BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke middenvelders zullen nog afvallen voor de selectie van 2011/2012

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 juli 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 16:43 schreef Boilesen het volgende:

[..]

Volgens mij is Rits eerder gehaald voor de toekomst. Janssen en Sigthorsson zijn de enige twee spelers die zijn gehaald voor de basiself. En Rits heeft vorig jaar maar 11 wedstrijden gespeeld waaronder veel invalbeurten. Dus ik weet niet waar je het over hebt? Nogmaals: laten we niet te hard van stapel lopen. De jongen is 17 en ongetwijfeld een groot talent, maar echt echt niet gehaald om dit seizoen in Ajax 1 te spelen.
Als het m toch lukt is natuurlijk prachtig, maar ga er maar niet vanuit.
Eens..
Zou mooi zijn als hij een aantal invalbeurten in het 1ste zal krijgen..
alibabba
 alibabba - zondag 10 juli 2011 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 16:20 schreef freakie het volgende:

[..]

Nou ik denk dat enoh dat dus wel eens zou kunne gebeuren.. Je heb namelijk anita.. en of anita word als breker gebruikt of enoh want theo word centrale controlerende middenvelder.. Hij is dus zowiezo in de basis en dan zullen Jan arie, Enoh en anita dus om de rol daarna moeten strijden.. Dus ik denk dat je rits er zeker bij moet houden vooral omdat hij net zo goed als eriksen is..
Anita zal eventueel ook ingezet kunnen worden als rechts of linksback. Bovendien moet je Enoh niet onderschatten vind ik. Als hij die domme overtredingen weglaat, is het een aanwinst voor je elftal. Ook zal Janssen natuurlijk niet alles spelen en dan is Enoh onmisbaar. Rits komt net kijken en om hem dan al gelijk in het front te werpen? Laat het 'm eerst maar eens waarmaken bij Jong Ajax..
Eide
 Eide - zondag 10 juli 2011 - 16:59   quote  deeplink  
Ik hou het erop dat Rits nog een jaartje A gaat spelen, en kansjes gaat krijgen bij blessures en zo. Lodeiro heb ik ook twijfels bij, komt al jaren niet aan de bak, en het middenveld is alleen maar sterker geworden. Serero zie ik wel bij het eerste komen, speelt goed, heeft de leeftijd, en is multifunctioneel. Van der Heijden heeft eredivisie ervaring, en is misschien qua talent niet de beste in deze serie aan spelers, maar kan toch zeker nuttig zijn, zeker omdat hij controlerend kan spelen. Blijft Sneijder over... tja, hij heeft mij nooit weten te overtuigen. Ik zie hem niet doorbreken, met name omdat hij mist wat Wesley wel heeft, die vinnigheid om zijn postuur goed te maken...
freakie
 freakie - zondag 10 juli 2011 - 17:01   quote  deeplink  
Ik zou je vertellen dat deze jongen geen 11 wedstrijden heeft gespeeld.. Dus weet niet waar je t over heb.. Dan vraag ik je nog wat wanneer is onze eriksen erbij gekomen?.. Ik denk dat rits wel degelijk gehaald is om te strijden om een basis plek.. Een groot talent moet je niet laten verpieteren in het jeugd elftal..

Rits is zeker een speler met de zelfde kwaliteiten als eriksen.. Hij kan jong zijn maar grote talenten die worden vaak zo genoemd omdat ze in ieder geval tegen de basis aanzitten.. T is leuk maar als je 17 ben mag je als groot talent dan best doorbreken..

De logica snap jij misschien niet maar anita kan net als enoh een speler kapot maken.. Op een andere manier maar ook kapot maken.. Enoh is slim in zijn tackeltjes maar dat kan anita leren en anita heeft de kwaliteit om spelers eruit te lopen met snelheid en met doorzettings vermogen.. Enoh heeft ook doorzettings vermogen maar niet de snelheid maar enoh leert dat ook niet..
ktotheb
 ktotheb - zondag 10 juli 2011 - 17:05   quote  deeplink  
Dit is echt een ontzettend moeilijke beslissing voor de Boer. Maar goed het is natuurlijk wel een luxeprobleem dus hij mag niet klagen. Ik denk trouwens wel dat een heel belangrijke factor kan zijn dat hij graag een aantal linkspoten op het middenveld in de selectie heeft. Hij wil toch graag dat spelers die op links staan, ook linksbenig zijn. Dat komt het positiespel ten goede en daar gaat het om bij Frank.
alibabba
 alibabba - zondag 10 juli 2011 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 17:01 schreef freakie het volgende:
Ik zou je vertellen dat deze jongen geen 11 wedstrijden heeft gespeeld.. Dus weet niet waar je t over heb.. Dan vraag ik je nog wat wanneer is onze eriksen erbij gekomen?.. Ik denk dat rits wel degelijk gehaald is om te strijden om een basis plek.. Een groot talent moet je niet laten verpieteren in het jeugd elftal..

