BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
VVout
 VVout - maandag 06 mei 2013 - 05:49   quote  deeplink  
Ben eens dat er wat bij mag komen, maar er mogen er gerust een paar vertrekken. Je zou toch vent genoeg moeten zijn onder elke omstandigheid voor 100% te presteren, mentaal mankeert er echt een hoop aan bij enige personen.

Hoe vind jij het als alles geel/groen ziet, ergerlijk geloof ik en dan zou ik gelijk weer voor 200% gaan zeker als je achter staat.

Uit verliezen, Gelijkspel,
ADO, PEC, Twente, PSV, Ajax, Vitesse. RKC, Heerenveen, Groningen, NAC.

Dan beheerst of Koeman de mental coaching niet, of ontbreekt het aan mentaliteit in het Team en dat juist bij onze nog niet grootverdieners.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 mei 2013 - 10:44   quote  deeplink  
Vertrekken:
- de Vrij
- Clasie
- Schaken
- Lamprou (en Mulder)
- Cissé

Alleen als vervangers weer een nivo sterker zijn. Eerste twee alleen voor binnenhalen transfergeld en investering.
Stylzz
 Stylzz - maandag 06 mei 2013 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2013 - 10:44 schreef FR-Henk het volgende:
Vertrekken:
- de Vrij
- Clasie
- Schaken
- Lamprou (en Mulder)
- Cissé

Alleen als vervangers weer een nivo sterker zijn. Eerste twee alleen voor binnenhalen transfergeld en investering.
Achahbar
Leerdam
Mokotjo
Verhoek
Vormer
MMM
 MMM - maandag 06 mei 2013 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2013 - 10:44 schreef FR-Henk het volgende:
Vertrekken:
- de Vrij
- Clasie
- Schaken
- Lamprou (en Mulder)
- Cissé

Alleen als vervangers weer een nivo sterker zijn. Eerste twee alleen voor binnenhalen transfergeld en investering.
De Vrij -> Kongolo. Al heb je dan wel 2 linkspoten centraal achterin.
Clasie -> Vormer. Geen verbetering, vind ik.
Schaken -> Aankoop. Word ouder maar kan nu inderdaad nog wat opleveren.
Keepers -> Eens, pure middelmaat allebei. Vervanger?
Cissé -> Duidelijk.

Nodig: Keeper, buitenspelers en een spits achter Pellè. En het liefst nog spelers voor de breedte want de bank is ongelooflijk zwak.
Stylzz
 Stylzz - maandag 06 mei 2013 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2013 - 11:06 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Achahbar
Leerdam
Mokotjo
Verhoek
Vormer
Deze kunnen ook vertrekken vind ik dan..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 mei 2013 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2013 - 11:08 schreef MMM het volgende:

[..]

De Vrij -> Kongolo. Al heb je dan wel 2 linkspoten centraal achterin.
Clasie -> Vormer. Geen verbetering, vind ik.
Schaken -> Aankoop. Word ouder maar kan nu inderdaad nog wat opleveren.
Keepers -> Eens, pure middelmaat allebei. Vervanger?
Cissé -> Duidelijk.

Nodig: Keeper, buitenspelers en een spits achter Pellè. En het liefst nog spelers voor de breedte want de bank is ongelooflijk zwak.
Vormer = geen verbetering idd. Kan in potentie echter aanhaken, mits in Clasie-rol.

Verhoek weg? Graag. Maar met zo'n langdurig contract aan straatstenen niet kwijt te raken. Verhuren.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 18:56   quote  deeplink  
Koeman: We hebben het maximale eruit gehaald

20130512_nac_koeman_vk_scaled_7.jpg

De tribunes in De Kuip bleven zondagmiddag tot lang na afloop van de wedstrijd gevuld met supporters. Die maakten van de gelegenheid gebruik om Feyenoord nog één keer toe te juichen, nadat met een 1-0 overwinning op NAC Breda de derde plaats in de competitie was veiliggesteld. Uiteindelijk kunnen we tevreden en trots zijn met die prestatie, vertelde trainer Ronald Koeman na de wedstrijd. We zijn er in geslaagd om een echte ploeg te maken van deze spelersgroep en bleven vandaag voor de 28ste keer op rij ongeslagen in De Kuip. Ik heb het gevoel dat we het maximale eruit hebben gehaald dit seizoen.

