|
|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Jol: Blind wilde nóóit meer met Cruijff praten (Algemeen Dagblad)
|
|
|
Thomas
|
|
|
Een telefoontje met Johan Cruijff had een hoop ellende kunnen schelen, vermoedt voormalig Ajax-trainer Martin Jol. De huidige Fulham-coach kijkt in het nieuwe nummer van Elf Voetbal terug op zijn tijd in Amsterdam. Jol besloot echter bewust niet met Cruijff te bellen.
'Daar ben ik te loyaal voor', zegt Jol in het blad. 'Cruijff heeft de mensen die me bij Ajax hebben aangesteld regelmatig zó zwaar beschadigd, dat ik dat niet wilde. Uri Coronel, Rik van den Boog en Danny Blind hadden allen aangegeven nóóit meer met Cruijff te willen praten.'
Hij signaleert volgens al die Ajax-mensen alleen problemen, zonder oplossingen aan te dragen. Ze werden moe van al dat Cruijff-gezeur en wilden hun eigen koers gaan varen.'
'Ja, ik had hem kunnen bellen. Ik denk dat we binnen een uur op dezelfde lijn hadden gezeten. Extra wrang is natuurlijk het feit dat, zodra ik weg was, al die mensen plotseling wel met Cruijff in gesprek gingen.'
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 juli 2011 door Thomas -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Ach gut, Jol heeft het zo te zien erg zwaar gehad. Cruijff belde maar niet, Blind wilde hem niet meer aankijken laat staan met hem praten.
De enige die heb op bestuurlijk niveau steunde waren de bestuurders waar wij (hopelijk) eind van deze maand afscheid van gaan nemen.
Dit is overigens wel weer typisch voor Jol. Achteraf zeiken..... Deed hij, toen hij nog trainer was bij ons, ook al. Het lag aan het eten, het veld, de scheidsrechter, het weer, de ballenjongens, de bal stuiterde naar links ipv rechts, de stoplichten gingen niet snelgenoeg op groen.. Zo ken ik er nog wel wat bedenken.
Jol, je hebt je kans gehad om bij Ajax prijzen te pakken. Helaas heb je meer kapot gemaakt dan prijzen gepakt. Al lag dat niet helemaal aan jou, de organisatie (bestuur) deed daar prima aan mee door jaar in jaar uit, de Ajax Cultuur verder de kop in te drukken.
Desondanks, wil ik je wel succes wensen bij Fulham. Maar dan moet je me wel twee dingen beloven:
1) Houd op om de media als "klaagmuur" te gebruiken voor je mislukte jaren bij Ajax 2) Verlos ons a.u.b. van jouw oogappel El Hamdaoui. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Dude, Jol.. Hou er 'es over op.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Wat een mannetje is die jol geworden zeg.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 08:53 schreef Booya4Afca het volgende:Ach gut, Jol heeft het zo te zien erg zwaar gehad. Cruijff belde maar niet, Blind wilde hem niet meer aankijken laat staan met hem praten. De enige die heb op bestuurlijk niveau steunde waren de bestuurders waar wij (hopelijk) eind van deze maand afscheid van gaan nemen. Dit is overigens wel weer typisch voor Jol. Achteraf zeiken..... Deed hij, toen hij nog trainer was bij ons, ook al. Het lag aan het eten, het veld, de scheidsrechter, het weer, de ballenjongens, de bal stuiterde naar links ipv rechts, de stoplichten gingen niet snelgenoeg op groen.. Zo ken ik er nog wel wat bedenken. Jol, je hebt je kans gehad om bij Ajax prijzen te pakken. Helaas heb je meer kapot gemaakt dan prijzen gepakt. Al lag dat niet helemaal aan jou, de organisatie (bestuur) deed daar prima aan mee door jaar in jaar uit, de Ajax Cultuur verder de kop in te drukken. Desondanks, wil ik je wel succes wensen bij Fulham. Maar dan moet je me wel twee dingen beloven: 1) Houd op om de media als "klaagmuur" te gebruiken voor je mislukte jaren bij Ajax 2) Verlos ons a.u.b. van jouw oogappel El Hamdaoui. Ik vind bijna alles goed gezegd.. Dat jol ons kapot heeft gemaakt geloof ik niet.. Hij heeft geweldig voetbal laten zien in zijn 1ste seizoen.. De bestuurders hebben ons kapot gemaakt.. Door de trainer alles te laten kopen en niet de trainer te wijzen op talent dat er rondloopt.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 09:59 schreef freakie het volgende:[..] Ik vind bijna alles goed gezegd.. Dat jol ons kapot heeft gemaakt geloof ik niet.. Hij heeft geweldig voetbal laten zien in zijn 1ste seizoen.. De bestuurders hebben ons kapot gemaakt.. Door de trainer alles te laten kopen en niet de trainer te wijzen op talent dat er rondloopt.. Zoals ik al aangaf is Jol inderdaad niet als enige verantwoordelijk voor de puinzooi de afgelopen jaren.
