|
|
RenatoBos
|
|
|
Immers: "Komende duels de punten pakken"
Achttien punten uit elf wedstrijden. Dat zijn de wat magere cijfers van Feyenoord na het eerste deel van deze competitie. Die cijfers moet de club de komende weken, als het vijf van de zeven duels thuis speelt, opvijzelen. Dat vindt althans Lex Immers.
"Uit die vijf thuiswedstrijden moeten wij vijftien punten halen", zegt hij op de website van Feyenoord. "Als dat lukt, wil ik wel eens zien waar we staan bij de winterstop."
Immers vindt dat zijn elftal het tot nu toe niet zo slecht gedaan heeft. "We hebben het redelijk gedaan, alleen ook onnodig punten laten liggen. In uitduels tegen de grotere tegenstanders PSV, Vitesse en FC Twente hebben we geen goed resultaat behaald. Als we daar meer punten hadden gehaald, hadden we er nu nog beter voor gestaan."
Komend weekend, thuis tegen Roda, eist Immers drie punten. "Roda JC is een ploeg die altijd in de middenmoot meedraait, maar dit jaar hangen ze onderin. Wij spelen zondag thuis, dan moeten tegenstanders bang zijn voor ons. Ik verwacht dat Roda JC het achterin dicht gaat bouwen. Het is aan ons om zo snel mogelijk via de zijkant te spelen en de bal voor de goal te krijgen. We moeten zondag winnen", vindt hij. Bron:FCUpdate |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Alleen jammer dat dat hij van de tig kansen er eentje in peert.Was weer dramatisch. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
bode
|
|
|
Toonstra was toch beter geweest in de Kuip heel jammer |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
Ja t is toch te hopen dat die dat meer gaat opsteken van ze tijd met makaay T zijn geen kleine kansjes die hij om zeep help Als die 25% van ze kansen omzet in goals zal ze grote tekortkoming op technisch vlak in t veld wat minder erg zijn Nu is die overduidelijk in de middencirckel baltechnisch te traag en aanvallend veelte scheel en te lakoniek overkomen |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Had er al meer in kunnen leggen dan Bony.. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
't ligt in elk geval niet aan zijn werklust, want dat zit wel goed. Op het laatst was zijn zelfvertrouwen behoorlijk zoek.... wat afmaken betreft.. |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
Zodra t aankomt op af maken vind ik m veel te lakoniek ogen hoe die tegen de bal aanschop of lig dat helemaal los van ze werklust? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ghehe, en je hebt nog gelijk ook.. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
'Feyenoord moet het mogelijk lange tijd doen zonder Immers'
Tom Kieft 19 November 2012 om 00:21 Bron: RTV Rijnmond
Lex Immers staat misschien lange tijd aan de kant bij Feyenoord. De aanvallende ingestelde middenvelder liep zondagmiddag een knieblessure op in het door Feyenoord met 3-0 gewonnen duel met Willem II. Na een uur spelen moest de middenvelder zich laten vervangen met pijn in de knie.
Mogelijk gaat het om een meniscusblessure. In dat geval staat Immers lange tijd aan de kant. Jan Dirk Stouten, journalist bij RTV Rijnmond, liet in het televisieprogramma FC Rijnmond weten dat er gevreesd wordt voor de meniscus van Immers. "We moeten echt hopen dat het geen meniscusblessure is, dan is hij er voor een lange tijd uit", zo sprak hij in het programma.
