BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Johan Derksen : 'Tegenstanders proberen Cruijff weg te krijgen bij Ajax'

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 12 juli 2011 - 11:45   quote  deeplink  
Het gesteggel om de macht bij Ajax blijft nieuwe hoofdstukken krijgen. Er zijn mensen rondom de Amsterdamse club die nog altijd pogingen doen om Johan Cruijff weg te werken, ondanks het feit dat de legendarische nummer 14 al voorgedragen is als één van de vijf nieuwe commissarissen.

Dat meldde Johan Derksen vanavond in het programma Tour du Jour op RTL 7. Volgens de voetbalgoeroe hoopte deze groep tegenstanders met het lekken van een 'stemmingmakend' bericht aan NUsport - Cruijff zou met opstappen dreigen als zijn aanbeveling om Tscheu La Ling algemeen directeur te maken niet zou worden ingewilligd - dat Cruijff zijn handen zou terugtrekken van Ajax.

Cruijff eens met RvC
Maar, zo beweert Derksen, Cruijff heeft nooit overwogen om zijn missie om Ajax structureel weer op het niveau te krijgen, te beëindigen. Sterker nog, de Amsterdamse oud-voetballer zou zich door zijn toekomstige medecommissarissen (waaronder beoogd voorzitter Steven ten Have en Edgar Davids) hebben laten overtuigen van hun beoordeling van Ling: niet capabel genoeg.

Media- en machtsstrijd
De machtsstrijd bij Ajax bereikte in maart zijn hoogtepunt, toen Cruijff volledig overhoop lag met de inmiddels gevallen top van de club. Cruijff toonde zich in zijn columns in De Telegraaf maanden achter elkaar ontevreden over de gang van zaken bij 'zijn' club, waarna aftredend voorzitter Uri Coronel en voormalig algemeen directeur Rik van den Boog het pr-bureau Burson-Marsteller inschakelde om het gevecht aan te gaan met Cruijff. De 'oorlog' ging uiteindelijk verloren toen Cruijff en diverse oud-voetballers het vertrouwen kreeg van de ledenraad.

Seedorf, Overmars en Bergkamp
Inmiddels zijn onder meer Clarence Seedorf, Mark Overmars en Dennis Bergkamp in beeld om algemeen directeur te worden. De nieuwe RvC zou een ervaren kracht naast één van de oud-voetballers willen zetten, om deze één of twee jaar te begeleiden in de nieuwe functie.

bron: RTL 7 Programma Tour du Jour

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 juli 2011 door Booya4Afca --
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 12 juli 2011 - 11:49   quote  deeplink  
Mocht het waar zijn wat de heer Derksen zegt, dan zijn de "vd Boog praktijken" nog steeds gaande binnen de club. En dat is zeer zeer kwalijk.

Hebben jullie enig idee wie Cruijff weg wilt/willen hebben?

Coronel lijkt me oprecht een Ajacied in hart en nieren, ik weiger te geloven dat hij hierachter zit.

vd Aadt en Slop zijn gladjanussen eerste klas. Het zou mij niets verbazen als zij hier iets mee te maken hebben, maar zeker weet ik het niet.

Iemand?
Rogier
 Rogier - dinsdag 12 juli 2011 - 12:01   quote  deeplink  
Vind het wel raar dat ze Ling niet 'zwaar' genoeg vinden en dan met Overmars, Seedorf en Bergkamp aan komen zetten. Die zijn m.i. nog lichter.
Cyprioot
 Cyprioot - dinsdag 12 juli 2011 - 12:01   quote  deeplink  
Het verbaast me niets dat die mensen er zijn. Je komt er toch niet achter wie dat exact zijn. Ik heb ook het idde dat Cruijff dit ziet als een crisis management project. Hij wil de zaken zo snel mogelijk op de rails krijgen en zodra de organisatie staat, wil hij zij jassie weer uittrekken omdat de club zich dan zelf kan redden.
Per4manc
 Per4manc - dinsdag 12 juli 2011 - 12:23   quote  deeplink  
De grootste tegenstander van Cruijff en Ajax is Derksen zelf.
Benno
 Benno - dinsdag 12 juli 2011 - 12:31   quote  deeplink  
Ik ga maar eens niet mee doen met de zoveelste stemmingmakerij.
7 augustus, eerste wedstrijd, dan zien we wel waar we staan.
Punt
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 12 juli 2011 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 12:31 schreef Benno het volgende:
Ik ga maar eens niet mee doen met de zoveelste stemmingmakerij.
7 augustus, eerste wedstrijd, dan zien we wel waar we staan.
Punt
Dat is misschien wel het beste wat we kunnen en misschien wel moeten doen.
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 12 juli 2011 - 13:44   quote  deeplink  
ik zeg laat rusten de pers en media loopt elke keer te kloten...blablablabla
Stanley
 Stanley - dinsdag 12 juli 2011 - 14:17   quote  deeplink  
Seedorf kandidaat.... Weet Seedorf dit zelf ook al dan?

