BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Adviesbureau gaat Ajax doorlichten.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - woensdag 10 augustus 2011 - 11:21   quote  deeplink  
WORDT EENS TIJD
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - woensdag 10 augustus 2011 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2011 - 23:25 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ow maar daar ben ik zeker wel in geintreseerd, vraag me alleen af wat dit met het besturen van een organisatie te maken heeft? Het is logish om heel je doen eens in de zoveel tijd na te laten kijken door derden. Of is dit echt een discussiepunt voor jou dan?

begrijp me niet verkeerd ik reageer gewoon op je topic niet op je "persoon"
BITCH FIGHT LACHEN MAN
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 10 augustus 2011 - 11:51   quote  deeplink  
Ajax gaat echt niet van de beurs, tenminste ik zie dat niet gebeuren dat is gewoon niet te betalen op dit moment. Dat zou betekenen dat het volledige eigen vermogen gebruikt moet worden om de aandelen terug te kopen en een groot gedeelte van het eigen vermogen staat op het veld. We hebben na de verkopen van de spelers deze zomer zo'n 25m cash op de bank staan dat we direct kunnen gebruiken. Het eigen vermogen zal gegroeid zijn van 41m naar ongeveer 60m dankzij de verkoop van Suarez.

Het gaat om ongeveer 4,7miljoen aandelen die destijds een waarde hadden van f25,- in euro € 11,34
MOcht Ajax ze terug willen kopen en iedereen gaat akkoord met bijvoorbeeld €10, dan kost dat dus 47m euro
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 10 augustus 2011 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 11:12 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Duidelijk.

Is het bekend om hoeveel aandelen het gaat?

Geloof dat een Ajax aandeel zo'n E 6,40 waard is op dit moment.

Bron : http://www.debeurs.nl/koers/24479/Ajax/overzicht.html

Laagste punt van het jaar. (begrijpelijk gezien de situatie op de beurzen).

De vraag is echter, is Ajax bereid 40-60 miljoen te investeren om van de beurs af te gaan?

Zo ja, hoe kunnen ze dat het beste doen.

Als je de laatste berichten mag geloven, wordt dat dus door Ernst & Young onderzocht.
Ajax heeft 27% van de aandelen uitgegeven. Dit komt neer op bijna 5 miljoen aandelen. Als ze ze tegen de koers zouden inkopen kost ze dat nu rond de 32 miljoen euro. Doen ze dit tegen de koers tijdens de start van de beursgang ( 25 gulden / ruim 11 euro ) dan kost de club dit zo rond de 55 miljoen euro.

Het Ajax-aandeel wordt ook wel gezien als een fun-aandeel.

Vooral onderstaand stukje wat ooit in het NRC heeft gestaan geeft mij wantrouwen wat betreft de beursgang weer. Onze hele club werd verkracht doordat men er van uitging dat de successen met het ophogen van de begroting zouden aanhouden! Flinke misrekening!

Volgens de critici heeft de beursgang ertoe geleid dat de oude warme voetbalclub werd verbouwd tot een zakelijke sportbedrijf. De AFC Ajax NV is opgericht met het idee dat het succes blijvend zou zijn. We dachten: als we met een kleine begroting al kampioen van Europa kunnen worden, hoeveel successen zullen we dan wel niet halen als we de begroting twee keer zo hoog maken?, zegt voormalig commercieel directeur Bob-Jan Hillen. We hebben er geen rekening mee gehouden dat we een jaar of vijf niets zouden winnen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 10 augustus 2011 - 11:57   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 augustus 2011 door amsterdammer113 --
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 10 augustus 2011 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 11:57 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ajax heeft 27% van de aandelen uitgegeven. Dit komt neer op bijna 5 miljoen aandelen. Als ze ze tegen de koers zouden inkopen kost ze dat nu rond de 32 miljoen euro. Doen ze dit tegen de koers tijdens de start van de beursgang ( 25 gulden / ruim 11 euro ) dan kost de club dit zo rond de 55 miljoen euro.

Het Ajax-aandeel wordt ook wel gezien als een fun-aandeel.

