BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 23 april 2013 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 14:37 schreef VVout het volgende:
Wat een gezaag zeg, laat Koeman gewoon zijn werk doen we kunnen blij zijn met een trainer van zo'n status met de ervaring die hij meebrengt.
Lees mijn post iig met het nodige cynisme ;) Ben tevreden met Koeman, geen reden om hem af te zeiken.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 23 april 2013 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 19:11 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Lees mijn post iig met het nodige cynisme ;) Ben tevreden met Koeman, geen reden om hem af te zeiken.
Koeman is anders best een lul.
Hij laat het alleen weinig zien.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 23 april 2013 - 20:16   quote  deeplink  
Soortgelijken zeik ik niet af. Al laat ik het wel vaker zien dan Koeman.
craven
 craven - dinsdag 23 april 2013 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 16:02 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ja dat klopt! Dan waren we allang kampioen geweest ... En dat zonder ene Mulder.
Van Gaal past niet in de Feyenoord Cultuur, dat weet je best...
En je zal nooit weten wat hij had gepresteerd.
Koeman heeft het goed gedaan en alles eruit gehaald wat er in zit...al is er altijd ruimte voor kritiek...
JanM
 JanM - dinsdag 23 april 2013 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 18:05 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

18 mei...pffff
[ afbeelding ]
En dan met Boudewijn regelen dat Spaanse IP-adressen standaard geblokkeerd worden!
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 24 april 2013 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 23:46 schreef JanM het volgende:

[..]

En dan met Boudewijn regelen dat Spaanse IP-adressen standaard geblokkeerd worden!
Ach, omleiden via proxy kan ook nog hoor !! Of je IP constant veranderen ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 april 2013 door lijdensweg --
VVout
 VVout - woensdag 24 april 2013 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 19:11 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Lees mijn post iig met het nodige cynisme ;) Ben tevreden met Koeman, geen reden om hem af te zeiken.
Ik vond anders dat van pep wel een goed idee, heeft de rest niks meer te zeuren zit je gelijk aan je salarisplafond.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 24 april 2013 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 april 2013 - 08:26 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ach, omleiden via proxy kan ook nog hoor !! Of je IP constant veranderen ...
Dat hadden we al begrepen...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 april 2013 - 14:40   quote  deeplink  
Koeman over kritiek op zijn spelers: 'Soms is dat nodig'

Ronald_Koeman_25-1.jpg

Jordy Clasie sprak afgelopen vrijdag uitgebreid met Koeman. De Feyenoord-trainer was niet tevreden met zijn prestaties van de afgelopen weken. Bruno Martins Indi kreeg kritiek in de media. 'Soms is dat nodig, hé. Dat had ik zelf als speler ook. Je wordt onbewust misschien toch wat gemakzuchtig. Dan is het aan de technische staf dat te signaleren en er iets mee te doen. Dat kan op verschillende manieren.'

Na de wedstrijd tegen Vitesse (2-0, winst) was Koeman weer een tevreden man. 'Bruno vond ik goed spelen tegen Vitesse en Clasie was ook weer de oude, vooral met zijn druk naar voren en agressiviteit. Ik neem het die jongens ook niet kwalijk. Ze zijn 21 jaar, er is veel gebeurd, ze werden internationals, het gaat over de toekomst en contracten en of je wilt of niet, zoiets laat je niet onberoerd.' Aldus Ronald Koeman tegenover Voetbal International.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 april 2013 - 15:01   quote  deeplink  
Koeman over kampioenschap: "Kans is klein, maar het is een rare competitie"

ronald-koeman-jean-paul-van-gastel-giovanni-van-bronckhorst(feyenoord)(1).jpg

Ronald Koeman beseft dat het kampioenschap uit het zicht is voor zijn ploeg, maar wil de hoop niet geheel opgeven. De trainer van Feyenoord beseft namelijk dat zijn ploeg nog altijd kampioen kan worden van de Eredivisie.

"Wij moeten vijf punten goedmaken op Ajaks, dus moeten ze een keer verliezen en een keer gelijkspelen", legde de oefenmeester uit aan Voetbal International. "Die kans is klein, maar het is een rare competitie. Ik heb Ajaks al gefeliciteerd met de titel en ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze kampioen worden."

