|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 21:39 schreef afca_4life het volgende:maar even serieus, wie denken jullie dat een eventuele optie is voor in de spits achter kolbeinn ik zou castillion proberen! en anders is het heel lastig, de jong kan! misschien iemand als everton, dat vind ik wel redelijk spits, als speelt tie er vaak achter |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 21:39 schreef afca_4life het volgende:maar even serieus, wie denken jullie dat een eventuele optie is voor in de spits achter kolbeinn Aangezien we een breed middenveld hebben zou siem door kunnen schuiven na de spits en dan bv serrero anita of enoh op de plek van de jong! Niet onnodig geld verspillen(maarja nou zal ik wel weer door me de jong brilletje kijken ofniet nora:')! |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 21:42 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] ik zou castillion proberen! en anders is het heel lastig, de jong kan! misschien iemand als everton, dat vind ik wel redelijk spits, als speelt tie er vaak achter Hmm opzich wel leuke technische voetballer maar meer in de vorm van el hamdoui! niet echt passend in ons systeem en dan ook nog eens zo klein! we hebben al zat kleine voetballertjes! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 21:44 schreef AFCAMylife het volgende:[..] Hmm opzich wel leuke technische voetballer maar meer in de vorm van el hamdoui! niet echt passend in ons systeem en dan ook nog eens zo klein! we hebben al zat kleine voetballertjes! tis een 2de spiots, als je wisselt ga je vaak al anders spelen! everton vind ik geen type el hamlap |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Altidore was een hele goede optie geweest! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: waar heeft die jongen gepresteert?? zie heb bij az niet eens wat worden |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Die jongen heeft spelers als nilmar en rossi voorzich gehad! je moet wel een hele grote zijn om die eruit te spelen! op de bank hoeft ook geen topspeler te zitten maar een grote sterke voetballer die ook nog eens snel is en redelijk wat scorend vermogen heeft is toch prima ! hij hoeft geen 4wk's 4cl's gewonnen te hebben en 3 keer speler van het jaar! maar als ik het goed heb was hij gratis en heeft hij niet veel salaris! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 21:53 schreef AFCAMylife het volgende:Die jongen heeft spelers als nilmar en rossi voorzich gehad! je moet wel een hele grote zijn om die eruit te spelen! op de bank hoeft ook geen topspeler te zitten maar een grote sterke voetballer die ook nog eens snel is en redelijk wat scorend vermogen heeft is toch prima ! hij hoeft geen 4wk's 4cl's gewonnen te hebben en 3 keer speler van het jaar! maar als ik het goed heb was hij gratis en heeft hij niet veel salaris! nee dat klopt, maar bij zijn andere clubs was het ook niks |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 3 goals in zijn laatste 46 wedstrijden, nee sorry laat die maar lekker naar AZ gaan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 21:56 schreef remco k het volgende:[..] 3 goals in zijn laatste 46 wedstrijden, nee sorry laat die maar lekker naar AZ gaan. iemand die het snapt! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Volgens mij kan je de Jong met castillon als reserve neerzetten en even voor alle duidelijkheid ik ben inderdaad geen fan van de Jong op het middenveld maar niks dan Lof voor zijn instelling en ik hoop echt dat hij beter gaat worden en dat Ajax er nog veel plezier aan gaat beleven, en de kampioenswedstrijd tegen Twente was hij voor mij de man maar het gaat over een heel seizoen,maar goed laten we hopen dat ik er helemaal naast zit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 22:18 schreef nora het volgende:Volgens mij kan je de Jong met castillon als reserve neerzetten en even voor alle duidelijkheid ik ben inderdaad geen fan van de Jong op het middenveld maar niks dan Lof voor zijn instelling en ik hoop echt dat hij beter gaat worden en dat Ajax er nog veel plezier aan gaat beleven, en de kampioenswedstrijd tegen Twente was hij voor mij de man maar het gaat over een heel seizoen,maar goed laten we hopen dat ik er helemaal naast zit. hij scoort wel in de belangrijke wedstrijden, hij werkt hard, maar weet eingelijk zijn positie niet |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 20:58 schreef nora het volgende:[..] Ja natuurlijk kijk even naar zijn bal verlies zijn gebrek aan snelheid en zoveel heeft hij ook niet gescoort toch we gaan het zien dit seizoen ik zie zijn tekortkomingen dus misschien kijk jij alleen door een de Jong brilletje en moet je is een neutrale bril op zetten. Ik denk dat jij niet van sterke spelers houd.. Balverlies valt reuze mee.. En de snelheid die hebben sommige spelers niet.. Vaak hebben spelers of kracht of snelheid.. Er zijn er maar heel weinig met alle twee.. Ibrahimovic is er een van.