|
|
baco74
|
|
|
Telegraaf,za 02 jul 2011, 05:00
AMSTERDAM - Frank de Boer heeft zijn droomspits binnen. Nadat Kolbeinn Sigthorsson (21) weken geleden al overeenstemming bereikte met de Amsterdammers over een contract voor vier jaar, naderden Ajax en AZ elkaar tot enkele tienduizenden euros over de transfersom van circa 4 miljoen euro. Danny Blind (Ajax) en de zaakwaarnemer Andri Sigthorsson kregen gisteren te horen dat AZ op het punt staat in te stemmen met de transfer.
Kolbeinn Sigthorsson verkast naar Ajax. Foto: PRO SHOTS Direct na het behalen van de landstitel plaatste De Boer de IJslandse jongeling boven aan zijn prioriteitenlijstje. Door het vertrek van Luis Suarez, het muiten van Mounir El Hamdaoui en de twijfels over Dario Cvitanich zaten de hoofdstedelingen te springen om een goede aanvalsleider.
Omdat Sigthorsson een transfer naar Ajax zag zitten, hij clubs als Manchester City, Borussia Dortmund en PSV afzegde en akkoord ging met een vierjarige aanbieding, leek de definitieve deal een kwestie van tijd.Maar AZ weigerde de spits, die afgelopen seizoen definitief naam maakte door tegen VVV Venlo vijf keer te scoren, zonder slag of stoot te laten vertrekken. In eerste instantie werd zelfs nog gepoogd Sigthorsson te verleiden tot het tekenen van een nieuw, langdurig contract.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/10129584/__Sigthorsson_eindelijk_Ajacied__.html?sn=telesport
Ik weet er is een 'nieuwe spitsen-topic' en een 'transfertopic' maar ik vond dit nogal breaking.
Ik ben wel blij met de komst van de IJslander, maar ik vind de genoemde 5 miljoen een hoop geld voor een spits die het nog moet laten zien. Maar ja, hij is nog erg jong (21), wilt graag naar Ajax aangezien ie een hoop geintresseerde clubs heeft afgewezen (PSV, Manchester City, Borussia Dortmund) en ik denk persoonlijk dat ie het wel goed gaat doen bij ons. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
nja hij heeft toch al wat laten zien?! 15 inschieten bij az is volgens mij toch een prima prestatie! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Grappig, staat al volledig ingevuld op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kolbeinn_Sig%C3%BE%C3%B3rsson
Kolbeinn Sigþórsson (Reykjavik, 14 maart 1990) is een IJslands voetballer die sinds 2011 als aanvaller bij AFC Ajax speelt.
Clubinformatie: Spelend bij: AFC Ajax Rugnummer: 9 Positie: Aanvaller Contract tot: juni 2015
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 juli 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
dat is echt beroerd. zou me ook niks verbazen als dat er 3 weken geleden al op stond! |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Goede zaak dat het eindelijk rond is. Ik had liever Matavz gezien, mn omdat ik zijn trackrecord meer vind imponeren, maar heb ook vertrouwen in het timmermansoog van De Boer. En het kan idd geen toeval zijn dat er zoveel goede clubs interesse hadden in hem. Hij heeft iig het fysiek voor een Ajax spits, lang en breed. Ideaal om te fungeren als aanspeelpunt en om ballen vanaf de zijkant erin te koppen. |
|
|
|
|
J.C
|
|
|
Als eerste bij de Telegraaf.Even afwachten nog |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Op zich heb je gelijk, zolang de kans bestaat dat de deal nog afketst is dit alles nogal prematuur. Echter hebben wij weer wat om te discuseren, niets mis mee lijkt me. Ik denk nl dat Ajax de transfer pas op maandag (na het openen van de beurs) officieel bekend zal maken. Ik ben nu vele nieuwsbronnen aan het afspeuren of die deze transfer ook bevestigen met evt. andere cq betere bronnen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 juli 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Volgens (sorry,weer-) De Telegraaf is het de bedoeling dat het papierwerk voor de transfer van Kolbeinn Sigthorsson vandaag en morgen wordt afgerond. Maandag moet dan de medische keuring plaatsvinden. De spits zal niet direct meegaan naar het trainingskamp in De Lutte. Omdat hij op het EK-21 uitkwam zal hij net als Eriksen en Boilesen over een week, 11 juli aansluiten bij de selectie.
Opvallend: Het transferbedrag kan nog oplopen door middel van premies en een percentage bij doorverkoop van de speler. Het struikelblok was een clausule in het contract van de AZ-speler, waardoor hij recht had op een deel van de transfersom. AZ wilde dat Ajax dat deel zou betalen(?). Uiteindelijk heeft AZ de vraagprijs laten zakken als compromis.
