BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Haalt Ajax nog een verdediger?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zaterdag 20 augustus 2011 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2011 - 14:13 schreef Love-Ajax. het volgende:
Ik ben het eens met Gruber. De verdediging is niet al ter sterk bij ons. De basis (Gregory, toby, jan, nicolai) is goed, maar de wisselspelers zijn ajax onwaardig. Blind is te klein als centrale verdediger en liet ook tegen twente zijn mannetje lopen. Hetzelfde geld voor anita, ook die is veel te klein.
Tegen een club als excelsior maak ik me geen zorgen met blind in de verdediging. Maar als je nou tegen psv, twente, etc moet spelen kunnen ze het niet aan en is de kans op tegengoals zeer groot. En hoe moet het als toby en jan allebei geblesseerd of geschorst zijn in een champions league wedstrijd? Nou dat wil ik niet eens weten.
Blind speelt een dijk van een wedstrijd tegen Twente en Heerenveen, PSV heeft echt geen betere voorhoede dan deze twee ploegen, in de CL is het inderdaad vervelend mocht dat gebeuren, maar Ajax is nu eenmaal geen club van een sjeik en we kunnen ons geen CL waardige bank veroorloven, ook hebben we het niet nodig, de grootste voetballers bij Ajax staat altijd op als men verwacht dat ze door het ijs zakken.. Blind zal laten zien Ajax CL waardig te zijn, en een waardig opvolger worden van zijn vader..
Ajax_fan
 Ajax_fan - zondag 21 augustus 2011 - 01:52   quote  deeplink  
Blind speelde helemaal niet een dijk van een wedstrijd. Liep me costant te irriteren aan het slappe dweil verdedigen van hem. Aan de bal prima hoor maar verdedigend echt Dramatisch met een hoofdletter D! Die jongen is net een wijf als het op verdedigen aankomt. Oh jee hij is me weer voorbij moet er maar weer achteraan huppelen....zo ziet het er steeds uit! Blind is geen Ajax waardige verdediger en zal dat ook nooit worden. Het is een middenvelder en ook ook zn vader heeft duidelijk aangegeven dat hij eigenlijk op het middenveld het beste presteert maar aangezien daar concurrente zat is..... In de Cl worden wegewoon uitgelachen met zo'n slappe dweil achterin die je zo voorbij kan lopen. Als je je al niet eens staande kan houden tegen een normale huis tuin en keuken aanvaller nou sorry hoor........dan heb je ook niks te zoeken in de Cl. ALs we met hem de CL in moeten hou ik mn hart vast!
remco k
 remco k - zondag 21 augustus 2011 - 10:56   quote  deeplink  
Ik en meerderen hier vinden dat hij wel 2 goede wedstrijden heeft gespeeld. En ik vind je hele verhaal onzin, natuurlijk is hij niet van het niveau vertonghen maar hij is ook geen vaste basisspeler en is gewoon wel een goede vervanger.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 21 augustus 2011 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 10:56 schreef remco k het volgende:
Ik en meerderen hier vinden dat hij wel 2 goede wedstrijden heeft gespeeld. En ik vind je hele verhaal onzin, natuurlijk is hij niet van het niveau vertonghen maar hij is ook geen vaste basisspeler en is gewoon wel een goede vervanger.
Eens..
baco74
 baco74 - zondag 21 augustus 2011 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 10:56 schreef remco k het volgende:
Helemaal gelijk Remco.
Ajax_fan doet zijn naam geen eer aan met zijn wel erg negatieve post over Blind.
Hij had het zelfde kunnen vertellen in veel minder zware bewoordingen dan hij hierin doet, maar alá.
Blind heeft die twee wedstrijden heel goed gespeeld.
In één van die wedstrijden speelde Blind echt geweldig als CV,
totdat De Boer Boilessen (ik dacht voor Ooijer) er uit haalde
en Blind op de vleugel liet verdedigen.
Toen maakte Dailey een fout door zijn man te veel ruimte te geven (volgens mij Ruiz).
Ik had eerlijk gezecht mijn bedenkingen met Blind als CV
en dacht dat Boilissen de plek Van Vertonghen zou overnemen
en dan Blind of Anita linkssback zou spelen.
Blind werd echter de centrale verdediger en deed dit in mijn ogen fantastisch.
Plus het feit dat ie nog een hoop zal leren zie ik het wel zitten met Daley.
De tijd zal het leren.
Jeronimus82
 Jeronimus82 - zondag 21 augustus 2011 - 12:17   quote  deeplink  
Ik ben ook een fan van Blind aan het worden als CV. Ik zou hem als back alleen in noodsituaties opstellen. Als CV vind ik hem slim spelen, maar als LB irriteer ik me aan zijn domme beslissingen.