Dat zondag het seizoen werd afgesloten met een overwinning, was volgens Koeman voornamelijk te danken aan de teamgeest. We hebben de spirit gehad om vol voor de overwinning te gaan. Vandaag was alleen ook te zien waarom er dit seizoen niet meer in heeft gezeten voor ons. In de laatste fase hebben we nog een aantal opgelegde kansen gekregen, maar maakten geen goals meer. Terwijl je zon wedstrijd met 4-0 of 5-0 hoort te winnen.

Het was een kleine smet op verder een mooie middag voor Feyenoord. Koeman gaf die middag een extra feestelijk tintje door in de slotminuut een publiekswissel voor Graziano Pellè te laten plaatsvinden. De spits, die het seizoen besluit met 27 doelpunten, kreeg een staande ovatie van het legioen. Ik vond dat het minste dat ik kon doen voor Graziano, zei Koeman. Buiten de doelpunten die hij heeft gemaakt was hij ook als aanspeelpunt heel belangrijk voor ons dit seizoen.

Voor Feyenoord staan er komende week nog drie trainingen op het programma, waarvan donderdag om 10.30 uur de laatste plaats vindt op Varkenoord. De eerste training van het seizoen is vastgesteld op woensdag 26 juni.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 19:05   quote  deeplink  
0fd3f8d92d14ed7da0403f0cc909473a.png

legioen.jpg

Met de thuiszege zondag op NAC Breda (1-0) heeft Feyenoord het seizoen in De Kuip ongeslagen afgesloten. De Rotterdammers zijn nu 28 competitieduels zonder nederlaag op eigen veld.

NEC was op 5 november 2011 de laatste ploeg in de Eredivisie die als winnaar van het Rotterdamse veld stapte (0-1). Ronald Koeman is blij met de positieve balans in eigen huis.

"Die lange reeks in De Kuip geeft ook meteen de kracht van dit Feyenoord aan", concludeerde de trainer. "Er is absoluut een wisselwerking met het publiek. Het legioen maakt Feyenoord sterker. Dat moeten we koesteren met z'n allen."
Bron:FRFanatic
VVout
 VVout - zondag 12 mei 2013 - 19:06   quote  deeplink  
Das mooi, nu uit nog alles winnen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 19:24   quote  deeplink  
Haha ja was het maar zo makkelijk..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 19:59   quote  deeplink  
'Adviseer internationals nogmaals te blijven'

600x400-01020831.jpg

Na de laatste competitiewedstrijd van Feyenoord tegen NAC Breda (1-0) heeft trainer Ronald Koeman gezegd dat hij de internationals nogmaals geadviseerd heeft om in de Kuip te blijven. Hij doelde op Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Stefan de Vrij. 'Ik zeg niet dat ze alle drie luisteren, maar twee van de drie denk ik wel.'

De oefenmeester adviseert het drietal om bij Feyenoord te blijven met het oog op het WK in 2014. 'Bij Feyenoord spelen zij wekelijks, daar kijkt ook de bondscoach naar. In het buitenland is dat nog maar de vraag, zeker omdat ze daar vaak een roulatiesysteem hanteren.'

Koeman kijkt met een tevreden gevoel terug op het inmiddels afgelopen seizoen. 'Een meevaller vond ik dat wij er redelijk snel een team van hebben gemaakt. Op het middenveld waren wij even zoekende, maar ook die linie is steeds beter geworden. Daarnaast zijn veel spelers international geworden, zij hebben zich ontwikkeld. Dit elftal heeft lang meegespeeld om de titel en is ongeslagen gebleven in eigen huis.'

