BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Censuur: Feyenoord stelt verbod in op negatieve spreekkoren en spandoeken

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 13:58   quote  deeplink  
Feyenoord stelt verbod in op negatieve spreekkoren en spandoeken

Vrijdag, 29 juli 2011 om 13:37

Feyenoord vraagt de eigen fans om de club in de toekomst enkel positief te bejegenen. Zo gaan de Rotterdammers vanaf nu spandoeken met negatieve teksten verwijderen en worden supporters aangesproken op spreekkoren die zich richten tegen de spelers of de directie. Het is nu bij aanvang van een nieuw seizoen tijd dat álle supporters zich weer richten op het ondersteunen van de club en het elftal, zegt algemeen directeur Eric Gudde.

De kracht van Feyenoord is altijd geweest dat we eensgezind achter de ploeg en de club blijven staan, vooral in moeilijke tijden, legt Gudde uit op de website van Feyenoord. Denk bij voorbeeld aan de ongekend mooie revanche die elftal en supporters in april samen boekten in de thuiswedstrijd tegen PSV. Supporters verdienen daar ook alle credits voor. Die eenheid, die ons toen onverslaanbaar maakte, moeten we ook komend seizoen uitstralen.

Recentelijk lieten de fans echter weten enkele beslissingen van het bestuur in twijfel te trekken. Zo werd de oefenwedstrijd tegen FC Dordrecht aangegrepen om de onvrede kenbaar te maken, en daar wil Feyenoord van af. Spandoeken, spreekkoren en dergelijke zullen om die reden, vanaf komende zondag als Feyenoord om 14.30 uur voor de openingswedstrijd aftrapt tegen Malaga, alleen zijn toegestaan als ze positief, dat wil zeggen pro eigen club zijn, meldt Feyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 juli 2011 door craven --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 29 juli 2011 - 13:59   quote  deeplink  
Lijdensweg zijn eerste taak is vervuld nu de VG afstand heeft genomen!!
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 13:59   quote  deeplink  
heimwee
Els
 Els - vrijdag 29 juli 2011 - 14:00   quote  deeplink  
Contraproductief. Dat soort oproepen moet hij niet doen.
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 14:01   quote  deeplink  
eigen hachje redden...
KKL
 KKL - vrijdag 29 juli 2011 - 14:03   quote  deeplink  
Echt lachwekkend!!!!

wat een triest zooitje bijelkaar!

ach laat ook maar...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 29 juli 2011 - 14:03   quote  deeplink  
Leuk topicje voor die gefrustreerde stinkneus zoals hij nu al
in de volksmond genoemd word..Lijdensweg interesseerd zich niet voor voetbal gerelateerde topics.
Is enkel en alleen gefrustreerd dat Feyenoord en z`n aanhang niet
lijkt op de favoriete van zijn dochters ...K3
KKL
 KKL - vrijdag 29 juli 2011 - 14:04   quote  deeplink  
Lijdensweg = neus
j bruijnes
 j bruijnes - vrijdag 29 juli 2011 - 14:05   quote  deeplink  
negatieve spreekkoren horen niet thuis in hetb feyenoord stadion.
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 14:05   quote  deeplink  
yep maar op hem komt geen censuur
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:05 schreef j bruijnes het volgende:
negatieve spreekkoren horen niet thuis in hetb feyenoord stadion.
bruins ook niet...Maar het gaat niet alleen om spreekkoren, ook om spandoeken etc
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 29 juli 2011 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:05 schreef craven het volgende:
yep maar op hem komt geen censuur
nou ik ga m`n best doen!!
KKL
 KKL - vrijdag 29 juli 2011 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:05 schreef j bruijnes het volgende:
negatieve spreekkoren horen niet thuis in hetb feyenoord stadion.
nee....ook in Noord-Korea niet....kleurboek
KKL
 KKL - vrijdag 29 juli 2011 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:06 schreef craven het volgende:

[..]

bruins ook niet...Maar het gaat niet alleen om spreekkoren, ook om spandoeken etc
zitten...bekhouden...shirtjes kopen....lid worden van het Legioen....seizoenskaart aanschaffen...veel vreten....en klapvee zijn....aldus Gudde
Els
 Els - vrijdag 29 juli 2011 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:05 schreef j bruijnes het volgende:
negatieve spreekkoren horen niet thuis in hetb feyenoord stadion.
Wat zie jij als negatief?
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:10 schreef KKL het volgende:

[..]

zitten...bekhouden...shirtjes kopen....lid worden van het Legioen....seizoenskaart aanschaffen...veel vreten....en klapvee zijn....aldus Gudde
Hij denkt wat ik niet zie en hoor, dat is er niet
KKL
 KKL - vrijdag 29 juli 2011 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:11 schreef craven het volgende:

[..]