Rits is zeker een speler met de zelfde kwaliteiten als eriksen.. Hij kan jong zijn maar grote talenten die worden vaak zo genoemd omdat ze in ieder geval tegen de basis aanzitten.. T is leuk maar als je 17 ben mag je als groot talent dan best doorbreken..

De logica snap jij misschien niet maar anita kan net als enoh een speler kapot maken.. Op een andere manier maar ook kapot maken.. Enoh is slim in zijn tackeltjes maar dat kan anita leren en anita heeft de kwaliteit om spelers eruit te lopen met snelheid en met doorzettings vermogen.. Enoh heeft ook doorzettings vermogen maar niet de snelheid maar enoh leert dat ook niet..
Bij de informatie die ik opgezocht heb, heeft Rits vorig seizoen idd 11 wedstrijden gespeeld bij Beerschot, waarvan 6 in de basis. Ik zou het echt niet verstandig vinden om hem nu al naar het hoogste podium te brengen..
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 juli 2011 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 17:05 schreef ktotheb het volgende:
Dit is echt een ontzettend moeilijke beslissing voor de Boer. Maar goed het is natuurlijk wel een luxeprobleem dus hij mag niet klagen. Ik denk trouwens wel dat een heel belangrijke factor kan zijn dat hij graag een aantal linkspoten op het middenveld in de selectie heeft. Hij wil toch graag dat spelers die op links staan, ook linksbenig zijn. Dat komt het positiespel ten goede en daar gaat het om bij Frank.
Wie van de 10 middenvelders zijn er linksbenig dan?
freakie
 freakie - zondag 10 juli 2011 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 17:22 schreef alibabba het volgende:

[..]

Bij de informatie die ik opgezocht heb, heeft Rits vorig seizoen idd 11 wedstrijden gespeeld bij Beerschot, waarvan 6 in de basis. Ik zou het echt niet verstandig vinden om hem nu al naar het hoogste podium te brengen..
Ik zal t wel fout hebben met het aantal wedstrijden.. Daarna vraag ik me dan af waarom clubs als manchester en real hem grote contract aanbiedingen hebben gedaan.. Als hij echt nog zo nieuw is en nog niet al te goed dan zullen ze hem er nog niet willen zien..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 juli 2011 door freakie --
Yordee1
 Yordee1 - zondag 10 juli 2011 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 17:23 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wie van de 10 middenvelders zijn er linksbenig dan?
Sneijder, Janssen, Van der Heijden, Lodeiro
3sterren
 3sterren - zondag 10 juli 2011 - 17:47   quote  deeplink  
als je et aan mij vraagt denk ik in eerste instantie dat vanderheijden en lodeiro afvallen!
maar ik hoop van niet ik denk dat enoh gwn af moet vallen want ajax wil voetballen en dat is niet het sterkste punt van enoh.
anita is ook een stofzuiger maar kan wel voetballend uit de voeten.
en verder sneijder wordt een grotee dat weet ik zker die wil ik erbij zien.
vnderheijde gun ik echt na 2 jaaar willem II! maja moeilijk!
alibabba
 alibabba - zondag 10 juli 2011 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 17:37 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik zal t wel fout hebben met het aantal wedstrijden.. Daarna vraag ik me dan af waarom clubs als manchester en real hem grote contract aanbiedingen hebben gedaan.. Als hij echt nog zo nieuw is en nog niet al te goed dan zullen ze hem er nog niet willen zien..
Het is alleen maar prachtig dat AJAX hem binnengehengelt heeft, maar de Boer zal keuzes moeten maken. Als hij werkelijk zo'n groot talent is, speelt Rits zich vanzelf in het elftal..Enoh verdient het nu niet om gepasseerd te worden ten faveure van een jong talent die de kwaliteiten mist van een Enoh, die we gedurende het seizoen hard nodig kunnen hebben..
freakie
 freakie - zondag 10 juli 2011 - 17:52   quote  deeplink  
Ik ben heel erg benieuwt, ik ben er stellig van overtuigd dat rits het heel erg goed gaat doen en dat je hem er dan niet buiten kan laten..
freakie
 freakie - zondag 10 juli 2011 - 17:55   quote  deeplink  
En 4 controlerende middenvelders gaat Frank niet meenemen.. Dus denk dat frank, sneijder en een van de controlerende middenvelders niet in de selectie neemt.. Dus Anita, Janssen, Enoh of Jan arie..

