BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Koeman trainer, JP en Gio assistenten, VLEMMINGS WEG

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 21 juli 2011 - 13:49
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Koeman trainer, JP en Gio assistenten, Vlemmings weg (FR12.nl)

Dit topic is een vervolg op het topic:  Van Gastel nieuwe assistent? (via nu.nl)
Emile
 Emile - donderdag 21 juli 2011 - 13:53   quote  deeplink  
Ronald Koeman wordt de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord. De 48-jarige oud-Feyenoorder zal een contract voor één jaar tekenen. Koeman was eerder trainer bij Barcelona B, Vitesse, Ajax, Benfica, PSV, Valencia en AZ. In De Kuip wordt hij de opvolger van Mario Been. De technische staf van Feyenoord zal verder bestaan uit Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst. De club zou Patrick Lodewijks graag nog als keeperstrainer toegevoegd zien aan deze staf en is met hem daarover nog in gesprek. Met Leon Vlemmings is de club inmiddels overeengekomen dat partijen per direct uit elkaar gaan. Aanstaande maandag zal Koeman voor het eerst de training van Feyenoord leiden. Maandagmiddag wordt de nieuwe technische staf dan officieel gepresenteerd in De Kuip.

Koeman kijkt uit naar de uitdaging bij Feyenoord: Overbodig om te zeggen dat Feyenoord voor mij een geweldige club is om de draad als hoofdtrainer weer op te pakken. Met Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst heb ik straks geweldige assistenten naast me, die ik bovendien al goed ken. Het is mijn stellige overtuiging dat we nog wel eens zeer verrassend voor de dag kunnen komen dit seizoen. Er zit immers volop kwaliteit en talent in deze jonge selectie. Met de spelers en de hele club deel ik de brandende ambitie om te laten zien dat we veel meer kunnen dan uit het recente verleden is gebleken.

Technisch directeur Martin van Geel is zeer tevreden met het vastleggen van Koeman. Hij kijkt met een zeer goed gevoel terug op de contacten tussen de club en de trainer. De gesprekken zijn de afgelopen dagen zeer voortvarend verlopen, zegt Van Geel. Veelzeggend en mooi is dat we het nauwelijks over geld hebben gehad, maar voornamelijk over de ambitie die Feyenoord en Ronald delen om ons te revancheren na mindere resultaten.

Koeman was tussen 1995 en 1997 als speler actief in De Kuip en speelde in totaal 61 competitiewedstrijden voor Feyenoord. Als voetballer kwam hij verder uit voor FC Groningen, Ajax, PSV en FC Barcelona. Hij speelde 78 keer voor het Nederlands elftal. Met zijn aanstelling als hoofdcoach bij Feyenoord heeft Koeman een bijzondere primeur. Niet eerder was iemand als speler én als trainer actief bij de traditionele top drie Feyenoord, Ajax en PSV. Ronald Koeman treedt als trainer van Feyenoord in de voetsporen van zijn broer Erwin, die tussen 2005 en 2007 hoofdtrainer in De Kuip was.

De nieuwe technische staf gaat volledig bestaan uit trainers die een achtergrond hebben als speler van Feyenoord. Koeman, Van Gastel en Van Bronckhorst waren tussen 96 en 97 zelfs ploeggenoten in De Kuip. De drie leden van de technische staf speelden gezamenlijk bijna 380 competitiewedstrijden voor Feyenoord.

Van Gastel was sinds het seizoen 2007/2008 coach van het hoogste jeugdelftal van Feyenoord, Onder 19. Hij slaagde afgelopen seizoen voor de cursus Coach Betaald Voetbal van de KNVB en had als trainer op Varkenoord een belangrijk aandeel in de ontwikkeling en doorbraak van een groot aantal spelers van de huidige selectie. Van Bronckhorst behaalde tijdens het afgelopen voetbaljaar het diploma TC1 en liep in het kader van die cursus onder meer stage bij de eerste selectie van Feyenoord.

