BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Haalt Ajax nog een verdediger?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Gruber
 Gruber - zaterdag 30 juli 2011 - 12:00   quote  deeplink  
In mijn ogen is de spoeling achterin toch wel erg dun. Met de jc schaal op komst en Vertonghen afwezig zal Ooijer waarschijnlijk zijn plek innemen. Mocht Alderweireld geblesseerd raken welke speler is dan klaar om die positie over te nemen? Je kan Boilesen in het centrum zetten maar zie toch graag nog een versterking achterin komen. De andere linies lijken mij vrij sterk (misschien nog 2de spits), maar hoor zo weinig over de achterhoede die in mijn ogen toch de achilleshiel kan worden dit seizoen. Iemand een idee?
lereeeen
 lereeeen - zaterdag 30 juli 2011 - 12:32   quote  deeplink  
ken je dit niet in de topic http://forum.headliner.nl/topic-21444/
of http://forum.headliner.nl/topic-22363/
baco74
 baco74 - zaterdag 30 juli 2011 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 - 12:00 schreef Gruber het volgende:
In mijn ogen is de spoeling achterin toch wel erg dun. Met de jc schaal op komst en Vertonghen afwezig zal Ooijer waarschijnlijk zijn plek innemen. Mocht Alderweireld geblesseerd raken welke speler is dan klaar om die positie over te nemen? Je kan Boilesen in het centrum zetten maar zie toch graag nog een versterking achterin komen. De andere linies lijken mij vrij sterk (misschien nog 2de spits), maar hoor zo weinig over de achterhoede die in mijn ogen toch de achilleshiel kan worden dit seizoen. Iemand een idee?
Blijven aanvallen :)
Mijn slappe reaktie geeft aan dat ik dit topic net zo vind.
Ik verwijs je ook naar de 2 linkjes in de post hierboven van lereeeen.
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2011 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 - 12:00 schreef Gruber het volgende:
Basis: Wiel, Alder Jan, Boilesen.
reserve: Blind, Ooijer, Anita. Rhijnen en evenueel van der Heijden.
Gruber
 Gruber - zaterdag 30 juli 2011 - 15:19   quote  deeplink  
dat bedoel ik. Ontbreekt nog een goede backup voor centraal achterin. Bij afwezigheid van 1 van de Belgen zal Ooijer deze plek innemen maar die is toch wel te oud voor de volle 90 min. Blind en Anita niet goed voor centraal achterin. Van Rhijn talent maar komt nog tekort voor niveau van eerste denk ik. Van der Heijden mag vertrekken toch? en is meer een middenvelder. Kortom centraal achterin erg weinig opties.
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2011 - 15:20   quote  deeplink  
Ik vind het genoeg.
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2011 - 15:20   quote  deeplink  
En ooijer kan prima 90 minuten volmaken.
Gruber
 Gruber - zaterdag 30 juli 2011 - 15:32   quote  deeplink  
Normaal gesproken moet elke positie dubbel bezet zijn. Als Ooijer de backup is voor Vertonghen wie zie jij dan als backup voor Toby? van Rhijn? Afgelopen seizoen is het ook wel eens voorgekomen dat Vetonghen en Alderweireld allebei afwezig waren. Dan zal dus het centrale duo Ooijer/van Rhijn er moeten staan. Bij Ooijer gaan de jaartjes toch echt wel tellen en van Rhijn nog te licht. Is toch duidelijk niet genoeg. Te hopen is dat blessures en schorsingen de Belgen bespaard blijven maar anders voorzie ik toch echt een zwakte achterin.
