|
|
remco k
|
|
|
Adviesbureau gaat Ajax doorlichten Ernst & Young gaat Ajax doorlichten, dat meldt Barbara Barend en Johan Derksen maandag in Voetbal International.
Volgens Derksen kost het onderzoek van het adviesbureau meer dan een half miljoen euro. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Pffffffff....sorry man......geen verstandt van |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Om met jou woorden te spreken......maak ik zelf wel uit,sjaggie.....ga vissen man,of je nest in |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote: Voor het adviesbureau heeft het wel zin ;-). Voor een half miljoen wil ik het ook wel doen. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Inderdaad man, stel je voor dat je iets over Ajax te horen krijgt.. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Sommige mensen boeit enkel het voetbal, anderen boeit ook het hele gebeuren rondom Ajax en rondom Cruijff.. En aangezien dit een Ajaxforum is en dit over AJAX gaat is commentaar op dit topic enkel om iemand aan te vallen omdat hij commentaar op echte zinloze topics heeft.. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Of bedoel je een heel normale beslissing van een groot gezond bedrijf? |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2011 - 23:12 schreef remco k het volgende:[..] Sommige mensen boeit enkel het voetbal, anderen boeit ook het hele gebeuren rondom Ajax en rondom Cruijff.. En aangezien dit een Ajaxforum is en dit over AJAX gaat is commentaar op dit topic enkel om iemand aan te vallen omdat hij commentaar op echte zinloze topics heeft.. Dus iedereen die reageert op dit topic valt je aan? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee dat zeg ik helemaal niet. Maar ik denk jij in dit gevak wel.. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Ok, iedereen mag een mening hebben.. Ik vraag me af waarom je zo "verdedigend" denkt? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik verdedig enkel mijn reden om dit topic te starten, en onderbouw dat op een normale manier. Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken, als alleen het voetbal van Ajax je iets interseerd is dat prima, maar laat andere mensen die wel over de organisatie willen discussieren lekker hun gang gaan.. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2011 - 23:20 schreef remco k het volgende:[..] Ik verdedig enkel mijn reden om dit topic te starten, en onderbouw dat op een normale manier. Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken, als alleen het voetbal van Ajax je iets interseerd is dat prima, maar laat andere mensen die wel over de organisatie willen discussieren lekker hun gang gaan.. Ow maar daar ben ik zeker wel in geintreseerd, vraag me alleen af wat dit met het besturen van een organisatie te maken heeft? Het is logish om heel je doen eens in de zoveel tijd na te laten kijken door derden. Of is dit echt een discussiepunt voor jou dan?
begrijp me niet verkeerd ik reageer gewoon op je topic niet op je "persoon" |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2011 - 23:25 schreef JOOD het volgende:[..] Ow maar daar ben ik zeker wel in geintreseerd, vraag me alleen af wat dit met het besturen van een organisatie te maken heeft? Het is logish om heel je doen eens in de zoveel tijd na te laten kijken door derden. Of is dit echt een discussiepunt voor jou dan? begrijp me niet verkeerd ik reageer gewoon op je topic niet op je "persoon" Dit is afgelopen jaar ook al gebeurd en behoorde niet tot de plannen van Cruijff, volgens die plannen zouden er nu flink stappen gemaakt moeten gaan worden, maar nu gaat men weer extern de complete organisatie doorlichten. Dit is wederom niet gericht op het voetbal gebeuren, maar enkel op het bedrijfsgedeelte van Ajax en dat vind ik dus opmerkelijk.. Het kost ook weer een half miljoen euro, best veel geld voor het werk dat geleverd word.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Maar Remco, denk je dat tegen een bal trappen alleen Ajax terug op de kaart gaat zetten?
