|
|
larsje
|
|
|
ik vind toch dat enoh een plaats verdient. Hij is zo belangrijk voor het team met bal afpakken. Maar hij moet gewoon een bal simpel afgeven en niet opbouwen. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 21:40 schreef freakie het volgende:[..] Ik denk dat de boer de laatste tijd geen verdedigende middenvelders heeft aangetrokken en alleen maar centrale middenvelders en aanvallende middenvelders of vleugelspitsen.. Ik weet niet wat dit wil zeggen maar rits, theo janssen, boerichter, serero nou ja kan ff niet nog meer spelers opnoemen.. Maar deze spelers zijn geen van alle verdedigende middenvelders.. Plus dat de Zeeuw weg is.. Je heb dus zo alleen anita en Enoh en een aantal jeugd spelers(als ik het goed zie) Ik denk dus dat ajax helemaal geen echte verdedigende middenvelders gaat inzetten en gaat oefenen op dat spelers elkaar moeten afwisselen in taken.. De jong is heel veel zijdig maar hij is niet echt een dribbelaar.. Maar dat hoef je als centrale middenvelder en aanvallers niet te kunnen... Denk wel dat 1 van de drie middenvelders de controlerende taak krijgt. Dat was onder de Boer altijd al zo. Ook barca doet t zo op het middenveld. Ajax heeft op dit moment minstens 4 spelers die dat prima zouden kunnen: Anita, Enoh, Janssen en Jan Arie van der Heijden. Lijkt me meer dan genoeg, want er is er dus maar 1 tegelijk nodig.
Ik denk trouwens dat de opstelling die Remco gaf idd degene is die de Boer voor ogen heeft. Want de Boer had al aangegeven Janssen vooral als controlerende middenvelder te zien en hij is een fan van Siem de Jong. |
|
|
|
|
klots
|
|
|
stekelenburg v/d wiel - alderweireld - vertonghen - boilesen janssen - anita eriksen sulejmani - sigthorsson - boerrigter |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Serero gaat zich manifesteren, De Boer is nu al zeer gecharmeerd van hem.(snel met de bal) Aisattie is hij al voorbij gestreeft. Denk dat Serero zich in de basis speelt, denk zelfs op de plaats van Siem de Jong. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Brandje.. de Zeeuw is gewoon verkocht.. Alleen ene ajaxboy2 die meldt dat dit niet zo is.. Die meldt dat hij wel eens niet door de keuring heen gekomen zou zijn.. Totale onzin.. Reken dat de zeeuw weg is en daar geen vervanger voor terug komt.. Want met mats rits, jan-arie, anita en enoh zou je makkelijk de centrale middenveld positie kunnen opvullen daar hoeft echt geen speler bij... |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 22:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:Serero gaat zich manifesteren, De Boer is nu al zeer gecharmeerd van hem.(snel met de bal) Aisattie is hij al voorbij gestreeft. Denk dat Serero zich in de basis speelt, denk zelfs op de plaats van Siem de Jong. Ik hoop het! maar dat is nog wel even afwachten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Boilesen? hoe speelt barca? Welke spelers zijn er bij barca"echte" verdedigende middenvelders.. Met iniesta, xavi en keita of adriano, sergio busguets.. Ze zijn allemaal spelers die centrale middenvelder zijn als echte positie..
