|
|
Bosifyable
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Gemist gisteren! Met Immers had je bij rust al 3-0 voor gestaan! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Immers: 'Ik voel mij nu een gewaardeerde speler'
Lex Immers was geschorst toen Feyenoord vorige week tegen SC Cambuur de tweede plaats van de eredivisie veiligstelde, maar de middenvelder keert in het laatste competitieduel bij AZ gewoon weer terug in de basis. Immers is onder de vertrekkende trainer Ronald Koeman altijd een vaste waarde geweest. "Hij heeft altijd vertrouwen in mij gehad," weet ook Immers.
De Hagenaar is bezig aan zijn tweede seizoen in de Kuip en alhoewel er van buitenaf veel twijfels zijn geweest over Immers, heeft Koeman altijd gehamerd op de waarde die de 27-jarige speler voor het elftal heeft. "Hij is voor mij heel belangrijk geweest, ik heb altijd gespeeld. Dat geeft veel voldoening. Ik vind het vervelend dat hij weggaat, Koeman heeft mij naar deze club gehaald."
Het vertrek van Koeman doet Immers een beetje denken aan het vertrek van John van den Brom bij ADO Den Haag enkele jaren geleden. "Dat was ook heel vervelend. Maar ik begrijp het wel. Koeman wil ook door. Voor hem liggen er andere uitdagingen in het verschiet. Hij is echt heel professioneel. Een fantastische trainer en een aardige man, maar als het moet heel serieus."
Stijgende lijn
Immers kijkt tevreden terug op het afgelopen voetbaljaar, ook persoonlijk. "Bij mij is er zeker na de winterstop alleen maar een stijgende lijn geweest. Voetballend doe ik beter mee, ik heb minder kansen nodig en heb meer rust in mijn spel," aldus Immers, die weleens nadenkt over zijn toekomst. "Deze zomer word ik 28, voor mijn gevoel heb ik nog een aantal jaren om te voetballen. Fysiek en conditioneel kan ik nog mee, ben altijd fit geweest. Ik ben benieuwd wat ik nog kan halen. Je denkt weleens na over een andere stap, maar dat is nu niet aan de orde."
"Dit is een fantastische club, heb het hier erg naar mijn zin. Toen ik hier kwam wisten veel mensen niet of ik het zou halen, bij ADO was dat precies hetzelfde. Maar nu voel ik mij een gewaardeerde speler. Ik ben altijd in mezelf blijven geloven." Bron:Rijnmond http://youtu.be/smUrdgutHpo
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 mei 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lex Immers wint Zilveren Schoen
Lex Immers krijgt in augustus de Zilveren Schoen uitgereikt op het jaarlijkse voetbalgala. In de verkiezing van beste Voetballer van het Jaar van onder andere De Telegraaf, KNVB en VVCS moet de Feyenoorder alleen Daley Blind voor zich laten. Op de laatste speeldag kreeg Immers een 6,5 en Blind een 7. Er zijn dit keer drie winnaars van de zilveren Schoen. Ook Leeuwin en Van der Laan van Cambuur eindigden met evenveel punten. Jordy Clasie eindigde op de zesde plaats, Daryl Janmaat als elfde. Bron:Netwerk.to |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hoe zat dat ook al weer met cijfers? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Die nam jij niet serieus. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gezang raakt Immers: 'Dat doet me zo ontzettend veel'
Op de vroege zondagochtend werd Lex Immers verblijd met het nieuws dat hij de Zilveren Schoen achter zijn naam heeft geschreven. Niet veel later belt Graziano Pellè hem op. 'Lex, my friend, congratulations. You are the second best player, just like Feyenoord, always second', zegt de spits cynisch al is de felicitatie meer dan gemeend.
Immers heeft de prijs mede te danken aan de balvaste aanvalsleider, maar de Italiaan heeft ook zeker geprofiteerd van het spel van de persoon achter hem. 'Graziano hoeft met mij achter zich minder te lopen. Ik loop wel voor hem. Zon speler ben ik', zegt Immers in de Telegraf.
'Ik heb een prachtige ontwikkeling doorgemaakt bij Feyenoord. Ik ben binnen en buiten het veld gegroeid', weet de Hagenaar. 'Ik weet mijn eerste trainingsdag nog goed. Ik merkte goed het verschil tussen ADO en Feyenoord. We deden een positiespelletje en het tempo lag niet normaal hoog. Toen kwam Ronald Koeman aanlopen en die legde het spel stil. Wat zijn jullie in Godsnaam aan het doen? Het niveau moet echt omhoog, jongens. Ik dacht dat ik gek werd.'