Zelf richt de oefenmeester zich momenteel volledig met zijn ploeg op de tweede plek. "Wij moeten alles winnen en hopen dat PSV en Vitesse wat laten liggen", zo besloot Koeman zijn relaas.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 april 2013 - 16:35   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 april 2013 - 13:52   quote  deeplink  
Koeman: "Ik vind het mooi om een steentje bij te kunnen dragen"

ANP-23149717-568x375.jpg

Ronald Koeman vindt het mooi dat Nederland zich in heeft gezet tegen voetbalgeweld door onder andere een benefietwedstrijd te organiseren ter nagedachtenis aan Richard Nieuwenhuizen. De trainer van Feyenoord hoefde niet lang na te denken over of hij mee wilde doen aan de benefietwedstrijd. De oud-internationals van Oranje wonnen het duel met 8-1 van SC Buitenboys.

"Voetballend Nederland zet zich hier goed voor in", begon Koeman vol trots in gesprek met NUsport. "Dat vind ik echt bij ons land passen. Ik hoefde in ieder geval niet lang na te denken om hier 'ja' tegen te zeggen. Ik vind het gewoon mooi om een steentje bij te kunnen dragen."

Koeman hoopt daarnaast dat het geweld op de voetbalvelden zal verminderen. "Nou ja, je hoopt er natuurlijk altijd iets mee te bereiken. Maar het gebeurt uiteindelijk niet alleen in het voetbal, maar in onze hele maatschappij", sloot de oefenmeester af.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 april 2013 - 16:49   quote  deeplink  
Koeman gaat gewoon door met PSV pesten

FeyAja281012_0354(1)(2)(3).JPG

Feyenoord zet morgen de jacht op een plaats in de voorronde van de Champignons League voort. In de eigen Kuip moet Heracles worden geklopt. Daarnaast hopen de Rotterdammers op een misstap van PSV. 'Wij denken dat drie overwinningen ons aan de tweede plek helpen', glimlachte trainer Ronald Koeman gisteren.

Ronald Koeman benutte de afgelopen maanden elk moment om concurrent PSV met een goed geplaatste opmerking nog meer onder druk te zetten. Zo riep de coach van Feyenoord vorige week, twee dagen voor de topper tegen Vitesse, dat de winnaar van dát duel aan het einde van de rit zal finishen op plek twee in de eredivisie.

Die woorden schoten in Eindhoven in het verkeerde keelgat. PSV staat op de ranglijst immers nog altijd een plek boven de Rotterdammers, weliswaar met hetzelfde puntenaantal (63) maar met een aanzienlijk beter doelsaldo (Feyenoord: +21, PSV: +57). Dick Advocaat ergerde zich aan de grootspraak uit Rotterdam. 'Ik vind dat Koeman heel erg met andere ploegen bezig is', schamperde de coach van PSV, die het overigens goed kan vinden met Koeman. 'Laat hem zich lekker met Feyenoord bemoeien.'

Gisteren liet Koeman desgevraagd en met een flauwe glimlach rond zijn mond gewoon weer zijn licht schijnen op de spannende slotfase in de eredivisie. 'Ik vertelde vorige week dat de winnaar van Feyenoord - Vitesse als tweede zal eindigen en dat deed ik op basis van het programma', zei Koeman. 'PSV had nog twee uitwedstrijden voor de boeg. Tegen AZ is er gewonnen. Maar ze spelen op de slotdag nog in Enschede tegen FC Twente, eens kijken of ze ook daar met de druk kunnen omgaan.'

De 78-voudig international kon de stekelige opmerking van Dick Advocaat wel waarderen. Wie de bal kaatst, kan hem immers terug verwachten.

'Dick reageerde leuk op mijn opmerkingen', grinnikte Koeman. 'Maar ik mag toch zeggen hoe ik ergens over denk? Anderen roepen ook van alles over Feyenoord, daar kan ik ook wel voortdurend op reageren. Feit blijft dat wij gewoon zelf drie keer moeten winnen. En dan voorzie ik nog steeds hetzelfde: dat zou voor ons voldoende moeten zijn voor plek twee.'
Bron; ad.nl
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 april 2013 - 19:18   quote  deeplink  
Koeman tevreden na doelpuntenfestijn in De Kuip

20130428_her_koeman_vk_scaled_7.jpg

Het belangrijkste onderwerp van gesprek na afloop van de wedstrijd tussen Feyenoord en Heracles Almelo, was de wijze waarop de bezoekers ten strijde trokken in De Kuip. Trainer Peter Bosz had bewust de keuze gemaakt om met drie verdedigers te spelen, maar kreeg daarvoor al snel de rekening gepresenteerd. Het duurde even voordat de spelers doorhadden dat we veel één op één kwamen, vertelde Ronald Koeman na afloop. Toen dat kwartje viel hebben we ook risico genomen en veel kansen gecreëerd uit de omschakeling.