baco74
 baco74 - zaterdag 30 juli 2011 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 - 15:32 schreef Gruber het volgende:
Normaal gesproken moet elke positie dubbel bezet zijn. Als Ooijer de backup is voor Vertonghen wie zie jij dan als backup voor Toby? van Rhijn? Afgelopen seizoen is het ook wel eens voorgekomen dat Vetonghen en Alderweireld allebei afwezig waren. Dan zal dus het centrale duo Ooijer/van Rhijn er moeten staan. Bij Ooijer gaan de jaartjes toch echt wel tellen en van Rhijn nog te licht. Is toch duidelijk niet genoeg. Te hopen is dat blessures en schorsingen de Belgen bespaard blijven maar anders voorzie ik toch echt een zwakte achterin.
Misschien verkeerd Ooijer conditioneel wel in een betere staat als al die jonge helden.
Weet jij het,ik niet.
Als Toby ook weg zou vallen wanneer Ooijer er al instaat voor Jan,
dan zal denk ik Boilissen naar het midden gaan en zal Blind als vleugelverdediger ingezet worden.
Tuurlijk ben je dan wat zwakker.
Je bent dan namelijk 2 goede basisspelers kwijt.
Maar we kunnen het ons in Nederland niet permiteren om op de bank
een gelijkwaardig elftal als in het veld te hebben.
De reserves zullen hun mannetje wel staan, indien nodig.
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2011 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 - 15:32 schreef Gruber het volgende:
Volgens mij kan Ooijer prima rechts in het centrum op de plek van Alderweireld, en kan Blind of Boilesen dan prima naast Ooijer spelen.
freakie
 freakie - zaterdag 30 juli 2011 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 - 17:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij kan Ooijer prima rechts in het centrum op de plek van Alderweireld, en kan Blind of Boilesen dan prima naast Ooijer spelen.
En ik geef je geen gelijk... Je hebt gelijk.. Zie de wedstrijd tegen twente!
Ajx
 Ajx - zondag 31 juli 2011 - 16:48   quote  deeplink  
blind speelde gisteren in het centrum erg gored naar mijn mening!
Verder hebben we dus ooijer en boilesen, van rhijn is een groot talent! Van der wiel zijn eerste positie was ook centrum verdediger!
Waarom lopen we dan te zeuren? dat is toch meer dan genoeg?
En zoniet, dan hebbenw e dus een enorme absentiegolf(die nog nooit is voorgekomen) en kunnen we volgens mij nog altijd terugvallen op een hele goede eugdopleiding!!
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:48 schreef Ajx het volgende:
blind speelde gisteren in het centrum erg gored naar mijn mening!
Verder hebben we dus ooijer en boilesen, van rhijn is een groot talent! Van der wiel zijn eerste positie was ook centrum verdediger!
Waarom lopen we dan te zeuren? dat is toch meer dan genoeg?
En zoniet, dan hebbenw e dus een enorme absentiegolf(die nog nooit is voorgekomen) en kunnen we volgens mij nog altijd terugvallen op een hele goede eugdopleiding!!
Inderdaad en uu hoe vaak is vertonghen geblesseerd of geschorst geweest?
verbrande harry
 verbrande harry - zondag 31 juli 2011 - 18:17   quote  deeplink  
in de verdedeging en in de aanval een speler er bij,en haal toch een andere keeper vind die vermeer matig tot zeer matig.
Boilesen
 Boilesen - maandag 01 augustus 2011 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 - 17:06 schreef remco k het volgende:

[..]

dat zou wel billenknijpen zijn hoor, Blind en Ooijer in t centrum.
remco k
 remco k - maandag 01 augustus 2011 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 14:54 schreef Boilesen het volgende:

[..]

dat zou wel billenknijpen zijn hoor, Blind en Ooijer in t centrum.
In de CL wel, maar ik zou er in Nl tegen vrijwel iedere ploeg mee durven spelen.
Gruber
 Gruber - zondag 07 augustus 2011 - 17:46   quote  deeplink  
Blijf het toch merkwaardig vinden dat vele die hier gereageerd hebben het volste vertrouwen hebben in de Ajax defensie. Ik blijf dit toch als de zwakste linie zien. Blind komt simpelweg tekort in het centrum. Dit gaat punten kosten.
larsje
 larsje - zondag 07 augustus 2011 - 19:37   quote  deeplink  
gruber ik ben het met je eens. Blind komt veelste kort. Ooijer kan het wel overnemen maar hij is niet zo heel goed met opbouwen vind ik.
remco k
 remco k - zondag 07 augustus 2011 - 21:37   quote  deeplink  
Vond Blind vandaag beter spelen dan Alderweireld.
freakie
 freakie - zondag 07 augustus 2011 - 23:24   quote  deeplink  
Tsja al vond ik blind ook niet al te best.. Maar dat wil dus zeggen dat blind een prima verdediger is..
remco k
 remco k - zondag 07 augustus 2011 - 23:38   quote  deeplink  
Dat vind ik inderdaad, hij is nog lang niet zover als Vertonghen, maar die was zelf ook totaal niet goed toen hij net in het eerste wat meer ging spelen, Blind zit erg veel rek in, hij kan heel goed spelen, maar zijn ondernivo is te laag, als hij een hoger gemiddeld nivo krijgt zal hij een waardige vervanger worden van VErtonghen als die vetrekt, mocht Vertonghen dit seizoen al vertrekken hebben we wel een probleem..
freakie
 freakie - zondag 07 augustus 2011 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 augustus 2011 - 23:38 schreef remco k het volgende:
Dat vind ik inderdaad, hij is nog lang niet zover als Vertonghen, maar die was zelf ook totaal niet goed toen hij net in het eerste wat meer ging spelen, Blind zit erg veel rek in, hij kan heel goed spelen, maar zijn ondernivo is te laag, als hij een hoger gemiddeld nivo krijgt zal hij een waardige vervanger worden van VErtonghen als die vetrekt, mocht Vertonghen dit seizoen al vertrekken hebben we wel een probleem..
Inderdaad..
freakie
 freakie - zondag 07 augustus 2011 - 23:46   quote  deeplink  
haha:P
Gruber
 Gruber - maandag 08 augustus 2011 - 00:18   quote  deeplink  
@ Remco
Blind als waardig opvolger van Vertonghen...? Vind het mooi dat je zulk blindelings vertrouwen hebt in Daley, maar als opvolger van Vertonghen gaat hij toch zeker te kort schieten. Of ben jij er echt van overtuigd dat Blind over 2 jaar de beste centrale verdediger van de Eredivisie is en zelfs voor een plek in Oranje in aanmerking moet komen? Blijf het merkwaardig vinden dat men niet graag een extra centrale verdediger ziet komen. Blijft toch een vrij essentiële positie in je ploeg. Zelfde geldt voor PSV die staan nu opeens met Engelaar centraal achterin. Kost ze ook punten! Kunnen ze nog zoveel investeren, met de verdediging die er nu staat worden ze geen kampioen. Ajax moet dit ook zien te voorkomen. Met Vermeer in de goal, die ik in de lucht niet al te sterk vind, acht ik het belang van goede centrale verdedigers erg hoog in. Blind komt hier voor mij niet voor in aanmerking. Je ziet het vandaag tegen de Graafschap al gebeuren en ook vorige week tegen Twente. Zonder Vertonghen krijgt Ajax veel te gemakkelijk tegengoals omdat een goede backup ontbreekt. Op den duur gaat dat punten kosten. Zie zelf nog liever Ooijer op die positie spelen dan Blind.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 augustus 2011 door Gruber --
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2011 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2011 - 00:18 schreef Gruber het volgende:
@ Remco
Blind als waardig opvolger van Vertonghen...? Vind het mooi dat je zulk blindelings vertrouwen hebt in Daley, maar als opvolger van Vertonghen gaat hij toch zeker te kort schieten. Of ben jij er echt van overtuigd dat Blind over 2 jaar de beste centrale verdediger van de Eredivisie is en zelfs voor een plek in Oranje in aanmerking moet komen? Blijf het merkwaardig vinden dat men niet graag een extra centrale verdediger ziet komen. Blijft toch een vrij essentiële positie in je ploeg. Zelfde geldt voor PSV die staan nu opeens met Engelaar centraal achterin. Kost ze ook punten! Kunnen ze nog zoveel investeren, met de verdediging die er nu staat worden ze geen kampioen. Ajax moet dit ook zien te voorkomen. Met Vermeer in de goal, die ik in de lucht niet al te sterk vind, acht ik het belang van goede centrale verdedigers erg hoog in. Blind komt hier voor mij niet voor in aanmerking. Je ziet het vandaag tegen de Graafschap al gebeuren en ook vorige week tegen Twente. Zonder Vertonghen krijgt Ajax veel te gemakkelijk tegengoals omdat een goede backup ontbreekt. Op den duur gaat dat punten kosten. Zie zelf nog liever Ooijer op die positie spelen dan Blind.
Toen Vermaelen vertrok was het halve land in rep en roer dat we geen waardige opvolger hadden, en die Vertonghen zou het zeker niet kunnen opvangen.. Blind speelde vandaag bovendien een redelijke wedstrijd en tegen Twente was het een van de beteren op het veld.