En dat die snor de prijs erbij gaat noemen -niet eens exorbitant hoor- is alleen maar weer eens tendentieus gedoe richting Ajax. Maar daar heeft hij wel vaker last van. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2011 - 23:35 schreef Ikke_tikkie het volgende:Maar Remco, denk je dat tegen een bal trappen alleen Ajax terug op de kaart gaat zetten? En dat die snor de prijs erbij gaat noemen -niet eens exorbitant hoor- is alleen maar weer eens tendentieus gedoe richting Ajax. Maar daar heeft hij wel vaker last van. Ik zeg niet dat het slecht is, ik zeg enkel dat ik de reden niet begrijp.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Misschien is het wel om JC's plannen te toetsen aan de (on)mogelijkheden van het bedrijf? Ik roep maar wat. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Lijkt me logisch dat het nieuwe bestuur wil weten waar het aan toe is.. Met een schone lei beginnen denk ik.. Daarom snap ik de commotie niet. Een zinkend schip blijft niet lang drijven, behalve als je het repareert. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2011 - 23:41 schreef Ikke_tikkie het volgende:Misschien is het wel om JC's plannen te toetsen aan de (on)mogelijkheden van het bedrijf? Ik roep maar wat. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar weet iemand er al iets meer van dan?? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2011 - 21:15 schreef remco k het volgende:Adviesbureau gaat Ajax doorlichten Ernst & Young gaat Ajax doorlichten, dat meldt Barbara Barend en Johan Derksen maandag in Voetbal International. Volgens Derksen kost het onderzoek van het adviesbureau meer dan een half miljoen euro. Ehh, Remco? Zou je mij willen uitleggen wat dit betekent? Snap het niet en zou het wel willen snappen, you see.. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Misschien, heel misschien is dit wel gunstig. Want misschien komt hier wel uit te voorschijn dat we van de beurs af moeten (en is iedereen toch weer blij, met sportclub AJAX) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Wie heeft dit verzonnen binnen Ajax? Dat is toch vorig jaar ook gebeurt? Wie is de AD op dit moment? Hoe kunnen anderen hierover een beslissing nemen? Ik zou zeggen dat je dit pas zou gaat doen als we een AD binnen hebben. In mijn optiek zinloos, vraag me echt af wie hier acter zit bij Ajax. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 00:29 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ehh, Remco? Zou je mij willen uitleggen wat dit betekent? Snap het niet en zou het wel willen snappen, you see.. Ik weet ook niet precies wat het inhoud, ik denk dat Pietje hier wel wat meer van zou kunnen weten. Maar ik denk dat de complete organisatie wordt doorgelicht, en dan zal daar een oordeel aanhangen met een advies over hoe verder te gaan.. Natuurlijk is Ajax niet verplicht dat op te volgen. Maar als ik wat ander sites lees, dan gaat iedere functie worden bekeken en bepaald of daar de juiste persoon zit.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 09:43 schreef Ajax we love you het volgende:Wie heeft dit verzonnen binnen Ajax? Dat is toch vorig jaar ook gebeurt? Wie is de AD op dit moment? Hoe kunnen anderen hierover een beslissing nemen? Ik zou zeggen dat je dit pas zou gaat doen als we een AD binnen hebben. In mijn optiek zinloos, vraag me echt af wie hier acter zit bij Ajax. Dit is dus wat me ook afvraag. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Tja, dit zal rapport nummer 3??? opleveren in een tijdsbestek van 5 jaar.
Ik zie hier echt het nut niet van in aangezien er een X aantal posities nog dienen worden ingevuld.
Zeker als je ziet dat van de vorige 2 rapporten 0,0 terrecht komt.
Rapport Coronel zat opzich goed in elkaar, maar werd niet nageleefd. Rapport Cruijff & Co, benadrukt het technisch beleid uitstekend. Maar wordt bij de eerste de beste beslissing wat betreft invulling bestuur terug gefloten.
Dat de nieuwe RvA de organisatie goed in beeld wilt brengen, daar kan ik wel mee leven. Maar om een onderzoek van een half miljoen in te stellen, om de verschillende groeperingen binnen Ajax (de voetbal club) in beeld te krijgen... Cruijff weet die toch wel op te noemen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:24 schreef Booya4Afca het volgende:Tja, dit zal rapport nummer 3??? opleveren in een tijdsbestek van 5 jaar. Ik zie hier echt het nut niet van in aangezien er een X aantal posities nog dienen worden ingevuld. Zeker als je ziet dat van de vorige 2 rapporten 0,0 terrecht komt. Rapport Coronel zat opzich goed in elkaar, maar werd niet nageleefd. Rapport Cruijff & Co, benadrukt het technisch beleid uitstekend. Maar wordt bij de eerste de beste beslissing wat betreft invulling bestuur terug gefloten. Dat de nieuwe RvA de organisatie goed in beeld wilt brengen, daar kan ik wel mee leven. Maar om een onderzoek van een half miljoen in te stellen, om de verschillende groeperingen binnen Ajax (de voetbal club) in beeld te krijgen... Cruijff weet die toch wel op te noemen? Is het wel een nieuw rapport???? Is het niet zo dat enkel iedere op persoonlijke noot wordt doorgelicht voor zijn of haar functie??? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik las net dat stukje, er staat niet bij of het puur op financieel gebied is op of voetbal technisch en organisatorisch niveau wat ze gaan doorlichten. Financieel gebied zou ik zeggen OK, dat kan E&Y wel, maar op voetbaltechnisch of organisatorisch niveau zou ik zeggen dat die kneuzen daar geen kaas van hebben gegeten. Een stel afgestudeerde studentjes die nooit een bal hebben geraakt op hoog niveau daar even gaan kijken, want dat is waar het op neer komt. Die gaan dan een rapport schrijven over hoe bijvoorbeeld de scouting moet werken en de jeugdopleiding? Hoe men de communicatie kan verbeteren, hoe de functies bij Ajax het beste ingericht kunnen worden? Het rapport eindigd altijd in een oplossing dat E&Y natuurlijk kan oplossen en bieden dat dan weer aan, waardoor Ajax nog meer gaat betalen.
