BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het misverstand rond Been en de zegen van boven.

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 24 juli 2011 - 16:08   quote  deeplink  
Het is een misverstand dat Been is vertrokken omdat de spelers geen vertrouwen meer in hem hadden. Mario had geen vertrouwen in zijn spelersgroep. Dat is de reden van de stemming en het vertrek van de volksheld.

Been en Beenhakker waren het afgelopen jaar te druk bezig met hun Feyenoord-hart. Een organisatie op het veld en daarbuiten neerzetten was aan de heren niet besteed. Terloops werden de jeugd-internationals, ex-internationals en Marokkaanse internationals afgedaan als niet geschikt of te duur voor Feyenoord.

Met wat knip en plakwerk in de winterpauze, het mazzeltje Ryo en Meeuwis geploeter op het middenveld werden promotie/degradatie wedstrijden ontlopen. Echter, de kans om het seizoen met een paar winnende wedstrijden af te sluiten en zodoende een kans op EL te houden liet het team en de trainer aan zich voorbijgaan. Het was toen al duidelijk dat de meeste spelers de pest aan hun baas hadden.

Dit is fataal.

Met een paar flauwe grapjes van Mario op de eerste training werd het bij de meeste jongens al 'zum kotzen'. De trainersstaf was verrast door de stemming. Ik niet. Dat Mario verrast was en zo snel vertrokken was zegt veel over zijn gebrek aan inzicht en weerbaarheid. Excelsior uit vorig jaar daar is hij het kwijtgeraakt.

Grote opluchting.

Onder Mario Been heeft Feyenoord 3 of 4 aardige wedstrijden laten zien. Het van talent en goede wil bulkende team kwam wekelijks ongeïnspireerd het veld in. Met name de half 1 wedstrijden begonnen dramatisch. En als eerder gezegd toen Mario zich na de winterstop al weer op de borst begon te slaan na een paar mazzeltjes en zijn rentree als analist maakte bij de NOS zakte het geheel als een plumpudding in elkaar.



Met J.P. van Gastel, Ronald Koeman en Giovanni van Bronckhorst gaat er een andere wind door de Kuip waaien. Van Gastel is, om het op zijn Engels uit te drukken, de 'heir apparent'. Voor Ronald Koeman is het een mogelijkheid voor eerherstel na uitglijers bij Valencia (toch ook de Copa del Rey gepakt) en AZ (Brandts moest voor het krijgen van de positie van TD bij PSV nog afrekenen met appiehappie.

Waar Been toch uiteindelijk meer vorm dan inhoud bleek te hebben, is dit bij JP en R. Koeman omgekeerd. Winnen mag geen toeval meer zijn.



Daarbij komt dat beiden niets te verliezen hebben omdat alle kenners ervan overtuigd zijn dat Feyenoord veel moeite zal hebben het linkerrijtje te halen. Zelf ben ik na het vertrek van Been optimistischer.

Ajax en Twente zijn op papier beter. Maar met Strootman, Mertens en Wijnaldum wint PSV geen oorlog.

Als Koeman en van Gastel de Kuip weer tot een onneembare vesting weten te bouwen kan Feyenoord de 3e plek pakken. Let op mijn woorden.