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 22:18 schreef nora het volgende:Volgens mij kan je de Jong met castillon als reserve neerzetten en even voor alle duidelijkheid ik ben inderdaad geen fan van de Jong op het middenveld maar niks dan Lof voor zijn instelling en ik hoop echt dat hij beter gaat worden en dat Ajax er nog veel plezier aan gaat beleven, en de kampioenswedstrijd tegen Twente was hij voor mij de man maar het gaat over een heel seizoen,maar goed laten we hopen dat ik er helemaal naast zit. De jong en inzet.. Ik snap dat niet echt.. Elke speler bij ajax heeft inzet.. De kwalitiet van de Jong is dat hij sterk is en daardoor kan je siem de bal geven en kan hem dan even bij zich houden.. Dus balvast en sterk is hij.. Hij kan goed koppen en is slim in de ruimtes.. Je hebt altijd een speler nodig die sterk is.. Naast siem hebben we geen enkele sterke speler.. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 20:56 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] waar haal je dat vandaan?? ken je ze al langer? volgens mij laat de jong wel zien dat hij potentie heeft, die zie ik beter en beter worden, daar hebben we bij de door jou genoemde spelers nog niet gezien! klopt ,nog niet |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
We hoeven in iedergeval geen 2e spits aan te trekken..
Met de Jong en Castillion achter Sightorson zit het wel snor. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 09:13 schreef Booya4Afca het volgende:We hoeven in iedergeval geen 2e spits aan te trekken.. Met de Jong en Castillion achter Sightorson zit het wel snor. Das nou juist het probleem.. In Castillion ziet de Boer het niet zitten.. En de Jong wil hij niet zoals vorig seizoen vaak in de spits zetten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 09:26 schreef freakie het volgende:[..] Das nou juist het probleem.. In Castillion ziet de Boer het niet zitten.. En de Jong wil hij niet zoals vorig seizoen vaak in de spits zetten.. Niet helemaal waar, de Boer gaf aan er wat Castilion betreft nog niet uit te zijn. |
|
|
|
|
marius
|
|
|
de jong kan best in de spits middeveld is toch over belast met al die goede spelers. sigthorson eerste siem/ castilon als 2de spits kan toch mooi;( |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een probleem is het wel ,ik ben benieuwd hoe frankie dit gaat oplossen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 09:26 schreef freakie het volgende:[..] Das nou juist het probleem.. In Castillion ziet de Boer het niet zitten.. En de Jong wil hij niet zoals vorig seizoen vaak in de spits zetten.. Wat betreft Castillion is het niet helemaal waar dat de Boer het niet in hem ziet zitten. Hij moet nog veel leren, dat is duidelijk. Maar als 3e spits speelt ie gewoon zijn wedstrijden in Jong Ajax dus ik zie het probleem niet zo.
Wat betreft de Jong, nu we Sightorson hebben zal de Jong enkel de spits positie bekleden bij een schorsing of blessure. En hij heeft vorig seizoen al laten zien prima uit de voeten te kunnen als spits.
Dus we hebben op dit moment 2 waardige spitsen:
Sightorson spits nummer 1 In geval van nood de Jong als 2e spits Mochten beide niet kunnen spelen, Castillion als 3e spits (jeugd)
Een betere rolverdeling kan ik me niet bedenken. Plus het kost je geen cent.
Investeer dan in een buitenspeler die achter Sulejmani en/of Boerigter zal komen.
(ik neem aan dat Boerigter keuze nummer 1 is op de linker flank, dat hoop ik althans)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 09:46 schreef remco k het volgende:[..] Niet helemaal waar, de Boer gaf aan er wat Castilion betreft nog niet uit te zijn. Ja oke.. Maar als je castillion als 3e spits heb dan kan je de Jong geen 2e neerzetten.. Aangezien er altijd wedstrijden zijn dat sightorsson niet zou kunnen spelen.. Omdat er weer een druk programma aan komt.. Ik vind het wel goed als de Jong 2e spits staat.. Maar de Boer wil niet dat de Jong hiervoor gebruikt gaat worden.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 10:35 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Wat betreft Castillion is het niet helemaal waar dat de Boer het niet in hem ziet zitten. Hij moet nog veel leren, dat is duidelijk. Maar als 3e spits speelt ie gewoon zijn wedstrijden in Jong Ajax dus ik zie het probleem niet zo. Wat betreft de Jong, nu we Sightorson hebben zal de Jong enkel de spits positie bekleden bij een schorsing of blessure. En hij heeft vorig seizoen al laten zien prima uit de voeten te kunnen als spits. Dus we hebben op dit moment 2 waardige spitsen: Sightorson spits nummer 1 In geval van nood de Jong als 2e spits Mochten beide niet kunnen spelen, Castillion als 3e spits (jeugd) Een betere rolverdeling kan ik me niet bedenken. Plus het kost je geen cent. Investeer dan in een buitenspeler die achter Sulejmani en/of Boerigter zal komen. (ik neem aan dat Boerigter keuze nummer 1 is op de linker flank, dat hoop ik althans) Ik ben het totaal niet met je eens.. Castillion moet inderdaad veel leren.. Maar met hem word het wat ik laatst heb gelezen, een speler net als kerlon.. Castillion heeft nu vocht in zijn knieën zitten(na de oefen partijtjes) Hij is dus heel blesure gevoelig.. Dan kan je hem wel 3e spits zetten..