Vreemd Ajax' eerste bod was dacht ik 2 miljoen, is (volgens berichten) dus 4 miljoen geworden en kan dus nog meer worden.
Hopen dat ie het waard is want bijelkaar toch een hoop geld.
|
|
|
|
baco74
|
|
|
-
|
|
|
|
Heico
|
|
|
Nou dan hebben we in ieder geval een spits. Benieuwd wie dan die 2e spits gaat worden die F. de Boer zo graag wou hebben. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Zolang cvitanich niet weg is, ben ik bang dat cvitanich dat gaat worden. of uiteraard Castillion! |
|
|
|
|
anwy
|
|
|
nee man die sigthorsson is dubbel niks hij heeft helemaal niks bewezen.... die gaat falen volgend jaar mark my words.Als Ajax nou veel betaalde voor een goeie championsleague waardige spits konden ze nog ver komen in de Champions league maar met Sigthorsson gaat de Cl volgend jaar ook niks worden.Sigthorsson speelde vorig jaar niet eens goed hij scoorde alleen maar 5x tegen vvv venlo ik vind dit echt een miskoop! |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
he he ik ben er blij mee welkom bij onze club. Ajaxforever |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 10:16 schreef anwy het volgende:nee man die sigthorsson is dubbel niks hij heeft helemaal niks bewezen.... die gaat falen volgend jaar mark my words. Lijkt zoals jij het verwoord dat je dat hoopt. Zeg gewoon dat je het geen goede spits vind en dat je vreest dat ie het niet waar kan maken. Nu ben jij zo stellig dat je gaat balen als jouw woorden niet uitkomen. |
|
|
|
|
anwy
|
|
|
@baco74 Jij weet toch zelf ook wel dat Sigthorsson niet cl waardig is?En Sigthorsson zat de 1 helft van het seizoen zelfs op de bank bij AZ.Ik had liever Matavz iemand met meer techniek en beter kan koppen en hij kan nog een mannetje passeren ook,Sigthorsson zie ik dat niet zo snel doen..... |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Sightorsson is gewoon een goede spits niks mis mee! denk dat hij zelfs kan uitgroeien tot een type huntelaar! Uitstekende aankoop! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
heb grote twijfels bij die gozer......ik vertrouw op frankie...... |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
druk effe youtube aan. type Kolbein Sightorsson in en dan staat er een overzichtje vna zijn jaar. en daar uit kun je zien aan de manier van voetballen dat het een uitstekende spits is! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 10:58 schreef AFCAMylife het volgende:druk effe youtube aan. type Kolbein Sightorsson in en dan staat er een overzichtje vna zijn jaar. en daar uit kun je zien aan de manier van voetballen dat het een uitstekende spits is! kan ook een film van matavz maken....ik weet het echt niet.....ik hoop dat je gelijk krijgt man.... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 11:00 schreef joduh het volgende:[..] kan ook een film van matavz maken....ik weet het echt niet.....ik hoop dat je gelijk krijgt man.... Je kan ook een filmpje maken van al mijn goede acties. Miss moet Ajax mij maar halen.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 11:02 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Je kan ook een filmpje maken van al mijn goede acties. Miss moet Ajax mij maar halen.. precies spacecakie!!!!!! |
|
|
|
|
anwy
|
|
|
ach joh we zien het vanzelf wel,maar ik denk niet dat Sigthorsson een doelpuntenmachine gaat worden..... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Top nieuws ik heb wel vertrouwen in deze spits en heb ook vertrouwen in het oog van frankie !!!! |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
toch jammer dat we mischien afscheid moeten nemen van ons "clubicoon"(stekelenburg) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het is een ramp dat Steek weg gaat en maar voor 7 miljoen,misschien had Ajax toch Sergio Padt moeten houden is een copie van Stekelenburg had volgens mij de kwaliteiet en uitstraling om een tweede stekelenburg te worden. Ik hoop dat ik ongelijk krijg maar Vermeer heb ik geen goed gevoel over. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Vermeer heeft de beste reddingen er tussen zitten maar toch bij corners en vrijetrappen hou ik altijd mijn hart vast;P. maar ja denk dat vermeer een uitstekende doelman voor ajax kan gaan worden! Laten we die jongen een eerlijke kans geven. Hij heeft ons vorig seizoen een voorproefje gegeven, want de wedstrijden die hij gekeept heeft waren toch allemaal meer dan uitstekend! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt ik hoop dat hij het goed gaat doen !!!het is ook maar een gevoel en ik hoop echt dat iedereen aan het eind van volgend seizoen tegen mij zegt he lullo je hebt er geen verstand van Vermeer is een topper. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
jammer dat hij nr. 9 krijgt |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 10:50 schreef anwy het volgende:@baco74 Jij weet toch zelf ook wel dat Sigthorsson niet cl waardig is?En Sigthorsson zat de 1 helft van het seizoen zelfs op de bank bij AZ.Ik had liever Matavz iemand met meer techniek en beter kan koppen en hij kan nog een mannetje passeren ook,Sigthorsson zie ik dat niet zo snel doen..... Sigthorsson niet CL-waardig? Waar basseer jij dat dan op, heeft ie daar ooit gefaald dan? Zou je toch eerst moeten zien op dat niveau. Moet Ajax dan 8 miljoen voor Matavs uitgeven. Ook hij heeft nog nooit op dat niveau gespeeld en als je volgend jaar per ongeluk geen CL mag spelen heb je die 8 miljoen echt nog niet afgeschreven. Ik vind die 4 miljoen voor Sigthorsson eigenlijk al veel te veel, 8 miljoen voor Matavz is belachelijk veel. Zijn toch geen bedragen meer voor spelers zonder internationale ervaring.