Vraag me dan ook af of je dan wel lodeiro mee moet nemen.. Gelukkig zijn er nog genoeg oefen wedstrijdjes om dit te beslissen..
remco k
 remco k - zondag 10 juli 2011 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 16:20 schreef freakie het volgende:

[..]

Nou ik denk dat enoh dat dus wel eens zou kunne gebeuren.. Je heb namelijk anita.. en of anita word als breker gebruikt of enoh want theo word centrale controlerende middenvelder.. Hij is dus zowiezo in de basis en dan zullen Jan arie, Enoh en anita dus om de rol daarna moeten strijden.. Dus ik denk dat je rits er zeker bij moet houden vooral omdat hij net zo goed als eriksen is..
Mats Rits is bij lange na no niet zo ver als Eriksen, zijn fysiek inzicht en overzicht zijn nog lang niet zo goed als van Erikssen.
remco k
 remco k - zondag 10 juli 2011 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 17:37 schreef freakie het volgende:

[..]

Die hebben hem een contract aangeboden om bij hun A1 te komen spelen, daar zou hij zoiezo niet bij de selectie zitten, dit was namelijk ook een reden om naar Ajax te komen, hier denk ik trouwens niet dat hij direct belangrijk zal zijn, maar hij zal wel bij de selectie zitten verwacht ik.
joey
 joey - zondag 10 juli 2011 - 20:30   quote  deeplink  
voor mij vallen af:

Rits, Snijder, Aisatti
joduh
 joduh - zondag 10 juli 2011 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 10:13 schreef BRW het volgende:

[..]

Joduh, hier heb je alle info over contractspelers inclusief einde contract!
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax
thanks.ik ga hem eens uitpluizen man...;-)
Sir_KGH_Prins
 Sir_KGH_Prins - zondag 10 juli 2011 - 22:10   quote  deeplink  
Enoh Rits vallen af. Rits tijdelijk! Enoh want,janssen is de voetballende stofzuiger net als anita
joduh
 joduh - zondag 10 juli 2011 - 22:11   quote  deeplink  
mooi en nu stoppen
freakie
 freakie - zondag 10 juli 2011 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 19:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Die hebben hem een contract aangeboden om bij hun A1 te komen spelen, daar zou hij zoiezo niet bij de selectie zitten, dit was namelijk ook een reden om naar Ajax te komen, hier denk ik trouwens niet dat hij direct belangrijk zal zijn, maar hij zal wel bij de selectie zitten verwacht ik.
Nee denk ook niet dat hij direct belangrijk zou zijn en dat hij nog niet de inzicht heeft dan komt denk ik ook doordat er meer dan 1 jaar verschil inzit.. En 1 jaar ajax bij eriksen erop zit..
JOOD
 JOOD - maandag 11 juli 2011 - 02:27   quote  deeplink  
Ik denk dat op de eerste plaats enoh op het 2e plan verdwijnt, met daarbij sneijder en lodeiro. Jammer, want het zijn alle 3 goede spelers maar als je ze vergelijkt met de rest komen ze tekort denk ik. Alleen lodeiro krijgt van mij dan nog de meeste kans bij de selectie te blijven. Mits hij niet vertrekt. Enoh lijkt het maar niet te leren het voetballende spel van de trainer en sneijder zou verhuurd moeten worden.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 19 juli 2011 - 15:48   quote  deeplink  
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=17935

Zal dit het einde zijn van Rits en van der Heijden?
Of zal de Boer hen een andere keer weer meenemen?
Boilesen
 Boilesen - dinsdag 19 juli 2011 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 15:48 schreef Hasjkoph het volgende:

Voor Rits sowieso nog niet die komt wel weer een keer aankloppen. Ben bang voor vd Heijden dat dit toch echt betekent dat hij niet genoeg indruk heeft gemaakt, jammer want het zag er 3 jaar geleden zo mooi voor hem uit.

Kan ook trouwens dat het ook wel iets met fitheid/blessures te maken heeft, zo niet dan mag Rits nog even rijpen en kan vd Heijden op zoek naar nieuwe club.
Cyprioot
 Cyprioot - dinsdag 19 juli 2011 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 15:48 schreef Hasjkoph het volgende:

Van Rits was het sowieso de bedoeling om hem eerst in de jeugd te stallen, denk ik.

