BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Blokland woedend,Gudde stelselmatig beschadigt

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 18 juli 2011 - 10:18   quote  deeplink  
Pim Blokland en Boudewijn Poelmann, beiden behorend tot de investeerdersgroep Vrienden van Feyenoord (VvF), benadrukken dat de berichten dat algemeen directeur Eric Gudde ter discussie zou staan, 'volkomen onzin' zijn.

Het lijkt er helaas op dat enkele journalisten het tot hun hoofddoel hebben gemaakt Eric Gudde stelselmatig te beschadigen met onzinnige beweringen. Dit soort kwalijke insinuaties zijn te treurig voor woorden. Mensen, maar ook de club, worden steeds weer onnodig negatief in het nieuws gebracht
Pim Blokland

Interim-trainers Leon Vlemmings (l) en Patrick Lodewijks.
Volgens berichtgeving op Radio Rijnmond zou Gudde eerdaags struikelen over een rapport dat Poelmann in 2008 zou hebben opgesteld. In dat epistel zou staan dat Gudde, samen met toenmalig technisch directeur Peter Bosz, de interesse van Manchester City in Jonathan de Guzman verkeerd zou hebben ingeschat. Die inschattingsfout zou Feyenoord veertien miljoen hebben gekost.

Poelmann, destijds nog commissaris bij Feyenoord, reageert geprikkeld vanaf zijn vakantieadres: 'Dat rapport zou ik dan wel eens willen lezen. Het lijkt me buitengewoon boeiend, want ik heb zo'n rapport nooit gemaakt en ik heb ook nooit een dergelijk rapport van een ander gezien', aldus de geldschieter tegenover het AD.

Gudde blijft
Pim Blokland is woedend over het feit dat Eric Gudde in een kwaad daglicht is gesteld. 'Eric staat niet ter discussie', zegt Blokland, 'maar ik kan wel aan de gang blijven, want het lijkt er helaas op dat enkele journalisten het tot hun hoofddoel hebben gemaakt Eric stelselmatig te beschadigen met onzinnige beweringen. Dit soort kwalijke insinuaties zijn te treurig voor woorden. Mensen, maar ook de club, worden steeds weer onnodig negatief in het nieuws gebracht.'

Exit Vlemmings en Lodewijks
Assistent-trainers onder Mario Been, Leon Vlemmings en Patrick Lodewijks, zullen na het aanstellen van een nieuwe trainer zo goed als zeker uit de Kuip verdwijnen. Voor club-icoon Giovanni van Bronckhorst lijkt er nog wel een weg terug. Maar dat ook de 106-voudig international een zeer nare smaak heeft overgehouden aan de spelersrevolte in Ermelo, is overduidelijk.

Vlemmings hield het zaterdag in Barendrecht kort. 'Het lijkt mij niet dat het vertrouwen er van vandaag op morgen weer is,' vertelde de oefenmeester. 'Dat is een proces waar tijd overheen gaat. De factor vertrouwen in de organisatie heeft een enorme tik gekregen.'

De directie van Feyenoord weet dat het trio Vlemmings, Lodewijks en Van Bronckhorst diep gekrenkt is door het feit dat de spelersopstand heeft plaatsgevonden. Daarnaast deed het de trainersstaf extra veel pijn dat Mario Been niet werd gered, iets dat volgens technisch directeur Martin van Geel niet meer tot de mogelijkheden behoorde. Morgen komt de raad van commissarissen bij elkaar om de strategie rond de opvolging van Been te bespreken. Tot gisteravond is er met geen enkele kandidaat gesproken, al lieten diverse trainers via hun zaakwaarnemer of tussenpersonen wel weten geïnteresseerd te zijn in de vacature van Mario Been.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 18 juli 2011 - 10:20   quote  deeplink  
tsja
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 juli 2011 - 10:29   quote  deeplink  
Leuk man, voetbal!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 18 juli 2011 - 10:29   quote  deeplink  
hahahaha ja mooi man
hotjumper
 hotjumper - maandag 18 juli 2011 - 10:32   quote  deeplink  
wat betreft het journaille hebben ze wel een punt, het valt mij op dat de laatste tijd steeds meer nieuws gemaakt wordt.
craven
 craven - maandag 18 juli 2011 - 11:28   quote  deeplink  
hehehehe
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 juli 2011 - 15:26   quote  deeplink  
Pijlen gaan nu op de volgende:

http://www.lunaticnews.nl/nieuws/raymond-salomon-minister-van-censuur/

Over de innige band tussen het Algemeen Dagblad en Raymond Salomon, voormalig zakelijk hoofdredacteur van het AD en thans Manager Marketing, Media & Communicatie bij Feyenoord die een kleine 11.000 euro per maand op mag strijken, hebben wij al eerder geschreven. Na afloop van de oefenwedstrijd tegen BVV Barendrecht werd weer pijnlijk duidelijk hoe verstikkend de wurggreep is waarin Salomon met name het Algemeen Dagblad reeds lange tijd heeft.

Waar het Algemeen Dagblad op haar website aanvankelijk namelijk melding maakte van het door RTV Rijnmond wereldkundig gemaakte nieuws dat de positie van Eric Gudde wankelt, was dit bericht korte tijd later plots van AD.nl verdwenen. Onder druk van juist, Raymond Salomon. Over FeyeNoord-Korea en onafhankelijke journalistiek gesproken. Nog gekker is het vandaag geworden waarin het AD openlijk Rijnmond afvalt en de Rijnmond verslaggevers. En dat terwijl AD Columnist Chris van Nijnatten in 2009 hetzelfde verhaal al schreef. Pikant, want AD kiest nu ZEER opzichtig de kant van Feyenoord, terwijl ze zelf dit bericht een aantal jaar geleden dus ook al de wereld in hebben geholpen. De sportredactie van AD zet zichzelf hiermee weg als een marionettenkabinet van eerste klas.

Die eerder genoemde Raymond Salomon doet overigens momenteel verwoede pogingen de media te laten geloven dat de Varkenoordgroep de spelersgroep zou hebben opgehitst tegen Mario Been, wat uiteindelijk zelfs tot het vertrek van de trainer zou hebben geleid. Daar dit pure kolder is, maken wij verder geen woorden vuil aan deze onzin van Salomon. Wel verklaart het direct de opmerking van Chris van Nijnatten in zijn column in het Algemeen Dagblad van donderdag jongstleden:

Daarbij is het ook lekker meegenomen dat de spraakmakende voorhoede van het Legioen er zijn goedkeuring aan heeft gehecht, als die voorhoede al niet betrokken was bij de architectuur van Beens aftocht.

Gelukkig nemen steeds minder mensen Raymond Salomon serieus. En terecht. Over zijn functioneren bij Feyenoord kunnen -en zullen?- wij nog wel een aardig boekje open doen, voor nu houden we het bij het citaat van Johan Derksen -weliswaar niet onze vriend, maar wel een goede bekende in het voetbaljournalistieke wereldje- in zijn column d.d. 22 december 2008, enkele maanden na de aanstelling van Raymond Salomon:

Tot overmaat van ramp haalde de club AD-journalist Raymond Salomon binnen als woordvoerder. Een man zonder voetbalervaring die door zijn voormalige vakgenoten totaal niet serieus wordt genomen.

Exemplarisch voor de tanende macht van Raymond Salomon is het feit dat de media plots wél in de rij staan om het verhaal van de Varkenoordgroep aan te horen

http://www.lunaticnews.nl/nieuws/raymond-salomon-minister-van-censuur-2/

Op 16 april 2008 wordt op Feyenoord.nl het volgende nieuws bekend:

Raymond Salomon treedt per 1 juli bij Feyenoord in dienst als manager media & communicatie. Salomon (42) komt over van het Algemeen Dagblad, waar hij op dit moment zakelijk hoofdredacteur is. Bij Feyenoord zal hij de afdelingen media en klantenservice gaan aansturen en zal hij zorg moeten dragen voor een optimale in- en externe communicatie in de breedste zin van het woord. Daarnaast wordt Salomon eerste woordvoerder van Feyenoord.

In hetzelfde bericht geeft Salomon direct al blijk van zijn zelfingenomenheid: De club is al enige tijd bezig met een enorme professionaliseringsslag en ik ben blij dat ik daar mijn steentje aan kan bijdragen, licht Salomon zijn overstap toe. Andersom hoop ik dat de club profijt kan trekken uit de ervaring die ik in de loop der jaren heb opgedaan. Daarnaast is het voor mij een droom om een dergelijke functie die heel goed bij mijn kwaliteiten past uit te gaan oefenen bij de club waar ik al vele jaren op de tribune te vinden ben.

