BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 27 juli 2013 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 - 11:54 schreef craven het volgende:

[..]

wahahaha die Barton toch..
Een karakterestieke speler;-) hij zocht ook Zlatan veel op in die wedstrijden geweldig om te zien haha
craven
 craven - zaterdag 27 juli 2013 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 - 12:07 schreef iAmsterdam het volgende:

[..]

Een karakterestieke speler;-) hij zocht ook Zlatan veel op in die wedstrijden geweldig om te zien haha
Vermakelijk hoor, een idioot, maar dat geeft niet. Heeft wel een over mijn lijk mentaliteit..
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 27 juli 2013 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 - 12:12 schreef craven het volgende:

[..]

Vermakelijk hoor, een idioot, maar dat geeft niet. Heeft wel een over mijn lijk mentaliteit..
Precies, idioten heb je meer nodig dan zielepietjes zoals Toivonen;-)

Ik mag die Barton wel, en ik zie hem Zlatan zo K.O slaan haha zou wel leuk zijn
Koekje van eigen deeg

Ps
Die foto van Clasie lijkt erg veel op dat jongetje met die middelvinger;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 juli 2013 door iAmsterdam --
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 27 juli 2013 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juli 2013 - 22:12 schreef tomson het volgende:
Joe jietsoe
Altijd leuk als oude bekenden zich weer even laten zien!
tomson
 tomson - zaterdag 27 juli 2013 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 - 12:22 schreef iAmsterdam het volgende:

[..]

Ps
Die foto van Clasie lijkt erg veel op dat jongetje met die middelvinger;-)
Jeetje
tomson
 tomson - zaterdag 27 juli 2013 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 - 12:25 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Altijd leuk als oude bekenden zich weer even laten zien!
Yup
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 27 juli 2013 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 - 12:36 schreef tomson het volgende:

[..]

Jeetje
Ja die bedoelde ik haha
Clasie toen die nog jong was;-)
sevillana
 sevillana - zaterdag 27 juli 2013 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 - 00:53 schreef iAmsterdam het volgende:

[..]

Dat voorstel dat ik nu gratis bier krijg;-) Okay erg gastvrij dat waardeer ik
doelde meer op dat verhaal over JP, Gio en Tomasson
craven
 craven - zaterdag 27 juli 2013 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 - 12:22 schreef iAmsterdam het volgende:

[..]

Precies, idioten heb je meer nodig dan zielepietjes zoals Toivonen;-)

Ik mag die Barton wel, en ik zie hem Zlatan zo K.O slaan haha zou wel leuk zijn
Koekje van eigen deeg

Ps
Die foto van Clasie lijkt erg veel op dat jongetje met die middelvinger;-)
hehehe ja dat klopt wel..alleen was het jongetje toen al bijna even groot :P_
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 27 juli 2013 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juli 2013 - 22:12 schreef tomson het volgende:
Joe jietsoe
hij is back onder een nieuwe naam...ghehehehehe
JanM
 JanM - vrijdag 02 augustus 2013 - 15:09   quote  deeplink  
Koeman heeft het over Janmaat, BMI en Pellè ???

Auteur: Jamie Borremans

02 Augustus 2013 om 08:40

Feyenoord-trainer Ronald Koeman houdt er nog altijd rekening mee dat hij in de zomerse transferperiode nog afscheid zal moeten nemen van enkele spelers. De oefenmeester van de Rotterdammers denkt namelijk dat meerdere clubs zich nog zullen melden voor enkele sterkhouders van de Stadionclub.

"Ik heb best angst voor wat gaat komen. Ik kan me voorstellen dat Daryl misschien nog vertrekt, voor ons een belangrijke speler", aldus Koeman, die ook niet weet wat er met enkele andere spelers gaat gebeuren, tegenover Voetbal International. "Wat gebeurt er inderdaad met Bruno Martins Indi? En kunnen we Graziano Pellè echt behouden? Feyenoord is nog steeds niet in staat tegen elk bod dat binnenkomt nee te zeggen."

Koeman houdt in ieder geval al wel rekening met een vertrek. "Natuurlijk liggen er scenarios klaar als er een van die spelers vertrekt, ik ben overal van op de hoogte, maar je moet je afvragen of het elftal er beter van wordt. Ik reken tot 3 september helemaal nergens op."

