|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hoogie heeft een verkeerde invloed op je..!!! |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ik denk niet dat juist jij daar wijzer van word! We houden het op geschiedenis maat hahaha ;) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 30 september 2012 - 18:03 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ik denk niet dat juist jij daar wijzer van word! We houden het op geschiedenis maat hahaha ;) :) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
clasie........rots in de branding.... sterkhouder nummer 1 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Clasie: 'Nooit een speler geweest die het woord nam'
Vorig seizoen verloor Feyenoord met 6-0 op bezoek bij FC Groningen, zondag is het tijd voor revanche. Jordy Clasie wil die nederlaag wegwerken. Waar hij dat vorig seizoen kon doen in de schaduw van spelers als Ron Vlaar, Karim El Ahmadi, Otman Bakkal en John Guidetti moet hij nu zelf het voortouw nemen." "En dat besef ik ook wel", zegt Clasie tegenover het Algemeen Dagblad. "Ik denk ook dat ik op dat gebied verder ben dan een jaar geleden. Al ben ik nooit een speler geweest die het woord nam in de kleedkamer. Ook niet als jeugdspeler. Natuurlijk, ik zeg heus wel iets als ik dat nodig vind. Maar vlak voor een wedstrijd het woord nemen, dat gebeurt niet zo vaak. Ik neem mijn verantwoordelijkheid wel binnen de lijnen."
Bij het Nederlands elftal leerde Clasie van spelers als Robin van Persie, Wesley Sneijder en Arjen Robben. "Dat was interessant om mee te maken, die namen het voortouw. En ik? Ik was rustig, zat ook pas net bij Oranje. Het is altijd zaak dat iedereen geconcentreerd het veld op stapt. Bij Oranje, maar ook bij Feyenoord zondag tegen FC Groningen." Bron:FR12 |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Feyenoords Clasie has arrived and hes here to stay
By Mohamed Moallim
There was one minute left in extra time and Ronald Koeman started to prepare for the inevitable. He found what he was looking for, a notepad and pen, after collecting his thoughts he jotted down numbers one through five. Next to number one Lex was written, followed by a space, then letters I and M, before he could finish the surname, a loud roar erupted, looking up, Koeman saw Lex Immers the very person that was going to take the penalty wheel away in celebration, Feyenoord left it very late.
In a single minute every emotion imaginable was exhausted. They say the KNVB Beker is often void of drama well the Goffertstadion played host to one. It was cruel on NEC, but satisfying for Feyenoord, who needed that win. A few days earlier they were second best to a PSV side many had down on the verge of a crisis. Yes, even this early.
It goes to show how much football has changed, its about the here and now, no patience and nothing is kept in perspective anymore. A one game losing streak, to paraphrase Roy Keane, is a crisis. Their success last season, finishing runners-up, has meant anything less wont do. The expectation from the fans was the club would push on instead theyve started their campaign slowly. The mindset of their support has reverted to a previous state one Koeman encourages and is doing everything to satisfy.
The club from Rotterdam is a different one from years gone by, but they are now like before players in the Eredivisie. Their recent successes, which is few and far between, been built on their esteemed youth academy based in Varkenoord, with its seemingly endless production line. The game against Excelsior city rivals last April featured 18 academy graduates, the bulk in red and white. On the scoresheet getting their second in a 3-0 win is probably their current crowning jewel: Jordy Clasie.
His goal that day was atypical, but demonstrated his sheer ability, Kelvin Leerdam, after reaching the byline, cut the ball inside, it reached Clasie timing his run well who struck ferociously with his left foot. Prior and after the 20-year-old (since turned 21) from Haarlem, west of Amsterdam, went about his job effortlessly controlling the game. He has the innate ability to find space others dont see, a typical Dutch midfielder of a bygone era; Willem van Hanegem who played a pivotal role early in his career by telling him to go and enjoy compared him to another club great Wim Jansen. A similar player, he enthused. I mean someone who has so much knowledge and technique.
Clasie was an unused sub in the cup. Feyenoord could have done with his serene presence especially once the game became frenzied but Koeman wasnt tempted. He was looking ahead. He returned for the league game against NEC, this time at De Kuip, the difference was stark. He brought control, composure and order, every touch reduced the game to the speed he wants it played at.