Ronald Koeman gaf na de wedstrijd direct al aan dat hij hoopt dat de blessure meevalt, des te meer vanwege de belangrijke rol van Immers. "Voor de specifieke rol van Lex heb ik verder niet zoveel alternatieven." De komende dagen moet duidelijk worden wat de ernst van de blessure is. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Afwachten, anders Singh op 10 zoals gisteren denk ik. Ben benieuwd. |
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Jan Dirk Stouten op twitter:
Knieblessure Immers valt mee. Kleine verrekking van zijn knieband en dus geen meniscusblessure. Medische staf stoomt hem klaar voor #azfey. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Goed zo, Lex. Zou balen zijn, Lex begint wat beter in vorm te komen. |
|
|
|
|
Peckerwood
|
|
|
He scores when he wants, he scores when he wants. Lexie Immers, he just scores when he wants ! |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
Singh of vormer naast clasie vilhena op 10 Of misschien boetius op 10 |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
Gelukkig hebben jullie Pelle nog!!!!! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Stel je voor dat het Castaignos was....Hahahahahahahaha! |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
middenveld goossens clasie vilhena lijkt mij t meest logisch.. maar niet de keuze van Koeman denk ik... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 19 november 2012 - 15:26 schreef Peckerwood het volgende:He scores when he wants, he scores when he wants. Lexie Immers, he just scores when he wants ! ?????????? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Dan wil hij niet vaak scoren zeker.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: 5 uit 30 kansen en drie uit 4 penalty's vergeet ook niet dat t hele spel op immers is aangepast.. speelt eigenlijk als tweede spits,en voetbalt nauwelijks mee. t middenveld bestaat eigenlijk uit twee man,,dat kost nogal ns de handrem(vrije trappen,dus goals tegen)en overtal situaties bij uitbraken. we hebben niet voor niets zoveel tegendoelpunten.. t is n speelwijze,,heb er niets op tegen..maar hij had er veel meer moeten maken..om het effectief te maken..dus daar moet hij hard aan gaan werken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Toch, 8 voor een middenvelder. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Hahaha Luukie..Of ballenkin... Dat is Boeliekin Aartus |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Benieuwd waar die op uit gaat komen aan het eind van het seizoen..d:-) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 november 2012 - 20:33 schreef van geil het volgende:[..] 5 uit 30 kansen en drie uit 4 penalty's vergeet ook niet dat t hele spel op immers is aangepast.. speelt eigenlijk als tweede spits,en voetbalt nauwelijks mee. t middenveld bestaat eigenlijk uit twee man,,dat kost nogal ns de handrem(vrije trappen,dus goals tegen)en overtal situaties bij uitbraken. we hebben niet voor niets zoveel tegendoelpunten.. t is n speelwijze,,heb er niets op tegen..maar hij had er veel meer moeten maken..om het effectief te maken..dus daar moet hij hard aan gaan werken. mwa, zo slecht is hij voetballend nou ook weer niet, al is hij minder dan Vilhena en Clasie. Er gaat overigens zelden een CVM over Lex heen, die bovendien alsnog dan nog wel zijn taak uitvoert. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Minder dan Vilhena serieus..? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Met al die gemiste kansen mogen we ook wel iets verwachten.. Hij had er meer kunnen hebben dan Bony |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Absoluut, als ie nog maar de helft had gescoord van zijn gemiste kansen had ie nu de topscoorderslijst aangevoerd.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lex Immers: een onderschatte topaankoop
Lex Immers is misschien wel de beste aankoop die afgelopen zomer in de Eredivisie is gedaan. Met zijn doelpunten en werklust is hij nu al onmisbaar voor Feyenoord.
Het duel Feyenoord Willem II was een dik halfuur onderweg en de bal belandde achterin het strafschopgebied van de Tilburgers, waar Ruben Schaken de bal in de richting van Lex Immers prikte. Immers stond in de dekking en was uit balans, maar al vallend wist hij de bal in de verre hoek te mikken. Het was alweer de achtste competitiegoal van het seizoen voor de middenvelder, die hard op weg is records te breken.
Met zijn goal evenaarde Immers niet alleen zijn persoonlijke doelpuntenrecord (vorig seizoen scoorde hij in 31 duels voor ADO Den Haag acht keer), maar koerst hij ook af op een voor een middenvelder idioot hoog doelpuntenaantal. Feyenoord speelde pas dertien Eredivisie-wedstrijden, wat betekent dat als Immers in hetzelfde ritme blijft scoren, hij zal uitkomen op een totaal van rond de 25 goals. Dat zou uniek zijn, want de laatste middenvelder die in de Eredivisie meer dan 25 treffers maakte, was Jari Litmanen in het seizoen 1993/94.