de Jong kan prima in de spits dat is waar en dat vinden hier ook een aantal mensen.. Maar als sigthorsson wegvalt of moe is(want dat telt ook mee) dan moet direct de Jong daar spelen.. Over moe gesproken.. We spelen in de beker, champions league en eredivisie.. Je kan die als speler niet allemaal spelen..
Ik ben er heel erg voorstander van om jeugd te gebruiken.. Maar wat ik nu hoor en merk is dat dus alleen sigthorsson er staat en het maar afwachten is of castillion.. In verband met blesures wel veel kan trainen en spelen.. Je hebt dus in de Boer zijn ogen(denk ik) 1 spits en voor de rest eigenlijk niks..
Daarnaast zijn onze buitenspelers prima spelers.. ebecilio en ozbilliz zijn nog erg jong en die moeten veel leren.. Castillion is daarin tegen al 22/23 dacht ik.. Die is nog ouder dan deze 2 spelers.. Ik neem aan dat sulejmani gewoon gaat spelen.. Dat is wel zo klaar als een klontje.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 15:08 schreef remco k het volgende:Twijfels over de Jong??? Whahahaha, kijk nou gewoon eens na rendement, die gast maakt ons afegelopen jaar tegen Twente kampioen. De Jong is ook in de ogen van de Boer een schakelspeler en zal echt wel basis zijn komend seizoen. We zullen zien, ik denk dat hij in het begin zeker altijd in de basis zal staan, maar ik vrees voor hem dat halverwege het seizoen hij steeds vaker op de bank gaat beginnen, mits er blessures zijn. Hij heeft me overtuigd in de laatste wedstrijd en er zit groei in, maar ik denk dat anderen beter zijn op het middenveld. Oh ja en over het rendement, tja dat is idd erg goed. Hij heeft veel rendement dat kan niemand ontkennen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 21 juli 2011 - 23:35 schreef freakie het volgende:[..] De jong en inzet.. Ik snap dat niet echt.. Elke speler bij ajax heeft inzet.. De kwalitiet van de Jong is dat hij sterk is en daardoor kan je siem de bal geven en kan hem dan even bij zich houden.. Dus balvast en sterk is hij.. Hij kan goed koppen en is slim in de ruimtes.. Je hebt altijd een speler nodig die sterk is.. Naast siem hebben we geen enkele sterke speler.. Ik denk afhankelijk van de wedstrijd dat of De Jong speelt of Serrero. Ik denk dat die 2 stuivertje gaan wisselen. ben echt onder de indruk geraakt van die gozer na 1 wedstrijd Brondby |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 11:15 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik denk afhankelijk van de wedstrijd dat of De Jong speelt of Serrero. Ik denk dat die 2 stuivertje gaan wisselen. ben echt onder de indruk geraakt van die gozer na 1 wedstrijd Brondby Ja en waarom? Door zijn mooie dribbels? T is namelijk te idioot voor woorden dat spelers daar op worden af gerekend.. Je heb altijd een spelers als de Jong in je team nodig.. Daarom denk ik dat serero wel eens gaat spelen.. Maar ook hij net als boerichter en rits, weinig zullen spelen.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 11:19 schreef freakie het volgende:[..] Ja en waarom? Door zijn mooie dribbels? T is namelijk te idioot voor woorden dat spelers daar op worden af gerekend.. Je heb altijd een spelers als de Jong in je team nodig.. Daarom denk ik dat serero wel eens gaat spelen.. Maar ook hij net als boerichter en rits, weinig zullen spelen.. Tegen die kut tegenstanders die met 10 man voor het doel gaan liggen is Serrero een geweldige speler, veel beter dan de Jong, omdat hij iets uit het niets kan creeeren in mijn ogen, als de tegenstanders hoge ballen gaan geven, of het is een sterke tegenstander die goed voetbal spelen en niet voor de pot blijven hangen, dan denk ik dat de Jong beter is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 11:07 schreef freakie het volgende:[..] Ik ben het totaal