BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Haalt Ajax nog een verdediger?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoor wel meer mensen zeggen dat Boilesen een centrale verdediger zou moeten worden, ik ben het daar echt mee oneens. Hij heeft net als v/d Wiel juist de kwaliteiten om als back te spelen, en veel te weinig kwaliteiten om centraal te spelen.
Opbouwend is hij niet sterk, puur verdedigend is hij niet sterk, hij is wel heel snel, heeft een goede actie en een goede voorzet, in mijn ogen dus een echte buitenspeler die mij op nog geen enkele wijze heeft laten zien dat hij centraal zou moeten spelen..
Hij is dan ook gescout als toekomstige opvolger van Vertonghen. Of hij daadwerkelijk klaar is om in Ajax 1 die positie te kunnen vervullen is nog maar de vraag natuurlijk. Zeker gezien het feit dat hij daar nog geen minuut gespeeld heeft.

Of hij wel als CV in de jeugd heeft gespeeld, weet ik niet 100% zeker.

Maar goed, neemt niet weg dat het gat tussen Vertonghen, de bank en de noodoplossingen behoorlijk is.

Maar dit is dan ook een proces die we als club moeten doorlopen. In de loop der jaren moet er worden doorgeselecteerd zodat het gemiddelde niveau van de selecties omhoog gaat.

Wat dat betreft is een Ooijer vrij nuttig, zolang hij maar niet wekelijks speelt.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:04 schreef Gruber het volgende:

[..]

Blind speelt al jaren op de back posities. Omdat de Boer hem nu paar wedstrijdjes centraal achterin zet (bij gebrek aan beter)zie jij hem als de opvolger van Vertonghen en niet meer als een type vleugelverdediger. Zijn beste wedstrijden speelde hij toch bij Groningen op de back positie, maar jij zag waarschijnlijk toen al dat zijn toekomst centraal achterin ligt. Waarom kom je niet tot inzien dat de achterhoede bij Ajax op dit moment wel wat versterking kan gebruiken?
Blind heeft vrijwel de gehele jeugdopleiding doorlopen als centrale verdediger en ik poste hier 3 jaar geleden al dat hij daar moest gaan spelen..

Waarom kan jij niet inzien dat we een prima selectie spelers achterin hebben.. De Boer vind dit blijkbaar ook.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:53 schreef alibabba het volgende:

[..]

Janssen kan ook op de plek van Vertonghen spelen!
Hoe zie jij The die rol invullen dan, want verdedigen kan hij namelijk niet?? In balbezit is het natuurlijk wel prima..
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe zie jij The die rol invullen dan, want verdedigen kan hij namelijk niet?? In balbezit is het natuurlijk wel prima..
In de Nederlandse competitie staat Ajax toch veelal op de helft van de tegenstander en dan zou Janssen daar prima kunnen spelen vind ik als een inschuivende libero.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:17 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Hij is dan ook gescout als toekomstige opvolger van Vertonghen. Of hij daadwerkelijk klaar is om in Ajax 1 die positie te kunnen vervullen is nog maar de vraag natuurlijk. Zeker gezien het feit dat hij daar nog geen minuut gespeeld heeft.

Of hij wel als CV in de jeugd heeft gespeeld, weet ik niet 100% zeker.

Maar goed, neemt niet weg dat het gat tussen Vertonghen, de bank en de noodoplossingen behoorlijk is.

Maar dit is dan ook een proces die we als club moeten doorlopen. In de loop der jaren moet er worden doorgeselecteerd zodat het gemiddelde niveau van de selecties omhoog gaat.

