BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jordy Clasie op weg naar basisplek bij Feyenoord

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - maandag 25 juli 2011 - 08:03
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Jordy Clasie op weg naar basisplek bij Feyenoord (Algemeen Dagblad)

hotjumper
 hotjumper - zaterdag 24 september 2011 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 september 2011 - 09:01 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

@GeenGelul: vind het gevaarlijk van je om te zeggen dat we europees voetbal moeten halen, je legt nu druk op de spelers en wat zullen de relschoppers doen als we het niet halen?
Op deze spelers groep kan niet genoeg druk liggen.... Door een 4de plaats en een ingetrapte draaideur ben ik hun judasgedrag nog niet vergeten.
sevillana
 sevillana - zaterdag 24 september 2011 - 12:11   quote  deeplink  
on topic: hup Clasie!
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 24 september 2011 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 01:05 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Op deze spelers groep kan niet genoeg druk liggen.... Door een 4de plaats en een ingetrapte draaideur ben ik hun judasgedrag nog niet vergeten.
was ook uiterst sarcastisch bedoeld.... dacht dat je dat wel begreep ;)
GeenGelul
 GeenGelul - zaterdag 24 september 2011 - 13:47   quote  deeplink  
Prachtig mooi stukje schrijven van Chris van Nijnatten

Het hele seizoen al kijk ik met speciale belangstelling naar Jordy Clasie achterin het middenveld van Feyenoord. Eigenlijk moet je bij die club op Jerson Cabral letten. Die zorgt voor de verrassingen, hij durft in het veld dingen die bij een ander niet eens opkomen. Kamohelo Mokotjo: als hij invalt, gebeurt er altijd wat. En ook wanneer Anass Achahbar, 17 jaar pas en door sommigen Pietje Ananas genoemd, aan de bal is, is er alle reden om even op te letten.

En toch is Clasie bij Feyenoord mijn man op dit moment. Ik zag hem al een paar keer spelen. Wat hij doet? Niet zo veel bijzonders, eigenlijk. Zijn spel ziet er vrij droog uit, hoort ook wel bij een verdedigende middenvelder. Elke bal komt bij een medespeler. Hij vertrekt alleen als zijn plaats ingenomen wordt. Zijn tuintje is altijd aan kant: heg geknipt, gras kort. Clasie heeft als 20-jarige in zijn spel al een hoog ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel. Hij denkt aan het team, aan het resultaat, aan de club en pas op het laatst aan zichzelf. Althans, zo lijkt het aan de buitenkant.

Ik ken hem verder niet. Maar wat hij in het veld laat zien, belooft veel. Het internationale topvoetbal schreeuwt om zulke mannetjes. Waarom haalt Barcelona betere resultaten dan Real Madrid? Omdat Barça meer teamdenkers heeft dan Real. Clasie is zo'n teamdenker, vermoed ik. Maar dat vermoeden was alleen maar gebaseerd op wat ik zag in de wedstrijden van Feyenoord 1. Was.

Want gisteren las ik het interview dat Mikos Gouka voor deze krant had met Clasie. In één alinea, weggestopt in het hele verhaal, staat dat Clasie door zijn vader is opgevoed. Hij is enorm verknocht aan zijn vader en zijn broer. Zijn vader heeft er alles aan gedaan om hem te laten slagen. Jordy Clasie denkt daarom niet alleen in bekers en schalen, nee, hij wil zijn vader financieel onafhankelijk maken.

Waarmee alles op zijn plaats valt. Een middenvelder met een groot hart, je zal er niet op geselecteerd worden, maar het is onontbeerlijk. Een Cabral kan nooit schitteren zonder een Clasie. (Chris van Nijnatten)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 september 2011 door GeenGelul --
craven
 craven - zaterdag 24 september 2011 - 14:03   quote  deeplink  
goed stuk...
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 24 september 2011 - 15:07   quote  deeplink  
Hup Clasie!
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 24 september 2011 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 12:38 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