En zoals ik ook schrijf, mocht Vertonghen vertrekken, dan moet er zeker een nieuwe ervaren verdediger aangetrokken worden, maar als tweede man achter Vertonghen kan Blind prima de wedstrijden in de beker en een wedstrijd of 4/5 in de eredivisie spelen om klaar gestoomd te worden voor een vertrek van Vertonghen volgend jaar. We kunnen nu eenmaal ons geen compleet tweede elftal veroorloven dat kwartfinale CL waardig is..

Oja, en volgens mij was iedereen ook erg sceptisch over zijn vader destijds, en ook toen was het niet zo dat er een compleet fantastisch tweede elftal stond..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2011 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2011 - 00:18 schreef Gruber het volgende:
@ Remco
Ik heb het ook over volgend jaar en niet over Daley die dit jaar al 34 wedstrijden ED moet spelen.
Gruber
 Gruber - maandag 08 augustus 2011 - 01:01   quote  deeplink  
In het topic van de wedstijd van vandaag zeg je nog dat Blind matig speelde en nu zeg je redelijk. Daar zit toch wel een verschil in. Hoe vond je hem nou spelen? Verder zag menig voetbalsupporter dat Vertonghen een goede centrale verdediger zou worden. Dat kan van Blind nog niet gezegd worden. Je kan ook wel weer gelijk overdrijven over een geheel 2de team van kwartfinale cl niveau. Is uiteindelijk wel wat je moet nastreven natuurlijk maar is niet haalbaar en heb ik het ook niet over. Heb het wel over een extra centrale verdediger die de selectie in de breedte versterkt. Jij ziet in Blind de centrale verdediger voor de komende jaren die op niveau van Vertonghen mee kan draaien en dus ook Oranje waardig is. Ik zie dit absoluut niet. we gaan het zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 augustus 2011 door Gruber --
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2011 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2011 - 01:01 schreef Gruber het volgende:
In het topic van de wedstijd van vandaag zeg je nog dat Blind matig speelde en nu zeg je redelijk. Daar zit toch wel een verschil in. Hoe vond je hem nou spelen? Verder zag menig voetbalsupporter dat Vertonghen een goede centrale verdediger zou worden. Dat kan van Blind nog niet gezegd worden. Je kan ook wel weer gelijk overdrijven over een geheel 2de team van kwartfinale cl niveau. Is uiteindelijk wel wat je moet nastreven natuurlijk maar is niet haalbaar en heb ik het ook niet over. Heb het wel over een extra centrale verdediger die de selectie in de breedte versterkt. Jij ziet in Blind de centrale verdediger voor de komende jaren die op niveau van Vertonghen mee kan draaien en dus ook Oranje waardig is. Ik zie dit absoluut niet. we gaan het zien.
Hij speelde matig, alleen zeg ik ook redelijk omdat hij niet de dragende kracht van de verdediging behoort te zijn, daarvoor moeten nu Alderweireld, v/d Wiel maar ook Theo Janssen op staan.
En tussen matig en redelijk zit maar een heel klein schilletje verschil.

Wat je zegt over Vertonghen is helemaal niet waar, de meningen over hem waren destijds net zo verdeeld als nu over Daley.

Als je nu naar onze verdediging kijkt is Vertonghen de sterkste en Alderweireld de mindere van de twee, als Vertonghen vertrekt heb je grote kans dat Alderweireld stappen gaat maken en meer verantwoordelijkheid neemt in de verdediging en dus de rol van Vertonghen gaat overnemen, Blind zou dan prima de rol van Alderweireld kunnen overnemen. Spelers hebben de tijd nodig om te groeien, en Blind word in mijn ogen langzaam steeds beter, hij zal misschien niet de beste speler van het elftal kunnen worden zoals VErtonghen dat nu is, maar dat hoeft ook helemaal niet. Voor nu is Blind in mijn ogen een prima standinn voor Vertonghen, en ik verwacht dat hij hem op ten duur kan vervangen..
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 08 augustus 2011 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2011 - 12:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij speelde matig, alleen zeg ik ook redelijk omdat hij niet de dragende kracht van de verdediging behoort te zijn, daarvoor moeten nu Alderweireld, v/d Wiel maar ook Theo Janssen op staan.
En tussen matig en redelijk zit maar een heel klein schilletje verschil.