niet met je eens.. Castillion moet inderdaad veel leren.. Maar met hem word het wat ik laatst heb gelezen, een speler net als kerlon.. Castillion heeft nu vocht in zijn knieën zitten(na de oefen partijtjes) Hij is dus heel blesure gevoelig.. Dan kan je hem wel 3e spits zetten.. de Jong kan prima in de spits dat is waar en dat vinden hier ook een aantal mensen.. Maar als sigthorsson wegvalt of moe is(want dat telt ook mee) dan moet direct de Jong daar spelen.. Over moe gesproken.. We spelen in de beker, champions league en eredivisie.. Je kan die als speler niet allemaal spelen.. Ik ben er heel erg voorstander van om jeugd te gebruiken.. Maar wat ik nu hoor en merk is dat dus alleen sigthorsson er staat en het maar afwachten is of castillion.. In verband met blesures wel veel kan trainen en spelen.. Je hebt dus in de Boer zijn ogen(denk ik) 1 spits en voor de rest eigenlijk niks.. Daarnaast zijn onze buitenspelers prima spelers.. ebecilio en ozbilliz zijn nog erg jong en die moeten veel leren.. Castillion is daarin tegen al 22/23 dacht ik.. Die is nog ouder dan deze 2 spelers.. Ik neem aan dat sulejmani gewoon gaat spelen.. Dat is wel zo klaar als een klontje.. Sightorson zal best een keertje moe zijn, dan traint ie maar een dagje wat rustiger aan. We hebben simpelweg de mogelijkheden niet om voor elke positie 3 goede vervangers op de bank te hebben zitten.
En waarom zou de Jong geen 2e spits kunnen zijn? de Boer heeft enkel aangegeven Siem niet continu in de spits willen zetten, omdat dat niet zijn "vaste" positie is. Dat is met de komst van Sightorson toch opgelost?
Ik zie echt niet in waarom we een bedrag van X miljoen moeten uitgeven aan een type Amoah, die na verwachting vrij weinig gaat spelen. Dan kan je in mijn ogen beter de Jong naar voren schuiven als reserve spits en de positie van Amoah opvullen door jeugd. In dit geval Castillion. Castillion kan dan lekker met het eerste mee trainen om zich te ontwikkelen, en hier en daar een beker wedstrijdje meepikken.
Want hoelang zitten we nu al niet te zeiken dat er sinds Kluivert geen spits meer uit de Ajax jeugd is doorgebroken?? Nu heb je een spits, dan moet je hem wel de mogelijkheid geven om te ontwikkelen. En het liefst binnen Ajax natuurlijk.
Daarnaast mag je het best met mij oneens zijn over de buitenspelers. Maar in mijn ogen zijn de posities op de flanken te mager ingevuld.
Linkerkant:
Ebecilio komt te kort en hoort in principe niet eens in het eerste thuis. In mijn ogen is hij te vergelijken met Babel, wat ook een net niet spits was, en op de flanken al helemaal niet uit de voeten kon. Hetzelfde heb ik met Ebecilio. Heeft geen actie in huis, is stijf rechts dus hoort uberhaupt niet op de linkerflank thuis.
Boerrigter is voor mij dan ook kandidaat nummer 1 voor de buitenpositie.Echter moeten we daar wel een standin voor hebben, in geval dat Boerrigter geblesseerd raakt.
Een oplossing zou kunnen zijn om Sulejmani dan naar de linkerkant te laten verhuizen, maar dan komen we aan de rechterkant.
Rechterkant:
Sulejmani mag van mij best blijven staan, al zie ik hem toch liever aan de linker kant. Maar goed, met van der Wiel die graag opkomt, zie ik weinig problemen met Sulejmani aan de linker kant. Kan lekker naar binnen komen, zodat er een gat kan worden getrokken voor een opkomende van der Wiel. In tegenstelling tot Ebecilio heeft Sulejmani wel snelheid en een actie in huis. Al is zijn rechterbeen ook niet al te best, waardoor ook de acties van Sulejmani altijd naar binnen zullen gaan.
Ozbilliz is in mijn ogen iets verder dan Ebecilio. Maar is volgens mij (kan het mis hebben hoor) ook stijf links. Is behendig, heeft snelheid, en heeft een aardige actie in huis. Hij moet alleen wat meer de actie durven te maken.