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/203893/Koeman:_Ik_heb_best_angst_voor_wat_gaat_komen_bij_Feyenoord?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl#ixzz2aohgmOIg
iAmsterdam
 iAmsterdam - zondag 04 augustus 2013 - 15:57   quote  deeplink  
Opvolger Ronald Koeman, Jan Wouters???

Als hij weer een goed seizoen draait met alweer een nieuw Utecht dan lost hij definitief zijn belofte in als een Goede trainer
Hij kan jonge spelers beter maken blijft rustig als het tegen zit qua mentaliteit zou hij goed bij Feyenoord passen
En zoals gezegd weer een goed seizoen met Utrecht bij de eerste 9 bijvb dan zegt dat wel wat over zijn capaciteiten

Opvolger voor Koeman, ik zou zeggen Jan Wouters! Mits hij een goed seizoen weer draait met Utrecht..

Ben benieuwd wat de Feyenoorders hier over denken....
feyenoord magic
 feyenoord magic - zondag 04 augustus 2013 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 augustus 2013 - 15:57 schreef iAmsterdam het volgende:
Opvolger Ronald Koeman, Jan Wouters???

Als hij weer een goed seizoen draait met alweer een nieuw Utecht dan lost hij definitief zijn belofte in als een Goede trainer
Hij kan jonge spelers beter maken blijft rustig als het tegen zit qua mentaliteit zou hij goed bij Feyenoord passen
En zoals gezegd weer een goed seizoen met Utrecht bij de eerste 9 bijvb dan zegt dat wel wat over zijn capaciteiten

Opvolger voor Koeman, ik zou zeggen Jan Wouters! Mits hij een goed seizoen weer draait met Utrecht..

Ben benieuwd wat de Feyenoorders hier over denken....
NEE... Jean Paul van Gastel is de opvolger.
iAmsterdam
 iAmsterdam - zondag 04 augustus 2013 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 augustus 2013 - 16:00 schreef feyenoord magic het volgende:

[..]

NEE... Jean Paul van Gastel is de opvolger.
Oke, is dat dus al bekend, ik kan moeilijk inschatten hoe goed hij is als trainer, wel goede zaak weer een jonge
Nieuwe trainer in Nederland met een goede carriere achter de rug.. Ik zag het alleen al voor me Wouters bij Feyenoord;-)
Lijkt me een goede match Jan bij Feyenoord.
MMM
 MMM - zondag 04 augustus 2013 - 18:27   quote  deeplink  
Koeman je hebt gefaald. Oppleuren met dat roulatiesysteem, gewoon werken aan een vaste elf. Hoe kan je in godsnaam met 2 verdedigende middenvelders spelen en je ENIGSTE middenvelder met creatieve kwaliteit eruit halen?

Kansloos.
MMM
 MMM - zondag 04 augustus 2013 - 18:28   quote  deeplink  
En Immers wisselen terwijl die als enige bleef gaan. Vormer bleef maar rond sukkelen.
iAmsterdam
 iAmsterdam - zondag 04 augustus 2013 - 18:31   quote  deeplink  
Koeman is met een hele andere instelling het seizoen ingegaan, het lijkt mij dat het eerst om Feyenoord ging,Maar het gaat nu meer om hem vanwege Bondscoach wellicht volgend jaar, ik heb het gevoel dat hij daaromEen goed seizoen wil draaien,Terwijl dat van ondergeschikt belang moet zijn.. nu gaat hij fouten maken met zoInstelling dan ga je meestal forceren
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 04 augustus 2013 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 augustus 2013 - 18:27 schreef MMM het volgende:
Koeman je hebt gefaald. Oppleuren met dat roulatiesysteem, gewoon werken aan een vaste elf. Hoe kan je in godsnaam met 2 verdedigende middenvelders spelen en je ENIGSTE middenvelder met creatieve kwaliteit eruit halen?

Kansloos.
Rouleren okee, maar dat middenveld kon ik ook niet volgen. Vorig jaar werd toch ook al duidelijk dat Clasie en Vormer op 1 middenveld niet werkt? En idd Immers was de beste man aan onze kant...
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 augustus 2013 - 18:35   quote  deeplink  
Begrijpelijk dat hij ontevreden het veld af ging. Immers deed het naar behoren.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 04 augustus 2013 - 18:37   quote  deeplink  
En Mathijsen reserve. Rot op!
Dan nog liever de Vrij.