Wat je zegt over Vertonghen is helemaal niet waar, de meningen over hem waren destijds net zo verdeeld als nu over Daley.

Als je nu naar onze verdediging kijkt is Vertonghen de sterkste en Alderweireld de mindere van de twee, als Vertonghen vertrekt heb je grote kans dat Alderweireld stappen gaat maken en meer verantwoordelijkheid neemt in de verdediging en dus de rol van Vertonghen gaat overnemen, Blind zou dan prima de rol van Alderweireld kunnen overnemen. Spelers hebben de tijd nodig om te groeien, en Blind word in mijn ogen langzaam steeds beter, hij zal misschien niet de beste speler van het elftal kunnen worden zoals VErtonghen dat nu is, maar dat hoeft ook helemaal niet. Voor nu is Blind in mijn ogen een prima standinn voor Vertonghen, en ik verwacht dat hij hem op ten duur kan vervangen..
Ik weet het niet. Telkens als ik Blind zie voetballen, dan is het toch allemaal net niet. Staat vaak positioneel verkeerd, komt duidelijk snelheid te kort en is zeer matig in kopduels.

Maar goed, potentie heeft hij zeker, en ik weet zeker dat ook Blind stappen gaat maken.

Hij heeft het probleem dat Boilesen in de pikorde is gestegen (linksback), en zal dus vaak op de bank belanden.
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2011 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2011 - 16:45 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Telkens als ik Blind zie voetballen, dan is het toch allemaal net niet. Staat vaak positioneel verkeerd, komt duidelijk snelheid te kort en is zeer matig in kopduels.

Maar goed, potentie heeft hij zeker, en ik weet zeker dat ook Blind stappen gaat maken.

Hij heeft het probleem dat Boilesen in de pikorde is gestegen (linksback), en zal dus vaak op de bank belanden.
Dat klopt, maar misschien is het wel goed dat Boilesen back is komen te staan, Blind kan zich nu op 1 positie richten..
joduh
 joduh - maandag 08 augustus 2011 - 20:36   quote  deeplink  
ik mis urby...............
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2011 - 20:46   quote  deeplink  
Start er een topic over jankerd..
Gruber
 Gruber - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:18   quote  deeplink  
Is te hopen voor Ajax dat de technische leiding van Ajax Blind niet ziet als de toekomstige opvolger voor Vertonghen. Dat hij nu af en toe op die positie speelrt ok.. Er is nou eenmaal niet echt een andere optie. Met de blik op de toekomst en de ambities die Ajax moet hebben als club dient een 'echte centrale verdediger' Vertonghen op te volgen. Hoe je het ook wendt of keert Blind is geen type centrale verdediger die zal volstaan in Ajax 1. Dat jij Blind wel voor de komende jaren op die positie ziet staan is je goed recht. Als ze slim zijn hale ze nu een type Zanka (Deens international onder 21). PSV schijnt ook geïnteresseerd te zijn in deze verdediger. Is pas 19 en kan een jaar rijpen als invaller om vervolgens klaar te staan om Vertonghen op te volgen. Voor 3 milj. moet hij wel op te halen zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:23   quote  deeplink  
Grappig, over z'n vader was destijds exact dezelfde discussie onder de mensen... Volgens mij heeft hij het wel aardig gedaan toch??
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:23   quote  deeplink  
Overigens geen garantie dat z'n zoon hetzefde presteerd..
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 - 15:20 schreef remco k het volgende:
En ooijer kan prima 90 minuten volmaken.
Goed nu hoef ik je dus zeker niet meer serieus te nemen
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:29   quote  deeplink  
MOest je dat dan?
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2011 - 15:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Basis: Wiel, Alder Jan, Boilesen.
reserve: Blind, Ooijer, Anita. Rhijnen en evenueel van der Heijden.
De enige reseverespeler die ook maar iets presteerd is Anita.
De andere zou ik niet op durven stellen tegen bijvoorbeeld heerenveen.
Ooijer is opa en kan het niet meer belopen.
Blind is toch echt een maatje te klein voor ajax ( leuke speler voor NAC ofzo )
Rhijnen is een talent maar nog niet klaar voor het grote werk
Van der Heijden vind ik een zeer beperkte voetballer.

we hebben een speler zoals Douglas nodig naast verthongen.
Een kerel die de tegenstander opvreet en niet te veel gaat opbouwen maar dat aan verhongen en janssen over laat
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2011 - 18:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt, maar misschien is het wel goed dat Boilesen back is komen te staan, Blind kan zich nu op 1 positie richten..
Dat klopt, al is ook Boilesen geen echte linksback maar een linker centrale verdediger.