www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 juli 2011 - 16:11   quote  deeplink  
Ik vind t zielig voor de olifanten.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 24 juli 2011 - 16:11   quote  deeplink  
Eindelijk weer eens een stuk met inhoud. Alleen sta ik negatief tegenover Koeman. Helaas rest me nu alleen nog de optie om hem een kans te geven.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 juli 2011 - 16:14   quote  deeplink  
Welkom terug Sportdwaas..
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 juli 2011 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2011 - 16:11 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Eindelijk weer eens een stuk met inhoud. Alleen sta ik negatief tegenover Koeman. Helaas rest me nu alleen nog de optie om hem een kans te geven.
Wat Koeman ontbeert zouden Gio en van Gastel moeten compenseren.
Mocht dit falen, falen ze alle drie, niet alleen Koeman.
FR-Han
 FR-Han - zondag 24 juli 2011 - 16:18   quote  deeplink  
geen menu? drama
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 24 juli 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2011 - 16:15 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wat Koeman ontbeert zouden Gio en van Gastel moeten compenseren.
Mocht dit falen, falen ze alle drie, niet alleen Koeman.
Waar is die aanvalstrainer die ons leert scoren en de ruimtes in te lopen??
Ik zie alweer een probleem!
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 24 juli 2011 - 16:32   quote  deeplink  
Makaay loopt toch mee met het elftal? Of doet 'ie dat niet meer sinds hij trainer is van de D1?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 24 juli 2011 - 16:38   quote  deeplink  
Volgens mij niet meer inderdaad maar ik weet dat niet zeker.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 24 juli 2011 - 16:44   quote  deeplink  
Maar heb je vrijdag de wedstrijd gezien? In het algemeen was het bagger, maar als je sommige (steek)passen zag, en de loopacties van spelers; ze kunnen het bijna allemaal wel. Lichtpuntje? ;)
craven
 craven - zondag 24 juli 2011 - 16:45   quote  deeplink  
pffff
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - zondag 24 juli 2011 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2011 - 16:44 schreef Bosifyable het volgende:
Maar heb je vrijdag de wedstrijd gezien? In het algemeen was het bagger, maar als je sommige (steek)passen zag, en de loopacties van spelers; ze kunnen het bijna allemaal wel. Lichtpuntje? ;)
heb ik een andere wedstrijd zitten kijken. Heb uit pure woede happen uit het bankstel genomen om erger te voorkomen.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 24 juli 2011 - 17:26   quote  deeplink  
Nou, ik heb me ook niet vermaakt tijdens de wedstrijd. Had me erop verheugd mooi spel te zien na de 'lovende' woorden over de eerste helft tegen Dordrecht, maar vrijwel niets van terug te zien.

Daarentegen, als je niet te druk was met je bankstel opvreten, heb jij toch ook een aantal mooie (loop)acties gezien?
de flh
 de flh - zondag 24 juli 2011 - 17:28   quote  deeplink  
Waar is je recept dwaasie??
craven
 craven - zondag 24 juli 2011 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2011 - 17:26 schreef Bosifyable het volgende:
Nou, ik heb me ook niet vermaakt tijdens de wedstrijd. Had me erop verheugd mooi spel te zien na de 'lovende' woorden over de eerste helft tegen Dordrecht, maar vrijwel niets van terug te zien.

Daarentegen, als je niet te druk was met je bankstel opvreten, heb jij toch ook een aantal mooie (loop)acties gezien?
Man ik heb Clasie wat goede passes zien geven, en El amadhi aardig zien spelen: voor de rest geen tempo, geen agressie
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 juli 2011 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2011 - 16:26 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Waar is die aanvalstrainer die ons leert scoren en de ruimtes in te lopen??
Ik zie alweer een probleem!
Makaay hebben we rondlopen hoor?
Suijltje
 Suijltje - zondag 24 juli 2011 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2011 - 17:49 schreef craven het volgende:

[..]

Man ik heb Clasie wat goede passes zien geven, en El amadhi aardig zien spelen: voor de rest geen tempo, geen agressie
Ja............en de rest volgt (hoop ik!).
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 juli 2011 - 18:13   quote  deeplink  
Ach ja, t was zo'n wedstrijd waar de tegenstander zich ingraaft.
Ik ben wel benieuwd naar de wedstrijd tegen Malaga, die gaan wel voetballen.
Kunnen we of verrassen, of we worden gek gespeeld. Weet je meteen waar je aan toe bent.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 24 juli 2011 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2011 - 17:49 schreef craven het volgende:

[..]

Man ik heb Clasie wat goede passes zien geven, en El amadhi aardig zien spelen: voor de rest geen tempo, geen agressie
En hoe Fernandez af en toe ineens voor het doel opdook bij een pass die gegeven werd?