'Ik denk dat de derde plaats het maximale was dit seizoen. Ajax is een stapje verder, qua positiespel. Dat moet nog beter bij ons. Aan de andere kant kan je wel zeggen dat wij echt punten hebben laten liggen tegen kwalitatief mindere ploegen. We hebben teveel kansen nodig gehad. Rondom Pellè en Immers moet het rendement omhoog. Dat is een volgende stap.'

Koeman gunde Pellè tegen NAC Breda in de slotminuut een publiekswissel. 'Dat verdiende hij. Hij heeft fantastisch gespeeld en 27 doelpunten gemaakt. Dat zijn veel punten voor ons. Die publiekswissel was het minste wat ik kon doen.'

Bron:Rijnmond
Stylzz
 Stylzz - zondag 12 mei 2013 - 20:04   quote  deeplink  
Vandaag kwalitatief bijna gelijkwaardig aan ADO. NAC is allees nóg slechter
van geil
 van geil - maandag 13 mei 2013 - 11:52   quote  deeplink  
Koeman.

ik citeer.

te Vrede krijgt volgend seizoen MEER kansen....

:):):):):):):):):):):):)
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 mei 2013 - 12:33   quote  deeplink  
In de voorbereiding zeker :)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 mei 2013 - 15:20   quote  deeplink  
Zou die het gewenste niveau al aankunnen..?
van geil
 van geil - maandag 13 mei 2013 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 15:20 schreef RenatoBos het volgende:
Zou die het gewenste niveau al aankunnen..?
geloof me....

twee keer twee minuten trekt hij wel
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 mei 2013 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 16:28 schreef van geil het volgende:

[..]

geloof me....

twee keer twee minuten trekt hij wel
Nou daar zijn we naar op zoek dus..d:-)
van geil
 van geil - dinsdag 14 mei 2013 - 11:20   quote  deeplink  
goede trainer.
prima uitstraling.etc etc.

wel n groot minpunt vind ik zijn wisselbeleid.te laat en te weinig.
en te veel vastgeroest in de vaste 11

seizoenscijfer van mij.n 7
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 mei 2013 - 15:29   quote  deeplink  
Kan ik me goed in vinden..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 14 mei 2013 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 mei 2013 - 15:29 schreef RenatoBos het volgende:
Kan ik me goed in vinden..
strik erom dan.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 mei 2013 - 16:08   quote  deeplink  
Een schouderklopje voldoet..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 mei 2013 - 16:46   quote  deeplink  
Fanblog: Sir Ronald Koeman

RonaldKoemanAjax1nl_500x375.jpg

,,Het seizoen zit er alweer op, wat een seizoen zeg! We hebben even wat aan de schaal mogen ruiken en hebben nog gestreden om de Champions League We leefden in een droom, realiteit is dat we volgend seizoen in de Europa League spelen. Een prestatie waar we zeker trots op mogen zijn! Feyenoord eindige als derde in de Eredivisie en mag tevreden zijn met zichzelf.

Feyenoord kende een paar heftige jaren, nog geen vier seizoenen terug was Feyenoord bijna financieel kapot en was de Rotterdamse club misschien wel geschiedenis. Door veel steun en hulp bleef de club overeind en staat het nu weer in de Nederlandse top! En nu lijkt alles weer op de rails te lopen, natuurlijk kan Feyenoord geen belachelijke transfers maken maar het is op de goede weg. Ik ben er van overtuigd dat deze club binnen vier jaar op de Coolsingel staat met de schaal. Liefst eerder uiteraard

En dan is de vraag: is het toeval wat Ronald Koeman met Feyenoord presteert? Het is namelijk een feit, sinds het aantrekken van coach Ronald Koeman behoort Feyenoord al twee seizoenen op rij tot de traditionele top drie.
Vorig jaar eindigden de Rotterdammers tweede en nu derde, toch weer een hele prestatie. Nee toeval is het niet, Koeman is de Sir Alex Ferguson van Feyenoord. Als hij slim is blijft hij er nog een aantal jaar zitten. De trainer weet wat er bij de Rotterdamse club hoort en past.