Dit is de grootste onzin die ik ken. Ik zou het gratis voor Ajax doen, omdat ik van de club hou en zal met een objectief oordeel komen. E&Y als jullie van Ajax houden, dan sturen jullie ook geen rekening, maar vraag of Ajax iets terug doet in natura. Een Ajax clinic voor de medewerkers van E&Y bijvoorbeeld.
Vreselijk en ik denk dat degene die hun binnenlaat bij Ajax een mooie I-pad zal krijgen voor kerst. Fuck off Ernst en Young! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 08:33 schreef riveco het volgende:Misschien, heel misschien is dit wel gunstig. Want misschien komt hier wel uit te voorschijn dat we van de beurs af moeten (en is iedereen toch weer blij, met sportclub AJAX) Dit zou een mooi scenario zijn maar dat gaat helaas niet gebeuren ben ik bang. Een adviesbureau..tja, wat moet ik daarvan denken..ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van. Het lijkt me toch niet zo moeilijk. Ajax is nu eenmaal beursgenoteerd en dan moet je een bedrijfskamp hebben en een voetbalkamp. Het bedrijfskamp moet achter de schermen goed werk verrichten en zich op de achtergrond houden. Het voetbalkamp moet zich nadrukkelijk profileren want daar moet het bij AJAX vooral om draaien. Daarom is Cruijff ook not amused en terecht vind ik. Cruijff en consorten moeten het op voetbalgebied regelen en dan moeten ze niet voor de voeten worden gelopen door het bedrijfskamp. Heel simpel dus; het bedrijfskamp doet hun ding en het voetbalkamp het zijne!!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ze mogen die half miljoen ook wel op mijn rekening storten hoor. Loop ik een paar weken heel de club door en maak ik thuis wel even een verslagje ;-)
Zal nooit veel meer uitkomen dan we al weten ben ik bang!! En de beurs gaan we wss toch nooit vanaf komen! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 augustus 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:37 schreef amsterdammer113 het volgende:Ze mogen die half miljoen ook wel op mijn rekening storten hoor. Loop ik een paar weken heel de club door en maak ik thuis wel even een verslagje ;-) Zal nooit veel meer uitkomen dan we al weten ben ik bang!! En de beurs gaan we wss toch nooit vanaf komen! Lijkt me een goed plan Amsterdammer.. Ik ben er heilig van overtuigd dat jij, maar ook anderen op dit forum een beter verslag kunnen schrijven dan die net afgesturdeerde geiten neukers van E&Y in pak dioe op youtube hun stropdas hebben leren strikken. Ander bijkomend voordeel als jij het gaat doen is, dat Ajax ook weer wat terug ziet van dat half miljoen, dankzij alle merchandise die jullie kopen voor elkaar en de kinderen ;) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 13:04 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Lijkt me een goed plan Amsterdammer.. Ik ben er heilig van overtuigd dat jij, maar ook anderen op dit forum een beter verslag kunnen schrijven dan die net afgesturdeerde geiten neukers van E&Y in pak dioe op youtube hun stropdas hebben leren strikken. Ander bijkomend voordeel als jij het gaat doen is, dat Ajax ook weer wat terug ziet van dat half miljoen, dankzij alle merchandise die jullie kopen voor elkaar en de kinderen ;) Jij snapt hem helemaal. Zelfs mijn dochters zijn een grotere Ajacied dan dat stelletje geitenwollensokken vreters die nu door onze club heenwandelen!! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:28 schreef remco k het volgende:[..] Is het wel een nieuw rapport???? Is het niet zo dat enkel iedere op persoonlijke noot wordt doorgelicht voor zijn of haar functie??? Wat het onderzoek ook uit zal wijzen, het zal aan de RvC worden gepresenteerd.