Immers geeft De Jong en Wijnaldum het nakijken
Immers doet de productie van andere scorende middenvelders uit de Eredivisie verbleken. Siem de Jong, Willie Overtoom en Georginio Wijnaldum staan pas op vijf doelpunten. Michael de Leeuw van FC Groningen maakte er zes. Ook in vergelijking met Kuip-held John Guidetti doet Immers het sterk. Hij gaat als middenvelder ongeveer gelijk op met het schema van de spits, die in zijn eerste dertien duels voor Feyenoord tien keer scoorde.
Dat de fantastische start die Immers bij Feyenoord beleeft grotendeels onopgemerkt is gebleven, komt door twee zaken. Ten eerste eist ploeggenoot Graziano Pellè met een iets hoger doelpuntenaantal (negen) veel aandacht voor zich op. Daarnaast, en dat is het bizarre, mist Immers misschien wel evenveel kansen als hij er benut..
Een paar weken geleden tegen Ajax bijvoorbeeld. Immers miste een kans op enkele meters van het doel, maar werd tot zijn opluchting gered door debutant Jean-Paul Boëtius, die de doorgerolde bal alsnog in het doel schoot. Vorige week tegen Roda JC was het ook zover. Immers scoorde, maar hij liet ook een paar pijnlijke missers noteren. Hij verprutste een penalty, hielp de rebound om zeep en liet een enorme kans liggen na een voorzet van Boëtius.
Defensief minstens zo belangrijk
Het kwam Immers op een fluitconcert te staan. Aan de ene kant valt de kritiek van de fans te begrijpen, want Immers had qua doelpunten op dit moment in de dubbele cijfers kunnen staan. De Feyenoorder verdient echter meer krediet, veel meer. In feite is hij al onmisbaar voor zijn ploeg. In tegenstelling tot de hierboven genoemde aanvallende middenvelders, verricht Immers in defensief opzicht minstens zoveel werk als aanvallend. Immers gaat over het hele veld duels aan, verovert ballen én ziet ook nog kans om meerdere keren per wedstrijd in scoringspositie te komen. Lex Immers is een speler waar ze in Rotterdam-Zuid normaal gesproken hun handen voor blauw klappen.
"Het publiek moet kappen met dat gefluit. Natuurlijk moet ik soms scherper zijn voor het doel en daar werk ik hard aan met Roy Makaay. Maar missen Messi en Ronaldo ook niet eens een kans? Als ik zo door ga, sta ik aan het einde van het seizoen op meer dan twintig goals, dus ik mag niet klagen", liet Immers na het duel met Roda JC weten.
Uit de basis van Feyenoord is Immers sinds het begin van dit seizoen al niet meer weg te denken. Een middenvelder die hard werkt, scoort en kritisch naar zijn eigen prestaties durft te kijken; trainer Ronald Koeman knijpt zijn handjes dicht met Immers, net als technisch directeur Martin van Geel, die voor acht ton een absolute topaankoop heeft gedaan. Bron:Voetbalprimeur |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 21 november 2012 - 08:34 schreef MMM het volgende:[..] Met al die gemiste kansen mogen we ook wel iets verwachten.. Hij had er meer kunnen hebben dan Bony Nou en, noem een andere middenvelder met 8 goals. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Geen. Maar zullen die net zoveel kansen gehad hebben/penalty's nemen? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Misschien, heb ook nog nooit een middenvelder bij ons gezien die zo vaak in die positie kwam. Is misschien ook een kwaliteit. |
|
|
|
|
fey12
|
|
|
quote:Op woensdag 21 november 2012 - 15:29 schreef Stylzz het volgende:[..] Misschien, heb ook nog nooit een middenvelder bij ons gezien die zo vaak in die positie kwam. Is misschien ook een kwaliteit. Eens! |
|
|
|
|
PieterBos
|
|
|