Persoonlijk denk ik dat hij wel een goede man voor de functie is, al heb je dan ook iemand in huis die ontzettend overtuigt van zichzelf is en mega eigenwijs. Dat kan soms een uitstekende kwaliteit zijn, maar ook gigantisch botsen...

Wanneer hij uit de hoed van Cruijff komt is het mijn inziens wel het bewijs dat Cruijff niet op macht uit is want samen met Ling zijn dit alles behalve jaknikkers.

Overigens trek ik het oordeel dat Ling te licht is wel in twijfel. Denk eerder dat hik hier en daar op persoonlijl vlak niet in het pulletje is gevallen!!!
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 juli 2011 - 14:50   quote  deeplink  
Derksen is een verklaard Johan Cruijff-hater. Dat blijkt elke keer opnieuw. Hij zal dan ook geen middel onbenut laten om Cruijff zwart te maken of op zijn minst hem proberen zwart te maken. Alles wat die snor zegt (of schrijft) moet je met een korreltje zout nemen. Ik snap werkelijk niet dat er nog één iemand is die hem gelooft. Ik ben er deze keer heilig van overtuigd, dat onze Johan zijn klus bij Ajax gaat klaren.
Wat betreft Seedorf, Bergkamp en Overmars geloof ik er geen sikkepit van. Dat komt dus ook uit de koker van die snor. Seedorf heeft te kennen gegeven om zeker nog een jaar actief bij AC Milan te blijven voetballen, Overmars heeft duidelijk aangegeven, dat hij Go Ahead Eagles niet in de steek wil laten en Dennis Bergkamp is er nog lang niet aan toe; hij zit net pas bij de technische staf.
Die Derksen moet je gewoon laten lullen. Ik luister er in ieder geval niet naar.
Stanley
 Stanley - dinsdag 12 juli 2011 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 14:50 schreef Pietje het volgende:
Derksen is een verklaard Johan Cruijff-hater. Dat blijkt elke keer opnieuw. Hij zal dan ook geen middel onbenut laten om Cruijff zwart te maken of op zijn minst hem proberen zwart te maken. Alles wat die snor zegt (of schrijft) moet je met een korreltje zout nemen. Ik snap werkelijk niet dat er nog één iemand is die hem gelooft. Ik ben er deze keer heilig van overtuigd, dat onze Johan zijn klus bij Ajax gaat klaren.
Wat betreft Seedorf, Bergkamp en Overmars geloof ik er geen sikkepit van. Dat komt dus ook uit de koker van die snor. Seedorf heeft te kennen gegeven om zeker nog een jaar actief bij AC Milan te blijven voetballen, Overmars heeft duidelijk aangegeven, dat hij Go Ahead Eagles niet in de steek wil laten en Dennis Bergkamp is er nog lang niet aan toe; hij zit net pas bij de technische staf.
Die Derksen moet je gewoon laten lullen. Ik luister er in ieder geval niet naar.
Hee Pietje, long time no speak...

Voel nu net alsof ik onder een steen heb gelegen, want in mijn beleving is Johan Derksen nu niet echt een Cruijff-hater.

Maar als jij dit bevestigt zal ik wel iets gemist hebben...
Stanley
 Stanley - dinsdag 12 juli 2011 - 15:04   quote  deeplink  
Terwijl ik nu nog zit na te denken moet ik ineens aan dat kleine dunne miezerige rooie mannetje denken. Arno Vermeulen?

Die zat heel duidelijk in het kamp van Coronel en van den Boog... Ach wat heb ik me aan hem lopen ergeren!

Maar nogmaals Cruijff en Derksen heb ik niet meegekregen?
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 12 juli 2011 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Volgens mij zijn het twee handen op één buik. Ik hoor hem zelden iets negatiefs over Cruijff zeggen eerlijk gezegd.