Wat dat betreft is een Ooijer vrij nuttig, zolang hij maar niet wekelijks speelt.
Helemaal mee eens, we kunnen en mogen ook niet verwachten dat de gehele selectie gelijkwaardig is, al vind ik wel dat we hele goede oplossingen hebben voor de vleugels en het middenveld. We missen alleen een breekijzer en een fatsoenlijke tweede keeper.
mocht Vertonghen of Alderweireld uitvallen, dan wordt het gewoon minder achterin en dat is ook logisch en moeten we accepteren. Dus ook als 1 van de invallers her en der een steekje laat vallen moeten we dat accepteren, als hij namelijk geen steekjes laat vallen, had hij wel in de basis gestaan gezien het feit dat zowel Vertonghen als Alderweireld ook nog wel eens een foutje maakt..

Ben benieuwd of Blind direct bij zijn eerste fout zal worden afgebrand, ik denk het eerlijk gezegd hier wel.
marius
 marius - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:28   quote  deeplink  
haha jansen in de verdedeging herinder jij vorig jaar de beker finale nog?
toen demy de zeeuw jansen met een kap beweging die je leert bij de e1 uitspeelde.
en jij wil hem dan daar neer gaan zetten.
ik denk toch dat de boer blind daar neer gaat zetten.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:26 schreef alibabba het volgende:

[..]

In de Nederlandse competitie staat Ajax toch veelal op de helft van de tegenstander en dan zou Janssen daar prima kunnen spelen vind ik als een inschuivende libero.
Ok, maar ben je dan niet verschrikkelijk kwetsbaar bij balverlies..
Boilesen
 Boilesen - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:32   quote  deeplink  
Blind speelde zondag aardig, hopelijk kan hij groeien op die positie. Als Vertonghen vertrekt moet er echter wel echt iemand komen hoor. Als Ooijer tegen een bewegelijke en behendige spits komt te staan wordt hij zoek gespeeld. De man heeft zijn beste tijd gehad.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind heeft vrijwel de gehele jeugdopleiding doorlopen als centrale verdediger en ik poste hier 3 jaar geleden al dat hij daar moest gaan spelen..

Waarom kan jij niet inzien dat we een prima selectie spelers achterin hebben.. De Boer vind dit blijkbaar ook.
Omdat het gewoon niet zo is remco
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:28 schreef marius het volgende:
haha jansen in de verdedeging herinder jij vorig jaar de beker finale nog?
toen demy de zeeuw jansen met een kap beweging die je leert bij de e1 uitspeelde.
en jij wil hem dan daar neer gaan zetten.
ik denk toch dat de boer blind daar neer gaat zetten.
Ieder zijn mening Marius. Ik denk gewoon dat het goed kan, maar dan wel in de mindere wedstrijden natuurlijk. Als Ajax weer echt toonaangevend is en weer barst van het zelfvertrouwen, kan het wellicht ook in topwedstrijden. Als je 70% balbezit hebt, vind ik 1 CV voldoende namelijk en kun je met die andere CV de tegenstander nog meer onder druk zetten.
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ok, maar ben je dan niet verschrikkelijk kwetsbaar bij balverlies..
Als Ajax weer echt AJAX is, zal het niet veel balverlies lijden ;) Bovendien hebben we in Alder een krijger in ONS midden..
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:32 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Omdat het gewoon niet zo is remco
Dat is jou mening... Mijn mening is dat jij ongelijk hebt.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:32 schreef Boilesen het volgende:
Blind speelde zondag aardig, hopelijk kan hij groeien op die positie. Als Vertonghen vertrekt moet er echter wel echt iemand komen hoor. Als Ooijer tegen een bewegelijke en behendige spits komt te staan wordt hij zoek gespeeld. De man heeft zijn beste tijd gehad.
Helemaal mee eens, als Vertonghen vertrekt is Blind nog niet zover en zal er iemand moeten komen.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:39   quote  deeplink  
Ik vind jou een enorm raar kereltje. Je legt hier iedereen de woorden in de mond en dat valt me al een lange tijd op. Mensen blijven weg door jou!
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:35 schreef alibabba het volgende:

[..]