Volgens VI van gisteravond was the main goal van dit onderzoek om de verschillende groeperingen binnen de club te analyseren. Om zo een strategie te kunnen bedenken om deze groeperingen wat dichter bij elkaar te brengen.
-Analyse; -Wat zijn de mogelijkheden? -Te nemen stappen..
Of dit daadwerkelijk noodzakelijk is, weet ik echter niet. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 08:33 schreef riveco het volgende:Misschien, heel misschien is dit wel gunstig. Want misschien komt hier wel uit te voorschijn dat we van de beurs af moeten (en is iedereen toch weer blij, met sportclub AJAX) Gezien de kosten die dat met zich mee zal brengen zal dat niet gebeuren.
Dit is namelijk al eens onderzocht onder Coronel. De kosten voor het aftreden wat betreft de beurs werden geschat tussen de 90-100 miljoen Euro.
Dat bedrag zal nu zelfs nog hoger zijn gezien het feit dat de aandelen de laatste maanden "flink" gestegen zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 augustus 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 13:26 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Wat het onderzoek ook uit zal wijzen, het zal aan de RvC worden gepresenteerd. Volgens VI van gisteravond was the main goal van dit onderzoek om de verschillende groeperingen binnen de club te analyseren. Om zo een strategie te kunnen bedenken om deze groeperingen wat dichter bij elkaar te brengen. -Analyse; -Wat zijn de mogelijkheden? -Te nemen stappen.. Of dit daadwerkelijk noodzakelijk is, weet ik echter niet. ALs ze analiseren hoer het voetbal en het bedrijf dichter bij elkaar te brengen zonder dat het 1 laast heeft van het ander, dan heb ik daar geen moeite mee en juich het dan zelfs toe.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ik vind het geen kut topic. Het idee vind ik echter wel kut!
Hoeveel onderzoeken willen ze nog laten verrichten!!!
En dan komt er weer een advies en dan ben je wederom afhankelijk van de machtsgeilheid van de poppetjes binnen de club hoe ze dit gaan uitvoeren en of ze dit wel gaan uitvoeren.
En mijn gevoel nu zegt dat we weer van de regen in de drup zijn belandt met die ten Have...
En als ten Have weer het veld ruimt komt er WEER een nieuwe NONO die de macht van zo'n functie binnen Ajax naar zijn kop laat stijgen.
Feitelijk is er maar 1 oplossing en die is zo helder als het maar kan zijn voor allemaal... VAN DE BEURS AF..... maar dat is financieel niet haalbaar, dus... een hond schijt meer dan een mus! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die ten Have is toch aanbevolen door Cruijff?? |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Nee door Molenaar en wat mensen uit de ledenraad dacht ik.. Cruijff in ieder geval niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ok, ik dacht namelijk van wel.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
[Update] Zoals bekend is Ernst & Young een financieel bedrijf. Het ligt daarom meer voor de hand aan te nemen dat het bedrijf is ingeschakeld om te adviseren omtrent kostenvermindering en belastingen, kortom om om financieel efficiënter te worden. Wat ook niet uitgesloten kan worden is dat er advies wordt gevraagd omtrent de kosten bij een eventueel verlaten van de beurs. Zoals bekend is Cruijff nooit een voorstander geweest van de beursgang. Het is voor dit bedrijf in ieder geval een stuk aannemelijker dan adviseren over een strijd tussen de 'kampen' binnen Ajax. Dat zou meer iets voor een bedrijf als Boer & Croon zijn. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 20:54 schreef remco k het volgende:[Update] Zoals bekend is Ernst & Young een financieel bedrijf. Het ligt daarom meer voor de hand aan te nemen dat het bedrijf is ingeschakeld om te adviseren omtrent kostenvermindering en belastingen, kortom om om financieel efficiënter te worden. Wat ook niet uitgesloten kan worden is dat er advies wordt gevraagd omtrent de kosten bij een eventueel verlaten van de beurs. Zoals bekend is Cruijff nooit een voorstander geweest van de beursgang. Het is voor dit bedrijf in ieder geval een stuk aannemelijker dan adviseren over een strijd tussen de 'kampen' binnen Ajax. Dat zou meer iets voor een bedrijf als Boer & Croon zijn. Als wij van de beurs afgaan geef ik een feestje in het CAFE!!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 augustus 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 15:11 schreef remco k het volgende:[..] ALs ze analiseren hoer het voetbal en het bedrijf dichter bij elkaar te brengen zonder dat het 1 laast heeft van het ander, dan heb ik daar geen moeite mee en juich het dan zelfs toe.. Dat is nu juist het punt. Het gaat niet om het voetbal en het bedrijf..