The outcome was the same, a Feyenoord victory, albeit more comfortable one. Heading into the fixture their for column read six, in ninety minutes it nearly doubled, as they ran out 5-1 winners. Immers again basked in the spotlight, bagging a hat-trick. Clasie who assisted his third wasnt far behind.
Hes now the conductor of this rejuvenated side. His spatial awareness complements his technique, which Van Hanegem touched upon. He rarely gives the ball away, proving to also be effective even in the tightest of spaces. A master of the instep, every move starts before the ball is touched, courtesy of his sharp brain, 180-degree vision and impeccable foresight. Once in possession, he distributes efficiently whether short, long or a defence splitting pass. His growing influence saw Koeman name him vice-captain to Stefan de Vrij at the start of this season. He was also given the number six shirt confirmation of his newfound stature.
His style keeping possession, circulating the ball, ingenuity and exemplary passing one of the more elegant in the Eredivisie earned him the nickname Xavi of de Kuip. Its more than a moniker. The Spaniard is a role model.
I want to be like him, Clasie told Voetbal International earlier in the year. Xavi is unplayable in everything he does. His height, which he shares, more than anything showed him youre never too small to become world class. Andrés Iniesta, Paul Scholes, Wesley Sneijder and Cesc Fàbregas have also been cited as references. They obviously play at a much higher level, but nonetheless examples.
Studying is important for any footballer, by watching Barças midfield how certain individuals read the game Clasie believes he can improve. Feyenoord are helping him, not quite near their level, but Koeman has laid down a similar philosophy and environment at the club. Its geared to a high level possession game one Clasie has thrived under, floating in front of the defence, orchestrating every attack. Tactically versed, reads the game as good as anyone in the Eredivisie. You have to be smart by positioning yourself correctly. When I intercept, its because I know where the ball was going.
Not solely a give-and-go type, when required, carries the ball from midfield. His dribbling is one aspect of his game that is constantly improving. His excellence in switching play led to Feyenoord having a brief advantage over Dynamo Kyiv in their unsuccessful Champions League qualifier.
His talent hasnt gone unnoticed outside the kingdom, there were even rumours Pep Guardiola, before leaving Barcelona, brought him up in a conversation with Koeman, former Dream Team teammate. AC Milan is keeping tabs according to reports. His future may be in Spain or Italy, where his technical attributes would be prominently displayed, but for now his focus and education remains in Rotterdam. I want to make a name for myself at Feyenoord. Help the club win things again. Im under contract until 2015, so any move abroad is much further down the line as far Im concerned. He has a great tutor in Koeman who oversaw the emergence of the Sneijder and Rafael van der Vaart generation during his managerial period at Ajax.
Though not a Rotterdammer he feels like one. Ive grown up in Rotterdam. The summer of 2000, as a nine-year-old, he would join his childhood club. Ajax called but Feyenoord gave him a better feeling. My aim was to become a professional here, to regularly play in front of full-houses at De Kuip. Koeman describes him as Feyenoord-crazy whilst his technical attributes is glowingly appreciated, its the other side, his gutsy, heart on sleeve approach that supporters have come to admire. I love to tackle and work for the team too. I need that kind of game.
Clasies ascent has been gradual. There were many who believed he wouldnt make it as a professional. He was deemed too small, van Hanegem said. Hes been fortunate there are exceptional small players around, before going on to add brains and technique in football, physicality for weightlifters. That obstacle was overcome due to some outside the box thinking.
Aged 16 hed often fade in the last 15 minutes. Raymond Verheijen, then exercise physiologist at Feyenoord, consulted his youth team coaches Cor Adriaanse and Jan Gösgens about him undertaking a different program from the rest. In short Clasie was to exercise less. With Jordy all conditions were in place to being stretched to his limits as a kid, Verheijen said. He was of small stature and travelled very early in the morning from Haarlem to Rotterdam. That costs a lot of force. Cramp is a logical signal from the body that it cannot cope with the full load. By letting him exercise literally half less Jordy kept enough energy to execute what he does best.
