|
|
remco k
|
|
|
'Twaalfjarig jeugdtalent Adekanye vertrekt van Ajax naar Barcelona' 04-07-11
FC Barcelona neemt een 12-jarig talentje over van Ajax. Het gaat om aanvaller 'Bobby' Adekanye, die afgelopen seizoen speelde in de D2 van Ajax, zo weet de website Tekst: blaugranas.com te melden. AjaxF-side.NL Adekanye, geboren in Nigeria, kwam als F-pupil van de amateurclub VV Alphia naar Amsterdam en was volgens kenners wekelijks de uitblinker in zijn elftal. Waarschijnlijk heeft FC Barcelona de ouders van Adekanye een baan aangeboden, zoals vaak het geval is bij jeugdtransfers |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Echt te triest voor woorden dit, zeker dat zelfs Barcelona dit bij Ajax moet doen, blijkbaar geen grijntje respect voor onze opleiding terwijl men bij Barcelona vrijwel dagelijks refereerd aan het fantastische Ajax. |
|
|
|
|
1 2 hupsakee
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 21:55 schreef remco k het volgende:'Twaalfjarig jeugdtalent Adekanye vertrekt van Ajax naar Barcelona' 04-07-11 FC Barcelona neemt een 12-jarig talentje over van Ajax. Het gaat om aanvaller 'Bobby' Adekanye, die afgelopen seizoen speelde in de D2 van Ajax, zo weet de website Tekst: blaugranas.com te melden. AjaxF-side.NL Adekanye, geboren in Nigeria, kwam als F-pupil van de amateurclub VV Alphia naar Amsterdam en was volgens kenners wekelijks de uitblinker in zijn elftal. Waarschijnlijk heeft FC Barcelona de ouders van Adekanye een baan aangeboden, zoals vaak het geval is bij jeugdtransfers idd en vooral nog zo jong! hier had ajax ook beter mee om moeten springen door bijvoorbeeld hen zelf een baan te geven. je vangt dat geld zeker wel terug... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ben het met je eens remko, dat dat zmaar kan , 12jaar oud...maar gelukkig hebben we nog genoeg groot talent hier |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 21:56 schreef remco k het volgende:Echt te triest voor woorden dit, zeker dat zelfs Barcelona dit bij Ajax moet doen, blijkbaar geen grijntje respect voor onze opleiding terwijl men bij Barcelona vrijwel dagelijks refereerd aan het fantastische Ajax. Ik ben het volledig met je eens, Remco. Overigens heb ik toch een tijdje geleden begrepen, dat de UEFA of de FIFA daar paal en perk aan wil stellen. Jeugdspelers zouden niet voor een bepaalde leeftijd (18?) hun club mogen verlaten? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 21:55 schreef remco k het volgende:'Twaalfjarig jeugdtalent Adekanye vertrekt van Ajax naar Barcelona' 04-07-11 FC Barcelona neemt een 12-jarig talentje over van Ajax. Het gaat om aanvaller 'Bobby' Adekanye, die afgelopen seizoen speelde in de D2 van Ajax, zo weet de website Tekst: blaugranas.com te melden. AjaxF-side.NL Adekanye, geboren in Nigeria, kwam als F-pupil van de amateurclub VV Alphia naar Amsterdam en was volgens kenners wekelijks de uitblinker in zijn elftal. Waarschijnlijk heeft FC Barcelona de ouders van Adekanye een baan aangeboden, zoals vaak het geval is bij jeugdtransfers Ik dacht dat veboden was in Nederland,vanaf 16 mogen ze pas tekenen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:02 schreef Luis_suarez_19 het volgende:ben het met je eens remko, dat dat zmaar kan , 12jaar oud...maar gelukkig hebben we nog genoeg groot talent hier Complete onzin wat je zegt, die jongen wordt bestemepeld als een nieuwe ronaldo of Messi, daar hebben wij er zeker niet nog een paar van lopen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Die kids tekenen geen contract, maar pappa en mamma wordt een goede baan aangeboden, en dat kind gaat dan bij Barcelona spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:05 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben het volledig met je eens, Remco. Overigens heb ik toch een tijdje geleden begrepen, dat de UEFA of de FIFA daar paal en perk aan wil stellen. Jeugdspelers zouden niet voor een bepaalde leeftijd (18?) hun club mogen verlaten? Dan mogen ze daar wel eens mee opschieten.. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Dit zouden ze moeten verbieden. 