Vooral onderstaand stukje wat ooit in het NRC heeft gestaan geeft mij wantrouwen wat betreft de beursgang weer. Onze hele club werd verkracht doordat men er van uitging dat de successen met het ophogen van de begroting zouden aanhouden! Flinke misrekening!

Volgens de critici heeft de beursgang ertoe geleid dat de oude warme voetbalclub werd verbouwd tot een zakelijke sportbedrijf. De AFC Ajax NV is opgericht met het idee dat het succes blijvend zou zijn. We dachten: als we met een kleine begroting al kampioen van Europa kunnen worden, hoeveel successen zullen we dan wel niet halen als we de begroting twee keer zo hoog maken?, zegt voormalig commercieel directeur Bob-Jan Hillen. We hebben er geen rekening mee gehouden dat we een jaar of vijf niets zouden winnen.
Poeh, bijna 5 miljoen aandelen...

Dat is niet niks.

Dan vraag ik me toch af of Ernst & Young uberhaupt naar de beursnotering gaat kijken. Want dit moet bij Ajax toch al lang bekend zijn. Ze weten toch hoeveel aandelen er in inloop zijn gegaan destijds, hoeveel er verkocht waren, en op welke namen ze geregistreerd staan.

Het lijkt me echt sterk dat we zomaar even 50 miljoen investeren om alle aandelen terug te kopen.

Of je moet het in etappen doen..
Per jaar 1 - 1,5 miljoen aandelen terug kopen. Zo geef je niet alles uit, en kan je altijd zeggen "dit jaar kopen we de helft" als het financieel wat minder gaat.

Of een investeerder zoeken, en hem/haar op een andere manier terug te betalen. Zoals een aantal jaren geleden werd gesproken over een Idols variant voor voetbaltalenten in Zuid-Amerika. Daar was de Mol destijds mee bezig.

Maar goed, of dit ook daadwerkelijk tot een van de mogelijkheden behoort, zal het onderzoek uitwijzen.
remco k
 remco k - woensdag 10 augustus 2011 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 12:10 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Dat is niet niks.

Dan vraag ik me toch af of Ernst & Young uberhaupt naar de beursnotering gaat kijken. Want dit moet bij Ajax toch al lang bekend zijn. Ze weten toch hoeveel aandelen er in inloop zijn gegaan destijds, hoeveel er verkocht waren, en op welke namen ze geregistreerd staan.

Het lijkt me echt sterk dat we zomaar even 50 miljoen investeren om alle aandelen terug te kopen.

Per jaar 1 - 1,5 miljoen aandelen terug kopen. Zo geef je niet alles uit, en kan je altijd zeggen "dit jaar kopen we de helft" als het financieel wat minder gaat.

Of een investeerder zoeken, en hem/haar op een andere manier terug te betalen. Zoals een aantal jaren geleden werd gesproken over een Idols variant voor voetbaltalenten in Zuid-Amerika. Daar was de Mol destijds mee bezig.

Maar goed, of dit ook daadwerkelijk tot een van de mogelijkheden behoort, zal het onderzoek uitwijzen.
Kan misschien het volgende waar zijn..

De Boer heeft aangegeven dat enkel bij een vertrek van Vertonghen er een grote aankoop gedaan moet worden, voor de rest verwacht hij dat hij het hele eerste elftal de komende 5 jaar zou kunnen laten functioneren op hoog niveau met spelers die doorstromen.

Zou Ajax er dus een beetje op rekenen dat een Vertonghen voor 20 miljoen vertrekt, dat straks een Sulejmani voor 15 vertrekt en een Erikssen op ten duur voor 30 vertrekt. Ajax zou van dat geld de beurs kunnen verlaten, en zoals jij al aangeeft zou dat best verdeeld kunnen worden over een x aantal jaar..

Kortom, zou het dus misschien zo zijn dat men onderzoekt of men aandelen terug kan kopen van het geld uit de verkoop van een aantal spelers??
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 10 augustus 2011 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 12:10 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Dat is niet niks.