|
|
|
|
henk K
|
|
|
dat is tot nu toe de eerste miskoop voor volgend seizoen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 12:30 schreef baco74 het volgende:[..] Sigthorsson niet CL-waardig? Waar basseer jij dat dan op, heeft ie daar ooit gefaald dan? Zou je toch eerst moeten zien op dat niveau. Moet Ajax dan 8 miljoen voor Matavs uitgeven. Ook hij heeft nog nooit op dat niveau gespeeld en als je volgend jaar per ongeluk geen CL mag spelen heb je die 8 miljoen echt nog niet afgeschreven. Ik vind die 4 miljoen voor Sigthorsson eigenlijk al veel te veel, 8 miljoen voor Matavz is belachelijk veel. Zijn toch geen bedragen meer voor spelers zonder internationale ervaring. Wordt afwachten is jeugdinternational maar een jaartje ouder dan Castillion, Matavs was al invaller op het WK en is ondertussen de vaste spits van Slovenie. Matavs is dus een stuk verder in zijn ontwikkeling,daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Slovenie is naast dit gegeven ook een meer voetballand als Ijsland. Het is een spits voor een appel en ei geworden jammer met de C.L. in het vooruitzicht. Hoop nu dat we er na de eerste ronde niet uitliggen, vertrouw vanaf nu op De Boer zijn inzicht. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Frank wilde naast Sigthorrsson toch nog een spits halen? Ik lees op verschillende sites dat de selectie nu rond is. Sorry als ik het verkeerd heb..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 juli 2011 door dutchajaxmen -- |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 07:32 schreef AFCAMylife het volgende:nja hij heeft toch al wat laten zien?! 15 inschieten bij az is volgens mij toch een prima prestatie! Meer dan de helft van die doelpunten zijn in Alkmaar gemaakt en tegen clubs als VVV (5x), De Graafschap (2x) en Excelsior (1x). Heeft van die 15 maar 3x in een uitwedstrijd gescoord en dat was tegen WillemII, Excelsior en Roda.
Als ik Ajax was had ik 3mln bijbetaald en Matavz gehaald. Is maar 1 jaartje ouder, maar heeft veel meer ervaring én zijn goals zijn vaak van uitzonderlijke klasse. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 13:14 schreef dutchajaxmen het volgende:Frank wilde naast Sigthorrsson toch nog een spits halen? Ik lees op verschillende sites dat de selectie nu rond is. Sorry als ik het verkeerd heb.. Nee dat heb je goed. Ik heb het hem horen zeggen in die eerste persconferentie na de eerste training. Geen idee waar ze vandaan halen dat de selectie rond is. Ben trouwens erg blij dat er in ieder geval een spits is. Vind hem nog een vraagteken. Heeft een aardig seizoen gespeeld bij AZ en is nog jong. We zullen zien, hoop dat hij het goed gaat doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Staat nog niks op Ajax.nl, is het wel waar? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Het papierwerk moest alleen nog gedaan worden, wordt gezegd.. Pas als dat rond is staat het op ajax.nl. Lijkt me wel dat dit waar is.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ho ho voor sommige is hij al een miskoop maar volgens mij kan je op die leeftijd ook niet veel ervaring hebben maar moet je die krijgen dan kijk je als trainer en scout naar de basis is hij sterk is hij technisch en is hij een koelkikker voor het doel als die basis klopt en hij is 21 en je betaald 4 miljoen dan kan je daar bijna niks aan verliezen alleen maar aan verdienen dat is beleid als je Matavz koopt voor het dubbele heb je dan garanties ? maar dan heb je wel 8 miljoen uitgegeven dan wordt het veel moeilijker om daar je geld weer uit te halen en nog moeilijker om er nog aan te verdienen en ook over Matavz ook deze spits heeft van de 15 doelpunten er als intikker gehad hij is in mijn ogen veel te duur en begrijp ik de keus voor Sighorsson . |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Denk je dat je met