|
|
freakie
|
|
|
Ja ik heb m wel vaker gezien.. Ik ben echt ubber fan van deze jongen:D |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 14:24 schreef remco k het volgende:[..] Het uberhaubt vergelijken heeft al geen zin. Snap persoonlijk de meerwaarde daar ook niet van. Vergelijken heeft enkel zin met andere clubs waar Ajax dit seizoen tegen speelt.. Wij kunnen wel dezelfde kwaliteiten hebben als in 95, maar als je tegenstaders allemaal beter zijn dan dat heb je nog niks.. Enerzijds begrijp ik wat je bedoeld, anderzijds dit is nu precies waar het forum voor bedoeld is. Discussieren en speculeren en een ieder mag zijn zegje doen.
Het succes uit die tijd kwam voort uit spelers en spelersamenstellingen als gevolg van gebundelde individuele kwaliteiten. Kijkend naar wat de samenstelling destijds was zou je een kopie kunnen maken. Zeker omdat belangrijke spelers uit dit elftal thans in de leiding van Ajax zitten.
Wanneer je stelt dat het geen garantie is omdat andere teams beter kunnen zijn dan de teams uit die tijd dan heb je helemaal gelijk.
Ik stel ook niet dat ze direct de CL zullen winnen maar wel een goede prestatie kunnen neerzetten en of dit nu CL winst is, halve finale dat zien we dan wel weer.
Maar in de basis zet mijn bezoek aan het forum en het speculeren mij aan het denken en geef ik daar uiting aan.
Mocht het hier onverhoopt een journalistiek forum betreffen waarin geen plaats kan zijn voor speculaties, maar louter uitingen van feiten dan had ik dat niet goed begrepen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 14:38 schreef Stanley het volgende:[..] Enerzijds begrijp ik wat je bedoeld, anderzijds dit is nu precies waar het forum voor bedoeld is. Discussieren en speculeren en een ieder mag zijn zegje doen. Het succes uit die tijd kwam voort uit spelers en spelersamenstellingen als gevolg van gebundelde individuele kwaliteiten. Kijkend naar wat de samenstelling destijds was zou je een kopie kunnen maken. Zeker omdat belangrijke spelers uit dit elftal thans in de leiding van Ajax zitten. Wanneer je stelt dat het geen garantie is omdat andere teams beter kunnen zijn dan de teams uit die tijd dan heb je helemaal gelijk. Ik stel ook niet dat ze direct de CL zullen winnen maar wel een goede prestatie kunnen neerzetten en of dit nu CL winst is, halve finale dat zien we dan wel weer. Maar in de basis zet mijn bezoek aan het forum en het speculeren mij aan het denken en geef ik daar uiting aan. Mocht het hier onverhoopt een journalistiek forum betreffen waarin geen plaats kan zijn voor speculaties, maar louter uitingen van feiten dan had ik dat niet goed begrepen. Dit is echt niet lullig bedoeld, maar je post zo veel, en zegt zo weinig, ik zeg nergens dat jij je mening niet mag geven, ik ben alleen van mening dat die vergelijking nergens op slaat, dat is dus mijn mening.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juli 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 14:52 schreef remco k het volgende:[..] Dit is echt niet lullig bedoeld, maar je post zo veel, en zecht zo weinig, ik zeg nergens dat jij je mening niet mag geven, ik ben alleen va mening dat die vergelijking nergens op slaat, dat is dus mijn mening. Oeii zie een hele slechte fout:P
Ik moet wel zeggen dat ik het wel met je eens ben;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juli 2011 door freakie -- |
|
|
|
|
Spotgod
|
|
|