Ik vind hem in veel opzichten als voetballer veel weg hebben van z'n pa: goed in de opbouw, niet al te snel, sobere voetballer.
Als grote nadeel dus zijn snelheid, maar zeker zijn duelkracht. Laat deze jongen aan z'n spiermassa werken en laat hem aub wat meedogenlozer worden (dat had Vertonghen 4 jaar geleden ook nog niet...), dan is het een kopie van Danny Blind en dan gaat ie heel belangrijk worden voor ajax.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 augustus 2011 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 01:52 schreef Ajax_fan het volgende:
Blind speelde helemaal niet een dijk van een wedstrijd. Liep me costant te irriteren aan het slappe dweil verdedigen van hem. Aan de bal prima hoor maar verdedigend echt Dramatisch met een hoofdletter D! Die jongen is net een wijf als het op verdedigen aankomt. Oh jee hij is me weer voorbij moet er maar weer achteraan huppelen....zo ziet het er steeds uit! Blind is geen Ajax waardige verdediger en zal dat ook nooit worden. Het is een middenvelder en ook ook zn vader heeft duidelijk aangegeven dat hij eigenlijk op het middenveld het beste presteert maar aangezien daar concurrente zat is..... In de Cl worden wegewoon uitgelachen met zo'n slappe dweil achterin die je zo voorbij kan lopen. Als je je al niet eens staande kan houden tegen een normale huis tuin en keuken aanvaller nou sorry hoor........dan heb je ook niks te zoeken in de Cl. ALs we met hem de CL in moeten hou ik mn hart vast!
Een beetje overdreven maar verdedigend komt hij idd nog te kort.
Bekijk de beelden dan zie je dat hij fout zat bij het doelpunt van Dost.
Blind voorlopig nog niet centraal laten voetballen, liever Ooijer ook gezien zijn lengte.
Alleen als stand-inn voor Boilesen.
Ben wel benieuwd hoe hij het over een jaartje of 2 doet.
remco k
 remco k - zondag 21 augustus 2011 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 12:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Een beetje overdreven maar verdedigend komt hij idd nog te kort.
Bekijk de beelden dan zie je dat hij fout zat bij het doelpunt van Dost.
Blind voorlopig nog niet centraal laten voetballen, liever Ooijer ook gezien zijn lengte.
Alleen als stand-inn voor Boilesen.
Ben wel benieuwd hoe hij het over een jaartje of 2 doet.
Ik denk dat je bedoeld dat Alderweireld en Janssen de grote fouten maken bij die goal van Dost..
remco k
 remco k - zondag 21 augustus 2011 - 12:56   quote  deeplink  
En fouten maakt iedere jongere speler, zeker Alder en Vertonghen zijn door schade en schande wijs geworden..
Gruber
 Gruber - maandag 22 augustus 2011 - 13:31   quote  deeplink  
Je kan zeggen dat iedere jonge speler fouten mag maken. Dat is misschien ook zo maar het gaat ook om kwaliteit. In de afgelopen 4 potten krijgt Ajax simpelweg te makkelijk goals tegen. Dit kan je toch niet ontkennen? De 0 is nog geen 1 keer gehouden. Iets dat in wedstrijden die je domineert wel zou moeten. Natuurlijk kan je tegengoals krijgen maar in mijn ogen vliegen ze er gewoon te gemakkelijk in. Ajax domineert veel van de wedstrijden maar die paar aanvallen die ze tegen krijgen zijn gelijk een goal. Dit was zo tegen Twente, Heerenveen, VVV. Tegen de Graafschap was er de eerste 25 min zelfs sprake even onder een soort druk staan. Ik blijf hopen op een verdedigende versterking. Blind mag prima eens een foutje maken, maar de manier van verdedigen gister bij de 2-0 is geen foutje maar kwaliteit. Je mag Musa niet op zo'n afstand verdedigen en laten schieten. Dat is toch geen foutje, maar gebrek aan verdedigend vermogen?
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2011 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 13:31 schreef Gruber het volgende:
Je kan zeggen dat iedere jonge speler fouten mag maken. Dat is misschien ook zo maar het gaat ook om kwaliteit. In de afgelopen 4 potten krijgt Ajax simpelweg te makkelijk goals tegen. Dit kan je toch niet ontkennen? De 0 is nog geen 1 keer gehouden. Iets dat in wedstrijden die je domineert wel zou moeten. Natuurlijk kan je tegengoals krijgen maar in mijn ogen vliegen ze er gewoon te gemakkelijk in. Ajax domineert veel van de wedstrijden maar die paar aanvallen die ze tegen krijgen zijn gelijk een goal. Dit was zo tegen Twente, Heerenveen, VVV. Tegen de Graafschap was er de eerste 25 min zelfs sprake even onder een soort druk staan. Ik blijf hopen op een verdedigende versterking. Blind mag prima eens een foutje maken, maar de manier van verdedigen gister bij de 2-0 is geen foutje maar kwaliteit. Je mag Musa niet op zo'n afstand verdedigen en laten schieten. Dat is toch geen foutje, maar gebrek aan verdedigend vermogen?