Echter ben ik van mening dat het voetbal in het eerste seizoen helemaal niet zo geweldig was. Er werd namelijk op precies dezelfde wijze gespeeld als begin vorig seizoen. Echter, door Pantelic en individuele acties van Suarez leverde het, in tegenstelling tot vorig seizoen, veel punten op.
Maar goed, daar is genoeg over gezegd en geschreven de afgelopen maanden. Ik hoop gewoon dat Jol nu eens beseft dat hijzelf nu ook niet bepaald onschuldig is aan het feit dat hij met Ajax niet de gewenste resultaten behaald heeft.
Een beetje zelfreflectie zit er blijkbaar niet meer bij bij deze man. Al was dat al vrij duidelijk toen hij bij ons trainer was. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Die Jol is een echte Hagenees, opzouten laat die gozer een keer zijn smoel houden. IK weet zeker dat ze na een uur niet op dezelfde lijn zouden hebben gezeten, mits ze het over vrouwen zouden hebben, maar op voetbalgebied zullen ze het nooit eens worden. Cruijff houdt van voetbal en Jol van lange ballen snel thuis. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jol begint zich mits alles waar is een beetje te profileren als een verschrikkelijk zielig mannetje. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 12:23 schreef remco k het volgende:Jol begint zich mits alles waar is een beetje te profileren als een verschrikkelijk zielig mannetje. Remco ik ben het dit keer helemaal met je eens. Begin me echt een beetje te irriteren aan die man. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ik denk dat het komt omdat Ajax zijn loon doorbetaalde tot 1 juli (als ik het goed heb). Er zullen dus wel afspraken zijn geweest dat hij zn bek moest houden zolang hij nog loon ontving. Nu komen er wat verhalen naar buiten. Logisch, maar lekker laten gaan. |
|
|
|
|
ashols
|
|
|
De tijd dat hij afbreuk deed aan Ajax lijkt nu wel voorbij te zijn. Het niveau waarop hij zich momenteel begeeft doet alleen maar afbreuk aan hemzelf. Helaas heeft hij dit zelf kennelijk niet door.
Als ik de bestuurders bij Fulham was, zou ik Jol niet al te veel vertrouwen geven. Voor je het weet word jij ook door de mangel van de gebroeders Jol gehaald. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Hij moet gewoon zijn mond gaan houden. Hier heeft ook niemand wat aan natuurlijk. Hij heeft zijn kans gehad en niet gepakt. Als hij wilt, kan hij el ham kopen, maar meer heeft hij hier niet te zoeken en dan zijn we lekker van elkaar af, en dan zeg ik: gelukkig! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Jol is history. Punt, amen, uit. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Precies voegd niks toe dit soort gelul +100 man |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
natrappen wat Jol doet. betekend dus dat hij er wel erg mee zit. zullen we ander stoppen met "Jol berichten" op het forum zetten? het voegt in mijn ogen weinig toe. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 23:51 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:natrappen wat Jol doet. betekend dus dat hij er wel erg mee zit. zullen we ander stoppen met "Jol berichten" op het forum zetten? het voegt in mijn ogen weinig toe. +100 Slotje maar en snel onderin de lijst. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: En dan volgende pagina.. :) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Jaloezie, is een gemoedstoestand of emotie waarbij men datgene wenst te krijgen wat een ander reeds heeft gekregen, of wenst dat de ander datgene niet had.
Hmmmmm
1+1=2? |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 12:44 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Remco ik ben het dit keer helemaal met je eens. Begin me echt een beetje te irriteren aan die man. Wat is de reden van hem om dit te zeggen? Je zit nu lekker in de UK bij Fullham. Laat alles los, en ons met rust! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Het moddergooien van Jol vind ik niet nodig en respectloos. We moeten niet vergeten dat hij in zijn eerste jaar 85 punten pakte en de pech had dat Twente er één meer pakte, een onvoorstelbaar aantal. Normaal word je gewoon kampioen, de laatste 14 wedstrijden werden bijna allemaal met overmacht gewonnen en hij pakte de Knvb-Beker. Hij zorgde ervoor dat Ajax sinds jaren eindelijk weer eens de CL haalde, wel met het nodige geluk, maar toch. De wedstrijd in Madrid koste hem de kop en vanaf toen was het gebeurd. Cruijff had gelijk met zijn kritiek, want het voetbal was niet om over naar huis te schrijven.