Koeman was daarbij erg tevreden over de agressiviteit en intensiteit waarmee zijn ploeg speelde. Zelfs nadat de buit lang en breed binnen was, bleef Feyenoord op zoek gaan naar een grotere score. Uiteindelijk maakten we zes doelpunten, wat voor ons doen een heel grote score is, zei hij. Dit resultaat biedt vertrouwen voor de laatste twee wedstrijden die we spelen.

In die laatste twee wedstrijden, te beginnen aanstaande zondag met het uitduel met ADO Den Haag, gaat Feyenoord vol voor de tweede plaats. Koeman: We hebben vandaag officieel onze doelstelling bereikt door directe plaatsing voor Europees voetbal veilig te stellen. Toch zit er nog meer in voor ons, al hebben we dat niet meer in eigen hand. Maar ik denk dat als we winnen van ADO Den Haag, er een grote kans is dat we toch tweede worden.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 april 2013 - 19:19   quote  deeplink  
Trainer Ronald Koeman tevreden met ruime winst op Heracles

MMM
 MMM - maandag 29 april 2013 - 00:42   quote  deeplink  
Ik ook Ronald, nu nog 2 keer winnen dit seizoen!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 april 2013 - 16:42   quote  deeplink  
Dan is het toch wederom een geslaagd seizoen..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 01 mei 2013 - 15:49   quote  deeplink  
Feyenoord-trainer Ronald Koeman geeft training aan jeugd vv Den Ham

image-3796938.JPG

DEN HAM - De D-pupillen en tweedejaars E-pupillen van voetbalvereniging Den Ham krijgen op woensdag 22 mei training van Feyenoord-trainer Ronald Koeman.

Tijdens een veiling voor Stichting Kans voor een Kind kon geboden worden op een training van de coach van de Rotterdammers. Het bedrijf Samsen Night Groep B.V. won het veilingitem en bood de clinic vervolgens aan vv Den Ham aan.
Bron:Tubantia
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 01 mei 2013 - 16:15   quote  deeplink  
'Hij is het type speler waar ik van hou'

goossens1213.jpg

Feyenoord-trainer Ronald Koeman heeft het altijd zien zitten in Goossens. Hij is een technisch begaafde speler die altijd de oplossing ziet, iemand met een fantastische trap bovendien. Probleem was zijn blessuregevoeligheid, John heeft pech gehad, maar ik ben blij dat hij nu weer fit is. Koeman twijfelde niet toen linksbuiten Boëtius een knieblessure opliep: hij kiest voor Goossens.

Hij is het type speler waar ik van hou: goede techniek, prima trap en overzicht.
John is niet een echte linksbuiten, maar kan die positie wel goed bespelen. Weet Koeman. Je kunt hem altijd de bal geven en dat vind ik belangrijk. We hebben een tijd niet goed gevoetbald en door John erneer te zetten hebben we iemand die vastigheid heeft in zijn spel, wat ons voetbal ten goede komt. Ik vond hem goed tegen Vitesse en hij wordt alleen nog maar beter.

Bron:VI

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 mei 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 mei 2013 - 18:11   quote  deeplink  
Ronald Koeman spreekt met Dennis van Eersel

Feyenoord-trainer Ronald Koeman voorziet problemen in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Door interlandverplichtingen zal Koeman met een uitgeklede selectie moeten beginnen. 'Ik denk dat we met tien spelers starten, in plaats van met 24.'

van geil
 van geil - vrijdag 03 mei 2013 - 21:22   quote  deeplink  
je wil toch naar de top.
dan krijg je dit er bij.
VVout
 VVout - zaterdag 04 mei 2013 - 08:26   quote  deeplink  
Daar zal Koeman zich moeten op voorbereiden, anders loopt de voor bereiding niet goed. Op zich natuurlijk een aardige voorbereiding om een beetje interlandniveau op te doen, alleen jammer dat die gasten die dan weer niet mee gaan niet voorbereid zijn op die andere.