quote:Op woensdag 21 november 2012 - 11:54 schreef RenatoBos het volgende:Lex Immers: een onderschatte topaankoop[ afbeelding ] Lex Immers is misschien wel de beste aankoop die afgelopen zomer in de Eredivisie is gedaan. Met zijn doelpunten en werklust is hij nu al onmisbaar voor Feyenoord. Het duel Feyenoord Willem II was een dik halfuur onderweg en de bal belandde achterin het strafschopgebied van de Tilburgers, waar Ruben Schaken de bal in de richting van Lex Immers prikte. Immers stond in de dekking en was uit balans, maar al vallend wist hij de bal in de verre hoek te mikken. Het was alweer de achtste competitiegoal van het seizoen voor de middenvelder, die hard op weg is records te breken. Met zijn goal evenaarde Immers niet alleen zijn persoonlijke doelpuntenrecord (vorig seizoen scoorde hij in 31 duels voor ADO Den Haag acht keer), maar koerst hij ook af op een voor een middenvelder idioot hoog doelpuntenaantal. Feyenoord speelde pas dertien Eredivisie-wedstrijden, wat betekent dat als Immers in hetzelfde ritme blijft scoren, hij zal uitkomen op een totaal van rond de 25 goals. Dat zou uniek zijn, want de laatste middenvelder die in de Eredivisie meer dan 25 treffers maakte, was Jari Litmanen in het seizoen 1993/94. Immers geeft De Jong en Wijnaldum het nakijkenImmers doet de productie van andere scorende middenvelders uit de Eredivisie verbleken. Siem de Jong, Willie Overtoom en Georginio Wijnaldum staan pas op vijf doelpunten. Michael de Leeuw van FC Groningen maakte er zes. Ook in vergelijking met Kuip-held John Guidetti doet Immers het sterk. Hij gaat als middenvelder ongeveer gelijk op met het schema van de spits, die in zijn eerste dertien duels voor Feyenoord tien keer scoorde. Dat de fantastische start die Immers bij Feyenoord beleeft grotendeels onopgemerkt is gebleven, komt door twee zaken. Ten eerste eist ploeggenoot Graziano Pellè met een iets hoger doelpuntenaantal (negen) veel aandacht voor zich op. Daarnaast, en dat is het bizarre, mist Immers misschien wel evenveel kansen als hij er benut.. Een paar weken geleden tegen Ajax bijvoorbeeld. Immers miste een kans op enkele meters van het doel, maar werd tot zijn opluchting gered door debutant Jean-Paul Boëtius, die de doorgerolde bal alsnog in het doel schoot. Vorige week tegen Roda JC was het ook zover. Immers scoorde, maar hij liet ook een paar pijnlijke missers noteren. Hij verprutste een penalty, hielp de rebound om zeep en liet een enorme kans liggen na een voorzet van Boëtius. Defensief minstens zo belangrijkHet kwam Immers op een fluitconcert te staan. Aan de ene kant valt de kritiek van de fans te begrijpen, want Immers had qua doelpunten op dit moment in de dubbele cijfers kunnen staan. De Feyenoorder verdient echter meer krediet, veel meer. In feite is hij al onmisbaar voor zijn ploeg. In tegenstelling tot de hierboven genoemde aanvallende middenvelders, verricht Immers in defensief opzicht minstens zoveel werk als aanvallend. Immers gaat over het hele veld duels aan, verovert ballen én ziet ook nog kans om meerdere keren per wedstrijd in scoringspositie te komen. Lex Immers is een speler waar ze in Rotterdam-Zuid normaal gesproken hun handen voor blauw klappen. "Het publiek moet kappen met dat gefluit. Natuurlijk moet ik soms scherper zijn voor het doel en daar werk ik hard aan met Roy Makaay. Maar missen Messi en Ronaldo ook niet eens een kans? Als ik zo door ga, sta ik aan het einde van het seizoen op meer dan twintig goals, dus ik mag niet klagen", liet Immers na het duel met Roda JC weten. Uit de basis van Feyenoord is Immers sinds het begin van dit seizoen al niet meer weg te denken. Een middenvelder die hard werkt, scoort en kritisch naar zijn eigen prestaties durft te kijken; trainer Ronald Koeman knijpt zijn handjes dicht met Immers, net als technisch directeur Martin van Geel, die voor acht ton een absolute topaankoop heeft gedaan. Bron:Voetbalprimeur +1 |
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
quote:Op woensdag 21 november 2012 - 15:29 schreef Stylzz het volgende:[..] Misschien, heb ook nog nooit een middenvelder bij ons gezien die zo vaak in die positie kwam. Is misschien ook een kwaliteit. Je moet niet vergeten dat hij bij ADO vandaan komt hè. Dat betekend dus 2 kansen per wedstrijd. Nu krijgt hij er 8 per wedstrijd, gaat vanzelf nog meer scoren. Moet alleen even wennen aan het niveau verschil. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
De twijfel rondom Immers snap ik nog wel, maar ook blinde paarden zien dat Immers met de week beter uit de verf komt en prima gedijt met een balvaste spits als Pelle. Techniek en doelgerichtheid zijn twee mindere kanten. Dat laatste kan veranderen.