Maar uiteindelijk heeft Immers zich meer dan aangepast bij Feyenoord. 'Ik weet dat iedereen zich afvroeg of ik het wel ging redden. Als ik dan nu de supporters hoor zingen dat ik een schoen verdien of in Oranje moet, doet me dat zo ontzettend veel." Bron:Telegraf
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 mei 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Ik ben echt een fan van Immers geworden, maar met Vilhena op 10 worden we nog beter. Als Lex een aardige stuiver oplevert zou de club hem van mij mogen laten gaan. |
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
Mooi laten gaan na dit seizoen, heeft boven z'n kunnen gespeeld. Daarbij kan het voetballend alsnog een heel stuk beter. Denk dat je meer voetbal krijgt met een type Vilhena als 10, dan Immers als 10.
Daarnaast heeft ie een buitenlands avontuurtje ook wel verdiend. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 mei 2014 - 08:39 schreef ViezeFurr het volgende:Mooi laten gaan na dit seizoen, heeft boven z'n kunnen gespeeld. Daarbij kan het voetballend alsnog een heel stuk beter. Denk dat je meer voetbal krijgt met een type Vilhena als 10, dan Immers als 10. Daarnaast heeft ie een buitenlands avontuurtje ook wel verdiend. Mits die nummer tien de wedstrijdmentaliteit van Immers heeft. Op dat gebied kan Vilhena nog een hoop opsteken bij Immers |
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 mei 2014 - 11:06 schreef hotjumper het volgende:[..] Mits die nummer tien de wedstrijdmentaliteit van Immers heeft. Op dat gebied kan Vilhena nog een hoop opsteken bij Immers Dat ben ik wel met je eens, al vind ik dat Vilhena vooral pech heeft met zijn nonchalante uitstraling. Verder is vechten en lopen niet persé een nummer 10 vereiste, maar is altijd meegenomen. En vind dat Clasie en Vormer er achter ook prima werkt. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Dat hangt natuurlijk af van de spits die voor je staat. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Was t maar alleen zijn uitstraling. |
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
In mijn ogen behoort Vilhena tot de 5 beste talenten in de eredivisie. Kan nog wel een grote worden hoor.
Daarbij is Lex gewoon geen bijzondere voetballer, maar wel een hardwerkende jongen. |
|
|
|
|
King - 010
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 mei 2014 - 12:58 schreef ViezeFurr het volgende:[..] Dat ben ik wel met je eens, al vind ik dat Vilhena vooral pech heeft met zijn nonchalante uitstraling. Verder is vechten en lopen niet persé een nummer 10 vereiste, maar is altijd meegenomen. En vind dat Clasie en Vormer er achter ook prima werkt. Volgens statistieken die ik een keer op internet zag, heeft Immers heel veel duels gewonnen op het middenveld. Realiteit is dat Immers een harde werker is maar geen afmaker. De doelpunten die hij gemaakt heeft waren meer geluk dan wijsheid. Hij is in principe een verdedigende middenvelder en geen nr. 10. De "stofzuiger(s)" moeten achter de nr. 10 staan en dan komt Vilhena meer tot zijn recht. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Meer geluk dan wijsheid.... Jij blij dan. |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
als immers weggaat moet van geel hendriksen van az ophalen transfervrij volgen mij. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Immers was de "pain in the ass" voor zowat elke tegenstander in de eredivisie. En op een goeie dag van alle tegenstanders. En ja een offday heeft iedere speler wel eens ( Messi de laatste tijd bezig gezien? ) Maar had Feyenoord de pecht dat de wedstrijd op andere fronten de mist in ging. Met zo'n irritant mannetje die op werkelijk alle ballen die de tegenstander in zijn bezit heeft lijkt me heel vervelend voetballen. Dat is in mijn ogen de grootste waarde van Lex.Zijn inzet is fenomenaal maar soms ontbreekt het aan inzicht. Bij Twente uit die bal in de blessuretijd, die had hij het stadion uit moeten rossen bijvoorbeeld. En de missers waren soms ook om van te schijten maar al met al hebben we stiekem heel wat winstpartijen te danken aan zijn balveroveringen, dat weet ik zeker. En nooit aanstellen als ie een tikkie kreeg of om kaarten mekkeren zie je m ook nooit doen, zie ik ook altijd als een plus. Las ergens dat hij bij Club Brugge gesignaleerd was en dat lijkt me ook wel een club waar hij wel eens goed op zijn plaats zou kunnen wezen. Maar persoonlijk hoop ik dat hij er nog een seizoen bij ons aam vastplakt want iemand die zwaar werk kan opknappen zullen we bij het vertrek van enkele sterkhouders van ons nog wel eens heel hard nodig zullen hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 mei 2014 door tomson -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 08 mei 2014 - 01:44 schreef tomson het volgende:Immers was de "pain in the ass" voor zowat elke tegenstander in de eredivisie. En op een goeie dag van alle tegenstanders. En ja een offday heeft iedere speler wel eens ( Messi de laatste tijd bezig gezien? ) Maar had Feyenoord de pecht dat de wedstrijd op andere fronten de mist in ging. Met zo'n irritant mannetje die op werkelijk alle ballen die de tegenstander in zijn bezit heeft lijkt me heel vervelend voetballen. Dat is in mijn ogen de grootste waarde van Lex.Zijn inzet is fenomenaal maar soms ontbreekt het aan inzicht. Bij Twente uit die bal in de blessuretijd, die had hij het stadion uit moeten rossen bijvoorbeeld. En de missers waren soms ook om ban te schijten maar al met al hebben we stiekem heel wat winstpartijen te danken aan zijn balveroveringen, dat weet ik zeker. En nooit aanstellen als ie een tikkie of om kaarten mekkeren, zie ik ook altijd als een plus. Las ergens dat hij bij Club Brugge gesignaleerd was en dat lijkt me ook wel een club waar hij wel eens goed op zijn plaats zou kunnen wezen. Maar persoonlijk hoop ik dat hij er nog een seizoen bij ons aam vastplakt want iemand die zwaar werk kan opknappen zullen we bij het vertrek van enkele sterkhouders van ons nog wel eens heel hard nodig zullen hebben. Dat ben ik niet met je eens. Elke wedstrijd ligt hij wel op de grond, maar het blijkt altijd mee te vallen. Hij is geen duikelaar, maar hij maakt er m.i. wel vaak meer van dan het is. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op donderdag 08 mei 2014 - 01:46 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Dat ben ik niet met je eens. Elke wedstrijd ligt hij wel op de grond, maar het blijkt altijd mee te vallen. Hij is geen duikelaar, maar hij maakt er m.i. wel vaak meer van dan het is. Gelukkig dat je het nog ergens niet mee eens kan zijn T ;) Het spel vertragen om je ploeg een beetje lucht te geven is wel nuttig he ? Niet zoals Mulder, dat was iets teveel van t goeie. Maar hij krijgt ook wel stevige tikjes hoor, omdat hij zelf natuurlijk ook veel agressie in zijn spel heeft. Wat ik ook meer bedoel dat hij ook zo goed als nooit opgeeft. Hij moet wel echt in elkaar zitten wil hij uitvallen met een blessure. .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 mei 2014 door tomson -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 08 mei 2014 - 01:50 schreef tomson het volgende:[..] Gelukkig dat je het nog ergens niet mee eens kan zijn T ;) Het spel vertragen om je ploeg een beetje lucht te geven is wel nuttig he ? Niet zoals Mulder, dat was iets teveel van t goeie. Maar hij krijgt ook wel stevige tikjes hoor, omdat hij zelf natuurlijk ook veel agressie in zijn spel heeft. Wat ik ook meer bedoel dat hij ook zo goed als nooit opgeeft. Hij moet wel echt in elkaar zitten wil hij uitvallen met een blessure. . Ah, als je dat bedoelt, dan eens.
