|
|
ferfan
|
|
|
Als je koeman een jaartje of 4 er nog bij kan houden dan is het gegarandeerd dat we een keer kampioen worden. Hoeplijk houd hij er net zoveel plezier in als het afgelopen jaar, dan komt het echt goed moet deze club... Het komt sowieso goed, maar denk dat de lijn die koeman heeft toch echt de juiste is.. vanuit een sterke achterhoede je weg naar voren banen.. dat is hetgeen wat de hele club momenteel doet en daar is erg veel draagvlak voor..... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Waardeloze mening, niet op voetbalkennis gestoeld. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord 'oefent' donderdag tegen Excelsior
Feyenoord en Excelsior maken donderdag van het vrije weekend gebruik door tegen elkaar te oefenen. De ontmoeting tussen de Rotterdamse clubs vindt plaats op Varkenoord en maakt deel uit van de training van Feyenoord. Het betreft geen officiële oefenwedstrijd. Wegens interlandverplichtingen ontbreekt een groot deel van de Feyenoord-selectie en zal trainer Ronald Koeman voornamelijk reserve- en jeugdspelers inzetten. Naar verwachting treedt Excelsior wel in de sterkst mogelijke opstelling aan. De ploeg van coach Leon Vlemmings bestaat onder andere uit enkele huurlingen van Feyenoord.
Mogelijk verschijnen beide elftallen in het trainingstenue. Wel zal er twee keer 45 minuten worden gespeeld. Het 'oefenduel' staat om 11:00 uur op het programma en is gratis toegankelijk voor publiek. Op welk veld de trainingspartij zal worden afgewerkt is niet bekend. Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman baalt van oefenduel
Feyenoord speelde gisteren zonder de uitgevlogen internationals een dramatische oefenwedstrijd tegen Excelsior. De ploeg van Ronald Koeman creëerde nauwelijks kansen en kreeg op Varkenoord met 1-4 klop van de kleine broer uit Kralingen. Ik zie geen enkele reden om te reageren, mopperde Ronald Koeman tegenover het Algemeen Dagblad gistermiddag na de oorwassing tegen Excelsior. De trainer baalde zichtbaar van het spel van zijn ploeg, maar vooral het uitlekken van de oefenwedstrijd zat Koeman dwars. Hij wilde in alle rust de van blessures teruggekeerde spelers ritme op laten doen en enkele talenten aan het werk zien. Maar tweets van jonge spelers zorgden uiteindelijk toch nog voor extra toeloop op Varkenoord.
Van een gewoon trainingspotje was overigens geen enkele sprake op Varkenoord. Beide ploegen kwamen in officieel tenue het veld op en werden begeleid door arbitrage vanuit de KNVB. De stadionclub startte in de sterkt mogelijke formatie.
Ik snap wel dat ze het stil wilden houden, aldus de door Feyenoord aan Excelsior verhuurde Manu. Zij spelen niet met het sterkste team en dan gebeurt dit. Dat is natuurlijk niet leuk voor hen. Het goede nieuws voor Feyenoord was de terugkeer van Mathijsen die één uur meespeelde. Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman kritisch na zege op VVV
Feyenoord boekte zondag voor het eerste in 21 jaar tijd een uitoverwinning op VVV-Venlo. Trainer Ronald Koeman had vooraf verwacht dat een zege voor een goed gevoel zou zorgen bij hem, maar na afloop van de 2-3 winst moest hij anders concluderen. Koeman was niet te spreken over het optreden van zijn ploeg, wat voornamelijk te wijten was aan de eerste twintig minuten van de wedstrijd. In die fase heb ik me ook zelf afgevraagd wat we de afgelopen dagen allemaal hebben gedaan en gezegd, vertelde hij. Datgene is namelijk niet aangekomen bij de ploeg. Wat we lieten zien was Feyenoord-onwaardig.
De vroege 2-0 achterstand was reden voor Koeman om binnen een half uur spelen een eerste wissel door te voeren. Guyon Fernandez werd het kind van de rekening. Hij moest plaats maken voor John Goossens. Natuurlijk is het pijnlijk als je zo snel wordt gewisseld, maar ik wilde dat het hele elftal zich voelde zoals Guyon, stelde Koeman. Er waren meer spelers rijp voor een wissel.
De wissel van Fernandez bood Goossens de gelegenheid om zijn officiële debuut te maken voor Feyenoord. Koeman was te spreken over het optreden van de middenvelder. Ik ben sowieso gecharmeerd van zijn spel, omdat hij een speler is die de bal vrijwel altijd naar de juiste kleur speelt. Het was mooi voor hem dat hij met een assist betrokken was bij de gelijkmaker. Tegen die tijd was Feyenoord al in het zadel geholpen door een benutte strafschop van Lex Immers. Ik vond de overtreding op hem zwaar gestraft, maar dat bood ons de kans om terug in de wedstrijd te komen, zei Koeman. De tweede helft gingen wij beter voetballen en waren we de bovenliggende ploeg. Dankzij een paar goede goals sleepten we de overwinning binnen. Dit zijn heel belangrijke punten voor ons, al moeten we concluderen dat het niet tegen zat voor ons vandaag. Volgende week staat voor Feyenoord de Klassieker tegen Ajax op het programma. Koeman verwacht dat hij voor die wedstrijd weer kan beschikken over Ruben Schaken, die bijna fit is na een knieblessure. Stefan de Vrij zal maandagavond een helft spelen in de competitiewedstrijd van Jong Feyenoord/Excelsior tegen Jong FC Groningen. Mocht de verdediger dat duel en de daarop volgende trainingen goed doorstaan, dan is hij mogelijk inzetbaar tegen Ajax. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
heeft vandaag t licht gezien......
we gaan meedoen...... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nog wat meer mensen terug straks, gaat het weer helemaal goed komen.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
De Vrij terug (?), BRUNO maar de LB. Beste verdediging van Nederland.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 oktober 2012 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tja Leon gaf het ook al terecht aan de Vrij zal nog niet fit zijn, heeft totaal geen wedstrijdritme dus ik denk ook niet dat we hem zondag tegen de joden aan de bak zien, jammer.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Kan zo t nederlands elftal in. |
|
|
|
|
detrapstaandervanvak
|
|
|
Als we zondag weer winnen, ben ik van mening dat Ronald Koeman echt een HELE goede trainer is.....we staan gelijk met de joden, de jeugd blijft maar doorstromen, nee ik zeg..HUP FEYENOORD en HUP KOEMAN!!! |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Tja ...
Hopelijk kan De Vrij spelen en kan BMI dan naar LB i.p.v. Nelom. Als Koeman dan ook met Singh (i.p.v. Leerdam) en Goossens (i.p.v. Verhoek, tenminste als Schaken fit is en dus op rechts speelt) durft te beginnen, verwacht ik een heel mooi resultaat! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 22 oktober 2012 - 22:02 schreef JanM het volgende:[..] Tja ... Hopelijk kan De Vrij spelen en kan BMI dan naar LB i.p.v. Nelom. Als Koeman dan ook met Singh (i.p.v. Leerdam) en Goossens (i.p.v. Verhoek, tenminste als Schaken fit is en dus op rechts speelt) durft te beginnen, verwacht ik een heel mooi resultaat! eens... en als de vrij niet fit is,kan goossens voor nelom.. dat is n elftal! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'Ajax blijft kwetsbaar'
Met acht bonuspunten werkt Feyenoord ontspannen toe naar De Klassieker tegen Ajax, zondag in De Kuip. De ploeg van Ronald Koeman pakte meer punten tegen opponenten die vorig seizoen nog een probleem waren: FC Utrecht (drie punten), Heracles (twee punten), NEC (drie punten), FC Groningen (één punt) en VVV-Venlo (drie punten). Alleen bij Vitesse verloor de ploeg waar het vorig seizoen won, zodat Feyenoord bij de afrekening acht punten meer heeft. 'Dat is goed,' zegt Ronald Koeman. 'Maar het is alleen wat waard als we net zoals vorig seizoen ook tegen de topploegen punten blijven pakken. Nou, we krijgen er twee achter elkaar nu: Ajax-thuis en FC Twente uit. We kunnen dus aan de bak, maar ik geloof er wel in, hoor.' Koeman heeft Ajax dit seizoen geregeld zien spelen. Het is in vorm een goede ploeg die fantastisch kan voetballen, maar ze blijven kwetsbaar. Dat zag je ook weer tegen Heracles Almelo. Dan laten ze het op wilskracht afweten. Voor Feyenoord liggen daar mogelijkheden, al zullen wij ook top moeten zijn. Je kunt Ajax en Feyenoord wel met elkaar vergelijken, de situatie is redelijk herkenbaar. Ze zijn jong, wij ook. Dat leidt tot wisselvalligheid.' 'Maar als wij koel en zakelijk kunnen spelen en doen wat we moeten doen, kunnen we de wedstrijd gewoon winnen. We leven er gefocust naar toe. Wat dat betreft ben ik blij dat we qua punten staan waar we staan, omdat we van de eerste negen wedstrijden er toch zes uit hebben gespeeld. Als je dan vijfde staat met evenveel punten als Ajax, is dat niet zo slecht. Maar we moeten die lijn wel doortrekken nu.' bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ronald Koeman denkt dat Jean-Paul van Gastel alle kwaliteiten heeft om in de toekomst Feyenoords hoofdcoach te worden.
De huidige assistent kent bijna alle spelers die uit de jeugdopleiding doorstromen naar het eerste elftal omdat hij zelf als coach werkte in de Feyenoord Academy. Van Gastel doet er alles aan om de banden tussen de jeugdtrainers en de technische staf van het eerste elftal te versterken.
Koeman: JP was bij mijn komst naar Feyenoord de man die ik erbij wilde hebben. De club wilde dat ook. Ik wist dat hij goed bij de jeugd werkte en dat hij zijn ervaringen zou meebrengen. Ik ga vaak op hem af. Hij weet hoe spelers zich ontwikkelen. Ik ken de spelers uit de A-junioren en Jong Feyenoord ook, maar JP heeft ze onder zijn hoede gehad. Hij kent hun verleden en karakter. Daar is hij fantastisch in. Ik ga blind op hem af.
Of hij het kan overnemen als ik stop? Ja. Hij heeft de ambitie ook om een ploeg te leiden. Nu voelt hij zich happy in deze rol bij Feyenoord en kan veel ervaring opdoen. Bron:FRFanatic |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman ziet Feyenoord ook nu weer groeien
De basis elf van Feyenoord die afgelopen zondag begon aan het duel met Ajax verschilde op acht posities van de ploeg die de Amsterdammers vorig seizoen in De Kuip met 4-2 versloeg. Toch had het elftal van Ronald Koeman opnieuw kunnen winnen. Op basis van de kans verhouding was dat verdiend geweest. Zegt de trainer. Maar ik kan leven met het gelijkspel en zeker met de manier waarop we voor de dag zijn gekomen. Je ziet en proeft aan alles dat ook dit Feyenoord een enorme ontwikkeling doormaakt. Meer nog dan het vertoonde spel, beviel Koeman de veerkracht en de volwassenheid van zijn team. Ik heb toch wel angstige momenten gekend, bekent de coach. We speelden met een andere ploeg dan vorig jaar een zelfde soort wedstrijd als toen tegen Ajax. Opnieuw kwamen we op achterstand en in zon fase kan het ook misgaan.
Het publiek schreeuwt je naar voren, je kunt uit je organisatie gaan lopen, ruimtes weggeven en voordat je het weet op een onoverbrugbare achterstand staan. Maar wij bleven gedisciplineerd, de organisatie bleef intact en dat vind ik toch knap. Ajax speelde in fases goed zonder dat ze gevaarlijk werden. Dat zegt iets over de ontwikkeling van ons elftal. Bron:FR12 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Leerdam verbannen aub. verhuur m maar als nanny 80 uur per week,of zet ergens achter t station,als schandknaapje. |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Leerdam alleen op tribune plaats laten vinden.
Of inbrengen om hem te laten uitfluiten. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Koetje blijft een goede trainer maar ook hem gaan we uitfluiten over 1 jaar dus erg vergankelijk die roem en eer |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 20:44 schreef piet de paler het volgende:Koetje blijft een goede trainer maar ook hem gaan we uitfluiten over 1 jaar dus erg vergankelijk die roem en eer Dan is ie alweer weg man. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gewoon de rest van zijn contract op non-actief zetten.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'Denk dat Leerdam al nieuwe club heeft'
Het besluit van Ronald Koeman om Kelvin Leerdam buiten zijn ploeg te houden als gevolg van diens keuze om een aanbieding van Feyenoord naast zich neer te leggen, kon niet rekenen op het goedkeuren van spelersvakbond de VVCS.
Tegenover de camera's van Eredivisie Live licht Koeman zijn besluit toe. "Ik heb aangegeven dat een ander in zijn positie zal spelen, want ik vind de aanbieding die Feyenoord hem heeft gedaan meer dan goed", verklaart de ervaren oefenmeester. "Ik denk ook dat hij al een andere club heeft en hij ziet zijn toekomst niet bij Feyenoord. Dan is het mijn recht als trainer van Feyenoord om daar een jongen neer te zetten die wel tot de toekomst behoort." Bron:Elfvoetbal |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ronald Koeman: "Clasie was ook naar de bank verbannen"
Ronald Koeman heeft aangegeven voor een andere speler op het middenveld te kiezen, nu Kelvin Leerdam zijn aflopende contract niet zal gaan verlengen. De oefenmeester noemt zijn besluit een principekwestie. "Ik had die keuze ook gemaakt als het om Bruno Martins Indi of Jordy Clasie zou zijn gegaan. Zo principieel ben ik wel ja", vertelt Ronald Koeman aan de NOS. Ruud Vormer en Tonny Vilhena komen nu in beeld voor de vacante positie op het middenveld. Leerdam is bezig aan zijn vijfde seizoen in Rotterdam en was pas vorig seizoen een vaste waarde. De 22-jarige middenvelder speelde dit seizoen al tien competitieduels. Bron:Voetbalcentraal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 november 2012 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
7 internationals en drie spelers van jong oranje kun je opstellen.... dan moet je gewoon geen calimero meer spelen...
zeker niet als je pelle en ook nog goossens hebt!' gewoon minimaal top drie. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman beseft: "Het blijkt dat we momenteel tekort komen"
Ronald Koeman baalde na het met 3-0 verloren duel met FC Twente hevig. De trainer van Feyenoord zag zijn ploeg een aantal fouten maken en was daar niet blij mee, zo vertelde hij in gesprek met De Telegraaf.
"Natuurlijk was het niet alleen de fout van Kostas Lamprou, want het was een samenspel met het centrale duo, maar hij kwam er slecht uit", analyseerde Koeman de derde tegentreffer, die het doel in glibberde. "Als een keeper alert is, moet hij er beter bij zitten. Maar dat was hij niet, zoals wel meer spelers bij ons."
"Het gaat in topwedstrijden om de beslissende momenten. Voor de goal waren we niet scherp genoeg en we stonden te slapen bij twee van de drie goals. Dit soort wedstrijden wordt beslist op dat soort momenten. Het blijkt dat we momenteel tekort komen. Niet vorige week tegen Ajax, maar eerder wel tegen PSV en nu ook tegen FC Twente." Bron:Soccernews |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Groot partijspel op de donderdagochtend training
De selectie van Feyenoord heeft donderdagochtend met een grote groep een training afgewerkt, in de aanloop naar de komende thuiswedstrijd tegen Roda JC Kerkrade. Trainer Ronald Koeman kon op Varkenoord beschikken over in totaal 27 spelers, die over drie teams verdeeld werden. Terwijl de ene groep een rondo afwerkte, namen de andere twee teams het in een groot partijspel tegen elkaar op. Erwin Mulder, Ruben Schaken en Bruno Martins Indi ontbraken op Varkenoord, terwijl de van een blessure herstellende Sekou Cissé onder leiding van hersteltrainer Marcel Cas individueel trainde.
Naast de A-junioren Boy de Jong en Lucas Woudenberg nam ook assistent-trainer Giovanni van Bronckhorst deel aan het partijspel, waar het fanatisme vanaf spatte. De aanwezige toeschouwers langs het trainingsveld zagen dat het speltempo continu hoog lag, terwijl de trainers Koeman en Van Gastel volop aanwijzingen gaven. Met de wedstrijd tegen Roda JC van aanstaande zondag breekt er voor Feyenoord een periode aan waarin in zes weken tijd maarliefst vijf thuiswedstrijden op het programma staan. In totaal speelt de ploeg van Ronald Koeman tot aan de winterstop nog zeven competitieduels. Feyenoord kan in De Kuip bogen op zeer goede statistieken. De ploeg is in eigen huis al een jaar ongeslagen. De laatste keer dat er verloren werd was op 5 november 2011. Toen was N.E.C. met 0-1 te sterk voor Feyenoord. Sindsdien won Feyenoord elf wedstrijden in De Kuip en werd er in eigen stadion vier keer gelijk gespeeld. Feyenoord werkt aanstaande zaterdag om 10.30 uur de afsluitende training af in aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Roda JC. Vrijdagochtend vindt er een besloten training plaats. Feyenoord tegen Roda JC wordt zondag om 14.30 uur gespeeld in De Kuip. Bron:Feyenoord.nl |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'Vormer heeft moeite, Leerdam mag verhaal doen'
Feyenoord-trainer Ronald Koeman kan dit weekend toch weer beschikken over Bruno Martins Indi. De verdediger, die ook door Louis van Gaal werd geselecteerd voor het oefenduel met Duitsland aanstaande woensdag, is hersteld van een voedselvergiftiging en trainde vandaag gewoon mee. "Alleen Erwin Mulder en Sekou Cissé zijn niet fit", blikte de coach vooruit op het thuisduel met Roda JC. "Bruno is niet meer ziek." Koeman zei verder zich te ergeren aan de toenemende kritiek op Joris Mathijsen, de linkspoot die overigens ook door Van Gaal werd opgeroepen. "Het stoort mij dat er in de media kritiek is op één persoon. De nederlaag tegen Twente was een collectief verhaal."
Koeman kiest op het middenveld opnieuw voor Tonny Vilhena. "Hij speelde prima tegen Twente, hij blijft daar staan. Ruud Vormer heeft er moeite mee om reserve te zijn. Maar hij traint maximaal, gaat daar goed mee om." En zijn reactie op het Leerdam-verhaal in het Algemeen Dagblad: "Kelvin heeft het recht zijn verhaal te doen. Daar wou ik het bij laten." Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Volgens Koeman zijn we verder dan vorig seizoen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Koeman bracht Roda terug in de wedstrijd.. Feyenoord staat 3-1 voor en Roda krijgt een hoekschop,Koeman houd Schaken aan de praat langs de zijlijn...Schaken z`n mannetje loopt weg uit zijn rug terwijl Koeman nog aan de praat is met Schaken...Het mannetje krijgt de bal vanuit een corner en Schaken is te laat ..Hij krult hem voor en de 3-2 is gemaakt! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 11 november 2012 - 21:43 schreef Leon FR1908 het volgende:Koeman bracht Roda terug in de wedstrijd.. Feyenoord staat 3-1 voor en Roda krijgt een hoekschop,Koeman houd Schaken aan de praat langs de zijlijn...Schaken z`n mannetje loopt weg uit zijn rug terwijl Koeman nog aan de praat is met Schaken...Het mannetje krijgt de bal vanuit een corner en Schaken is te laat ..Hij krult hem voor en de 3-2 is gemaakt! Als Koeman een lekker blond wijf op de tribune ziet, mag Schaken dat ook best weten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Maar dan wil ik het ook wel weten.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Sportjournalist Mikos Gouka van het Algemeen Dagblad heeft na de wedstrijd van Feyenoord tegen Roda JC (5-2) gereageerd op de kritiek van Ronald Koeman.
De trainer van Feyenoord sprak over een hetze van de krant tegen Feyenoorder Joris Mathijsen. Mikos Gouka: 'Ik vind de reactie van Koeman behoorlijk overdreven, misschien geeft dit wel aan dat er wel echt een probleem is rondom de persoon van Mathijsen.'
Ronald Koeman neemt het op voor Joris Mathijsen. Hij beschuldigt het Algemeen Dagblad van stemmingmakerij richting de centrale verdediger. 'Als je tot drie keer toe iets plaatst over Mathijsen, dan vind ik dat stemmingmakerij,' zegt Koeman tegenover RTV Rijnmond.
Mikos Gouka: 'Ik hoor Koeman spreken over drie stukken in de krant, volgens mij waren het er maar twee. Mathijssen is een speler die gehaald is als meerwaarde voor het elftal en dat is hij nog niet geweest, al speelde hij tegen Roda niet slecht. Dit hebben we het maandag opgeschreven in een opiniepeiling van Chris van Nijnatten en we hebben zaterdag een verhaal gemaakt waarin keurig de feiten naar voren zijn gebracht. Hierin stond ook wat hij goed heeft gedaan, maar het is anders gevallen,' aldus de journalist van het Algemeen Dagblad. Bron:FRFanatic |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Martin Koeman: 'Tussen Van Gaal en Ronald is het prima'
Ronald Koeman heeft het naar zijn zin als trainer van Feyenoord, maar volgens vader Martin Koeman zou de 49-jarige oefenmeester nog eens aan de slag willen gaan bij zijn ex-club Barcelona of als bondscoach van het Nederlands elftal. Met de huidige keuzeheer van Oranje, Louis van Gaal, kan Koeman junior weer door één deur, nadat de twee sinds hun gezamenlijke tijd bij Ajax overhoop lagen.
Terwijl Van Gaal destijds moest vertrekken als technisch directeur, bleef Koeman in Amsterdam zitten als trainer. De onenigheid die daardoor ontstond is sinds een gesprek in augustus echter uit de wereld. Vader Koeman was aanwezig toen de bondscoach na het Europese duel tussen Feyenoord en Dynamo Kiev een toenaderingspoging deed. Tussen Van Gaal en Ronald is het prima, vertelt Koeman aan NUsport.
Zoon Ronald, die tussen 1989 en 1995 de clubkleuren van Barça verdedigde, liet zich in het verleden ontvallen graag nog eens als trainer terug te keren in Catalonië. Of dat er nog van komt weet Koeman senior niet. Barcelona mag altijd bellen, dat denk ik wel, maar ik hoor hem er niet meer over. Een andere optie is dat de Feyenoord-trainer bondscoach wordt. Maar dat hangt ook van het niveau van de selectie af. Ik vind dat Van Gaal het knap doet. Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman laakt verdediging Feyenoord: "Het is te slap"
Feyenoord won afgelopen zondag in De Kuip met ruime cijfers van Roda JC Kerkrade (5-2). Trainer Ronald Koeman baalde flink van het feit dat de Rotterdammers beide treffers tegen kreeg uit hoekschoppen. De oud-international ergert zich aan het verdedigen van de Stadionclub bij standaardsituaties.
"Dat betekent dus dat we vrijwel iedere wedstrijd een goal incasseren uit een corner of vrije trap. Ik vind dat onacceptabel, want je kunt niet zeggen dat we een gebrek aan lengte hebben, met Graziano Pellè, Lex Immers, Joris Mathijsen, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. Dat we dan toch makkelijk doelpunten tegen krijgen, is een gebrek aan scherpte en instelling", analyseert Koeman tegenover Voetbal International.
"Als jij niet kunt koppen, dan je tegenstander ook niet", vervolgt de oefenmeester. "Het is te slap, al moet ik Roda JC nageven dat het de vrije trappen waaruit die twee goals kwamen wel heel goed en scherp aansneed. Maar in zijn totaliteit ben ik niet tevreden. Verdedigend zal het bij ons beter moeten." Bron:Voetbalcentraal |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: Regelmatige overwinning
Hoewel Feyenoord zondagmiddag geen moment in problemen kwam tegen Willem II en een afgemeten 3-0 overwinning boekte, was Ronald Koeman na afloop niet geheel tevreden over het vertoonde spel. De trainer constateerde dat zijn ploeg met name in de eerste helft in een hoger tempo had kunnen spelen. Al met al hebben we een regelmatige overwinning geboekt, maar er had nog wel een doelpuntje bij gemogen, vertelde hij tijdens de persconferentie in de Fred Blankemeijerzaal.
Dat Feyenoord voor rust niet lekker in de wedstrijd kwam, had volgens Koeman voor een deel te maken met de manier waarop Graziano Pellè werd bespeeld door Willem II. Graziano is dit seizoen heel belangrijk voor ons, dus het is logisch dat tegenstanders zich op hem gaan instellen. Wij hadden daar vandaag moeite mee. Als dat zo is, moet je omschakelen en meer naar de zijkanten spelen, maar de eerste helft voerden we dat niet goed uit. De tweede helft werden de buitenspelers meer in het spel betrokken, waardoor Feyenoord ook meer dreiging creëerde, waarbij de ploeg binnen een kwartier na rust op 3-0 kwam. Beide goals die in de tweede helft vielen kwamen op naam van Pellè. Hij heeft veel vertrouwen en wist dat zijn momenten zouden komen, zei Koeman. De trainer was tevreden over het feit dat zijn ploeg voor het eerst sinds september van dit jaar geen tegendoelpunt kreeg. Daar was de afgelopen weken ook bewust aan gewerkt tijdens de training. Zo waren we vandaag alerter bij standaardsituaties dan vorige week, vertelde de trainer. Lex Immers ging zondag voortijdig naar de kant wegens een knieblessure. Koeman liet na afloop van de wedstrijd weten dat er nog geen duidelijkheid is over de ernst van zijn blessure. We moeten afwachten hoe hij er morgen voor staat.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman maakt van De Kuip weer onneembare vesting
Onder het bewind van trainer Ronald Koeman is Feyenoord hard bezig om van de eigen Kuip weer een onneembare vesting te maken. Sinds de 1-0 nederlaag tegen NEC van 5 november 2011 verloren de Rotterdammers geen thuiswedstrijd meer. Zodoende is Feyenoord inmiddels zeventien thuiswedstrijden zonder nederlaag. Vier daarvan eindigden in een gelijkspel, de overige dertien duels werden vanzelfsprekend gewonnen. Zodoende heeft de Stadionclub inmiddels de langst lopende thuisreeks van alle Eredivisieclubs.
Dat Feyenoord dit seizoen goed presteert in eigen huis, is met name te danken aan Lex Immers en Graziano Pellè. Het duo met acht goals gedeeld clubtopscorer nam tot dusver liefst dertien van de achttien goals in thuiswedstrijden voor zijn rekening. Pellè maakte er zeven, Immers zes.
Erwin Koeman In de 21ste eeuw kwam het nog nooit voor dat Feyenoord in De Kuip zo lang geen competitiewedstrijd verloor. Tussen 22 mei 2005 en 12 maart 2006 bleef Feyenoord onder Erwin Koeman vijftien duels zonder nederlaag. Met Bert van Marwijk aan het roer zette de Club van Zuid in 2002 en 2003 eenzelfde reeks neer.
De laatste keer dat Feyenoord op eigen veld langer zonder nederlaag bleef was in de jaren negentig in de periode onder Arie Haan. Van 26 oktober 1995 tot en met 14 oktober 1997 leverden 35 thuiswedstrijden 25 overwinningen en tien gelijke spelen op.
Overigens is dat bij lange na geen benadering van het clubrecord, dat Feyenoord tussen 26 december 1967 en 30 oktober 1971 op 65 wedstrijden zette. Het Eredivisierecord is nog altijd in handen van PSV, dat tussen 17 september 1983 en 4 maart 1989 liefst 93 thuisduels op rij niet verloor. Bron:FR12., |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Er is bij Feyenoord een professioneel klimaat ontstaan'
Ronald Koeman staat niet onwelwillend tegenover een contractverlenging bij Feyenoord, maar de trainer heeft nog tijd nodig om daar over na te denken. "Ik sta er open voor, alleen Feyenoord brengt dit wel vroeg naar buiten en nu wordt van mij verwacht dat ik er op reageer", vertelt Koeman aan NUsport. "Op dit moment heb ik er niet echt een gepast antwoord op."
Over de gang van zaken bij Feyenoord is Koeman wel bijzonder te spreken. "Ik heb ongelofelijk veel plezier in de manier van werken bij Feyenoord. Het gaat goed met de club en we zijn volledig op de weg terug. Dat is een mooi proces waar ik graag onderdeel van ben."
Martin van Geel , technisch directeur bij de Rotterdammers, wil het aflopende contract van de oefenmeester maar wat graag verlengen. "We hebben afgesproken dat we in de winterstop met elkaar gaan evalueren. Het zou vreemd zijn als wij daar als Feyenoord niet heel enthousiast over zijn, want Ronald levert een topprestatie met zijn staf."
"We voelen elke dag dat hij het erg naar zijn zin heeft en dat hij een goede staf om zich heen heeft", is Van Geel complimenteus. "Daarnaast beschikt hij over een groeiend team met heel veel talent. Hij waardeert dat. Ik denk dat hij zelf ook positief tegenover een verlenging staat." Over een eventuele opvolger bij een afwijzing van Koeman wil de technisch directeur niet nadenken. "We gaan eerst vol voor Koeman, en dat zullen we met een positieve intentie doen." De huidige situatie bij de club geeft Van Geel voldoening. "Ik loop gepast trots rond bij Feyenoord. We moeten elke dag scherp zijn, zoals Ronald dat ook altijd is. De staf en de spelers zijn overigens ook enorm gedreven. Er is bij Feyenoord een professioneel klimaat ontstaan." bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'De situatie met Leerdam doet pijn
De situatie rondom zijn speler Kelvin Leerdam laat Feyenoord-trainer Ronald Koeman niet koud. In het belang van de club ziet hij echter geen andere optie dan de middenvelder, die zijn aflopende contract bij de Rotterdammers niet wil verlengen, buiten de selectie te houden.
"Het doet mij absoluut pijn", bekent Koeman tegenover NUsport. "Leerdam is een speler die zich altijd correct gedragen heeft en het maximale voor Feyenoord heeft gedaan. Maar op een gegeven moment kom ik tot zon beslissing, omdat ik ook in het belang van de club moet denken."
"Dat is dan hard, maar het is een traject waar je met een speler in zit", legt de 49-jarige oefenmeester uit. "Zon beslissing neem je niet vanuit het niets. In de periode dat Leerdam twijfelde of hij wilde blijven, heb ik gezegd: Denk goed na over alle consequenties die kunnen plaatsvinden."
Daar heb ik hem later nogmaals naar gevraagd, en hij zei dat hij daar goed over had nagedacht. Het gebeurt helaas nu eenmaal, aldus Koeman. Je ziet het ook gebeuren met Miralem Sulejmani bij Ajax, dus er zijn meer voorbeelden in dat opzicht.
Over de ontstane commotie in de media rondom de situatie van Leerdam maakt de Feyenoord-coach zich niet druk. Iedereen heeft een mening en mag die ook hebben, daar heb ik geen moeite mee. bron:FR12 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Mij niet Ronald, goede zet! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
ik twijfel...of hij bijtekent.....
hij zit al op de bank |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Stem op Feyenoord en Koeman als beste sportploeg en sportcoach
Feyenoord en trainer Ronald Koeman zijn genomineerd als beste sportploeg en sportcoach voor de verkiezing van de Sport Awards Rotterdam-Rijnmond 2012. Bij deze verkiezing, die wordt georganiseerd door de gemeente Rotterdam, Rotterdam Sportsupport, Rotterdam Topsport en RTV Rijnmond, worden sporters uit de regio Rotterdam gehuldigd voor hun prestatie van afgelopen jaar. De andere genomineerden voor award van beste sportploeg zijn de het cricketteam Excelsior 20 en damesvolleybalploeg Sliedrecht Sport. Voor de prijs van beste sportcoach heeft Ronald Koeman concurrentie van hockeycoach Paul van Ass en atletiektrainer Errol Esajas.
De awards voor de beste sportman, sportvrouw, sporttalent, sportploeg, sportcoach, sportvrijwilliger en de gehandicaptensportprijs worden op maandag 17 december uitgereikt in het nieuwe Luxor Theater.
Op de website van de Sport Awards Rotterdam-Rijnmond staat een overzicht van alle genomineerden en is er tevens de mogelijkheid om te stemmen. Stem via deze link op Feyenoord als beste sportploeg en Ronald Koeman als beste sportcoach. http://www.rotterdamsportstadawards.nl/index.html Bron:Officiële Feyenoord clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ronald Koeman blikt vooruit op duel met AZ
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman stipt verschil tussen Ajax- en Feyenoord-publiek aan
Ronald Koeman trainde in zijn carrière al vele clubs. Zo is hij momenteel coach van Feyenoord, maar had hij in het verleden ook al de leiding over rivaal Ajaks.
In Helden Magazine stipt Koeman een van de verschillen tussen beide clubs aan. "Ajaks komt achter en er wordt gefloten. Ze winnen alsnog en het publiek staat op de banken. Dat is Ajaks publiek", weet Koeman. De oefenmeester ziet een groot verschil bij zijn huidige club Feyenoord. "Dat is het mooie van de club. De supporters staan altijd achter je. Feyenoord publiek geeft altijd steun", besluit hij. Bron:Elfvoetbal |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Hoop echt dat Koeman bijtekent. Had eerlijk gezegd beetje sceptische gedachten toen hij aangesteld werd, maar vind hem echt de perfecte trainer/coach. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik zie het ook wel gebeuren dat ie bijtekent, de liefde komt van twee kanten.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman vond AZ maar een koude K-club
Ronald Koeman en zijn vrouw Bartina halen in het deze week verschenen magazine Helden uit naar AZ, de club waartegen Koeman als trainer van Feyenoord morgen uitkomt. Koeman was in 2009 korte tijd trainer in Alkmaar. Na tegenvallende resultaten werd hij er al na enkele maanden ontslagen. Bartina zegt in Helden over de tijd bij AZ: 'We dachten: leuk. Maar ook daar voelde ik meteen: dat zit fout. Het was een koude K-club. (...) Misschien was het niet eens koude kak, het was gewoon koud.'
Ronald: 'Onder Van Gaal was het blijkbaar ontstaan, dat ze na afloop in de bestuurskamer aan tafel gingen zitten met de vrouwen erbij, Scheringa, de trainer, Gerbrands en Marcel Brands. Daar zijn wij in meegegaan. Terwijl wij meer van de gezelligheid zijn en na afloop veel liever in het spelershome komen, met de technische staf, met de spelers en hun vrouwen. Want de rest van de technische staf, Martin Haar, Jan Nederburgh, noem maar op, mocht niet naar boven komen. Ik weet ook nog dat de bitterballen pas op tafel kwamen als wij er waren.'
Bartina: 'En de jongens van de staf bij AZ waren ook zo aardig. Ik weet nog dat Ronald op 5 december belde: schrik niet, ik ben ontslagen. Leuk sinterklaascadeau. Er was geen communicatie, ik vond ze niet eerlijk. Dat voelde ik meteen.'
AZ-directeur Toon Gerbrands zegt over de harde woorden van Koeman en zijn vrouw: 'Over het ontslag van Ronald Koeman is genoeg gezegd. Het is heel vervelend dat we destijds afscheid moesten nemen van Koeman en ik kan daar allerlei dingen over zeggen, maar dat doe ik niet. Ik ben heel blij dat hij voor ons een prijs, de Johan Cruijff Schaal, heeft binnengehaald. Ik kan veel vertellen over wat er in de periode daarna is gebeurd, maar wij hebben destijds samen met Koeman besloten daar niks over naar buiten te brengen. Dat hij dat wel doet, is voor zijn rekening.'
Gisteren kwam Koeman kort terug op zijn uitspraak dat hij AZ koel en kil vindt: 'Zo heb ik dat ervaren, dat is het gevoel. En ik heb aardig wat vergelijkingsmateriaal." Verder wilde hij niet gedetailleerd ingaan op de situatie. 'Maar er was iets niet straight.' Bron: AD |
|
|
|