Bij ajax lopen er 2 spelers rond die echte verdedigende middenvelders zijn.. Anita en Enoh... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
En controlerende middenvelder is ook geen verdedigende middenvelder.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 22:03 schreef Stanley het volgende:[..] Dit is precies waarom eerdere discussies over middenvelders door een hoop forumbezoekers in de ban werd gedaan. Natuurlijk is Lodeiro een heel goede voetballer, maar daar zit hem nu net de pijn wat mij betreft. Teveel goede spelers voor een beperkt aantal plekken in het team op het middenveld! Nog altijd geen balans in de selectie... Natuurlijk de eerste 14 zijn geweldig, maar verdedigend is het allemaal erg summier. Middenvelders = top! Aanvallers = best top... Verdedigend... best top maar erg smal in aantal... Als Vertonghen vertrekt...pfff probleempje denk ik! Of zijn er talenten die dit kunnen opvangen waar ik geen weet van heb? Ze hebben in de winterstop toch een groot talent gehaald voor de verdediging. Ik meen dat het een jonge Fin was. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 22:22 schreef freakie het volgende:Brandje.. de Zeeuw is gewoon verkocht.. Alleen ene ajaxboy2 die meldt dat dit niet zo is.. Die meldt dat hij wel eens niet door de keuring heen gekomen zou zijn.. Totale onzin.. Reken dat de zeeuw weg is en daar geen vervanger voor terug komt.. Want met mats rits, jan-arie, anita en enoh zou je makkelijk de centrale middenveld positie kunnen opvullen daar hoeft echt geen speler bij... Ik heb nog niks gezien op Ajax.nl of ik moet het gemist hebben |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Nee er staat ook niks op ajax.nl.. Maar soms zijn er maar een paar kleine dingen nodig en kan ajax het niet naar buiten brengen.. Als de Zeeuw niet weg zou gaan dan is het zo weer naar buiten gebracht.. |
|
|
|
|
Dev
|
|
|
1 september duurt nog lang, maar pas dan maak ik mijn ideale opstelling. Ik zeg dat ajax maar alvast het zekere voor het onzekere moet nemen en gewoon drie zeer goede verdedigers ( of verdedigers in opleiding) moet binnenhengelen. Zo gauw de Copa America afgelopen is over drie weken zal het transfer geweld echt gaan losbarsten. En als in de laatste week van augustus dan toch iemand met een zak geld voor zowel vertonghen als vd wiel komt, dan heeft ajax een probleem. Ajax heeft het al niet breed wat verdedigers betreft. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Maar gelukkig is de laaatste 3 jaar gebleken dat ajax geen spelers laat vertrekken als het einde nadert oof er moet een al een vervanger op t oog zijn.. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote: Wel een middenvelder die het dichtst bij de verdediging staat en centraal achter de twee andere middenvelders. Bij Barca is dit meestal Busquets.
Het ging erom dat Janssen afgelopen seizoen een diepere rol had waarin hij uitstekend functioneerde. Vandaar dat ik het liefst een middenveld zie met Anita in de controlerende rol met daarvoor Eriksen en Janssen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 22:40 schreef Brandje het volgende:[..] Ze hebben in de winterstop toch een groot talent gehaald voor de verdediging. Ik meen dat het een jonge Fin was. Toivomaki? Is een rechtsback :) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 01:06 schreef Boilesen het volgende:[..] Wel een middenvelder die het dichtst bij de verdediging staat en centraal achter de twee andere middenvelders. Bij Barca is dit meestal Busquets. Het ging erom dat Janssen afgelopen seizoen een diepere rol had waarin hij uitstekend functioneerde. Vandaar dat ik het liefst een middenveld zie met Anita in de controlerende rol met daarvoor Eriksen en Janssen. Helemaal mee eens!
Hoewel Cruijff Enoh een mooie toekomst heeft voorspeld... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 01:06 schreef Boilesen het volgende:[..] Wel een middenvelder die het dichtst bij de verdediging staat en centraal achter de twee andere middenvelders. Bij Barca is dit meestal Busquets. Het ging erom dat Janssen afgelopen seizoen een diepere rol had waarin hij uitstekend functioneerde. Vandaar dat ik het liefst een middenveld zie met Anita in de controlerende rol met daarvoor Eriksen en Janssen. We will see.. Slechte zet van frank dan om 4 middenvelders te kopen die allemaal of aanvallend zijn ingesteld of in ieder geval geen verdedigende middenvelders zijn te kopen of te halen.. Zo heeft hij alleen anita, enoh en Jan-arie.. Is wat karig, al helemaal als je nagaat dat we cl moeten spelen.. Ook gek dat hij dan de Zeeuw laat gaan dan..
Het zou wel aan mij liggen..