Mag Koeman zich aanrekenen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 04 augustus 2013 - 19:12   quote  deeplink  
Ronald Koemanþ@Koeman19635m
Meedogenloos zijn in het voetbal moet veel beter! Gelukkig op een punt komen, maar toch verliezen! @Feyenoord
Stylzz
 Stylzz - zondag 04 augustus 2013 - 19:43   quote  deeplink  
Sufferd
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 04 augustus 2013 - 21:07   quote  deeplink  
Fout van Koeman vandaag (Mathijsen?), maar als ie ook al over meedogenloosheid praat, vraag ik me af wat er tussen hem en de spelers dan niet werkt...
MMM
 MMM - maandag 05 augustus 2013 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 augustus 2013 - 18:34 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Rouleren okee, maar dat middenveld kon ik ook niet volgen. Vorig jaar werd toch ook al duidelijk dat Clasie en Vormer op 1 middenveld niet werkt? En idd Immers was de beste man aan onze kant...
Je kan pas rouleren ala je bank net zo sterk is als je basisspelers.

Vormer, Singh, Verhoek, Te Vrede. Zijn toch allemaal net niet spelers als je echt mee wilt doen.. Domme zet van Koeman, kan een moeilijk jaar worden zo..
Stylzz
 Stylzz - maandag 05 augustus 2013 - 08:11   quote  deeplink  
Misschien wilde Koeman een punt maken...
VVout
 VVout - maandag 05 augustus 2013 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 08:11 schreef Stylzz het volgende:
Misschien wilde Koeman een punt maken...
Normaal win je, ook met wat Koeman opstelde. Inderdaad een punt.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 05 augustus 2013 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 08:11 schreef Stylzz het volgende:
Misschien wilde Koeman een punt maken...
Als dat zo is dan is dat zorgelijk.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 05 augustus 2013 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 08:05 schreef MMM het volgende:

[..]

Je kan pas rouleren ala je bank net zo sterk is als je basisspelers.

Vormer, Singh, Verhoek, Te Vrede. Zijn toch allemaal net niet spelers als je echt mee wilt doen.. Domme zet van Koeman, kan een moeilijk jaar worden zo..
In de basis staan der ook wel een paar net niet spelers, dus die kan je dan rouleren.....
TheMenace
 TheMenace - maandag 05 augustus 2013 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 08:11 schreef Stylzz het volgende:
Misschien wilde Koeman een punt maken...
volgens mij wilde hij alleen maar een punt pakken en zelfs dat is niet gelukt haha domboooooooooo
JanM
 JanM - maandag 05 augustus 2013 - 13:24   quote  deeplink  
Heel snel BMI eruit halen Ronald en Mathijsen weer opstellen! En Vormer, tja ...

En nu maar duimen dat Boëtius snel (en op niveau) terugkomt ...
craven
 craven - maandag 05 augustus 2013 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 08:11 schreef Stylzz het volgende:
Misschien wilde Koeman een punt maken...
ten koste van..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door craven --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 05 augustus 2013 - 13:58   quote  deeplink  
Rouleren?
Wat een onzin. Doe je bv. tegen Cambuur in De Kuip.
Koeman heeft een grove fout gemaakt.
Waarom Mathijsen geslachtofferd? De beste Feyenoorder op dit moment?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 09 augustus 2013 - 15:53   quote  deeplink  
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 09 augustus 2013 - 15:55   quote  deeplink  
Koeman heeft geen lekker weekje achter de rug..
VVout
 VVout - vrijdag 09 augustus 2013 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2013 - 15:55 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Koeman heeft geen lekker weekje achter de rug..
Tja voelt zich echt kudt en terecht ook, alleen dat sommige binnen handbereik van zijn stoelpoten en daarmee van Feyenoord komt gaat te ver.
JanM
 JanM - vrijdag 09 augustus 2013 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2013 - 16:47 schreef VVout het volgende:

[..]

Tja voelt zich echt kudt en terecht ook, alleen dat sommige binnen handbereik van zijn stoelpoten en daarmee van Feyenoord komt gaat te ver.
Koeman moet die gasten nu gewoon op scherp zetten!
MMM
 MMM - vrijdag 09 augustus 2013 - 17:41   quote  deeplink  
TONY IN DE BASIS KOEMAN, JE MEEST CREATIEVE MAN!!

Niet weer die kut Vormer
craven
 craven - vrijdag 09 augustus 2013 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2013 - 17:41 schreef MMM het volgende:
TONY IN DE BASIS KOEMAN, JE MEEST CREATIEVE MAN!!