De grootste reden van de tegengoals noem je niet, dat ligt namelijk aan de invulling van de controlerende middenvelder. Ik weet zeker dat als we JAnssen een linie doorschuiven, en Anita op de plek van Janssen neerzet dat we dan de helft minder tegengoals krijgen..
nora
 nora - maandag 22 augustus 2011 - 18:35   quote  deeplink  
Precies wat ik al heel lang loop te verkondigen Anita achter Jansen en Eriksen helaas gaat dat tenkoste van de Jong.
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2011 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 18:35 schreef nora het volgende:
Precies wat ik al heel lang loop te verkondigen Anita achter Jansen en Eriksen helaas gaat dat tenkoste van de Jong.
Dat roepen meerderen hier al vrij lang..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 augustus 2011 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 18:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat roepen meerderen hier al vrij lang..
Inderdaad jammer maar helaas. Ben toch wel een beetje fan van Anita geworden als verdedigende middenvelder voetballend beter dan bv. Enoh. Is ook beter voor Janssen en Boilissen gewoon LB ook beter dan Blind.
bahbah
 bahbah - maandag 22 augustus 2011 - 19:13   quote  deeplink  
De Jong is nou ook niet bepaald sterk begonnen aan t seizoen...kunnen best eens zonder proberen....heel voorzichtig....:(
nora
 nora - maandag 22 augustus 2011 - 19:21   quote  deeplink  
Inderdaad ik weet dat de Jong een gevoelig onderwerp is en een echte ajacied maar ik vind dat je best is kan proberen Anita als controleur achter Jansen en Eriksen.
bahbah
 bahbah - maandag 22 augustus 2011 - 19:24   quote  deeplink  
anita is toch echt iemand met dynamiek..brengt alles in beweging naar voren toe....dan krijgen we ruimte en kunnen we kaatsen....ajax op zijn best....
nora
 nora - maandag 22 augustus 2011 - 19:35   quote  deeplink  
Ja en Jansen zijn kracht ligt in de aanval dan hoeft hij zich niet zoveel zorgen te maken om zijn verdediging.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 augustus 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 18:35 schreef nora het volgende:
Dit middenveld is juist Nora alleen waarom "helaas ten koste van De Jong". Snap ik niet hij is op dit moment gewoon niet in vorm en dat weet hij zelf ook wel!
Zo zit de voetbalwereld in elkaar toch!
MBB
 MBB - maandag 22 augustus 2011 - 23:24   quote  deeplink  
Of Serero op de plaats van De Jong...
remco k
 remco k - maandag 22 augustus 2011 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 21:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit middenveld is juist Nora alleen waarom "helaas ten koste van De Jong". Snap ik niet hij is op dit moment gewoon niet in vorm en dat weet hij zelf ook wel!
Zo zit de voetbalwereld in elkaar toch!
Heeft niks met vorm te maken, het is gewoon geen middenvelder maar een spits, hij heeft het loopvermogen ook helemaal niet voor een middenvelder. En dat het jammer id dat het ten koste van hem gaat vind ik ook, Siempie schiet ons tegen Twente wel de derde ster op het shirt..
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - donderdag 25 augustus 2011 - 14:50   quote  deeplink  
ik denk dat er helemaal geen verdediger meer gehaald gaat worden zolang er niemand weg gaat, ajax moet nu niemand meer laten gaan maar er wel een spits en een keep bijhalen maar dit word denk ik alleen een keep al vind ik het wel erg stil...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 25 augustus 2011 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 23:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Heeft niks met vorm te maken, het is gewoon geen middenvelder maar een spits, hij heeft het loopvermogen ook helemaal niet voor een middenvelder. En dat het jammer id dat het ten koste van hem gaat vind ik ook, Siempie schiet ons tegen Twente wel de derde ster op het shirt..
Ik vond Siem vorig seizoen op het middenveld sterker spelen dan de eerste wedstrijden van het seizoen, als 2e spits is hij vorig seizoen wel verrassend genoeg goed uit de verf gekomen.
Ik zal het nooit vergeten dat hij de man was die scoorde tegen Twente in de allesbeslissende wedstrijd.
Maar op dit moment ken ik hem niet meer terug, ik hoop dat dit snel veranderd!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5135
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Haalt Ajax nog een verdediger?

0.0177619