From that moment in almost every match, a settled protocol was established. Clasie would be substituted on purpose about twenty minutes before the final whistle, to keep him fit and fresh. Verheijen would cite Clasie as an example of how small youth footballers in the Netherlands should be dealt with. I was not so much aware of how they were handling my exercise load, Clasie looked back. When you are that young you just think the coaches have the best intentions with you. I was in a batch with a lot of talent, so didnt expect to play all the time. I hardly picked up any injuries in the B1 and A1. That will not have been a coincidence.
It proved a success and he signed professional papers in 2009, but Feyenoord was at a crossroads, there wasnt the stability they have now, even though their youth program reinvigorated by Wim Jansen was starting to become the envy of the land.
As chaos ensued at the club during the 2010/11 campaign, Clasie was being nurtured at Excelsior, Mario Been former coach decided to loan him out, to gain valuable match time, as well as strengthen. He quickly became one of the leading lights in Excelsiors midfield despite his youth and lack of experience. I said yes, because the competition in Feyenoords midfield was murder, Clasie began. I wouldnt have played a lot and at Excelsior I can improve myself but I wanted to return and stake my claim. He returned a different player. Alex Pastoor, his coach at Excelsior now managing NEC, played an important role. He is someone whom I owe a lot to, and one Ive learned a lot from.
It was against Excelsior he made his Feyenoord debut in August 2011. I wasnt taking any risk at all when I included Jordy in the first team, Koeman stated. He was ready in all ways. He had the ability, confidence and desire.
His development, taking full advantage of the natural talent hes blessed with, enthusesely greeted. Including Bert van Marwijk, who in an interview back in December 2011, had the midfielder down as a future Dutch international. Van Marwijk didnt have the chance to call up the youngster but successor Louis van Gaal in line with his new policy of rejuvenating Oranje did.
When I turned on my phone, so many messages came up, was his reaction to being called-up for the recent World Cup qualifiers against Turkey and Hungary. From childhood you dream of this moment, so Im proud. His manager wasnt surprised. This has obviously come fast, Koeman reacted. But on the other hand, he plays in position thats not very well occupied. A valid point, with the Ajax model returning with Van Gaal, the No6 position one of the more important roles is up for grabs. Nigel de Jong played there in the friendly against Belgium, but wasnt called up as hed recently moved to AC Milan from Manchester City.
Clasie was handed the duty against Turkey but it didnt go quite so well. No, I was not happy with my game, came an honest admission. I still had some slight nerves. Clasie was hauled off before the hour mark. Van Gaal cited his natural game wasnt being exuded. He kept passing backwards. A knee injury sustained by Leroy Fer, who replaced him in Amsterdam, meant Clasie would get a second chance against Hungary. One he took. It was a much better performance, despite giving away a penalty, a lapse of concentration, which is only proof that he still is developing, but not far away from shedding his promise tag. He was very good, was captain Sneijders verdict. He played his own game after much criticism. He stood strong, was fierce and won every duel.
That night in Budapest showed glimpses of a player at ease with his game. Dynamic and robust with a streak of fearlessness that every young Dutch midfielder is laced with. He finished the game alongside in Adam Maher, another highly promising talent, and one suspects it wont be the last we see them sharing the pitch in an orange shirt.
Maher deservedly took the talent of the year award last season. Clasie finished second to Jan Vertonghen in the player of the year vote. Algemeen Dagblad however named him as theirs. Messi, Messi, Clasie komt eraan Het Legioen chant. Clasie has arrived, hes here to stay, and his continual rise is a pleasure to watch.
http://afootballreport.com/post/33151792510/feyenoords-clasie-has-arrived-and-hes-here-to-stay |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Met Vilhena op het middenveld ben ik er van overtuigd dat Clasie beter kan gaan presteren. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Koeman niet. Maar die snapt er mogelijk niets van. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: lijkt me duidelijk.. mist combinatiespelers om zich heen. |
|
|
|
|
stray
|
|
|
quote: En zo niet wordt hij hier wel weer afgebrand |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jordy Clasie met lamme arm de bus in
Jordy Clasie weet tegenwoordig hoe het is om filmster te zijn. De middenvelder van Feyenoord werd na afloop van de training van Jong Oranje in Zwijndrecht bestormd door de lokale jeugd. De kleine middenvelder poseerde gewillig voor de meer dan 100 kinderen en jonge volwassenen. Met een lamme arm van het handtekeningen zetten stapte Clasie uiteindelijk bijna als laatste spelers de bus in.