Ernst & Young zal waarschijnlijk meerdere varianten gaan onderzoeken. Ajax heeft natuurlijk al een rekening waar het enige op zal staan na de verkopen van de afgelopen jaren. Daarnaast zal waarschijnlijk op het gevoel van de supporters worden ingespeeld en gevraagd of zij belangeloos hun aandelen zouden willen teruggeven. Daarnaast heb je nog een aantal bedrijven die een x-bedrag willen ontvangen. Het kan zijn dat E & Y alles in kaart gaat brengen en dat neer gaat leggen bij Ajax.

Een investeerder zoeken zou ik niet doen. In principe heb je dan een schuld welke je op den duur moet gaan inlossen. We zien dat nu bij Feyenoord en PSV gebeuren. Maar stel dat er geen geld beschikbaar is, en de investeerder dus niet terugbetaald kan worden?

Jouw optie om de inkoop te verspreiden over meerdere jaren is denk ik geen optie. Wanneer Ajax overweegt de beurs af te gaan zal dat direct moeten gebeuren. Bij eventuele topjaren door winst moet je divident gaan betalen aan de aandeelhouders en dan blijft Ajax dus geld betalen. Maar persoonlijk vind ik de optie wel het bekijken waard.

Al met al hoop ik dat Ernst & Young is ingehuurd om van die klotebeurs af te komen.

WE MOETEN WEER EEN VOETBALCLUB WORDEN!!! GEEN BEDRIJF!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 10 augustus 2011 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 12:28 schreef remco k het volgende:

Kan misschien het volgende waar zijn..

De Boer heeft aangegeven dat enkel bij een vertrek van Vertonghen er een grote aankoop gedaan moet worden, voor de rest verwacht hij dat hij het hele eerste elftal de komende 5 jaar zou kunnen laten functioneren op hoog niveau met spelers die doorstromen.

Zou Ajax er dus een beetje op rekenen dat een Vertonghen voor 20 miljoen vertrekt, dat straks een Sulejmani voor 15 vertrekt en een Erikssen op ten duur voor 30 vertrekt. Ajax zou van dat geld de beurs kunnen verlaten, en zoals jij al aangeeft zou dat best verdeeld kunnen worden over een x aantal jaar..

Kortom, zou het dus misschien zo zijn dat men onderzoekt of men aandelen terug kan kopen van het geld uit de verkoop van een aantal spelers??
Vergeet niet dat Ajax natuurlijk al een aantal topspelers heeft verkocht het afgelopen seizoen, maar ook de seizoenen daarvoor. Dat geld is ook deels weggezet. Ik denk dus niet dat Ajax gaat bekijken of het over meerdere jaren moet worden verspreid.

Ik persoonlijk denk dat, mocht Ernst & Young daadwerkelijk onderzoek doen naar verlaten van de beurs, Ajax direct van de beurs afwil! Dit gaat wel het nodige geld met zich meebrengen, maar vermoedelijk zijn er ook supporters die belangeloos hun aandeel willen afstaan. Dus dan zal E&Y vooral onderzoek doen naar de aandelen die zijn ondergebracht bij bedrijven en welk bedrag die willen ontvangen.

Johan heeft het al eens eerder aangegeven. Ajax moet weer een voetbalclub worden!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 augustus 2011 door amsterdammer113 --
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 10 augustus 2011 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 12:41 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Jouw optie om de inkoop te verspreiden over meerdere jaren is denk ik geen optie. Wanneer Ajax overweegt de beurs af te gaan zal dat direct moeten gebeuren. Bij eventuele topjaren door winst moet je divident gaan betalen aan de aandeelhouders en dan blijft Ajax dus geld betalen. Maar persoonlijk vind ik de optie wel het bekijken waard.

Al met al hoop ik dat Ernst & Young is ingehuurd om van die klotebeurs af te komen.

WE MOETEN WEER EEN VOETBALCLUB WORDEN!!! GEEN BEDRIJF!!
Dat is inderdaad wel een nadeel. Blijkt maar weer hoe kortzichtig men heeft nagedacht bij het toetreden van de beurs. Het heeft ons destijds zo rond de 100 miljoen gulden opgeleverd, maar uiteindelijk zijn we er alleen maar op achteruit (ook door wanbeleid natuurlijk) gegaan met die regeltjes hier en daar.