12 jaar is gewoon te jong, dan weet je dat de speler echt niet het vermogen heeft om een weloverwogen beslissing te nemen. Die gastjes worden gewoon gepushed door de ouders of zaakwaarnemer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:12 schreef PSVMocro het volgende:Dit zouden ze moeten verbieden. 12 jaar is gewoon te jong, dan weet je dat de speler echt niet het vermogen heeft om een weloverwogen beslissing te nemen. Die gastjes worden gewoon gepushed door de ouders of zaakwaarnemer. Die kids worden helemaal niet gepushed man, die hebben helemaal niks te vertellen en krijgen gewoon te horen dat ze naar een ander land gaan verhuizen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
sorry remko wist niet dat het zon groot telent is, maar is dat niet e vroeg om dat over een 12 jarig Iemand te zegge? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:12 schreef PSVMocro het volgende:Dit zouden ze moeten verbieden. 12 jaar is gewoon te jong, dan weet je dat de speler echt niet het vermogen heeft om een weloverwogen beslissing te nemen. Die gastjes worden gewoon gepushed door de ouders of zaakwaarnemer. Hé PSVMocro, leuk je weer hier te zien!! Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Die ouders en/of zaakwaarnemers zien alleen maar geld, geld en nog eens geld :-( |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:17 schreef Luis_suarez_19 het volgende:sorry remko wist niet dat het zon groot telent is, maar is dat niet e vroeg om dat over een 12 jarig Iemand te zegge? Bij Messi zeiden 2 Ajax scouts dat ook al op 11 jarige leeftijd, toen waou Ajax deze speler niet halen, toevallig zijn het dezefde mensen die over deze speler zeggen dat het zo'n groot talent is. Bacelona haalt natuurlijk ook niet zomaar een talent ergens op omdat ze denken dat het wel eens iets kon zijn, nee hoor, onthoud deze naam maar want dat gaat een hele grote worden. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:18 schreef Pietje het volgende:[..] Hé PSVMocro, leuk je weer hier te zien!! Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Die ouders en/of zaakwaarnemers zien alleen maar geld, geld en nog eens geld :-( Of te wel bankrekening neukers |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: sowiezo gaa bijna de hele voetbalwereld toch om geld, kijk real en city!! maar wat zou ajax hieraan verdienen aan opleidingskosten? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:28 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] sowiezo gaa bijna de hele voetbalwereld toch om geld, kijk real en city!! maar wat zou ajax hieraan verdienen aan opleidingskosten? Maar als ouders zo denken (hun kind wordt dan wel even "uitgebuid" is het een andere zaak!! |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:19 schreef remco k het volgende:[..] Bij Messi zeiden 2 Ajax scouts dat ook al op 11 jarige leeftijd, toen waou Ajax deze speler niet halen, toevallig zijn het dezefde mensen die over deze speler zeggen dat het zo'n groot talent is. Bacelona haalt natuurlijk ook niet zomaar een talent ergens op omdat ze denken dat het wel eens iets kon zijn, nee hoor, onthoud deze naam maar want dat gaat een hele grote worden. Je weet het natuurlijk nooit van iemand die 12 is. Van alle spelers waarvan dit op hun 12e wordt gezegd haalt natuurlijk lang niet iedereen het. Dat mensen het bij Messi al op zijn 11e zagen verandert hier niets aan. Over de spelers die het niet gehaald hebben hoor je namelijk toch niets meer. Natuurlijk vind ik het heel jammer dat zo'n groot talent vertrekt, maar zelfs die ouders begrijp ik eerlijk gezegd wel. Als hij echt zo'n groot talent is snap ik dat je het wel bij Barca wil proberen. Dat is immers ook een zeer goede jeugdopleiding. Daarnaast zijn ze nu misschien relatief arm en kunnen ze in Barcelona met een 'baan' heel veel geld verdienen. De toekomst van je zoon is toch nog onzeker. Als hij het bij Barca niet redt kan hij het misschien alsnog bij Ajax of een andere profclub proberen. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
