Ajax-producten ging. Toch is de zaak een groot verlies voor de club, zo stelt merkenbureau Chiever aan het dagblad. Immers, Ajax raakt hiermee de exclusieve merkrechten op het design van zijn shirt kwijt.
(voetbalzone.nl)
Zou Ajax hier veel winst door mislopen?
Zou Ajax het op een of andere manier het merkrecht terug kunnen krijgen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 juni 2011 door Wopper -- |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Nee joh een echte Ajacied koopt officiƫle spullen. Enja de toeristen kopen denk ik van die goedkope shirtjes van 10 euro als ze in Amsterdam zijn. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Geld voor alle Europese clubs denk ik Oprotten met die Europese Unie,klote maffia |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op donderdag 30 juni 2011 - 20:56 schreef Wopper het volgende:Zou Ajax hier veel winst door mislopen? Zou Ajax het op een of andere manier het merkrecht terug kunnen krijgen? Illegale shirts werden toch al gemaakt en zullen gemaakt blijven worden. Het adidas logo gebruiken is sowieso al illegaal, dus de neppe shirts die nu wel legaal worden pik je er zo uit. Die wil toch bijna niemand hebben. Dus dit zal niet heel veel uitmaken denk ik. |
|
|
|