Als Ajax weer echt AJAX is, zal het niet veel balverlies lijden ;) Bovendien hebben we in Alder een krijger in ONS midden..
Bij het spel van Ajax sta je 50% van de tijd op de helft van de tegenstander en ben je 20 van de tijd de bal aan het rondspelen op eigen helft om een juiste opbouw te verzorgen, in al deze opzichten zal hij dat dus zeker kunnen, maar in die andere 30% zit altijd (ook tegen zwakkere tegenstanders) een uitval of 3 die gevaarlijk kunnen worden.. Is Thep dan verdedigend snel genoeg om of de juiste kan op druk te zetten of om op tijd terug te verdedigen??
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:39 schreef AFCA MARCO het volgende:
Ik vind jou een enorm raar kereltje. Je legt hier iedereen de woorden in de mond en dat valt me al een lange tijd op. Mensen blijven weg door jou!
Wat een onzin! Hij heeft een mening ventileert dit en geeft reactie. Daarmee legt hij een ander nog geen woorden in de mond! Stel je niet zo jankerig op en blijf gewoon bij je eigen mening!
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:41 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Wat een onzin! Hij heeft een mening ventileert dit en geeft reactie. Daarmee legt hij een ander nog geen woorden in de mond! Stel je niet zo jankerig op en blijf gewoon bij je eigen mening!
Ik blijf toch bij mijn mening of niet dan?
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij het spel van Ajax sta je 50% van de tijd op de helft van de tegenstander en ben je 20 van de tijd de bal aan het rondspelen op eigen helft om een juiste opbouw te verzorgen, in al deze opzichten zal hij dat dus zeker kunnen, maar in die andere 30% zit altijd (ook tegen zwakkere tegenstanders) een uitval of 3 die gevaarlijk kunnen worden.. Is Thep dan verdedigend snel genoeg om of de juiste kan op druk te zetten of om op tijd terug te verdedigen??
Ik zou Anita ook op het middenveld willen zien en wanneer Theo dan naar voren dirigeert, is het zaak dat Anita dan eventueel een linie terugzakt. Misschien denk ik wel wat te aanvallend maar de aanval is en blijft in mijn ogen de beste verdediging..
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:39 schreef AFCA MARCO het volgende:
Geef mij nu eens 1 voorbeeld van wat ik aan woorden in jou mond leg..
marius
 marius - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:47   quote  deeplink  
alibabba jij wilt dus als vertongen vertrekt 3-4-3 gaan spelen met jansen en anita als controleurs zeg maar?
Gruber
 Gruber - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:11 schreef alibabba het volgende:

[..]

Bij mijn weten heeft Blind in de jeugd altijd centraal gespeeld en ik vind hem helemaal niet ongeschikt op die positie. Natuurlijk moet ie daarin nog stappen maken, maar hij is echt zo'n man die puur door het AJAX-shirt beduidend meer kan. Ajax heeft zich nu genoeg laten gelden op de transfermarkt en moet het nu intern oplossen. Wat zou jij vinden van eventueel Janssen op de plek van Vertonghen? In heel veel wedstrijden zou dat zeker kunnen vind ik!
HAHAHA!! Of Siem? Laten we het inderdaad intern oplossen om spelers op een plek neer te gaan zetten waar ze niet thuis horen. Gaat toch helemaal nergens over!! Ajax heeft zo rond de 9 miljoen uitgegeven terwijl er heel veel meer is binnengekomen laatste maanden. Dan kan je alles wel intern willen oplossen maar een extra verdediger halen om je selectie te verbreden lijkt mij toch zeker niet slecht. El Hamdaoui zal ook nog wel vertrekken. Voor dat geld haal je Zanka en een stormram voor in de spits.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:46 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik zou Anita ook op het middenveld willen zien en wanneer Theo dan naar voren dirigeert, is het zaak dat Anita dan eventueel een linie terugzakt. Misschien denk ik wel wat te aanvallend maar de aanval is en blijft in mijn ogen de beste verdediging..
Dat de aanval de beste verdediging is ben ik roerend met je eens. Maar ik zie absoluut geen verdedigende kwaliteiten bij Theo Jannssen en dat zou mij persoonlijk best wel wat zoregn baren in de wedstrijden van Ajax. Hiermee zeg ik niet dat het niks is, want ik zou het wel eens willen proberen, maar dan liever met Vertonghen in deze rol met Theo voor hem, als Theo ruimte maakt voor Jan om op te komen en die twee in balbezit dus naast elkaar staan met de 5 aanvallers daarvoor en drukkende backs heb je wel een aardig blok staan.. Is het elftal van de Boer hier dynamisch genoeg voor??
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:48 schreef Gruber het volgende:

[..]

HAHAHA!! Of Siem? Laten we het inderdaad intern oplossen om spelers op een plek neer te gaan zetten waar ze niet thuis horen. Gaat toch helemaal nergens over!! Ajax heeft zo rond de 9 miljoen uitgegeven terwijl er heel veel meer is binnengekomen laatste maanden. Dan kan je alles wel intern willen oplossen maar een extra verdediger halen om je selectie te verbreden lijkt mij toch zeker niet slecht. El Hamdaoui zal ook nog wel vertrekken. Voor dat geld haal je Zanka en een stormram voor in de spits.
Blijkbaar denkt Ajax en de Boer hier anders over..
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:47 schreef marius het volgende:
alibabba jij wilt dus als vertongen vertrekt 3-4-3 gaan spelen met jansen en anita als controleurs zeg maar?
Deze optie zou ik niet ondenkbaar vinden nee!!!
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:53 schreef alibabba het volgende:

[..]

Deze optie zou ik niet ondenkbaar vinden nee!!!
Met een standaard 3-4-3 maak je wel je backs "dood" of zie ik dat verkeerd??
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:43 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Ik blijf toch bij mijn mening of niet dan?
Dan is het goed toch. Waar maak je jezelf dan druk om??
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:48 schreef Gruber het volgende:

[..]

Siem is een uitstekende stand-in voor Sightorsson en kan op meerdere posities spelen. Als Ajax ergens een andere speler op kan halen voor weinig geld, vind ik het prima maar het hoeft voor mij geen noodzaak te zijn. Met geld smijten vind ik doodzonde en zeker in deze tijd.
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat de aanval de beste verdediging is ben ik roerend met je eens. Maar ik zie absoluut geen verdedigende kwaliteiten bij Theo Jannssen en dat zou mij persoonlijk best wel wat zoregn baren in de wedstrijden van Ajax. Hiermee zeg ik niet dat het niks is, want ik zou het wel eens willen proberen, maar dan liever met Vertonghen in deze rol met Theo voor hem, als Theo ruimte maakt voor Jan om op te komen en die twee in balbezit dus naast elkaar staan met de 5 aanvallers daarvoor en drukkende backs heb je wel een aardig blok staan.. Is het elftal van de Boer hier dynamisch genoeg voor??
Op den duur zeker Remco!
alibabba
 alibabba - dinsdag 09 augustus 2011 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Met een standaard 3-4-3 maak je wel je backs "dood" of zie ik dat verkeerd??
Ik zeg niet dat het standaard 3-4-3 moet gaan worden maar het kan bij een goed Ajax wel denk ik. De backs moeten dan gewoon aanvallend hun werk kunnen doen. Ik vind het dan wel zaak dat in balbezit de 2 plaatsen achterin zoveel mogelijk bezet blijven!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 augustus 2011 door alibabba --
Boilesen
 Boilesen - dinsdag 09 augustus 2011 - 13:04   quote  deeplink  
Hoe zit t nu trouwens met van der Heijden? Die lijkt mij toch ook een redelijke stand in voor de centrale positie
Gruber
 Gruber - dinsdag 09 augustus 2011 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat ik Blind te kort vind komen voor centraal achterin. Maar het moge nu wel duidelijk zijn dat we daarover verschillenv an mening. Een seizoen is lang en kan van alles gebeuren. Verdedigers zullen ongetwijfeld niet ontkomen aan schorsingen en evenuele blessures. Ik vind dat een club als Ajax voor elke positie een goede standinn moet hebben. Dat dienen ze in ieder geval na te streven. Ik ben zowat over de gehele selectie zeer tevreden alleen niet over de positie centraal achterin en nu Sreek weg is moet er ook 1 extra keeper komen (heb zelf ook niet het volste vertrouwen in Vermeer, maar die verdiend wel zijn kans nu). Dat jij zegt dat de Ajax selectie niet op elke positie een gelijkwaardige vervanger moet hebben klopt natuurlijk. Dat geldt voor elke club, over het algemeen is de vervanger namelijk iets minder dan degene die in de basis staat op de betreffende positie. Wat Ajax wel moet nastreven is dat de vervanger het niveau wel aankan. Ik zie Blind simpel weg te kort komen tegen spitsen als Dost, Matavz, Janko enz. Dus moet er een speler komen die beter is dan Blind op de positie centraal achterin. Een club als Ajax die kampioen wilt worden en Europees wilt overwinteren dient in zijn selectie gewoon 4 goede centrale verdedigers te hebben. Ik tel er nu 3 Jan, Toby en André (ok als invaller), Blind komt hier niet voor in aanmerking.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:58 schreef alibabba het volgende:

[..]

Op den duur zeker Remco!
Ok, ik denk het namelijk ook wel, alleen twijfel ik erg over de rol van ONZE backs bij 343, 1 of 2 aanvallers dwingen tot verdedigende taken bij de tegenpartij is nog goed te doen, maar de complete aanvalslinie van de tegenpartij?? dat zal best lastig zijn denk ik.
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 13:04 schreef Boilesen het volgende:
Hoe zit t nu trouwens met van der Heijden? Die lijkt mij toch ook een redelijke stand in voor de centrale positie
Mij dus ook..
remco k
 remco k - dinsdag 09 augustus 2011 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 13:04 schreef Gruber het volgende:

[..]

Omdat ik Blind te kort vind komen voor centraal achterin. Maar het moge nu wel duidelijk zijn dat we daarover verschillenv an mening. Een seizoen is lang en kan van alles gebeuren. Verdedigers zullen ongetwijfeld niet ontkomen aan schorsingen en evenuele blessures. Ik vind dat een club als Ajax voor elke positie een goede standinn moet hebben. Dat dienen ze in ieder geval na te streven. Ik ben zowat over de gehele selectie zeer tevreden alleen niet over de positie centraal achterin en nu Sreek weg is moet er ook 1 extra keeper komen (heb zelf ook niet het volste vertrouwen in Vermeer, maar die verdiend wel zijn kans nu). Dat jij zegt dat de Ajax selectie niet op elke positie een gelijkwaardige vervanger moet hebben klopt natuurlijk. Dat geldt voor elke club, over het algemeen is de vervanger namelijk iets minder dan degene die in de basis staat op de betreffende positie. Wat Ajax wel moet nastreven is dat de vervanger het niveau wel aankan. Ik zie Blind simpel weg te kort komen tegen spitsen als Dost, Matavz, Janko enz. Dus moet er een speler komen die beter is dan Blind op de positie centraal achterin. Een club als Ajax die kampioen wilt worden en Europees wilt overwinteren dient in zijn selectie gewoon 4 goede centrale verdedigers te hebben. Ik tel er nu 3 Jan, Toby en André (ok als invaller), Blind komt hier niet voor in aanmerking.
We denken verder hetzelfde over de invulling van de selectie, we verschillen enkel in mening over de kwaliteiten van Blind, we zullen het de komende 2/3 jaar gaan meemaken..
marius
 marius - dinsdag 09 augustus 2011 - 17:08   quote  deeplink  
over 3 jaar heeft blind veel meer ervaring en is ook beter geworden als het goed is, tis voor ajax en blind gewoon beter als, vertongen nog een jaartje blijft.
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - donderdag 11 augustus 2011 - 17:15   quote  deeplink  
Chelsea-trainer Andre Villas-Boas hoopt zijn selectie te versterken met twee verdedigers. De oefenmeester zou zijn hoop hebben gevestigd op Ajax-speler Gregory van der Wiel en Rolando van FC Porto. De hoofdtrainer is tot de conclusie gekomen dat de verdediging van de Londenaren versterkt moet worden.