Hij denkt wat ik niet zie en hoor, dat is er niet
die vent is helemaal de werkelijkheid uit het oog verloren.

gelukkig zijn we binnenkort van hem af
Els
 Els - vrijdag 29 juli 2011 - 14:22   quote  deeplink  
Aan de vooravond van de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen doet Feyenoord een nadrukkelijk beroep op alle supporters om de club en de selectie alleen nog positief tegemoet te treden. Directe aanleiding voor de oproep is dat Feyenoord van de KNVB bericht heeft ontvangen dat er een vooronderzoek is gestart naar aanleiding van ongeregeldheden bij de oefenwedstrijd in en tegen Dordrecht. Het oefenduel moest vorige week enige tijd worden stilgelegd nadat vuurwerk en rookbommen op het veld waren gegooid.

De kracht van Feyenoord is altijd geweest dat we eensgezind achter de ploeg en de club blijven staan, vooral in moeilijke tijden, stelt algemeen directeur Eric Gudde. De vlekkeloos verlopen Open Dag van gisteren was daar een schitterend voorbeeld van. Maar ook het vorige lastige seizoen bleek, behoudens enkele incidenten, juist die positieve eensgezindheid dé kracht van Feyenoord.

Denk bij voorbeeld aan de ongekend mooie revanche die elftal en supporters in april samen boekten in de thuiswedstrijd tegen PSV. Supporters verdienen daar ook alle credits voor. Die eenheid, die ons toen onverslaanbaar maakte, moeten we ook komend seizoen uitstralen. Zeker in onze eigen Kuip, maar ook daarbuiten. Boetes kunnen we natuurlijk niet gebruiken. Bovendien is het voor het imago van de club belangrijk dat we positief en eensgezind naar buiten treden.

Spandoeken, spreekkoren en dergelijke zullen om die reden, vanaf komende zondag als Feyenoord om 14.30 uur voor de openingswedstrijd aftrapt tegen Malaga, alleen zijn toegestaan als ze positief, dat wil zeggen pro eigen club zijn. Volgens de gedragsregels van Feyenoord was dit altijd al een eis waaraan supportersuitingen moesten voldoen, maar nadrukkelijker dan voorheen zal er op worden toegezien dat bijvoorbeeld spandoeken die een negatieve insteek hebben worden verwijderd. Bezoekers die tegen de gedragsregels in vuurwerk afsteken of met negatieve uitingen over personen of de tegenstander komen, kunnen sancties tegemoet zien.

De clubleiding vindt het belangrijk alle supporters bij aanvang van deze nieuwe jaargang nog eens op te roepen Feyenoord positief te ondersteunen en zo als de traditionele twaalfde man andermaal een belangrijke bijdrage te leveren aan de prestaties en de manier waarop er door de buitenwereld tegen de club wordt aangekeken. Gudde: Door middel van onder meer het afsteken van vuurwerk, en met spreekkoren en spandoeken heeft een klein deel van onze supporters de afgelopen maanden in ruime mate haar ongenoegen geuit over zaken die in hun ogen niet goed gaan. Het punt is gemaakt. Het is nu bij aanvang van een nieuw seizoen tijd dat álle supporters zich weer richten op het ondersteunen van de club en het elftal.

Technisch directeur Martin van Geel sluit zich hierbij aan: Ook toen ik niet in De Kuip werkte, was ik altijd zeer onder de indruk van de trouw van het legioen en de wijze waarop de club en het team werden gesteund. Die unieke eenheid en samenwerking tussen club, selectie en publiek is een belangrijk aspect van het unieke Feyenoord-gevoel. Het was voor mij ook een van de redenen om hier naartoe te komen en ik weet dat dit ook voor anderen geldt. Met zijn allen moeten we dan ook zorgen dat we die kracht en die eenheid vanaf zondag weer uitstralen.