Nu kan Boilesen best op de linksback positie spelen, dus als de nood echt hoog is, dan kan je inderdaad met Blind als LCV spelen, en Boilesen als LB zoals tegen Twente en de Graafschap.

Het probleem wat je dan echter heb is communicatie. Er wordt (te) weinig gechoached waardoor met name Boilesen de bal vaak onnodig naar voren rostte, of onnodig corners weggaf.

Vorig seizoen had je naast Vertonghen ook Stekelenburg die regelmatig te horen was. Dat lijkt met Vermeer en de blessure van Jan totaal verdwenen.
Gruber
 Gruber - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:54   quote  deeplink  
Dus omdat Danny het wel heeft gered ben jij er van overtuigd dat Daley ook zal slagen? Hou toch op man! Kan je nog duizenden posts op zo'n forum plaatsen maar een beetje kijk op de situatie ontbreekt. Mocht Vertonghen of Alderweireld straks geblesseerd raken dan zit Ajax met een groot probleem in de achterhoede. Waarschijnlijk roep je dan weer dat Ajax wel een verdediger nodig heeft, echter is het dan te laat.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:54 schreef Gruber het volgende:
Dus omdat Danny het wel heeft gered ben jij er van overtuigd dat Daley ook zal slagen? Hou toch op man! Kan je nog duizenden posts op zo'n forum plaatsen maar een beetje kijk op de situatie ontbreekt. Mocht Vertonghen of Alderweireld straks geblesseerd raken dan zit Ajax met een groot probleem in de achterhoede. Waarschijnlijk roep je dan weer dat Ajax wel een verdediger nodig heeft, echter is het dan te laat.
El hamdoaoui ruilen voor Bouma of Pieters
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:32 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

De enige reseverespeler die ook maar iets presteerd is Anita.
De andere zou ik niet op durven stellen tegen bijvoorbeeld heerenveen.
Ooijer is opa en kan het niet meer belopen.
Blind is toch echt een maatje te klein voor ajax ( leuke speler voor NAC ofzo )
Rhijnen is een talent maar nog niet klaar voor het grote werk
Van der Heijden vind ik een zeer beperkte voetballer.

we hebben een speler zoals Douglas nodig naast verthongen.
Een kerel die de tegenstander opvreet en niet te veel gaat opbouwen maar dat aan verhongen en janssen over laat
Alles behalve eens dat we zo'n type nodig hebben, we hebben voetballers nodig en geen schoppers, daarom support ik in ieder geval onze club. Vertonghen is hard zat, en de basis is zeker goed genoeg. Alderweireld speelt prima naast Vertonghen.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:44 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Dat klopt, al is ook Boilesen geen echte linksback maar een linker centrale verdediger.

Nu kan Boilesen best op de linksback positie spelen, dus als de nood echt hoog is, dan kan je inderdaad met Blind als LCV spelen, en Boilesen als LB zoals tegen Twente en de Graafschap.

Het probleem wat je dan echter heb is communicatie. Er wordt (te) weinig gechoached waardoor met name Boilesen de bal vaak onnodig naar voren rostte, of onnodig corners weggaf.