Ik wil graag 2 topspitsen en een vervanger voor Vertonghen zien.. Pas dan ben ik helemaal gerust! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 15:06 schreef freakie het volgende:[..] Oeii zie een hele slechte fout:P Ik moet wel zeggen dat ik het wel met je eens ben;) Bezig met je lerarenskills? :P |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Remco spreekt het goeiste Nederlands ;-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 14:52 schreef remco k het volgende:[..] Dit is echt niet lullig bedoeld, maar je post zo veel, en zegt zo weinig, ik zeg nergens dat jij je mening niet mag geven, ik ben alleen van mening dat die vergelijking nergens op slaat, dat is dus mijn mening. Trouwens Remco heb je wel toestemming van Bergkamp gevraagd op die stelling, zit volgens mij copyright op hahahaha |
|
|
|
|
tommie77
|
|
|
die mats rits scoorde idd een mooie goal bij de training |
|
|
|
|
Ajaxfan Purmerend
|
|
|
Met een middenveld Janssen/Eriksen en de Jong heb je geen vervanger nodig zeker omdat je ook nog beschikt over Enoh/Anita/Jan Arie van de Heijden en Loidero, Geef anders maar de jeugd een kans dat is aan Frank wel toevertrouwd |
|
|
|
|
Johnstra
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Beetje:P:P Maar dit was we heel makkelijk:P |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Hahaha, ja, da's waar ;) |
|
|
|
|
RJ
|
|
|
Om te beginnen wil ik kwijt dat we de komende 10 jaar geen middenvelders meer hoeven te kopen.
Daarnaast ben ik van mening dat het verlies van De Zeeuw nog wel eens positief uit kan pakken. Kijk eens naar het sportiefverslag van afgelopen seizoen:
De Zeeuw: Gespeelde minuten = 1639 (7 wedstrijden volledig, 12x gewisseld! totaal in 27 gespeeld.) Goals = 1 Assisten = 5 Totaal = 6 (1x bepalend in 273 minuten = >3 wedstrijden.) Aantal schoten = 43 waarvan op doel = 18 (42%) Overtredingen = 40
Wanneer we dit vergelijken met Eriksen:
Gespeelde minuten = 1973 (15 wedstrijden volledig, 4x gewisseld, totaal in 28 gespeeld.) Goals = 6 Assisten = 11 Totaal = 17 (1x bepalend in 116 minuten = <1,5 wedstrijden.) Aantal schoten = 53 waarvan op doel = 38 (72%) Overtredingen = <19 staat niet op de lijst.
Wanneer we dit vergelijken met Janssen (Google):
Gespeelde minuten = 2645 (Totaal in 30 gespeeld.) Goals = 13 (incl 4 penalty) Assisten = 5 Totaal = 18 (1x bepalend in 189 minuten = per 2 wedstrijden. penalty's niet meegerekend)
Helaas speelde De Jong en Anita vooral niet op het middenveld, waardoor de vergelijking niet opgaat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juli 2011 door RJ -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 22:27 schreef RJ het volgende:Om te beginnen wil ik kwijt dat we de komende 10 jaar geen middenvelders meer hoeven te kopen. Daarnaast ben ik van mening dat het verlies van De Zeeuw nog wel eens positief uit kan pakken. Kijk eens naar het sportiefverslag van afgelopen seizoen: De Zeeuw: Gespeelde minuten = 1639 (7 wedstrijden volledig, 12x gewisseld! totaal in 27 gespeeld.) Goals = 1 Assisten = 5 Totaal = 6 (1x bepalend in 273 minuten = >3 wedstrijden.) Aantal schoten = 43 waarvan op doel = 18 (42%) Overtredingen = 40 Wanneer we dit vergelijken met Eriksen: Gespeelde minuten = 1973 (15 wedstrijden volledig, 4x gewisseld, totaal in 28 gespeeld.) Goals = 6 Assisten = 11 Totaal = 17 (1x bepalend in 116 minuten = <1,5 wedstrijden.) Aantal schoten = 53 waarvan op doel = 38 (72%) Overtredingen = <19 staat niet op de lijst. Wanneer we dit vergelijken met Janssen (Google): Gespeelde minuten = 2645 (Totaal in 30 gespeeld.) Goals = 13 (incl 4 penalty) Assisten = 5 Totaal = 18 (1x bepalend in 189 minuten = per 2 wedstrijden. penalty's niet meegerekend) Helaas speelde De Jong en Anita vooral niet op het middenveld, waardoor de vergelijking niet opgaat. Leuke stats, goed uitgewerkt, top post.