Niet weer die kut Vormer
hij maakt niet 2 x dezelfde fout...niet lullen met zijn rouleren, daar hebben we het team niet voor...

-----Mulder-----
janmaat-de vrij-Mathijssen-indi
-----Clasie---Immers----
-----=Vilhena-------
schaken-Pelle--Cisse/goossens

tsjaa ik zou Lex laten zakken en Vilhena voor de passing laten zorgen
MMM
 MMM - zaterdag 10 augustus 2013 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2013 - 17:47 schreef craven het volgende:

[..]

hij maakt niet 2 x dezelfde fout...niet lullen met zijn rouleren, daar hebben we het team niet voor...

-----Mulder-----
janmaat-de vrij-Mathijssen-indi
-----Clasie---Immers----
-----=Vilhena-------
schaken-Pelle--Cisse/goossens

tsjaa ik zou Lex laten zakken en Vilhena voor de passing laten zorgen
Ben bang dat Vormer er weer in staat morgen..
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 10 augustus 2013 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2013 - 13:55 schreef MMM het volgende:

[..]

Ben bang dat Vormer er weer in staat morgen..
Dat zou wel triest zijn als het waar is ... Die was dramatisch in Zwolle, maar dat waren er zoveel!
MMM
 MMM - zaterdag 10 augustus 2013 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2013 - 14:17 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat zou wel triest zijn als het waar is ... Die was dramatisch in Zwolle, maar dat waren er zoveel!
Eens. Maar deze man voegt niks toe aan het middenveld met Clasie en Immers. Daar hoort een creatieve man bij te staan.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 11 augustus 2013 - 21:24   quote  deeplink  
IS HET KOEMAN-EFFECT UITGEWERKT?

Toen Feyenoord in de voorbereiding op het seizoen met moeite gelijk speelde tegen FC Dordrecht, dacht ik aan een incident. Een slechte wedstrijd, een gretige tegenstander, kunstgras bovendien; kan gebeuren. Vlak daarna verloor een matig spelend Feyenoord van het pas naar de Italiaanse Serie A gepromoveerde Hellas Verona met 1-0. De hitte, de zware week, genoeg redenen om zon verlies enigszins te legitimeren. Maar na de kansloze nederlagen tegen vorige week PEC Zwolle en vandaag FC Twente, begin ik me af te vragen of er wel sprake is van incidenten, of dat er een patroon is.

In de eerste twee seizoenen van Ronald Koeman bij Feyenoord deed hij het onmogelijke: Het Legioen weer hoop geven op een titel. Na in het eerste seizoen wonderbaarlijk tweede te worden en daarmee Champions League veilig te stellen, werd Feyenoord vorig seizoen, zonder de Zweedse topspits John Guidetti maar met Graziano Pelle, derde. Geen slecht resultaat, maar toch. Maar toch bleef er een wrange nasmaak van het seizoen zitten. Vooral omdat Feyenoord het op cruciale momenten liet afweten. Uit tegen RKC, PEC en ADO Den Haag werd kansloos verloren. En zonder spits Graziano Pelle was Feyenoord reddeloos, bleek bij SC Heerenveen-uit.

Toch was er genoeg reden om over de eerste twee seizoenen van Koeman positief te zijn: jeugdspelers braken door, spelers werden international en Koeman wist Feyenoord weer aan het voetballen te krijgen. De negatieve sfeer veranderde in positivisme, in hoop. Na jaren van ellende en wanhoop scheen de zon weer boven De Kuip.

Hoe anders is dat nu. Tweeënhalve maand is Feyenoord nu bezig aan Koemans derde seizoen. De serieuze oefenwedstrijden werden op de overwinning op een zéér zwak spelend Getafe niet gewonnen. Op het veld lijkt het nergens meer op. Ballen komen niet aan, spelers mopperen op elkaar en passie en strijdlust ontbreekt. Wat is er gebeurd? Waar is dat gretige Feyenoord gebleven? Waarom kan De Vrij spitsen die vorig jaar in zn broekzak had niet meer verdedigen?