---------------

wtf waarom moet vlemmings nou weer weg
Let it Snoo
 Let it Snoo - donderdag 21 juli 2011 - 13:55   quote  deeplink  
Eigen keuze ook dacht ik? Geen vertrouwen meer in de selectie door manier van handelen bij ontslag Been.
Royaal
 Royaal - donderdag 21 juli 2011 - 13:56   quote  deeplink  
Lijkt me indd ook eigen keus
Meangreen
 Meangreen - donderdag 21 juli 2011 - 14:01   quote  deeplink  
vlemming per direct weg, koeman begint maandag......

Wie bepaald de opstelling morgen dan?????
FR-Han
 FR-Han - donderdag 21 juli 2011 - 14:04   quote  deeplink  
dubbel topic
MMM
 MMM - donderdag 21 juli 2011 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:01 schreef Meangreen het volgende:
vlemming per direct weg, koeman begint maandag......

Wie bepaald de opstelling morgen dan?????
Ik
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 21 juli 2011 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:04 schreef obiku010 het volgende:
dubbel topic
Vlemmings weg !!!
de flh
 de flh - donderdag 21 juli 2011 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:01 schreef Meangreen het volgende:

Wie bepaald de opstelling morgen dan?????
Goeie vraag. Lodewijks?
FR-Han
 FR-Han - donderdag 21 juli 2011 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:06 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Vlemmings weg !!!
dan helemaal...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 21 juli 2011 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:01 schreef Meangreen het volgende:
vlemming per direct weg, koeman begint maandag......

Wie bepaald de opstelling morgen dan?????
cabral en Fer ?
Royaal
 Royaal - donderdag 21 juli 2011 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:11 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

cabral en Fer ?
nee man, jan jaap de wal
comedyandpolitics.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2011 door Royaal --
Meangreen
 Meangreen - donderdag 21 juli 2011 - 14:13   quote  deeplink  
Wie weet van Gastel wel.....
sevillana
 sevillana - donderdag 21 juli 2011 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:13 schreef Meangreen het volgende:
Wie weet van Gastel wel.....
dacht 't wel
Let it Snoo
 Let it Snoo - donderdag 21 juli 2011 - 19:21   quote  deeplink  
20090307_van_gastel_jeugd_vk_scaled_7.jpg
Jean Paul van Gastel zal vrijdagavond tijdens de oefenwedstrijd tegen Veendam als hoofdtrainer fungeren van Feyenoord. De aanstaand assistent van Ronald Koeman zit in Groningen samen met Patrick Lodewijks op de bank.

Omdat interim-trainer Leon Vlemmings per direct is vertrokken en Ronald Koeman pas maandag aan zijn klus bij Feyenoord begint is Van Gastel eenmalig naar voren geschoven. De Brabander had de afgelopen seizoenen Feyenoord A1 onder zijn hoede. Een overstap naar Excelsior zag hij niet zitten, het assistent-trainerschap in de schaduw van Ronald Koeman wel.

Naast Van Gastel zal ook Giovanni van Bronckhorst de nieuwe hoofdtrainer bijstaan. Het is nog niet duidelijk of Patrick Lodewijks aanblijft als keeperstrainer.

Bron: http://fr-fans.nl/?p=lees&id=2046
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - donderdag 21 juli 2011 - 19:22   quote  deeplink  
Koeman doe mij alleen pleasssseee 1 plezier....
Weet ook zkr dat je daarmee veel punten scoort al
STEL FER NIET MEER OP !!!!!!!
Schup maar naar het 2de elftal, of de tribune op. En wel perdirect!
Laat Martin het maar uitvechten met Twente over die baviaan!
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - donderdag 21 juli 2011 - 19:23   quote  deeplink  
Jeanpaul stel ook jij aub die focking ferrader niet meer op!
sdoo
 sdoo - donderdag 21 juli 2011 - 19:31   quote  deeplink  
goede keuze echte feyenoorders aan het roer nu nog 2 goede aankopen en alles komt goed
FR
 FR - donderdag 21 juli 2011 - 19:45   quote  deeplink  
LEON VLEMMINGS BEDANKT!!!!
Bedankt voor die keren dat je klaar stond voor de groep als het nodig was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2011 door FR --
Els
 Els - donderdag 21 juli 2011 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:01 schreef Meangreen het volgende:
vlemming per direct weg, koeman begint maandag......