Eriksen heeft het beduidend beter gedaan dan De Zeeuw, al heeft Eriksen veel meer speelminuten dan Demy. Als Demy meer opgesteld had geworden had zijn gemiddelde denk ik wel toegenomen, want hij is een type speler die per wedstrijd constanter wordt. Maar Eriksen is een juweeltje en Demy zat niet voor niks zo vaak op de bank.
Verbaasd me dat Janssen 'maar' 5 assists achter zijn naam heeft staan, aangezieen ie vooral geroemd wordt voor zijn goede voorzetten. Al met al goede cijfers voor Theo, maar wel in een ander elftal. Hopen dat die het bij ons kan evenaren of beter nog overtreffen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 17:15 schreef Ajaxfan Purmerend het volgende:Met een middenveld Janssen/Eriksen en de Jong heb je geen vervanger nodig zeker omdat je ook nog beschikt over Enoh/Anita/Jan Arie van de Heijden en Loidero, Geef anders maar de jeugd een kans dat is aan Frank wel toevertrouwd Zie Serero of Mats Rits als de nieuwe aanvallende middenvelder naast Eriksen. Janssen uiteraard als verdedigende middenvelder. Naast alle andere middenvelders die wij hebben zoals Siem, Anita en van de Heijden hoef er geen nieuwe middenvelder aangekocht te worden. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
this toch verschrikkelijk. we komen om in middenvelders en deze pipo wil er nog één bij halen:') te lachwekkend sommige mensen! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 07:35 schreef AFCAMylife het volgende:this toch verschrikkelijk. we komen om in middenvelders en deze pipo wil er nog één bij halen:') te lachwekkend sommige mensen! +1000 |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 22:27 schreef RJ het volgende:Om te beginnen wil ik kwijt dat we de komende 10 jaar geen middenvelders meer hoeven te kopen. quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 07:35 schreef AFCAMylife het volgende:this toch verschrikkelijk. we komen om in middenvelders en deze pipo wil er nog één bij halen:') te lachwekkend sommige mensen! Zonder dat ik iemand gelijk pipo wil noemen vind ik dat jullie gelijk hebben. Dat dit topic al 2 pagina's doordwarreld vebaast mij.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 juli 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja jullie hebben gelijk we hebben 80 middenvelders waarvan er 75 niet bekend zijn onze basis Jansen-Eriksen-Anita/Enoh is het beste middenveld van Nederland maar beste schreeuwers met 4 middenvelders red je het niet een heel seizoen dus is het niet zo gek of er misschien een RECHTERMIDDENVELDER voor een koopje er bij zou kunnen ?? en een oud Ajacied die volgens mij het voetbal niet verleerd is maar misschien wel jammer genoeg bij de verkeerde ploegen heeft gezeten. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
denk eerder aan : Janssen eriksen De jong;) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: ha ha wie is hier de pipo de Jong mijn moeder die ouwe zigeunerin is nog sneller als de Jong (handelingssnelheid niet van Ajax niveau) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 11:54 schreef nora het volgende:[..] ha ha wie is hier de pipo de Jong mijn moeder die ouwe zigeunerin is nog sneller als de Jong (handelingssnelheid niet van Ajax niveau) Als jij De Ridder beter vindt dan De Jong, wil ik wel even weten waar jij dat op basseert. Sinds Celta de Vigo heb ik weinig meer van hem kunnen zien en volgens mij voetbalt hij nu op