Alleen Luuk de Jong, die lang de media te woord stond, ging hem na. Die had geen haast. 'De bondscoach is er ook nog niet", zei hij terwijl hij naar het veldje wees waarop Cor Pot nog stond te praten. 'Zonder hem vertrekken we vast niet." Bron:AD |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Clasie: 'Graag mee naar EK met Jong Oranje'
Het liefst had Jordy Clasie deze week in het grote Oranje gespeeld. Maar nu bondscoach Louis van Gaal hem weer heeft gestald bij Jong Oranje, stort de Feyenoorder zich donderdag in en tegen Slowakije met volle overgave op de heenwedstrijd van de play-offs om een jeugd-EK-ticket. Het is jammer dat ik niet bij Oranje zit, maar ik ben zonder problemen weer bij Jong Oranje aangesloten, zegt Clasie in het nieuwste NUsport-magazine. Met alle plezier. Ik voel me daar echt niet te groot voor, hoor. Zeker niet. Ik ga er met de ploeg alles aan doen om kwalificatie voor het EK in Israël af te dwingen." "En ik ga daar bij een gunstige afloop volgend jaar graag mee naartoe. Ook als ik tegen die tijd weer bij het grote Oranje mocht zitten, ja. Titel Voor Clasie zou het niet zijn eerste eindtoernooi worden. Met Oranje onder zeventien en Oranje onder negentien heb ik al eens een jeugd-EK meegemaakt. Met onder zeventien werden we in de halve finale uitgeschakeld door Spanje, bij onder negentien lagen we er al in de groepsfase uit." "Hopelijk pakken we met dezelfde lichting volgend jaar alsnog de Europese titel. Ik denk dat we zeker kans maken. Bron:FR12
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 oktober 2012 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik mis John Guidetti nog elke dag
Jordy Clasie: Ik mis John Guidetti nog elke dag. Niet elke dag. Maar ik mis hem wel. John is een prettig persoon, hij lag heel goed in de groep. Ik heb vorig seizoen een hechte band met hem opgebouwd en die band breekt niet zomaar.
We spreken elkaar nog altijd een paar keer in de maand. Soms bel ik John, soms belt hij mij. Dan hebben we het vooral over het voetbal. Hoe hij het daar heeft en hoe ik het hier heb. Tijdens een vrij weekend zal ik dit seizoen zeker een keer met wat andere jongens zijn kant op gaan. Kunnen we elkaar weer even zien en weer even met elkaar lachen.
Het gaat op dit moment heel goed met John. Hij heeft net zijn contract bij Manchester City verlengd en heeft de training inmiddels hervat. Ik hoop voor hem dat hij snel zijn rentree kan maken. Dat verdient hij, na al die maanden vol tegenslag.
In de tijd dat hij het moeilijk had vanwege zijn virusinfectie had ik hele gesprekken met hem. Eerst face to face, daarna telefonisch. Vrienden ben je in voor- en tegenspoed. Als John me belt met problemen, zal ik hem altijd te woord staan en goed naar hem luisteren.
Geen zorgen
Nee, ik was niet heel erg teleurgesteld toen bekend werd dat hij niet zou terugkomen naar Feyenoord, want ik zag dat nieuws al een tijdje aankomen. Manchester City wilde hem alleen verhuren aan een club uit een grotere competitie en bovendien was hij tegen het einde van de afgelopen transferperiode nog niet helemaal fit.