Tot slot: liefst 11 van die spelers met de werklust van Immers. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 21 november 2012 - 15:29 schreef Stylzz het volgende:[..] Misschien, heb ook nog nooit een middenvelder bij ons gezien die zo vaak in die positie kwam. Is misschien ook een kwaliteit. jawel,,maar is geen middenvelder...meer n tweede spits...en zo heeft Feyenoord nooit eerder gespeeld....mooie speelwijze overigens...maar het rendement moet hoger..
vandaag zegt Koeman zelf ook in de VI dat immers meer n combinatie van middenvelder/spits is..
die vrijheid heeft hij,,,dus niks mis mee..maar t heeft ook nadelen gehad.. dus nogmaals ,hij moet er meer gaan maken...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 november 2012 door van geil -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 21 november 2012 - 15:29 schreef Stylzz het volgende:[..] Misschien, heb ook nog nooit een middenvelder bij ons gezien die zo vaak in die positie kwam. Is misschien ook een kwaliteit. Klopt, is een kwaliteit maar hij moet er wel meer gaan maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 november 2012 door MMM -- |
|
|
|
|
Xapter
|
|
|
quote: Speelt nog niet zo lang op een stuk hoger niveau dan Ado, na de winterstop gaat deze man vlammen! Als het geluk een beetje meezit in zo'n wedstrijd dan verzilverd hij de helft van zijn kansenm dat is dus zo'n 3/4 doelpunten per wedstrijd |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
LEXIE KAMPIOEN LALALALALAAAA LEXIE KAMPIOEN LAAALALALAAAAAA |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Immers wil spelen tegen AZ
Lex Immers gaat ervan uit dat hij komende zondag, als Feyenoord op bezoek gaat bij AZ, van de partij is. De middenvelder van Feyenoord liep afgelopen zondag in het duel met Willem II (3-0) een kniekwetsuur op, maar na onderzoek in een ziekenhuis bleek dat de schade meeviel. In eerste instantie dacht ik aan een meniscusblessure, zegt Immers, die samen met Pellè clubtopscorer is met acht goals, maar uiteindelijk bleek het te gaan om een verrekkinkje van mijn knieband. Het voelt wel als een opluchting. Ik moet in principe de laatste trainingen voor AZ kunnen meemaken en als ik die goed doorsta, ben ik er zondag gewoon bij.'
Trainer Ronald Koeman hoopt dat hij in Alkmaar weer kan beschikken over Immers. Omdat Lex zich ontwikkelt tot een belangrijke speler voor dit Feyenoord, zegt de coach. Hij is een nummer 10 die past bij ons spel, hij begint een steeds betere tandem te vormen met Pellè. Lex is een combinatie van een middenvelder en een spits, heeft loopvermogen, staat vaak op de goede plaats, is fysiek sterk en kan ook nog koppen. Als hij niet meedoet, missen we wel wat. Ik hoop dus dat hij er zondag gewoon bij is.' bron:FR12 |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
Het valt mij op dat clasie wat nadrukkelijker gaat aanvallen in de zin dat die rouleer met immers van positie Eerst bleef die achter de afvallende bal op wachten Nu wil die zelf ook vaker op doel schieten |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Traint nog apart van de groep. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 22 november 2012 - 06:34 schreef RedDevil1990 het volgende:Het valt mij op dat clasie wat nadrukkelijker gaat aanvallen in de zin dat die rouleer met immers van positie Eerst bleef die achter de afvallende bal op wachten Nu wil die zelf ook vaker op doel schieten opdracht van Koeman...maakt t ook veel gevarieerder,,,
mag van mij nog veel meer....ook met Vilhena... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Prima zaak toch..!!! Maak de tegenstander maar gek.. |
|
|