Zo gooide hij er uit het niets een jeugdspeler in tegen nota bene Ajax. Talent Jean-Paul Boëtius mocht in de basis starten op 22 oktober 2012 in De Klassieker. Koeman verkoos hem boven onder anderen Cissé en Verhoek. Het talent maakte in die wedstrijd zelfs nog de gelijkmaker (1-1).

Neus voor talent

Coach Koeman heeft een neusje voor jong talent, zo gaf hij ook Tindrade Vilhena de kans, nadat Kelvin Leerdam aangaf zijn contract niet te zullen verlengen bij Feyenoord. Vanaf dat moment stond Vihena elke week in het veld en ook hij maakte het waard. Natuurlijk speelde het jeugdige elftal soms slordig, maar het zijn jonkies.
Dat Koeman het goed doet is dus een feit. Spelers als De Vrij, Janmaat, Martins Indi, Mathijsen, Vilhena, Clasie en Schaken behaalde het Nederlands Elftal onder leiding van Louis van Gaal. Dat is toch iets om trots op te zijn?!

En dan heb je ook nog het bizarre geval Graziano Pellè. Feyenoord moest een ervaren spits hebben aan het begin van het seizoen maar toen ze in Rotterdam met de naam Pellè aankwamen werden ze vierkant uitgelachen. Het huidige succes zag niemand aankomen, ook de spits zelf niet. Maar er was één iemand die vertrouwen in hem had: Ronald Koeman. Die stelde hem gewoon op, ondanks al het commentaar.. Het resultaat mag er zijn. De topscorer uit Rotterdam scoorde er dit seizoen maar liefst 27 maal in de Eredivisie. Dat zijn er 7 (!) meer dan John Guidetti vorig seizoen deed. Ongelooflijk wat de Italiaan heeft neergezet dit jaar. Mede dankzij hem is Feyenoord weer terug in de Nederlandse top! Nu hopen op een overwintering van de Rotterdammers in Europa.

Maar allereerst gun ik alle spelers een welverdiende vakantie, en hopen we dat iedereen straks terugkeert in Rotterdam.. al houd ik mijn hart vast.

Door: Angelo Wensing
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 16 mei 2013 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 mei 2013 - 11:20 schreef van geil het volgende:
goede trainer.
prima uitstraling.etc etc.

wel n groot minpunt vind ik zijn wisselbeleid.te laat en te weinig.
en te veel vastgeroest in de vaste 11

seizoenscijfer van mij.n 7
Probleem is wel dat er in aanvallend opzicht meestal niet zo veel te wisselen viel. Daar is de bank het minst sterk.
van geil
 van geil - donderdag 16 mei 2013 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 mei 2013 - 16:17 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Probleem is wel dat er in aanvallend opzicht meestal niet zo veel te wisselen viel. Daar is de bank het minst sterk.
ik vind het jammer dat t nooit geprobeerd is..

bv n verdediger eruit Anass naast Pelle erbij.of te Vrede.maakt niet uit.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 16 mei 2013 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 mei 2013 - 16:21 schreef van geil het volgende:

[..]

ik vind het jammer dat t nooit geprobeerd is..

bv n verdediger eruit Anass naast Pelle erbij.of te Vrede.maakt niet uit.
Anass is wel eens ingebracht begin v/h seizoen. Alleen effectief tegen Praag.
Sensi
 Sensi - donderdag 16 mei 2013 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 mei 2013 - 16:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Anass is wel eens ingebracht begin v/h seizoen. Alleen effectief tegen Praag.
Goaltje tegen Praag was ook meer geluk dan wijsheid als je het mij vraagt hoor.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 16 mei 2013 - 17:44   quote  deeplink  
Mittchel had ik dit seizoen ook wel iets meer willen zien, in Anass geloof ik zelf niet meer zo..
van geil
 van geil - donderdag 16 mei 2013 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 mei 2013 - 17:44 schreef RenatoBos het volgende:
Mittchel had ik dit seizoen ook wel iets meer willen zien, in Anass geloof ik zelf niet meer zo..
prima speler.maar past vooralsnog niet in ons systeem.