Feyenoord toonde wel veel interesse in hem, ze gaven aan hem graag hier te laten revalideren, maar City wilde hem helaas niet laten gaan. Jammer voor ons, maar over John hoeft niemand zich zorgen te maken. Hij heeft het in Manchester heel erg naar zijn zin. Ik gun hem het allerbeste. Bron:FRFanatic |
|
|
|
|
pat
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Vooruitdenkende' Clasie is oogappeltje van Van Gaal
Jordy Clasie is na een kort uitstapje met Jong Oranje weer terug bij het Nederlands elftal. Louis van Gaal heeft hem nodig voor de kraker bij Roemenië. Iedere trainer heeft zo zijn oogappeltjes. Frank de Boer promoveerde de pas 18-jarige Christian Eriksen tot sleutelspeler toen hij het bij Ajax voor het zeggen kreeg. Van Gaal is zeer gecharmeerd van Feyenoorder Jordy Clasie, zo blijkt sinds zijn terugkeer bij het Nederlands elftal.
De bondscoach verkoos de 21-jarige Haarlemmer als basisspeler in de eerste duels in de WK-kwalificatie met Turkije (2-0) en Hongarije (4-1). Hij selecteerde Clasie alleen niet voor het duel van vrijdag met Andorra (3-0), omdat trainer Cor Pot van Jong Oranje de middenvelder goed kon gebruiken in het tweeluik met Jong Slowakije om een plaats voor het EK van volgend jaar zomer in Israël.
Jong Oranje en Clasie stelden zich donderdag tijdens het gewonnen uitduel (0-2) overtuigend kandidaat voor de Europese eindronde. Het kan bijna niet anders of Jong Oranje mag maandag na de return feestvieren. Zonder Clasie, want die brengt tegen die tijd voor het eerst van zijn leven de nacht door in Roemenië.
'We zaten aan tafel bij Jong Oranje toen bondscoach Pot me vertelde dat ik voor het Nederlands elftal was opgeroepen'', vertelt Clasie. 'Natuurlijk was ik hartstikke blij. Jong Oranje is mooi. Maar niets is mooier dan het Nederlands elftal.''
Van Gaal is begaan met het lot van Jong Oranje. Hij heeft Clasie niet zo maar teruggehaald. Ook de bondscoach zag de bal tegen Andorra veel te vaak over de breedte van het speelveld rollen. 'Clasie is een voetballer die altijd vooruit denkt'', zei hij onlangs over de Feyenoorder.
Waarschijnlijk van de zenuwen acteerde Clasie tegen Turkije nog een beetje voorzichtig. Op bezoek bij Hongarije leek hij al veel meer op de dirigent die het aanvalsritme van Feyenoord vaak bepaalt. Hij veroorzaakte echter ook een strafschop in Boedapest. Clasie ontsnapte zelfs toen hij even na die penalty de bal in zijn eigen strafschopgebied op een hand kreeg.
Clasie arriveerde zaterdag toevallig tegelijkertijd met Nigel de Jong in het trainingskamp van Oranje. De Amsterdammer begroette de Feyenoorder hartelijk. De Jong gaat ongetwijfeld voorop in de strijd tegen Roemenië als hij een basisplaats krijgt. Het zou zo maar kunnen dat hij moet wijken voor Clasie. 'Ik weet niet of ik ben teruggehaald voor een basisplaats'', zegt Clasie. 'Dat lijkt me meer een vraag voor de bondscoach.'' Bron:AD |
|
|
|
|
Beempjerotterdam
|
|
|
Met hem komt het wel goed |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Blessure Clasie lijkt mee te vallen: "Gaat nu al iets beter"
Jordy Clasie beseft dat Feyenoord zondag in de wedstrijd tegen VVV-Venlo niet een geweldige eerste helft heeft gespeeld. Dat vertelt hij na de wedstrijd tegenover Eredivisie Live. Toch zag de middenvelder zijn ploeg met een 2-3 winst van het veld afstappen.
"Ik denk dat we de eerste helft echt slecht hebben gespeeld", aldus Clasie. "Als je zag hoe we de wedstrijd begonnen, dan is dat niet de eerste keer dat dat gebeurde. Dit keer kregen we direct twee doelpunten om onze oren. Als je zo speelt, dan weet je ook dat je die doelpunten om de oren gaat krijgen. Het is dus echt gewoon echt slecht van ons."
"Ik denk dat die strafschop het keerpunt is geweest van de wedstrijd. Venlo bleef wel grote kansen behouden en die ploeg was dichtbij de 3-0. Als ze die hadden gemaakt, dan wordt het een heel ander verhaal. Gelukkig kregen wij vlak voor rust die penalty mee en gelukkig wist Lex Immers die te benutten.