Zijn geglibber & geslijm lijkt vruchten af te werpen: de directie vond blijkbaar dat hij geweldig werk deed waardoor hij gepromoveerd werd tot Manager Marketing, Media en & Communicatie. Oftewel: Marketing wordt aan zijn portefeuille toegevoegd. Lees: Raymond Salomon gaat meer verdienen, hij stijgt naar een salaris van maar liefst € 11.000 euro per maand en verdient daarmee een verkapt spelerssalaris. De promotie en aanstelling is helemaal ongeloofwaardig, want de affaire Veerle Schrier en de grote ontevredenheid onder supporters over de Feyenoord Klantenservice (Tegenwoordig: Service & Tickets) in het algemeen heeft bewezen dat Salomon ongeschikt is als manager. Over steentjes bijdragen gesproken.

Later blijkt dat zijn promotie toch niet helemaal op goede grond gebaseerd was: Zo geven Gudde en Koevermans tijdens een bijeenkomst op Varkenoord d.d. 4 november 2010 aan dat er in het verleden wel eens te paniekerig, te negatief is gereageerd. Beterschap wordt beloofd, wij vroegen ons hardop af op welke grond Raymond dan wel niet gepromoveerd was, daar had men natuurlijk geen antwoord op. Wel gaf men aan dat er meer zal worden opengestaan voor suggesties, de communicatie naar het Legioen zal verbeteren en klachten van supporters zullen beter behandeld worden. Helaas bleef het bij woorden woorden met een zeer korte houdbaarheidsdatum.

Nog geen dag later blijkt namelijk andermaal dat Salomon niet geschikt is voor zijn functie. Een ooggetuigenverslag:

5 november 2010 Het geen Feyenoord (perscommuniqué) nu op de site had gezet was de doodsteek voor het plan om ook de supporters bij het investeringsverhaal te betrekken. Zo knullig en zo tegen de haren instrijkend,Om het perscommuniqué te onderscheppen en te wijzigen volgen er wild west taferelen op de gang en in kantoren van de directie kamers.

In de voormalige brasserie in het Maasgebouw zit een aantal supporters over de club te kletsen zoals dat wel vaker het geval was. Plots komt daar iemand van de FSV aangelopen. Een papier in zijn rechterhand. En wel op zo een manier dat hij dit liever niet vasthield. Hij gaf het aan één van de aanwezige supporters. Dit heeft Feyenoord net op hun site gezet. De betrokken supporter leest het en een vloek ontsnapt aan zijn mond. Een andere supporter begint ook te lezen en voordat hij uitgelezen was, was hij al richting directieburelen gestormd. Gevolgd door de supporter die het persbericht als eerste had gelezen.

In de gang van directie was Joris van Benthem het slachtoffer. Dit gaat nu van de site af werd hem toegebeten. Joris vroeg nog waarom en dat is hem haarfijn uitgelegd. Het persbericht zou moeten aansluiten op hetgeen de avond ervoor tussen een aantal supporters en de VvF was overeengekomen. Hetgeen Feyenoord nu op de site had gezet was de doodsteek voor het plan om ook de supporters bij het investeringsverhaal te betrekken. Zo knullig en zo tegen de haren instrijkend.

Raymond Salomon kon het persbericht niet verwijderen, want die zat in een persconferentie. Uiteindelijk is een techneut gevonden die het bericht van de Feyenoordsite heeft gehaald. Ondertussen werden de supporterssites benaderd die het bericht al hadden overgenomen met het verzoek dit onmiddellijk te verwijderen om een hele hoop ellende te voorkomen. Hetgeen geschiedde.

Aan Joris gevraagd of zijn computer mocht worden gebruikt. We schrijven het persbericht zelf wel. Ondertussen was ook een derde supporter aangeschoven. Jacobs kwam zijn kamer uit en zag ineens drie supporters in de gang die daar stonden te wachten totdat Joris zijn bureau had leeg geruimd. Jacobs sprong van schrik letterlijk een halve meter achteruit. Gudde is stilletjes ook nog voorbij geschoven, maar die durfde niets te zeggen. Nee, de supporters bepalen niet het beleid, maar schrijven wel een persbericht uit naam van Feyenoord in het Maasgebouw op de computer van de huisjurist.

