|
|
@fey@010
|
|
|
Klopt helemaal, maar het proces moet nu wel doorgaan. Stilstand is achteruitgang ! |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Respecteer je mening,maar door al die randzaken verliezen we de essentie |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Klopt ook weer helemaal, minder aandacht voor de randzaken ! Belang van Feyenoord staat boven alles ! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Die 'rand'zaken zijn wel essentieel. Gaat om veilige toekomst Feyenoord. |
|
|
|
|
Ronaldihno
|
|
|
Ik denk serieus dat van Hanegem het gaat doen!!! Misschien samen met JP! Waarom niet? |
|
|
|
|
Ronaldihno
|
|
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Ik hoop alleen als adviseur/coach voor komend seizoen. Daarna doorpakken. |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Al diverse tweets op twitter met mededeling; positie van Gudde lijkt te wankelen.... |
|
|
|
|
Ronaldihno
|
|
|
Nou nu die laatste trap tegen stoel dan pleurt ie eindelijk om! |
|
|
|
|
Ronaldihno
|
|
|
Maar wie gaat hem dan eigenlijk opvolgen? Beenhakker!! |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Zonder randzaken geen hoofdzaak. Als er geen orde op zaken wordt gesteld hoeven ze ook niet meer te voetballen straks.... |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Doorpakken nu en de boel goed op de rails zetten !! |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Geloof me maar, steeds meer berichten. Gudde is het volgende slachtoffer..... |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
De positie van Eric Gudde bij Feyenoord wankelt. De veel bekritiseerde algemeen directeur van de Rotterdammers wordt binnenkort mogelijk opgevolgd door Martin van Geel, de technisch directeur die een dubbelrol moet gaan vervullen in Rotterdam-Zuid. Dat meldt Radio Rijnmond.
say no more.......... |
|
|
|
|
jacko
|
|
|
weleens aan micheal peridon gedacht .[TRUST] |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Ik denk dat de investeerders straks wel iemand naar voren schuiven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 juli 2011 door @fey@010 -- |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Naam is in principe niet zo belangrijk; als het maar een daadkrachtige leider is met een sterke persoonlijkheid en verstand van zaken die het belang van Feyenoord voorop stelt. |
|
|
|
|
jacko
|
|
|
iemand al aan michael peridom [trust] gedacht |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
nee gelukkig niet sorry michael ahum,,,jacko |
|
|
|
|
qwerto
|
|
|
quote: ja en we hebben besloten het niet te doen dus laat het vallen aub ! (en maak een nieuw acount aan Micheal ! we weten dat jij het bent ! |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
haha, yep jammer we hebben je door. We willen vanaf nu alleen capable mannen !! |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Lijkt er steeds meer op dat het voorgrond gaat worden.... |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Zo het is zondag, volgende episode in het Feyenoord verhaal......het lijkt er inderdaad op dat de vogende stap genomen gaat worden. Het vertrek van Gudde. |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
What's next ???.......aanstelling nieuwe trainer?...investeerders stellen bedrag ter beschikking?......van Geel dubbelrol?.... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote: dat is het beste wat ik de afgelopen 2 maanden heb gehoord! |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Ok, laten we die stap dan ook maar nemen...van Dobben ??? |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
quote: Inderdaad, ben benieuwd wat volgt..? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kroketten zijn randzaken, maar indirect van belang voor de hoofdzaken.
Fricandellen daarentegen... |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Zijn weinig daadkrachtige optreden rond het vertrek van trainer Mario Been heeft de positie van algemeen directeur Eric Gudde bij Feyenoord onhoudbaar gemaakt. Als hij vertrekt, volgt Martin van Geel hem mogelijk op. De huidige technisch directeur krijgt dan een dubbelrol.
Hiervan maakte Radio Rijnmond zaterdagmiddag melding. Volgens de Rotterdamse zender heeft Gudde zijn laatste krediet in De Kuip verspeeld. Commercieel directeur Mark Koevermans zou de beleidsbepaler zelfs openlijk afvallen.
Ook vanuit de raad van commissarissen wordt de druk op Gudde volgens het radiostation flink opgevoerd. Voormalig rvc-lid Boudewijn Poelmann zou eerder in de week een intern rapport hebben gelekt, waarin vernietigend werd geoordeeld over het optreden van voormalig technisch manager Peter Bosz, financieel directeur Onno Jacobs (inmiddels opgestapt) en Eric Gudde.
In het rapport zou staan, dat Gudde verantwoordelijk was voor het mislukken van een transfer van Jonathan De Guzman naar Manchester City, waardoor Feyenoord liefst 14,1 miljoen euro zou zijn misgelopen. Gudde zou geweigerd hebben een tussenpersoon te betalen en daarna de rvc verkeerd hebben voorgelicht. De Guzman verliet vorige zomer Feyenoord transfervrij voor Real Mallorca.