Wie bepaald de opstelling morgen dan?????
Zal wel over gestemd worden.
sevillana
 sevillana - donderdag 21 juli 2011 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 20:25 schreef Els het volgende:

[..]

Zal wel over gestemd worden.
is al gebeurd Els, JP is het geworden
Emile
 Emile - donderdag 21 juli 2011 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:04 schreef obiku010 het volgende:
dubbel topic
o sorry als dat zo is heb ik over t hoofd gezien (bedoelde trouwens over dat vlemmings weg is niet over koeman dat is al vaak genoeg geplaatst idd :P)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 oktober 2012 - 15:18   quote  deeplink  
Van Gastel: 'Inspirerend bezoek aan Barcelona'

600x400-541351.jpg

Jean-Paul van Gastel, de rechterhand van trainer Ronald Koeman en in de technische staf opgenomen vanwege zijn verdiensten in de jeugdopleiding van Feyenoord, ziet hoe Feyenoord en Ajax met de ontwikkeling van toptalent samen de levensader vormen voor het Nederlandse voetbal.
Afgelopen zondag sprong van Gastel na afloop van VVV-Feyenoord meteen in het vliegtuig om met de andere jeugdtrainers van de club naar Barcelona af te reizen. Van Gastel kreeg met zijn collegas een exclusieve inkijk in de keuken van La Masia, de jeugdopleiding van Barça.
Wat ik daar met de andere trainers heb gezien was zo inspirerend. Barcelona, Ajax en Feyenoord zijn clubs die proberen met eigen jeugdspelers een eerste elftal te formeren. De opleidingen vormen de levensaderen van de clubs. Zeker in ons geval, want van de drie hebben wij nog het minste geld. Barcelona liet ons alles zien. Daar zeggen ze letterlijk, wij leren ze niet voetballen, wij leren ze te voetballen op de Barcelona-manier. Daar is een hele methodiek voor. Die is uitgewerkt en trainbaar gemaakt. Fascinerend en tegelijkertijd bevestigde het dat wij met onze werkwijze op de goede weg zitten.
Bron:FR12
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 27 oktober 2012 - 15:26   quote  deeplink  
Blij dat er ook een trainer is bij Feyenoord die zich geinspireerd voelt bij Barcelona! Mijn 2de club .....
Er zijn hier helaas zat stervelingen die liever degradatievoetbal in de kuip willen zien dan mooi en aanvallend voetbal. Zoals men dat bij Barcelona demonstreert!!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 oktober 2012 - 15:30   quote  deeplink  
Denk dat ze alle drie wel geïnspireerd zijn door barca..
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 27 oktober 2012 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2012 - 15:30 schreef RenatoBos het volgende:
Denk dat ze alle drie wel geïnspireerd zijn door barca..
Nu de supporters nog! Hahahaha
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 oktober 2012 - 16:17   quote  deeplink  
Dan zou ik barca fan moeten worden, neuhh niet mijn ding..
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 27 oktober 2012 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2012 - 16:17 schreef RenatoBos het volgende:
Dan zou ik barca fan moeten worden, neuhh niet mijn ding..
Mijn grote liefde is mijn vrouw en de kinderen

Dan komt er vlak achter Feyenoord, gevolgd door Barcelona. Dat komt omdat ik in beide steden heb gewoond. De goeie tijd van Feyenoord met het dreamteam 1968 - 1979 en de periode in Barcelona van 1979 - 1997, en vooral periode van 1988 - 1996. Ook heb ik in deze periode veel op en neer gependeld om beide clubs maar zien te spelen. Nu sta ik helaas ook al weer 4 jaar op de wachtlijst voor een seizoenskaart bij Barcelona.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 27 oktober 2012 - 17:04   quote  deeplink  
heb je ook een seizoenkaart voor Feyenoord?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 oktober 2012 - 02:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2012 - 17:04 schreef FR-Roel het volgende:
heb je ook een seizoenkaart voor Feyenoord?
Denk het niet..
Hij zal wel een skybox bezitten..
0060.gif

