BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nee toch? Feyenoord eist rectificatie van fc Knudde..hoe zielig kan je zijn...grapje

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - woensdag 03 augustus 2011 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 14:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Van mij mag 'ie ook blijven. Hij is immers goed bezig met saneren!
Gaap...
JanM
 JanM - woensdag 03 augustus 2011 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 14:33 schreef MMM het volgende:

[..]

Gaap...
Hoewel iedereen dit gewone verschijnsel kent en mensen gemiddeld 10 tot 15 maal per dag gapen, is er maar heel weinig met zekerheid over bekend. Er bestaan vele hypothesen over het doel of de functie van gapen.

Het zou meer optreden bij een laag zuurstofgehalte in het bloed of een verhoogd koolzuurgehalte (experimenteel is aangetoond, door het laten ademen van lucht met verschillende zuurstofdrukken en koolzuurgehaltes, dat deze beide hypothesen niet juist zijn);

het zou de druk in het middenoor gelijkmaken aan de omgevingsdruk (niet waarschijnlijk, daar dit steeds gebeurt bij het slikken);

het zou de spierspanning verlagen in de spieren die bij de ademhaling zijn betrokken door deze op te rekken. De verhoogde spierspanning zou het gevolg zijn van inactiviteit van deze spieren.

het zou een sociale functie hebben waardoor het groepsdier mens in een groep verkerend tegelijk naar bed gaat, en vele andere. Mensen gapen echter de hele dag, hoewel inderdaad vaker 's ochtends en 's avonds.

Een andere theorie die de laatste tijd steun vindt, beweert dat gapen juist een non-verbale uiting is van ontspanning binnen een groep. Ergo, de gaper voelt zich op zijn/haar gemak bij zijn/haar gezelschap;

Gapen heeft ook een zekere erotische lading, claimt Wolter Seuntjens, een wetenschappelijk onderzoeker die in november 2004 in Amsterdam aan de VU op het onderwerp promoveerde.

Een geeuw is een langdurige diepe inademing, hierdoor heerst er langere tijd een onderdruk in de borstkas. De functie van een geeuw zou dus kunnen zijn dat er dan veel bloed terug kan stromen in het hart. Dit is nodig omdat het bloed met zeer geringe druk teruggaat naar het hart en zich ophoopt in de grote bloedsomloop.
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 03 augustus 2011 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 14:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Van mij mag 'ie ook blijven. Hij is immers goed bezig met saneren!
komt ie al?
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 03 augustus 2011 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 14:39 schreef JanM het volgende:

[..]

Hoewel iedereen dit gewone verschijnsel kent en mensen gemiddeld 10 tot 15 maal per dag gapen, is er maar heel weinig met zekerheid over bekend. Er bestaan vele hypothesen over het doel of de functie van gapen.

Het zou meer optreden bij een laag zuurstofgehalte in het bloed of een verhoogd koolzuurgehalte (experimenteel is aangetoond, door het laten ademen van lucht met verschillende zuurstofdrukken en koolzuurgehaltes, dat deze beide hypothesen niet juist zijn);

het zou de druk in het middenoor gelijkmaken aan de omgevingsdruk (niet waarschijnlijk, daar dit steeds gebeurt bij het slikken);

het zou de spierspanning verlagen in de spieren die bij de ademhaling zijn betrokken door deze op te rekken. De verhoogde spierspanning zou het gevolg zijn van inactiviteit van deze spieren.

het zou een sociale functie hebben waardoor het groepsdier mens in een groep verkerend tegelijk naar bed gaat, en vele andere. Mensen gapen echter de hele dag, hoewel inderdaad vaker 's ochtends en 's avonds.

Een andere theorie die de laatste tijd steun vindt, beweert dat gapen juist een non-verbale uiting is van ontspanning binnen een groep. Ergo, de gaper voelt zich op zijn/haar gemak bij zijn/haar gezelschap;

Gapen heeft ook een zekere erotische lading, claimt Wolter Seuntjens, een wetenschappelijk onderzoeker die in november 2004 in Amsterdam aan de VU op het onderwerp promoveerde.

Een geeuw is een langdurige diepe inademing, hierdoor heerst er langere tijd een onderdruk in de borstkas. De functie van een geeuw zou dus kunnen zijn dat er dan veel bloed terug kan stromen in het hart. Dit is nodig omdat het bloed met zeer geringe druk teruggaat naar het hart en zich ophoopt in de grote bloedsomloop.
Jan, dit is wel erg slaapverwekkend en off topic.... ik voel een ban aankomen...
netsurfer
 netsurfer - woensdag 03 augustus 2011 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 14:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Van mij mag 'ie ook blijven. Hij is immers goed bezig met saneren!
Van mij ook. We moeten gewoon geduld hebben, Gudde eruit gooien en een nieuwe man daar neerzetten helpt daar niets aan.
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 03 augustus 2011 - 15:09   quote  deeplink  
tenzij het een heeeeeeele rijke vent is die er 50 miljoen tegenaan gooit, zonder voorwaarden... als een gift zeg maar.
netsurfer
 netsurfer - woensdag 03 augustus 2011 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 15:09 schreef Pietje1 het volgende:
tenzij het een heeeeeeele rijke vent is die er 50 miljoen tegenaan gooit, zonder voorwaarden... als een gift zeg maar.
Sint Nikolaas?
hotjumper
 hotjumper - woensdag 03 augustus 2011 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 14:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Van mij mag 'ie ook blijven. Hij is immers goed bezig met saneren!
Vooral beleving is al bijna verdwenen
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 03 augustus 2011 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 15:14 schreef netsurfer het volgende:

[..]

Sint Nikolaas?
alleen als hij die negers thuislaat!!
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 03 augustus 2011 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 15:23 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Vooral beleving is al bijna verdwenen
Vergeet clubliefde niet.
Els
 Els - woensdag 03 augustus 2011 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 14:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Van mij mag 'ie ook blijven. Hij is immers goed bezig met saneren!
Is dat zo Jan? Zelfde als bij de VG, het blijven wat vage beweringen. Tot nu toe heb ik alleen gehoord dat er wat kantoorpersoneel weg is, en hebben we een hele smalle selectie. Maar is er werkelijk aantoonbaar goed gesaneerd? Ik hoop het, maar geen idee of het zo is.
craven
 craven - woensdag 03 augustus 2011 - 19:38   quote  deeplink  
Las ergens dat we over een half jaar zwarte cijfers draaien(vraag niet naar de bron), als dat zo is dan is er duidelijk gesaneerd...
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 03 augustus 2011 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 augustus 2011 - 19:38 schreef craven het volgende:
Las ergens dat we over een half jaar zwarte cijfers draaien(vraag niet naar de bron), als dat zo is dan is er duidelijk gesaneerd...
heb het ook gelezen, volgens mij in een stukkie op voetbalzone........

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nee toch? Feyenoord eist rectificatie van fc Knudde..hoe zielig kan je zijn...grapje









0.0101621