Voor de (vrijwel ongewijzigde) notitie Gedragsregels, Beroepsmogelijkheden en Commissie van Toezicht 2011/2012 klik hier. Feyenoord besloot in 2007 tot het opstellen van de notitie Gedragsregels om voor supporters meer duidelijkheid te scheppen, zowel ten aanzien van gewenst en ongewenst gedrag. De notitie voor het seizoen 2011/2012 is reeds de vijfde versie.

Bron: Feyenoord.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 juli 2011 door Els --
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 14:31   quote  deeplink  
De clubleiding vindt het belangrijk alle supporters bij aanvang van deze nieuwe jaargang nog eens op te roepen Feyenoord positief te ondersteunen en zo als de traditionele twaalfde man andermaal een belangrijke bijdrage te leveren aan de prestaties en de manier waarop er door de buitenwereld tegen de club wordt aangekeken. Gudde: Door middel van onder meer het afsteken van vuurwerk, en met spreekkoren en spandoeken heeft een klein deel van onze supporters de afgelopen maanden in ruime mate haar ongenoegen geuit over zaken die in hun ogen niet goed gaan. Het punt is gemaakt. Het is nu bij aanvang van een nieuw seizoen tijd dat álle supporters zich weer richten op het ondersteunen van de club en het elftal.

Owww dus dat is voor ons besloten...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 29 juli 2011 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:31 schreef craven het volgende:
De clubleiding vindt het belangrijk alle supporters bij aanvang van deze nieuwe jaargang nog eens op te roepen Feyenoord positief te ondersteunen en zo als de traditionele twaalfde man andermaal een belangrijke bijdrage te leveren aan de prestaties en de manier waarop er door de buitenwereld tegen de club wordt aangekeken. Gudde: Door middel van onder meer het afsteken van vuurwerk, en met spreekkoren en spandoeken heeft een klein deel van onze supporters de afgelopen maanden in ruime mate haar ongenoegen geuit over zaken die in hun ogen niet goed gaan. Het punt is gemaakt. Het is nu bij aanvang van een nieuw seizoen tijd dat álle supporters zich weer richten op het ondersteunen van de club en het elftal.

Owww dus dat is voor ons besloten...
En dat is nu juist zo jammer Craven..
Uiteindelijk weten we zelf wel dat we achter het elftal
moeten gaan staan.Gisteren zag ik ook het licht maar
door dit top directie kleuter gedrag gaat dat licht
straks weer uit als een nachtkaars...
vakkieQkeleku
 vakkieQkeleku - vrijdag 29 juli 2011 - 14:35   quote  deeplink  
Zelf zal ik nooit met negatieve spandoeken komen, spelers of bestuur uitschelden etc.
Wel wil ik mijn mening kunnen geven.
Volgens mij ben ik niet alleen supporter, maar ook klant. Het is dan belachelijk dat je als klant dus niet mag uiten hoe je over bepaalde zaken denkt.
Je kunt als bestuur / Feyenoord uiteraard je supporters vragen het team op een positieve wijze te steunen. Echter negatieve uitingen verbieden en er ook sancties op zetten............. Belachelijk.
Ik zal het team positief benaderen en steunen, maar als team / bestuur moet je ook begrijpen dat je die steun moet verdienen en waarmaken. Heb ik nog niet veel van gemerkt.
Misschien moet het bestuur eens een goede communicatie adviseur in dienst nemen.
Met zo'n mededeling als deze bereik je alleen het tegenovergestelde.
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:34 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