Ook spreekt de Nederlands international kort over de pijn die hij had tijdens de wedstrijd. "Momenteel gaat het wel. Ik kreeg een tik op mijn scheenbeen, maar de drie punten zijn op dit moment veel belangrijker. Op het eerste moment deed de blessure veel pijn, maar als je wat door loopt, dan verzacht die pijn wel. Het gaat nu al iets beter." Bron:Soccernews |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Omekees
|
|
|
Clasie, Ik weet het niet hoor. Het lijkt erop dat hij z'n draai nog niet heeft gevonden dit seizoen. Dat zag je ook weer vandaag. Ik zie op het veld een hele andere Clasie staan dan die er vorig seizoen stond. Een mindere Clasie, als ik het zo even moet zeggen, een Clasie met minder nauwkeurige passes. Verdedigend zwakker... Volgens mij ligt het aan... Leerdam Die jongen kan zo vrij weinig. Clasie, ik hoop dat je weer net zoals vorig seizoen gaat spelen! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Hij is zeker niet in goede doen! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Niet in topvorm, maar speelt wel voldoende. Terugslag was te verwachten na een topseizoen dat hij vorig jaar speelde. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 28 oktober 2012 - 16:06 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Niet in topvorm, maar speelt wel voldoende. Terugslag was te verwachten na een topseizoen dat hij vorig jaar speelde. Mwah, El Ahmadi als zekerheid naast hem was ook prettig. Speel je stuk vrijer. Jammer dat Vormer die controlerende rol nog niet kan vervullen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
speelde vandaag weer ns met de lamme en de blinde. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 28 oktober 2012 - 16:28 schreef FR-Henk het volgende:[..] Mwah, El Ahmadi als zekerheid naast hem was ook prettig. Speel je stuk vrijer. Jammer dat Vormer die controlerende rol nog niet kan vervullen. En ook Singh en Vilhena moeten nog stappen maken inderdaad. Vind het niveau van die 4 (en eventueel Goossens) dicht bij mekaar op dit moment. Leerdam biedt dan een stukje zekerheid in verdedigend opzicht. Maar voegt heel weinig toe aanvallend. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Clasie was samen met Pelle en Boetïus de mannen van de wedstrijd.. Als Clasie niet zijn hele ziel en zaligheid (heilige vuur) in de wedstrijd had gegooit dan hadden we nooit een puntje gepakt..hakken en zagen,hij begreep dat! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Scheelt nogal hè met vorig seizoen of je een bakkal en Karim naast je hebt staan of die jij nu noemt.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 28 oktober 2012 - 17:27 schreef Leon FR1908 het volgende:Clasie was samen met Pelle en Boetïus de mannen van de wedstrijd.. Als Clasie niet zijn hele ziel en zaligheid (heilige vuur) in de wedstrijd had gegooit dan hadden we nooit een puntje gepakt..hakken en zagen,hij begreep dat! Die kleunde er af en toe lekker in hè maat, een genot om te zien hoe hij die joden aanpakte..KLABAMMMM... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Die stinkende neuzen zitten weer te zeiken dat hij rood had moeten hebben |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Geweldige foto..kijk die koppen..d:-)) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Schop ze dan gewoon.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Clasie ontsnapt aan schorsing
Jordy Clasie hoeft niet langer te vrezen voor een schorsing. De middenvelder van Feyenoord zette tijdens de klassieker (2-2) zijn arm in het gezicht van Ajacied Ricardo van Rhijn, scheidsrechter Bas Nijhuis zei die actie niet te hebben beoordeeld, maar de aanklager betaald voetbal geeft aan desondanks machteloos te staan. Het betreft inderdaad een overtreding, die nader onderzocht zou worden als er niet was waargenomen dat er iets gebeurde. Er is gesproken met het team van arbiters van dienst tijdens de wedstrijd. Daaruit concludeer ik dat de overtreding en de handeling in zodanige mate waargenomen zijn door de arbitrage (gezien en beoordeeld), dat dit geen ruimte laat voor het instellen van een onderzoek, laat de jurist via een woordvoerster weten. Bron:FR12 |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Clasie ziet 'sterkste Feyenoord van dit seizoen'
Feyenoord won zondag met 5-2 van Roda JC Kerkrade. Hoewel die zege pas na rust echt veilig gesteld werd, was Jordy Clasie vooral tevreden over de openingsfase van de wedstrijd. Daarin speelde zijn team het beste voetbal van dit seizoen, vindt hij.