De schuldige is meer te zoeken in vd.Boog, die Jol en iedereen te vriend wilde houden en Jol gaf wat hij wilde..Jol wilde voetbal spelen, wat haaks staat op het Ajax-spel en een Algemeen Directeur moet weten waar AJAX voor staat. Telkens refereerde vd.Boog aan eigen Jeugd, maar toch liep hij mee met Jol. Het is één en al gedraai geweest van vd.Loog en ik ben blij dat hij weg is.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op donderdag 07 juli 2011 - 10:55 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Zoals ik al aangaf is Jol inderdaad niet als enige verantwoordelijk voor de puinzooi de afgelopen jaren. Echter ben ik van mening dat het voetbal in het eerste seizoen helemaal niet zo geweldig was. Er werd namelijk op precies dezelfde wijze gespeeld als begin vorig seizoen. Echter, door Pantelic en individuele acties van Suarez leverde het, in tegenstelling tot vorig seizoen, veel punten op. Maar goed, daar is genoeg over gezegd en geschreven de afgelopen maanden. Ik hoop gewoon dat Jol nu eens beseft dat hijzelf nu ook niet bepaald onschuldig is aan het feit dat hij met Ajax niet de gewenste resultaten behaald heeft. Een beetje zelfreflectie zit er blijkbaar niet meer bij bij deze man. Al was dat al vrij duidelijk toen hij bij ons trainer was. vind dit bericht echt gelul, in het eerste seizoen van Jol hoorde ik niemand klagen omdat AJAX gewoon goed voetbalde, oke, misschien niet in het zo graag gewilde 4-3-3 systeem, maar we wonnen wel. Om te roepen dat Jol ajax kapot heeft gemaakt vind ik ook totale onzin, dat is nergens op berust dat bericht van jou. En onschuldig, wat een woord zeg om in zíets te noemen, onschuldig, hij staat toch niet voor de rechter. En het kapot maken van ajax dat heeft het bestuur gedaan, al langer als een jaar geleden hebben zij de verkeerde weg ingeslagen en dat kun je Jol echt niet kwalijk nemen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 juli 2011 - 10:19 schreef dege het volgende:[..] vind dit bericht echt gelul, in het eerste seizoen van Jol hoorde ik niemand klagen omdat AJAX gewoon goed voetbalde, oke, misschien niet in het zo graag gewilde 4-3-3 systeem, maar we wonnen wel. Om te roepen dat Jol ajax kapot heeft gemaakt vind ik ook totale onzin, dat is nergens op berust dat bericht van jou. En onschuldig, wat een woord zeg om in zíets te noemen, onschuldig, hij staat toch niet voor de rechter. En het kapot maken van ajax dat heeft het bestuur gedaan, al langer als een jaar geleden hebben zij de verkeerde weg ingeslagen en dat kun je Jol echt niet kwalijk nemen. Waar zeg ik dat Jol Ajax kaport heeft gemaakt? Dat jij niet begrijpend kan lezen, het zij zo, maar je moet me geen woorden in de mond proberen te leggen.
Ik zei Jol heeft meer kapot gemaakt dan prijzen gewonnen. En ja, hij is wel degelijk schuldig (lees: Niet volledig) aan het feit dat het Ajax Cultuur de kop werd ingedrukt.
En ja, het bestuur is de hoofddader in deze, wat ik ook al aangaf in een eerdere post. Maar daar gaat het in deze niet over. We hebben het hier over een Jol, die welliswaar veel punten pakte in zijn eerste seizoen als trainer van Ajax. Maar dat was meer geluk dan wijsheid, en gebasseerd op de INDIVIDUELE klasse in de naam Suarez en in mindere mate Pantelic. Je moet niet vergeten, voor de winterstop stonden we zo'n 13!!! punten achter op de nummer 1.
Dan kan je wel zeggen dat we veel wedstrijden wonnen, wat natuurlijk zo is, maar het voetbal was echt niet zo goed als de ranglijst deed voorkomen. Tenzij je graag kick&rush voetbal ziet, maar daar ga ik niet vanuit aangezien we niet supporters van Ajax zijn omdat de Dobbeman kroketten in de ArenA zo goed zijn.
Dat zag je terug in het begin van dit seizoen. Aanspeelpunt Pantelic vertrok, Suarez was al wat langer bezig met een transfer naar het buitenland. Resultaat: Spel was bagger. De tranen sprongen spontaan in de ogen.
Maar onze beste man had altijd een excuus. Van Spaghetti om half 9 's ochtends, tot het weer, de ballen, de scheidsrechters, het veld en het feit dat hij het met transfervrije spelers moet doen.. Van zelfreflectie was totaal geen sprake.
Je mag best weten, ik heb me de hele buurt bij elkaar geschreeuwt van blijdschap op het moment dat bekend werd dat Jol opstapte, en F de Boer het overnam.
En ja, ook F de Boer heeft ontzettend veel geluk gehad (o.a. NEC uit), maar ik heb hem nooit horen klagen over het feit dat hij geen spelers kon kopen. Sterker nog, de Boer moest het lang doen zonder Stekelenburg en zonder El Hamdaoui (geen gemis overigens). In tegenstelling tot Jol, die mensen als Tainio Mido en Atouba binnenhaalde, deed F de Boer het met de jeugd. Zoals het bij Ajax hoort.
En vooral dat laatste, heeft weinig met het bestuur te maken. De trainer in deze maakt nog altijd de beslissingen rondom het eerste elftal. En DAT neem ik Jol nog altijd kwalijk.
En als ik dan dit soort berichten van Jol lees, dan gaan de haren rechtovereind staan, en dan kan ik niets concluderen dat Jol een klein blaag is die met jalouzie kijkt wat F de Boer presteert met de jeugd. Kampioen geworden, zonder Stekelenburg en een echte spits, zonder ook maar 1 iemand gekocht te hebben...
Maar goed, het wordt een heel boekwerk zo. Ik hoop in iedergeval dat ik mijn mening genoeg onderbouwd heb. Succes met lezen alvast! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
joduh