Ajax haalt ook overal talenten weg ,Rits (met 15 al benaderd) ,Eriksen ,Boilesen, noem ze maar op .Als dat gezin financieel zekerheid krijgt en je kind ook nog bij Barcalona mag spelen is toch top...Ik zou gek worden als mijn ouders mij die kans ontnamen, maarja ieder zijn mening |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
het bewijst des te meer dat wij de beste club ter wereld zijn en niet zo moeten opkijken tegen de club die barcelona heet,fock die poetta's
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 juli 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:28 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] sowiezo gaa bijna de hele voetbalwereld toch om geld, kijk real en city!! maar wat zou ajax hieraan verdienen aan opleidingskosten? 0,0 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:52 schreef Boilesen het volgende:[..] Je weet het natuurlijk nooit van iemand die 12 is. Van alle spelers waarvan dit op hun 12e wordt gezegd haalt natuurlijk lang niet iedereen het. Dat mensen het bij Messi al op zijn 11e zagen verandert hier niets aan. Over de spelers die het niet gehaald hebben hoor je namelijk toch niets meer. Natuurlijk vind ik het heel jammer dat zo'n groot talent vertrekt, maar zelfs die ouders begrijp ik eerlijk gezegd wel. Als hij echt zo'n groot talent is snap ik dat je het wel bij Barca wil proberen. Dat is immers ook een zeer goede jeugdopleiding. Daarnaast zijn ze nu misschien relatief arm en kunnen ze in Barcelona met een 'baan' heel veel geld verdienen. De toekomst van je zoon is toch nog onzeker. Als hij het bij Barca niet redt kan hij het misschien alsnog bij Ajax of een andere profclub proberen. Er zit wel een heeeeeeel groot verschil tussen "mensen" die dit zeggen, of dat nepaalde scouts dit zeggen.
Maar goed als er mensen zijn die het prima vinden dat onze jeugdopleiding op deze manier leegloopt vind ik het ook goed, maar niet gaan zeuren over een paar jaar als het niet zo best gaat met Ajax en al die talenten het ergens anders goed doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:53 schreef sebas79 het volgende:Ajax haalt ook overal talenten weg ,Rits (met 15 al benaderd) ,Eriksen ,Boilesen, noem ze maar op .Als dat gezin financieel zekerheid krijgt en je kind ook nog bij Barcalona mag spelen is toch top...Ik zou gek worden als mijn ouders mij die kans ontnamen, maarja ieder zijn mening Ajax heeft tot nog toe voornamelijk jongere spelers gehaald die al een contract mochten tkenen, dit is toch wel even iets anders hoor. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:53 schreef sebas79 het volgende:Ajax haalt ook overal talenten weg ,Rits (met 15 al benaderd) ,Eriksen ,Boilesen, noem ze maar op . Verschil is dat zij op hun 16e (legale leeftijd) een contract krijgen aangeboden en niet via sneaky omwegen (bijv. een baan aanbieden aan de ouders) voor die tijd al weggekaapt worden.
Degenen die het over het probleem van het geld hebben; wat moeten de supporters van Germinaal Beerschot wel niet denken van Ajax. Daar hebben wij ook wat Belgen opgepikt uit hun prima opleiding. Hoe je het ook went of keert: het is ook een stap omhoog. Ik snap het wel zolang de jeugdopleiding als zeer sterk bekend staat. Kinderen die naar Man City gaan hebben natuurlijk echt bijna nul kans op doorbreken, maar bij zo'n mooie club als Barcelona die ook met veel jeugdspelers spelen is het wat mij betreft zeer begrijpelijk. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 23:02 schreef remco k het volgende:[..] Er zit wel een heeeeeeel groot verschil tussen "mensen" die dit zeggen, of dat nepaalde scouts dit zeggen. Maar goed als er mensen zijn die het prima vinden dat onze jeugdopleiding op deze manier leegloopt vind ik het ook goed, maar niet gaan zeuren over een paar jaar als het niet zo best gaat met Ajax en al die talenten het ergens anders goed doen. Dat is zeker waar, maar zelfs dan kan het altijd anders lopen. Ik wil ook niet zeggen dat Barca lukraak wat spelers probeert, zij scouten zorgvuldig naar potentiële toppers, maar die kunnen het niet allemaal halen.