Maar juist over de verschillende kampen die binnen Ajax ontstaan zijn in de loop der jaren.
- Kamp Cruijff - Kamp 'anti'-Cruijff - Neutrale mensen - Mensen die niets met AFC Ajax hebben - Mensen die niets met het bedrijfstak (BV) hebben
Wat ik wel toejuich, is het feit dat de scouting eens doorgenomen moet worden. Want scouten doen we wel, het probleem is echter dat het rapport van de speler in kwestie door (bij wijzen van) 5 scouts moet worden goedgekeurd. Dan bestaat er de kans dat men elkaar dwars gaat zitten.
Talenten worden afgewezen, door scouts die zijn eigen talenten door willen drukken. Dit is in het verleden al zo vaak gebeurt namelijk.
edit : Las net pas de Update van je. Ben benieuwd!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 augustus 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2011 - 20:54 schreef remco k het volgende:[Update] Zoals bekend is Ernst & Young een financieel bedrijf. Het ligt daarom meer voor de hand aan te nemen dat het bedrijf is ingeschakeld om te adviseren omtrent kostenvermindering en belastingen, kortom om om financieel efficiënter te worden. Wat ook niet uitgesloten kan worden is dat er advies wordt gevraagd omtrent de kosten bij een eventueel verlaten van de beurs. Zoals bekend is Cruijff nooit een voorstander geweest van de beursgang. Het is voor dit bedrijf in ieder geval een stuk aannemelijker dan adviseren over een strijd tussen de 'kampen' binnen Ajax. Dat zou meer iets voor een bedrijf als Boer & Croon zijn. Ik meen te herrineren dat in de tijd van Rapport Coronel ook al eens is onderzocht wat de kosten zullen zijn bij het verlaten van de beurs.
Dat blijkt dus niet voldoende of helemaal niet gebeurd te zijn.
Maar goed, ik juich dit soort initiatieven zeker toe. Gezien het feit dat de beursnotering nu niet bepaald winstgevend is op dit moment.
Wat zou Ajax BV eigenlijk moeten doen om van de beurs af te komen, weet iemand dat?
Ik neem aan dat Ajax NV 100% van de aandelen moet bezitten (geloof dat Ajax 71-73% van de aandelen bezit op dit moment).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 augustus 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 - 09:10 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ik meen te herrineren dat in de tijd van Rapport Coronel ook al eens is onderzocht wat de kosten zullen zijn bij het verlaten van de beurs. Dat blijkt dus niet voldoende of helemaal niet gebeurd te zijn. Maar goed, ik juich dit soort initiatieven zeker toe. Gezien het feit dat de beursnotering nu niet bepaald winstgevend is op dit moment. Wat zou Ajax BV eigenlijk moeten doen om van de beurs af te komen, weet iemand dat? Ik neem aan dat Ajax NV 100% van de aandelen moet bezitten (geloof dat Ajax 71-73% van de aandelen bezit op dit moment). Om van de beurs af te komen moet Ajax alle uitgegeven aandelen terugkopen. Dit kan gebeuren tegen de huidige prijs, maar het lijkt mij duidelijk dat niemand hiermee akkoord gaat. Daardoor zal Ajax de verkoopprijs moeten gaan betalen + een mogelijke extra winstpercentage. Volgens mij, wat ik eerder heb gehoord, moet het ongeveer en bedrag van 40 tot 60 miljoen euro kosten om van de beurs af te komen! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 augustus 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 - 09:44 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Om van de beurs af te komen moet Ajax alle uitgegeven aandelen terugkopen. Dit kan gebeuren tegen de huidige prijs, maar het lijkt mij duidelijk dat niemand hiermee akkoord gaat. Daardoor zal Ajax de verkoopprijs moeten gaan betalen + een mogelijke extra winstpercentage. Volgens mij, wat ik eerder heb gehoord, moet het ongeveer en bedrag van 40 tot 60 miljoen euro kosten om van de beurs af te komen! Duidelijk.
Is het bekend om hoeveel aandelen het gaat?
Geloof dat een Ajax aandeel zo'n E 6,40 waard is op dit moment.
Bron : http://www.debeurs.nl/koers/24479/Ajax/overzicht.html
Laagste punt van het jaar. (begrijpelijk gezien de situatie op de beurzen).
De vraag is echter, is Ajax bereid 40-60 miljoen te investeren om van de beurs af te gaan?
Zo ja, hoe kunnen ze dat het beste doen.
Als je de laatste berichten mag geloven, wordt dat dus door Ernst & Young onderzocht.
|
|
|