In gedachten houdend dat Ozbilliz links is ( wat ik met 100% zeker weet) komen we dus uit op het volgende.
Linkspoten:
Sulejmani Boerrigter Ozbilliz
Rechtspoten:
Ebecilio
Ik ben van mening dat er zowiezo een rechtspoot bij moet. Een type Verhoek. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 11:33 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Sightorson zal best een keertje moe zijn, dan traint ie maar een dagje wat rustiger aan. We hebben simpelweg de mogelijkheden niet om voor elke positie 3 goede vervangers op de bank te hebben zitten. En waarom zou de Jong geen 2e spits kunnen zijn? de Boer heeft enkel aangegeven Siem niet continu in de spits willen zetten, omdat dat niet zijn "vaste" positie is. Dat is met de komst van Sightorson toch opgelost? Ik zie echt niet in waarom we een bedrag van X miljoen moeten uitgeven aan een type Amoah, die na verwachting vrij weinig gaat spelen. Dan kan je in mijn ogen beter de Jong naar voren schuiven als reserve spits en de positie van Amoah opvullen door jeugd. In dit geval Castillion. Castillion kan dan lekker met het eerste mee trainen om zich te ontwikkelen, en hier en daar een beker wedstrijdje meepikken. Want hoelang zitten we nu al niet te zeiken dat er sinds Kluivert geen spits meer uit de Ajax jeugd is doorgebroken?? Nu heb je een spits, dan moet je hem wel de mogelijkheid geven om te ontwikkelen. En het liefst binnen Ajax natuurlijk. Daarnaast mag je het best met mij oneens zijn over de buitenspelers. Maar in mijn ogen zijn de posities op de flanken te mager ingevuld. Linkerkant: Ebecilio komt te kort en hoort in principe niet eens in het eerste thuis. In mijn ogen is hij te vergelijken met Babel, wat ook een net niet spits was, en op de flanken al helemaal niet uit de voeten kon. Hetzelfde heb ik met Ebecilio. Heeft geen actie in huis, is stijf rechts dus hoort uberhaupt niet op de linkerflank thuis. Boerrigter is voor mij dan ook kandidaat nummer 1 voor de buitenpositie.Echter moeten we daar wel een standin voor hebben, in geval dat Boerrigter geblesseerd raakt. Een oplossing zou kunnen zijn om Sulejmani dan naar de linkerkant te laten verhuizen, maar dan komen we aan de rechterkant. Rechterkant: Sulejmani mag van mij best blijven staan, al zie ik hem toch liever aan de linker kant. Maar goed, met van der Wiel die graag opkomt, zie ik weinig problemen met Sulejmani aan de linker kant. Kan lekker naar binnen komen, zodat er een gat kan worden getrokken voor een opkomende van der Wiel. In tegenstelling tot Ebecilio heeft Sulejmani wel snelheid en een actie in huis. Al is zijn rechterbeen ook niet al te best, waardoor ook de acties van Sulejmani altijd naar binnen zullen gaan. Ozbilliz is in mijn ogen iets verder dan Ebecilio. Maar is volgens mij (kan het mis hebben hoor) ook stijf links. Is behendig, heeft snelheid, en heeft een aardige actie in huis. Hij moet alleen wat meer de actie durven te maken. In gedachten houdend dat Ozbilliz links is ( wat ik met 100% zeker weet) komen we dus uit op het volgende. Linkspoten: Sulejmani Boerrigter Ozbilliz Rechtspoten: Ebecilio Ik ben van mening dat er zowiezo een rechtspoot bij moet. Een type Verhoek. Ik vind het echt belachelijk dat je ebecillio en ozbilliz afschrijft.. Terwijl deze spelers weinig balverlies lijden voor een buitenspeler.. Daarnaast is het ook niet gek dat jij ozbilliz verder vindt.. Ozbilliz is 21.. en ebecillio 19.. Dus deze spelers staan gewoon nog voor boerichter.. De buitenspelers moeten veel leren.. En na 1 seizoen kan je weinig zeggen.. Daarnaast hebben we heel veel buitenspelers in de jeugd.. Het is werkelijk waar onzin om buitenspelers te halen.. Een type verhoek die weet ik al.. Ebecillio!! over 2 jaar is hij net zo oud en zo ver als verhoek.. Lekker laten staan dus..
Op de spits positie hebben we nu niemand echt die op de deur staat te kloppen.. Castillion heeft veel problemen met blesures en de Jong wil de Boer op het middenveld houden.. En 1 dagje minder trainen slaat natuurlijk nergens op.. Spelers kunnen nou eenmaal niet 45 wedstrijden spelen in 1 seizoen..