Natuurlijk vind ik het niet prima dat onze opleiding op deze manier leegloopt, sterker nog van zulk nieuws baal ik flink. Het enige wat ik zeg is dat ik die ouders wel kan begrijpen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 23:07 schreef Boilesen het volgende:[..] Verschil is dat zij op hun 16e (legale leeftijd) een contract krijgen aangeboden en niet via sneaky omwegen (bijv. een baan aanbieden aan de ouders) voor die tijd al weggekaapt worden. Degenen die het over het probleem van het geld hebben; wat moeten de supporters van Germinaal Beerschot wel niet denken van Ajax. Daar hebben wij ook wat Belgen opgepikt uit hun prima opleiding. Hoe je het ook went of keert: het is ook een stap omhoog. Ik snap het wel zolang de jeugdopleiding als zeer sterk bekend staat. Kinderen die naar Man City gaan hebben natuurlijk echt bijna nul kans op doorbreken, maar bij zo'n mooie club als Barcelona die ook met veel jeugdspelers spelen is het wat mij betreft zeer begrijpelijk. Ik denk dat je wel twee dingen door elkaar haalt, al heb je op zich wel gelijk.
Spelers van 12 jaar oud hebben geen eigen mening en vinden alles goed wat pappa en mamma zegt zolang het maar positief is. Spelers van 16 jaar of ouder hebben zelf een mening en kunnen vaak hun eigen beslissingen nemen.
Overigens acht ik objectief gezien onze opleiding beter als die van Barcelona ondanks dat daar wat meer betere spelers rondlopen. Ajax haar opleiding bestaat namelijk ook voor een groot deel uit sociaal gedrag en opleiding, terwijl men bij Barcelona compleet van de buitenwereld wordt afgesloten. Ook de trainingen zijn daar niet perfect, maar daar wordt nog steeds constant aan gewerkt. |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Daarnaast zijn er voor Eriksen en Fischer bijvoorbeeld gewoon keiharde euro's neergeteld. Dat is hier niet het geval. Echt schandalig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 23:12 schreef Boilesen het volgende:[..] Dat is zeker waar, maar zelfs dan kan het altijd anders lopen. Ik wil ook niet zeggen dat Barca lukraak wat spelers probeert, zij scouten zorgvuldig naar potentiële toppers, maar die kunnen het niet allemaal halen. Natuurlijk vind ik het niet prima dat onze opleiding op deze manier leegloopt, sterker nog van zulk nieuws baal ik flink. Het enige wat ik zeg is dat ik die ouders wel kan begrijpen. Gelukkig maar. |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:18 schreef Pietje het volgende:[..] Hé PSVMocro, leuk je weer hier te zien!! Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Die ouders en/of zaakwaarnemers zien alleen maar geld, geld en nog eens geld :-( Ik baal ook altijd als er een talent de deur uitloopt, maar vind dit een te makkelijke aanname. Misschien willen zijn ouders wel het beste voor hun zoon?! Barca is voor velen toch wel het hoogst haalbare. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
helaas kunnen wij van balen maar meer ook niet als deze mensen weinig toekomst hebben in Nederland alleen een zoontje die goed kan voetballen en als dan een club als Barcelona komt en je een huis en een baab aan bied ja dan kan ik me voorstellen dat je als ouders de verleiding niet kan weerstaan helaas. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Tja, wij als Ajax zijnde zijn in dezen gewoon machteloos aangezien je in Nederland een 12-jarige geen contract mag aanbieden, waardoor clubs als Barca ze gratis op komen halen door enkel een huis te kopen en zorgen voor een baan voor de ouders.
