BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Onvoorwaardelijke Liefde, Onvoorwaardelijke Steun

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Crisismanager
 Crisismanager - woensdag 13 juli 2011 - 20:45   quote  deeplink  
Beste Feyenoord-fans,

Zoals de media doet vermoeden, komt het ontslag van Been als donderslag bij heldere hemel. Been zou nog steeds immens populair zijn, net zoals bij zijn aanstelling. Dat is absoluut niet waar! Heel veel supporters pruimden Been al maanden niet meer en hier liggen met name onderstaande oorzaken aan ten grondslag:

1. Been heeft een icoon als Makaay afgeserveerd en wilde vervolgens Koevermans... Als Makaay niet voldoet, waarom dan Danny Koevermans?

2. Geen enkele keer heeft Been een wissel gedaan die goed heeft uitgepakt.

3. Geruchten (en volgens het zéér goed ingelichte LunaticNews zelfs feiten) zijn er spelers die vinden dat er slecht word getraind. Onder andere de inmiddels vertrokken Wijnaldum en Luc Castaignos huurde zelfs een hulptrainer in, omdat hun conditie niet goed genoeg was. Tekenend voor het topsportklimaat van Feyenoord.

4. Willem van Hanegem. Been mag nog niet in zijn schaduw staan, als Willem zijn hulp aan bied neem je dat gewoon serieus ter overweging. Dat is geen motie van wantrouwen aan de technische staf, zolang je met de Kromme duidelijke afspraken maakt. Van Hanegem heeft zelf ook aangeven niet de opstelling te gaan bepalen of het roer 180 graden om te gooien, nee, de beste speler van Feyenoord ooit wilde alleen mee helpen. Hoe Been met deze situatie omging (alsof hij zich aangevallen voelde) is zeer triest voor beide Feyenoord iconen!

5. De nederlaag tegen PSV. Een dergelijke nederlaag is niet geheel aan het team te wijten. In die wedstrijd was pijnlijk te zien wat Been die jonge gasten allemaal geleerd had: helemaal niks wat dus resulteerde in angsthazen voetbal.

6. Het blijven ouwehoeren over zijn jonge selectie. Nooit hebben we uit Been zijn mond horen zeggen: vandaag hebben we kut gespeeld! Met deze selectie had je vorig seizoen gewoon van Excelsior, de Graafschap, VVV-Venlo en Willem II moeten winnen. Waar had je dan gestaan op de ranglijst?

De titel van dit topic heeft vooral betrekking tot de spelersgroep. Ron Vlaar heeft het heft in handen genomen en iedereen was voor. Alleen de net gearriveerde spelers als Ramsteijn, Nelom en Fernandez hadden geen mening (woorden van Martin van Geel, tussen de regels door!).
Ik vind het erg knap dat Vlaar dit heeft gedaan, nadat hij eerder heeft bijgetekend doet hij weer een (helden)daad, volledig in het belang van de club! Het is volgens LunaticNews (nogmaals: zeer goed ingelicht) een publiek geheim dat de spelers niet vonden dat er goed getraind werd. Ikzelf, tot een aantal maanden terug 100% pro Been, ben de training een aantal maal wezen bekijken. Hoe pijnlijk voor Been, het klopte nog ook. Leon Vlemmings leidt de training, Lodewijks traint de keepers. Been praat wat langs de lijn en coacht af en toe wat... Bij eenvoudige spelvormen vlogen de ballen om je oren en dat lijkt mij een teken dat er geen concentratie is, wat een trainer in mijn ogen van een speler moet eisen. Ook de korte duur van de training viel mij erg op (1,5 uur in die intensiteit???). Als laatste serieuze training voor een wedstrijd waarin de basis een partij tegen de reserves speelde, stonden bij de reserves alle spelers waar ze maar wilde. Biseswar linksbuiten, Cabral rechtsbuiten, van Haaren, Mokotjo, Martins Indi in de verdediging en Giovanni van Bronckhorst mocht zelfs voor de lol even opdraven als middenvelder. Binnen 5 minuten: 6-0 voor de basis, logisch met zulke tegenstand!

Been en zijn leermeester Leo Beenhakker zijn zeer charismatisch en iemand die niet beter weet gelooft hen meteen. Hoe Don Leo zich bij Feyenoord profileerde was stuitend en verdient verder geen uitleg. De verkapte poging het straatje van hemzelf en Been nog eens schoon te vegen door er in de media er een aantal cliché's uit te gooien is werkelijk lachwekkend. Hoe onafhankelijk is de Don eigenlijk? Is het wel correct dat hij de trainersfunctie van Feyenoord als besmet bestempeld als voorzitter van de CBV?