Wat jij zegt is precies andersom.. Castillion is 22 a 23 jaar.. en ebecillio 19 en ozbilliz 21.. De buiten spelers zijn veel en veel jonger dan castillion maar je zegt dat castillion het gaat redden en dat ebecillio en ozbilliz het niet gaan redden.. Belachelijk.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Ehh Freakie, ben het met je eens, alleen zit je wel fout bij Castillion, hij is namelijk 20 jaar.. |
|
|
|
|
Haagse Jood
|
|
|
Bulykin moeten we halen , is zeer sterk aan de bal en is de beste afmaker van de eredivisie in de 16 meter , daarnaast ervaren en zal niet veel hoeven te kosten want Anderlecht wil van hem af , enige is zijn leeftijd en salaris , maar een beetje extra ervaring kan geen kwaad |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Hasjkoph? Is dat zo? Nou ja dan is er nog wat te redden maar als je blesure gevoelig ben dan is het wel lastig om een grote speler te worden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 10:35 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Wat betreft Castillion is het niet helemaal waar dat de Boer het niet in hem ziet zitten. Hij moet nog veel leren, dat is duidelijk. Maar als 3e spits speelt ie gewoon zijn wedstrijden in Jong Ajax dus ik zie het probleem niet zo. Wat betreft de Jong, nu we Sightorson hebben zal de Jong enkel de spits positie bekleden bij een schorsing of blessure. En hij heeft vorig seizoen al laten zien prima uit de voeten te kunnen als spits. Dus we hebben op dit moment 2 waardige spitsen: Sightorson spits nummer 1 In geval van nood de Jong als 2e spits Mochten beide niet kunnen spelen, Castillion als 3e spits (jeugd) Een betere rolverdeling kan ik me niet bedenken. Plus het kost je geen cent. Investeer dan in een buitenspeler die achter Sulejmani en/of Boerigter zal komen. (ik neem aan dat Boerigter keuze nummer 1 is op de linker flank, dat hoop ik althans) Op zich wel mee eens, alleen denk ik niet dat het verstandig is dat spelers zich op verschillende posities moeten focussen, de Jong moet je of spits maken of middenvelder, als je gaat lopen schuiven met hem, krijg je hetzefde als met Urby destijds, dan kan hij zich niet onderscheiden op 1 positie. Anderzijds kan je van hem ook niet verwachten dat hij het goed gaat doen in de spits als hij eigenlijk altijd op het middenveld speelt.
Ik ben er 100% voor om spelers in vaste linies te houden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 10:35 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Wat betreft Castillion is het niet helemaal waar dat de Boer het niet in hem ziet zitten. Hij moet nog veel leren, dat is duidelijk. Maar als 3e spits speelt ie gewoon zijn wedstrijden in Jong Ajax dus ik zie het probleem niet zo. Wat betreft de Jong, nu we Sightorson hebben zal de Jong enkel de spits positie bekleden bij een schorsing of blessure. En hij heeft vorig seizoen al laten zien prima uit de voeten te kunnen als spits. Dus we hebben op dit moment 2 waardige spitsen: Sightorson spits nummer 1 In geval van nood de Jong als 2e spits Mochten beide niet kunnen spelen, Castillion als 3e spits (jeugd) Een betere rolverdeling kan ik me niet bedenken. Plus het kost je geen cent. Investeer dan in een buitenspeler die achter Sulejmani en/of Boerigter zal komen. (ik neem aan dat Boerigter keuze nummer 1 is op de linker flank, dat hoop ik althans) Ik denk trouwens dat jij Boerrigter nu overschat, ik denk namelijk dat Ebecilio gewoon voor hem staat in de rangorde. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 10:55 schreef freakie het volgende:[..] Ja oke.. Maar als je castillion als 3e spits heb dan kan je de Jong geen 2e neerzetten.. Aangezien er altijd wedstrijden zijn dat sightorsson niet zou kunnen spelen.. Omdat er weer een druk programma aan komt.. Ik vind het wel goed als de Jong 2e spits staat.. Maar de Boer wil niet dat de Jong hiervoor gebruikt gaat worden.. De Boer heeft aangegeven dat de Jong prima als standinn gebruikt kan worden, ik ben het daar enkel niet mee eens, zie de post hierboven. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 13:28 schreef remco k het volgende:[..] De Boer heeft aangegeven dat de Jong prima als standinn gebruikt kan worden, ik ben het daar enkel niet mee eens, zie de post hierboven. Ik zou vanavond(want ik ga nu weg) een bericht laten zien waar de Boer aangeeft dat hij de Jong niet wil gebruiken zoals hij vorig seizoen gebruikt heeft.. de Jong is volgens hem een middenvelder en dan moet hij dus niet vaak in de spits gebruikt worden.. Alleen zoals hierboven geschreven werd dat achter sigthorsson direct de Jong kan staan, ben ik wel met hem eens maar dit wil de Boer niet.. Dit is namelijk weer een risico dat de Jong weer spits moet spelen.. Hij zit in de Jong geen spits maar een middenvelder en de Jong kan wel in een jaar 3 a 4 wedstrijdjes spits spelen maar de rest zou hij op het middenveld moeten doen.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 13:28 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk trouwens dat jij Boerrigter nu overschat, ik denk namelijk dat Ebecilio gewoon voor hem staat in de rangorde. Ik overschat Boerrigter niet, integendeel.