Wat betreft JA van der Heijden lijkt me dit wel een duidelijk signaal; die kan op zoek naar een andere club, cker gezien zijn leeftijd.

Maar je hebt ook nog Vertonghen en De Jong die terugkomen, dus dit is nog steeds niet de finale groep.

Ik heb zo'n voorgevoel dat De Boer Enoh wel eens zou kunnen gaan slachtofferen. Enoh past totaal niet in het verzorgde spelletje dat De Boer wil spelen en hij laat niet een bijster goede indruk achter in de oefencampagne.

Verder baal ik ervan dat Vertonghen nog niet mee gaat naar Denemarken. Die Ooijer kan echt niet meer. Die opbouw, zo dramatisch traag.
Boilesen
 Boilesen - dinsdag 19 juli 2011 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 16:04 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Van Rits was het sowieso de bedoeling om hem eerst in de jeugd te stallen, denk ik.

Wat betreft JA van der Heijden lijkt me dit wel een duidelijk signaal; die kan op zoek naar een andere club, cker gezien zijn leeftijd.

Maar je hebt ook nog Vertonghen en De Jong die terugkomen, dus dit is nog steeds niet de finale groep.

Ik heb zo'n voorgevoel dat De Boer Enoh wel eens zou kunnen gaan slachtofferen. Enoh past totaal niet in het verzorgde spelletje dat De Boer wil spelen en hij laat niet een bijster goede indruk achter in de oefencampagne.

Verder baal ik ervan dat Vertonghen nog niet mee gaat naar Denemarken. Die Ooijer kan echt niet meer. Die opbouw, zo dramatisch traag.
Ooijer kan idd echt niet meer, leuk dat hij een vaderfiguur is in t veld ziet het er echt niet uit.
nora
 nora - dinsdag 19 juli 2011 - 16:43   quote  deeplink  
Volgens de berichten gaan v/d Heiden en Rits niet mee ik denk ook dat Rits bij de selectie blijft maar voorlopig bij jong Ajax gaat spelen,en v/d Heiden wordt of verkocht of verhuurd komt volgens mij handelingssnelheid te kort .Ik denk ook dat Aisatti het niet gaat redden wat ik nog steeds jammer vind en dat ook Lodeiro het niet gaat redden .Sneijder zal denk ik bij de selectie blijven en voorlopig zijn speel minuten maken bij jong Ajax en Enoh zal hij er bij houden als invaller als er gebeukt moet worden of het uit de wedstrijd spelen van een goede aanvallende middenvelder van de tegenpartij in elke selectie heb je ook zo,n soort speler nodig in sommige wedstrijden kan dat van pas komen,en met jongens als Rits -Eriksen-Aisatti-Sereno ? Sulejmanie-Anita-Ebicilio zijn allemaal mooie voetballers maar in sommige wedstrijden heb je wel eens een stofzuiger nodig voor het vuile werk ,dus nogmaals afvallers ik denk Rits wel selectie en verkoop v/d Heiden en Aisatti en Lodeiro .
freakie
 freakie - dinsdag 19 juli 2011 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 16:43 schreef nora het volgende:
dus nogmaals afvallers ik denk Rits wel selectie en verkoop v/d Heiden en Aisatti en Lodeiro .
Afvaller rits maar wel selectie.. Nu snap ik het niet meer..
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2011 - 18:05   quote  deeplink  
Snap totaal niet dat mensen roepen dat Lodeiro zou moeten afvallen, bij Ajax heeft hij door blessures niet veel kunnen laten zien, maar iedere minuut die hij speelt bij Uruguay, valt hij positief op, hij heeft een geweldig inzicht en een neusje voor de ruimte, wat hij bij Urugay heeft laten zien is weliswaar een andere voetballer dan Eriksen, maar qua niveau doet hij helemaal niet onder voor hem.

Ben ook benieuwd waar mensen op baseren dat hij niet goed genoeg is, dat je die mening hebt is verder prima, maar oordeel niet over spelers die je niet of nauwelijks hebt zien voetballen.
knowhow
 knowhow - dinsdag 19 juli 2011 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2011 - 22:10 schreef Sir_KGH_Prins het volgende:
Enoh Rits vallen af. Rits tijdelijk! Enoh want,janssen is de voetballende stofzuiger net als anita
Ze zijn in dit artikel al niet te spreken over zijn aanvallende kwaliteiten, laat staan zijn verdedigende kwaliteiten.

http://voetbalanalyses.nl/?p=2929

Janssen zal waarschijnlijk naast Eriksen komen te spelen en Anita gewoon erachter denk ik hoor.
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2011 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 21:22 schreef knowhow het volgende:

[..]