Binnen tien minuten was het persbericht klaar! Joris gaf aan dat Salomon dit nog wel moest goedkeuren. De drie supporters gingen in afwachting hiervan nog een bakkie troost drinken. Na een kleine twintig minuten kwam Salomon met het persbericht in zijn handen aangelopen. Mag dit wel op de site? vroeg hij. Het persbericht werd door de supporters doorgelezen en zij vonden het een prima stuk. Goed persbericht, maar het is wel plagiaat zeiden de supporters lachend. Het door de supporters geschreven bericht was nagenoeg onverkort overgenomen. Even later stond het volgende op de officiële Feyenoordsite:

VvF, SUPPORTERS EN FEYENOORD STELLEN SAMEN INVESTERINGSPLAN OP

Door de Vrienden van Feyenoord (VvF) worden alle Feyenoordsupporters en sympathisanten in de gelegenheid gesteld deel te nemen aan het plan om Feyenoord te voorzien van een verdere kapitaalinjectie. Dit is gisterenavond besloten in een vergadering onder leiding van Pim Blokland, de woordvoerder en vertegenwoordiger van de VvF. Hierbij waren alle geledingen van de Feyenoordsupporters aanwezig, van de Feyenoord Supportersvereniging tot aan Het Legioen, alsmede directieleden van Feyenoord.

Komende tijd wordt het plan uitgewerkt in een eendrachtige samenwerking tussen de VvF, Feyenoord, de Feyenoord Supportersvereniging en Het Legioen. Hierbij dient de nodige zorgvuldigheid te worden betracht, zeker ten aanzien van fiscale- en juridische consequenties. De verwachting is dat het plan eind deze maand kan worden gelanceerd.

Gelet op de bereidheid die op dit moment in dit kader getoond wordt onder de Feyenoord aanhang en de eendrachtige samenwerking tussen club, supporters en de VvF, is Feyenoord er van overtuigd dat dit plan een succes gaat worden. Daarom ook nog een keer de oproep aan supporters verder geen individuele initiatieven te ontplooien en nog even geduld te hebben totdat het plan is gelanceerd. Feyenoord is er trots op dat zo velen de club financieel willen steunen.

Waarom we dit allemaal beschrijven? Raymond Salomon is een goede vriend van Boudewijn Poelmann en hoopt zo in zijn zeteltje te kunnen blijven zitten. Raymond Salomon bemoeit zich continu met de dagelijkse leiding, passeert bestuursleden bij het nemen van beslissingen, is zo onkundig dat simpele supporters hem moeten corrigeren en als laatste helpt hij de ene na de andere leugen de wereld in. Zo verkondigde hij dat de Varkenoordgroep de beloftefinale bewust heeft laten ontsporen, heeft hij binnen de club de gevleugelde uitspraak dat supporters niets zijn en op het moment van schrijven verteld hij aan een ieder die het wil horen dat de Varkenoordgroep de gehele selectie heeft opgezet tegen Been. Raymond Salomon geeft aan alles en iedereen leiding, als er een stuk geschreven moet worden mag Gido Vader dat doen voor minder dan de helft salaris, en als Gido op vakantie is moeten supporters zijn vuile zaakjes opknappen.

Niets? Of een hele afscheidsfruitmand?!
_____________________________

Frappant is dat er nergens gezegd word, wat er dan wel niet in het eerste persbericht stond. Dit terzijde.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 18 juli 2011 - 15:31   quote  deeplink  
Ich habe Kopfschmerzen
FR-Han
 FR-Han - maandag 18 juli 2011 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2011 - 15:31 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ich habe Kopfschmerzen
tijd voor fr-esther!!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 18 juli 2011 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2011 - 15:36 schreef obiku010 het volgende:

[..]

tijd voor fr-esther!!!
of der freund :)
Suijltje
 Suijltje - maandag 18 juli 2011 - 15:47   quote  deeplink  
Geld is macht: Blokland?
Alles wat nu speelt is triest, maar wat moeten/kunnen/mogen wij als Feyenoordfans/supporters???????
Het enige wat wij willen, is dat Feyenoord weer lekker meedraait!
Al dat gezeik er omheen interesseerd me bar weinig!
Als (lijkt gvd Piet de Paler wel!) IK de nodige miljoenen had, stond Feyenoord ewr rooskleuriger bij dan nu!
Maar, zoals ik al zei en zoals iedereen wel weet: het draait gvd alleen maar om geld!!!!!!
Ik word hier zoooooooo simpel van!
Suijltje
 Suijltje - maandag 18 juli 2011 - 15:57   quote  deeplink  
En dan mag Blokland wél woedend worden?
En wij dan?
j bruijnes
 j bruijnes - maandag 18 juli 2011 - 16:18   quote  deeplink  
maar ik meend te weten als dat gudde zij dat met het weekend de trainer bekend zou gaan worden.waar wacht mijn feyenoord dan nog op.
Suijltje
 Suijltje - maandag 18 juli 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2011 - 16:18 schreef j bruijnes het volgende:
maar ik meend te weten als dat gudde zij dat met het weekend de trainer bekend zou gaan worden.waar wacht mijn feyenoord dan nog op.
Dát bedoel ik dus, men laat ons in het ongewisse!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 18 juli 2011 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2011 - 16:18 schreef j bruijnes het volgende:
maar ik meend te weten als dat gudde zij dat met het weekend de trainer bekend zou gaan worden.waar wacht mijn feyenoord dan nog op.
Als je nu maar geen uitspraken gaat doen waarvan jij
zegt dat het bij de hooligans hoort he...
Voor je het weet bombadeerd jij jezelf tot hooli...
Rotterdam22
 Rotterdam22 - maandag 18 juli 2011 - 16:37   quote  deeplink  
blokland heeft nog maar weinig waargemaakt nog niks eigen geld er ingestoken. echte supporter met zo veel geld zou allang een speler hebben gekocht. hij en een paar vriendjes moeten toch makkelijk 40 miljoen regelen en zo niet heeft die niks te zoeken op die plek waar die zit. hij moet is over ze eigen positie denken
de kromme2
 de kromme2 - maandag 18 juli 2011 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2011 - 16:37 schreef Rotterdam22 het volgende:
blokland heeft nog maar weinig waargemaakt nog niks eigen geld er ingestoken. echte supporter met zo veel geld zou allang een speler hebben gekocht. hij en een paar vriendjes moeten toch makkelijk 40 miljoen regelen en zo niet heeft die niks te zoeken op die plek waar die zit. hij moet is over ze eigen positie denken
heb jij al die tijd onder een steen gezeten of zo ?
hij heeft al 3 spelers gekocht !
Rotterdam22
 Rotterdam22 - maandag 18 juli 2011 - 16:43   quote  deeplink  
wie dan??
piet
 piet - maandag 18 juli 2011 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2011 - 16:43 schreef Rotterdam22 het volgende:
wie dan??
Dani fernandez, Sekou cisse en Mokotjo.
Rotterdam22
 Rotterdam22 - maandag 18 juli 2011 - 17:05   quote  deeplink  
misschien alleen dani dan daarna heeft hij cisse gehaald en alle risicos bij feyenoord gelegd bij winst voor cisse is het voor hem bij verlies van cisse ze 3 miljoen zou feyenoord daar voor op draaien... goeie vriend is dat en mokotjo is uit de eigen jeugd. mischien heeft hij die deal zo gemaakt na fernandez die gelijk alleas afscheurde maar dan nog dat doe je dat niet als vriend
de kromme2
 de kromme2 - maandag 18 juli 2011 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2011 - 17:05 schreef Rotterdam22 het volgende:
misschien alleen dani dan daarna heeft hij cisse gehaald en alle risicos bij feyenoord gelegd bij winst voor cisse is het voor hem bij verlies van cisse ze 3 miljoen zou feyenoord daar voor op draaien... goeie vriend is dat en mokotjo is uit de eigen jeugd. mischien heeft hij die deal zo gemaakt na fernandez die gelijk alleas afscheurde maar dan nog dat doe je dat niet als vriend
waar haal jij die info vandaan ?
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 18 juli 2011 - 19:23   quote  deeplink  
Linkerduim.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Blokland woedend,Gudde stelselmatig beschadigt









0.0044941