Martin van Geel heeft veel voetbal en gezond verstand. In de korte periode dat van Geel actief is, heeft die het al veel beter dan Beenhakker gedaan. Ik twijfel er ook niet aan dat van Geel dit in goede banen gaat leiden.

Op het moment is het allemaal niet ingewikkeld, we missen alleen maar een vervangbare trainer. Ik denk dat we er met zijn allen goed aan doen om de spelersgroep en het restant van de technische staf onvoorwaardelijk te steunen. De directie durft weer geen verantwoordig te nemen. Eerder moest Hofland al naar de RvC om Verbeek eruit er krijgen, die totaal niet klikte met de selectie. Nu heeft de directie het weer uit de klauwen laten lopen. Maar dat zij ongeschikt zijn weet inmiddels iedereen, behalve zij zelf.

Ondanks alles wil ik Mario Been nog bedanken. Het is niet geworden wat we ervan verwacht hebben, maar aan het Feyenoord-hart van Mario zal ik niet twijfelen. Het financiele gebaar dat Been nu naar Feyenoord maakt bevestigd dat. Als hij nog eens als trainer van een andere club in de Kuip komt, verdient die een applaus. Mario Been was voordat hij trainer werd al een begrip in de Feyenoord geschiedenis en dat verandert niet.

Dus daarom: Onvoorwaardelijke Liefde, Onvoorwaardelijke steun!

Met rood-witte groeten en leve Feyenoord 1!

Crisismanager
Royaal
 Royaal - woensdag 13 juli 2011 - 20:47   quote  deeplink  
goed stuk!
piet de paler
 piet de paler - woensdag 13 juli 2011 - 20:50   quote  deeplink  
Prima stuk
Rovert
 Rovert - woensdag 13 juli 2011 - 20:51   quote  deeplink  
Goed stuk!

Ik heb alleen maar de 1e regel gelezen alleen
Stylzz
 Stylzz - woensdag 13 juli 2011 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 - 20:51 schreef Rovert het volgende:
Goed stuk!

Ik heb alleen maar de 1e regel gelezen alleen
Goeie samenvatting!
Joszef
 Joszef - woensdag 13 juli 2011 - 20:54   quote  deeplink  
Als we er echt bovenop willen komen, moeten we de directie ook steunen. Negatief gezeik hebben we nu genoeg gehad, met het opstappen van Mario als dieptepunt. Iedereen moet de handen weer ineen slaan en alleen nog maar naar voren kijken.
Rovert
 Rovert - woensdag 13 juli 2011 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 - 20:54 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Goeie samenvatting!
het is me wel een drukte vandaag op headliner forum
de flh
 de flh - woensdag 13 juli 2011 - 21:29   quote  deeplink  
prima stuk
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 13 juli 2011 - 21:50   quote  deeplink  
En toen stonden ze op vielen elkaar in de armen en zongen Hand in Han kameraden etc
hotjumper
 hotjumper - woensdag 13 juli 2011 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 - 20:54 schreef Joszef het volgende:
Als we er echt bovenop willen komen, moeten we de directie ook steunen. Negatief gezeik hebben we nu genoeg gehad, met het opstappen van Mario als dieptepunt. Iedereen moet de handen weer ineen slaan en alleen nog maar naar voren kijken.
Ben ik niet met je eens, er gebeuren mij iets teveel dingen die "ze niet zagen aankomen" ze hebben duidelijk een groot gebrek aan visie.
Rovert
 Rovert - woensdag 13 juli 2011 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 - 22:02 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, er gebeuren mij iets teveel dingen die "ze niet zagen aankomen" ze hebben duidelijk een groot gebrek aan visie.
ik verdenk ze ervan dat ze niet goed weten wart visie is
hotjumper
 hotjumper - woensdag 13 juli 2011 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 juli 2011 - 22:03 schreef Rovert het volgende:

[..]

ik verdenk ze ervan dat ze niet goed weten wart visie is
Ik sta er elke keer van te kijken dat Gudde niet vergeet te ademen als hij aan het praten is... Twee dingen tegelijk lijken me al te hoog gegrepen voor hem.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 14 juli 2011 - 00:08   quote  deeplink  
Rare topictitel, als je een anti-Been stuk eronder zet.
Crisismanager
 Crisismanager - donderdag 14 juli 2011 - 21:35   quote  deeplink  
Henk ik schrijf ook:

Ondanks alles wil ik Mario Been nog bedanken. Het is niet geworden wat we ervan verwacht hebben, maar aan het Feyenoord-hart van Mario zal ik niet twijfelen. Het financiele gebaar dat Been nu naar Feyenoord maakt bevestigd dat. Als hij nog eens als trainer van een andere club in de Kuip komt, verdient die een applaus. Mario Been was voordat hij trainer werd al een begrip in de Feyenoord geschiedenis en dat verandert niet.