Edit: nu laat vertonghen ook weten dat de zeeuw weg is..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juli 2011 door freakie -- |
|
|
|
|
Ajax078
|
|
|
- Vermeer - vd wiel - Alderweireld - Vertonghen - Boilesen
- Janssen - Rits Eriksen
- Sulejmani Boerrigter
- Sigthorsson |
|
|
|
|
RJ
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juli 2011 door RJ -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Maar die gozer is pas 16.. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Mag ik één keer vragen hoe sommige mensen het in hun hoofd halen met siem op de bank te beginnen?
Boerrigter--Sightorsson--Sulejmani
Janssen----Eriksen----De Jong
Boilesen-Vertonghen-Alderweireld-Wiel --------------Stekelenburg(zolang ie er nog is)---
uiteraard zou je eriksen en de jong ook kunnen draaien! dat eriksen op rechtshalf speelt en siem achter de spitsen, maar zo lijkt ie me beter!
Anita vind ik maar een matige speler, zijn enige echte pluspunt is dat hij heel hard werkt! En over enoh ga ik helemaal niet beginnen! |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 09:28 schreef freakie het volgende:[..] We will see.. Slechte zet van frank dan om 4 middenvelders te kopen die allemaal of aanvallend zijn ingesteld of in ieder geval geen verdedigende middenvelders zijn te kopen of te halen.. Zo heeft hij alleen anita, enoh en Jan-arie.. Is wat karig, al helemaal als je nagaat dat we cl moeten spelen.. Ook gek dat hij dan de Zeeuw laat gaan dan.. Het zou wel aan mij liggen.. Edit: nu laat vertonghen ook weten dat de zeeuw weg is.. Janssen kan het ook wel prima hoor dat zeker, onder McClaren deed hij het niet slecht op die positie. Hij is veelzijdig kan controlerend en aanvallend spelen, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen over de bezetting. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 14:13 schreef AFCAMylife het volgende:Mag ik één keer vragen hoe sommige mensen het in hun hoofd halen met siem op de bank te beginnen? Boerrigter--Sightorsson--Sulejmani Janssen----Eriksen----De Jong Boilesen-Vertonghen-Alderweireld-Wiel --------------Stekelenburg(zolang ie er nog is)--- uiteraard zou je eriksen en de jong ook kunnen draaien! dat eriksen op rechtshalf speelt en siem achter de spitsen, maar zo lijkt ie me beter! Anita vind ik maar een matige speler, zijn enige echte pluspunt is dat hij heel hard werkt! En over enoh ga ik helemaal niet beginnen! Tja, mensen hebben nu eenmaal een eigen kijk op het spelletje.
Zo vind ik het raar dat mensen nog steeds over een "10" of "achter de spitsen" beginnen, terwijl we toch echt met de punt naar achteren spelen.
Maar goed, ieder zijn ding.