Is het Koeman-effect na twee jaar uitgewerkt? Ik merk dat ik me steeds meer begin te ergeren aan zijn beleid. Onbegrijpelijk dat hij vandaag bij een 1-2 achterstand met nog een half uur op de klok een aanvaller (Sekou Cissé) wisselde voor een verdediger (Miquel Nelom). Daarmee kwam Feyenoord én met drie linksbenige verdedigers te spelen én gaf Koeman aan geen hoop te geven in een goed resultaat. Er was nog een half uur te spelen! Waarom niet met John Goossens wat pit en agressie inbrengen? Waarom zulk laf wisselbeleid? Wilde Koeman niet winnen?

Ook onbegrijpelijk vind ik het transferbeleid van Koeman (en Martin van Geel) van deze zomer. Kamohelo Mokotjo, in het rampseizoen onder Mario Been één van de weinige lichtpunten, werd verkocht aan PEC Zwolle en is prompt twee weken achter elkaar de uitblinker bij de Zwollenaren. Onder Koeman kreeg de Zuid-Afrikaan geen enkele kans, ondanks dat hij goed trainde en bij Jong Feyenoord wekelijks de uitblinker was. In plaats daarvan hield Koeman vast aan Ruud Vormer, een middelmatige middenvelder voor wie Feyenoord vooralsnog te hoog gegrepen lijkt. Met Mokotjo verkocht Feyenoord deze zomer een prima middenvelder, die fysiek misschien niet altijd de beste was, maar voetballend én mentaal sterk was. Bovendien liet Feyenoord de kans schieten om Kyle Ebicilio terug te halen naar De Kuip. De jonge middenvelder mocht transfervrij vertrekken bij Arsenal, maar Feyenoord wachtte te lang en Ebicilio koos voor FC Twente. Vandaag scoorde hij tegen Feyenoord.

En waarom krijgt Anass Achachbar geen kans? In de jeugd was de spits één van de grootste talenten, maar onder Koeman verpietert hij op de tribune. Mitchell Te Vrede, een spits die niet goed genoeg was voor de beloften van AZ en waarvan niemand begrijpt wat hij bij Feyenoord doet, krijgt daarentegen wél een plek in de selectie. Ook Terence Kongolo, nog zon talent, krijgt onder Koeman amper een kans. Nadat de verdediger terugkeerde van zijn blessure, moet hij het doen met een plaats op de tribune. Doodzonde, te meer omdat Koeman daarmee een verkeerd signaal geeft aan jonge talenten op Varkenoord (Marlon Slabbekoorn, Kongolos broertje Rodney). Blijkbaar kiest Koeman liever voor middelmatige twintigers (Vormer, Verhoek, Immers, Goossens) dan gretige talenten.

Ondertussen ligt het aan iedereen, behalve Ronald Koeman zelf. Dat zijn prullenbakje niet elke dag geleegd werd, was een teken van onprofessionaliteit bij Feyenoord. De slechte sfeer na de nederlaag bij PEC Zwolle, lag aan de media. Kein geloel, Fussball spielen!, hoor ik Ernst Happel roepen. Na Feyenoord FC Twente lag het aan scheidsrechter Richard Liesveld. Toegegeven, een aantal van zijn beslissingen waren dubieus of fout, maar na een slechte wedstrijd de schuld van de nederlaag bij de scheidsrechter leggen, is een zwaktebod. Misschien moet Ronald Koeman eens in de spiegel gaan kijken. Als hij Feyenoord inderdaad niet meer aan het voetballen weet te krijgen, is het Koeman-effect inderdaad uitgewerkt en moet hij maar eens van de Feyenoord-trein springen.

Klikkerdeklik voor de bron.
tomson
 tomson - zondag 11 augustus 2013 - 21:30   quote  deeplink  
Pittig stukkie. Wel veel keiharde feiten in.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 11 augustus 2013 - 21:39   quote  deeplink  
Kan me er redelijk in vinden. Zeker bij de laatste zin.
Een aantal vraagtekens die Koeman binnen enkele maanden aan z'n kont heeft kleven:
- te conservatief op 1 aanvalsysteem blijven teren (alles op Pelle)
- waar is het aanvallende spel gebleven (vorig seizoen: "We willen meer op de helft van de tegenstander spelen")?
- waarom vorige week Mathijsen slachtofferen?
- Waarom krijgt Ronald na 2 jaar geen meedogenloosheid in zijn team/spelers
- waarom trekt het team zich steeds weer terug als ze op voorsprong komt?
- waarom wil hij zo graag rouleren? Is dat goed voor een vast spelpatroon?
- Het team ontbeert zelfvertrouwen op dit moment. Hoe komt dat Ronald?