bij de snavels of bv Heracles zou hij tot zn recht komen
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 16 mei 2013 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 mei 2013 - 17:48 schreef van geil het volgende:

[..]

prima speler.maar past vooralsnog niet in ons systeem.

bij de snavels of bv Heracles zou hij tot zn recht komen
Zou hem goed doen die ervaring..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 17 mei 2013 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 mei 2013 - 17:48 schreef van geil het volgende:

[..]

prima speler.maar past vooralsnog niet in ons systeem.

bij de snavels of bv Heracles zou hij tot zn recht komen
Past hij beter qua spel inderdaad. Zou wat dat betreft ideaal zijn als Heracles hem een jaartje wil huren..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 14:58   quote  deeplink  
'Besiktas denkt aan Koeman als opvolger Aybaba'

600x400-wd-1523140.jpg

Het geruchtencircus doet ook dit jaar weer Rotterdam-Zuid aan. Waar gisteren Tom De Stutter in een onwaarschijnlijk artikel in verband werd gebracht met Feyenoord, wordt trainer Ronald Koeman nu genoemd bij Besiktas. De Turkse club is momenteel in gesprek met haar huidige hoofdcoach Samet Aybaba en naar verwachting nemen beide partijen spoedig afscheid van elkaar. Koeman wordt als mogelijke opvolger gezien bij Besiktas, weet HTspor.

Koeman heeft nog een éénjarig contract bij Feyenoord. Een baan als trainer bij zijn geliefde FC Barcelona of een bondscoachschap bij Oranje lijken voor Koeman de enige twee scenario's voor een voortijdig vertrek bij Feyenoord. De kans dat de oefenmeester deze zomer uit de Kuip vertrekt, lijkt dan ook nihil.
Bron:FR12
VVout
 VVout - vrijdag 17 mei 2013 - 15:06   quote  deeplink  
Heeft Allah de lokale imam ingefluisterd zeker???
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 15:09   quote  deeplink  
Dat doet Ronald toch niet..
van geil
 van geil - vrijdag 17 mei 2013 - 15:11   quote  deeplink  
lijkt me iets voor Verhoek
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 15:22   quote  deeplink  
400637_486254678113734_1972432488_n.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 20:46   quote  deeplink  
Koeman speculeert op vertrek Bruno Martins Indi

600x400-01018596.jpg

Ronald Koeman lijkt een juiste inschatting te hebben gemaakt over zijn internationals Stefan de Vrij, Jordy Clasie en Bruno Martins Indi. De oefenmeester van Feyenoord orakelde onlangs dat twee van de drie spelers ook na deze zomerse transferperiode het rood-witte tenue van de Rotterdammers zouden dragen. Koeman speculeerde impliciet op een vertrek van verdediger Martins Indi. Nu De Vrij en Clasie hun contracten gaan verlengen, lijkt dat een zuivere beoordeling.

'Martins Indi heeft nog niet definitief gezegd of hij wil blijven of weg wil gaan, maar hij denkt zeker na over die stap', onderbouwt Koeman zijn visioen tegenover RTV Rijnmond. 'Dat heeft wellicht te maken met de positie waar hij nu speelt. Hij vindt dat hij centraal in de verdediging moet spelen en uiteindelijk is dat ook zo. Ik moet echter het beste team op het veld zetten en dan kijk ik minder naar persoonlijke voorkeuren. Mijn gevoel zegt dat Bruno die stap gaat maken.'
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 18 mei 2013 - 07:15   quote  deeplink  
Koeman lovend over Cocu: "Voor het Nederlandse voetbal is het goed"

Ronald_koeman_ap_225142a.jpg

Ronald Koeman heeft zich lovend uitgesproken over Phillip Cocu. De trainer van Feyenoord denkt dat het goed is dat Cocu is aangesteld als trainer van PSV. Volgens de oefenmeester is dat namelijk goed voor het Nederlandse voetbal, zo liet hij weten aan Voetbal International.