Ben het wel met je eens dat Derksen nou niet de meest betrouwbare is. Hij verschuilt zich altijd achter het excuus dat hij ingehaald wordt door de realiteit. Ja, dat is lekker makkelijk.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 12 juli 2011 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 15:04 schreef Stanley het volgende:
Terwijl ik nu nog zit na te denken moet ik ineens aan dat kleine dunne miezerige rooie mannetje denken. Arno Vermeulen?

Die zat heel duidelijk in het kamp van Coronel en van den Boog... Ach wat heb ik me aan hem lopen ergeren!

Vermeulen is toch die miesbal van Sport 1?? Of heb ik het mis.
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 juli 2011 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 15:01 schreef Stanley het volgende:

[..]

Hee Pietje, long time no speak...

Voel nu net alsof ik onder een steen heb gelegen, want in mijn beleving is Johan Derksen nu niet echt een Cruijff-hater.

Maar als jij dit bevestigt zal ik wel iets gemist hebben...
De enkele keer dat ik snorrewits wèl hoor (of zie) lijkt het erop of hij wel degelijk een Cruijff-hater is. Vooral Johan's columnn in de Telegraaf moet het ontgelden. Keer op keer. Hij weet het volgens mij aardig te verbloemen, maar als je tussen de regels leest, moet Derksen niks van Cruijff hebben.
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 juli 2011 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 15:16 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het twee handen op één buik. Ik hoor hem zelden iets negatiefs over Cruijff zeggen eerlijk gezegd.

Ben het wel met je eens dat Derksen nou niet de meest betrouwbare is. Hij verschuilt zich altijd achter het excuus dat hij ingehaald wordt door de realiteit. Ja, dat is lekker makkelijk.
Volgens mij juist niet. Hij doet alsof hij een "vriend" van Cruijff is, maar het tegendeel is waar. Ik lees geen Telegraaf (mijn zoon wèl), maar het schijnt zo te zijn dat die snor met grote regelmaat de weekelijkse column van Cruijff met de grond gelijk maakt. Volgens mijn zoon (uiterst betrouwbaar, hij lijkt op zijn vader ;-)) kun je dat uit elk stuk van Derksen lezen, vooral tussen de regels, als het ware.
Benno
 Benno - dinsdag 12 juli 2011 - 15:54   quote  deeplink  
Ik ben geil! Dat is net zo relevant als deze berichten!;)
baco74
 baco74 - dinsdag 12 juli 2011 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 15:54 schreef Benno het volgende:
Wel relevant, maar allebei geen nieuws.
Benno
 Benno - dinsdag 12 juli 2011 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 16:05 schreef baco74 het volgende:

[..]

Wel relevant, maar allebei geen nieuws.
Whahaha ok bacorator, je hebt weer eens gelijk
baco74
 baco74 - dinsdag 12 juli 2011 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 15:54 schreef Benno het volgende:
Wat jij dan ook gewoon kan zeggen:
Mis Miss.
ktotheb
 ktotheb - dinsdag 12 juli 2011 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 15:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Volgens mij juist niet. Hij doet alsof hij een "vriend" van Cruijff is, maar het tegendeel is waar. Ik lees geen Telegraaf (mijn zoon wèl), maar het schijnt zo te zijn dat die snor met grote regelmaat de weekelijkse column van Cruijff met de grond gelijk maakt. Volgens mijn zoon (uiterst betrouwbaar, hij lijkt op zijn vader ;-)) kun je dat uit elk stuk van Derksen lezen, vooral tussen de regels, als het ware.
Dit idee krijg ik idd ook altijd bij die snor. Elke verhaal over Cruijf begint altijd zo: De voetbalkennis van Cruijf staat natuurlijk buiten kijf en als hij het voor het zeggen krijgt bij Ajax komt het allemaal goed, MAAR.... Hij is wel voor Cruijf nu, omdat hij nog meer tegen vd Boog is. Maar als je tussen de regels doorleest zie je wel degelijk dat hij eigenlijk helemaal niet positief is over Cruijf

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 juli 2011 door ktotheb --
Boilesen
 Boilesen - dinsdag 12 juli 2011 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 16:35 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Dit idee krijg ik idd ook altijd bij die snor. Elke verhaal over Cruijf begint altijd zo: De voetbalkennis van Cruijf staat natuurlijk buiten kijf en als hij het voor het zeggen krijgt bij Ajax komt het allemaal goed, MAAR.... Hij is wel voor Cruijf nu, omdat hij nog meer tegen vd Boog is. Maar als je tussen de regels doorleest zie je wel degelijk dat hij eigenlijk helemaal niet positief is over Cruijf
Zo'n programma draait erop dat je altijd wat te zeiken hebt, daarom is het ook vaak niet serieus te nemen.
baco74
 baco74 - dinsdag 12 juli 2011 - 16:44   quote  deeplink  
quote:

Hij is wel pro-Cruijff maar het valt me wel op dat ie daar ook altijd een kantekening bij zet.
Nogal vreemd, omdat we enige nuances van de heer Derksen niet gewend zijn.
Wat hij zegt dat is zo en daar moet niemand (en vooral Gene) tegen in gaan.
Toch blijft Derksen leuk om naar te kijken vind ik,
we moeten het gewoon allemaal niet zo serieus nemen.

Waar ik echt een schijthekel aan heb is de hr H.Spaan: Tenenkrommend die kerel.
Ik hoorde laatst een radio(1)-kollumn van hem over Ling,Cruijff,Jonk en Bergkamp.
Waarin hij belachelijke woorden bezigde ,bijna smaadt.
Op het eind van zijn 2min. durende betoog geeft Henk zelfs nog even een sneer
om de overleden van Beveren (waar Cruijff ooit een meningsverschil mee had)
hierin te betrekken. Ronduit belachelijk waar zelfs een Johan Derksen stil van zal worden.
Ik zal ff kijken of ik er een url van kan vinden.

http://goedemorgennederland.kro.nl/seizoenen/2011-07/afleveringen/07-07-2011/fragmenten/ochtendhumeur_henk_spaan/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 juli 2011 door baco74 --
ktotheb
 ktotheb - dinsdag 12 juli 2011 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 16:43 schreef Boilesen het volgende:

[..]

Zo'n programma draait erop dat je altijd wat te zeiken hebt, daarom is het ook vaak niet serieus te nemen.
Daar heb je idd wel gelijk in. Het is altijd allemaal negatief. Kijk ook steeds minder naar VI (helemaal nu het er niet op is :P). Irriteer me ook kapot aan commentaar tijdens de wedstrijden. Heb de hele wedstrijd in HD gedownload :) en heb hem deze week nog even gekeken. Iedereen is het er over eens dat Ajax een stuk beter was, maar die gast zei alleen maar negatieve shit over Ajax.
joduh
 joduh - dinsdag 12 juli 2011 - 17:32   quote  deeplink  
laat die vieze opnaaier gewoon zijn opruiende teringkop houden man........en geloof de helft wat hij zegt dan geloof je al meer dan genoeg man....optiefen met die hondekop!
kaatoedebee
 kaatoedebee - dinsdag 12 juli 2011 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 17:32 schreef joduh het volgende:
laat die vieze opnaaier gewoon zijn opruiende teringkop houden man........en geloof de helft wat hij zegt dan geloof je al meer dan genoeg man....optiefen met die hondekop!
+1
alibabba
 alibabba - dinsdag 12 juli 2011 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Volgens mijn weten is Derksen geen Cruijff-hater Pietje..hij heeft het altijd over de voetbalkennis van Cruijff..hij en v.Hanegem zijn degene die het meest verstand van voetbal hebben volgens Johan en ik ben het daar mee eens.

Ik denk dat er wel degelijk nog steeds groeperingen binnen Ajax zijn die Cruijff weg willen hebben en die mensen moeten vandaag nog een trap onder hun hol krijgen zodat ze een half jaar niet kunnen lopen. Eerlijk gezegd heb ik ook mijn twijfels over la Ling en dat is puur gebaseerd op mijn gevoel als ik zijn hoofd zie. Hij lijkt me niet betrouwbaar en ik had dat in het begin ook al vrij snel bij vd.Loog. Overmars heeft aangegeven het nog niet te willen en dat vind ik jammer. Bij de namen van Seedorf en Bergkamp heb ik enorme twijfels en dat is puur gebaseerd op het feit dat ze nog nooit een club geleid hebben en ze zich enorm zullen verkijken op hetgeen er dan allemaal op hun afkomt.

De juiste man om nu naar voren te schuiven is Theo v.Duivenbode met in zijn kielzog Keje Molenaar. Zij zijn op dit moment de geschikte mannen om leiding te geven aan AJAX en iedereen die Cruijff weg willen hebben, moeten uit het front worden gehaald!!!!!
alibabba
 alibabba - dinsdag 12 juli 2011 - 18:36   quote  deeplink  
quote:

Vermeulen was pro Boog, dus die man is een nozem 1e klas..
alibabba
 alibabba - dinsdag 12 juli 2011 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 16:44 schreef baco74 het volgende:

[..]

