|
|
|
sebas79
|
|
|
Jan v Halst ,alsjeblieft zeg. Was zelf een middelmatige voetballer die moest compenseren met hard werken(niks mis mee trouwens) ,maar denkt nu het voetbal uigevonden te hebben nu hij achter zijn computertje zit bij eredivisie live |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Jan van Halst is op en top een FC Twenteman - weliswaar ook met een aantal jaren Ajax-ervaring - die het bij de Tukkers als commercieel directeur uitstekend doet. Ook als voetbalanalyticus luister ik graag naar hem. Maar is het nou toeval of niet: Co Adriaanse, de trainer die Jan van Halst ooit bij Ajax naar kleedkamer 2 verbande en zelfs in het geheel niet met hem wenste te praten (!!) is aangesteld als trainer bij FC Twente en Jan van Halst gaat in de uitverkoop. Het heeft bij Jan van Halst logischerwijs destijds erg veel onbegrip gekweekt en veel kwaad bloed gezet. Wie weet doet het nog steeds pijn bij hem, waardoor hij zijn kans denkt te zien om de hernieuwde samenwerking met Co Adriaanse te kunnen beëindigen. Van Halst kan dan wel prima kwaliteiten hebben als COMMERCIEEL Directeur, maar ik denk dat je over totaal andere kwaliteiten dient te beschikken als ALGEMEEN directeur. Daarom zeg ik: niet doen! Vanmorgen las ik in de Volkskrant een (lang) interview met Guus Hiddink, onder andere over het omkoopschandaal in Turkije, waar Hiddink bondscoach is. Hij vertelde de journalist, dat hij serieus denkt aan onmiddellijk opstappen daar, wanneer die omkoperijen inderdaad hebben plaatsgevonden. Met andere woorden, ik verwacht serieus dat Guus Hiddink op korte termijn "werkzoekend" is... Zou hij niet een veel betere kandidaat zijn dan Jan van Halst?? |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Hiddink is een geweldige trainer en zou zeker een geweldige Technisch directeur worden/zijn. Maar voor Algemeen directeur heb je echt wel ander capaciteiten nodig. Inderdaad is het man met een geweldig charisma, maar of hij bestuurlijk ook iets kan/wil is maar de vraag. Uiteindelijk heeft hij zich daarin nooit bewezen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 17:03 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:Hiddink is een geweldige trainer en zou zeker een geweldige Technisch directeur worden/zijn. Maar voor Algemeen directeur heb je echt wel ander capaciteiten nodig. Inderdaad is het man met een geweldig charisma, maar of hij bestuurlijk ook iets kan/wil is maar de vraag. Uiteindelijk heeft hij zich daarin nooit bewezen. Mijn punt is dat Hiddink een immens netwerk heeft. Over de gehele wereld. Overal waar hij verschijnt gaan alle deuren open. Daarnaast heeft hij een enorme kijk op voetbalzaken en woont hij in Amsterdam. Lekker dichtbij ;-) Hij heeft de uitstraling van een algemeen directeur. Je hebt zeker gelijk, dat hij het nog maar bewijzen moet, maar dat moet Jan van Halst immers ook. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 17:07 schreef Pietje het volgende:[..] Mijn punt is dat Hiddink een immens netwerk heeft. Over de gehele wereld. Overal waar hij verschijnt gaan alle deuren open. Daarnaast heeft hij een enorme kijk op voetbalzaken en woont hij in Amsterdam. Lekker dichtbij ;-) Hij heeft de uitstraling van een algemeen directeur. Je hebt zeker gelijk, dat hij het nog maar bewijzen moet, maar dat moet Jan van Halst immers ook. daarom zou het ook goed zijn om Hiddink binnen te halen, maar ik vraag me af of AD de juiste functie voor hem is. TD lijkt me veel meer geschikt. JvH lijkt mij idd. ook niet de juiste persoon. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 16:54 schreef Pietje het volgende:Jan van Halst is op en top een FC Twenteman - weliswaar ook met een aantal jaren Ajax-ervaring - die het bij de Tukkers als commercieel directeur uitstekend doet. Ook als voetbalanalyticus luister ik graag naar hem. Maar is het nou toeval of niet: Co Adriaanse, de trainer die Jan van Halst ooit bij Ajax naar kleedkamer 2 verbande en zelfs in het geheel niet met hem wenste te praten (!!) is aangesteld als trainer bij FC Twente en Jan van Halst gaat in de uitverkoop. Het heeft bij Jan van Halst logischerwijs destijds erg veel onbegrip gekweekt en veel kwaad bloed gezet. Wie weet doet het nog steeds pijn bij hem, waardoor hij zijn kans denkt te zien om de hernieuwde samenwerking met Co Adriaanse te kunnen beëindigen. Van Halst kan dan wel prima kwaliteiten hebben als COMMERCIEEL Directeur, maar ik denk dat je over totaal andere kwaliteiten dient te beschikken als ALGEMEEN directeur. Daarom zeg ik: niet doen! Vanmorgen las ik in de Volkskrant een (lang) interview met Guus Hiddink, onder andere over het omkoopschandaal in Turkije, waar Hiddink bondscoach is. Hij vertelde de journalist, dat hij serieus denkt aan onmiddellijk opstappen daar, wanneer die omkoperijen inderdaad hebben plaatsgevonden. Met andere woorden, ik verwacht serieus dat Guus Hiddink op korte termijn "werkzoekend" is... Zou hij niet een veel betere kandidaat zijn dan Jan van Halst?? Wat Pietje zegt, ik sluit mij hier nu helemaal bij aan, bedankt, nu snap ik het voor mezelf.. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 18:18 schreef remco k het volgende:[..] Wat Pietje zegt, ik sluit mij hier nu helemaal bij aan, bedankt, nu snap ik het voor mezelf.. Wat snapte je niet dan?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 augustus 2011 door Eindhovense Ajaxfan -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik kon er voor mezelf niet uitkomen of ik hem wel of niet geschikt vind als AD.. |
|
|
|
|
Twanus
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 13:32 schreef Twanus het volgende:Jan van Halst als commercieel directeur lijkt me echt een aanwinst voor AJAX. Iemand uit de voetbalwereld met ervaring bij een andere club en toch een AJAX achtergrond, ik zeg doen. Daarnaast zal Hiddink binnenkort opstappen bij die Turken als blijkt dat alles en iedereen daar corrupt en omgekocht is. Dan zal ook het technisch beleid een goede impuls krijgen. Ook het netwerk van Hiddink is iets waar AJAX nuttig gebruik van kan maken. Dat Hiddink van die gloeilampen komt vind ik eigenlijk alleen maar mooi want zij zien dat als een mes in hun rug. Een beetje leedvermaak richting die gloeilampen daar ben ik niet vies van. Pietje volgens mij zeg ik in een eerder bericht hetzelfde als jij op enkele kleine nuanceverschillen na! Bedankt voor de overeenkomstige mening. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote: Je vind hem dus niet geschikt, maar wie wel dan. Ga je met de mening van Pietje mee dat Hiddink wel geschikt zou (kunnen) zijn?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 augustus 2011 door Eindhovense Ajaxfan -- |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 18:59 schreef Twanus het volgende:[..] Pietje volgens mij zeg ik in een eerder bericht hetzelfde als jij op enkele kleine nuanceverschillen na! Bedankt voor de overeenkomstige mening. Alleen jij vind JvH WEL een aanwinst en Pietje niet. Lijkt me wel een belangrijk verschil. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Als het maar een oud voetballer van Ajax is geweest, gezichten zeggen mij niet zoveel. Jan praat in ieder geval geen nonsens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 19:08 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Je vind hem dus niet geschikt, maar wie wel dan. Ga je met de mening van Pietje mee dat Hiddink wel geschikt zou (kunnen) zijn? Ja, dat denk ik wel ja, al moet ik eerlijk bekennen dat ik hier niet zoals gewoonlijk een eenzijdige mening in heb, ik weet niet precies hoe ik hierin sta, het enige dat ik hier in wel wil is dat het plan Cruijff tot de laatste letter wordt uitgevoerd, mocht hij het genie zijn waar veel mensen waarinder ikzelf hem van verdenken dan gaan we mooie tijden tegemoet, en ik zou me niet graag willen af blijven vragen hoe het zou zijn geweest..
Ik zit eigenlijk een beetje met een paar rare dingen. Als je Ajax met het "echte" bedrijfsleven vergelijkt, is het niet eens een extreem grote organisatie, toch hebben er de afgelopen jaren mensen aan de top gezeten die wel bij die grote firma's hebben gewerkt. Kan het dus niet zo zijn dat Ajax onder hun normale werknivo ligt en dat men op ten duur minder scherp is geweest.