Villas-Boas heeft een lijst gemaakt met welke mandekkers hij het liefst ziet komen. Zo hoopt hij bij zijn vorige werkgever Rolando weg te plukken. De Portugees had een belangrijk aandeel in het behalen van het kampioenschap en de Europa League. De international zou rond de vijftien miljoen euro moeten kosten.

Chelsea heeft haar vizier eveneens gericht op Van der Wiel. De Portugees ziet het helemaal zitten in de jonge speler en ziet hem als vervanger voor Paulo Ferreira en Jose Bosingwa op de backpositie. Het huidige contract van de Nederlander loopt nog twee jaar door. De international zou ook op het verlanglijstje van zowel Bayern München als Manchester City prijken.

àls hij gaat moeten er zeker versterking(en) komen.

wie zijn waargige vervangers? kunnen we het intern oplossen?
marius
 marius - donderdag 11 augustus 2011 - 17:27   quote  deeplink  
hehe in contract van, van der wiel staat volgens mij dat zijn afkoopsom 20 mil is, dus daar kunnen we wel waardige vervanger van halen als hij weg gaat.
maar denk niet dat de boer hem laat gaan
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 11 augustus 2011 - 17:41   quote  deeplink  
Voor 20m mag hij van mij vertrekken hoor
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 11 augustus 2011 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 15:09 schreef remco k het volgende:

[..]

We denken verder hetzelfde over de invulling van de selectie, we verschillen enkel in mening over de kwaliteiten van Blind, we zullen het de komende 2/3 jaar gaan meemaken..
ja over de selectie dat stuk is duidelijk buitenspelers, middenvelders zat. Reserve backs hebben we ook. Keeper spits en toch een sterkere centrale verdediger zijn nodig hoor. Een jonge versie van stam scouten. Ooijer is leuk voor de trainingen en blind centraal hoop voor je dat je gelijk krijgt remco maar betwijfel het. Hij is naar mijn mening niet snel en sterk genoeg!
marius
 marius - donderdag 11 augustus 2011 - 19:25   quote  deeplink  
ik heb op een voedbal spel altijd fazio erbij hij speelt dacht ik bij sevilla dat is een goede sterke cv, is dat niet wat.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 18 augustus 2011 - 10:57   quote  deeplink  
Ik zeg Johnny terug halen! Gaat er sportief op vooruit omdat ie Europees wil spelen!
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/136491_transfermarkt-muurvast-voor-everton-er-is-geen-geld

http://www.soccernews.nl/news/128069/Heitinga_heeft_nog_geen_concrete_interesse_en_richt_zich_op_Everton

Misschien willen ze El hamdoei er ook wel bij hebben

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2011 door Hummel10 --
nora
 nora - donderdag 18 augustus 2011 - 11:43   quote  deeplink  
Beste anti Blind figuren Blind heeft de afgelopen 2 wedstrijden in het centrum gespeeld voor vertongen inplaats van Ooier en dat doet onze trainer Frankie want die ziet Blind elke dag en heeft er vertrouwen in dat hij het gaat redden en zal ik je is wat vertellen ik ook want hij speelde gewoon goed in het midden en gaat ook steeds beter worden ,waar ik mij veel meer zorgen over maak is een sterke keeper.
nora
 nora - donderdag 18 augustus 2011 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:50 schreef remco k het volgende:

[..]