Koeman hoeft niet weg van mij. Maar de komende weken moet wel een stijgende lijn gaan tonen, want het huidige voetbal is armetierig, vlees noch vis, zouteloos.

Als de boel niet aan de praat komt, kan ik alleen maar concluderen dat groep en trainer op elkaar zijn uitgekeken.
Daar heeft niemand schuld aan. Zo gaat dat wel eens.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 11 augustus 2013 - 21:45   quote  deeplink  
Aardig stukkie, maar wel een beetje te opportunistisch naar mijn smaak. En een aantal dingen staan mij toch anders bij.

Kan me niet herinneren dat Mokotjo een lichtpunt is geweest. Hij deed het goed bij Excelsior, maar heeft in zijn 35 (!) eredivisie wedstrijden, waarvan hij bij 18 aan de aftrap stond, voor Feyenoord nauwelijks indruk gemaakt. Misschien trainde hij goed, zou kunnen, maar in de wedstrijden was er weining van te zien. En onder Been speelde hij op het middenveld.

Ook vond ik de wissel Cissé/Nelom niet onlogisch. Feyenoord miste een verdediger, Cissé speelde kut en dus zet je een vleugelverdediger neer (waarmee Feyenoord op dat moment niet speelde vanwege de rode kaart voor Van Deelen en het gegeven dat Indi meer een CV is). Nelom kan de hele linkerflink bestrijken, dus wat mij betreft logisch.

Overigens had De Vrij de laatste 10 wedstrijden van vorig jaar ook niet meer de spitsen in zijn broekzak.

En dat Kongolo weinig kansen krijgt is niet zo gek met 3 internationals voor hem.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 11 augustus 2013 - 22:02   quote  deeplink  
Oja en oefenwedstrijden vind ik niet interessant voor een diepgaande analyse.
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 augustus 2013 - 22:11   quote  deeplink  
Laten we hopen dat dit gewoon een lange aanloop is.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 11 augustus 2013 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2013 - 22:11 schreef Stylzz het volgende:
Laten we hopen dat dit gewoon een lange aanloop is.
Tja dan kan je blijven hopen, daar wordt Feyenoord niet beter van ...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 11 augustus 2013 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2013 - 21:24 schreef Bosifyable het volgende:
IS HET KOEMAN-EFFECT UITGEWERKT?

Toen Feyenoord in de voorbereiding op het seizoen met moeite gelijk speelde tegen FC Dordrecht, dacht ik aan een incident. Een slechte wedstrijd, een gretige tegenstander, kunstgras bovendien; kan gebeuren. Vlak daarna verloor een matig spelend Feyenoord van het pas naar de Italiaanse Serie A gepromoveerde Hellas Verona met 1-0. De hitte, de zware week, genoeg redenen om zon verlies enigszins te legitimeren. Maar na de kansloze nederlagen tegen vorige week PEC Zwolle en vandaag FC Twente, begin ik me af te vragen of er wel sprake is van incidenten, of dat er een patroon is.

In de eerste twee seizoenen van Ronald Koeman bij Feyenoord deed hij het onmogelijke: Het Legioen weer hoop geven op een titel. Na in het eerste seizoen wonderbaarlijk tweede te worden en daarmee Champions League veilig te stellen, werd Feyenoord vorig seizoen, zonder de Zweedse topspits John Guidetti maar met Graziano Pelle, derde. Geen slecht resultaat, maar toch. Maar toch bleef er een wrange nasmaak van het seizoen zitten. Vooral omdat Feyenoord het op cruciale momenten liet afweten. Uit tegen RKC, PEC en ADO Den Haag werd kansloos verloren. En zonder spits Graziano Pelle was Feyenoord reddeloos, bleek bij SC Heerenveen-uit.

Toch was er genoeg reden om over de eerste twee seizoenen van Koeman positief te zijn: jeugdspelers braken door, spelers werden international en Koeman wist Feyenoord weer aan het voetballen te krijgen. De negatieve sfeer veranderde in positivisme, in hoop. Na jaren van ellende en wanhoop scheen de zon weer boven De Kuip.

Hoe anders is dat nu. Tweeënhalve maand is Feyenoord nu bezig aan Koemans derde seizoen. De serieuze oefenwedstrijden werden op de overwinning op een zéér zwak spelend Getafe niet gewonnen. Op het veld lijkt het nergens meer op. Ballen komen niet aan, spelers mopperen op elkaar en passie en strijdlust ontbreekt. Wat is er gebeurd? Waar is dat gretige Feyenoord gebleven? Waarom kan De Vrij spitsen die vorig jaar in zn broekzak had niet meer verdedigen?