Ze zijn in dit artikel al niet te spreken over zijn aanvallende kwaliteiten, laat staan zijn verdedigende kwaliteiten.

http://voetbalanalyses.nl/?p=2929

Janssen zal waarschijnlijk naast Eriksen komen te spelen en Anita gewoon erachter denk ik hoor.
Ze??? Dit is de mening van 1 persoon.

En die mening deel ik in ieder geval niet met hem. Dat is dus al 1 tegen 1.

Janssen naast Eriksen gaat niet werken en ik zal je uitleggen waarom niet. Jannssen is niet de man van de laatste pass, hij is veel vaker de man van de pass voor de laatste pass, deze dienende rol kan hij perfect uitvoeren vanuit de achterste linie van het middenveld. Ajax speelt ook niet met een 10 maar met twee aanvallende middenvelders naast elkaar, dit kan alleen werken als er extreem veel beweging is op het middenveld door de 2 aanvallende middenvelders en de spits, waarbij de 2 buitenspelers altijd dreigend moeten bewegen om te voorkomen dat de backs naar binnen kruipen.

En juist het bovenstaande vetgedrukte is hetgeen dat Jannsen niet beheerst, hij is namelijk de speler die de bal moet hebben, en als de 5 aanvallende spelers druk blijven zetten zonder bal, dus extreem veel beweging en druk van de buitenspelers, dan zou hij de juiste persoon moeten zijn om de eerste belangrijke pass te geven die een aanval in kan lijden, daarom zou hij juist op de "controlerende" positie moeten spelen.

Hier komen dan bij mij twee vragen naar boven,

1.) Is Theo wel de juiste man bij balverlies, kan hij genoeg druk vooruit geven op de juiste momenten, en kan hij de ruimte in zijn rug belopen???

2.) Hebben wij Theo wel nodig? Ik denk namelijk dat als Vertonghen inschuift bij balbezit, dat hij de man zou moeten zijn die de eerste zo belangrijke versnellingspass kan geven om een aanval op te zetten.

De mening die jij geeft is die van iemand die verstand van voetbal denkt te hebben, NEWSFLASH Heel Nederland denkt verstand van voetbal te hebben en er zijn er maar weiningen die er daadwerkelijk verstand van hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 juli 2011 door remco k --
freakie
 freakie - dinsdag 19 juli 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 22:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze??? Dit is de mening van 1 persoon.

En die mening deel ik in ieder geval niet met hem. Dat is dus al 1 tegen 1.

Janssen naast Eriksen gaat niet werken en ik zal je uitleggen waarom niet. Jannssen is niet de man van de laatste pass, hij is veel vaker de man van de pass voor de laatste pass, deze dienende rol kan hij perfect uitvoeren vanuit de achterste linie van het middenveld. Ajax speelt ook niet met een 10 maar met twee aanvallende middenvelders naast elkaar, dit kan alleen werken als er extreem veel beweging is op het middenveld door de 2 aanvallende middenvelders en de spits, waarbij de 2 buitenspelers altijd dreigend moeten bewegen om te voorkomen dat de backs naar binnen kruipen.

En juist het bovenstaande vetgedrukte is hetgeen dat Jannsen niet beheerst, hij is namelijk de speler die de bal moet hebben, en als de 5 aanvallende spelers druk blijven zetten zonder bal, dus extreem veel beweging en druk van de buitenspelers, dan zou hij de juiste persoon moeten zijn om de eerste belangrijke pass te geven die een aanval in kan lijden, daarom zou hij juist op de "controlerende" positie moeten spelen.

Hier komen dan bij mij twee vragen naar boven,

1.) Is Theo wel de juiste man bij balverlies, kan hij genoeg druk vooruit geven op de juiste momenten, en kan hij de ruimte in zijn rug belopen???

2.) Hebben wij Theo wel nodig? Ik denk namelijk dat als Vertonghen inschuift bij balbezit, dat hij de man zou moeten zijn die de eerste zo belangrijke versnellingspass kan geven om een aanval op te zetten.