Vorig seizoen had je naast Vertonghen ook Stekelenburg die regelmatig te horen was. Dat lijkt met Vermeer en de blessure van Jan totaal verdwenen.
Ik hoor wel meer mensen zeggen dat Boilesen een centrale verdediger zou moeten worden, ik ben het daar echt mee oneens. Hij heeft net als v/d Wiel juist de kwaliteiten om als back te spelen, en veel te weinig kwaliteiten om centraal te spelen.
Opbouwend is hij niet sterk, puur verdedigend is hij niet sterk, hij is wel heel snel, heeft een goede actie en een goede voorzet, in mijn ogen dus een echte buitenspeler die mij op nog geen enkele wijze heeft laten zien dat hij centraal zou moeten spelen..
ooi
 ooi - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:17   quote  deeplink  
ik vind blind ook niet sterk, het is allemaal net niet. ik zou toch liever van der heijden zien op die positie (links centraal verdediger). van der heijden is inderdaad een wat beperkte voetballer maar daardoor speelt hij zuiniger en minder risicovol. gewoon degelijkheid kan geen kwaad.
Gruber
 Gruber - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoor wel meer mensen zeggen dat Boilesen een centrale verdediger zou moeten worden, ik ben het daar echt mee oneens. Hij heeft net als v/d Wiel juist de kwaliteiten om als back te spelen, en veel te weinig kwaliteiten om centraal te spelen.
Opbouwend is hij niet sterk, puur verdedigend is hij niet sterk, hij is wel heel snel, heeft een goede actie en een goede voorzet, in mijn ogen dus een echte buitenspeler die mij op nog geen enkele wijze heeft laten zien dat hij centraal zou moeten spelen..
Hoezo zou Boilesen dan niet kunnen groeien als centrale verdediger en Blind wel? Blind is toch ook meer een type vleugelverdediger. Je praat jezelf hier wel tegen.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:18 schreef Gruber het volgende:

[..]

Hoezo zou Boilesen dan niet kunnen groeien als centrale verdediger en Blind wel? Blind is toch ook meer een type vleugelverdediger. Je praat jezelf hier wel tegen.
Ik zeg nergens dat ik Blind meer een type vleugelverdediger vind, dat vind ik namelijk niet, ik vind dat Blind zich moet concentreren op de plek links centraal achterin of als controlerende middenvelder, maar voor die positie komt hij nu wel een stuk te kort en daar is Anita de betere speler.
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Janssen kan ook op de plek van Vertonghen spelen!
Gruber
 Gruber - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik Blind meer een type vleugelverdediger vind, dat vind ik namelijk niet, ik vind dat Blind zich moet concentreren op de plek links centraal achterin of als controlerende middenvelder, maar voor die positie komt hij nu wel een stuk te kort en daar is Anita de betere speler.
Blind speelt al jaren op de back posities. Omdat de Boer hem nu paar wedstrijdjes centraal achterin zet (bij gebrek aan beter)zie jij hem als de opvolger van Vertonghen en niet meer als een type vleugelverdediger. Zijn beste wedstrijden speelde hij toch bij Groningen op de back positie, maar jij zag waarschijnlijk toen al dat zijn toekomst centraal achterin ligt. Waarom kom je niet tot inzien dat de achterhoede bij Ajax op dit moment wel wat versterking kan gebruiken?
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:04 schreef Gruber het volgende:

[..]

Blind speelt al jaren op de back posities. Omdat de Boer hem nu paar wedstrijdjes centraal achterin zet (bij gebrek aan beter)zie jij hem als de opvolger van Vertonghen en niet meer als een type vleugelverdediger. Zijn beste wedstrijden speelde hij toch bij Groningen op de back positie, maar jij zag waarschijnlijk toen al dat zijn toekomst centraal achterin ligt. Waarom kom je niet tot inzien dat de achterhoede bij Ajax op dit moment wel wat versterking kan gebruiken?
Bij mijn weten heeft Blind in de jeugd altijd centraal gespeeld en ik vind hem helemaal niet ongeschikt op die positie. Natuurlijk moet ie daarin nog stappen maken, maar hij is echt zo'n man die puur door het AJAX-shirt beduidend meer kan. Ajax heeft zich nu genoeg laten gelden op de transfermarkt en moet het nu intern oplossen. Wat zou jij vinden van eventueel Janssen op de plek van Vertonghen? In heel veel wedstrijden zou dat zeker kunnen vind ik!
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Volgens mij zeg ik toch ook dat het wel redden van zijn cvader geen garantie is voor Daley. En je kan wel roepen dat ik er geen kijk op zou hebben, hetzelfde kan ik dan van jou zeggen, jij hebt jou mening en ik de mijne, prima maar ga dan niet op deze manier lopen posten, want daar lok je enkel reacties mee uit...

Ook roepen dat ik weer om een verdediger ga lopen roepen als Vertonghen geblesseerd raakt is gewoon complete onzin en is echt helemaal nergens op gebasseerd..

Ik respecteer jou mening, doe dan hetzelfde met die van mij ok..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Haalt Ajax nog een verdediger?

0.0200610