====================================================================================
Ik vind trouwens nog steeds de beste opstelling Eriksen-Jansen met daar achter Anita als controleur ,ik vind de kwaliteiten van Jansen meer in de aanval als in de verdediging liggen,ik hoop echt dat Frankieboy dat een keer gaat uit proberen,en ja Siem als standin voor Sigor the ijsman.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 augustus 2011 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2011 - 11:57 schreef nora het volgende:

[..]

====================================================================================
Ik vind trouwens nog steeds de beste opstelling Eriksen-Jansen met daar achter Anita als controleur ,ik vind de kwaliteiten van Jansen meer in de aanval als in de verdediging liggen,ik hoop echt dat Frankieboy dat een keer gaat uit proberen,en ja Siem als standin voor Sigor the ijsman.
Ik hoop het ook!! Dan is Ajax in mijn ogen op zijn sterkst
AjaxExpert
 AjaxExpert - donderdag 18 augustus 2011 - 14:19   quote  deeplink  
Ajax is achterin het minst breed, maar dat wil niet zeggen te dun bezet. Je hebt voor de backs vd Wiel, Boilesen, Blind & Anita en centraal Alderweireld, Vertonghen, Ooijer, Blind en Boilesen.. Dan lopen in de jeugd nog Toivömaki, Van Rhijn, Ligeon & Koppers rond die het niveau al bijna aankunnen.
AjaxExpert
 AjaxExpert - donderdag 18 augustus 2011 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2011 - 11:57 schreef nora het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf.. Als je tegen een team als VVV speelt is Janssen als controleur erg handig omdat je áltijd het spel maakt en minimaal 60% balbezit hebt. Dan is voetbal handiger dan balafpakker(verschil tussen Janssen en Anita/Enoh). Maar in de CL of tegen Psv/Twente ben ik persoonlijk voorstander van Anita, omdat je dan moet knokken voor je balbezit.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 augustus 2011 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2011 - 14:21 schreef AjaxExpert het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf.. Als je tegen een team als VVV speelt is Janssen als controleur erg handig omdat je áltijd het spel maakt en minimaal 60% balbezit hebt. Dan is voetbal handiger dan balafpakker(verschil tussen Janssen en Anita/Enoh). Maar in de CL of tegen Psv/Twente ben ik persoonlijk voorstander van Anita, omdat je dan moet knokken voor je balbezit.
Ik vind Anita meer als een voetballer, dan een balafpakker, daarbij is hij zo snel dat hij bij eventuele counters veel sneller terug zal zijn, dan bijvoorbeeld Janssen, helemaal tegen dat soort tegenstanders. Enoh vind ik een echte balafpakker.
remco k
 remco k - zaterdag 20 augustus 2011 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2011 - 14:25 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vind Anita meer als een voetballer, dan een balafpakker, daarbij is hij zo snel dat hij bij eventuele counters veel sneller terug zal zijn, dan bijvoorbeeld Janssen, helemaal tegen dat soort tegenstanders. Enoh vind ik een echte balafpakker.
Mee eens..
AjaxExpert
 AjaxExpert - zaterdag 20 augustus 2011 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 augustus 2011 - 14:25 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik ontkracht ook niet dat het geen voetballer is, maar Janssen is meer voetballer dan Anita.
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - zaterdag 20 augustus 2011 - 14:13   quote  deeplink  
Ik ben het eens met Gruber. De verdediging is niet al ter sterk bij ons. De basis (Gregory, toby, jan, nicolai) is goed, maar de wisselspelers zijn ajax onwaardig. Blind is te klein als centrale verdediger en liet ook tegen twente zijn mannetje lopen. Hetzelfde geld voor anita, ook die is veel te klein.
Tegen een club als excelsior maak ik me geen zorgen met blind in de verdediging. Maar als je nou tegen psv, twente, etc moet spelen kunnen ze het niet aan en is de kans op tegengoals zeer groot. En hoe moet het als toby en jan allebei geblesseerd of geschorst zijn in een champions league wedstrijd? Nou dat wil ik niet eens weten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Haalt Ajax nog een verdediger?

0.0091838