BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Investeerders op de achtergrond ???

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 17:52   quote  deeplink  
Klopt helemaal, maar het proces moet nu wel doorgaan. Stilstand is achteruitgang !
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 16 juli 2011 - 17:54   quote  deeplink  
Respecteer je mening,maar door al die randzaken verliezen we de essentie
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 17:57   quote  deeplink  
Klopt ook weer helemaal, minder aandacht voor de randzaken ! Belang van Feyenoord staat boven alles !
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 16 juli 2011 - 18:09   quote  deeplink  
Die 'rand'zaken zijn wel essentieel. Gaat om veilige toekomst Feyenoord.
Ronaldihno
 Ronaldihno - zaterdag 16 juli 2011 - 18:11   quote  deeplink  
Ik denk serieus dat van Hanegem het gaat doen!!! Misschien samen met JP! Waarom niet?
Ronaldihno
 Ronaldihno - zaterdag 16 juli 2011 - 18:14   quote  deeplink  
Van Hanegem wordt het!'n
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 18:15   quote  deeplink  
Ik hoop alleen als adviseur/coach voor komend seizoen. Daarna doorpakken.
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 18:23   quote  deeplink  
Al diverse tweets op twitter met mededeling; positie van Gudde lijkt te wankelen....
Ronaldihno
 Ronaldihno - zaterdag 16 juli 2011 - 18:28   quote  deeplink  
Nou nu die laatste trap tegen stoel dan pleurt ie eindelijk om!
Ronaldihno
 Ronaldihno - zaterdag 16 juli 2011 - 18:33   quote  deeplink  
Maar wie gaat hem dan eigenlijk opvolgen? Beenhakker!!
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 16 juli 2011 - 18:36   quote  deeplink  
Zonder randzaken geen hoofdzaak. Als er geen orde op zaken wordt gesteld hoeven ze ook niet meer te voetballen straks....
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 18:39   quote  deeplink  
+1
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 18:39   quote  deeplink  
Doorpakken nu en de boel goed op de rails zetten !!
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 18:50   quote  deeplink  
Geloof me maar, steeds meer berichten. Gudde is het volgende slachtoffer.....
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 18:53   quote  deeplink  
De positie van Eric Gudde bij Feyenoord wankelt. De veel bekritiseerde algemeen directeur van de Rotterdammers wordt binnenkort mogelijk opgevolgd door Martin van Geel, de technisch directeur die een dubbelrol moet gaan vervullen in Rotterdam-Zuid.
Dat meldt Radio Rijnmond.

say no more..........
jacko
 jacko - zaterdag 16 juli 2011 - 19:00   quote  deeplink  
weleens aan micheal peridon gedacht .[TRUST]
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 16 juli 2011 - 19:01   quote  deeplink  
Ja, vooral niet doen
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 19:02   quote  deeplink  
Ik denk dat de investeerders straks wel iemand naar voren schuiven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 juli 2011 door @fey@010 --
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 19:06   quote  deeplink  
Naam is in principe niet zo belangrijk; als het maar een daadkrachtige leider is met een sterke persoonlijkheid en verstand van zaken die het belang van Feyenoord voorop stelt.
jacko
 jacko - zaterdag 16 juli 2011 - 19:08   quote  deeplink  
iemand al aan michael peridom [trust] gedacht
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 19:09   quote  deeplink  
nee gelukkig niet sorry michael ahum,,,jacko
qwerto
 qwerto - zaterdag 16 juli 2011 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2011 - 19:08 schreef jacko het volgende:
iemand al aan michael peridom [trust] gedacht
ja en we hebben besloten het niet te doen dus laat het vallen aub ! (en maak een nieuw acount aan Micheal ! we weten dat jij het bent !
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 16 juli 2011 - 19:52   quote  deeplink  
haha, yep jammer we hebben je door. We willen vanaf nu alleen capable mannen !!
Els
 Els - zaterdag 16 juli 2011 - 19:53   quote  deeplink  
Lijkt er steeds meer op dat het voorgrond gaat worden....
@fey@010
 @fey@010 - zondag 17 juli 2011 - 11:13   quote  deeplink  
Zo het is zondag, volgende episode in het Feyenoord verhaal......het lijkt er inderdaad op dat de vogende stap genomen gaat worden. Het vertrek van Gudde.
@fey@010
 @fey@010 - zondag 17 juli 2011 - 11:29   quote  deeplink  
What's next ???.......aanstelling nieuwe trainer?...investeerders stellen bedrag ter beschikking?......van Geel dubbelrol?....
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 17 juli 2011 - 11:30   quote  deeplink  
Betere kroketten!
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 17 juli 2011 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 11:30 schreef FR-Henk het volgende:
Betere kroketten!
dat is het beste wat ik de afgelopen 2 maanden heb gehoord!
@fey@010
 @fey@010 - zondag 17 juli 2011 - 11:34   quote  deeplink  
Ok, laten we die stap dan ook maar nemen...van Dobben ???
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 17 juli 2011 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 11:34 schreef @fey@010 het volgende:
Ok, laten we die stap dan ook maar nemen...van Dobben ???
eens
@fey@010
 @fey@010 - zondag 17 juli 2011 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2011 - 19:53 schreef Els het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat het voorgrond gaat worden....
Inderdaad, ben benieuwd wat volgt..?
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 17 juli 2011 - 11:48   quote  deeplink  
Kroketten zijn randzaken, maar indirect van belang voor de hoofdzaken.