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 oktober 2012 door RenatoBos --
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 28 oktober 2012 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2012 - 17:04 schreef FR-Roel het volgende:
heb je ook een seizoenkaart voor Feyenoord?
Moet je al weten!! Als je mij steeds volgt .......
JanM
 JanM - zondag 28 oktober 2012 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 02:17 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Denk het niet..
Hij zal wel een skybox bezitten..
[ afbeelding ]
Heel De Kuip is van hem! En de transferrechten van ene Messi! Wat een fantast!
bode
 bode - zondag 28 oktober 2012 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2012 - 15:30 schreef RenatoBos het volgende:
Denk dat ze alle drie wel geïnspireerd zijn door barca..
In Engeland zijn ook Feyenoord Trainers geweest
Trainers die vanaf de F groep tot de D groep werken bij Feijenoord
dat is toch een zeer goeie zaak
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 28 oktober 2012 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 18:35 schreef JanM het volgende:

[..]

Heel De Kuip is van hem! En de transferrechten van ene Messi! Wat een fantast!
Was dat maar waar!! Kon ik al die debielen eruit gooien .............. En betreft Messi, zoveel geld heb ik helaas niet
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 oktober 2012 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 09:48 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Moet je al weten!! Als je mij steeds volgt .......
Alsof Roel jouw volgt whahahahahahaaaaaa...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 22:32   quote  deeplink  
Van Gastel ambieert geen rol als hoofd opleiding

600x400-tk-1259366.jpg

Het is wachten op het bericht dat Stanley Brard Feyenoord definitief gaat verlaten voor een lucratief contract in Azerbeidzjan. De hoofd jeugdopleiding van de Rotterdammers is momenteel in onderhandeling met de directie van FC Gabala. Martin van Geel zal dan ook op zoek moeten gaan naar een nieuw persoon voor de belangrijke functie aan de top van de succesvolle jeugdopleiding van Feyenoord.

De technisch directeur hoeft echter niet aan te kloppen bij assistent-trainer Jean-Paul van Gastel. De rechterhand van hoofdtrainer Ronald Koeman wil spoedig ook zelf de leiding hebben over een selectie van een betaald voetbalorganisatie en het overnemen van de huidige functie van Brard behoort dan ook niet tot zijn ambities, zo geeft Van Gastel zelf aan op zijn twitter-pagina.

Van Gastel wordt in Rotterdam gezien als dé opvolger van Koeman, mocht de 50-jarige oefenmeester vertrekken uit de Kuip.

Clasie
Van Gastel vindt dat Jordy Clasie vrijdagavond in de basis moest beginnen bij het Nederlands Elftal. In het vragenkwartietje op twitter verkoos hij de Feyenoorder boven Jonathan de Guzman en Kevin Strootman. Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij maakten wel deel uit van de eerste elf van bondscoach Louis van Gaal.
Bron:FR12
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 22 maart 2013 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2012 - 12:45 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Alsof Roel jouw volgt whahahahahahaaaaaa...
blijkbaar wel :(
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 22 maart 2013 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:32 schreef RenatoBos het volgende:
Van Gastel ambieert geen rol als hoofd opleiding

[ afbeelding ]

Het is wachten op het bericht dat Stanley Brard Feyenoord definitief gaat verlaten voor een lucratief contract in Azerbeidzjan. De hoofd jeugdopleiding van de Rotterdammers is momenteel in onderhandeling met de directie van FC Gabala. Martin van Geel zal dan ook op zoek moeten gaan naar een nieuw persoon voor de belangrijke functie aan de top van de succesvolle jeugdopleiding van Feyenoord.