En dat is nu juist zo jammer Craven..
Uiteindelijk weten we zelf wel dat we achter het elftal
moeten gaan staan.Gisteren zag ik ook het licht maar
door dit top directie kleuter gedrag gaat dat licht
straks weer uit als een nachtkaars...
precies, alle rijen (behalve antonio) waren vanzelf gesloten, dit is zo overbodig dat het weer vraagtekens oproept...
Els
 Els - vrijdag 29 juli 2011 - 14:38   quote  deeplink  
De enige voorzitter die ons enigzins productief tot kalmte kon manen was Lundqvist.
de flh
 de flh - vrijdag 29 juli 2011 - 14:47   quote  deeplink  
Die 'één-man-één-club-gedachte' vond ik wel aardig, uitvoering mislukt helaas.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 juli 2011 - 14:55   quote  deeplink  
Guddedier-gedrag. Geen handig besluit.
Dubble O ms
 Dubble O ms - vrijdag 29 juli 2011 - 15:00   quote  deeplink  
Aan negatievisme heb ik een hekel, maar aan censuur nog meer!
KKL
 KKL - vrijdag 29 juli 2011 - 15:24   quote  deeplink  
HUP GUDDE
Dace73
 Dace73 - vrijdag 29 juli 2011 - 15:44   quote  deeplink  
Club positief steunen is belangrijk, boetes kan de club niet hebben anders gaan we nog eerder naar de klote, onrust kunnen we niet hebben en we beginnen per slot van rekening aan een nieuw seizoen, nieuwe kansen dus ,ze moeten ons niet monddood maken maar aan de andere zijde die mensen die roepen bestuur moet weg, moeten dan ook met een oplossing komen voor een nieuw bestuur, zo niet gewoon bek houden !
KKL
 KKL - vrijdag 29 juli 2011 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 15:44 schreef Dace73 het volgende:
Club positief steunen is belangrijk, boetes kan de club niet hebben anders gaan we nog eerder naar de klote, onrust kunnen we niet hebben en we beginnen per slot van rekening aan een nieuw seizoen, nieuwe kansen dus ,ze moeten ons niet monddood maken maar aan de andere zijde die mensen die roepen bestuur moet weg, moeten dan ook met een oplossing komen voor een nieuw bestuur, zo niet gewoon bek houden !
Zozo....

Onrust?

Wie heeft er voor onrust gezorgd tijdens de zomermaanden?

Hebben de 5% supporters op hun geweten dat Mario Been is weggestemd?

Dat een aantal supportersites berichten hebben geplaatst over het wel en wee van de directie en RvC, noem ik geen onrust.
Als je het niet leest, kun je er ook niet druk om maken.

Maar goed als je het allemaal een beetje had gevolgd dan zijn er wel degelijk alternatieven aangeboden.

Jou pech dat je dat hebt gemist.
Dace73
 Dace73 - vrijdag 29 juli 2011 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 16:15 schreef KKL het volgende:

[..]

Zozo....

Onrust?

Wie heeft er voor onrust gezorgd tijdens de zomermaanden?

Hebben de 5% supporters op hun geweten dat Mario Been is weggestemd?

Dat een aantal supportersites berichten hebben geplaatst over het wel en wee van de directie en RvC, noem ik geen onrust.

Weet ik wel heb je ook gelijk in.
Maar ik bedoel te zeggen dat we nu het nieuwe seizoen in gaan, als de heren er nu met de pet naar gooien ondanks dat mario weg is gaan we ons natuurlijk ook roeren logisch.
Maar alleen roepen daar schieten we toch weinig mee op, dat er ongenoegen is dat weten we allemaal wel
Als je het niet leest, kun je er ook niet druk om maken.

Maar goed als je het allemaal een beetje had gevolgd dan zijn er wel degelijk alternatieven aangeboden.

Jou pech dat je dat hebt gemist.
Dace73
 Dace73 - vrijdag 29 juli 2011 - 16:37   quote  deeplink  
KKL
Ik begrijp je punt je hebt gelijk.
Wij zijn ook allemaal kritisch geweest ook op dit bestuur maar in het belang van de club moet je toch proberen om positief voorruit te kijken ?

Als de heren het nu verknallen kunnen ze niet meer zeggen dat het aan Mario lag. Dan zullen ze de volle laag krijgen van het publiek. De directie heeft ook zwaar gefaald maar zeg jij wie het dan moet gaan doen ?
Ik bedoel alleen maar te zeggen, nieuw seizoen we beginnen weer op nul.
Rovert
 Rovert - vrijdag 29 juli 2011 - 17:00   quote  deeplink  
Ik kan vanavond niet op het forum zijn, ik ben druk bezig met negatieve spandoeken te beschilderen.

Iemand nog een laken over?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 29 juli 2011 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 17:00 schreef Rovert het volgende:
Ik kan vanavond niet op het forum zijn, ik ben druk bezig met negatieve spandoeken te beschilderen.