Overigens zou ik het graag zo zien:
-----------------Sightorson---------------- -Boerrigter---------------------Sulejmani- ------------------------------------------ -----Janssen----------------Eriksen------- ---------------vd Heijden----------------- ------------------------------------------ -Boilesen-Vertonghen-Alderweireld-vd Wiel- ------------------------------------------ ---------------Stekelenburg---------------
*Vertrek Stekelenburg --> Vermeer *Vertrek vd Wiel --> Ligeon *Vertrek Vertonghen --> Boilesen naar het centrum, linksback kopen (blind komt te kort)
**Toelichting vd Heijden. In de jeugd altijd erg gecharmeerd van em geweest. Straalt rust uit, heeft de nodige techniek, en is fysiek een stuk sterker dan Anita. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 16:14 schreef Boilesen het volgende:[..] Janssen kan het ook wel prima hoor dat zeker, onder McClaren deed hij het niet slecht op die positie. Hij is veelzijdig kan controlerend en aanvallend spelen, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen over de bezetting. Ja en een verdedigende middenvelder is elkel en alleen verdedigend ingesteld.. En zijn verdedigend sterker dan aanvallend.. Een controlerende middenvelder is een centrale middenvelder als taak het spel te maken.. Een spelmaker... Dus we zijn het met elkaar eens alleen de opstelling kan dan met de jong, janssen, rits ect kunnen allemaal controlerend spelen.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 16:33 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Tja, mensen hebben nu eenmaal een eigen kijk op het spelletje. Zo vind ik het raar dat mensen nog steeds over een "10" of "achter de spitsen" beginnen, terwijl we toch echt met de punt naar achteren spelen. Maar goed, ieder zijn ding. Overigens zou ik het graag zo zien: -----------------Sightorson---------------- -Boerrigter---------------------Sulejmani- ------------------------------------------ -----Janssen----------------Eriksen------- ---------------vd Heijden----------------- ------------------------------------------ -Boilesen-Vertonghen-Alderweireld-vd Wiel- ------------------------------------------ ---------------Stekelenburg--------------- *Vertrek Stekelenburg --> Vermeer *Vertrek vd Wiel --> Ligeon *Vertrek Vertonghen --> Boilesen naar het centrum, linksback kopen (blind komt te kort) **Toelichting vd Heijden. In de jeugd altijd erg gecharmeerd van em geweest. Straalt rust uit, heeft de nodige techniek, en is fysiek een stuk sterker dan Anita. Dit hebben we altijd gedaan omdat we enoh en anita hadden maar met de zeeuw had je al geen echte verdedigende middenvelder.. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 16:33 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Tja, mensen hebben nu eenmaal een eigen kijk op het spelletje. Zo vind ik het raar dat mensen nog steeds over een "10" of "achter de spitsen" beginnen, terwijl we toch echt met de punt naar achteren spelen. Maar goed, ieder zijn ding. Overigens zou ik het graag zo zien: -----------------Sightorson---------------- -Boerrigter---------------------Sulejmani- ------------------------------------------ -----Janssen----------------Eriksen------- ---------------vd Heijden----------------- ------------------------------------------ -Boilesen-Vertonghen-Alderweireld-vd Wiel- ------------------------------------------ ---------------Stekelenburg--------------- *Vertrek Stekelenburg --> Vermeer *Vertrek vd Wiel --> Ligeon *Vertrek Vertonghen --> Boilesen naar het centrum, linksback kopen (blind komt te kort) **Toelichting vd Heijden. In de jeugd altijd erg gecharmeerd van em geweest. Straalt rust uit, heeft de nodige techniek, en is fysiek een stuk sterker dan Anita. vorig jaar speelde we wel degelijk met een nummer 10! Toen zag het middenveld er zo uit
----------Eriksen---------- ----------------De zeeuw ----Anita/enoh-------------