Dat is onvoorwaardelijke steun
RedWhiteBlack
 RedWhiteBlack - vrijdag 15 juli 2011 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2011 - 21:35 schreef Crisismanager het volgende:
Henk ik schrijf ook:

Ondanks alles wil ik Mario Been nog bedanken. Het is niet geworden wat we ervan verwacht hebben, maar aan het Feyenoord-hart van Mario zal ik niet twijfelen. Het financiele gebaar dat Been nu naar Feyenoord maakt bevestigd dat. Als hij nog eens als trainer van een andere club in de Kuip komt, verdient die een applaus. Mario Been was voordat hij trainer werd al een begrip in de Feyenoord geschiedenis en dat verandert niet.

Dat is onvoorwaardelijke steun
Dat gebaar komt een beetje laat vind je niet zijn zakken zijn al gevuld.
En onvoorwaardelijke steun ( als trainer) is als een groep kleuters begint te janken, dan loop je niet weg nee, dan geef je die snotapen een schop onder hun ballen en zeg er bij ga nu maar eens doen waarvoor je betaald word. presteren op het veld.

Ik hoor het hem nog zeggen ik loop niet weg, waar is ie nou dan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 juli 2011 door RedWhiteBlack --
Basta
 Basta - vrijdag 15 juli 2011 - 00:34   quote  deeplink  
Volgens mij is het ontslag van Been terecht. Geen beleving, geen automatismen, geen niks. Mario past spelers in in zijn heilige 4-4-3etc hier is al genoeg over gezeken. Lelijk is het feit dat er geen enkele trainert is behalve Co fctwente, die de mooiste club van Nederland nu voor weinig kan helpen, of het draagvlak heeft om te bouwen. Willem kan maar dan moet ie wel mee in de huidige tijd.Tis geweets dat we allemaal op zwarte voetbalschoenen van het merk Quick de pannen van het dak speelden weetjewel.
Daarom Gio WvH en RAYMOND MEULENSTEEN. Opstelling: Mulder, Dani. Vlaar, Vrij en Indi. Karim. Mokotjo, Fer en Clasie. Cisse en Fernandez. 1e 7 moet haalbaar zijn.
Phyxsius
 Phyxsius - vrijdag 15 juli 2011 - 01:11   quote  deeplink  
Wil er verder niks over zeggen, maar gaan we Makaay nou al een icoon noemen?

Ben altijd een fan van hem geweest
Maar de Moulijn dat was een icoon

Makaay?
Geweldige voetballer, kan onze spelers veel leren
Maar een icoon?
Overdrijven is ook een vak
ljl
 ljl - vrijdag 15 juli 2011 - 01:13   quote  deeplink  
Ik ben het gedeeltelijk eens met je stuk, alleen vind ik sommige punten wel kort door de bocht:

1) Totaal ander type speler, appels met peren vergelijken.

2) eens, iemand met een half oog kon af en toe zien dat het niet liep, maar geen wissels.

3) Lunatic nieuws geloof ik niet in dit geval, is makkelijk scoren natuurlijk. Wie dan ook gelijk heeft in deze, de spelers zelf hebben dit gedaan. Ik kan me herinneren dat Castaignos de leiding er vriendelijk aan herinnerde dat het contract niet rechtsgeldig was, dan weet je ook wel weer genoeg.

4) Als het al niet lekker loopt is alles behalve wat je wilt iemand die zo snel de weg naar de media zoekt. Van Hanegem klinkt goed als klankboord, maar als ie z'n zin niet krijgt zal hij snel wederom de media zoeken, dat is het laatste wat je wilt! Hierin snap ik Been!

5) Ik was verhinderd van deze wedstrijd te kijken, maar ik heb 't niet meer durven terug te kijken en vrolijk alle herinneringen aan de tussenstanden weg gezopen. Helaas niet gelukt, alleen kan ik hier geen eigen mening over vormen.

6) Eens. Maar, met oog op wat nu gebeurt is, had dat enig verschil gemaakt? Ik heb juist het idee gehad dat Been de spelers altijd heeft geprobeerd uit de wind te houden. Dus vind ik ook weer anders op te vatten.

Over de training gesproken, ik ben een aantal keer in Barcelona geweest en ook regelmatig naar trainingen wezen kijken. Het tempo wat daar vaak op de mat gelegd werd kon ik zelf nog wel volgen. Natuurlijk is dit geen vergelijking, alleen is dit niet tekenend voor een elftal. Een kleine herinnering.... de vorige trainer is door de spelers ontslagen, omdat de intensiteit te hoog was!

Sorry hoor, spelers moeten hun bek houden en spelen! Kein Gelul!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Onvoorwaardelijke Liefde, Onvoorwaardelijke Steun









0.0057358