"In mijn ogen hebben we als team dit seizoen nog niet zo sterk gespeeld als tijdens het eerste kwartier van de wedstrijd. Dat geeft veel vertrouwen voor de komende weken", zegt Clasie op de website van Feyenoord. Over de slotfase, waarin Roda JC met tien man weinig meer kon uitrichten, was hij minder tevreden. "We hadden een hogere score kunnen en misschien wel moeten neerzetten. Het tempo lag in de slotfase niet hoog genoeg, al hebben we nog wel een aantal kansen gecreëerd."
Zelf maakte Clasie het vierde Rotterdamse doelpunt. Dat deed de middenvelder, niet opgeroepen voor Oranje, goed. "De afgelopen weken was ik al een paar keer dichtbij een doelpunt, daarom ben ik blij dat het vanmiddag wel gelukt is om te scoren." Bron:FCupdate |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Clasie houdt liesklachten over aan duel met Roda JC
Jordy Clasie beloonde zijn goede spel gisteren door zijn eerste treffer van het seizoen te maken. De middenvelder werd in het duel tegen Roda JC weggestuurd door spits Graziano Pellè en hij plaatste de bal beheerst achter doelman Filip Kurto. De 21-jarige Clasie hield echter wel liesklachten over aan de gewonnen thuiswedstrijd van Feyenoord. De vice-aanvoerder voltooide de uitlooptraining van vandaag dan ook niet. Clasie ging al eerder naar binnen en de komende dagen moet blijken hoe serieus zijn kwetsuur is. Bron:Fr12 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
rust geven...
heel belangrijk voor ons.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Clasie in belangstelling van Juventus'
Jordy Clasie heeft bij Feyenoord en het Nederlands elftal een dermate goede indruk achtergelaten dat Juventus hem nu op de voet volgt. De regerend Italiaans kampioen wil de selectie versterken en ziet in Clasie een kandidaat voor de lange termijn. De 21-jarige middenvelder heeft zich onder trainer Ronald Koeman stormachtig ontwikkeld en is niet meer weg te denken uit de basis van Feyenoord.
Clasie werd eerder al gelinkt aan clubs als AC Milan, AS Roma en Tottenham Hotspur. Nu kan Juventus aan dat rijtje worden toegevoegd. Scouts van De Oude Dame zaten al meerdere keren op de tribune voor de Oranje-international.
Van een transfer is echter voorlopig nog geen sprake. Clasie heeft bij Feyenoord een contract tot de zomer van 2015 en de Rotterdammers hebben geen enkele intentie om de middenvelder te verkopen.
Een transfer in januari is dan ook uitgesloten. Maar Juventus houdt de verrichtingen van Clasie nauwlettend in de gaten en zou aan het einde van het seizoen wel eens bij technisch directeur Martin van Geel kunnen aankloppen. Bron:FR12 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Niet gescoord, maar wel een prima pot gespeeld. De manier waarop hij en Vilhena speelden vandaag deed denken aan het duo Clasie-El Ahmadi vorig jaar. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: dus niet ...wel Tony Trindade de Vilhena |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hoeft ook niet want Jordy speelt in het belang van het team..En niet onverdienstelijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 25 november 2012 - 21:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Niet gescoord, maar wel een prima pot gespeeld. De manier waarop hij en Vilhena speelden vandaag deed denken aan het duo Clasie-El Ahmadi vorig jaar. Eens. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 25 november 2012 - 21:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Niet gescoord, maar wel een prima pot gespeeld. De manier waarop hij en Vilhena speelden vandaag deed denken aan het duo Clasie-El Ahmadi vorig jaar. Geweldig om te zien hè.. En wat maakt het uit wie er scoord, als je zo als team speelt win je je wedstrijden.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
|