huurbasis in Israel, dat zegt toch genoeg. Ik zeg niet dat De Jong al de super-speler is die wij willen zien maar hij heeft alles in zich om dat te worden. De Jong hebben we al en was goed genoeg om het verschil te maken in de kampioenswedstrijd tegen Twente. Om hem dan af te kraken om jouw Daniel de Ridder naar voren te kunnen schuiven getuigt ervan dat jij gewoon De-Ridder-fan bent. Hij heeft ooit besloten om zijn vleugels uit te slaan en Ajax te verlaten, dat mag ie van mij ook. Maar om hem nu terug te gaan halen ten kostte van De Jong vind ik nogal overdreven. Ik vind De jong een completere voetballer (meer overzicht) dan De Ridder (wel beter techniek) en met een terugkomst van laatstgenoemde heb je zeker geen garranties of het zou werken. Als ik jou was zou ik me drukker maken over ondere posities. Nog een spits of evt. een vervanger voor als Vertonghen vertrekt. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Beste Baco ik maak mij er niet druk om maar ik maak me wel een beetje zorgen om onze rechterkant |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 11:09 schreef nora het volgende:Ja jullie hebben gelijk we hebben 80 middenvelders waarvan er 75 niet bekend zijn onze basis Jansen-Eriksen-Anita/Enoh is het beste middenveld van Nederland maar beste schreeuwers met 4 middenvelders red je het niet een heel seizoen dus is het niet zo gek of er misschien een RECHTERMIDDENVELDER voor een koopje er bij zou kunnen ?? en een oud Ajacied die volgens mij het voetbal niet verleerd is maar misschien wel jammer genoeg bij de verkeerde ploegen heeft gezeten. Janssen, De Jong, Anita, Enoh, Erikssen, Serero, Lodeiro, Mats Rits, Zowel Rits, de Jong, Anita en Serero kunnen perfect als rechtshalf spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 11:54 schreef nora het volgende:[..] ha ha wie is hier de pipo de Jong mijn moeder die ouwe zigeunerin is nog sneller als de Jong (handelingssnelheid niet van Ajax niveau) Je bent echt blind als je dat zegt, en kijkt dan maar met een half oog naar de Jong.
Hij heeft namelijk een prima handelingssnelheid als hij potioneel goed staat en op het juist been wordt aangespeeld, wordt hij op links aangespeeld of als hij vast staat dan is het inderdaad wel eens wat onorthodox.
Het oogt wat lomp, maar technisch is hij juist best goed, die eerste goal tegen TWente is daar een mooi voorbeeld van. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 22:29 schreef remco k het volgende:[..] Je bent echt blind als je dat zegt, en kijkt dan maar met een half oog naar de Jong. Hij heeft namelijk een prima handelingssnelheid als hij potioneel goed staat en op het juist been wordt aangespeeld, wordt hij op links aangespeeld of als hij vast staat dan is het inderdaad wel eens wat onorthodox. Het oogt wat lomp, maar technisch is hij juist best goed, die eerste goal tegen TWente is daar een mooi voorbeeld van. remco?wie vind jij beter?de jong of urby? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Niet te vergelijken. Ik vond Urby als linksback een waardevolle aanvulling op onze selectie, en als hij daar vanaf het begin was blijven spelen, dan had hij nu bij de absolute wereldtop kunnen spelen, op het middnveld en als linksbuiten vond ik het een regelrecht drama, het zag er vaak leuk uit, maar was compleet rendementloos, ook liet hij op die posities veel gaten vallen waardoor teammaten in de problemen kwamen.