Nou alleen maar hopen dat niet iedereen van de internationals naar het buitenland wil gaan al heb je dan geen probleem meer met de voorbereiding.

Ach ja geloel, ..... klopt geloel.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 mei 2013 - 10:51   quote  deeplink  
Koeman: 'Geen toeval, maar iets structureels'

600x400-wd-1523140.jpg

Ronald Koeman wacht morgen nog een moeilijke middag in Den Haag, zo realiseert de oefenmeester zelf. Feyenoord is dit seizoen nog ongeslagen in de Kuip, maar in de uitwedstrijden wil het niet altijd vlotten bij de Rotterdammers. 'In uitwedstrijden hebben wij het vaak lastig. We hebben uit zelfs een negatief doelsaldo. Dat is meteen een belangrijke reden waarom wij geen kampioen worden', zegt Koeman in het Algemeen Dagblad.

Nadat Kelvin Leerdam weigerde zijn aflopende contract bij Feyenoord te verlengen, werd Tonny Vilhena direct op diens positie geposteerd. 'We hebben heel lang naar de juiste samenstelling van het middenveld gezocht. Dat stond eigenlijk pas echt goed toen we voor Tonny kozen', blikt Koeman terug op zijn beslissing.

Feyenoord eindigde vorig seizoen al knap tweede en ook dit jaar lijkt een dergelijke 'stunt' in de maak. 'Dat wij weer meedoen om plek twee is volgens mij geen toeval, maar iets structureels. Hoe we dit gaan volhouden? Er is volop talent en een lucratieve verkoop van een speler zou ons nog meer mogelijkheden kunnen geven. Dan komt er immers geld vrij om in nieuwe spelers te investeren. Maar natuurlijk niet overdreven veel. Adam Maher en Marco van Ginkel, die wel op het lijstje bij Ajaks staan, kunnen wij niet betalen.'
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 mei 2013 - 10:51   quote  deeplink  
Koeman sluit verkopen niet uit: "Maar wel voor de hoogste prijs"

ronald-koeman(feyenoord)(5).jpg

Feyenoord-trainer Ronald Koeman sluit niet uit dat zijn ploeg in de zomerstop spelers zal verkopen om volgend jaar opnieuw een stap te kunnen maken. De Rotterdammers willen in dat geval echter wel de hoogste prijs voor de spelers.

"We willen volgend jaar de volgende stap omhoog maken, dichterbij komen om eerste te worden", vertelde Koeman, die momenteel met zijn ploeg op de derde plek staat, in gesprek met De Telegraf. "Als we fors verkopen, komt er geld vrij om op de transfermarkt de aanvulling te zoeken."

"Maar om als club financieel te groeien, moet er af en toe ook een speler die we zelf hebben opgeleid worden verkocht", ging de oefenmeester verder met zijn verhaal met betrekking tot het groeien van de club. "Maar wel voor de hoogste prijs."
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 mei 2013 - 10:52   quote  deeplink  
'Martins Indi is beter gaan spelen door die rust'

600x400-ev-1184647.jpg

Ronald Koeman roemt Bruno Martins Indi met zijn besluit om tijdelijk niet met de pers te praten. De international van Feyenoord maakte een mindere periode door als linksback en de media waren er als de kippen bij om Martins Indi te wijzen op zijn voorkeurspositie als centrale verdediger. Martins Indi koos op een gegeven moment voor een tijdelijke mediastilte.

'Daar heb ik hem gelijk in gegeven, want het ging altijd maar over de vraag of hij niet in het centrum moet spelen in plaats van als linksback', zo steunt Koeman zijn speler in die beslissing. 'Toen hij die rust voor zichzelf creëerde, is hij beter gaan spelen.'
Bron:FR12
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 04 mei 2013 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 10:51 schreef RenatoBos het volgende:
Koeman: 'Geen toeval, maar iets structureels'

[ afbeelding ]

Ronald Koeman wacht morgen nog een moeilijke middag in Den Haag, zo realiseert de oefenmeester zelf. Feyenoord is dit seizoen nog ongeslagen in de Kuip, maar in de uitwedstrijden wil het niet altijd vlotten bij de Rotterdammers. 'In uitwedstrijden hebben wij het vaak lastig. We hebben uit zelfs een negatief doelsaldo. Dat is meteen een belangrijke reden waarom wij geen kampioen worden', zegt Koeman in het Algemeen Dagblad.

