|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Geweldig allemaal , dat bij tekenen! Wel allemaal snel gegaan, zou dat komen omdat waarschijnlijk al bekend is binnen Feyenoord dat er een nieuwe shirtsponsor komt=
Maar buiten dat , geweldig dat Ronald Koeman weer bij tekent. Ik ga hem steeds meer waarderen omdat ik nu de progressie van het elftal en de spelers zie.
Dus alle credits aan de technische staf .... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Mooi Sintkado alvast! Goed voor de stabiliteit. Op die manier kan Feyenoord rustig doorgroeien naar.....prijzen? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
3 jaar geleden vloog Koeman er nog uit op 5 december. Nu een contractverlenging. |
|
|
|
|
bode
|
|
|
Weer een jaar met Ronald Koeman een fantastisch Sinterklaas kado voor alle Feyenoord supportres, Ronald van hartelijk gefeliciteerd en maakt van dit en het volgend jaar een mooi jaar van met de zelfde staf |
|
|
|
|
detrapstaandervanvak
|
|
|
quote:Op woensdag 05 december 2012 - 18:23 schreef bode het volgende:Weer een jaar met Ronald Koeman een fantastisch Sinterklaas kado voor alle Feyenoord supportres, Ronald van hartelijk gefeliciteerd en maakt van dit en het volgend jaar een mooi jaar van met de zelfde staf Moet lukken, Sinterklaas maakt er elk jaar een mooi jaar van, met altijd de zelfde staf...;) |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
Leest net pas van het nieuws en maakt letterlijk de buren stampend wakker xD Ken niet meer stuk voor mij!! |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op woensdag 05 december 2012 - 17:30 schreef lijdensweg het volgende:Geweldig allemaal , dat bij tekenen! Wel allemaal snel gegaan, zou dat komen omdat waarschijnlijk al bekend is binnen Feyenoord dat er een nieuwe shirtsponsor komt= Maar buiten dat , geweldig dat Ronald Koeman weer bij tekent. Ik ga hem steeds meer waarderen omdat ik nu de progressie van het elftal en de spelers zie. Dus alle credits aan de technische staf .... [negeerOFF]
Nu is ineens jouw kritiek op Koeman verdwenen? Niet erg geloofwaardig!
Ik noem een paar voorbeelden:
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 18:22 schreef lijdensweg het volgende:Nee niet verlengen na dit seizoen, er moet een 'type' van Gaal voor de groep komen! Al is het alleen maar om de automatisme erin te slijpen, want nu gaat het nog steeds te stroef ...... quote: quote:Op zondag 04 november 2012 - 16:34 schreef lijdensweg het volgende:Fc Twent-Feyenoord 3-0 !! Lamprou 3 Janmaat 5 de Vrij 3 Mathijsen 4 BMI 5 Immers 3 Clasie 4 de Vilhena 4 Boetius 4 Pelle 6 Schaken 3 Verhoek 4 Achabar 4 Nelom 3 Koeman 3 ( is te hoog ) Lukt maar niet om Feyenoord naar een hoger plan te brengen [negeerON]
ON: fantastisch dat Koeman heeft bijgetekend. Nu De Vrij en Pellè nog!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 december 2012 door JanM -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik moet toegeven, dat toen hij aangesteld was ik jullie gecondoleerd heb, want overal waar hij is weggegaan was het een chaos. Ik moet toegeven dat hij het heel goed doet en dat hij dat jonge team zo aan het voetballen kan krijgen. Feijenoord is op de weg terug en deze contactverlenging is ook een signaal naar de talenten toe, die niet wilden tekenen. Ze moeten bij Feijenoord blijven en ontwikkelen en niet nu al weggaan voor het "grote" geld of omdat ze ergens anders europees voetbal kunnen spelen. Feijenoord zal elk jaar gewoon weer meedraaien voor de titel en Europees voetbal spelen en dat is alleen maar goed voor iedereen. |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman dringt aan op verlengen contracten Van Gastel en Gio
Trainer Ronald Koeman wil graag dat zijn technische staf intact blijft. Technisch directeur Martin van Geel zal daarom binnenkort om de tafel gaan met zijn assistent-trainers Giovanni van Bronckhorst en Jean-Paul van Gastel, om ook hun contracten te verlengen.
Het is een staf die zeer complementair is aan elkaar. Ronald Koeman geeft daar leiding aan, maar er zijn een aantal mensen die daar absoluut heel veel kwaliteiten inbrengen. Ik zet geen tijdslimiet op de gesprekken met Van Bronckhorst en Van Gastel. Jullie horen wel wanneer dat klaar is.
Woensdag werd bekend dat trainer Ronald Koeman zijn contract met één jaar heeft verlengd. De club zou eigenlijk pas in de winterstop met de trainer om de tafel gaan. We kregen een dusdanig goed gevoel toen we met elkaar in gesprek gingen. En toen is het eigenlijk heel snel gegaan, vertelt technisch directeur Martin van Geel aan RTV Rijnmond.
Keeperstrainer Patrick Lodewijks is al in het bezit van een doorlopend contract bij Feyenoord en zal dus ook volgend seizoen behoren tot de technische staf van trainer Ronald Koeman. Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: Ontzettend naar mijn zin bij Feyenoord
Ronald Koeman en Martin van Geel hadden woensdagochtend goed nieuws te melden in de kleedkamer van Feyenoord. Ze maakten aan de spelersgroep van Feyenoord bekend dat Feyenoord en Koeman overeenstemming hebben bereikt over een verlenging van hun contract met één jaar, waardoor Koeman ook volgend seizoen hoofdtrainer is van Feyenoord. Dat bericht werd met lachende gezichten ontvangen door de spelers.
Ook Koeman zelf is blij dat de gesprekken met Feyenoord snel afgerond konden worden, zo vertelde hij na de ochtendtraining in het perscentrum van De Kuip. Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij de club en ben voor mijn gevoel nog niet klaar hier, zei de hoofdtrainer. Het team en de spelers individueel ontwikkelen zich goed, waardoor we met zijn allen de toekomst heel positief tegemoet zien.
Naast dat ik het naar mijn zin heb, zie ik ook een mooie uitdaging bij Feyenoord, vervolgde Koeman. We hebben dit seizoen een grote selectie, waar voor mijn gevoel nog veel rek in zit. We hebben met zijn allen de afgelopen anderhalf jaar al stappen gemaakt, maar we willen nog hoger reiken. Ik denk dat iedereen de afgelopen tijd heeft ingezien dat er wat dat betreft veel mogelijk is bij Feyenoord.
Koeman liet daarbij weten dat hij bewust voor één jaar bijtekent. Mijn eerste twee contracten bij Feyenoord waren ook allebei voor een jaar, daar voel ik me goed bij. Dat heeft er ook mee te maken dat ik weet hoe het voetbal in elkaar zit. Wat vandaag goed is, kan morgen weer helemaal anders zijn. Dit geeft zowel de club als mij de kans om de zaken van jaar tot jaar te bekijken. Bron:FR12
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Koeman moest ook snel duidelijkheid geven'
De contractverlenging van Ronald Koeman als trainer van Feyenoord is goed nieuws voor de club. Dat blijkt uit de mening van enkele Radio Rijnmond-analytici. Al zat er ook wat druk op: 'Koeman moest ook snel duidelijkheid geven'.
John de Wolf vindt dat Koeman verplicht was om snel uitsluitsel over zijn toekomst te geven 'Eigenlijk was het wel te verwachten. Als je sommige spelers (Leerdam red.) met aflopende contracten niet laat spelen en je eigen contract loopt ook af.... Dan moet er snel duidelijkheid komen. Mensen zaten al te dubben: "Hij gaat weg". Nu is het fantastisch dat er duidelijkheid is.'
Oud-trainer Rob Jacobs ziet dat er nog altijd groei geboekt wordt onder leiding van Koeman: 'De achterste linie kan zo in het Nederlands elftal spelen. Van Gaal selecteert ze ook en hij is niet de eerste de beste. Er gebeuren goede dingen in De Kuip en daar gaat het om. Het draait niet meer om grote absurde geldbedragen. Nu zijn er gelukkig weer mensen met een gezond sportief verstand, die vinden dat zij bij Feyenoord thuishoren.'
Gert Kruys vindt de contractverlenging van Koeman een erg goede zaak voor Feyenoord: 'Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik veel bewondering heb voor Ronald Koeman en zijn werkwijze. Bovendien is het goed voor de continuïteit van de club dat de hoofdtrainer blijft. En dat in navolging van een aantal grote talenten. Ronald heeft geleerd van voorgaande avonturen en laat zien dat hij heel goed een team kan ontwikkelen. Ondanks dat hij veel belangrijke spelers is kwijtgeraakt laat hij zien dat hij opnieuw een goed Feyenoord kan neerzetten.' Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Heb Vilhena gewezen op de Bruma's en Van Aanholts''
Feyenoord-trainer Ronald Koeman is blij met het aanblijven van Tonny Vilhena (17). De talentvolle middenvelder kwam deze week een contractverlenging tot medio 2016 overeen met de Rotterdamse club. 'Ik heb hem gewezen op de Brumas en de Van Aanholts', zegt Koeman, die inmiddels zelf ook zijn contract met een jaar verlengde in De Kuip. 'Spelers die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrokken en daardoor minder ver in hun ontwikkeling zijn dan had gekund. Tonny weet dat zelf ook wel, daarom ging ik er altijd al van uit dat hij langer bij ons zou blijven. Die jongen speelt op zijn zeventiende al een aantal weken moeiteloos mee, dus hij kan alleen nog maar nóg beter worden.'
Koeman schroomt niet jonge spelers de voorkeur te geven boven ervaren krachten. 'Ik heb vaker gezegd dat ik alleen maar kijk naar kwaliteit. Leeftijd doet er niet toe. Als ik kan kiezen tussen een dertigjarige, iemand van 26 of een talent van achttien jaar die elkaar in kwaliteit niets ontlopen, kies ik altijd voor het talent.' Ook zaakwaarnemer Mino Raiola, die de belangen behartigde van Vilhena, is ervan overtuigd dat Vilhena een mooie toekomst tegemoet gaat. 'Als Tonny gevrijwaard blijft van pech en blessures, kan hij uitgroeien tot een van de beste middenvelders ter wereld. Hij heeft het totale pakket. De uitdaging is nu dát te laten gebeuren'. Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: Bij AZ de zak, bij Feyenoord wat lekkers
Sinterklaasavond heeft in huize Koeman een nieuwe dimensie gekregen. Bij zijn vorige club AZ kreeg de coach Ronald Koeman in 2009 op 5 december de zak. De trainer belde naar huis met de mededeling dat hij op straat stond. Gisteren, opnieuw op 5 december, kreeg de oefenmeester wat lekkers in de vorm van een nieuw en beter contract.
Technisch directeur Martin van Geel vond dat er geen aanleiding was om zwartepieten uit te delen. Integendeel, hier zijn we juist hartstikke tevreden over Ronald Koeman, aldus Van Geel. Dat hij bijtekent, is goed voor Feyenoord. Er is totale transparantie. Ronald is overal van op de hoogte en zo hoort het ook.
Hij weet waar we mee bezig zijn en probeert inventief mee te denken. Dat we ondanks het vertrek van vier belangrijke spelers wéér meedoen in de top, is ook zijn verdienste. We waren vorig jaar dicht bij een prijs en waren dit seizoen heel dicht bij plaatsing voor de Champions League. bron:Telegraaf |
|
|
|
|
bode
|
|
|
quote:Op donderdag 06 december 2012 - 17:00 schreef RenatoBos het volgende:'Heb Vilhena gewezen op de Bruma's en Van Aanholts''[ afbeelding ] Feyenoord-trainer Ronald Koeman is blij met het aanblijven van Tonny Vilhena (17). De talentvolle middenvelder kwam deze week een contractverlenging tot medio 2016 overeen met de Rotterdamse club. 'Ik heb hem gewezen op de Brumas en de Van Aanholts', zegt Koeman, die inmiddels zelf ook zijn contract met een jaar verlengde in De Kuip. 'Spelers die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrokken en daardoor minder ver in hun ontwikkeling zijn dan had gekund. Tonny weet dat zelf ook wel, daarom ging ik er altijd al van uit dat hij langer bij ons zou blijven. Die jongen speelt op zijn zeventiende al een aantal weken moeiteloos mee, dus hij kan alleen nog maar nóg beter worden.' Op deze foto is te zien dat hij weer voor de 2e plaats gaat, daarom heeft hij voor een jaar weer bijgetekend? Koeman schroomt niet jonge spelers de voorkeur te geven boven ervaren krachten. 'Ik heb vaker gezegd dat ik alleen maar kijk naar kwaliteit. Leeftijd doet er niet toe. Als ik kan kiezen tussen een dertigjarige, iemand van 26 of een talent van achttien jaar die elkaar in kwaliteit niets ontlopen, kies ik altijd voor het talent.' Ook zaakwaarnemer Mino Raiola, die de belangen behartigde van Vilhena, is ervan overtuigd dat Vilhena een mooie toekomst tegemoet gaat. 'Als Tonny gevrijwaard blijft van pech en blessures, kan hij uitgroeien tot een van de beste middenvelders ter wereld. Hij heeft het totale pakket. De uitdaging is nu dát te laten gebeuren'. Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Waar zie je dat aan dan..? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
prima ...legt de lat hoger nu...kampioenschap kan..
sinds Pelle er is,,,en Vilhena voor Leerdam ,nelom uit de basis,,zie ik t ook veel vrolijker in. nu nog anass klaarstomen voor de 10.(gebeurt al,,nu nog af n toe bij t eerste)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 december 2012 door van geil -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nu immers nog veranderen in een afmaker en we staan aan het eind van het seizoen op de coolsingel.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Wedstrijd in De Kuip vandaag ter ere van Perridon is toch afgelast. Koeman was nogal boos over die wedstrijd vanwege de staat van het veld. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 december 2012 - 14:32 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Wedstrijd in De Kuip vandaag ter ere van Perridon is toch afgelast. Koeman was nogal boos over die wedstrijd vanwege de staat van het veld. Mwah...Ook niet handig na een dodelijk incident afgelopen weekend. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik las op verzoek van hem zelf..
Perridon kwam tot het besluit nadat duidelijk was geworden dat de kans aanwezig was dat de grasmat beschadigd zou raken, wanneer er na de sneeuwval van vannacht nu een wedstrijd op gespeeld zou worden.
Michel Perridon
Ik wil niets doen tegen het belang van Feyenoord in. Dat de mannen van Ronald Koeman de komende wedstrijden over een goed veld beschikken is belangrijker dan mijn feest, zo stelde Perridon tot grote vreugde van onder meer de hoofdtrainer die te kennen had gegeven te vrezen voor de gevolgen als er vandaag een wedstrijd zou worden gespeeld. Perridon gaf in overleg met club en stadion aan dat er wat hem betreft zonder problemen een alternatieve datum kan worden gezocht voor zijn feestwedstrijd.
Mooi gezegd van hem en alvast gefeliciteerd Michel.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ronald Koeman@Koeman1963 Goed nieuws! Feyenoorder Perridon zegt wedstrijd af. Ben ik blij mee. Heb net contract ondertekend @Feyenoord pic.twitter.com/9UMrlnbH
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wat doet Rob Witschge daar in t midden? :P |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En Overmars dan links van Witsche..d:-) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ik zie ook Gio en JP graag met een glas in de hand en getekende contracten voor de neus. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Daar heb ik geen twijfels bij..!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
never change a winning team. |
|
|
|
|
bode
|
|
|
quote: Hij heeft twee vingers opgestoken op de foto een heel goed weekend in Eindhoven, ik ben er weer bij |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 december 2012 - 20:10 schreef bode het volgende:[..] Hij heeft twee vingers opgestoken op de foto een heel goed weekend in Eindhoven, ik ben er weer bij Jij ziet meer dan mij dan.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: "Daarvoor heb ik mijn spelersgroep gecomplimenteerd"
Ronald Koeman zag zijn ploeg zondag met tien man met 2-2 gelijkspelen tegen NAC Breda. De trainer van Feyenoord sprak zich daar woensdag tegenover Voetbal International over uit. De oefenmeester is blij met het feit dat zijn ploeg met tien man niet heeft verloren.
"Tegen sc Heerenveen, FC Groningen en zondag bij NAC Breda kwamen we met een speler minder te staan", legde Koeman uit. "Dan is het opvallend dat we zulke wedstrijden niet verliezen. Dat duidt er dus op dat we gedisciplineerd blijven spelen en dat de organisatie in orde is. Daarvoor heb ik mijn spelersgroep gecomplimenteerd."
Toch vond Koeman dat zijn ploeg meer uit de wedstrijd had kunnen halen. "We hadden hem kunnen en misschien wel moeten winnen. Niet op basis van ons veldspel, want ik vind dat NAC het goed heeft gedaan. Maar als je met tien tegen elf bij een 1-1 stand en met nog tien minuten te spelen een penalty krijgt en de tegenstander een rode kaart, dan moet je de winst over de streep trekken." Bron:Soccernews |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ronald Koeman blikt vooruit op treffen met ADO
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'We hebben grote talenten bij Feyenoord'
Ronald Koeman heeft bij Feyenoord te maken met enkele grote talenten. Denk aan Jordy Clasie, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi en Tonny Trindade de Vilhena. Tegenover ELF Voetbal Magazine geeft de trainer zijn mening over de jeugdexponenten van de Rotterdamse club.
"Jordy, Stefan, Bruno; we hebben grote talenten", stelt Koeman. "Jordy heeft halverwege de eerste seizoenshelft een mindere periode gehad, maar de laatste weken is hij weer sterker. Hij speelt duels nu uit waar hij vorig seizoen na 70 minuten op was. Omdat hij sterker is, komt hij ook meer in schietpositie."
"Bruno is al heel compleet. Ik was wel verbaasd dat hij vorig jaar niet eens voor Jong Oranje werd geselecteerd. Bruno heeft daarvoor al een omslag gemaakt toen hij door de blessure van Kaj (Ramsteijn) linksback kwam te spelen", vervolgt Koeman.
Aan het begin van het seizoen werd Stefan de Vrij verkozen tot aanvoerder. Een compliment voor de verdediger, die nog wel moet bijleren volgens zijn trainer. "Stefan moet nog meer een kerel worden. In zijn passing en voetbal. Maar let wel, we hebben het over jongens van pas twintig jaar."
Koeman ziet in de zeventienjarige Vilhena een toekomstige wereldtopper. "Tonny heeft een stuk winnaarsmentaliteit, agressiviteit. Ik was op zoek naar een linksbenige middenvelder. Ik heb hem een potentiële Europese topper genoemd. Dat moet hij als compliment zien en niet als extra druk. Wil je de top halen, dan moet je ook met druk om kunnen gaan." bron:Elfvoetbal |
|
|
|
|
eko-sporter
|
|
|
quote: Ronald Koeman snapt niet dat Vitesse over het boekjaar 2011-2012 ruim twintig miljoen euro verlies heeft geleden. Volgens de trainer van Feyenoord kun je zoiets niet maken, zo vertelde hij in gesprek met De Telegraaf. Dat Feyenoord niet meegaat in de grote investeringen, doet Koeman goed. "De kans bestaat dat we in de zomer weer spelers kwijtraken, maar laten we hopen dat het in heel Europa en ook in Nederland vooral Fair Play wordt op financieel gebied bij de voetbalclubs." "Als ik lees dat Vitesse 23 miljoen euro verlies draait, is dat hier nog niet het geval. Als trainer heb ik begrip voor de normale bedrijfsvoering van Feyenoord. Je kunt het ook moreel niet maken om je club in de schulden te steken om een beter elftal te krijgen. Zeker hier kan dat niet opnieuw", zo besloot de oefenmeester. Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/178881/Koeman:_Je_kunt_het_ook_moreel_niet_maken_om_je_club_in_de_schulden_te_steken#ixzz2F6dL986n Een mens naar mijn hard en nog trainer van "mijn club" ook. Mooie en verstandige woorden.
Tot nu toe dacht ik dat het financieel en sportief de goede kant op ging met mijn club. Maar het gaat blijkbaar ook verstandelijk de goede kant op.
Natuurlijk wil ik opnieuw meemaken dat Feyenoord weer eens een keer Europees en kampioen van Nederland wordt. Maar bovenal wil ik trots zijn op de club waar ik mij een emotioneel onderdeel van voel. En trots ben ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 december 2012 door eko-sporter -- |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 december 2012 - 09:15 schreef eko-sporter het volgende:[..] Een mens naar mijn hard en nog trainer van "mijn club" ook. Mooie en verstandige woorden. Tot nu toe dacht ik dat het financieel en sportief de goede kant op ging met mijn club. Maar het gaat blijkbaar ook verstandelijk de goede kant op. Natuurlijk wil ik opnieuw meemaken dat Feyenoord weer eens een keer Europees en kampioen van Nederland wordt. Maar bovenal wil ik trots zijn op de club waar ik mij een emotioneel onderdeel van voel. En trots ben ik. Eens. Ik sprak gister ook een collega van me (PSV'ert) en die is dan blij dat ze weer een of andere Zweed gaan kopen, en wellicht die verdediger van Utrecht. Nu gaat het met PSV wel beter dan met Vitesse, maar het is toch absurd dat je maar kan blijven kopen?! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 december 2012 - 09:19 schreef Bosifyable het volgende:[..] Eens. Ik sprak gister ook een collega van me (PSV'ert) en die is dan blij dat ze weer een of andere Zweed gaan kopen, en wellicht die verdediger van Utrecht. Nu gaat het met PSV wel beter dan met Vitesse, maar het is toch absurd dat je maar kan blijven kopen?! Des te mooier is de prestatie die wij leveren zonder middelen een gooi doen naar het kampioenschap.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'Ik zei, bij dat lijstje kom jij ook te staan'
Ronald Koeman beschikt in Rotterdam over een uitermate talentvolle selectie. De jeugdopleiding van Feyenoord bracht de laatste jaren veel ruwe diamanten voort en tegenover de jongelingen die weggingen (Karim Rekik, Luc Castaignos, Leroy Fer en Georginio Wijnaldum) staan genoeg ambitieuze talenten die wel bleven. Koeman voorspelt een paar van hen een mooie toekomst, zegt hij zaterdag in De Telegraaf.
Ik heb een aantal spelers in wie veel rek zit, stelt Koeman. Als ik zie hoe Jordy Clasie zich ontwikkelt, word ik daar vrolijk van. Hij wordt sterker, hij komt meer in schietpositie, brengt in trainingen en wedstrijden steeds meer power. Stefan de Vrij mag nog meer een kerel worden, maar soms vergeten we dat deze jongens pas twintig jaar zijn. Bruno Martins Indi is al een heel complete verdediger, maar is ook nog zo jong.
Over Tonny Vilhena, die recent zijn contract in De Kuip liet verlengen, zei Koeman al eens dat hij denkt dat hij de Europese top kan halen. Dat is een compliment voor hem. Druk? Daar moet een speler die naar de top wil ook mee kunnen omgaan, vindt de ervaren coach. Hij noemt ook de naam van Jean-Paul Boëtius, die in oktober spectaculair debuteerde in de Klassieker tegen Ajax. Naar nu blijkt liet Koeman het talent een dag voor die kraker een lijstje zien met namen.
Van Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Maarten Stekelenburg, Martha van Valencia en nog een heel stel. Ik zei, bij dat lijstje kom jij ook te staan. Hij begreep het niet. Totdat ik zei dat die allemaal hadden gedebuteerd onder mij. Als een jonge speler kwaliteit heeft, verdient hij het om te spelen, aldus Koeman, die in de zomer vooral ervaren krachten als Ron Vlaar, Karim El Ahmadi en Otman Bakkal zag weggaan. Jerson Cabral en de gehuurde John Guidetti vertrokken ook. bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'Kon Oranje niet maken'
FC Barcelona is voor Feyenoord-trainer Ronald Koeman geen grotere obsessie dan Oranje. "Het is ook prachtig om het Nederlands elftal een keer te leiden op een groot eindtoernooi." Koeman erkent dat hij vorig jaar een serieus signaal heeft gekregen dat hij toen al in beeld was voor de baan van bondscoach bij het Nederlands elftal. "Maar ik vond dat ik dat toen niet kon maken ten opzichte van Feyenoord. Inmiddels is de situatie veranderd. De Rotterdamse club, met zijn grote en fanatieke achterban, lijkt de ex-international op het lijf geschreven.
De coach twijfelde na zijn ontslag bij Valencia nog of hij verder wilde in het trainersvakOok omdat je dingen relativeert", vertelt Koeman. "Thuis had ik te maken met de gezondheidsproblemen van mijn vrouw Bartina. Met Marco van Basten heb ik altijd goed contact. Die liep ook klappen op en vroeg zich op een gegeven moment, zo vertelde hij me, zelfs af of hij misschien eens helemaal terug moest bij een amateurclub om zich in alle facetten van het trainersvak te verdiepen. Hij heeft er van geleerd en ik ook.
Feyenoord kwam, achteraf, op het perfecte moment. Bartina had net de laatste chemokuur afgesloten. Het ergste was achter de rug en we zouden naar Portugal op vakantie gaan. Toen belde Martin van Geel. Het was alsof het zo moest lopen. bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'We groeiden in de wedstrijd'
Afgezien van het resultaat was trainer Ronald Koeman zondagmiddag het meest tevreden over de strijd die zijn ploeg had geleverd tegen ADO Den Haag. Waar Feyenoord met name in de beginfase van het met 3-2 gewonnen duel moeite had met het agressieve spel van de bezoekers, groeide het elftal van Koeman na rust in de wedstrijd. Op een gegeven moment hadden we door wat er in deze wedstrijd gevraagd werd, vertelde Koeman na afloop. We groeiden op die manier in de wedstrijd. Met name in de fase dat het tien tegen tien was, waren we de betere ploeg. In het laatste halfuur, toen zowel Bruno Martins Indi van Feyenoord als Tom Beugelsdijk van ADO Den Haag met rood van het veld was gestuurd, koos Koeman ervoor om met drie verdedigers te spelen. Zo konden we meer druk naar voren uitoefenen en dat pakte goed uit, vertelde de trainer. We hebben deze wedstrijd niet altijd even goed voetbal laten zien, maar soms komt het aan op vechten. Dat hebben we vandaag herkend en goed opgepakt. Na de overwinning op ADO Den Haag wachten er voor Feyenoord nog twee wedstrijden dit kalenderjaar. Aanstaande woensdag gaat de ploeg in het bekertoernooi op bezoek bij sc Heerenveen, waarna volgende week zondag het jaar wordt afgesloten met de thuiswedstrijd in de competitie tegen FC Groningen. Als we die twee wedstrijden weten te winnen, kunnen we met een gerust gevoel de kerstdagen gaan vieren, glimlachte Koeman, die daarbij verwees naar de ranglijst. Doordat PSV deze speelronde punten liet liggen, bedraagt het gat met de koploper nog maar drie punten. Als we wedstrijden zoals die vandaag winnen, zullen we hoog gaan eindigen, besloot Koeman. We kunnen komende week een fantastisch jaar goed afsluiten. We doen volop mee bovenaan de ranglijst.
bron:FR12 |
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
Koe man kampioen, koeman kampioen :D |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gemengde gevoelens voor Koeman na zege in Heerenveen
Ronald Koeman was woensdagnacht blij met het bereiken van de kwartfinale van het bekertoernooi, maar had graag gezien dat de overwinning wat eenvoudiger tot stand was gekomen. Hoewel het er lange tijd naar uitzag dat Feyenoord met een 1-2 overwinning uit Heerenveen zou vertrekken, moest er na de late gelijkmaker uiteindelijk een strafschoppenserie aan te pas komen voordat de beslissing viel. We hebben er al met al te lang over gedaan om deze wedstrijd te winnen, concludeerde de trainer na afloop.
Dat de beslissing niet al na negentig minuten voetbal was gevallen, nam Koeman zijn ploeg kwalijk. De trainer zag dat er genoeg momenten waren geweest waarop Feyenoord de wedstrijd had kunnen beslissen. Dan gaat het er bijvoorbeeld om dat we de ruimtes beter moeten bespelen, zei hij. Ook leken we na de voorsprong wat angstig. We gaven Heerenveen zo het gevoel dat er mogelijkheden waren om terug te komen in de wedstrijd.
Uiteindelijk moesten er in het Abe Lenstra Stadion twintig strafschoppen genomen worden voordat de beslissing viel. In de zinderende serie kreeg Feyenoord tot drie keer toe de kans om het duel in eigen voordeel te beslissen. Uiteindelijk is zon serie een loterij, zei Koeman. Gelukkig hebben we die gewonnen, maar ik vergeet niet wat er daarvoor in de negentig minuten voetbal is gebeurd.
Koeman liet tijdens de persconferentie weten dat Tonny Vilhena en Jean-Paul Boëtius woensdag te laat waren voor de wedstrijdbespreking. Vilhena, die aanvankelijk in de basis zou starten, moest daardoor op de bank beginnen in Heerenveen. Bron:Officiële feyenoord Clubsite
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
klein foutje om Boetius de 5de pingel te laten nemen.. eerste tweede f derde had niet uitgemaakt. maar wie maalt erom nu.:) |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Waarom een fout? Misschien trapte die Boëtius elke penalty in de kruising bij de jeugd, who knows? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ronald Koeman trots na succesjaar
Ronald Koeman kan tijdens de komende feestdagen meer dan tevreden terugkijken op het jaar 2012. Nadat hij afgelopen seizoen met Feyenoord de tweede plaats behaalde, staat de ploeg er halverwege het huidige voetbaljaar opnieuw uitstekend voor. Bovendien bereikte Koeman in de laatste weken voor de winterstop een overeenkomst over een nieuw contract, waardoor hij ook tijdens het seizoen 2013/2014 hoofdtrainer is van Feyenoord. Exclusief voor Feyenoord Magazine en Feyenoord TV kijkt Koeman uitgebreid terug op het afgelopen succesjaar en vooruit naar 2013. Lees hieronder alvast een deel van het interview uit het nieuwe Feyenoord Magazine, dat deze week verschijnt. Het interview met Koeman in Feyenoord TV is vanavond om 19.20 uur te zien op Eredivisie Live 2.
Veel spelers zijn duidelijk beter geworden in het afgelopen jaar bij Feyenoord. Hoe groot is uw rol in hun ontwikkeling? Een trainer heeft daarin altijd een bepaalde rol. Spelers trainen bijvoorbeeld heel bewust vanuit de positie waarop ze in het veld spelen. Daarnaast geef je als trainer jonge spelers ook inzicht in het vak voetballer en geef je ze vertrouwen. Aan de andere kant ligt de bal altijd bij het talent. Die moet het laten zien. Dat is dus een wisselwerking. Hoe belangrijk was vroeger een trainer voor u toen u zelf nog voetbalde? Had u een goede trainer nodig om zelf beter te worden? Zeker, want je ontwikkelt je altijd aan de hand van een trainer. Je hebt een structuur en een organisatie nodig om je te verbeteren. Ik denk alleen dat het vroeger anders was, omdat we bijvoorbeeld geen analyse systeem hadden. Nu laten we spelers beelden zien van de dingen die ze goed doen en die ze minder goed doen. De aandacht richting spelers is hier bij Feyenoord vele malen groter dan de aandacht die ik zelf ooit als speler heb gekregen. Natuurlijk gaat het uiteindelijk ook om de gretigheid die een speler zelf heeft om beter te worden. Ik vraag jongens wel eens naar hun mindere punten. Veel spelers zeggen dan: mijn zwakke been. Dan vraag ik: wat doe je daaraan? Wat dat betreft moet veel vanuit spelers komen. Als een jongen dat niet heeft, is het moeilijk als trainer om daar iets aan te veranderen. Is de gretigheid van spelers bij Feyenoord de afgelopen anderhalf jaar verbeterd? Zeker. Toen ik bij Feyenoord kwam hadden we een jonge en onevenwichtige groep, met weinig hiërarchie. Dat is veranderd door onder meer de komst van een aantal nieuwe jongens. Wij hebben spelers er daarnaast altijd op gewezen dat ze ook zichzelf moeten ontwikkelen. We trainen bijna elke dag met elkaar, maar er zijn ook momenten dat jongens zelf dingen moeten doen. Dat is goed opgepakt. Waaraan merkt u het verschil met het begin van vorig seizoen? Als ik nu een positiespel zie op de training, dan is dat een verschil van dag en nacht met anderhalf jaar geleden. Toen was het een flipperkast, waarin spelers veel liepen en weinig keken. Nu wordt er veel meer vanuit de positie gespeeld, met meer rust en concentratie. Dat is gekomen door training, maar ook door elke dag over te brengen dat we trainen om beter te worden. Is dat verschil vooral te verklaren door kwaliteit of door de manier waarop spelers met het voetbal bezig zijn? Beide. Op de training eisen wij dat elke bal goed is. Daar zitten we ook bovenop, elke dag weer. Dat is voor spelers mentaal best vermoeiend, maar dat is de manier waarop we hier werken. Beter worden begint op trainingsveld. Het volledige interview met Ronald Koeman is te lezen in het nieuwe Feyenoord Magazine, dat deze week op de mat valt bij alle leden van Het Legioen. Het officiële clubmagazine is daarnaast in de winkel verkrijgbaar voor 3,99 euro. In het nieuwe Feyenoord Magazine is verder onder meer plaats voor een uitgebreide reportage over oud-Feyenoorder Ron Vlaar in Birmingham. bron:Officiële Feyenoord clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'Feyenoord kan structureel bij top blijven'
Feyenoord maakte in het kalenderjaar 2012 diepe indruk. Morgen sluit de ploeg af in de eigen Kuip tegen FC Groningen. Het Legioen rekent op niets minder dan een klinkende overwinning. 'Kijk eens goed naar de ranglijst over 2012. We staan net achter Ajax en boven PSV. Dat verdient een groot compliment', zegt trainer Ronald Koeman.
Ruben Schaken zei het gisteren in De Kuip met een ernstig gezicht. De aanvaller realiseert zich dat vrijwel iedereen rekent op een klinkende overwinning van Feyenoord tegen het zwalkende FC Groningen. 'Dan zou onderschatting een serieus gevaar kunnen zijn', knikte de international. 'Maar dit Feyenoord weet wel beter. Deze spelers weten ook wel dat wij heel hard moeten werken om wedstrijden te kunnen winnen. En er is nog maar één duel te spelen. Iedereen zal nog eenmaal vol gas geven. En pas daarna gaan we lekker even een weekje op vakantie.'
Hoewel het kalenderjaar 2012 nog dramatisch van start ging met een deprimerende nederlaag in Venlo tegen VVV, bleek de Rotterdamse opmars vervolgens nauwelijks meer een halt toe te roepen. Alleen landskampioen Ajax deed het iets beter dit jaar. '2012 heeft aangetoond dat Feyenoord terug is waar het hoort', glunderde Koeman gisteren.
'Of wij die lijn in 2013 kunnen doortrekken? Het is natuurlijk gemakkelijker om van plek tien naar plek vijf te stijgen. We zijn als tweede geëindigd. Maar ik denk zeker dat wij structureel bij de top van Nederland kunnen blijven. Dit seizoen hebben wij ook bijna nergens teveel punten gekregen als je kijkt naar het beeld van de wedstrijd. Sterker nog, bij Vitesse hebben wij volgens mij onverdiend met 1-0 verloren.'
Natuurlijk hoopt Feyenoord het publiek in de eigen Kuip nog eenmaal te verwennen. Om vervolgens met maximaal drie punten achterstand op de koploper de winterstop in te gaan. bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ronald Koeman: 'Pellè is belangrijker dan Guidetti'
Ronald Koeman kon zondagmiddag niet anders dan meer dan tevreden terugkijken op de eerste seizoenshelft van Feyenoord, die werd besloten met een 2-1 overwinning op FC Groningen. Mede dankzij die zege gaat Feyenoord de winterstop in op de vierde plaats in de competitie, met evenveel punten als nummer drie Ajax. Dat is een fantastisch resultaat, zei Koeman. Daar mogen we met zijn allen tijdens de komende feestdagen van gaan genieten. De trainer zag zondag in De Kuip dat de winterstop op het juiste moment komt voor Feyenoord. Met name in de eindfase van de wedstrijd tegen FC Groningen vloeiden bij verschillende spelers de krachten weg. Het voetbal was niet altijd even goed, maar ik was blij te zien dat we zijn blijven knokken voor de overwinning, zei hij. Mede dankzij de fantastische wisselwerking met het publiek konden we toch de winst uit het vuur slepen. Koeman benoemde daarbij in het bijzonder Graziano Pellè, die met zijn dertiende en veertiende doelpunt van dit seizoen opnieuw van grote waarde was voor Feyenoord. Hij maakte vandaag opnieuw het verschil, zei de trainer. Zijn rendement is ontzettend hoog dit seizoen. Dat is heel belangrijk, want vaak zie je dat je alleen mee kunt doen om de bovenste plaatsen als je een topscorer in je team hebt. Volgens Koeman is de prestatie die Feyenoord het afgelopen half jaar heeft geleverd extra knap, gezien het feit dat na vorig seizoen bijna de hele as van het elftal vertrok en Feyenoord voor dit seizoen verschillende nieuwe spelers aantrok. Het hele puzzeltje is goed gevallen, concludeerde de trainer. Het is gaan lopen bij ons dit seizoen, het team gelooft erin dat er meer inzit voor ons dan we vooraf verwacht hadden. Daar komt bij dat we er fysiek goed voorstaan, met weinig blessures, terwijl het ook onderling in de groep goed zit. Dat alles maakt dat we met een heel goed gevoel kunnen toeleven naar de wedstrijden die in januari op het programma staan.
bron:FR12 |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Onze succes coach levert dit jaar ook weer een prima prestatie! Als we dit jaar geen kampioen worden is het volgend jaar! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'We kunnen meedoen om de prijzen'
Graziano Pellè zorgde er gistermiddag weer eens voor dat Feyenoord in het thuisduel met FC Groningen uiteindelijk aan het langste eind trok. De spits maakte beide doelpunten in de met 2-1 gewonnen wedstrijd en krikte zijn moyenne daarmee weer eens op. 'Als je dit soort wedstrijden wint, bepaalt dat of je meedoet om de titel', zei trainer Ronald Koeman kort na de wedstrijd tegenover het Algemeen Dagblad. 'En dat ligt natuurlijk ook aan onze spits.'
'Graziano heeft op dit moment werkelijk alles mee', vervolgt de hoofdcoach van Feyenoord. 'Iedere kans die hij krijgt, is een doelpunt. Hij geeft dit elftal kracht en geloof, ook in de slotfase van een wedstrijd waarin het niet loopt. Als team kun je alleen om de prijzen meedoen als je een echte topscorer hebt. Die hadden we vorig seizoen met John Guidetti en die hebben we nu weer. Pellè heeft zo veel rendement. Vertrouwen doet heel veel met voetballers, dat zie je bij hem.' bron:FR12 |
|
|
|
|
|