Is het Koeman-effect na twee jaar uitgewerkt? Ik merk dat ik me steeds meer begin te ergeren aan zijn beleid. Onbegrijpelijk dat hij vandaag bij een 1-2 achterstand met nog een half uur op de klok een aanvaller (Sekou Cissé) wisselde voor een verdediger (Miquel Nelom). Daarmee kwam Feyenoord én met drie linksbenige verdedigers te spelen én gaf Koeman aan geen hoop te geven in een goed resultaat. Er was nog een half uur te spelen! Waarom niet met John Goossens wat pit en agressie inbrengen? Waarom zulk laf wisselbeleid? Wilde Koeman niet winnen?

Ook onbegrijpelijk vind ik het transferbeleid van Koeman (en Martin van Geel) van deze zomer. Kamohelo Mokotjo, in het rampseizoen onder Mario Been één van de weinige lichtpunten, werd verkocht aan PEC Zwolle en is prompt twee weken achter elkaar de uitblinker bij de Zwollenaren. Onder Koeman kreeg de Zuid-Afrikaan geen enkele kans, ondanks dat hij goed trainde en bij Jong Feyenoord wekelijks de uitblinker was. In plaats daarvan hield Koeman vast aan Ruud Vormer, een middelmatige middenvelder voor wie Feyenoord vooralsnog te hoog gegrepen lijkt. Met Mokotjo verkocht Feyenoord deze zomer een prima middenvelder, die fysiek misschien niet altijd de beste was, maar voetballend én mentaal sterk was. Bovendien liet Feyenoord de kans schieten om Kyle Ebicilio terug te halen naar De Kuip. De jonge middenvelder mocht transfervrij vertrekken bij Arsenal, maar Feyenoord wachtte te lang en Ebicilio koos voor FC Twente. Vandaag scoorde hij tegen Feyenoord.

En waarom krijgt Anass Achachbar geen kans? In de jeugd was de spits één van de grootste talenten, maar onder Koeman verpietert hij op de tribune. Mitchell Te Vrede, een spits die niet goed genoeg was voor de beloften van AZ en waarvan niemand begrijpt wat hij bij Feyenoord doet, krijgt daarentegen wél een plek in de selectie. Ook Terence Kongolo, nog zon talent, krijgt onder Koeman amper een kans. Nadat de verdediger terugkeerde van zijn blessure, moet hij het doen met een plaats op de tribune. Doodzonde, te meer omdat Koeman daarmee een verkeerd signaal geeft aan jonge talenten op Varkenoord (Marlon Slabbekoorn, Kongolos broertje Rodney). Blijkbaar kiest Koeman liever voor middelmatige twintigers (Vormer, Verhoek, Immers, Goossens) dan gretige talenten.

Ondertussen ligt het aan iedereen, behalve Ronald Koeman zelf. Dat zijn prullenbakje niet elke dag geleegd werd, was een teken van onprofessionaliteit bij Feyenoord. De slechte sfeer na de nederlaag bij PEC Zwolle, lag aan de media. Kein geloel, Fussball spielen!, hoor ik Ernst Happel roepen. Na Feyenoord FC Twente lag het aan scheidsrechter Richard Liesveld. Toegegeven, een aantal van zijn beslissingen waren dubieus of fout, maar na een slechte wedstrijd de schuld van de nederlaag bij de scheidsrechter leggen, is een zwaktebod. Misschien moet Ronald Koeman eens in de spiegel gaan kijken. Als hij Feyenoord inderdaad niet meer aan het voetballen weet te krijgen, is het Koeman-effect inderdaad uitgewerkt en moet hij maar eens van de Feyenoord-trein springen.

Klikkerdeklik voor de bron.
Kom je nu alweer met een OUD verhaal betreft de jeugdspelers? Dat roep en signaleer ik al jaren ... En nu moet jij interessant gaan doen ?
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 11 augustus 2013 - 22:39   quote  deeplink  
Jeetje, zoveel wijsheid en niet begrijpen dat dit niet mijn stuk is, maar slechts gekopieerd van een website. Vandaar dat ik de bron erbij plak?

Maar nee, meneertje Rentenier weet het wéér beter en begint meteen te typen. Karikatuur.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0281498