Maarja als jij niet verder kijkt dan de opstelling op papier kunnen wij er ook weinig mee!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juli 2011 door AFCAMylife -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 22:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:Serero gaat zich manifesteren, De Boer is nu al zeer gecharmeerd van hem.(snel met de bal) Aisattie is hij al voorbij gestreeft. Denk dat Serero zich in de basis speelt, denk zelfs op de plaats van Siem de Jong. Nogmaals ik zie weer heel veel opstellingen met allerlei namen voorbij komen maar de naam Serero mis ik. Nogmaals geloof het of niet De Boer is helemaal weg van hem. http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=141656 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 19:17 schreef AFCAKAMPEN het volgende:remko ik dacht dat je wel een beetje kijk op voetbal had maar dat je siem de jong met zijn trage handelingssnelheid op het middenveld zet en zegt dat ozbiliz het grootste talent is dan mis je toch wat. die ozbiliz doet elke week weer dezelfde actie en denkt dat hij door 5 man heen kan lopen, jody lukoki en lesley de sa zijn 10x beter op zijn positie. Je vergist je in beide spelers, maar dat geeft niks, een foutje maken is menselijk, daarom maak ik nooit fouten...:-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 juli 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 20:18 schreef AJAX-Brabander het volgende:Iedereen heeft hier Janssen als verdedigende middenvelder en dan de Jong en Eriksen als aanvallende middenvelders, maar ik vraag me echt af of dat niet heel zonde is van Janssen zijn kwaliteiten waarmee hij bij Twente zo´n dragende speler werd. Ik zou dus gewoon hoe vervelend het ook voor de jong is, hem vervangen voor Anita of een andere verdedigende middenvelder en dan Janssen neerzetten op de plek van de Jong. Ik ben het op zich wel met je eens, alleen post ik dit naar aanleiding van wat de Boer heeft gezegd over Janssen, die moet namelijk zorgen voor de toevoer op Eriksen, en dat zal hij niet kunnen doen als Janssen naast Erikksen speelt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 21:14 schreef Heico het volgende:Ik heb net de samenvatting van Uruguay tegen Peru even gekeken, maar daarin zag ik Lodeiro toch erg goed voetballen. Ik hoop dat hij toch wat meer speelminuten gaat maken als hij straks terug komt en fit is. Lodeiro is ook echt een heel groot talent met heel veel gevoel voor de ruimte, echter denk ik dat hij zal ondersneeuwen in deze selectie, de Boer is namelijk groot fan van Sneijder, Rits en Serrero, en ik denk dat deze jongens eerder hun kans zullen krijgen, maar ik hoop het tegendeel want zoals ik al zei vind ik het een hele goede voetballer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 21:40 schreef freakie het volgende:[..] Ik denk dat de boer de laatste tijd geen verdedigende middenvelders heeft aangetrokken en alleen maar centrale middenvelders en aanvallende middenvelders of vleugelspitsen.. Ik weet niet wat dit wil zeggen maar rits, theo janssen, boerichter, serero nou ja kan ff niet nog meer spelers opnoemen.. Maar deze spelers zijn geen van alle verdedigende middenvelders.. Plus dat de Zeeuw weg is.. Je heb dus zo alleen anita en Enoh en een aantal jeugd spelers(als ik het goed zie) Ik denk dus dat ajax helemaal geen echte verdedigende middenvelders gaat inzetten en gaat oefenen op dat spelers elkaar moeten afwisselen in taken.. De jong is heel veel zijdig maar hij is niet echt een dribbelaar.. Maar dat hoef je als centrale middenvelder en aanvallers niet te kunnen... de Boer kiest inderdaad voor geen echte controlerende middenvelder, ook Anita is dat namelijk niet, alleen denk ik dat jij de oplossing wel verkeerd ziet, de Boer wil vooruit voetballen, en zal in balbezit dus eisen dat een centrale verdediger meermaals inschuifd per wedstrijd, hierdoor kun je met heel veel druk vooruit verdedigen, en controleer je niet voor de verdediging, maar controleer je al achter de spitsen, precies hetgeen ik hier schrijf is het gebrek geweest in de wedtsrijden tegen Ado en bijvoorbeeld Utrecht, niet ver genoeg naar voren verdedigen en met heel veel ruimte in onze rug wordt het spelletje dan heel moeilijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 21:45 schreef Brandje het volgende:[..] Onder Mclaren speelde hij wat meet controlerend dus echt als spelverdeler. Onder Preudhomme meer als tien. Ik zie hem liever in de eerste rol want we hebben het grootste talent in europa op tien spelen en Janssen krijgt bij Ajax voldoende mogelijkheden tot anvallen. Het is ging juits vaak mis omdat we iemand misten op het middenveld die rust bracht. Het spel kon ophouden en die rol gaat Janssen krijgen denk ik!! Helemaal eens op het feit na dat we geen echte 10 meer hebben, maar met twee aanvallende middnevelders zullen gaan spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 22:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:Serero gaat zich manifesteren, De Boer is nu al zeer gecharmeerd van hem.