Wil die wedstrijd niet goed praten, maar er zijn ook positieve dingen te melden.
qwerto
 qwerto - zondag 24 juli 2011 - 22:51   quote  deeplink  
3e ? ben je lekker in je hoofd??
wat denk je nou wel helemaal niet ik had eindelijk iedereen hier wel z'ln beetje overtuigd dat we de top 7 kunnen vergeten voor komend seizoen en dan kom jij met zo'n dwazen opmerking dat 3e wel moet lukken ? BEDANKT !
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 juli 2011 - 06:36   quote  deeplink  
Nou. Al die mensen helemaal in de war..
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 25 juli 2011 - 07:03   quote  deeplink  
Had 'ie me daar ff bijna overtuigd..!
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 juli 2011 - 07:08   quote  deeplink  
Ik zeg... Kampioenuh!
cc-tje
 cc-tje - maandag 25 juli 2011 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2011 - 16:08 schreef sportdwaas het volgende:
Het is een misverstand dat Been is vertrokken omdat de spelers geen vertrouwen meer in hem hadden. Mario had geen vertrouwen in zijn spelersgroep. Dat is de reden van de stemming en het vertrek van de volksheld.

Been en Beenhakker waren het afgelopen jaar te druk bezig met hun Feyenoord-hart. Een organisatie op het veld en daarbuiten neerzetten was aan de heren niet besteed. Terloops werden de jeugd-internationals, ex-internationals en Marokkaanse internationals afgedaan als niet geschikt of te duur voor Feyenoord.

Met wat knip en plakwerk in de winterpauze, het mazzeltje Ryo en Meeuwis geploeter op het middenveld werden promotie/degradatie wedstrijden ontlopen. Echter, de kans om het seizoen met een paar winnende wedstrijden af te sluiten en zodoende een kans op EL te houden liet het team en de trainer aan zich voorbijgaan. Het was toen al duidelijk dat de meeste spelers de pest aan hun baas hadden.

Dit is fataal.

Met een paar flauwe grapjes van Mario op de eerste training werd het bij de meeste jongens al 'zum kotzen'. De trainersstaf was verrast door de stemming. Ik niet. Dat Mario verrast was en zo snel vertrokken was zegt veel over zijn gebrek aan inzicht en weerbaarheid. Excelsior uit vorig jaar daar is hij het kwijtgeraakt.

Grote opluchting.

Onder Mario Been heeft Feyenoord 3 of 4 aardige wedstrijden laten zien. Het van talent en goede wil bulkende team kwam wekelijks ongeïnspireerd het veld in. Met name de half 1 wedstrijden begonnen dramatisch. En als eerder gezegd toen Mario zich na de winterstop al weer op de borst begon te slaan na een paar mazzeltjes en zijn rentree als analist maakte bij de NOS zakte het geheel als een plumpudding in elkaar.



Met J.P. van Gastel, Ronald Koeman en Giovanni van Bronckhorst gaat er een andere wind door de Kuip waaien. Van Gastel is, om het op zijn Engels uit te drukken, de 'heir apparent'. Voor Ronald Koeman is het een mogelijkheid voor eerherstel na uitglijers bij Valencia (toch ook de Copa del Rey gepakt) en AZ (Brandts moest voor het krijgen van de positie van TD bij PSV nog afrekenen met appiehappie.

Waar Been toch uiteindelijk meer vorm dan inhoud bleek te hebben, is dit bij JP en R. Koeman omgekeerd. Winnen mag geen toeval meer zijn.



Daarbij komt dat beiden niets te verliezen hebben omdat alle kenners ervan overtuigd zijn dat Feyenoord veel moeite zal hebben het linkerrijtje te halen. Zelf ben ik na het vertrek van Been optimistischer.

Ajax en Twente zijn op papier beter. Maar met Strootman, Mertens en Wijnaldum wint PSV geen oorlog.

Als Koeman en van Gastel de Kuip weer tot een onneembare vesting weten te bouwen kan Feyenoord de 3e plek pakken. Let op mijn woorden.



www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas
Ik vind het jammer dat je sport hebt gezet in je forumnaam...
Kijk op zaken heb je niet, hij heeft het team verziekstraald en daarmee BASTA!
We hadden veel en veel meer kunnen winnen, alleen is hij gewoon niet goed genoeg geweest om indruk te maken op die gasten.
Mag ook wel eens gezegt worden denk ik...