Hij is wel pro-Cruijff maar het valt me wel op dat ie daar ook altijd een kantekening bij zet.
Nogal vreemd, omdat we enige nuances van de heer Derksen niet gewend zijn.
Wat hij zegt dat is zo en daar moet niemand (en vooral Gene) tegen in gaan.
Toch blijft Derksen leuk om naar te kijken vind ik,
we moeten het gewoon allemaal niet zo serieus nemen.

Ik hoorde laatst een radio(1)-kollumn van hem over Ling,Cruijff,Jonk en Bergkamp.
hierin te betrekken. Ronduit belachelijk waar zelfs een Johan Derksen stil van zal worden.

http://goedemorgennederland.kro.nl/seizoenen/2011-07/afleveringen/07-07-2011/fragmenten/ochtendhumeur_henk_spaan/
100% EENS. Die Spaan is een vervelende kwal en snapt NIETS van voetbal!!
alibabba
 alibabba - dinsdag 12 juli 2011 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 17:32 schreef joduh het volgende:
Onzin...
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 12 juli 2011 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 15:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik neem het graag van je aan. Het zou best kunnen dat het alleen opvalt als je er op gaat letten. ;)

quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 16:44 schreef baco74 het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet zo op Spaan, maar dit is gewoon een kort stukje proza. Valt voor mij onder satire. Dan mag je best ver gaan. Het is volgens mij ook geen sneer naar Van Beveren R.I.P., maar meer een sneer richting Cruijff via Van Beveren.
Stanley
 Stanley - dinsdag 12 juli 2011 - 19:17   quote  deeplink  
kan het niet zo zijn dat derksen altijd een kanttekening plaatst om te suggereren objectief te zijn...
baco74
 baco74 - dinsdag 12 juli 2011 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 19:11 schreef PSVMocro het volgende:

Ik heb het ook niet zo op Spaan, maar dit is gewoon een kort stukje proza. Valt voor mij onder satire. Dan mag je best ver gaan. Het is volgens mij ook geen sneer naar Van Beveren R.I.P., maar meer een sneer richting Cruijff via Van Beveren.
Ik vind dat je geen mensen die net zijn overleden moet betrekken
om je mening te ventileren over iemand waar je het niet mee eens bent.
Dat is wat ik Spaan kwalijk neem.
Hij moet gewoon zeggen dat dat ie een schijthekel heeft aan Johan,Ling en iedereen
die het goed voor heeft met Ajax en niet schemeren met 'het feit' dat Van Beveren het met hem eens zou zijn dmv het omdraaien in zijn graf.
Vind ik laag, laf en voor satire nog veel te pril na het overlijden van Van Beveren.
Ik vind het gewoon makkelijk geredeneert van Henk op die manier heb ook nog een kast vol overledenen die zich om zouden draaien als ook maar iemand mijn mening niet deelt.
freakie
 freakie - dinsdag 12 juli 2011 - 20:22   quote  deeplink  
Niet zo gek dat derksen ook vaak kritiek heeft op cruijf.. Hij heeft ook in de tijd van marco niks gedaan of ook maar moeite genomen.. Maar je kan nu gewoon naar dit bericht kijken en daar is hij helemaal niet tegen cruijf.. Hij zegt zelfs dat cruijf nooit overwogen heeft nu weg te gaan.. Waarom nu derksen belachelijk maken.. Dit is nu juist positief voor cruijf en ajax..
Benno
 Benno - dinsdag 12 juli 2011 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2011 - 16:33 schreef baco74 het volgende:

[..]

Wat jij dan ook gewoon kan zeggen:
Mis Miss.
Zei ik dat niet dan?;-p
amsterdam123
 amsterdam123 - donderdag 14 juli 2011 - 23:15   quote  deeplink  
ik vind dat mensen is niet zo moeten zijken over Johan Cruijff hy wil dat ajax het hellepaket gaat doen van doelman tot spits en niet wat de laaste jaaren is gebeurt allen un midevelder of allen un verdediger of allen un doelman ze moete hem gewoon zen gang laate gaan want dan komt het ouden ajax weer terug

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Johan Derksen : 'Tegenstanders proberen Cruijff weg te krijgen bij Ajax'

0.0103139