Op basis hiervan zou Poelman, die momenteel een rol speelt bij De Vrienden van Feyenoord, Gudde hebben willen ontslaan. Waar hij als lid van rvc hiervoor onvoldoende draagvlak had, zou hij nu binnen de investeerdersgroep meer steun krijgen.
De investeerders treden steeds meer op de voorgrond..... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ja, en of dat nou pure winst is.... |
|
|
|
|
@fey@010
|
|
|
Titel van topic wijzigen ? Investeerders nemen de regie over ? |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Ok, als Gudde dan toch zo perse moet vertrekken, en kennelijk niemand weet hoe het dan verder moet, stel ik voor de algemene leiding van de club de aankomende 5 jaar in handen van Pim Blokland te leggen. In een groot artikel in de NRC van afgelopen week, stelde PB dat het zijn planning is om zich over 5 jaar terug te trekken als investeerder. In die tijd is het wel de bedoeling dat Feyenoord al de aandelen van de VvF weer terug heeft gekocht - MET RENTE. Hoe kun je nu spreken van een schuldenvrij maken van de club op heel korte termijn, als die gezondmaking uit niets meer bestaat dan een gewone zakendeal in de vorm van een kortlopende lening (5 jaar)? Niemand weet om welke bedragen het eigenlijk nog gaat. Uiteindelijk 30 miljoen? Maar de schuld was op enig moment 43 miljoen. Dus hebben we het dan ook over een aandelenpakket van 43 miljoen? En moet de club dat dan in 5 jaar terugbetalen? Inclusief rente, hebben we het dan over een slordige 9 miljoen aflossing per jaar! Die 9 miljoen zal dan dus ook nog eens gevonden moeten worden in de huidige begroting. Welke sterke man heb jij in gedachten Pim, die en saneert, en daar bovenop nog eens 9 miljoen in de begroting vindt om de door de VvF verstrekte lening + Interest binnen 5 jaar terug te betalen. En dan ook nog in staat is om een selectie op de been te brengen die het legioen kan geven waar het nu al zo lang naar hunkert? Ik zou niet weten wie die onmogelijke klus zou kunnen klaren. Door jouw eigen plan, is er geen andere mogelijkheid dan om zelf echt verantwoordelijkheid te pakken. Het is tijd om kleur te bekennen Pim? Vind je zelf ook niet? Leg ons uit hoe jouw plan te realiseren is, - of, nog beter en moediger - voer het zelf uit!! Voor wie denkt dat ik bovenstaande uit mn duim heb gezogen, raad ik aan het genoemde artikel in de NRC goed te lezen. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op zondag 17 juli 2011 - 12:42 schreef Nick4F het volgende:Ok, als Gudde dan toch zo perse moet vertrekken, en kennelijk niemand weet hoe het dan verder moet, stel ik voor de algemene leiding van de club de aankomende 5 jaar in handen van Pim Blokland te leggen. In een groot artikel in de NRC van afgelopen week, stelde PB dat het zijn planning is om zich over 5 jaar terug te trekken als investeerder. In die tijd is het wel de bedoeling dat Feyenoord al de aandelen van de VvF weer terug heeft gekocht - MET RENTE. Hoe kun je nu spreken van een schuldenvrij maken van de club op heel korte termijn, als die gezondmaking uit niets meer bestaat dan een gewone zakendeal in de vorm van een kortlopende lening (5 jaar)? Niemand weet om welke bedragen het eigenlijk nog gaat. Uiteindelijk 30 miljoen? Maar de schuld was op enig moment 43 miljoen. Dus hebben we het dan ook over een aandelenpakket van 43 miljoen? En moet de club dat dan in 5 jaar terugbetalen? Inclusief rente, hebben we het dan over een slordige 9 miljoen aflossing per jaar! Die 9 miljoen zal dan dus ook nog eens gevonden moeten worden in de huidige begroting. Welke sterke man heb jij in gedachten Pim, die en saneert, en daar bovenop nog eens 9 miljoen in de begroting vindt om de door de VvF verstrekte lening + Interest binnen 5 jaar terug te betalen. En dan ook nog in staat is om een selectie op de been te brengen die het legioen kan geven waar het nu al zo lang naar hunkert? Ik zou niet weten wie die onmogelijke klus zou kunnen klaren. Door jouw eigen plan, is er geen andere mogelijkheid dan om zelf echt verantwoordelijkheid te pakken. Het is tijd om kleur te bekennen Pim? Vind je zelf ook niet? Leg ons uit hoe jouw plan te realiseren is, - of, nog beter en moediger - voer het zelf uit!! Voor wie denkt dat ik bovenstaande uit mn duim heb gezogen, raad ik aan het genoemde artikel in de NRC goed te lezen. Waar lees jij dat er over het aandelenpakket rente betaald moet worden? Het staat niet in het NRC artikel. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee dat had ik er ook niet uitgehaald. ik was t artikel al aan t terug zoeken of ik t gemist had. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op zondag 17 juli 2011 - 13:02 schreef Stylzz het volgende:Nee dat had ik er ook niet uitgehaald. ik was t artikel al aan t terug zoeken of ik t gemist had. Ik heb het voor de zekerheid nog een keer doorgelezen, maar het staat er echt niet. Wel dat Blokland hoopt, dat Feyenoord het pakket binnen 5 jaar terugkoopt. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