Iemand nog een laken over?
Ja hoor. Er zitten alleen wél 2 gaten in en een puntmuts aan
Bezwaarlijk?
aad 64
 aad 64 - vrijdag 29 juli 2011 - 17:25   quote  deeplink  
Mag wel...Ik hou van het BESTUUR lang leve de CENSUUR
craven
 craven - vrijdag 29 juli 2011 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 17:25 schreef aad 64 het volgende:
Mag wel...Ik hou van het BESTUUR lang leve de CENSUUR
je verkoopt je huid niet duur, ik heb nog wel een kuur...
Rovert
 Rovert - vrijdag 29 juli 2011 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 17:10 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja hoor. Er zitten alleen wél 2 gaten in en een puntmuts aan
Bezwaarlijk?
Van het carnaval?
G-child
 G-child - vrijdag 29 juli 2011 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 14:00 schreef Els het volgende:
Contraproductief. Dat soort oproepen moet hij niet doen.
Nee inderdaad, we moeten met z'n allen lekker blijven kenkeren, janken en onze club nog zieliger maken dan deze er momenteel al voorstaat. Lang leve de democratie!
Rovert
 Rovert - vrijdag 29 juli 2011 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 17:56 schreef G-child het volgende:

[..]

Nee inderdaad, we moeten met z'n allen lekker blijven kenkeren, janken en onze club nog zieliger maken dan deze er momenteel al voorstaat. Lang leve de democratie!
Precies, lang leve de democratie, lang leve de vrijheid op meningsuiting
Els
 Els - vrijdag 29 juli 2011 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 17:56 schreef G-child het volgende:

[..]

Nee inderdaad, we moeten met z'n allen lekker blijven kenkeren, janken en onze club nog zieliger maken dan deze er momenteel al voorstaat. Lang leve de democratie!
Goed voorstel.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 29 juli 2011 - 19:21   quote  deeplink  
WE SHALL NOT BE MOVED!!!!!

K..... bestuur!!!!!
Ze snappen het nog steeds niet!!!
Door het maasgebouw zijn wij nog steeds in diepe rouw!!!!
Vrijheid van meningsuiting!!

AGAINST MODERN FOOTBALL!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 juli 2011 door Feyenoord till i die --
hoolie077
 hoolie077 - vrijdag 29 juli 2011 - 19:39   quote  deeplink  
blijf greken zolang ik da wil respect verdien je door te presteren en ons monddood te maken dag ut niet wat een zielig besluit weer..mogen wel opletten anders stemme ze dadelijk nog mert of zonder legioen spelen haha
Rovert
 Rovert - vrijdag 29 juli 2011 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 19:39 schreef hoolie077 het volgende:
blijf greken zolang ik da wil respect verdien je door te presteren en ons monddood te maken dag ut niet wat een zielig besluit weer..mogen wel opletten anders stemme ze dadelijk nog mert of zonder legioen spelen haha
Sorry?

Wat zeg je?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 29 juli 2011 - 19:40   quote  deeplink  
a.u.b in Nederlands!!
Snap er niets van!!
hoolie077
 hoolie077 - vrijdag 29 juli 2011 - 19:40   quote  deeplink  
greken is grommen hehe
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 29 juli 2011 - 19:41   quote  deeplink  
En wat betekent de rest???
hoolie077
 hoolie077 - vrijdag 29 juli 2011 - 19:42   quote  deeplink  
lijkt me tog duidelijk ...vrij aardig nl hoor
Rovert
 Rovert - vrijdag 29 juli 2011 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 19:42 schreef hoolie077 het volgende:
lijkt me tog duidelijk ...vrij aardig nl hoor
Jeetje man, je tikt net zo beroerd als lijdensweg...............

Ben jij soms ook directeur van een groot bedrijf???
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 29 juli 2011 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 19:42 schreef hoolie077 het volgende:
lijkt me tog duidelijk ...vrij aardig nl hoor
hahahahaha ik begrijp m
hoolie077
 hoolie077 - vrijdag 29 juli 2011 - 19:47   quote  deeplink  
nee te veel voor gespijbelt zie zelf maar 1 type fout maar wat ik zeggen wou is dat we nog op mogen passen dat de selectie niet gaat stemmen of ze met of zonder legioen spelen was sarcastisch bedoel maar vrij aardig nog voor iemand met weinig scholing
Rovert
 Rovert - vrijdag 29 juli 2011 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 juli 2011 - 19:45 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

hahahahaha ik begrijp m
Ooooh, als jij hem wel begrijpt, die gast komt uit Vlaardingen dan natuurlijk

Dat verklaart een hoop................

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Censuur: Feyenoord stelt verbod in op negatieve spreekkoren en spandoeken









0.0070929