Fricandellen daarentegen...
@fey@010
 @fey@010 - zondag 17 juli 2011 - 12:09   quote  deeplink  
Zijn weinig daadkrachtige optreden rond het vertrek van trainer Mario Been heeft de positie van algemeen directeur Eric Gudde bij Feyenoord onhoudbaar gemaakt. Als hij vertrekt, volgt Martin van Geel hem mogelijk op. De huidige technisch directeur krijgt dan een dubbelrol.

Hiervan maakte Radio Rijnmond zaterdagmiddag melding. Volgens de Rotterdamse zender heeft Gudde zijn laatste krediet in De Kuip verspeeld. Commercieel directeur Mark Koevermans zou de beleidsbepaler zelfs openlijk afvallen.

Ook vanuit de raad van commissarissen wordt de druk op Gudde volgens het radiostation flink opgevoerd. Voormalig rvc-lid Boudewijn Poelmann zou eerder in de week een intern rapport hebben gelekt, waarin vernietigend werd geoordeeld over het optreden van voormalig technisch manager Peter Bosz, financieel directeur Onno Jacobs (inmiddels opgestapt) en Eric Gudde.

In het rapport zou staan, dat Gudde verantwoordelijk was voor het mislukken van een transfer van Jonathan De Guzman naar Manchester City, waardoor Feyenoord liefst 14,1 miljoen euro zou zijn misgelopen. Gudde zou geweigerd hebben een tussenpersoon te betalen en daarna de rvc verkeerd hebben voorgelicht. De Guzman verliet vorige zomer Feyenoord transfervrij voor Real Mallorca.

Op basis hiervan zou Poelman, die momenteel een rol speelt bij De Vrienden van Feyenoord, Gudde hebben willen ontslaan. Waar hij als lid van rvc hiervoor onvoldoende draagvlak had, zou hij nu binnen de investeerdersgroep meer steun krijgen.