Wij hebben die middelen simpelweg niet. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ach. Zo vaak worden er geen grote talenten bij ajax weggeplukt. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 21:55 schreef remco k het volgende:'Twaalfjarig jeugdtalent Adekanye vertrekt van Ajax naar Barcelona' 04-07-11 FC Barcelona neemt een 12-jarig talentje over van Ajax. Het gaat om aanvaller 'Bobby' Adekanye, die afgelopen seizoen speelde in de D2 van Ajax, zo weet de website Tekst: blaugranas.com te melden. AjaxF-side.NL Adekanye, geboren in Nigeria, kwam als F-pupil van de amateurclub VV Alphia naar Amsterdam en was volgens kenners wekelijks de uitblinker in zijn elftal. Waarschijnlijk heeft FC Barcelona de ouders van Adekanye een baan aangeboden, zoals vaak het geval is bij jeugdtransfers Tja hier kan je echt niets tegen doen. Jammer maar helaas. Het is de realiteit. Clubs moeten een Gendlemans agreement sluiten dat je dit niet bij elkaar doet. Kan Barcelona geen kansloze assielzoekers een baan aanbieden die nu in Nederland verblijven? Dan doen ze nog wat voor de maatschappij ;) Als het waar is, dan is het in en in triest. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:52 schreef Boilesen het volgende:[..] Je weet het natuurlijk nooit van iemand die 12 is. Van alle spelers waarvan dit op hun 12e wordt gezegd haalt natuurlijk lang niet iedereen het. Dat mensen het bij Messi al op zijn 11e zagen verandert hier niets aan. Over de spelers die het niet gehaald hebben hoor je namelijk toch niets meer. Natuurlijk vind ik het heel jammer dat zo'n groot talent vertrekt, maar zelfs die ouders begrijp ik eerlijk gezegd wel. Als hij echt zo'n groot talent is snap ik dat je het wel bij Barca wil proberen. Dat is immers ook een zeer goede jeugdopleiding. Daarnaast zijn ze nu misschien relatief arm en kunnen ze in Barcelona met een 'baan' heel veel geld verdienen. De toekomst van je zoon is toch nog onzeker. Als hij het bij Barca niet redt kan hij het misschien alsnog bij Ajax of een andere profclub proberen. Mooi stukje dat idd de realiteit weergeeft en geef ze eens ongelijk. Het is een kans voor de familie en die pakken ze. Niet iedereen kan makkelijk rondkomen, misschien hadden ze schulden en zijn ze daar in 1 klap vanaf? Je weet nooit of die jongen het echt gaat redden, want talent alleen is niet voldoende. Mentaliteit is net zo belangrijk, blessuregevoeligheid en dan komen straks de hormonen en de vrouwen.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:56 schreef verbrande harry het volgende:het bewijst des te meer dat wij de beste club ter wereld zijn en niet zo moeten opkijken tegen de club die barcelona heet,fock die poetta's Haha heerlijk stukje Spaans voor beginners ;) Ik wil ze wel likken die Poetta's, dan kunnen ze aan mijn Polla zuigen |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 23:07 schreef Boilesen het volgende:[..] Verschil is dat zij op hun 16e (legale leeftijd) een contract krijgen aangeboden en niet via sneaky omwegen (bijv. een baan aanbieden aan de ouders) voor die tijd al weggekaapt worden. Degenen die het over het probleem van het geld hebben; wat moeten de supporters van Germinaal Beerschot wel niet denken van Ajax. Daar hebben wij ook wat Belgen opgepikt uit hun prima opleiding. Hoe je het ook went of keert: het is ook een stap omhoog. Ik snap het wel zolang de jeugdopleiding als zeer sterk bekend staat. Kinderen die naar Man City gaan hebben natuurlijk echt bijna nul kans op doorbreken, maar bij zo'n mooie club als Barcelona die ook met veel jeugdspelers spelen is het wat mij betreft zeer begrijpelijk. Hoe pijnlijk ook, ik ben het wel met je eens. De manier waarop dit gegaan is, is alleen niet zo netjes. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 15:24 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Hoe pijnlijk ook, ik ben het wel met je eens. De manier waarop dit gegaan is, is alleen niet zo netjes. Ach, wij doen het op onze beurt net zo goed. Talenten als Boilesen en Eriksen worden ook uit Denemarken weg geplukt. We geven ze welliswaar een transfersom, maar het idee erachter niet niet veel anders.