De mening die jij geeft is die van iemand die verstand van voetbal denkt te hebben, NEWSFLASH Heel Nederland denkt verstand van voetbal te hebben en er zijn er maar weiningen die er daadwerkelijk verstand van hebben.
Je hebt een geweldige analyse.. Nou zal ik wel antwoord geven op jou vragen.. Bij 1 kan je het eigenlijk helemaal niet weten.. Ik denk dat janssen dit wel kan.. Alleen dat kunnen we pas zien na 8 a 9 wedstrijden.. En als hij het al beheerst natuurlijk al na 2 wedstrijden..

Bij punt 2 kan ik denk ik wel heel kort zijn.. We hebben Theo niet alleen nodig op wat jij aangeeft.. Zijn dode spel momenten geven je per seizoen al 20 doelpunten.. En misschien is het door janssen wel zo handig dat vertonghen wat vaker kan blijven staan.. Of bij iets aanvallender spelen vertonghen in kan schuiven..
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2011 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 22:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Je hebt een geweldige analyse.. Nou zal ik wel antwoord geven op jou vragen.. Bij 1 kan je het eigenlijk helemaal niet weten.. Ik denk dat janssen dit wel kan.. Alleen dat kunnen we pas zien na 8 a 9 wedstrijden.. En als hij het al beheerst natuurlijk al na 2 wedstrijden..

Bij punt 2 kan ik denk ik wel heel kort zijn.. We hebben Theo niet alleen nodig op wat jij aangeeft.. Zijn dode spel momenten geven je per seizoen al 20 doelpunten.. En misschien is het door janssen wel zo handig dat vertonghen wat vaker kan blijven staan.. Of bij iets aanvallender spelen vertonghen in kan schuiven..
Ik denk dat die 20 goals er in werkelijkheid een stuk of 8 a 10 extra zijn, want als je 100 goals maakt per seizoen, dan zijn er echt niet 1 op de 4 uit een doodspelmoment. en eerlijk gezegd vind ik het onzinnig om hier een speler voor te moeten kopen, het is toch ronduit belachelijk dat er geen enkele jeugdspeler doorstroomt met een goede traptechniek?? En dan allemaal wel roepen dat de jeugdopleiding zo fantastsich is ( niet naar jou bedoeld).

Theo is een fantastische voetballer, maar ik weet niet of hij Ajax echt beter kan maken.
freakie
 freakie - dinsdag 19 juli 2011 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 22:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat die 20 goals er in werkelijkheid een stuk of 8 a 10 extra zijn, want als je 100 goals maakt per seizoen, dan zijn er echt niet 1 op de 4 uit een doodspelmoment. en eerlijk gezegd vind ik het onzinnig om hier een speler voor te moeten kopen, het is toch ronduit belachelijk dat er geen enkele jeugdspeler doorstroomt met een goede traptechniek?? En dan allemaal wel roepen dat de jeugdopleiding zo fantastsich is ( niet naar jou bedoeld).

Theo is een fantastische voetballer, maar ik weet niet of hij Ajax echt beter kan maken.
Ik denk dat je iemand als Theo niet zomaar krijgt.. Hij schiet afstandschoten, vrijetrappen erin.. En kan goede voorzetten geven.. Dit zou vooral zijn meerwaarde zijn.. En in de competitie kan je nog zonder.. Maar Theo heeft in de champions league vooral laten zien, dat tegen inter bijvoorbeeld zoiets voor leuke dingen kan zorgen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 juli 2011 door freakie --
freakie
 freakie - dinsdag 19 juli 2011 - 22:57   quote  deeplink  
Ik zie trouwens(wikipedia) dat hij bij twente, vorig jaar, in totaal 20 doelpunten heeft gemaakt.. Dus tel daar assists bij op(daar heb ik geen cijvers van).. Maar dan zou hij op zijn minst op 25 goals komen..(Hij zou wel meer assists hebben gegeven)
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2011 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 22:57 schreef freakie het volgende:
Ik zie trouwens(wikipedia) dat hij bij twente, vorig jaar, in totaal 20 doelpunten heeft gemaakt.. Dus tel daar assists bij op(daar heb ik geen cijvers van).. Maar dan zou hij op zijn minst op 25 goals komen..(Hij zou wel meer assists hebben gegeven)
In een ander systeem Freaky, Twente speelde compleet anders dan dat Ajax wil gaan spelen.
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2011 - 23:05   quote  deeplink  
Ik zeg trouwens ook nergens dat Theo een slechte voetballer is, integendeel zelfs, hij is een fantastische voetballer, maar ik weet niet of hij goed bij dit Ajax zou passen.
freakie
 freakie - dinsdag 19 juli 2011 - 23:05   quote  deeplink  
Ja maar op momenten dat ajax het lastig heeft kan Theo het zelfde brengen..
freakie
 freakie - dinsdag 19 juli 2011 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 23:05 schreef remco k het volgende:
Ik zeg trouwens ook nergens dat Theo een slechte voetballer is, integendeel zelfs, hij is een fantastische voetballer, maar ik weet niet of hij goed bij dit Ajax zou passen.
Nee dat weten we allemaal nog niet haha:P Dat zullen we pas weten als de eerste paar wedstrijden zijn geweest..
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2011 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 23:05 schreef freakie het volgende:
Ja maar op momenten dat ajax het lastig heeft kan Theo het zelfde brengen..
hetzelfde als wat?
freakie
 freakie - dinsdag 19 juli 2011 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 23:16 schreef remco k het volgende:

[..]

hetzelfde als wat?
Nou op moeilijke momenten dan toch dat afstandsshot of vrije trapje binnen schieten.. En in de champions league is dat snel verdienen als hij er daar op moeilijke momenten 1tje inlegt.. wat er misschien voor zorgt dat het team beter gaat voetballen..
remco k
 remco k - dinsdag 19 juli 2011 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 23:26 schreef freakie het volgende:

[..]

Nou op moeilijke momenten dan toch dat afstandsshot of vrije trapje binnen schieten.. En in de champions league is dat snel verdienen als hij er daar op moeilijke momenten 1tje inlegt.. wat er misschien voor zorgt dat het team beter gaat voetballen..
Sorry, maar als dat het doel is van de aankoop van Jannsen, dan is dat extreem triest.
freakie
 freakie - dinsdag 19 juli 2011 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 23:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar als dat het doel is van de aankoop van Jannsen, dan is dat extreem triest.
Nou ja.. Dat en het feit dat het een erg goede voetballer is. maakt het toch dat je dan een speler dan koopt.. Al helemaal als je er geen 10 of 15 mil voor hoeft te betalen..
nora
 nora - dinsdag 19 juli 2011 - 23:47   quote  deeplink  
Beste Remco niet alleen zijn traptechniek ook zijn persoonlijkheid en hopelijk zijn leiderschap en (Arnhemse bluf)want ook dat hebben we nodig met 11 schooljongens wordt je nooit geen kampioen.
baco74
 baco74 - dinsdag 19 juli 2011 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 23:47 schreef nora het volgende:
Beste Remco niet alleen zijn traptechniek ook zijn persoonlijkheid en hopelijk zijn leiderschap en (Arnhemse bluf)want ook dat hebben we nodig met 11 schooljongens wordt je nooit geen kampioen.
Zijn persoonlijkheid?
Zit de toch al erg jonge selectie strax elke dag in ons Ajax-cafe.....:)
remco k
 remco k - woensdag 20 juli 2011 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 - 23:47 schreef nora het volgende:
Iedereen praat wel over zijn zogenaamde leiderskwaliteiten maar die heb ik nog nooit gezien, bij twente waren wisgerhof en brama de leiders van het elftal en niet theo
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 juli 2011 - 06:28   quote  deeplink  
wat ik tot nu toe gezien heb van rits is dat ie erg veel potentie heeft. Hoop ook dat ie bij de selectie kan blijven. Enoh/anita zijn gelijk voor me alleen voetballend is anita sterker. Van der heijden tja geen idee wat ik daar van moet denken. Sneyder idem dito dus ik ga voor Enoh en dan van der heijden
Eide
 Eide - woensdag 20 juli 2011 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2011 - 06:28 schreef Hummel10 het volgende:
wat ik tot nu toe gezien heb van rits is dat ie erg veel potentie heeft. Hoop ook dat ie bij de selectie kan blijven.
Zeker weten dat Rits veel potentie heeft. Rits is alleen ook in een enorm gat gesodemietert in Belgie, nadat hij op 16 jarige leeftijd debuteerde en hij daarna veel te snel gebracht is.

Rits moet nu eerst gewoon lekker wennen aan Ajax, en het voetbal hier. Lekker met de selectie meetrainen en wat potjes afwerken met Jong Ajax en dan op het juiste moment eens een keertje aansluiten bij de wedstrijd selectie. In ieder geval niet de fout maken om hem heel snel te brengen, want dat is hem als eens opgebroken.