was ook uiterst sarcastisch bedoeld.... dacht dat je dat wel begreep ;)
Ooooooooooow!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 september 2011 - 15:12   quote  deeplink  
Clasie speelt prima, maar toch heb ik het gevoel dat hij dwingender zou kunnen spelen als het zou moeten. Ik zie toch een soort kleine Sneijder in die jongen. Maar voor waar hij staat doet hij het heel goed.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 24 september 2011 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 15:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Clasie speelt prima, maar toch heb ik het gevoel dat hij dwingender zou kunnen spelen als het zou moeten. Ik zie toch een soort kleine Sneijder in die jongen. Maar voor waar hij staat doet hij het heel goed.
Wie is schneider?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 september 2011 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 15:13 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Wie is schneider?
Duitse overloper.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 september 2011 - 15:17   quote  deeplink  
Hij zoekt nog werk in een slagerij. Dus als iemand wat heeft, dan kan je hem bellen.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 september 2011 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 15:15 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Duitse overloper.
Esnaider.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 24 september 2011 - 17:02   quote  deeplink  
het is zo jammer dat het ventje zo klein is,ander kan dit een wereldspeler worden
Xapter
 Xapter - zaterdag 24 september 2011 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 17:02 schreef piet de paler het volgende:
het is zo jammer dat het ventje zo klein is,ander kan dit een wereldspeler worden
messi, sneijder, xavi, iniesta?

Misschien niet helemaal zijn posities, maar het tegendeel is wel bewezen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 september 2011 door Xapter --
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 24 september 2011 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 17:04 schreef Xapter het volgende:

[..]

messi, sneijder, xavi, iniesta?

Misschien niet helemaal zijn posities, maar het tegendeel is wel bewezen
Zijn geen goede spelers man. Kunnen beter gaan basketballen.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 24 september 2011 - 17:11   quote  deeplink  
En toch denk ik .........
sevillana
 sevillana - zaterdag 24 september 2011 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 14:03 schreef craven het volgende:
goed stuk...
eens
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 24 september 2011 - 23:25   quote  deeplink  
+1
Bikkelhard als je leest dat zijn moeder is vertrokken toen hij en zijn broer klein waren..en haar nog wel eens tegen komt maar ze elkaar dan ontwijken....

Clasie///klasbak!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 september 2011 door Leon FR1908 --
craven
 craven - zondag 25 september 2011 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 16:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Esnaider.
die ex aletico speler die richard neus doormidden zaagde?
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 25 september 2011 - 02:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 september 2011 - 23:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
+1
Bikkelhard als je leest dat zijn moeder is vertrokken toen hij en zijn broer klein waren..en haar nog wel eens tegen komt maar ze elkaar dan ontwijken....

Clasie///klasbak!!!
Was mooi interview. Gassie heeft 't niet mee gehad. En dan zo ver komen.
Is een echte, hele echte.
GeenGelul
 GeenGelul - dinsdag 25 oktober 2011 - 08:39   quote  deeplink  
Maandag, 24 oktober 2011 om 22:15

Jordy Clasie maakt dit seizoen een uitstekende indruk bij Feyenoord. Xavi, de regisseur van Barcelona, is het grote voorbeeld van de de middenvelder. Ook de Spanjaard is niet de meest fysieke speler, maar ondervindt daar geen hinder van. Xavi is altijd aanspeelbaar, komt vaak in het strafschopgebied van de tegenstander en heeft de meeste assists. Zon speler wil ik worden, zegt Clasie tegen Voetbal International.

"Net zoals hij moet ik het ook van mijn voetbalkwaliteiten hebben", aldus de twintigjarige controleur. "Ik ben 1 meter 69, als het op pure kracht aankomt, delf ik het onderspit. Maar juist spelers zoals Xavi, Andrés Iniesta en Cesc Fàbregas en ook Wesley Sneijder laten toch wekelijks zien dat je nooit te klein bent om de top te halen."
Al zijn hele leven vecht hij tegen de vooroordelen over zijn lengte. "Dat zal me wel blijven achtervolgen. Al in de jeugd bij Feyenoord hoorde je de verhalen over mij: Goeie voetballer, máár: veel te klein om in De Kuip te kunnen spelen. Als ik de kans krijg, zullen we wel zien of ik inderdaad lengte mis voor het eerste elftal van Feyenoord. Ik denk het namelijk niet."

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jordy Clasie op weg naar basisplek bij Feyenoord









0.0067460