Ik zal een voorbeeld geven, ik heb zelf door een reorganisatie een jaar moeten werken in een functie waaruit ik eerder was doorgegroeid, destijds had ik veel plezier in deze functie en was vol motivatie bezig om verder te komen, toen dat was gelukt ben ik keihard aan het werk gegaan om die functie goed te bekleden en dat is me goed afgegaan. Zoals ik al zei hebben we toen een reorganisatie gehad waardoor diverse afdelingen dicht zijn gegaan waaronder de mijne, echter wouden ze mij niet krijt en wou ik zelf ook niet weg, ik ben toen weer in mijn oude functie aan het werk gegaan in afwachting van een nieuw op te starten afdeling die we zouden gaan opstarten. Om een lang verhaal enigszins kort te maken..:-) kon ik mij in die oude functie totaal niet motiveren en leverde ik gewoon slecht werk af na een aantal maanden. Ikzelf denk dat dit komt omdat dit werk was wat dus onder mijn normale nivo lag. Ik zit nu weer op mijn normale functie en doe mijn werk weer naar behoren en met veel motivatie..
Snap je wat ik bedoel te zeggen?? |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 16:54 schreef Pietje het volgende:Jan van Halst is op en top een FC Twenteman - weliswaar ook met een aantal jaren Ajax-ervaring - die het bij de Tukkers als commercieel directeur uitstekend doet. Ook als voetbalanalyticus luister ik graag naar hem. Maar is het nou toeval of niet: Co Adriaanse, de trainer die Jan van Halst ooit bij Ajax naar kleedkamer 2 verbande en zelfs in het geheel niet met hem wenste te praten (!!) is aangesteld als trainer bij FC Twente en Jan van Halst gaat in de uitverkoop. Het heeft bij Jan van Halst logischerwijs destijds erg veel onbegrip gekweekt en veel kwaad bloed gezet. Wie weet doet het nog steeds pijn bij hem, waardoor hij zijn kans denkt te zien om de hernieuwde samenwerking met Co Adriaanse te kunnen beëindigen. Van Halst kan dan wel prima kwaliteiten hebben als COMMERCIEEL Directeur, maar ik denk dat je over totaal andere kwaliteiten dient te beschikken als ALGEMEEN directeur. Daarom zeg ik: niet doen! Vanmorgen las ik in de Volkskrant een (lang) interview met Guus Hiddink, onder andere over het omkoopschandaal in Turkije, waar Hiddink bondscoach is. Hij vertelde de journalist, dat hij serieus denkt aan onmiddellijk opstappen daar, wanneer die omkoperijen inderdaad hebben plaatsgevonden. Met andere woorden, ik verwacht serieus dat Guus Hiddink op korte termijn "werkzoekend" is... Zou hij niet een veel betere kandidaat zijn dan Jan van Halst?? Jan van Halst is bij FC Twente manager 'algemene zaken' en wat ik uit de recente plannen van Ajax heb begrepen is, dat ze meer volgens het Twente model willen gaan werken. Eveneens met een manager 'algemene zaken' dus. Algemeen directeur is volgens mij een te sterk geladen woord, aangezien het voetbalgedeelte volgens die plannen sowieso niet meer onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur zou vallen. De commerciele capaciteiten van Van Halst, gecombineerd met zijn sociale voorkomen komen volgens mij zeer goed van pas in deze functie. Capaciteiten die je in mijn ogen nodig hebt voor een functie van algemeen directeur zijn zakelijk inzicht en sociale vaardigheden. Je moet de club kunnen verkopen, zowel op de markt als in de media. Daarnaast is het handig als je niet voor aap staat als een reporter je een voetbalgerelateerde vraag stelt. In mijn ogen zou Van Halst deze functie prima kunnen bekleden. Hiddink is uiteraard ook een prima kandidaat, maar die zal op een gegeven moment toch ook met pensioen willen, dus dat kun je nauwelijks een lange termijn oplossing noemen.