"Phillips voordeel is dat hij de club PSV en de cultuur in Eindhoven goed kent", begon de oefenmeester zijn verhaal. "Daarbij kan hij natuurlijk altijd teruggrijpen op zijn rijke voetbalcarrière, want hij was een geweldige speler."

"Voor het Nederlandse voetbal is het alleen maar goed dat zon persoon een grote club zoals PSV gaat trainen, de keuze voor hem kan ik heel goed begrijpen", zo vervolgde de trainer zijn relaas. "Ik wens Phillip het beste en succes, want hij staat niet voor de makkelijkste klus. Dat heeft dit seizoen wel weer bewezen."
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 mei 2013 - 18:23   quote  deeplink  
Koeman: 'Boëtius moet gewoon sterker worden'

600x400-bb-1497886.jpg

Ronald Koeman is lovend en kritisch over Jean-Paul Boëtius, die onder zijn vleugels gedebuteerd is in het eerste elftal van Feyenoord. De oefenmeester zag direct het talent in de vleugelaanvaller, maar wenst te benadrukken dat Boëtius nog vele extra uren zal moeten maken.

'Je moet talentvolle spelers ervan zien te overtuigen dat het makkelijker is om er te komen dan om er te blijven', begint Koeman in NUsport Magazine. 'Ik weet, dat is een cliché, maar het is wel waar. Ze kunnen ook meer doen, qua kracht en stabiliteit. Het is soms gewoon extra uren maken om sterker te worden. Boëtius bijvoorbeeld, moet gewoon sterker worden.'

Koeman is continue bezig om spelers ervan te overtuigen dat een vroege stap naar het buitenland riskant is. 'Er is een duidelijke tendens dat spelers steeds jonger vertrekken. Jeffrey Bruma wil nu naar een Nederlandse club om wekelijks te spelen. Hij had bij Feyenoord allang vast in het eerste elftal gespeeld als-ie was gebleven. Ik wil maar zeggen, niet iedereen maakt de juiste stap.'
Bron:FR12
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 23 mei 2013 - 19:15   quote  deeplink  
Bruma naar Nederland?
Als dat geen Twente word ....
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 27 mei 2013 - 11:56   quote  deeplink  
Ronald Koeman: 'Arjen had dat geluk op Wembley, net als ik'

Wembley002.v1337417905.jpg
Ronald Koeman als held van Wembley in 1992

Het overkwam Ronald Koeman ook, scoren op Wembley, tijdens de finale van het belangrijkste Europa Cup-toernooi. Namens Barcelona ramde hij in 1992 met één vrije trap de illusies van Sampdoria aan flarden. Tot op de dag van vandaag zijn de Catalanen hem dankbaar voor die treffer, de enige goal van die avond.

'Zoiets verandert je voetballeven', zegt de huidige trainer/ coach van Feyenoord. 'Ik moest er zaterdagavond eerlijk gezegd niet meteen aan denken. Ik genoot gewoon van Robben. Later kwam mijn eigen herinnering. Maar wat doet die er nog toe?'

Zoals Robben zijn doelpunt toch ook nadrukkelijk als een persoonlijk iets vierde, zo zaten er voor Koeman destijds ook aparte associaties aan. 'Een paar jaar daarvoor had Barça in Sevilla de finale verloren van Steaua Boekarest. Dat deed de club nog steeds pijn. Er moest gewonnen worden en het viel nog niet mee tegen het Sampdoria van toen. Als je dan scoort dan voel je zo veel loskomen bij je club. Dat is wel mooi om mee te maken.'