Nadat Kelvin Leerdam weigerde zijn aflopende contract bij Feyenoord te verlengen, werd Tonny Vilhena direct op diens positie geposteerd. 'We hebben heel lang naar de juiste samenstelling van het middenveld gezocht. Dat stond eigenlijk pas echt goed toen we voor Tonny kozen', blikt Koeman terug op zijn beslissing.

Feyenoord eindigde vorig seizoen al knap tweede en ook dit jaar lijkt een dergelijke 'stunt' in de maak. 'Dat wij weer meedoen om plek twee is volgens mij geen toeval, maar iets structureels. Hoe we dit gaan volhouden? Er is volop talent en een lucratieve verkoop van een speler zou ons nog meer mogelijkheden kunnen geven. Dan komt er immers geld vrij om in nieuwe spelers te investeren. Maar natuurlijk niet overdreven veel. Adam Maher en Marco van Ginkel, die wel op het lijstje bij Ajaks staan, kunnen wij niet betalen.'
Bron:FR12
Hoe zou dat toch komen? Dat Ajax meer geld heeft dan Feyenoord ... Oh ja die zijn op tijd naar een nieuw en groter stadion gegaan voor meer inkomsten !!! Daar zitten we niet op te wachten hé beste Feyenoord supporters !! Liever leedvermaak dan een kampioenschap ! Nee joh blijven we lekker achter de kuip staan en lekker in dat 'ouwe' stadion blijven om te fungeren als een figurant in de nabije toekomst !
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 mei 2013 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:22 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hoe zou dat toch komen? Dat Ajax meer geld heeft dan Feyenoord ... Oh ja die zijn op tijd naar een nieuw en groter stadion gegaan voor meer inkomsten !!! Daar zitten we niet op te wachten hé beste Feyenoord supporters !! Liever leedvermaak dan een kampioenschap ! Nee joh blijven we lekker achter de kuip staan en lekker in dat 'ouwe' stadion blijven om te fungeren als een figurant in de nabije toekomst !
En dat ze geen Mulder hebben daar natuurlijk he L..
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 04 mei 2013 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:24 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

En dat ze geen Mulder hebben daar natuurlijk he L..
Jij zeg het !! Daar hebben ze inderdaad keepers die punten pakken op CRUCIALE MOMENTEN en tegen tegenstanders waar het om gaat ...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 mei 2013 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:28 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Jij zeg het !! Daar hebben ze inderdaad keepers die punten pakken op CRUCIALE MOMENTEN en tegen tegenstanders waar het om gaat ...
Die Kenniet Veelmeer is echt een topper he..
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 04 mei 2013 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:32 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Die Kenniet Veelmeer is echt een topper he..
Beter dan Erwin 'slakkie' Mulder ....
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 mei 2013 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:47 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Beter dan Erwin 'slakkie' Mulder ....
Jij bent echt een snavel he L..?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 04 mei 2013 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:22 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hoe zou dat toch komen? Dat Ajax meer geld heeft dan Feyenoord ... Oh ja die zijn op tijd naar een nieuw en groter stadion gegaan voor meer inkomsten !!! Daar zitten we niet op te wachten hé beste Feyenoord supporters !! Liever leedvermaak dan een kampioenschap ! Nee joh blijven we lekker achter de kuip staan en lekker in dat 'ouwe' stadion blijven om te fungeren als een figurant in de nabije toekomst !
Nu moet je eens kappen met dat geleuter, want ook dit is weer gelul.
De verkoop business seats loopt bij die joden ook al terug. Ze halen meer geld door tv inkomsten en andere zaken. Kak veerhaal want het gaat over Ajax, maar hierin zie je gewoon dat al je beweringen voor 95% gebakken lcht zijn, je hebt geen idee en roept maar wat!
http://ajax1.nl/archief/ajax-en-de-verdampte-miljoenen/
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 04 mei 2013 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 12:57 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Nu moet je eens kappen met dat geleuter, want ook dit is weer gelul.
De verkoop business seats loopt bij die joden ook al terug. Ze halen meer geld door tv inkomsten en andere zaken. Kak veerhaal want het gaat over Ajax, maar hierin zie je gewoon dat al je beweringen voor 95% gebakken lcht zijn, je hebt geen idee en roept maar wat!
http://ajax1.nl/archief/ajax-en-de-verdampte-miljoenen/
Hier ik zal je de moeite besparen, paasei:

quote:
De stadioninkomsten zijn bij Ajax de afgelopen jaren nagenoeg gelijk gebleven. In de internationale recettes is af en toe een incidentele stijging waarneembaar vanwege het bereiken van de Champions League. Deze hogere inkomsten worden echter ook doorvertaald in hogere afdrachten aan de Amsterdam Arena. De Amsterdam Arena is tevens de reden dat Ajax weinig vooruitgang kan boeken in stadioninkomsten.

