BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-D@@N
 FR-D@@N - maandag 24 december 2012 - 18:24   quote  deeplink  
2vns39y.jpg

52cqps.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 25 december 2012 - 11:57   quote  deeplink  
Koeman blikt terug op succesjaar

20121224_tv_koeman_vk_scaled_7.jpg

Ronald Koeman kan tijdens de feestdagen meer dan tevreden terugkijken op het jaar 2012. Nadat hij afgelopen seizoen met Feyenoord de tweede plaats behaalde, staat de ploeg er halverwege het huidige voetbaljaar met de vierde plaats opnieuw uitstekend voor. Exclusief voor Feyenoord TV blikt Koeman terug op het afgelopen jaar, waarin de trainer zijn contract verlengde en daardoor een jaar langer aan de club verbonden blijft. Feyenoord telt weer mee en dat willen we graag zo houden.

Het was volgens de trainer niet eenvoudig om het succes van afgelopen seizoen te continueren. We verloren deze zomer een aantal bepalende spelers uit de as van het veld. Samen met de clubleiding zijn we aan de slag gegaan om de posities opnieuw in te vullen. Daarnaast wilden we met het oog op de Europese wedstrijden de groep groter maken. Het heeft wat tijd nodig gehad, maar ook dit seizoen hebben we laten zien dat er een heel sterk elftal staat. 

Vanwege het vertrek van clubtopscorer John Guidetti was de spitspositie een van de posities die vrijkwam in het elftal. De komst van Graziano Pellè is een gelukkige greep gebleken. Hij is goals gaan maken en door zijn aanwezigheid kunnen we anders voetballen. Waar Feyenoord vorig seizoen vooral vanuit de omschakeling voetbalde, is de ploeg dit seizoen meer in staat om zelf het spel te maken. Koeman: Daar zijn we vanaf het begin van het seizoen op gaan trainen en het geeft veel voldoening om dat terug te zien op het veld. Ik vind ook dat we als elftal stabieler zijn ten opzichte van vorig seizoen. 

Op het moment dat Koeman anderhalf jaar geleden begon bij Feyenoord, werd er niet positief over de club gesproken. Met name door het succesvolle vorige seizoen is dat veranderd. Feyenoord telt weer mee. Door de samenwerking met de staf, de clubleiding en de spelers heeft het afgelopen anderhalf jaar me vooral veel plezier gebracht. Daar draagt succes natuurlijk ook aan bij. Het was een fantastisch jaar voor Feyenoord.
bekijk het intervieuw via onderstaande link:

http://www.feyenoord.nl/pages/newsdetail/S1/10010000041362-999-10010000000003.aspx
bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 januari 2013 - 16:44   quote  deeplink  
Koeman: 'Adviseer spelers zeker tot WK te blijven'

600x400-bb-1168353.jpg

Met het aantrekken van de Italiaan Graziano Pellè ligt er opnieuw een speler van Feyenoord langdurig vast. Eerder tekenden onder andere de talenten Jean-Paul Boëtius en Tonny Vilhena al bij in de Kuip. De tieners liggen tot de zomer van 2016 vast in Rotterdam. 'Het geeft een bepaalde rust voor de club,' weet ook trainer Ronald Koeman.

'Als er uiteindelijk een club komt moeten ze over de brug komen. Dan ben je als Nederlandse club nog wel machteloos, zeker als een speler zelf ook stappen wil maken. Maar als ik naar deze spelers kijk en de jongeren die zich ontwikkelen, die zijn nog niet toe aan het buitenland. Ik adviseer ze zeker tot na het WK in Brazilië (2014) hier te blijven.'
Bron:Rijnmond.nl
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 januari 2013 - 16:45   quote  deeplink  
Luisteren Stefan..!!!!
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 06 januari 2013 - 17:09   quote  deeplink  
Inderdaad, jong getalenteerde spelers: luisteren.

Feyenoord heeft aangetoond dat ze spelers beter maken en dat ze via Feyenoord bij het Nederlands Elftal terecht kunnen komen. Volgend seizoen gaan we ook europees meedoen, wat ook weer een ervaringsplatform is. Als je dan mee kan naar het WK en je kan je daar internationaal in de kaart spelen, dan is een succesvolle voorzetting van een sportieve én financiële carriere verzekerd. Als ze te vroeg vertrekken kan dat hun verdere ontwikkeling belemmeren of teniet doen.

Zeker nu cruciale spelers én trainers binnen de huidige selectie hun contract hebben verlengd moet dat het vertrouwen geven dat Feyenoord sportieve dromen kan waarmaken.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 januari 2013 - 23:11   quote  deeplink  
Ronald Koeman over de remise tegen AGOVV

lijdensweg
 lijdensweg - zondag 06 januari 2013 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 januari 2013 - 16:45 schreef RenatoBos het volgende:
Luisteren Stefan..!!!!
Deed jij dat maar eens .... Hahahaha
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 januari 2013 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 januari 2013 - 23:13 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Deed jij dat maar eens .... Hahahaha
Wat heb je te vertellen L..?
Wim2
 Wim2 - maandag 07 januari 2013 - 10:35   quote  deeplink  
KOMKOMMERTIJD!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 07 januari 2013 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 10:35 schreef Wim2 het volgende:
KOMKOMMERTIJD!
Heeft er alle schijn van.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 13:38   quote  deeplink  
Koeman: 'Clubs moeten nu veel geld meebrengen'

600x400-1046422.jpg

Trainer Ronald Koeman is dolblij met het vastleggen van Graziano Pellè. Na de handtekening van de Italiaan ligt het basiselftal van Feyenoord langdurig vast in de Kuip.

,,Dus wie straks een speler van ons wil kopen, moet heel veel geld meebrengen,'' sprak de lachende coach. ,,Graziano loopt hier één op één, meer dan hij ooit heeft gescoord. Al moet ik zeggen dat het maken van doelpunten in de Serie A in Italië een stuk lastiger is. Daar spelen ze minder open dan in Nederland.
,,Maar dat neemt niet weg dat Pellè een gigantisch rendement heeft. Dat zal hij niet vier jaar lang vast kunnen houden, dat moet ook iedereen realiseren.''
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 januari 2013 - 17:40   quote  deeplink  
Koeman: Geloof in eigen prestaties blijft groeien

Met nog een training en het oefenduel met Club Brugge voor de boeg, blikte trainer Ronald Koeman alvast terug op de afgelopen week. Net als een jaar geleden beleeft Feyenoord een prima week in Marbella, waar de selectie onder ideale omstandigheden kan toeleven naar de tweede competitiehelft. Op het terras van het spelershotel gaf Koeman aan tevreden te zijn over het verloop van het trainingskamp tot dusver. We hebben het programma kunnen afwerken dat we wilden.

20130111_marb_koeman_vk_scaled_7.jpg

Met de spelers die we deze week tot onze beschikking hebben, kunnen we uitstekend trainen, vervolgde Koeman. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de goede omstandigheden en faciliteiten in Marbella. We zijn hier niet voor niets voor de tweede keer op trainingskamp. Volgens de oefenmeester is zijn spelersgroep tot dusver de week fit doorgekomen. In fysiek opzicht zijn we verder dan een jaar geleden. Dat heeft ook te maken met de spelers waar we in vergelijking met vorig seizoen over kunnen beschikken. Koeman benoemde de fitheid van zijn selectie als een extra kwaliteit. Dat zag je in de laatste week voor de winterstop, waarin we wedstrijden in de slotfase alsnog wisten te winnen.

Koeman greep het trainingskamp in Marbella evenals vorig seizoen aan om individuele gesprekken te voeren met spelers. Hij constateerde tevreden dat zijn spelers tijdens de gesprekken de lat hoog legden voor zichzelf. Als trainer wil je graag dat spelers kritisch zijn op zichzelf, glimlachte Koeman. Ze zijn enorm ambitieus en geloven steeds meer in hun eigen prestaties en die van het elftal. In dat opzicht is de groep in anderhalf jaar tijd enorm gegroeid. Het zelfvertrouwen is groot, we weten precies wat we willen en kunnen.

In de ogen van Koeman zal zijn ploeg naast geloof en zelfvertrouwen ook een dosis gif nodig hebben om in de uitwedstrijd tegen Ajax, waarmee Feyenoord volgende week de competitie hervat, een goed resultaat te halen. Een trainingskamp kan nog zo goed verlopen, maar de waarde ervan wordt pas echt zichtbaar als je de positieve lijn weet door te trekken naar de competitie. Een uitduel met Ajax is zwaar om mee te beginnen, maar het programma is nu eenmaal zo. Eerder dit seizoen konden we tijdens topwedstrijden niet brengen wat we vorig seizoen wel konden, maar dat heeft ook te maken met het gegeven dat er weer serieus rekening wordt gehouden met Feyenoord.

Koeman nam met een glimlach kennis van het feit dat Feyenoord er tijdens het seizoen 2005/2006 voor het laatst in was geslaagd om de eerste wedstrijd na de winterstop te winnen. Het was tevens het laatste seizoen waarin Feyenoord, met Erwin Koeman aan het roer, in Amsterdam van Ajax wist te winnen. Dan is dit een ideale gelegenheid om beide statistieken te doorbreken, besloot Koeman.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
van geil
 van geil - zaterdag 12 januari 2013 - 17:18   quote  deeplink  
allemaal leuk gesproken..
honger,,,veel zelfvertrouwen...heerlijk...

maar zie dr helemaal niets van...t lijkt niet eens op profvoetbal.

werk aan de winkel!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 januari 2013 - 02:08   quote  deeplink  
Koeman ondanks nederlaag tevreden over oefenduel

20130112_brugge_koeman_vk_scaled_7.jpg

Feyenoord besloot zaterdag het trainingskamp in Marbella met een kleine 2-1 nederlaag tegen Club Brugge. Desondanks keek trainer Ronald Koeman na afloop van het oefenduel met een tevreden gevoel terug op de middag, waarin zijn ploeg met name tijdens de tweede helft een groot overwicht had. Natuurlijk had ik deze wedstrijd graag gewonnen, maar ik heb een aantal goede dingen gezien, sprak Koeman op het Marbella Football Center.

Met de wedstrijd tegen de Belgen kwam er voor Feyenoord een einde aan het trainingskamp, waar de oefenmeester een goed gevoel aan overhield. Het is duidelijk dat dit voor ons een goede week is geweest, zei Koeman. We hebben met een grote groep kunnen toewerken naar de tweede helft van de competitie en ik denk dat we er klaar voor zijn. Het elftal staat grotendeels vast.

Koeman zag zich tegen het einde van de eerste helft gedwongen om Lex Immers te wisselen, omdat de middenvelder klachten had aan zijn hamstring. Daar had hij eerder deze week al last van, vertelde de trainer. Daarom hebben we hem uit voorzorg naar de kant gehaald.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

van geil
 van geil - woensdag 16 januari 2013 - 13:17   quote  deeplink  
zeer gedegen gesproken van Koeman...geen speld tussen te krijgen.
de kromme2
 de kromme2 - woensdag 16 januari 2013 - 14:06   quote  deeplink  
Heb er alle vertrouwen in dat Ronald het zondag goed neerzet tegen 020.
Goeie gozert !
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 januari 2013 - 16:17   quote  deeplink  
Sinds Ronald bij ons aan het roer staat heeft ajaks het moeilijk tegen ons, heb alle vertrouwen dat ie het kunstje weer flikt..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 januari 2013 - 16:20   quote  deeplink  
Koeman blij met aanblijven assistenten

600x400-ll-1333461.jpg

Feyenoord hoopt deze week de onderhandelingen af te ronden met Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst. De gesprekken met de twee assistent-trainers lijken een formaliteit, nu zowel de club als zijzelf hebben laten weten graag met elkaar verder te willen. Ook voor trainer Ronald Koeman, die onlangs zijn aflopende verbintenis met een jaar verlengde, was het bijna een voorwaarde dat zijn assistenten ook blijven.

Dat lijkt me logisch, zegt de trainer tegenover Voetbal International. Want ik werk perfect samen met Jean-Paul en Giovanni, terwijl keeperstrainer Patrick Lodewijks nog een doorlopend contract heeft. Het is een prettige gedachte als we volgend seizoen weer met dezelfde staf kunnen werken. Ook technisch directeur Martin van Geel is optimistisch. Het moet eerst nog wel gebeuren, maar de intentie is er bij alle partijen. Dat maakt het gemakkelijker.
Bron:FR12
Wim2
 Wim2 - woensdag 16 januari 2013 - 19:12   quote  deeplink  
Ik bespeur enige verslapping bij Koeman. Ik vond het altijd goed als hij kritisch was maar nu lijkt het of het in eens allemaal wel best vind terwijl het dit nog niet is.
van geil
 van geil - woensdag 16 januari 2013 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 januari 2013 - 19:12 schreef Wim2 het volgende:
Ik bespeur enige verslapping bij Koeman. Ik vond het altijd goed als hij kritisch was maar nu lijkt het of het in eens allemaal wel best vind terwijl het dit nog niet is.
is inmiddels geregeld!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:07   quote  deeplink  
Koeman is spreekkoren zat

600x400-wd-1310293.jpg

De selectie van Feyenoord traint morgen niet op Varkenoord, maar wijkt uit naar De Kuip voor de laatste sessie in aanloop naar de Klassieker. Trainer Ronald Koeman ergert zich aan de spreekkoren van de eigen supporters.

De oefenmeester vindt trainen op het sportcomplex niet verstandig. "Ik heb al twee jaar het idee dat de laatste training voor een Klassieker niet serieus is. Het is goed bedoeld al die mensen en dat vuurwerk, maar op Varkenoord zo trainen is niet veilig. Vandaar de keuze voor de Kuip."

Koeman is ook de spreekkoren van de aanhang van de Rotterdamse club helemaal zat. "Ik erger me daar ook aan. Ik wil een normale laatste training kunnen afwerken morgen.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:19   quote  deeplink  
Persconferentie met Feyenoord-trainer Ronald Koeman

van geil
 van geil - zondag 20 januari 2013 - 16:41   quote  deeplink  
t is koffiedik kijken...

maar had vandaag n andere tactiek cq opstelling verwacht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 januari 2013 door van geil --
Wim2
 Wim2 - zondag 20 januari 2013 - 16:42   quote  deeplink  
Koeman heeft hem tactisch ook weer gefaald.
MMM
 MMM - zondag 20 januari 2013 - 16:58   quote  deeplink  
Ingrijpen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 januari 2013 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 16:41 schreef van geil het volgende:
t is koffiedik kijken...

maar had vandaag n andere tactiek cq opstelling verwacht.
zeer zeker.
BertusBadeend
 BertusBadeend - zondag 20 januari 2013 - 17:03   quote  deeplink  
tactisch begon t goed, behalve dat na de eerste goal ineens alle lef verdwenen was. sorry dat ik t zeg maar tot die tijd domineerde we en creeerde we kansen. ligt meer aan mentale weerbaarheid dan aan tactische keuze
Wim2
 Wim2 - zondag 20 januari 2013 - 17:05   quote  deeplink  
Tja Koeman.

Zoals Lijdensweg daar net al terecht aangaf, vullen praatjes geen gaatjes..
JanM
 JanM - zondag 20 januari 2013 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 17:05 schreef Wim2 het volgende:
Tja Koeman.

Zoals Lijdensweg daar net al terecht aangaf, vullen praatjes geen gaatjes..
Jullie zijn echt een droomkoppel!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 januari 2013 - 17:06   quote  deeplink  
Koeman heeft gefaald.
Wim2
 Wim2 - zondag 20 januari 2013 - 17:44   quote  deeplink  
Ronald Koeman geeft wel heel realistische reactie.

http://eredivisielive.nl/video/107577-koeman-dit-seizoen-komen-we-te-kort-in-de-grote-duels.html
MMM
 MMM - zondag 20 januari 2013 - 17:47   quote  deeplink  
Mag wel wat feller. En gelijk op z'n pik getrapt als er kritiek komt op Mathijsen, triest.
van geil
 van geil - zondag 20 januari 2013 - 23:53   quote  deeplink  
duidelijk.
hij was eindelijk not amused over iMMERS.
en mulder. hehe.
van geil
 van geil - woensdag 23 januari 2013 - 12:45   quote  deeplink  
nee hoor,,

zijn eigen beleid is prima..

alle veranderen zijn bij toeval ontstaan,en ook nu doet hij niets...
wat mij betreft een aanfluiting!(deze beslissing)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 januari 2013 door van geil --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 23 januari 2013 - 12:52   quote  deeplink  
'Immers beslist niet over strafschoppen'

600x400-ms-1346090.jpg

Lex Immers heeft voorlopig zijn laatste stafschop genomen voor Feyenoord. De middenvelder miste afgelopen zondag tegen Ajax vanaf elf meter en verzuimde daarmee de Rotterdammers terug in de wedstrijd te brengen. Het is de derde keer dat Immers dit seizoen een penalty ziet worden gestopt. Eerder deed hij dat tegen Roda JC en voor de beker in het duel met SC Heerenveen.

Immers zelf stelde zondag al voor dat voortaan een andere speler de stafschoppen bij Feyenoord moet nemen. Maar daarover gaat hij niet, zegt trainer Ronald Koeman. We zullen deze kwestie deze week intern verder bespreken, want dit is het een moment voor zon beslissing. Opvallend is dat Immers vóór zijn transfer naar Feyenoord nooit een stafschop miste. Als speler van ADO Den Haag nam én benutte hij elf penaltys.
Bron:VoetbalInternational
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 23 januari 2013 - 13:10   quote  deeplink  
Koeman: "Ik heb nog steeds het gevoel dat we nooit kansloos zijn geweest tegen Ajaks"

tronald-koeman(feyenoord)-frank-de-boer(ajax)(1).jpg

Ronald Koeman baalt nog altijd van het feit dat zijn ploeg zondag met 3-0 heeft verloren van Ajaks. De trainer van Feyenoord heeft namelijk niet het gevoel gehad dat zijn ploeg kansloos is geweest, zo vertelde hij woensdag in gesprek met Voetbal International.

"Ik heb nog steeds het gevoel dat we nooit kansloos zijn geweest", vertelde Koeman. "Anders dan uit tegen FC Twente, geloofde ik bij een 2-0 achterstand nog in een resultaat. Ook bij 3-0, toen we een penalty kregen. Als je die maakt, kun je met elf tegen tien misschien nog wat uitrichten. Maar zelfs die strafschop ging er niet in, terwijl Lex Immers eerder ook al een grote kans op de 1-1 had gemist."

"Als je dan zelf fouten maakt en doelpunten weggeeft, wordt het een moeilijk verhaal", vervolgde de oefenmeester. "Wij hebben drie keer uit gespeeld tegen topclubs en zowel bij PSV, FC Twente als Ajaks verloren met 3-0. Dat is geen toeval meer. Als je die duels analyseert, zijn we nergens weggespeeld, maar blijkbaar ontbreekt er wel iets. Zulke wedstrijden gaan om momenten. Dan moet je óf scoren, óf geen fouten maken. Als je dat laatste wél doet en het eerst niet, heeft het weinig zin te wijzen op veldspel of balbezit."

"Je moet als ploeg top zijn om topduels te kunnen winnen. Dat waren wij niet. Neem de vergelijking Viktor Fischer/Jean-Paul Boëtius. De laatste speelde misschien wel beter, maar Fischer maakt twee goals en is beslissend. Dát is waar het uiteindelijk om gaat", zo besloot Koeman zijn verhaal.
Bron:Soccernews
van geil
 van geil - woensdag 23 januari 2013 - 13:12   quote  deeplink  
beetje vreemde eindconclusie...
pak nou ns de echte heren aan..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 23 januari 2013 - 13:14   quote  deeplink  
Inderdaad als je dan namen wilt noemen zijn er wel anderen die daarvoor in aanmerking komen..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 24 januari 2013 - 00:16   quote  deeplink  
Koeman raakt niet in de war en zal zijn elftal niet wijzigen

ronald_koeman4.jpg

In een bij vlagen kritisch groepsgesprek hebben de spelers van Feyenoord elkaar afgelopen maandag de waarheid verteld. Een groot deel van de selectie speelde mee met de beloften.

Ik had de groep die tegen Ajaks speelde dus bij elkaar, zegt Feyenoord-trainer Ronald Koeman. Dan mag je binnen de muren van de kleedkamer alles tegen elkaar zeggen, vind ik. Wij als trainersstaf stimuleren dat door spelers te vragen wat ze van zichzelf vonden, maar ook van elkaar. Dan krijg je wel discussie en dat is prima.

Koeman raakt er niet van in de war en zal zijn elftal niet wijzigen. Ook de falende Joris Mathijsen en Lex Immers hoeven niet te vrezen voor hun basisplaats. Ik ga niets anders doen, zegt Koeman. Nederlagen zoals deze moet je gewoon nuchter analyseren en dan kun je niet anders dan concluderen dat niet alleen deze twee spelers fouten hebben gemaakt. Daarom houd ik vertrouwen in ze. Dit is ook niet het moment ze te wisselen, want als je dat wel doet, heeft dat vergaande consequenties. Zon beslissing neem je dus niet in een dag, de rekening maken we over een tijdje wel op. We hebben met deze jongens ook een goede periode gehad.

Zondag spelen we tegen FC Twente. Goede ploeg, maar als je naar hun doelgemiddelde kijkt, scoren ze moeilijk en hebben ze problemen hun wedstrijden te winnen. Ze zijn degelijk en fysiek sterk, maar niet onverslaanbaar. Aldus Koeman.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 januari 2013 - 01:03   quote  deeplink  
Groningse sportstudenten leren van Koeman in De Kuip

600x200--1339501.jpg

Trainer Ronald Koeman heeft donderdagmiddag zon vijftig studenten van het Alfa-college uit Groningen ontvangen in De Kuip. Nadat de leerlingen s ochtends al aandachtig de ochtendtraining op Varkenoord hadden bestudeerd, waren ze te gast in de persruimte van De Kuip. Daar kregen ze alle gelegenheid om vragen te stellen aan de hoofdtrainer van Feyenoord, die uitgebreid de tijd nam om onder meer zijn visie en ervaringen als trainer toe te lichten.

20130124_goossens_tr_rh.jpg

De aanwezige studenten volgen de opleiding Sport & Bewegen aan het Alfa-college in Groningen, waar ze leren voor een toekomst als sportleraar of trainer. Ze hadden hun bezoek te danken aan hun docent Barend Beltman, een bekende van Koeman. De twee namen het onder meer als speler van FC Groningen en PSV eind jaren tachtig tegen elkaar op. Een ook zijn vader en broer Erwin ken ik goed, vertelde Beltman na afloop van de bijeenkomst. Voor de leerlingen is dit een geweldige ervaring. Er zit een aantal echte Feyenoord-supporters tussen. Vooraf hadden ze al veel vragen bedacht die ze aan Koeman wilden stellen.

20130124_cisse_janmaat_tr_rh.jpg

Een van de vragen die Koeman op zich afgevuurd kreeg, was hoe hij zichzelf had ontwikkeld tot de trainer die hij nu is. De oefenmeester refereerde daarbij aan zijn opleiding bij de KNVB. In mijn ogen is die opleiding van een zeer goed niveau, sprak hij. Niet voor niets zie je overal ter wereld Nederlandse trainers aan het werk. De oefenstof is altijd gericht op trainingen met de bal en daar ben ik een voorstander van. Wel vind ik dat we in mentaal opzicht wat kunnen opsteken van oefenstof in andere landen. Daar moeten we onze ogen niet voor sluiten.

20130124_nelom_fernan_rh.jpg

De aandachtig luisterende studenten kregen te horen dat Koeman zijn ogen en oren zelf altijd goed had opengehouden. Toen ik na mijn ontslag bij AZ een tijdje zonder werk zat, heb ik me georiënteerd bij andere trainers en in andere landen. Zo ben ik op bezoek gegaan bij schaatscoach Gerard Kempkes en hockeytrainer Mark Lammers. Ook heb ik bij FC Barcelona en diverse Engelse clubs rondgekeken.

20130124_pelle_indi_tr_rh.jpg

Tot slot lichtte de Koeman enkele oefeningen toe die de leerlingen s ochtends tijdens de training op Varkenoord hadden gezien. Hij vertelde dat zijn spelers tijdens het uitgebreide partijspel zoveel mogelijk op hun eigen positie spelen en dat de trainingsstaf van Feyenoord oefeningen samenstelt die zowel op individu als het team zijn gericht.

20130124_vilhena_immers_tr_rh.jpg

De bijeenkomst in de persruimte werd afgesloten met een groepsfoto, waarna Koeman onder een luid en dankbaar applaus de zaal verliet en de leerlingen tevreden de bus opzochten voor de lange terugreis.
Bron:Feyenoord.nl
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 27 januari 2013 - 20:02   quote  deeplink  
Koeman tevreden over optreden laatste linie

600x400-ll-1357449.jpg

Feyenoord-trainer Ronald Koeman zag zijn ploeg zondag met 0-0 gelijk spelen tegen FC Twente. Beide ploegen waren zeer aan elkaar gewaagd en dus kon de trainer wel leven met de puntendeling. Complimenteus was hij vooral over zijn defensie. 'Ze verdienen het de nul te houden'.

Koeman was zeer te spreken over de laatste linie van de Rotterdammers, die volgens hem 'een uur lang niets weggegeven hebben'. Toch kwam Feyenoord in de slotfase van het duel nog een aantal keer in de problemen. Doelman Erwin Mulder zag regelmatig spelers van Twente voor zich opduiken. 'Op het laatst werden we slordiger, maar een nederlaag was onterecht geweest', aldus Koeman.

Feyenoord had volgens de trainer zelfs kans om de topper te winnen. 'We hebben het terughoudende Twente onze wil opgedrongen en hadden via Immers en Vilhena kansen op de zege. Als team hebben we ons hersteld van de nederlaag van vorige week.'

Toch vindt Koeman dat het beter kan. 'Vilhena was soms te onrustig aan de bal en Boëtius had meer in stelling gebracht moeten worden, aangezien zijn directe tegenstander Rosales al vroeg een gele kaart op zak had'.

Door het gelijke spel tegen Twente staat Feyenoord op de vijfde plaats in de eredivsie. 'We staan nog steeds dichtbij de bovenste ploegen. De stand op dit moment is terecht.' Woensdag wacht Feyenoord opnieuw een zware wedstrijd. Koeman en zijn mannen gaan dan op bezoek bij PSV voor de kwartfinale van de beker. 'Een belangrijke wedstrijd. We willen de beker winnen, maar het is geen gelukkige loting. Het zou een verrassing zijn als we woensdag zegevieren. Ik kijk in ieder geval uit naar het duel', aldus de coach.


Bron:Rijnmond.nl
van geil
 van geil - zondag 27 januari 2013 - 20:15   quote  deeplink  
linkspoot op links.
rechtspoot op rechts....
anass op 10 tegen willem 2.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 27 januari 2013 - 21:27   quote  deeplink  
Koeman: 'Gelukkig bleef het 0-0'

media_xll_1502885.jpg
Ronald Koeman krabt eens aan zijn hoofd.

Trainer Ronald Koeman van Feyenoord kon vandaag na de thuiswedstrijd tegen FC Twente (0-0) al met al wel leven met een punt. 'We hebben een uur lang goed gespeeld', meende de oud-international. 'In de slotfase hadden we het vooral fysiek moeilijk. Gelukkig bleef het 0-0. Ik vond ook dat we geen nederlaag verdienden in deze wedstrijd.'

Koeman sprak vorige week na de pijnlijke verliespartij bij Ajaks (3-0) van collectief falen. 'In dat opzicht hebben we het tegen FC Twente beter gedaan. Er stond nu tenminste weer een echt team op het veld.Verdedigend hebben we het ook goed gedaan. Dus daarom ben ik toch wel tevreden met deze wedstrijd.'

Koeman en zijn ploeg bleven niettemin ook in de zesde topwedstrijd dit seizoen in de eredivisie zonder zege. 'Daar kunnen we niet omheen', erkende hij. 'Het komt enerzijds doordat de grote ploegen nu rekening houden met de manier waarop wij spelen. Maar het heeft ook met onszelf te maken. We spelen tegen de topclubs dit seizoen veel meer aanvallend en veel minder op de counter. Daardoor spelen we verder van onze eigen goal af. Met die grotere verdedigingsruimte hebben wij soms nog wat moeite. Daar moeten we nog steeds aan wennen.'
Bron:AD
MMM
 MMM - zondag 27 januari 2013 - 23:08   quote  deeplink  
Boëtius was moe hoop ik? Hoe haal je het anders in je hoofd om die debiele Fernandez er in te zetten.. Verziekte de boel bijna nog even in 10 minuten tijd, Rosales kreeg meteen alle ruimte.
tomson
 tomson - zondag 27 januari 2013 - 23:48   quote  deeplink  
Ging 2x op zijn bek over zijn eigen voeten. Viel een beetje tegen.
JanM
 JanM - maandag 28 januari 2013 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2013 - 23:08 schreef MMM het volgende:
Boëtius was moe hoop ik? Hoe haal je het anders in je hoofd om die debiele Fernandez er in te zetten.. Verziekte de boel bijna nog even in 10 minuten tijd, Rosales kreeg meteen alle ruimte.
Rosales had toen al lang in de kleedkamer moeten zitten! Maar idd, Fernandez mag wat mij betreft naast Leerdam op de tribune zitten.
MMM
 MMM - maandag 28 januari 2013 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 januari 2013 - 09:01 schreef JanM het volgende:

[..]

Rosales had toen al lang in de kleedkamer moeten zitten! Maar idd, Fernandez mag wat mij betreft naast Leerdam op de tribune zitten.
Eens!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 januari 2013 door MMM --
Stylzz
 Stylzz - maandag 28 januari 2013 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 januari 2013 - 09:01 schreef JanM het volgende:

[..]

Rosales had toen al lang in de kleedkamer moeten zitten! Maar idd, Fernandez mag wat mij betreft naast Leerdam op de tribune zitten.
En liever nog erachter.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 januari 2013 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 januari 2013 - 09:01 schreef JanM het volgende:

[..]

Rosales had toen al lang in de kleedkamer moeten zitten! Maar idd, Fernandez mag wat mij betreft naast Leerdam op de tribune zitten.
Yup..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 29 januari 2013 - 14:37   quote  deeplink  
b498be033cc1a9bcd421af8af0932d6a.png

ronald_koeman1.jpg

Ronald Koeman heeft toegegeven dat het een gok was om Ruben Schaken klaar te stomen voor de wedstrijd die Feyenoord vorige week speelde tegen Ajaks.

De aanvaller was nog niet helemaal hersteld van een dubbele liesoperatie, waardoor zijn rentree op een teleurstelling uitliep.

Koeman zei letterlijk over het meespelen van Schaken in Amsterdom, in het duel dat Feyenoord met 3-0 verloor van Ajaks:'we hebben met Ruben gegokt en verloren'. De 30-jarige routenier miste daardoor afgelopen zondag het duel met FC Twente en is er ook woensdag in de bekerwedstrijd tegen PSV niet bij. Gehoopt wordt dat hij zondag in Tilburg tegen Willem II wel inzetbaar is.
Bron:Rijnmond.nl

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0186438