quote:Op zondag 17 juli 2011 - 13:01 schreef Els het volgende:[..] Waar lees jij dat er over het aandelenpakket rente betaald moet worden? Het staat niet in het NRC artikel. Beste Els. Daar heeft Pim Blokland nooit een geheim van gemaakt. De investeerders willen echt een rendement op hun kapitaalverstrekking, al omschreef Pim Blokland deze als "heel billijk". |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 17 juli 2011 - 13:07 schreef Nick4F het volgende:[..] Beste Els. Daar heeft Pim Blokland nooit een geheim van gemaakt. De investeerders willen echt een rendement op hun kapitaalverstrekking, al omschreef Pim Blokland deze als "heel billijk". Maar niet op de schulden die omgezet zijn in aandelen. Dat kan namelijk volgens mij helemaal niet? Rente op aandelen? Dat zou mooi zijn.. |
|
|
|
|
El Jardinero
|
|
|
Voor 1 augustus moet er een stabiele en duidelijk organisatie zijn, waardoor de VvF kan investeren! |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: Klinkt als een Onnoiaanse constructie |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
quote:Op zondag 17 juli 2011 - 13:06 schreef Els het volgende:[..] Ik heb het voor de zekerheid nog een keer doorgelezen, maar het staat er echt niet. Wel dat Blokland hoopt, dat Feyenoord het pakket binnen 5 jaar terugkoopt. Ok Els. Maar wat vind jij van die plannen van Pim Blokland? En zie jij echt goede mogelijkheden voor Feyenoord om op korte termijn weer in de top mee te doen met deze erfenis van de VvF? En wat vind je er dan van als Blokland zelf de regie zou moeten pakken over dit in mijn ogen niet bepaald ambitieuze plan? |
|
|
|
|
Let it Snoo
|
|
|
quote:Op zondag 17 juli 2011 - 13:08 schreef Stylzz het volgende:[..] Maar niet op de schulden die omgezet zijn in aandelen. Dat kan namelijk volgens mij helemaal niet? Rente op aandelen? Dat zou mooi zijn.. Is volgens mij wettelijk niet eens mogelijk, dan zou het in de vorm van een obligatie moeten zijn niet als aandelen. Misschien wel een dividenduitkering over het aandelenpakket wanneer er winst gedraaid wordt (5% winst ofzo?). |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ah het "ædificium Jacobi" |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 17 juli 2011 - 13:13 schreef Let it Snoo het volgende:[..] Is volgens mij wettelijk niet eens mogelijk, dan zou het in de vorm van een obligatie moeten zijn niet als aandelen. Misschien wel een dividenduitkering over het aandelenpakket wanneer er winst gedraaid wordt (5% winst ofzo?). Divident is logisch, maar rente op iets wat je aangekocht hebt is een beetje vreemd niet waar? |
|
|
|
|
Let it Snoo
|
|
|
Ja, moet volgens mij ook niet kunnen. Rente alleen over een lening, nu hebben zij een deel van de club in het bezit. Winstdeling is dan logisch, maar rente is niet mogelijk.Daarnaast was toch afgesproken dat de aandelen teruggekocht worden wanneer hiervoor de financiële mogelijkheid is? Looptijd van 5 jaar is wel heel kort. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
quote:Op zondag 17 juli 2011 - 13:08 schreef Stylzz het volgende:[..] Maar niet op de schulden die omgezet zijn in aandelen. Dat kan namelijk volgens mij helemaal niet? Rente op aandelen? Dat zou mooi zijn.. En toch beste Stylzz hebben de VvF het zo mooi bedacht. Feyenoord kan de aandelen terugkopen tegen een "geringe" meerprijs. Hoe dat dan geregeld wordt, weet ik niet. Of ze jaarlijks rente moeten betalen, of dat de eindafrekening komt bij de terugkoop van de aandelen. Maar vast staat dat de club een overeenkomst heeft met de VvF, waarin is opgenomen dat de financieele injectie NIET gratis is. In een tijd van economische onzekerheid, en uiterst lage kredietvergoedingen, hebben de VvF wellicht toch een aardig en zekere deal gesloten. Toch heb ik hoop in de loyaliteit van zeker Pim Blokland. Vandaar mijn voorstel om de club gedurende zijn bemoeienissen in zijn handen te leggen. Met uiteraard een uiterst deskundige staf om hem heen. Van Geel is in mijn ogen sowieso al top. |
|
|
|