(snel met de bal) Aisattie is hij al voorbij gestreeft. Denk dat Serero zich in de basis speelt, denk zelfs op de plaats van Siem de Jong. Dat gevoel heb ik ook ondanks dat ik niet heel veel van hem gezien heb, het kon ook maar zo nog eens gebeuren dat er in de vorm van Eriksen en Mats Rits twee tieners voor Janssen staan te ballen, die gozer is namelijk ook al erg goed en heel volwassen voor zijn leeftijd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 22:28 schreef freakie het volgende:Boilesen? hoe speelt barca? Welke spelers zijn er bij barca"echte" verdedigende middenvelders.. Met iniesta, xavi en keita of adriano, sergio busguets.. Ze zijn allemaal spelers die centrale middenvelder zijn als echte positie.. Bij ajax lopen er 2 spelers rond die echte verdedigende middenvelders zijn.. Anita en Enoh... Niet helemaal waar freaky, Busquets heeft in de jeugd voornamelijk als inschuivende verdediger gespeeld, terwijl Iniesta juist heel aanvallend is ingesteld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 juli 2011 - 22:40 schreef Brandje het volgende:[..] Ze hebben in de winterstop toch een groot talent gehaald voor de verdediging. Ik meen dat het een jonge Fin was. Toivomaki, volgens mij is hij voor de rechtsbackpositie gehaald, maar hij schijnt vrij veel aanpassingsproblemen te hebben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 21:20 schreef AFCAMylife het volgende:[..] vorig jaar speelde we wel degelijk met een nummer 10! Toen zag het middenveld er zo uit ----------Eriksen---------- ----------------De zeeuw ----Anita/enoh------------- Maarja als jij niet verder kijkt dan de opstelling op papier kunnen wij er ook weinig mee! Is niet helemaal waar wat je zegt omdat Eriksen voornamelijk vanaf iets links op het middenveld speelde, de Zeeuw inderdaad wel iets schuin daarachter, maar wel met veel meer dynamiek vooruit en ook heel vaak voor Eriksen in de 16. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 18:23 schreef remco k het volgende:[..] de Boer kiest inderdaad voor geen echte controlerende middenvelder, ook Anita is dat namelijk niet, alleen denk ik dat jij de oplossing wel verkeerd ziet, de Boer wil vooruit voetballen, en zal in balbezit dus eisen dat een centrale verdediger meermaals inschuifd per wedstrijd, hierdoor kun je met heel veel druk vooruit verdedigen, en controleer je niet voor de verdediging, maar controleer je al achter de spitsen, precies hetgeen ik hier schrijf is het gebrek geweest in de wedtsrijden tegen Ado en bijvoorbeeld Utrecht, niet ver genoeg naar voren verdedigen en met heel veel ruimte in onze rug wordt het spelletje dan heel moeilijk. Ik denk ook dat je met de jong, janssen en eriksen heel goed kan spelen op het middenveld.. Als je vertonghen laat inlopen dan kan hij die gaten dichtlopen.. Daarom ben ik ook zo ongelofelijk blij ben dat rits er bij is gekomen en dat we de Jong hebben.. Daarbij kan anita en kan enoh ook daar op die positie spelen.. alleen niet controlerend maar verdedigend en belemmerend(voor de tegenstander) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 18:23 schreef remco k het volgende:[..] de Boer kiest inderdaad voor geen echte controlerende middenvelder, ook Anita is dat namelijk niet, alleen denk ik dat jij de oplossing wel verkeerd ziet, de Boer wil vooruit voetballen, en zal in balbezit dus eisen dat een centrale verdediger meermaals inschuifd per wedstrijd, hierdoor kun je met heel veel druk vooruit verdedigen, en controleer je niet voor de verdediging, maar controleer je al achter de spitsen, precies hetgeen ik hier schrijf is