Maar gezien de speelwijze van de Boer, en de spits die wij hebben aangetrokken, zijn buitenspelers met een voorzet een must.
Op de rechterkant hebben we dan wel Sulejmani, maar daar komt vd Wiel als verkapte rechtsbuiten vaak overheen (nog te weinig, maar dat terzijde)
Met Ebecilio op de linkerkant, kan je voorzetten wel vergeten. Dan kan je twee dingen doen, of Boilesen vaker naar voren sturen, of Ebecilio vervangen door een linkspoot die wel een voorzet kan geven.
Ik ben dan ook van mening dat Ajax met een linkspoot op links, en een rechtspoot op rechts hoort te spelen. Zeker met een spits die kopsterk is. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 11:45 schreef freakie het volgende:[..] Ik vind het echt belachelijk dat je ebecillio en ozbilliz afschrijft.. Terwijl deze spelers weinig balverlies lijden voor een buitenspeler.. Daarnaast is het ook niet gek dat jij ozbilliz verder vindt.. Ozbilliz is 21.. en ebecillio 19.. Dus deze spelers staan gewoon nog voor boerichter.. De buitenspelers moeten veel leren.. En na 1 seizoen kan je weinig zeggen.. Daarnaast hebben we heel veel buitenspelers in de jeugd.. Het is werkelijk waar onzin om buitenspelers te halen.. Een type verhoek die weet ik al.. Ebecillio!! over 2 jaar is hij net zo oud en zo ver als verhoek.. Lekker laten staan dus.. Op de spits positie hebben we nu niemand echt die op de deur staat te kloppen.. Castillion heeft veel problemen met blesures en de Jong wil de Boer op het middenveld houden.. En 1 dagje minder trainen slaat natuurlijk nergens op.. Spelers kunnen nou eenmaal niet 45 wedstrijden spelen in 1 seizoen.. Wat jij zegt is precies andersom.. Castillion is 22 a 23 jaar.. en ebecillio 19 en ozbilliz 21.. De buiten spelers zijn veel en veel jonger dan castillion maar je zegt dat castillion het gaat redden en dat ebecillio en ozbilliz het niet gaan redden.. Belachelijk.. Waar zeg ik dat Ozbilliz afschrijf? Sterker nog ik geef aan dat hij stukken verder is dan Ebecilio. Het niet met me eens zijn is 1 ding, maar je moet me geen woorden in de mond proberen te leggen.
Ebecilio heeft de kwaliteiten gewoon niet om een goede buitenspeler te worden. Dan kan ie 17, 21 of 29 jaar oud zijn, als je de kwaliteiten en het talent niet hebt, dan ben je snel uitgevoetbald. Ja hij lijdt dan weinig balverlies, maar hij neemt dan ook geen risico;s door een duel aan te gaan, of een passeerbeweging te maken waardoor hij de verdediger te snel af is. Hij kiest 9/10 keer voor een bal terug, of hij schiet van een onmogelijke hoek op doel.
Dat Castillion veel blessure leed heeft, is in deze ook niet zo erg, want hij zal als 3e spits fungeren. Door dagelijks met het eerste mee te trainen, zal hij fysiek alleen maar sterker worden.
En wat de jeugd betreft, noem mij eens een goede buitenspeler (rechtspoot) die klaar is voor Ajax 1.
Lukoki vind ik een fantastisch ventje. Maar moet fysiek nog "groeien" wil hij mee komen met de eredivisie en CL.