Wat mij betreft dus een volmondig JA voor Van Halst! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een echte Ajacied als Directeur is geweldig maar je moet hem wel hebben en hij moet ook nog eens de capiciteiten hebben,en die zijn er niet zo veel volgens mij,ik kan er 1 en dat is van Gaal dat zou hem moeten worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
van Gaal mag van mij morgen direct beginnen.. Enkel denk ik dan dat dit ten koste van Cruijff zijn plannen zal gaan en er dus nog steeds rommel in de tent is.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Helaas wel maar ik denk dat van Gaal echt de juiste man zou zijn,als er iemand is die Cruyff en van Gaal op een lijn zou kunnen krijgen die zou bij elke thuiswedstrijd voor de wedstrijd door 60.000 man toegezongen moeten worden. Maar dromen zijn bedrog. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 16:54 schreef Pietje het volgende:Jan van Halst is op en top een FC Twenteman - weliswaar ook met een aantal jaren Ajax-ervaring - die het bij de Tukkers als commercieel directeur uitstekend doet. Ook als voetbalanalyticus luister ik graag naar hem. Maar is het nou toeval of niet: Co Adriaanse, de trainer die Jan van Halst ooit bij Ajax naar kleedkamer 2 verbande en zelfs in het geheel niet met hem wenste te praten (!!) is aangesteld als trainer bij FC Twente en Jan van Halst gaat in de uitverkoop. Het heeft bij Jan van Halst logischerwijs destijds erg veel onbegrip gekweekt en veel kwaad bloed gezet. Wie weet doet het nog steeds pijn bij hem, waardoor hij zijn kans denkt te zien om de hernieuwde samenwerking met Co Adriaanse te kunnen beëindigen. Van Halst kan dan wel prima kwaliteiten hebben als COMMERCIEEL Directeur, maar ik denk dat je over totaal andere kwaliteiten dient te beschikken als ALGEMEEN directeur. Daarom zeg ik: niet doen! Vanmorgen las ik in de Volkskrant een (lang) interview met Guus Hiddink, onder andere over het omkoopschandaal in Turkije, waar Hiddink bondscoach is. Hij vertelde de journalist, dat hij serieus denkt aan onmiddellijk opstappen daar, wanneer die omkoperijen inderdaad hebben plaatsgevonden. Met andere woorden, ik verwacht serieus dat Guus Hiddink op korte termijn "werkzoekend" is... Zou hij niet een veel betere kandidaat zijn dan Jan van Halst?? Pietje, een heel mooi stukje heb je geschreven. Ik zou het toejuichen als Hiddink hier naar toe komt. Van Halst mag van mij de Commerciele man worden bij Ajax, ik zou hem idd niet willen zien als AD. Ik weet gewoon niet wat voor bestuurlijke kwaliteiten Hiddink heeft, maar hé als v/d Boog het kan, dan kan Hiddink het zeker! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 21:17 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Jan van Halst is bij FC Twente manager 'algemene zaken' en wat ik uit de recente plannen van Ajax heb begrepen is, dat ze meer volgens het Twente model willen gaan werken. Eveneens met een manager 'algemene zaken' dus. Algemeen directeur is volgens mij een te sterk geladen woord, aangezien het voetbalgedeelte volgens die plannen sowieso niet meer onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur zou vallen. De commerciele capaciteiten van Van Halst, gecombineerd met zijn sociale voorkomen komen volgens mij zeer goed van pas in deze functie. Capaciteiten die je in mijn ogen nodig hebt voor een functie van algemeen directeur zijn zakelijk inzicht en sociale vaardigheden. Je moet de club kunnen verkopen, zowel op de markt als in de media. Daarnaast is het handig als je niet voor aap staat als een reporter je een voetbalgerelateerde vraag stelt. In mijn ogen zou Van Halst deze functie prima kunnen bekleden. Hiddink is uiteraard ook een prima kandidaat, maar die zal op een gegeven moment toch ook met pensioen willen, dus dat kun je nauwelijks een lange termijn oplossing noemen. Wat mij betreft dus een volmondig JA voor Van Halst! Het feit dat Jan van Halst manager ALGEMENE zaken is (geworden?) was bij mij niet bekend. Ik wist niet beter, dan dat hij bij FC Twente verantwoordelijk is voor de commerciële zaken. Als dat juist is, Harm, dan vind ik dat hij nu wat verder is in zijn ontwikkeling als manager, waardoor hij mijns inziens wèl in aanmerking zou kunnen komen voor die functie bij Ajax. Maar toch nog liever Guus Hiddink. Misschien - zoals jij schrijft - niet voor de lange termijn, maar je haalt met hem wel even een autoriteit binnen, met een gigantisch internationaal netwerk! |
|
|
|
|
|