De investeerders treden steeds meer op de voorgrond.....
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 17 juli 2011 - 12:10   quote  deeplink  
Ja, en of dat nou pure winst is....
@fey@010
 @fey@010 - zondag 17 juli 2011 - 12:10   quote  deeplink  
Titel van topic wijzigen ? Investeerders nemen de regie over ?
Nick4F
 Nick4F - zondag 17 juli 2011 - 12:42   quote  deeplink  
Ok, als Gudde dan toch zo perse moet vertrekken, en kennelijk niemand weet hoe het dan verder moet, stel ik voor de algemene leiding van de club de aankomende 5 jaar in handen van Pim Blokland te leggen. In een groot artikel in de NRC van afgelopen week, stelde PB dat het zijn planning is om zich over 5 jaar terug te trekken als investeerder. In die tijd is het wel de bedoeling dat Feyenoord al de aandelen van de VvF weer terug heeft gekocht - MET RENTE. Hoe kun je nu spreken van een schuldenvrij maken van de club op heel korte termijn, als die gezondmaking uit niets meer bestaat dan een gewone zakendeal in de vorm van een kortlopende lening (5 jaar)? Niemand weet om welke bedragen het eigenlijk nog gaat. Uiteindelijk 30 miljoen? Maar de schuld was op enig moment 43 miljoen. Dus hebben we het dan ook over een aandelenpakket van 43 miljoen? En moet de club dat dan in 5 jaar terugbetalen? Inclusief rente, hebben we het dan over een slordige 9 miljoen aflossing per jaar! Die 9 miljoen zal dan dus ook nog eens gevonden moeten worden in de huidige begroting. Welke sterke man heb jij in gedachten Pim, die en saneert, en daar bovenop nog eens 9 miljoen in de begroting vindt om de door de VvF verstrekte lening + Interest binnen 5 jaar terug te betalen. En dan ook nog in staat is om een selectie op de been te brengen die het legioen kan geven waar het nu al zo lang naar hunkert? Ik zou niet weten wie die onmogelijke klus zou kunnen klaren. Door jouw eigen plan, is er geen andere mogelijkheid dan om zelf echt verantwoordelijkheid te pakken. Het is tijd om kleur te bekennen Pim? Vind je zelf ook niet? Leg ons uit hoe jouw plan te realiseren is, - of, nog beter en moediger - voer het zelf uit!!
Voor wie denkt dat ik bovenstaande uit mn duim heb gezogen, raad ik aan het genoemde artikel in de NRC goed te lezen.
Milo
 Milo - zondag 17 juli 2011 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2011 - 13:50 schreef Stylzz het volgende:
Let op. Nu gaan ze m vragen en wil ie niet.meer.
Els
 Els - zondag 17 juli 2011 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 12:42 schreef Nick4F het volgende:
Ok, als Gudde dan toch zo perse moet vertrekken, en kennelijk niemand weet hoe het dan verder moet, stel ik voor de algemene leiding van de club de aankomende 5 jaar in handen van Pim Blokland te leggen. In een groot artikel in de NRC van afgelopen week, stelde PB dat het zijn planning is om zich over 5 jaar terug te trekken als investeerder. In die tijd is het wel de bedoeling dat Feyenoord al de aandelen van de VvF weer terug heeft gekocht - MET RENTE. Hoe kun je nu spreken van een schuldenvrij maken van de club op heel korte termijn, als die gezondmaking uit niets meer bestaat dan een gewone zakendeal in de vorm van een kortlopende lening (5 jaar)? Niemand weet om welke bedragen het eigenlijk nog gaat. Uiteindelijk 30 miljoen? Maar de schuld was op enig moment 43 miljoen. Dus hebben we het dan ook over een aandelenpakket van 43 miljoen? En moet de club dat dan in 5 jaar terugbetalen? Inclusief rente, hebben we het dan over een slordige 9 miljoen aflossing per jaar! Die 9 miljoen zal dan dus ook nog eens gevonden moeten worden in de huidige begroting. Welke sterke man heb jij in gedachten Pim, die en saneert, en daar bovenop nog eens 9 miljoen in de begroting vindt om de door de VvF verstrekte lening + Interest binnen 5 jaar terug te betalen. En dan ook nog in staat is om een selectie op de been te brengen die het legioen kan geven waar het nu al zo lang naar hunkert? Ik zou niet weten wie die onmogelijke klus zou kunnen klaren. Door jouw eigen plan, is er geen andere mogelijkheid dan om zelf echt verantwoordelijkheid te pakken. Het is tijd om kleur te bekennen Pim? Vind je zelf ook niet? Leg ons uit hoe jouw plan te realiseren is, - of, nog beter en moediger - voer het zelf uit!!
Voor wie denkt dat ik bovenstaande uit mn duim heb gezogen, raad ik aan het genoemde artikel in de NRC goed te lezen.
Waar lees jij dat er over het aandelenpakket rente betaald moet worden? Het staat niet in het NRC artikel.
Stylzz
 Stylzz - zondag 17 juli 2011 - 13:02   quote  deeplink  
Nee dat had ik er ook niet uitgehaald. ik was t artikel al aan t terug zoeken of ik t gemist had.
Els
 Els - zondag 17 juli 2011 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:02 schreef Stylzz het volgende:
Nee dat had ik er ook niet uitgehaald. ik was t artikel al aan t terug zoeken of ik t gemist had.
Ik heb het voor de zekerheid nog een keer doorgelezen, maar het staat er echt niet. Wel dat Blokland hoopt, dat Feyenoord het pakket binnen 5 jaar terugkoopt.
Nick4F
 Nick4F - zondag 17 juli 2011 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:01 schreef Els het volgende:

[..]

Waar lees jij dat er over het aandelenpakket rente betaald moet worden? Het staat niet in het NRC artikel.
Beste Els. Daar heeft Pim Blokland nooit een geheim van gemaakt. De investeerders willen echt een rendement op hun kapitaalverstrekking, al omschreef Pim Blokland deze als "heel billijk".
Stylzz
 Stylzz - zondag 17 juli 2011 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:07 schreef Nick4F het volgende:

[..]