Nogmaals ik vind het prima hoor dat jij mijn mening niet deelt, daar zijn dit soort forums ook voor bedoeld. Ik kijk echter vooruit, en concludeer dat we door de jaren heen verkeerd zijn omgegaan met onze talenten, waardoor we nu kwalitatief te kort komen, en dan vooral in de voorhoede. Ik blijf zeggen dat we nog minimaal een buitenspeler erbij moeten hebben, het liefst een rechtspoot. Die kunnen we uit de jeugd halen, of aantrekken, die keuze laat ik aan de Boer. Maar wil je de tegenstander verassen, en goed positiespel spelen, dan moeten we toch uit een ander vaatje tappen.
Hoewel ik liever Boerrigter op linksbuiten zie, weet ik ook dat hij nog veel moet leren.
Maar goed, jij en ik zullen er nooit uitkomen. Ik zal jouw mening respecteren :) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 16:08 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ik overschat Boerrigter niet, integendeel. Maar gezien de speelwijze van de Boer, en de spits die wij hebben aangetrokken, zijn buitenspelers met een voorzet een must. Op de rechterkant hebben we dan wel Sulejmani, maar daar komt vd Wiel als verkapte rechtsbuiten vaak overheen (nog te weinig, maar dat terzijde) Met Ebecilio op de linkerkant, kan je voorzetten wel vergeten. Dan kan je twee dingen doen, of Boilesen vaker naar voren sturen, of Ebecilio vervangen door een linkspoot die wel een voorzet kan geven. ====================================================================================== Buiten dat heeft Boerrigter volgens mij veel meer scorend vermogen en vind ik de akties van de wel zeer jonge Ebicilio nog erg karig hij speelt nog teveel terug. Dus ben ik er nog niet van overtuigd dat de rangorde Ebicilio - Boerrigter word. Kan best eens andersom worden ,we gaan het wel zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2011 door nora -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik denk inderdaad dat op dit moment Ebicilio er als eerste staat maar ik denk dat dit door de blessure komt van Boerrigter die volgens mij wat verder is dan Ebicilio en ook veel meer scorend vermogen heeft. Want Ebicilio en zijn akties en zijn scoren vind ik nog niet voldoende op dit moment voor Ajax ,uiteraard is hij nog heel jong en kan hij alleen maar beter worden .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2011 door nora -- |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
goed nieuws voor ons aller ajax en zijn supporters. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 16:08 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ik overschat Boerrigter niet, integendeel. Maar gezien de speelwijze van de Boer, en de spits die wij hebben aangetrokken, zijn buitenspelers met een voorzet een must. Op de rechterkant hebben we dan wel Sulejmani, maar daar komt vd Wiel als verkapte rechtsbuiten vaak overheen (nog te weinig, maar dat terzijde) Met Ebecilio op de linkerkant, kan je voorzetten wel vergeten. Dan kan je twee dingen doen, of Boilesen vaker naar voren sturen, of Ebecilio vervangen door een linkspoot die wel een voorzet kan geven. Ik ben dan ook van mening dat Ajax met een linkspoot op links, en een rechtspoot op rechts hoort te spelen. Zeker met een spits die kopsterk is. Misschien is het juist wel de bedoeling dat de back de voorzet geeft, dit zodat de buitenspeler iets naar binnen kan trekken en eventueel snel bij een afvallende bal of een combinatie betrokken kan worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 - 16:58 schreef nora het volgende:Ik denk inderdaad dat op dit moment Ebicilio er als eerste staat maar ik denk dat dit door de blessure komt van Boerrigter die volgens mij wat verder is dan Ebicilio en ook veel meer scorend vermogen heeft. Want Ebicilio en zijn akties en zijn scoren vind ik nog niet voldoende op dit moment voor Ajax ,uiteraard is hij nog heel jong en kan hij alleen maar beter worden . Dat voorzichtige en niet constant acties maken is iets wat d Boer erin heeft gebracht, geen voorzet geven als de mogelijkheid voor het vrijlopen van een spits er niet is, je hoort de Boer dat ook constant roepen bij de oefenpotjes, en op de trainingen bij de A1 was dit ook al zo.Het scorend vermogen vergelijken is voorlopig echt zinloos gezien het feit dat de eerste divisie en de eredivisie een wereld van verschil is en Ebecilio pas een haf jaar bij de selectie zit.
Hij was in de laatste wedstrijden afgelopen seizoen ook vaak beslissend en is dus erg belangrijk geweest voor ons eerste kampioenschap in jaren, misschien heeft hij nog niet de acti die een Suarez had, maar het is een echte teamspeler die alles over heeft voor het elftalbelang. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Hele goeie zaak. Op meerdere posities inzetbaar en een voorbeeld voor de rest. SIEM DE JONG/////////HELD |
|
|
|