Maar er zat voor Koeman ook een persoonlijke kant aan. Er lag persoonlijk gewin voor het grijpen op Wembley. En hij greep het. 'Ik werd in die periode zwaar bekritiseerd als international. Ik was te langzaam enzo, al dat gezeur aan je hoofd. Je probeert je daar als profvoetballer voor af te sluiten, maar het irriteert toch. En dan beleef je zo'n avond. Ineens was de kritiek weg, ik was de grote meneer van die finale. En eigenlijk is dat meteen, zeg ik nu, ook weer hartstikke raar. Het tekent het opportunisme in het voetbal. Hoezo critici de mond snoeren? Wat zegt een goed genomen vrije trap over een gebrek aan snelheid? Helemaal niets dus. En toch werkt het zo. Het hielp me wel. Ik hoop voor Robben dat het hem ook helpt. Hij heeft het gedaan, ze blijven hem eeuwig dankbaar in München. Laat het opportunistisch zijn, maar ik geniet er wel van. Deze momenten bepalen je verdere leven als voetballer, daar moet je een keer geluk mee hebben. Arjen had dat geluk dus, op Wembley, net als ik. Grappig wel, nu ik erover nadenk.'
Bron:AD

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 mei 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 01 juni 2013 - 14:59   quote  deeplink  
'Koeman gedoodverfde opvolger Van Gaal'

600x400-wd-1523140.jpg

Ronald Koeman is vermoedelijk aan zijn laatste seizoen bezig als trainer van Feyenoord. Bondscoach Louis van Gaal kondigde gisteren aan dat hij na het WK in 2014 in principe stopt met zijn trainersloopbaan. Koeman liet al vaker ontvallen dat het bondscoachschap of een rol bij FC Barcelona zijn absolute voorkeur hebben bij een volgende stap in zijn carrière. De oefenmeester van Feyenoord is dan ook de gedoodverfde opvolger van Van Gaal, schrijft ochtendkrant De Telegraf.
Bron:FR12
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 01 juni 2013 - 22:58   quote  deeplink  
Was te verwachten. Eerst maar eens afwachten wat er precies gaat gebeuren.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 juni 2013 - 00:17   quote  deeplink  
Das waar. 2014 lijkt sowieso wel het moment van een nieuwe start te worden. Onze aanvoerder en viceaanvoerder zullen waarschijnlijk dan ook wel gaan vertrekken.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 juni 2013 - 13:18   quote  deeplink  
Als er maar tijdelijk duidelijkheid word gegeven en dat het niet gaat lijden onder de prestatie's zoals afgelopen seizoen..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 juni 2013 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juni 2013 - 00:17 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Das waar. 2014 lijkt sowieso wel het moment van een nieuwe start te worden. Onze aanvoerder en viceaanvoerder zullen waarschijnlijk dan ook wel gaan vertrekken.
Wordt een doorstart naar mix van jeugd en gekocht.
van geil
 van geil - maandag 03 juni 2013 - 00:19   quote  deeplink  
zal allemaal wel meevallen.
of oranje moet weergaloos gaan stunten .zie ik niet gebeuren.
de crisis gaat nog komen,zeker in t voetbal.
het nivo is gewoon zeer matig.
gebeurt alleen als Feyenoord akkoord gaat met minimale transferbedragen.
uitzonderingen daargelaten.
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - maandag 03 juni 2013 - 13:20   quote  deeplink  
Koeman heeft ons veel goeds gebracht.
Zou het alleen geen ramp vinden als hij vertrekt in 2014.
Een mooi punt voor Gio om het over te nemen.
Ik kan niet wachten op het Gio tijdperk!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 juni 2013 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juni 2013 - 13:20 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Koeman heeft ons veel goeds gebracht.
Zou het alleen geen ramp vinden als hij vertrekt in 2014.
Een mooi punt voor Gio om het over te nemen.
Ik kan niet wachten op het Gio tijdperk!
JP van Gastel zie ik eerder als opvolger. Heeft veel meer ervaring en kent de club door en door.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 03 juni 2013 - 17:22   quote  deeplink  
Ik kan niet wachten op het JP/GIO-tijdperk..!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 juni 2013 door RenatoBos --
ar
 ar - maandag 03 juni 2013 - 17:46   quote  deeplink  
Zo krijg je nog een switch tussen van Gaal en Koeman ook..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0231480