het gebrek geweest in de wedtsrijden tegen Ado en bijvoorbeeld Utrecht, niet ver genoeg naar voren verdedigen en met heel veel ruimte in onze rug wordt het spelletje dan heel moeilijk. Ik denk ook dat je met de jong, janssen en eriksen heel goed kan spelen op het middenveld.. Als je vertonghen laat inlopen dan kan hij die gaten dichtlopen.. Daarom ben ik ook zo ongelofelijk blij ben dat rits er bij is gekomen en dat we de Jong hebben.. Daarbij kan anita en kan enoh ook daar op die positie spelen.. alleen niet controlerend maar verdedigend en belemmerend(voor de tegenstander) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 18:26 schreef remco k het volgende:[..] Dat gevoel heb ik ook ondanks dat ik niet heel veel van hem gezien heb, het kon ook maar zo nog eens gebeuren dat er in de vorm van Eriksen en Mats Rits twee tieners voor Janssen staan te ballen, die gozer is namelijk ook al erg goed en heel volwassen voor zijn leeftijd. zou zo maar kunnen dat mats zich in de basis speelt, want ook Mats Rits is naast Serero een aanwinst, ook Sneyder doet het op dit moment niet verkeerd heb ik begrepen. Serero zou wel eens de vervanger voor Eriksen kunnen worden want elke positie is bij De Boer dubbel bezet. Ozbiliz vond ik vorig seizoen beter als Ebecilio, alleen staat hij op rechts en is de stand-inn voor Sulejmani, denk wel dat Sulejmani zich moet gaan waarmaken over de volle 90 minuten anders is hij het haasje want dan speelt Ozbiliz. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 20:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] zou zo maar kunnen dat mats zich in de basis speelt, want ook Mats Rits is naast Serero een aanwinst, ook Sneyder doet het op dit moment niet verkeerd heb ik begrepen. Serero zou wel eens de vervanger voor Eriksen kunnen worden want elke positie is bij De Boer dubbel bezet. Ozbiliz vond ik vorig seizoen beter als Ebecilio, alleen staat hij op rechts en is de stand-inn voor Sulejmani, denk wel dat Sulejmani zich moet gaan waarmaken over de volle 90 minuten anders is hij het haasje want dan speelt Ozbiliz. Sulejmani heeft zich wel waargemaakt naar mijn mening, en staat in de rangorde van de Boer toch ook echt mijlenver voor op Ozbiliz. Sulejmani is erg belangrijk geweest, heeft een aantal belangrijke goals gemaakt en heeft zeker met de Jong in de punt het elftal beter laten spelen, lijdt vrijwel geen balverlies. Hij zou enkel nog weleens wat vaker zijn man op mogen zoeken van mij.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 20:57 schreef remco k het volgende:[..] Sulejmani heeft zich wel waargemaakt naar mijn mening, en staat in de rangorde van de Boer toch ook echt mijlenver voor op Ozbiliz. Sulejmani is erg belangrijk geweest, heeft een aantal belangrijke goals gemaakt en heeft zeker met de Jong in de punt het elftal beter laten spelen, lijdt vrijwel geen balverlies. Hij zou enkel nog weleens wat vaker zijn man op mogen zoeken van mij.. Het kan wel zijn dat Sulejmani mijlenver boven Ozbiliz staat aangeschreven bij De Boer. En ik weet hij goede momenten heeft, maar te weinig over 90 minuten. iets meer fanatisme zoals bijv. Suarez zou niet verkeerd zijn. Ik vind hem technisch en snel, alleen oogt hij soms wat lui. Hij zou meer rendement hebben als hij wat meer de actie zou zoeken. Dan is hij in principe voor iedere club interessant, nu zijn er weinig clubs die in de rij staan voor hem. |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
wel mooi allemaal met jullie opstellingen maar waar is de jong. laat jullie het maar over aan de boer dat is Mijn mening |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 23:29 schreef busje440 het volgende:wel mooi allemaal met jullie opstellingen maar waar is de jong. laat jullie het maar over aan de boer dat is Mijn mening Laat maar over aan De Boer????? Sterke mening heb jij zeg!! Zo kan overal wel een slotje op.
Busje komt zo........ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
"Jan-Arie is een middenvelder die van achteruit het spel moet verdelen", vervolgt De Boer. "Hij weet dat de concurrentie behoorlijk is met Theo Janssen, Vurnon Anita en Eyong Enoh." Van der Heijden weet dat zelf ook.