Beste Els. Daar heeft Pim Blokland nooit een geheim van gemaakt. De investeerders willen echt een rendement op hun kapitaalverstrekking, al omschreef Pim Blokland deze als "heel billijk".
Maar niet op de schulden die omgezet zijn in aandelen. Dat kan namelijk volgens mij helemaal niet?
Rente op aandelen? Dat zou mooi zijn..
El Jardinero
 El Jardinero - zondag 17 juli 2011 - 13:10   quote  deeplink  
Voor 1 augustus moet er een stabiele en duidelijk organisatie zijn, waardoor de VvF kan investeren!
hotjumper
 hotjumper - zondag 17 juli 2011 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:08 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Rente op aandelen? Dat zou mooi zijn..
Klinkt als een Onnoiaanse constructie
Nick4F
 Nick4F - zondag 17 juli 2011 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:06 schreef Els het volgende:

[..]

Ik heb het voor de zekerheid nog een keer doorgelezen, maar het staat er echt niet. Wel dat Blokland hoopt, dat Feyenoord het pakket binnen 5 jaar terugkoopt.
Ok Els. Maar wat vind jij van die plannen van Pim Blokland? En zie jij echt goede mogelijkheden voor Feyenoord om op korte termijn weer in de top mee te doen met deze erfenis van de VvF? En wat vind je er dan van als Blokland zelf de regie zou moeten pakken over dit in mijn ogen niet bepaald ambitieuze plan?
Let it Snoo
 Let it Snoo - zondag 17 juli 2011 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:08 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Maar niet op de schulden die omgezet zijn in aandelen. Dat kan namelijk volgens mij helemaal niet?
Rente op aandelen? Dat zou mooi zijn..
Is volgens mij wettelijk niet eens mogelijk, dan zou het in de vorm van een obligatie moeten zijn niet als aandelen. Misschien wel een dividenduitkering over het aandelenpakket wanneer er winst gedraaid wordt (5% winst ofzo?).
Stylzz
 Stylzz - zondag 17 juli 2011 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:10 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Klinkt als een Onnoiaanse constructie
Ah het "ædificium Jacobi"
Stylzz
 Stylzz - zondag 17 juli 2011 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:13 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Is volgens mij wettelijk niet eens mogelijk, dan zou het in de vorm van een obligatie moeten zijn niet als aandelen. Misschien wel een dividenduitkering over het aandelenpakket wanneer er winst gedraaid wordt (5% winst ofzo?).
Divident is logisch, maar rente op iets wat je aangekocht hebt is een beetje vreemd niet waar?
Let it Snoo
 Let it Snoo - zondag 17 juli 2011 - 13:17   quote  deeplink  
Ja, moet volgens mij ook niet kunnen. Rente alleen over een lening, nu hebben zij een deel van de club in het bezit. Winstdeling is dan logisch, maar rente is niet mogelijk.Daarnaast was toch afgesproken dat de aandelen teruggekocht worden wanneer hiervoor de financiële mogelijkheid is? Looptijd van 5 jaar is wel heel kort.
Nick4F
 Nick4F - zondag 17 juli 2011 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2011 - 13:08 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Maar niet op de schulden die omgezet zijn in aandelen. Dat kan namelijk volgens mij helemaal niet?
Rente op aandelen? Dat zou mooi zijn..
En toch beste Stylzz hebben de VvF het zo mooi bedacht. Feyenoord kan de aandelen terugkopen tegen een "geringe" meerprijs. Hoe dat dan geregeld wordt, weet ik niet. Of ze jaarlijks rente moeten betalen, of dat de eindafrekening komt bij de terugkoop van de aandelen. Maar vast staat dat de club een overeenkomst heeft met de VvF, waarin is opgenomen dat de financieele injectie NIET gratis is. In een tijd van economische onzekerheid, en uiterst lage kredietvergoedingen, hebben de VvF wellicht toch een aardig en zekere deal gesloten.
Toch heb ik hoop in de loyaliteit van zeker Pim Blokland. Vandaar mijn voorstel om de club gedurende zijn bemoeienissen in zijn handen te leggen. Met uiteraard een uiterst deskundige staf om hem heen. Van Geel is in mijn ogen sowieso al top.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Investeerders op de achtergrond ???









0.0083870