Eigenlijk zou de UEFA een vast bedrag moeten vastleggen als het gaat om het aantrekken van talenten jonger dan 16 jaar. Zodat de clubs toch nog iets van een vergoeding tegemoet kunnen zien als er op zo'n jonge leeftijd een talent wordt weggeplukt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 juli 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
sting
|
|
|
Ik denk dat je hier geen punt van moet maken. De jeugd is vrij om te bepalen waar ze willen voetballen. Of ze nu 4 jaar of 16 jaar zijn maakt niks uit. Wanneer een ieder van ons benaderd zou worden op zo'n jonge leeftijd door Barcelona of welke club dan ook, en je ouders staan achter je en hebben de mogelijkheid om een "carriere" te starten in Spanje, is het niet vreemd dat een talentje daar naar toe gaat. Reacties die daaruit voortvloeien zijn emoties en menselijk zoals bijvoorbeeld: Kan en mag dit zomaar? Tja de ouders krijgen daar een baan aangeboden! Dit is kinderhandel!
Wanneer iemand een functie binnen een organisatie heeft en de werkgever overlegt met jou of je er iets voor voelt om naar het buitenland te gaan verhuizen voor een aantal jaren ivm werk. In het geval je een gezin hebt, gaat ook deze mee. En is het niet meer dan logisch dat de "mogelijke" wensen van de werknemer zoals bijvoorbeeld: Scholen/sport/cultuur/activiteiten voor het gezin verwezenlijkt wordt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 15:49 schreef sting het volgende:Ik denk dat je hier geen punt van moet maken. De jeugd is vrij om te bepalen waar ze willen voetballen. Of ze nu 4 jaar of 16 jaar zijn maakt niks uit. Wanneer een ieder van ons benaderd zou worden op zo'n jonge leeftijd door Barcelona of welke club dan ook, en je ouders staan achter je en hebben de mogelijkheid om een "carriere" te starten in Spanje, is het niet vreemd dat een talentje daar naar toe gaat. Reacties die daaruit voortvloeien zijn emoties en menselijk zoals bijvoorbeeld: Kan en mag dit zomaar? Tja de ouders krijgen daar een baan aangeboden! Dit is kinderhandel! Wanneer iemand een functie binnen een organisatie heeft en de werkgever overlegt met jou of je er iets voor voelt om naar het buitenland te gaan verhuizen voor een aantal jaren ivm werk. In het geval je een gezin hebt, gaat ook deze mee. En is het niet meer dan logisch dat de "mogelijke" wensen van de werknemer zoals bijvoorbeeld: Scholen/sport/cultuur/activiteiten voor het gezin verwezenlijkt wordt. Je haalt wel een aantal dingen door elkaar. Hier wordt de vader een baan aangeboden, juist omdat zoonlief een balletje kan trappen, men wordt verleid tot dit soort dingen en dat zou aan banden gelegd mogen worden. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
Als ik een zoon had die naar spanje of engeland kan op 16 jarige leeftijd of nog jonger en ik kreeg een paar ton per jaar dan ging ik ook. Helaas kan die van mij alleen achter de meisjes aan zitten en zijn studiebeurs verzuipen;-). Daar heeft hij zijn pa ook nog niet bij nodig ook. En Remco ik ben het niet met je eens dat kinderen van 16 al hun eigen beslissingen kunnen nemen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 18:29 schreef soccer het volgende:Als ik een zoon had die naar spanje of engeland kan op 16 jarige leeftijd of nog jonger en ik kreeg een paar ton per jaar dan ging ik ook. Helaas kan die van mij alleen achter de meisjes aan zitten en zijn studiebeurs verzuipen;-). Daar heeft hij zijn pa ook nog niet bij nodig ook. En Remco ik ben het niet met je eens dat kinderen van 16 al hun eigen beslissingen kunnen nemen. Nou, mijn kinderen wel in ieder geval, en voetballers uit de opleiding bij Ajax krijgen toch heel wat discipline mee en zijn verder wat volwassen gedrag betreft dan leeftijdsgenootjes. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 18:29 schreef soccer het volgende:Als ik een zoon had die naar spanje of engeland kan op 16 jarige leeftijd of nog jonger en ik kreeg een paar ton per jaar dan ging ik ook. Helaas kan die van mij alleen achter de meisjes aan zitten en zijn studiebeurs verzuipen;-). Daar heeft hij zijn pa ook nog niet bij nodig ook. En Remco ik ben het niet met je eens dat kinderen van 16 al hun eigen beslissingen kunnen nemen. Ik kan anders prima zelf beslissen over bepaalde dingen hoor.. :P |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Nou, mijn kinderen wel in ieder geval, en voetballers uit de opleiding bij Ajax krijgen toch heel wat discipline mee en zijn verder wat volwassen gedrag betreft dan leeftijdsgenootjes. ik vraag me af of een voetballer van 16 kan overzien wat er gebeurt als hij bv. naar engeland gaat.
Als ik het goed begrepen heb kan daley blind ook naar het buitenland maar heeft zijn vader het afgeraden. Als je kijkt naar de ex jeugdspeler van feyenoord die nu stage loopt bij az daarvan denk ik dat hij beter af geweest was als hij in nederland gebleven was en niet naar frankrijk was gegaan. Ik denk echter wel dat het geld en zaakwaarnemers de boel verklote. Ik zie het nut van een zaakwaarnemer ook niet echt. Voor mij zijn het gewoon zakkenvullers. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Nou, mijn kinderen wel in ieder geval, en voetballers uit de opleiding bij Ajax krijgen toch heel wat discipline mee en zijn verder wat volwassen gedrag betreft dan leeftijdsgenootjes. whahaah,ik dacht pecies hetelfde man.....kon die slome van mij maar zo voetballen man...ik was gelijk pleite...hahahah |
|
|
|
|
eindhovenpsv1
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 21:56 schreef remco k het volgende:Echt te triest voor woorden dit, zeker dat zelfs Barcelona dit bij Ajax moet doen, blijkbaar geen grijntje respect voor onze opleiding terwijl men bij Barcelona vrijwel dagelijks refereerd aan het fantastische Ajax. leuk dat je op je eigen topic reageert |
|
|
|
|
eindhovenpsv1
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:02 schreef Luis_suarez_19 het volgende:ben het met je eens remko, dat dat zmaar kan , 12jaar oud...maar gelukkig hebben we nog genoeg groot talent hier ta;ent loopt overal of ze door gaan breken is ten tweede |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Meestal geef je ook een onderbouwing bij je topic.. |
|
|
|
|
eindhovenpsv1
|
|
|
quote:Op maandag 04 juli 2011 - 22:19 schreef remco k het volgende:[..] Bij Messi zeiden 2 Ajax scouts dat ook al op 11 jarige leeftijd, toen waou Ajax deze speler niet halen, toevallig zijn het dezefde mensen die over deze speler zeggen dat het zo'n groot talent is. Bacelona haalt natuurlijk ook niet zomaar een talent ergens op omdat ze denken dat het wel eens iets kon zijn, nee hoor, onthoud deze naam maar want dat gaat een hele grote worden. ben jij helderziend dan! |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote: Eerst een topic inleiden om vervolgens het eigen standpunt toe te lichten is juist een overzichtelijke en duidelijke manier om een topic te openen. Maar jij moet nog zoveel leren. Een van die dingen is dat niemand hier op jouw kinderachtige internethooliganreacties zit te wachten, dus ga alsjeblieft een ander vervelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 juli 2011 door Boilesen -- |
|
|
|