Matavs inlevert, natuurlijk niet. 25 miljoen voor Suarez, 6 miljoen voor De Zeeuw, vanwege het kampioensshcap 7 miljoen, Steek straks voor 7 miljoen, Hamplap voor minimaal 3 miljoen weg. Cvitanich en Lodeiro die nog vertrekken. Totaal min.48 miljoen kopen ze Sigthorrsson die totaal geen europes ervaring heeft voor 4 miljoen. Sigthorrsson misschien binnen gehaald voor de toekomst?? Hoop ten zeerste dat ze naast hem nog een superspits binnen halen voor minmaal 10 miljoen. Anders lever je straks alleen maar in als je na de eerste ronde C.L. er al direct uit ligt. De Boer, Cruijff willen toch terug naar de top van Europa ??? |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 14:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:Denk je dat je met Matavs inlevert, natuurlijk niet. 25 miljoen voor Suarez, 6 miljoen voor De Zeeuw, vanwege het kampioensshcap 7 miljoen, Steek straks voor 7 miljoen, Hamplap voor minimaal 3 miljoen weg. Cvitanich en Lodeiro die nog vertrekken. Totaal min.48 miljoen kopen ze Sigthorrsson die totaal geen europes ervaring heeft voor 4 miljoen. Sigthorrsson misschien binnen gehaald voor de toekomst?? Hoop ten zeerste dat ze naast hem nog een superspits binnen halen voor minmaal 10 miljoen. Anders lever je straks alleen maar in als je na de eerste ronde C.L. er al direct uit ligt. De Boer, Cruijff willen toch terug naar de top van Europa ??? Natuurlijk niet als een gek met geld gaan smijten maar gaan investeren in talenten . 1e of 2e keeper halen bij vertrek Steek (Tyton). Verder had ik nog wel een spits aangekocht bij vertrek Cvitanich en Hamlap.. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 14:03 schreef ktotheb het volgende:[..] Nee dat heb je goed. Ik heb het hem horen zeggen in die eerste persconferentie na de eerste training. Geen idee waar ze vandaan halen dat de selectie rond is. Ben trouwens erg blij dat er in ieder geval een spits is. Vind hem nog een vraagteken. Heeft een aardig seizoen gespeeld bij AZ en is nog jong. We zullen zien, hoop dat hij het goed gaat doen. Wie zou er dan nog worden gehaald? Of heb je geen idee? Dat Cavenaghi of Welliton ging mij iets te ver. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Hele goede aankoop van AJAX. Zal het hele elftal beter laten spelen en zal zeker zijn doelpunten maken. Balvast en kopsterk..precies de spits die we nodig hebben! |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 14:59 schreef alibabba het volgende:Hele goede aankoop van AJAX. Zal het hele elftal beter laten spelen en zal zeker zijn doelpunten maken. Balvast en kopsterk..precies de spits die we nodig hebben! Het gaat er altijd op vooruit als je El H. inruild:P. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 juli 2011 - 14:51 schreef dutchajaxmen het volgende:[..] Natuurlijk niet als een gek met geld gaan smijten maar gaan investeren in talenten . 1e of 2e keeper halen bij vertrek Steek (Tyton). Verder had ik nog wel een spits aangekocht bij vertrek Cvitanich en Hamlap.. Ajax haalt een 2e keeper bij vertrek Stekelenburg. Dus Tyton kan je lekker doorstrepen. Begrijp niet waarom mensen met die opties komen he. Vermeer wordt dan gewoon 1e keeper dat is al bekend. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote: Ik hoopte dat hij de 2de spits zou worden, ondanks dat hij als eerste is gekocht. |
|
|
|
|
anwy
|
|
|
Ik hoop zelf ook zo erg dat Sigthorsson echt heel goed gaat worden maar ik verwacht niet veel van hem...jullie zitten allemaal hem wel op te hemelen maar jullie weten zelf ook best goed dat Sigthorsson vorig jaar alleen tegen de kleine clubs scoorde en tegen de grote onzichtbaar was. |
|
|
|
|
AJAX-Brabander
|
|
|
eigenlijk wil ik gewoon siem de jong in de spits maarja sigthorsson zal het vast ook niet slecht doen |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL