BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 00:31   quote  deeplink  
Persconferentie met trainer Ronald Koeman



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 maart 2013 door RenatoBos --
jonass
 jonass - zaterdag 16 maart 2013 - 00:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 maart 2013 - 00:31 schreef RenatoBos het volgende:
Persconferentie met trainer Ronald Koeman

[ filmpje ]
Feyenoord wint ajax verliest psv gelijk dus ,
1.feyenoord
2.Psv
3.Ajax
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 00:51   quote  deeplink  
tumblr_m4zc1fMLux1rwcc6bo1_500.gif
jonass
 jonass - zaterdag 16 maart 2013 - 00:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 maart 2013 - 00:51 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn dank is groot RB
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 maart 2013 - 00:59   quote  deeplink  
Ghehe..
jonass
 jonass - zaterdag 16 maart 2013 - 01:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 maart 2013 - 00:59 schreef RenatoBos het volgende:
Ghehe..
hoe heb je die zaal zo snel vol gekregen voor mij ;-)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 02:59   quote  deeplink  
'Tactisch genie Koeman lost gemis Pellè wel op'

Pelle,%20Graziano2.JPG

In de rubriek Het Tribunaal legt NUsport wekelijks drie kenners een stelling voor. Deze keer: De schorsing van Pellè tegen Heerenveen kost Feyenoord de titel.

Foppe de Haan, oud-trainer Heerenveen

"Het is maar één wedstrijd, maar dat is voor Heerenveen niet onaardig. Pellè is wel heel belangrijk, het is meer dan een speler die ze missen. Hij wordt continu gezocht. Gelukkig voor Feyenoord duurt de competitie nog lang. In eerste instantie zou je zeggen: ja, het kost punten. Maar het hoeft niet."
"Feyenoord heeft genoeg kwaliteit op het middenveld en de buitenspelers zijn heel dominant. Als je kijkt naar de bekerwedstrijd tegen Heerenveen in december hadden ze het wel moeilijk. Die won Feyenoord na strafschoppen, maar dat had zomaar andersom kunnen zijn."

John de Wolf, oud-verdediger Feyenoord
''Pellè is natuurlijk de topscorer, maar Feyenoord moet niet in de paniekstand schieten zonder hem. Dat gevoel leefde zondag wel in het stadion toen hij die fatale gele kaart kreeg. Het publiek werd direct stil.''

''Toch denk ik dat Feyenoord nu zo ver is dat andere spelers zullen opstaan tegen Heerenveen. Het team is stabiel genoeg, dat laten ze al maanden zien. Bovendien is Ronald Koeman een tactisch genie, hij is in zulke situaties al eerder met een prima oplossing gekomen. Heerenveen is in vorm, dus het wordt hoe dan ook een aardige testcase voor Feyenoord. Maar ik heb daar wel vertrouwen in.''

Gerald Sibon, oud-spits Heerenveen
''Ook mét Pellè zou Feyenoord het lastig krijgen in Heerenveen. Het wordt door zijn gemis dus dubbel zwaar. Heerenveen-uit is voor Feyenoord nooit fijn en ook in de thuiswedstrijd hadden ze het dit jaar lastig. In De Kuip werd het 1-1 en kreeg Joris Mathijsen rood nadat hij Filip Djuricic neerhaalde. Feyenoord zal het nu weer moeilijk krijgen met de onberekenbaarheid van Djuricic.''

''Toch heeft Feyenoord nog steeds gewoon een behoorlijk team staan, met een stuk of zeven internationals. De vraag is hoe Koeman het in aanvallend opzicht oplost. Lex Immers zou als spits kunnen spelen, maar hij is niet zo'n aanspeelpunt als Pellè. Feyenoord zal dus een ander type spel moeten gaan spelen. Misschien doet Koeman het wel op z'n Barcelona's en stelt hij helemaal geen centrumspits op. Hij moet in elk geval wel zorgen dat Feyenoord de Heerenveen-defensie gaat testen, dat is niet de meest solide linie.''
Bron:NUSport.nl
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 03:14   quote  deeplink  
Ronald Koeman over de wedstrijd tegen FC Utrecht

RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 15:05   quote  deeplink  
Ronald Koeman ligt niet wakker van de schorsing van Pellé

13141.jpg

Ronald Koeman, coach van Feyenoord, speelt aanstaande speelronde tegen sc Heerenveen. De keuzeheer ziet geen reden tot paniek als het gaat om de schorsing van Graziano Pellé, en ziet het juist als een uitdaging.

"Het wordt een uitdaging om het tegen Heerenveen zonder hem in te vullen", vervolgt Koeman. "Het was een ongelukkige overtreding, waar de scheidsrechter echter wel een gele kaart voor kan geven. Dat is dan jammer, maar ik kan er niet wakker van liggen."

Koeman baalde wel van de gele kaart van Pellè: "Hij had namelijk beloofd geen kaart meer te pakken dit seizoen." Feyenoord staat momenteel derde in de Eredivisie op gelijke hoogte met nummer twee PSV en één punt achter koploper Ajaks.
Bron:Voetbalcentraal
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 15:06   quote  deeplink  
90e55fbc67e8765da56a27fd7e242d58.png

ronald_koeman8.jpg

De nieuwste uitgave van Feyenoord Magazine staat helemaal in het teken van de vijftigste verjaardag van Ronald Koeman.

Nadat de hoofdtrainer afgelopen vrijdag al het eerste exemplaar kreeg uitgereikt, valt de speciale editie van het clubmagazine deze week op de mat bij alle leden van Het Legioen. Ook is het nummer, waarin in woord en beeld wordt stilgestaan bij de indrukwekkende carrière van Koeman, vanaf deze week los in de winkel verkrijgbaar. In de special Ronald Koeman 50 jaar komen vele familieleden, vrienden, bekenden en collegas van Koeman aan het woord. Bekijk hieronder een overzicht van enkele bijzondere uitspraken.

Martin Koeman (vader van Ronald):
Het hoogtepunt uit Ronalds carrière vind ik de finale van de Europa Cup in 1992 met FC Barcelona, waarin hij het winnende doelpunt maakte. Ik was daar helaas niet bij, omdat ik druk was met andere dingen die ik op dat moment belangrijker vond. Ik heb die wedstrijd zelfs op televisie niet helemaal gezien. Natuurlijk heb ik daar achteraf spijt van. Als je zoon een Europa Cup-finale speelt, moet je daarbij zijn.

Martin van Geel:
Ons vertrouwen naar elkaar toe is tijdens onze samenwerking nog niet één keer beschaamd. Ik heb het idee dat Ronald dat ook zeer waardeert, omdat hij het net als ik eerder in zijn carrière ook anders heeft meegemaakt.

Tim Koeman (zoon van Ronald):
Sinds mijn vader trainer is van Feyenoord, is hij thuis ook veel meer ontspannen. Bij andere clubs merkte je soms dat hij het werk mee naar huis nam. Dan was hij stil en zag je m veel nadenken. Daar praten we soms wel eens over en dan zeg ik tegen hem dat ie nu gezelliger is en dat het lijkt of hij meer van het leven geniet.

Giovanni van Bronckhorst:
In de zomer van 1995 was ik op vakantie op de Canarische Eilanden, toen ik hoorde dat Ronald naar Feyenoord zou komen. Ik was op dat moment twintig jaar en dacht: wow, daar ga ik mee samenspelen.

Bartina Koeman (vrouw van Ronald):
Ronald en ik zijn 27 jaar getrouwd, dat is al uniek in de voetbalwereld. Daarnaast hebben we mijn ziekte overleefd, in alle opzichten. Dus ook qua huwelijk, dat was niet makkelijk. Als je dat allemaal doorstaat, word je echt oud met elkaar. We zijn een twee-eenheid. Ik vul Ronald aan in zijn zwakheden en hij mij.

Johan Cruijff:
Barcelona heeft zich onder Rijkaard en later onder Guardiola een gigantische status aangemeten. Maar als Ronald zich als trainer blijft ontwikkelen, waarom zou hij daar dan geen trainer kunnen worden?

Erwin Koeman (broer van Ronald):
Ronald en ik waren heel close in de tijd van het EK 1988. Het is natuurlijk een unicum dat twee broers een eindtoernooi samen beleven en uiteindelijk het hoogst haalbare bereiken. Als basisspeler nota bene. Na de gewonnen finale gingen we met zn allen op stap. Ronald en ik voelden dat dit bijzonder en onvergetelijk was, denk ik. Dan heb je het over een blik in elkaars ogen, een schouderklop of een kus.

Ronald Koeman viert aanstaande donderdag zijn vijftigste verjaardag. De speciale uitgave van Feyenoord Magazine valt een dezer dagen op de mat bij alle leden van Het Legioen. Het clubmagazine is daarnaast los in de winkel verkrijgbaar voor 3,99 euro.
Bron: Feyenoord.nl
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 15:16   quote  deeplink  
1a7e7bc32a1c370451ec4537d3910608.png

ronald_koeman7.jpg

Ronald Koeman wordt donderdag vijftig jaar. NUsport stelt drie vragen aan personen die in die halve eeuw op wat voor manier dan ook iets met 'Sneeuwvlokje' te maken hadden.

Zo ook aan Hans van Breukelen, jarenlang zijn ploeggenoot bij PSV en Oranje.

Wat is uw leukste herinnering aan Ronald Koeman?
Dat was toen we meededen aan het televisieprogramma Wedden dat..?. Ze hadden een graafmachine zo afgesteld was dat hij met penaltys op mij kon schieten. Ronald moest daartegen strijden. Allebei vijf strafschoppen op mij."

"Ronald speelde het spel met heel veel humor, maar wilde ook absoluut winnen. Hij liet me voor aap staan. Ik geloof dat hij er vier scoorde en de machine drie."

"Enerzijds die humor en het sarcasme, en anderzijds die absolute wil om te winnen, is symptomatisch voor Ronald. En een collega waar ik 100 procent van op aankon. Ik weet nog dat we met PSV de voorlaatste competitiewedstrijd met 8-2 wonnen van Sparta. In die tijd had je nog de Tonny van Leeuwen-trofee, voor de minst gepasseerde keeper van de eredivisie."

"'s Avonds hadden we een gezellig etentje, maar ik had er ongelooflijk de pee in, omdat ik vreesde dat ik door die twee tegengoals die trofee had verspeeld. Ronald zei toen: Breuk, volgende week houden we de nul. En dat gebeurde ook."

Wat is de grootste verandering aan Ronald Koeman sinds je hem ontmoet hebt?
"Dat hij van een trainer een coach is geworden. Daarmee bedoel ik dat hij van iemand die mensen vaardigheden aanleert, kennis overbrengt, is verworden tot iemand die mensen echt begeleidt."

Ik heb altijd een toekomstig toptrainer in Ronald Koeman gezien
"Nee, dat heb ik niet. Maar de laatste jaren is hij dat wel aan het worden. Hij heeft me bij Feyenoord blij verrast. Zoals ik al zei, hij is daar echt een coach geworden, begeleidt spelers. Het ouder worden en de nieuwe omgeving hebben daar denk ik een rol in gespeeld."
Bron:NUSport.nl
Sensi
 Sensi - donderdag 21 maart 2013 - 01:02   quote  deeplink  
Onze grootste held binnen de club dit moment word vandaag 50! Reden des te meer hem flink in het zonnetje te zetten want dat verdiend hij!! Bij deze Koeman van harte gefeliciteerd en we hopen dit jaar met jou kampioen te worden!

ronald-koeman%28feyenoord%29%283%29.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 maart 2013 door Sensi --
jonass
 jonass - donderdag 21 maart 2013 - 01:07   quote  deeplink  
Gadverdammer een varkenskop op mijn scherm
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 01:02 schreef Sensi het volgende:
Onze grootste held binnen de club dit moment word vandaag 50! Reden des te meer hem flink in het zonnetje te zetten want dat verdiend hij!! Bij deze Koeman van harte gefeliciteerd en we hopen dit jaar met jou kampioen te worden!

[ afbeelding ]
Weet je wat we maken er een topic voor..d:-))
jonass
 jonass - donderdag 21 maart 2013 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 01:11 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Weet je wat we maken er een topic voor..d:-))
RB word je beetje sentimenteel gozer
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 01:14 schreef jonass het volgende:

[..]

RB word je beetje sentimenteel gozer
Nee hoor, 50 jaar is dat toch best waard..
jonass
 jonass - donderdag 21 maart 2013 - 01:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 01:16 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Nee hoor, 50 jaar is dat toch best waard..
ja geef hem een rollator
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 01:18 schreef jonass het volgende:

[..]

ja geef hem een rollator
Moet ie daar nu mee, wees zuinig op je spullen maat je hebt ze zelf hard nodig, ti's aardig bedoeld van je..
jonass
 jonass - donderdag 21 maart 2013 - 01:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 01:20 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Moet ie daar nu mee, wees zuinig op je spullen maat je hebt ze zelf hard nodig, ti's aardig bedoeld van je..
klopt heb van de week me lampies weer gemaakt hij snort weer over de weg
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:29   quote  deeplink  
Gemaakt..???? Lampies moet je slopen..!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:35   quote  deeplink  
'Ronald grapte: eerste die mij passeert, krijgt een elleboogstoot

600x400-gk-1018969.jpg

Ronald Koeman wordt donderdag vijftig jaar. NUsport stelt drie vragen aan personen die in die halve eeuw op wat voor manier dan ook iets met 'Sneeuwvlokje' te maken hadden.

Van Gastel: 'We hebben zoveel meegemaakt'

Wat is jouw leukste herinnering aan Ronald Koeman?
"Dat is moeilijk kiezen, we hebben zoveel meegemaakt. Als we in onze tijd als speler een keer op stap waren geweest of Ronald had een paar zware avonden gehad, dan wilde hij op de training altijd voorop lopen. Dan zei hij voor de grap: de eerste de beste die mij passeert, krijgt een elleboog. Hij moest het tempo bepalen. Daar hebben we de afgelopen tijd nog een paar keer om gelachen."

Wat is de grootste verandering aan Ronald sinds je hem ontmoet hebt?
"Toen was hij speler en nu trainer, dat is natuurlijk niet te vergelijken. Ik heb hem leren kennen als een speler die aan het einde van zijn carrière was en veel prijzen had gewonnen. Bij Feyenoord kwam hij weer terug als een gearriveerde trainer, hij had al titels met PSV en Ajaks op zak."

"Hij is helemaal niks veranderd. Ronald is nog steeds serieus en professioneel. Hij is eerlijk en realistisch. Hopelijk is hij wat ouder en wijzer haha."

Ik heb altijd een toekomstig toptrainer in Ronald gezien
"Dat is moeilijk te voorspellen. Hij bekleedde wel een bepaalde positie in het elftal waar je inzicht voor moet hebben. Dat is wat anders dan bij een buitenspeler. Hij was in die tijd absoluut een verlengstuk van de trainer. In die zin heeft het me ook helemaal niet verbaasd dat hij trainer is geworden."

Martin Haar: 'Koeman verlangde meer van zijn spelers'

Wat is uw leukste herinnering aan Ronald Koeman?
"Dat ik in 2009 met 'm heb mogen werken. Ik heb een heel goed gevoel overgehouden aan die samenwerking, al was het maar een half jaartje. Ronald was collegiaal, menselijk. Hij was eindverantwoordelijk, maar stond altijd open voor de mening van anderen. Heel prettig werken."

Wat is de grootste verandering aan Ronald Koeman sinds je hem ontmoet hebt?
"Nou, eigenlijk is hij niet eens zo heel veel veranderd. Hij is nog steeds zo joviaal als toen ik hem bij Haarlem en daarna AZ leerde kennen als tegenstander. Ronald was een winnaar in het veld, kon een doodschop uitdelen. Maar na afloop schudde je elkaar de hand. Dan was er een vriendschappelijk praatje en was het klaar. Ik heb nooit met hem gespeeld, maar als assistent zag ik later wel dat hij als trainer net zo eerlijk, rechtlijnig, maar ook hard kon zijn als in zijn tijd als speler."

AZ had Ronald Koeman nooit zo snel mogen ontslaan
"Kijk, Ronald nam het over van Louis van Gaal, en dat is heel ander type. En er was ook veel veranderd bij AZ. AZ was kampioen, van buitenaf werd er daardoor anders naar de groep gekeken. Er werd meer verwacht, we gingen ook nog de Champions League in. Ronald wilde de spelers daarom iets meer vrijheid geven in vergelijking met Van Gaal. Maar hij verlangde ook meer van zijn spelers, meer verantwoordelijkheid. Spelers moesten ook zelf leren nadenken over, bijvoorbeeld, de tactiek. De groep is daar toen niet goed mee omgegaan."

"Op het moment dat Ronald ontslagen werd, konden we ons trouwens nog gewoon via de Champions League plaatsen voor de Europa League. We stonden zesde in de competitie. Ik zag het ontslag ook helemaal niet aankomen, stond erbuiten, het was iets tussen hem en de directie."

"Ik heb zelf ook getwijfeld of ik wel door moest gaan. Ik moest het tijdelijk overnemen. Heb dat nog aan Ronald voorgelegd. 'Natuurlijk moet je doorgaan, Mart', was zijn reactie. Daarop heb ik besloten door te gaan na zijn ontslag. Het was wel een hele mooie ervaring om met hem te werken."
Bron:NUSport
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 16:00   quote  deeplink  
'Zoveel internationals zegt iets over groei bij Feyenoord'

600x200-jb-915739.jpg

Feyenoord-trainer Ronald Koeman staat vandaag op zijn vijftigste verjaardag met een kleine groep spelers op het trainingsveld. Dit tot zijn grote voldoening.

Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, Joris Mathijsen, Bruno Martins Indi, Tonny Vilhena, Jordy Clasie en Ruben Schaken vertoeven sinds maandag bij het Nederlands elftal voor de interlands tegen Estland en Roemenie. Kelvin Leerdam en Jean-Paul Boëtius maken deel uit van de groep van Jong Oranje, dat twee oefenwedstrijden afwerkt tegen Israël en Noorwegen, dat daarvoor Harmeet Singh heeft opgeroepen.

Anass Achahbar en Terence Kongolo spelen met Oranje onder-19 oefenduels met Tsjechië en Kroatië. Koeman is een trotse trainer. 'Omdat het iets zegt over de ontwikkeling van onze ploeg. Bovendien is het goed voor de uitstraling van Feyenoord, het staat toch mooi, zo veel internationals.'

Koeman heeft er dan ook geen enkel probleem dat hij tijdelijk zoveel spelers mist. 'Die jongens zijn even in een andere omgeving, tussen de beste spelers van Nederland. Worden ze nooit slechter van, eerder beter', aldus de trainer van Feyenoord.
Bron:VI
Wim2
 Wim2 - donderdag 21 maart 2013 - 16:00   quote  deeplink  
Koeman zou na dit seizoen gewoon weg moeten gaan. Na de zomer is toch iedere speler van ons voor een habbenkrats verkocht met onze van Geel aan het roer..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 16:19   quote  deeplink  
Biografie Koeman vanaf vandaag te bestellen

600x400-pj-1455709.jpg

De biografie van Ronald Koeman, die donderdag zijn vijftigste verjaardag viert, is vanaf vandaag te koop. In zijn biografie blikt de hoofdtrainer van Feyenoord samen met auteur Bert Nederlof onder meer terug op zijn rijke carrière als speler, waarin hij 193 keer scoorde en tot 78 interlands voor het Nederlands elftal kwam.

Bron:FR12

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 maart 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 17:05   quote  deeplink  
van geil
 van geil - donderdag 21 maart 2013 - 18:43   quote  deeplink  
haha...sommige escapades staan er niet in...zeker weten.

Oeteldonk 2011 bv....in de Smidse.:)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 20:39   quote  deeplink  
Pb me dat eens van geil d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 00:20   quote  deeplink  
Ronald Koeman in DWDD

RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 12:46   quote  deeplink  
Van der Vaart: "Koeman is gewoon een heel goede trainer"

rafael-van-der-vaart(oranje)(1).jpg

Feyenoord is hoofdleverancier van het Nederlands elftal, met zeven spelers in de selectie van Oranje. Volgens middenvelder Rafael van der Vaart is het een verdienste van Feyenoord-trainer Ronald Koeman, die in het verleden ook trainer was van de middenvelder zelf.

Terwijl in het verleden vaak de Ajacieden domineerden in Oranje, zijn het nu de Feyenoorders. "Dat klopt, ook dat is veranderd, al zijn er natuurlijk nog steeds genoeg Ajacieden in de selectie. Maar er zijn inderdaad veel Feyenoorders. Die club doet het ook heel goed. Ik volg de Eredivisie niet echt, maar ik vind het wel heel knap dat Feyenoord nog steeds meedoet voor de titel", opent Van der Vaart tegenover Spits.

Volgens de middenvelder van Hamburger SV is het geen verrassing dat Feyenoord goed presteert. "Koeman is gewoon een heel goede trainer. Maar zijn carrière zat de afgelopen tijd toch een beetje in een dip en daarom ben ik ook heel blij dat hij het nu zo goed doet bij Feyenoord. Nu is hij weer de koning natuurlijk en als hij nou ook nog kampioen wordt, dan helemaal.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 12:50   quote  deeplink  
Koeman: 'De bank zal zich nu moeten bewijzen'

600x400-bb-1438611.jpg

Feyenoord moet het aanstaande zaterdag in de belangrijke uitwedstrijd tegen SC Heerenveen doen zonder de geschorste Graziano Pellè. Koeman heeft de vervanger van de clubtopscorer al in zijn hoofd zitten.

Koeman kan ervoor kiezen Lex Immers door te schuiven naar de spitspositie, maar waarschijnlijker is de keuze voor Ruben Schaken die al eerder op die plek heeft gespeeld en dat naar behoren deed. Ik heb wel een idee, zegt Koeman. Maar ik laat het ook afhangen van de trainingen.

Koeman heeft geen moeite met de afwezigheid van Pellè. We zullen hem best missen, maar zoiets hoort er wel bij. Vorig jaar misten we door een blessure John Guidetti in de laatste fase van de competitie. Toen dacht ook iedereen dat we niet te boven zouden komen, maar het ging prima. Bovendien hebben we meer spelers (Immers, Clasie, Mathijsen, red) die op scherp staan en bij een volgende gele kaart zullen worden geschorst. De bank zal nu moeten bewijzen of we inderdaad tot het laatst kunnen meedoen om de titel.
Bron:VI

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 maart 2013 door RenatoBos --
van geil
 van geil - woensdag 27 maart 2013 - 12:58   quote  deeplink  
weer vriendjes met Cisse.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 12:59   quote  deeplink  
Nee joh, gewoon Lex..
van geil
 van geil - woensdag 27 maart 2013 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 - 12:59 schreef RenatoBos het volgende:
Nee joh, gewoon Lex..
kijk maar op Headliner.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 - 13:01 schreef van geil het volgende:

[..]

kijk maar op Headliner.
Heb het gezien maar geloof er in dat Ronald met Lex begint..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 31 maart 2013 - 23:55   quote  deeplink  
Reactie Ronald Koeman op nederlaag in Heerenveen
van geil
 van geil - maandag 01 april 2013 - 00:04   quote  deeplink  
applaus.
Koeman heeft n nieuw systeem uitgevonden.
4-4-2 met drie verdedigende middenvelders en twee buitenspelers als spits.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 00:37   quote  deeplink  
Koeman moet puzzelen met middenveld

600x400-kd-1470052.jpg

Feyenoord kan aanstaande vrijdagavond niet beschikken over middenvelders Jordy Clasie en Lex Immers. Eerstgenoemde is geschorst voor het duel tegen VVV-Venlo, terwijl Immers moet vrezen voor een zware enkelblessure. Trainer Ronald Koeman en zijn assistenten zullen daarom nog maar eens goed moeten nadenken hoe zij het middenveld willen gaan inrichten.

Harmeet Singh, John Goossens, Kamohelo Mokotjo en Kelvin Leerdam lijken uit te moeten maken wie naast Ruud Vormer en Tonny Vilhena mogen starten op de middelste linie van de Rotterdammers.

Hoe moet het middenveld van Feyenoord er volgens u tegen VVV uitzien?
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 03:11   quote  deeplink  
Koeman realistisch: Verdiend verloren

20130330_hee_koeman_vk_scaled_7.jpg

Al vanaf de eerste minuut van de wedstrijd merkte Ronald Koeman zaterdagavond dat Feyenoord niet in de wedstrijd zat tegen sc Heerenveen. Zijn ploeg durfde in het Abe Lenstra Stadion te weinig vooruit te voetballen en speelde de bal veelvuldig terug op doelman Erwin Mulder. Als je op die manier speelt, wordt het heel moeilijk tegen een ploeg als Heerenveen, zei Koeman na afloop. We hebben uiteindelijk verdiend verloren. Er waren te weinig spelers die meer persoonlijke duels wonnen dan verloren. Heerenveen was de betere ploeg vandaag.

Desondanks was er op de bank van Feyenoord tot kort voor tijd hoop op een goed resultaat. Heerenveen liet vroeg in de tweede helft verschillende grote kansen liggen, waardoor Feyenoord uitzicht hield op tenminste een punt. Op de bank zeiden we tegen elkaar: wie weet maken we nog 0-1, al was dat uiteindelijk niet terecht geweest, vertelde Koeman.

Ondanks de nederlaag denkt Koeman niet dat Feyenoord definitief afhaakt in de titelrace. Wel doen we een stap terug. Maar laten we eerst afwachten wat morgen de andere ploegen doen. Wij staan nu op een positie waar we aan het begin van dit seizoen hoopten te staan. Desondanks ben ik nu vooral teleurgesteld dat we vandaag onszelf niet waren.

Naast de nederlaag kreeg Feyenoord zaterdag nog een domper te verwerken, in de vorm van een blessure voor Lex Immers. De middenvelder moest in de eerste helft per brancard van het veld na een schop tegen zijn onderbeen. Koeman: We moeten afwachten hoe ernstig zijn blessure is.

Voor de komende thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo kan Koeman in ieder geval geen beroep doen op Jordy Clasie. De middenvelder is geschorst nadat hij tegen Heerenveen zijn vijfde gele kaart van het seizoen kreeg.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 03:16   quote  deeplink  
Koeman: 'Blijf langer in De Kuip, kijk maar naar Vlaar'

media_xll_1586881.jpg

Ook Ronald Koeman had in AD Sportwereld gelezen dat bondscoach Louis van Gaal zijn middenvelder Jordy Clasie vertelde 'dat hij kampioen moest worden'. 'Daar zal hij waarschijnlijk puur Jordy mee bedoelen', grinnikte de Feyenoord-trainer. 'Mij niet? Ik denk het niet.'

media_l_1586879.jpg
Ron Vlaar (linksboven) tussen de Feyenoorders Mathijsen, Schaken en Clasie op de bank bij Oranje.

Als de internationals bij trainer Ronald Koeman, die nog niet wilde vertellen wie Graziano Pellè in de spits vervangt, aankloppen om over hun sportieve toekomst te filosoferen, krijgen ze een duidelijk advies. 'Dan zeg ik dat ze nog minimaal een jaar in de Kuip moeten blijven', zegt de coach. 'Ze moeten straks stappen gaan zetten. Maar ik vraag mij af of ze nu al toe zijn aan een club in het buitenland. Ik ging pas op 25-jarige leeftijd naar Barcelona. Toen had ik met PSV al landstitels, bekers en de Europa Cup I gewonnen. En met Oranje zelfs het EK', zegt Koeman in AD Sportwereld.

media_l_1586864.jpg

'Ik weet dat de tijd is veranderd en dat spelers nu veel eerder vertrekken. Maar ik zou nog in de Kuip blijven. Zeker met het oog op het WK. Als je nu vertrekt, bestaat de mogelijkheid dat je ergens op de bank komt. En de bondscoach selecteert alleen spelers als ze in vorm zijn en veel speeltijd krijgen. Kijk naar Ron Vlaar, die ging naar Aston Villa. Maar bij Oranje vormen nu twee spelers van Feyenoord het centrale verdedigingsduo.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 april 2013 - 15:11   quote  deeplink  
Internationals krijgen vrij op paasmaandag-training

600x400-tk-1259367.jpg

Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, Joris Mathijsen, Tonny Vilhena, Jordy Clasie en Ruben Schaken hoefden zich maandag niet te melden op Varkenoord. De zes internationals kregen een rustdag van oefenmeester Ronald Koeman. Martins Indi deed een half uur lang wat lichte oefeningen op het veld om zo zijn rechterbovenveen te testen, maar vertrok daarna richting de Kuip om ook van zijn vrije maandag te genieten.

Feyenoord kan de kater van het verlies tegen SC Heerenveen aanstaande vrijdag al wegspoelen. VVV-Venlo komt die avond op bezoek in de Kuip, waar de Rotterdammers dit seizoen nog ongeslagen zijn.
Bron:FR12
van geil
 van geil - woensdag 03 april 2013 - 12:52   quote  deeplink  
svp niet weer zo'n raar blok met verdedigende middenvelders.

gewoon Goossens voor Immers.
en 1-2 op t middenveld.geen 2-1.
3 op lijn kan ook nog maar geen 2-1!!!!!!!!!!!

DUIDELIJK?
craven
 craven - woensdag 03 april 2013 - 13:21   quote  deeplink  
nee...
van geil
 van geil - woensdag 03 april 2013 - 13:33   quote  deeplink  
:)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 03 april 2013 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 april 2013 - 12:52 schreef van geil het volgende:
svp niet weer zo'n raar blok met verdedigende middenvelders.

gewoon Goossens voor Immers.
en 1-2 op t middenveld.geen 2-1.
3 op lijn kan ook nog maar geen 2-1!!!!!!!!!!!

DUIDELIJK?
Zal wel goed komen. Clasie is geschorst, dus Vormer speelt op zijn positie en niet naast hem. En Goossens of Singh zal wel op 10 gaan spelen. Waarschijnlijk die eerste. Vilhena pendelt tussen aanval en verdediging, zoals gebruikelijk.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:09   quote  deeplink  
afb435c1608c9b2b0eca2c2637070b3c.png

ronald_koeman10.jpg

Ronald Koeman was succesvoller dan broer Erwin. Kwam door zijn zakelijke instinct, zeiden ze. Nu lijkt Ronald juist de romantiek in het voetbal te missen.

Het was een treurig gezicht. Wie afgelopen vrijdag het internet afspeurde opzoek naar het speelprogramma van de eerste divisie trof een dood affiche aan. Om acht uur zouden AGOVV en Veendam aftrappen op sportpark Berg en Bos, zo was aan het begin van het seizoen afgesproken. Maar hoewel Pasen naderde, stond geen van beide clubs op na hun financiële overlijden. Dus bleef het vrijdag stil in Apeldoorn. De strijd tussen de twee gestorven voetbalclubs bestond alleen online. Het was even grappig als akelig reëel.

Want het gisteren officieel bekrachtigde faillissement van SC Veendam toonde eens te meer aan hoe gammel de fundering van bestaansrecht is die onder het Nederlandse profvoetbal ligt gestort. Zelfs topclubs hebben het zwaar. Het is niet uit weelde dat de Europese Commissie een onderzoek naar vermeende staatssteun van de gemeente Eindhoven aan veelvoudig kampioen PSV opende.

Opvallend genoeg bewijst juist een ander affiche van afgelopen weekend dat er wel degelijk toekomst is voor professioneel voetbal in Nederland. Een dag na AGOVV - SC Veendam stond Heerenveen - Feyenoord op het programma.

De Friezen zijn jarenlang een toonbeeld geweest van deugdelijk financieel beleid en zijn na een aantal mindere jaren nu goed bezig de geldzaken opnieuw op orde te krijgen. Gesteund door een fanatieke fanbasis bleek een heldere lange termijn visie de club ook op sportief gebied te helpen. De leiding bezweek ondanks mindere resultaten niet voor de druk en hield coach Van Basten in het zadel. Die betaalde dat vertrouwen dubbel en dwars terug. Met de vijfde overwinning op rij, in het treffen tegen Feyenoord, als meest tastbare resultaat.

Stadionplannen Feyenoord

De Rotterdammers laten misschien wel als beste zien dat het wel mogelijk is als proforganisatie goed te functioneren in dit land. Onder Mario Been werd in 2010 met 10-0 verloren van PSV en de ineenstorting leek letterlijk nabij. Supporters bestormden het Maasgebouw als een goedkope hedendaagse revolte. Tegen de verkwisting die in de voorgaande jaren zo scheutig had plaatsgevonden. Maar Feyenoord hervond zichzelf. Met goed voetbal werd vorig jaar onder aanvoering van John Guidetti de tweede plaats afgedwongen. De letterlijke kroon op het wederopbouwproject dat door technisch-manager Martin van Geel op Rotterdam-Zuid werd opgestart, moet de bouw van een nieuw stadion worden waarvoor vandaag de definitieve plannen gepresenteerd worden.

Het is misschien niet toevallig dat de comeback van Feyenoord ingezet werd aan de hand van Ronald Koeman. Getekend door mislukkingen bij AZ en Valencia streek hij in de zomer van 2011 neer bij de club die in alles zijn evenbeeld leek. De ooit zo trotse winnaar van de Europa Cup 1, deed slechts qua naam en pompeuze uiterlijk terugdenken aan vergane glorietijden. Koeman greep zijn ogenschijnlijk laatste kans als voetbaltrainer met beide handen aan. Zelfs al was hij derde keus achter Co Adriaanse en zijn leermeester en rivaal Louis van Gaal.

Koeman leidde de opmars van Feyenoord. Natuurlijk boekte hij prestaties, maar de geboren Zaandammer baarde nog meer opzien door een fantastische generatie jeugdspelers klaar te stomen voor het allerhoogste niveau. Onder hem ontwikkelden Jordy Clasie, Ron Vlaar, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Ruben Schaken, Jean-Paul Boetius, Tony Vilhena en Daryl Janmaat zich tot Oranje-waardige spelers. De prestatietrainer Koeman was ineens ook een opbouwer geworden.

Net alsof de man wiens succes ooit vooral verklaard werd door zijn zakelijke karakter tot inkeer was gekomen nu hij zijn vijftigste verjaardag, die gevierd werd op 21 maart, naderde. ,,Ik ben weinig veranderd, zegt de Feyenoord-coach die als enige persoon ter wereld zowel bij alle drie Nederlandse topclubs trainde als speelde. ,,Bij alle clubs waar ik werkte, zien ze me nog steeds graag komen. Dat bewijst dat je een normale jongen bent gebleven.

Misschien dat juist die nuchtere inborst Koeman geholpen heeft Feyenoord opnieuw op te bouwen. In de Kuip vindt hij een gewillig oor voor zijn instelling. ,,Bij Ajaks lopen bijvoorbeeld veel mensen rond die zichzelf wel erg belangrijk vinden. In Rotterdam zijn er alleen maar echte clubmensen. En blijkbaar matcht dat goed met Koeman.

De geboren Zaandammer weet zelf maar al te goed hoe dat moet, opbouwen met weinig middelen. Vader Martin Koeman was profvoetballer bij GVAV en speelde zelfs één interland. Maar werkte zich ondertussen wel kapot in een slagerij. ,,Ik maakte weken van vijftig uur op het werk. Dat deed iedereen. Zelfs onze sterspeler Piet Fransen. En daarnaast trainden we ook gewoon hè.

Als ik bij het Nederlands elftal zat, begon ik s ochtends vroeg al om half zes in de slagerij. Pakte dan s middags de trein naar Zeist, zodat ik ook nog met de internationals mee kon trainen en s avonds weer laat thuis kwam, vertelt hij in Ronald Koeman, de biografie die Bert Nederlof ter ere van diens vijftigste verjaardag onlangs uitbracht.

Het boek neemt de lezer mee door de carrière van de meest succesvolle aller Koemannen en brengt daardoor ook het romantische verleden van het Nederlandse voetbal weer in herinnering. Net nu clubs die het alleen van hun charme moeten hebben, het niet meer redden om overeind te blijven. Vroeger hadden ze één veel goedkopere oplossing voor financiële problemen. Spelen met semi-profs, zoals Martin Koeman. Hij verdiende tien duizend gulden bruto per jaar en moest er wel bij werken.

Niet breed

Ondanks de profcarrière van vaderlief, hadden de Koemannen het thuis dus niet breed. Eigenlijk waren ze een hele normale Nederlandse familie voor de jaren zestig en zeventig. Ze konden zich geen buitensporige uitgaven veroorloven, maar de voetbalgekke zoontjes Erwin en Ronald konden wel verwachten dat Sinterklaas de zo gewenste ballen en trainingspakken meebracht uit Spanje.

Het ging anders dan nu. Uitzonderlijke getalenteerde voetballertjes als Erwin en Ronald Koeman moesten bij FC Groningen lang knokken voor erkenning en een basisplek. En zelfs als je die eindelijk bereikt had, betekende dat nog geen financiële onafhankelijkheid. Nadat de jongste Koeman via een stormachtig begin van zijn carrière bij Ajaks en Groningen in Eindhoven belandde, had hij nog voldoende wensen. ,,Ik rijd nu een gewone Opel, zei de PSV-speler. ,,Maar ooit zou ik nog wel eens iets geks willen doen. Een Ferrari of een Porsche kopen. Wellicht kan dat na mijn loopbaan.

In de jaren tachtig, het tijdperk dat de gebroeders Koeman doorbraken,
Bron: frieschdagblad.nl
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 03 april 2013 - 17:22   quote  deeplink  
'Feyenoord doet nog mee in onvoorspelbare titelstrijd'

600x400-kd-1470309.jpg

Na de 2-0 nederlaag van afgelopen zaterdag bij SC Heerenveen is Feyenoord achteropgeraakt in de strijd om de landstitel, maar volgens trainer Ronald Koeman is zijn ploeg ondanks een achterstand van vier punten op koploper Ajaks niet uitgeschakeld.

'De Eredivisie zó onvoorspelbaar, dat we volgens mij gewoon nog meedoen', zegt Koeman in Voetbal International over de titelstrijd. 'De opdracht is simpel. De komende zes wedstrijden winnen, hopen op een misstap van de concurrentie en dan zien we wel of het één, twee, drie of vier wordt.'

De coach kan leven met het verlies in Friesland, niet met het angstige spel van zijn elftal in het Abe Lenstra Stadion. 'Het viel me tegen dat we niet durfden te voetballen, want dat is niks voor ons. Ik hoorde Ruben Schaken praten over een wanprestatie, maar dat gaat me een beetje te ver. Ik vind dat ze allemaal hebben gestreden. Dan kun je ook een keer verliezen.'

Revanche

De nederlaag werkt als een wake-up-call, verwacht Koeman. 'Misschien was dat wel even nodig, na alle lovende verhalen van de laatste weken. We mogen best trots zijn op waar we staan, maar dat betekent niet dat het allemaal vanzelf gaat. We staan nu weer met beide beentjes op de grond en richten op ons de wedstrijd van vrijdag tegen VVV-Venlo. Dat is de kans op revanche.'

Feyenoord zal tegen VVV moeten aantreden zonder de geschorste Jordy Clasie (vijfde gele kaart) en de tegen Heerenveen geblesseerd geraakte Lex Immers. Dat betekent dat Koeman zijn middenveld op twee posities zal moeten wijzigen.

Ruud Vormer gaat als vervanger van Clasie op voor zijn tweede basisplaats op rij. Tonny Vilhena schuift door naar de nummer 10-positie, zodat de opengevallen plek kan worden ingenomen door John Goossens of Harmeet Singh. 'Meer smaken heb ik niet', zegt Koeman, 'maar we zullen de trainingen gebruiken om tot de juiste afstemming te komen.'
Bron:VI
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 17:26   quote  deeplink  
Koeman dubt tussen Singh en Goossens

600x400-wd-1253348.jpg

Feyenoord dient morgenavond in de eigen Kuip laagvlieger VVV te kloppen om in het spoor van de top-3 van de eredivisie te blijven. Voor het duel moet Ronald Koeman zijn middenveld flink aanpassen. Spelverdeler Jordy Clasie is geschorst en Lex Immers kampt met een enkelblessure. Clasie zal worden vervangen door Ruud Vormer, voor de vacature van Immers dubt Koeman nog tussen Noor Harmeet Singh en John Goossens.

De terugkeer van spits Graziano Pellè, die zaterdag in Heerenveen geschorst op de tribune zat, geeft het Legioen het vertrouwen dat de volle buit in Rotterdam blijft. 'We moeten de resterende zes wedstrijden winnen om nog mee te doen om de titel', zegt aanvaller Ruben Schaken. 'En dan hopen op misstappen van de concurrenten. Maar eerst zelf winnen.'

Als Feyenoord de resterende wedstrijden van het seizoen inderdaad wint, heeft het de meeste punten behaald sinds tien jaar: 74. In het seizoen 2002/2003 behaalden de Rotterdammers 80 punten.

Spits Pellè, dit seizoen al goed voor 21 doelpunten, kan zijn landgenoot Marco Simone voorbijstreven. Simone maakte in 2000 voor Monaco ook 21 goals. De enige Italiaan met meer doelpunten in een competitie buiten Italië is Luca Toni. Die spits maakte in 2008 liefst 24 doelpunten voor Bayern München.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 17:30   quote  deeplink  
Singh heeft lichte liesklachten

John Goossens lijkt de meest logische vervanger van Jordy Clasie. Harmeet Singh heeft lichte liesklachten.
Bron:Fr12
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 17:33   quote  deeplink  
44f374f04bc1119d53065c34ea3d8e5e.png

lex_immers5.jpg

Ronald Koeman houdt er serieus rekening mee dat hij dit seizoen nog een beroep kan doen op Lex Immers. De middenvelder viel afgelopen weekend uit tijdens het verloren uitduel met sc Heerenveen en in eerste instantie werd gevreesd voor een langdurige absentie van Immers.

Op maandag bleek de schade echter mee te vallen en wees onderzoek uit dat Immers slechts zijn enkelbanden verrekt had.

De wedstrijd tegen VVV-Venlo, die vrijdag wordt gespeeld in De Kuip, is de enige waarvan Koeman vooralsnog zeker weet dat Immers niet van de partij zal zijn. Maar wellicht kan hij toch nog in actie komen dit seizoen,vertelt de oefenmeester van de Rotterdammers aan Voetbal International. Want met Lex weet je het nooit. Hij is wel een speler die pijn kan verbijten.

Dat Immers vrijdag niet inzetbaar is komt Koeman wel slecht uit, zeker ook omdat ook de geschorste Jordy Clasie dan ontbreekt op het middenveld van Feyenoord. Clasie zal worden vervangen door Ruud Vormer, maar op de plek van Immers moet Koeman een beroep doen op John Goossens of Harmeet Singh, die beiden nog niet veel speelden dit seizoen. Meer smaken heb ik niet.
Bron:Voetbalzone
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 20:38   quote  deeplink  

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5149
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0231578