Ben eigenlijk veel meer benieuwd naar de invulling van de controlerende middenvelder. Theo kan daar spelen, Enoh, v.d. Heijden en Anita. Enoh lijkt voetballend te kort te komen, Anita is fantastisch maar fysiek natuurlijk niet van Europees niveau, v.d. Heijden heeft niet kunnen overtuigen en is maar de vraag of die door kan breken en Theo op die plek kan, maar is ook wel wat tegennatuurlijk, is meer een speler die de ruimtes op zoekt (spelverdeler achtig).
En dus is die discussie wat mij betreft veel relevanter dan de meer aanvallende posities die grotendeels wel vast staan met Eriksen en Siem. Enige wat daar nog kan gebeuren is dat Siem slachtoffer wordt van zijn vermogen om alles te kunnen maar nergens fantastisch te zijn en ruimte moet maken voor een andere middenvelder, misschien Theo om maar eens iets geks te zeggen.
remco k
 remco k - woensdag 20 juli 2011 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2011 - 08:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker weten dat Rits veel potentie heeft. Rits is alleen ook in een enorm gat gesodemietert in Belgie, nadat hij op 16 jarige leeftijd debuteerde en hij daarna veel te snel gebracht is.

Rits moet nu eerst gewoon lekker wennen aan Ajax, en het voetbal hier. Lekker met de selectie meetrainen en wat potjes afwerken met Jong Ajax en dan op het juiste moment eens een keertje aansluiten bij de wedstrijd selectie. In ieder geval niet de fout maken om hem heel snel te brengen, want dat is hem als eens opgebroken.

Ben eigenlijk veel meer benieuwd naar de invulling van de controlerende middenvelder. Theo kan daar spelen, Enoh, v.d. Heijden en Anita. Enoh lijkt voetballend te kort te komen, Anita is fantastisch maar fysiek natuurlijk niet van Europees niveau, v.d. Heijden heeft niet kunnen overtuigen en is maar de vraag of die door kan breken en Theo op die plek kan, maar is ook wel wat tegennatuurlijk, is meer een speler die de ruimtes op zoekt (spelverdeler achtig).
En dus is die discussie wat mij betreft veel relevanter dan de meer aanvallende posities die grotendeels wel vast staan met Eriksen en Siem. Enige wat daar nog kan gebeuren is dat Siem slachtoffer wordt van zijn vermogen om alles te kunnen maar nergens fantastisch te zijn en ruimte moet maken voor een andere middenvelder, misschien Theo om maar eens iets geks te zeggen.
Mee eens, ik denk ook dat de diende rol van de controlerende middevelder bij Ajax bepalend gaat zijn voor het al dan niet goed voetballen van Ajax.
freakie
 freakie - woensdag 20 juli 2011 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2011 - 08:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben het eens met het onderste stukje..

Wat je zegt.. is niet helemaal waar.. Dat rits is een gat gesodemieterd is dat is waar en hij heeft zijn eerste wedstrijd gewoon gescoord.. Daarna is wat ik gehoord heb(van de mede forum leden) is hij een aantal partijtjes gaan spelen.. 11 hoorde ik..

Daarnaast denk ik dat je rits echt wel mee kan nemen in de selectie.. Het is denk ik belangrijk dat spelers die veel talent hebben, gewoon mee trainen met het team waar ze hoogst waarschijnlijk mee moeten spelen.. Daarom denk ik dat het zonde is om rits niet mee te nemen in je training en misschien selectie..
nora
 nora - woensdag 20 juli 2011 - 12:30   quote  deeplink  
Dat bedoelde ik ook Rits blijft in selectie hoog niveau training en spelen in jong Ajax en af en toe meedoen in Ajax 1 indien nodig bij blessures en schorsingen en dan kijken hoe hij zich ontwikkeld en evt brengen wanneer hij er aan toe is,maar ik ben er nog niet gerust op hoe het middenveld gaat worden wat de eerste opstelling gaat worden van Frank of Eriksen op 10 en Jansen en de Jong er achter of Jansen en Eriksen op het middenveld en Anita er achter als controleur ? ik ben ook nog niet overtuigd dat dit gaat lopen laten wij het maar afwachten ook Ebicilio kan mij nog steeds niet overtuigen heeft nog steeds te weinig akties ligt vaak op snelheid is er bijna voorbij en gaat dan steeds weer terug waardoor je steeds de snelheid uit de aanval haalt volgens mij nog te weinig zelfvertrouwen ,ik ben benieuwd naar Derek Boerrichter.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke middenvelders zullen nog afvallen voor de selectie van 2011/2012

0.0067961