De technisch directeur hoeft echter niet aan te kloppen bij assistent-trainer Jean-Paul van Gastel. De rechterhand van hoofdtrainer Ronald Koeman wil spoedig ook zelf de leiding hebben over een selectie van een betaald voetbalorganisatie en het overnemen van de huidige functie van Brard behoort dan ook niet tot zijn ambities, zo geeft Van Gastel zelf aan op zijn twitter-pagina.

Van Gastel wordt in Rotterdam gezien als dé opvolger van Koeman, mocht de 50-jarige oefenmeester vertrekken uit de Kuip.

Clasie
Van Gastel vindt dat Jordy Clasie vrijdagavond in de basis moest beginnen bij het Nederlands Elftal. In het vragenkwartietje op twitter verkoos hij de Feyenoorder boven Jonathan de Guzman en Kevin Strootman. Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij maakten wel deel uit van de eerste elf van bondscoach Louis van Gaal.
Bron:FR12
"@F_R_Eddy: @JPvanGastel Heb je ook ambitie om hoofd jeugdopleiding te worden?"nee op dit moment niet,is wel een belangrijke functie

Dus hij zou het best willen, alleen nu niet. Maar ach, het is weer nieuws!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 april 2013 - 13:55   quote  deeplink  
Van Bronckhorst onder de indruk van benefietduel

album_large_1626490.jpg

Edwin van der Sar en Giovanni van Bronckhorst stonden vrijdag op het veld tijdens de benefietwedstrijd tussen SC Buitenboys en de oud-internationals van Oranje. Voor beiden bestond er geen twijfel over het meespelen. "Het is natuurlijk een erg trieste omstandigheid", zegt Van der Sar na afloop tegenover NUsport.

"Het is een erg mooi eerbetoon aan de familie en vrienden. Daar werk ik graag aan mee. Ik hoop dat ouders zich nu mede hierdoor ook wat meer in gaan houden langs de kant. Maar spelers onderling natuurlijk ook. Je mag gerust wat zeggen, als het maar niet té is. En dat je bijvoorbeeld niet aan elkaar gaat zitten, dat kan gewoon niet. Ik heb ook een vriend die grensrechter is. Het had hem bijvoorbeeld ook kunnen gebeuren."

Ook Van Bronckhorst speelde mee aan de kant van de oud-internationals en hij was vooral onder de indruk. "Het geeft een heel goed gevoel om hier bij te zijn. De pijn die al die mensen voelen, dat is erg imponerend. Er komt daarom wel wat emotie los, ja. Zeker bij mij. Mijn zoontje voetbalt ook, dan kijk je er toch wel iets anders tegenaan. Het kan bij hem namelijk ook zomaar gebeuren."
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 november 2013 - 15:12   quote  deeplink  
3c24024e8dcd1ecb6534f6d27b46c8ef.png

gio.jpg

Giovanni van Bronckhorst is blij om assistent te zijn van Ronald Koeman.

Dat zegt de assistent-trainer van Feyenoord in gesprek met RTV Rijnmond tijdens de presentatie van het nieuwe Helden Magazine.
Het is fijn samenwerken met Ronald. Voor een assistent is de manier waarop hij omgaat met de hele technische staf ideaal. Hij geeft ons de vrijheid om dingen te doen waar we goed in zijn. Ik moet zeggen dat hij voor mij een voorbeeld is van hoe je met een staf om moet gaan.
De oud-speler van onder meer Feyenoord en FC Barcelona mist het voetbal als speler niet: Aan alles komt een einde. Het is een hele mooie tijd geweest en zelf voetballen is natuurlijk het mooiste, maar nu ik wat ouder ben is het hartstikke mooi om andere voetballers te helpen.
In de nieuwe editie van Helden staat een uitgebreid verhaal over de jeugdjaren van Van Bronckhorst.

Bron:Rijnmond

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Koeman trainer, JP en Gio assistenten, VLEMMINGS WEG









0.0076050