Terwijl in Duitsland clubs bakken met geld binnenhalen door hun stadion optimaal uit te buiten voor commerciële activiteiten, staat Ajax op dit gebied volledig stil, vanwege verplichtingen aan de founders van de Arena. Het is Ajax zelfs niet gelukt de stoeltjes in het stadion in de clubkleuren (rood-wit) te laten verven, ondanks de vurige wens van de supporters om deze stoeltjes Ajax-kleuren te geven. De Amsterdam Arena belemmert Ajax dus om zijn consumenten optimaal te bedienen, wat ze uiteindelijk ook in hun portemonnee zullen voelen. Als de club op dit gebied stappen wil maken, lijkt een eigen stadion noodzakelijk. Het is dan ook een grote vraag waarom Ajax de inkomsten van de beursgang niet gebruikt heeft om eigenaar te worden van het eigen stadion.
quote:

Het gebrek aan commerciële initiatieven is misschien nog wel het best terug te zien in de verkoop van business-seats. Terwijl in heel Nederland gloednieuwe multifunctionele stadions verrijzen, omdat men niet meer kan voorzien in de business-seats, loopt bij Ajax het aantal verkochte business-seats en skyboxen terug. Tussen 2005 en 2008 was er nog een stijging te bemerken, maar sindsdien zijn de inkomsten met bijna een miljoen per jaar teruggelopen. In het jaarverslag geeft de commercieel directeur als enige verklaring voor de dalende cijfers een afname van het aantal verkochte business-seats. Een kraakheldere analyse.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 mei 2013 door Stylzz --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 04 mei 2013 - 13:01   quote  deeplink  
Nou genoeg geleuter over die club uit almere west.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 04 mei 2013 - 13:18   quote  deeplink  
Ik vind het jammer dat dit forum geen vind ik leuk knoppen heeft, anders had ik mezelf gevindikleukt.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 mei 2013 - 13:22   quote  deeplink  
like.jpeg
VVout
 VVout - zaterdag 04 mei 2013 - 14:53   quote  deeplink  
De lucht is hier nou effe dikker als in Pernis, Pffff.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 04 mei 2013 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:22 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hoe zou dat toch komen? Dat Ajax meer geld heeft dan Feyenoord ... Oh ja die zijn op tijd naar een nieuw en groter stadion gegaan voor meer inkomsten !!! Daar zitten we niet op te wachten hé beste Feyenoord supporters !! Liever leedvermaak dan een kampioenschap ! Nee joh blijven we lekker achter de kuip staan en lekker in dat 'ouwe' stadion blijven om te fungeren als een figurant in de nabije toekomst !
Tegelijkertijd zegt Koeman dat het strijden om de bovenste plaatsen iets structureels is. Betekent meteen dat dit ook met de oude Kuip kan, want het kan nu ook. Nogmaals, structureel. Dus als Koeman geen nieuw stadion hoeft, wie ben ik dan om te klagen? Strijden om de bovenste plaatsen doen we toch wel.
van geil
 van geil - zaterdag 04 mei 2013 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 10:51 schreef RenatoBos het volgende:
Koeman: 'Geen toeval, maar iets structureels'

[ afbeelding ]

Ronald Koeman wacht morgen nog een moeilijke middag in Den Haag, zo realiseert de oefenmeester zelf. Feyenoord is dit seizoen nog ongeslagen in de Kuip, maar in de uitwedstrijden wil het niet altijd vlotten bij de Rotterdammers. 'In uitwedstrijden hebben wij het vaak lastig. We hebben uit zelfs een negatief doelsaldo. Dat is meteen een belangrijke reden waarom wij geen kampioen worden', zegt Koeman in het Algemeen Dagblad.

Nadat Kelvin Leerdam weigerde zijn aflopende contract bij Feyenoord te verlengen, werd Tonny Vilhena direct op diens positie geposteerd. 'We hebben heel lang naar de juiste samenstelling van het middenveld gezocht. Dat stond eigenlijk pas echt goed toen we voor Tonny kozen', blikt Koeman terug op zijn beslissing.