Bovenstaande is een uitspraak van de Boer. Hij geeft hier dus duidelijk aan, dat Janssen, Enoh, Anita en JAn arie van der Heijden moeten uitmaken wie de controleur wordt komend seizoen bij Ajax |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 23:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Het kan wel zijn dat Sulejmani mijlenver boven Ozbiliz staat aangeschreven bij De Boer. En ik weet hij goede momenten heeft, maar te weinig over 90 minuten. iets meer fanatisme zoals bijv. Suarez zou niet verkeerd zijn. Ik vind hem technisch en snel, alleen oogt hij soms wat lui. Hij zou meer rendement hebben als hij wat meer de actie zou zoeken. Dan is hij in principe voor iedere club interessant, nu zijn er weinig clubs die in de rij staan voor hem. Ik vind dat prima, laat hem lekker z'n contract verlengen en bij Ajax blijven. Hij heeft het afgelopen seizoen na Suarez het hoogste rendement van alle buitenspelers die de afgelopen 6 jaar bij Ajax hebben gespeeld. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Je kan er op los speculeren tot je een ons weegt, wat op zich dan ook wel weer leuk is. Maar ik kan je op een briefje geven dat de opstelling altijd net even anders is dan je kunt en zal verwachten. En dat geldt ook voor Frank de Boer.
Wat helder is, is de manier van spelen en in beginsel welke spelers hier de beste invulling aan kunnen geven. Maarja, de transferwindow is nog open. Er kunnen blessures optreden en de allergrootste factor is dat er altijd iemand is die onverwacht onder de maat presteert en iemand die zich plotseling als een malloot ontwikkeld...
Conclusie: we hebben een fantastische selectie met heel veel potentiële basisspelers... May the best men winn!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 juli 2011 - 10:32 schreef Stanley het volgende:Je kan er op los speculeren tot je een ons weegt, wat op zich dan ook wel weer leuk is. Maar ik kan je op een briefje geven dat de opstelling altijd net even anders is dan je kunt en zal verwachten. En dat geldt ook voor Frank de Boer. Wat helder is, is de manier van spelen en in beginsel welke spelers hier de beste invulling aan kunnen geven. Maarja, de transferwindow is nog open. Er kunnen blessures optreden en de allergrootste factor is dat er altijd iemand is die onverwacht onder de maat presteert en iemand die zich plotseling als een malloot ontwikkeld... Conclusie: we hebben een fantastische selectie met heel veel potentiële basisspelers... May the best men winn!!! conclusie: je had dit beter niet kunnen schrijven.. Want we wisten dit allemaal geloof ik al xD Maar speculeren over de opstelling is gewoon wat je altijd doet, voor de wedstrijd, in de zomerstop en in de winterstop.. Altijd dus.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 juli 2011 - 10:37 schreef freakie het volgende:[..] conclusie: je had dit beter niet kunnen schrijven.. Want we wisten dit allemaal geloof ik al xD Maar speculeren over de opstelling is gewoon wat je altijd doet, voor de wedstrijd, in de zomerstop en in de winterstop.. Altijd dus.. Hahaha zit ook wat in |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 06 juli 2011 - 21:20 schreef AFCAMylife het volgende:[..] vorig jaar speelde we wel degelijk met een nummer 10! Toen zag het middenveld er zo uit ----------Eriksen---------- ----------------De zeeuw ----Anita/enoh------------- Maarja als jij niet verder kijkt dan de opstelling op papier kunnen wij er ook weinig mee! Dat is niet helemaal juist aangezien er op het middenveld (linkerkant) een heel groot gat ontstaat.
Eriksen en de Zeeuw rouleerde regelmatig, dat klopt. En als Anita opkwam, nam de Zeeuw zijn positie over.
Maar we hebben altijd zo gespeeld
-- Eriksen -------- de Zeeuw- ----------------------------- -----------Anita-------------
Zo is de veldbezetting tijdens wedstrijden altijd geweest. En daar is F de Boer in de A1 mee begonnen, na een tip van (jawel) Cruijff. |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
laat jullie het maar over aan de boer dat is Mijn mening |
|
|
|