De Jong ben ik nog steeds niet helemaal uit of hij echt goed is, het niveau van Ajax kan hij makkelijk aan, maar of hij nog een stp hoger kan betwijfel ik. Ik ben geen echte fan van hem, maar vind wel dat hij onderschat wordt door heel veel mensen, het is geen hele mooie voetballer om te zien en dat zal mede de reden zijn dat veel mensen hem niet goed genoeg vinden, toch beheerst hij het druk zetten erg goed, en ook kan hij makkelijk mee met het 1 keer raken en kan hij een bal vasthouden, zoals ik al eerder heb aangegeven, zou ik hem graag eens een heel seizoen op de spitspositie zien spelen.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 22:26 schreef remco k het volgende:[..] Janssen, De Jong, Anita, Enoh, Erikssen, Serero, Lodeiro, Mats Rits, Zowel Rits, de Jong, Anita en Serero kunnen perfect als rechtshalf spelen. +100000000000000000000000 Maar mats rits ,zowel rits? wat bedoel je daar mee?;) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
serieuze pipo........ik vind de jong beter.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 22:42 schreef remco k het volgende:[..] Niet te vergelijken. Ik vond Urby als linksback een waardevolle aanvulling op onze selectie, en als hij daar vanaf het begin was blijven spelen, dan had hij nu bij de absolute wereldtop kunnen spelen, op het middnveld en als linksbuiten vond ik het een regelrecht drama, het zag er vaak leuk uit, maar was compleet rendementloos, ook liet hij op die posities veel gaten vallen waardoor teammaten in de problemen kwamen. De Jong ben ik nog steeds niet helemaal uit of hij echt goed is, het niveau van Ajax kan hij makkelijk aan, maar of hij nog een stp hoger kan betwijfel ik. Ik ben geen echte fan van hem, maar vind wel dat hij onderschat wordt door heel veel mensen, het is geen hele mooie voetballer om te zien en dat zal mede de reden zijn dat veel mensen hem niet goed genoeg vinden, toch beheerst hij het druk zetten erg goed, en ook kan hij makkelijk mee met het 1 keer raken en kan hij een bal vasthouden, zoals ik al eerder heb aangegeven, zou ik hem graag eens een heel seizoen op de spitspositie zien spelen.. Van de Jong ben ik daarom juist fan.. Als je ziet dat als je de jong aanspeelt dat er aan hem getrokken word en hij de bal gewoon bij zich houd... Dat is echt geweldig... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Oke, dat had ik niet verwacht.. De Jong is ook wel gewoon goed. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 11:34 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Aissati is niet welkom bij de selectie en moet zich melden bij Jong Ajax. Vorig jaar hadden we ook genoeg middenvelders, en toch moest Lindgren komen opdraven. Sereno, Eriksen en de jong zijn middenvelders die niet te vergelijken zijn met de Zeeuw.deze zijn veel aanvallender ingesteld. Demy speelde veel meer, zoals van Bommel, Nigel de Jong en Seedorf. Dit soort voetballers hebben we niet veel in de selectie zitten. Jan-Arie en Anita spelen als verdedigende middenvelders. De enige speler wie het zelfde speelt als Demy in onze selectie is Janssen, alleen staat deze op links. als de zeeuw in zn stofzuigerrol speelt zoals onder jol, denk ik dat je hem met vurnon anita of eyong enoh prima kan vervangen! dan met janssen centraal en eriksen aanvallend! maar volgens mij heeft de boer al wel een plan, de zeeuw was niet voor niks overbodig geworden, alleen valt het me over middenvelders gesproken op dat davy klaasen er nog niet bij zit, die scoort op de lopende band of ligt dat aan mij? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 juli 2011 - 13:44 schreef Stanley het volgende:[..] Ben bang dat je gelijk hebt wat Luke de Jong betreft, maar Anita is door Jol al die tijd misbruikt als linkerverdediger en komt nu pas tot volle bloei op het middenveld. Maar hij is net als Davids explosief, anita speelde op een gegeven moment toch ook verdedigend onder marco van basten samen met enoh en aisatti ofzit ik ernaast? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 20:55 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] anita speelde op een gegeven moment toch ook verdedigend onder marco van basten samen met enoh en aisatti ofzit ik ernaast? hoe kom jij zo wijs pik????? |
|
|
|