Feyenoord eindigde vorig seizoen al knap tweede en ook dit jaar lijkt een dergelijke 'stunt' in de maak. 'Dat wij weer meedoen om plek twee is volgens mij geen toeval, maar iets structureels. Hoe we dit gaan volhouden? Er is volop talent en een lucratieve verkoop van een speler zou ons nog meer mogelijkheden kunnen geven. Dan komt er immers geld vrij om in nieuwe spelers te investeren. Maar natuurlijk niet overdreven veel. Adam Maher en Marco van Ginkel, die wel op het lijstje bij Ajaks staan, kunnen wij niet betalen.'
Bron:FR12
eerlijk over Leerdam en Vilhena.
Top.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 05 mei 2013 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 21:21 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zegt Koeman dat het strijden om de bovenste plaatsen iets structureels is. Betekent meteen dat dit ook met de oude Kuip kan, want het kan nu ook. Nogmaals, structureel. Dus als Koeman geen nieuw stadion hoeft, wie ben ik dan om te klagen? Strijden om de bovenste plaatsen doen we toch wel.
Als je het nog niet weet: Ook Ronald Koeman heeft zich uitgesproken VOOR HET NIEUWE STADION !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 mei 2013 door lijdensweg --
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 05 mei 2013 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2013 - 12:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Jij bent echt een snavel he L..?
Zou je wel willen he LULLO ...
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 05 mei 2013 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 mei 2013 - 07:50 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Als je het nog niet weet: Ook Ronald Koeman heeft zich uitgesproken VOOR EEN NIEUWE KUIP !
Dan spreekt 'ie zichzelf bij deze tegen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 05 mei 2013 - 08:38   quote  deeplink  
Inhoudelijk 25 keer van tafel geveegd en gewoon doorgaan ...

4D5C3A1FAB9CEE48B0537190F73887F2-het-gezegde-met-een-bord-voor-je-kop-lopen-in-praktijk---.jpg
VVout
 VVout - zondag 05 mei 2013 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 mei 2013 - 08:33 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Dan spreekt 'ie zichzelf bij deze tegen.
Een nieuw stadion zou wenselijk zijn om meer inkomsten te creëren om ook in Europa in de toekomst weer wat voor te kunnen stellen want daar blijf je nu achter.In de Nederlandse top voetballen doen we nu en zal in de toekomst ook wel lukken dus twee losstaande zaken.

Dit staat overigens los van mijn mening dat we qua inkomsten daarvan afhankelijk zijn, maar meehelpen doet een nieuw groter stadion altijd als je het kan opbrengen.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 05 mei 2013 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 mei 2013 - 08:59 schreef VVout het volgende:

[..]

Een nieuw stadion zou wenselijk zijn om meer inkomsten te creëren om ook in Europa in de toekomst weer wat voor te kunnen stellen want daar blijf je nu achter.In de Nederlandse top voetballen doen we nu en zal in de toekomst ook wel lukken dus twee losstaande zaken.

Dit staat overigens los van mijn mening dat we qua inkomsten daarvan afhankelijk zijn, maar meehelpen doet een nieuw groter stadion altijd als je het kan opbrengen.
Maar dat zei Koeman dan weer niet.

En verder, het is gewoon vermakelijk tegen lijdensweg in te gaan. Vooral zijn reacties eigenlijk.
VVout
 VVout - zondag 05 mei 2013 - 10:07   quote  deeplink  
..%5C..%5Cuimages%5Cduim%2020.jpg
MMM
 MMM - zondag 05 mei 2013 - 16:14   quote  deeplink  
Goede zet om Tony te wisselen voor Vormer trouwens!
Stylzz
 Stylzz - zondag 05 mei 2013 - 17:35   quote  deeplink  
Lood om oud ijzer, Tony was om te janken
van geil
 van geil - zondag 05 mei 2013 - 22:29   quote  deeplink  
volgend jaar vanaf dag een voor plaats 1.
dat scheelt punten.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 06 mei 2013 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 mei 2013 - 22:29 schreef van geil het volgende:
volgend jaar vanaf dag een voor plaats 1.
dat scheelt punten.
Zal der wel wat bij moeten komen. En mag er niet teveel vertrekken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0249729