Nou moet ik ook wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat na het vertrek van Giovanni en Roy hij minder ervaring in de ploeg had, en dat hij niet kon rekenen op tomasson en cisé...
Maar, daar moet een goeie trainer mee om kunnen gaan.
Voorbeeld is toch wel de afgang tegen "pisvee" had al in moeten grijpen toen het 4-0 stond!
Zeker is hem te verwijten dat hij had moeten zorgen dat Feyenoord hoger had moeten eindigen, zeker de 9e of 8e plaats...

Maar, ook ik zie misschien wel problemen dit jaar, je zit er niet helemaal naast denk ik... Maar over Been, nee dat zie je in mijn ogen helemaal verkeerd (of je moet info hebben die heel Nederland nog niet heeft...)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juli 2011 door cc-tje --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 juli 2011 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 07:08 schreef Stylzz het volgende:
Ik zeg... Kampioenuh!
Wat is dat?
flipje tiel
 flipje tiel - maandag 25 juli 2011 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 08:14 schreef cc-tje het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat je sport hebt gezet in je forumnaam...
Kijk op zaken heb je niet, hij heeft het team verziekstraald en daarmee BASTA!
We hadden veel en veel meer kunnen winnen, alleen is hij gewoon niet goed genoeg geweest om indruk te maken op die gasten.
Mag ook wel eens gezegt worden denk ik...

Nou moet ik ook wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat na het vertrek van Giovanni en Roy hij minder ervaring in de ploeg had, en dat hij niet kon rekenen op tomasson en cisé...
Maar, daar moet een goeie trainer mee om kunnen gaan.
Voorbeeld is toch wel de afgang tegen "pisvee" had al in moeten grijpen toen het 4-0 stond!
Zeker is hem te verwijten dat hij had moeten zorgen dat Feyenoord hoger had moeten eindigen, zeker de 9e of 8e plaats...

Maar, ook ik zie misschien wel problemen dit jaar, je zit er niet helemaal naast denk ik... Maar over Been, nee dat zie je in mijn ogen helemaal verkeerd (of je moet info hebben die heel Nederland nog niet heeft...)
Ik denk dat jij eerst eens goed moet leren om tussen de regeltjes door te lezen,in sommige dingen heb je wel gelijk maar de sportdwaas schrijft hier wel een zeer goed geargumenteerd stuk
Wat betreft been daar zijn we het met zn allen wel overeens dat die gefaald heeft,ook zijn boezemvriend de beenhakker die heeft ook alleen maar prutswerk afgeleverd
flipje tiel
 flipje tiel - maandag 25 juli 2011 - 08:43   quote  deeplink  
Kampioen zullen we dit seizoen niet gaan worden,ongeacht welke trainer er voor de ploeg staat.
Maar er kan wel in alle rust naar een gezonde toekomst gewerkt worden,ook ik ben geen fan van koeman maar geef hem even het voordeel van de twijfel by the way we hoeven maar 1 seizoen tegen hem aan te kijken.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr als die het goed doet dan roepen ze hier gelijk al KOEMAN HELD.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 25 juli 2011 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 08:43 schreef flipje tiel het volgende:
Kampioen zullen we dit seizoen niet gaan worden,ongeacht welke trainer er voor de ploeg staat.
Maar er kan wel in alle rust naar een gezonde toekomst gewerkt worden,ook ik ben geen fan van koeman maar geef hem even het voordeel van de twijfel by the way we hoeven maar 1 seizoen tegen hem aan te kijken.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr als die het goed doet dan roepen ze hier gelijk al KOEMAN HELD.
dat laatste zal bij mij lang duren...
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 juli 2011 - 08:47   quote  deeplink  
KOEMAN oke is het maximale.
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 juli 2011 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 08:37 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Wat is dat?
sarcasme?
de flh
 de flh - maandag 25 juli 2011 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 08:14 schreef cc-tje het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat je sport hebt gezet in je forumnaam...
Kijk op zaken heb je niet, hij heeft het team verziekstraald en daarmee BASTA!

Zeik niet zo joh. Hij maakt gewoon al jaar en dag leuke stukjes. Moet je ook een proberen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het misverstand rond Been en de zegen van boven.









0.0070788