En soms is het spel vertragen nuttig. Maar ben hem heb ik af en toe het idee dat het een ritueel is. Ongeacht wat de wedstrijd nodig heeft. Hij blijft dan even liggen en grijpt naar het lichaamsdeel waar ie geraakt is. Dan staat hij op, strompelt met een moeilijk gezicht wat rond en een minuut later is ie zo goed als nieuw. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
Maar ik vind alsnog dat als we een stapje omhoog willen dat we met het kaliber Immers niet verder komen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Niet als je alleen maar Lexie's in het veld zou hebben, maar met 1 Lex Immers erbij is het wel een zegen.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 08 mei 2014 - 08:42 schreef ViezeFurr het volgende:Maar ik vind alsnog dat als we een stapje omhoog willen dat we met het kaliber Immers niet verder komen. Hahaha, in het nieuwe seizoen moeten we eerst maar eens hopen voldoende spelers van het kaliber Immers op te kunnen stellen. |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Zelfs in de d1 lopen spelers met meer kwaliteit, alleen heeft immers een long inhoud van een keniaan en hij is een harde werker omdat hij zelf ook weet dat hij anders geen betaald voetbal had gespeeld, laat staan bij Feyenoord. Als wissel zouden we hem kunnen houden. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Harde werkers...Waar zie je ze nog op de Nederlandse velden? Is uitermate belangrijke kwaliteit. |
|
|
|
|
Rotterdam22
|
|
|
Ik zie liever een goeie voetballer die hard werkt dan een harde werker die voetbalt. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Beide soorten spelers zijn dun gezaaid. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
En toch heeft Immers vriend en vijand verbaasd met zijn prestaties dit seizoen. Meest scorende middenvelder : zeggen de critici dat hij 100 keer zoveel kansen verprutst heeft. Oneindig veel balveroveringen en tackles zonder dat dat gepaard ging met veel kaarten en/of schorsingen. En last but not least de "oompf" zeg maar dat stukje felheid dat 2 jaar geleden bij Guidetti vandaan kwam. En ja ook dat viel wel eens tegen maar dat vind ik niet gek zo raar zoals de sfeer was in de groep tijdens de serie van de eerste 10 wedstrijden. Toen het geloof in de chemie van zowel Koeman/groep of groep onderling tot nivootje 0 gedaald was. Al met al is hij in mijn ogen toch een van de belangrijkste pionnen geweest in het spelletje zoals het na de winterstop lekker liep. Niet voor niets was de positie van Lex altijd onomstreden bij Koeman, en heeft dat zich toch ook wel uitbetaald.. Lex is geen 10 maar ik zou hem graag eens als een soort van ausputzer voor de verdediging zien. Ik zie hem het liefst blijven omdat we als er veel sleutelspelers vertrekken een vechtertje goed kunnen gebruiken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lex///held.. Ben het met je eens Tom, ik heb, en met name de tweede helft van het seizoen, genoten van Lex.. |
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
Elke aardige nummer 10 had er minstens 10 ingelegd dit seizoen. Moet je kijken hoeveel bruikbare voorzetten hij heeft gehad van de vleugels, en hoevaak Pellè de bal terug kon leggen. Zonder Pellè was Immers niet veel geweest. We moeten niet opeens doen alsof Lex de beste van Feyenoord was dit seizoen, kom op zeg. Voor in de breedte is Lex prima overigens. Maar met Lex word je geen kampioen. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Lex proberen te verkopen en Vilhena op 10 met Vormer en Clasie erachter of natuurlijk Ziyech met Vilhena en Clasie! |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Vilhena verkopen en Lex houden.... |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Hopelijk zet Rutte hem snel op de bank.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De winnaar van de zilveren schoen op de bank zetten, ja natuurlijk. Een van de beste van afgelopen seizoen Wim, die zet Frutten echt niet op de bank.. |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Het ligt eraan wie er verkocht wordt.. Immers is zeker belangrijk geweest maar in de grote wedstrijden vind ik hem te weinig brengen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Te weinig brengen..????? Ik wou dat iedereen juist een voorbeeld nam aan zijn inbreng/werklust.. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op zondag 11 mei 2014 - 18:32 schreef RenatoBos het volgende:Te weinig brengen..????? Ik wou dat iedereen juist een voorbeeld nam aan zijn inbreng/werklust.. Eens. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
n ramp tot Februari. daarna niet meer storend. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
quote: Haha..
Renato ik snap dat Immers sympathiek is dat hij werkt als een beest, maar ik vind dat Feyenoord eens af moet met dat imago van hard werkend arbeiders elftal en mooi combinatie spel moet spelen. Met de talenten die er aan komen is dat volgende weken ook moeilijk. |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
quote: Dat is bullcrap, alsof het aan Lex alleen heeft gelegen dat we een aantal thuiswedstrijden niet hebben kunnen winnen. Is collectief falen. Voor het zelfde geld hadden we op de Coolsingel gestaan en dan had je dit nooit gezegd. In mijn ogen is Lexie waardevol voor Feyenoord, 1 van de betere middenvelders van de Eredivisie. En nog met Toornstra samen de best scorende middenvelder ook. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 11 mei 2014 - 19:33 schreef Wim2 het volgende:[..] Haha.. Renato ik snap dat Immers sympathiek is dat hij werkt als een beest, maar ik vind dat Feyenoord eens af moet met dat imago van hard werkend arbeiders elftal en mooi combinatie spel moet spelen. Met de talenten die er aan komen is dat volgende weken ook moeilijk. Je kan ook een seizoenskaart voor ajaks overwegen Wim..? |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
quote: Nee joh, 020 speelt extreem lelijk voetbal. Beetje balletje rond de middellijn tikken en het combinatie spel noemen.. Wij gaan een niveau hoger!! |
|
|
|