Van mij part onderzoekt E&Y ook de verschillende afdelingen binnen Ajax BV, om te kijken hoe men functioneerd. En hoe we efficienter om kunnen gaan met onze middelen. Zodat we uiteindelijk minder mankracht nodig hebben en dus minder geld kwijt zijn aan salarissen voor personeel die toch meer kost dan dat ze opbrengen. Zeker gezien het feit dat AFC Ajax (voetbal afdeling) voor de inkomsten zorgt.

Want inderdaad, we moeten weer een voetbalclub worden.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 10 augustus 2011 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 13:31 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een nadeel. Blijkt maar weer hoe kortzichtig men heeft nagedacht bij het toetreden van de beurs. Het heeft ons destijds zo rond de 100 miljoen gulden opgeleverd, maar uiteindelijk zijn we er alleen maar op achteruit (ook door wanbeleid natuurlijk) gegaan met die regeltjes hier en daar.

Van mij part onderzoekt E&Y ook de verschillende afdelingen binnen Ajax BV, om te kijken hoe men functioneerd. En hoe we efficienter om kunnen gaan met onze middelen. Zodat we uiteindelijk minder mankracht nodig hebben en dus minder geld kwijt zijn aan salarissen voor personeel die toch meer kost dan dat ze opbrengen. Zeker gezien het feit dat AFC Ajax (voetbal afdeling) voor de inkomsten zorgt.

Want inderdaad, we moeten weer een voetbalclub worden.
Dat men kortzichtig heeft nagedacht bij het toetreden van de beurs is eigenlijk al duidelijk uit de woorden van dhr. Bob-Jan Hillen, oud-commercieel directeur van Ajax. Ik postte een uitspraak van hem eerder in het topic. Het heeft toen 54 miljoen euro opgeleverd en zijn verdubbelden daarmee hun begroting en dachten daarmee in de top te blijven. Echter nadien zakte Ajax in en werden er bijna geen toonaangevende prijzen meer gewonnen.

Daarom is een onderzoek van Ernst & Young helemaal geen verkeerde. Misschien zien zij oplossingen om van de beurs af te komen. En ik heb het gevoel dat Johan er samen met de overige RvC achter de schermen voor heeft gezorgd dat dit proces in gang gaat worden gezet!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 10 augustus 2011 - 13:45   quote  deeplink  
-

Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 10 augustus 2011 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 13:45 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Dat men kortzichtig heeft nagedacht bij het toetreden van de beurs is eigenlijk al duidelijk uit de woorden van dhr. Bob-Jan Hillen, oud-commercieel directeur van Ajax. Ik postte een uitspraak van hem eerder in het topic. Het heeft toen 54 miljoen euro opgeleverd en zijn verdubbelden daarmee hun begroting en dachten daarmee in de top te blijven. Echter nadien zakte Ajax in en werden er bijna geen toonaangevende prijzen meer gewonnen.

Daarom is een onderzoek van Ernst & Young helemaal geen verkeerde. Misschien zien zij oplossingen om van de beurs af te komen. En ik heb het gevoel dat Johan er samen met de overige RvC achter de schermen voor heeft gezorgd dat dit proces in gang gaat worden gezet!
Dat zou inderdaad goed nieuws zijn.
alibabba
 alibabba - donderdag 11 augustus 2011 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 12:41 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Ajax natuurlijk al een aantal topspelers heeft verkocht het afgelopen seizoen, maar ook de seizoenen daarvoor. Dat geld is ook deels weggezet. Ik denk dus niet dat Ajax gaat bekijken of het over meerdere jaren moet worden verspreid.

Ik persoonlijk denk dat, mocht Ernst & Young daadwerkelijk onderzoek doen naar verlaten van de beurs, Ajax direct van de beurs afwil! Dit gaat wel het nodige geld met zich meebrengen, maar vermoedelijk zijn er ook supporters die belangeloos hun aandeel willen afstaan. Dus dan zal E&Y vooral onderzoek doen naar de aandelen die zijn ondergebracht bij bedrijven en welk bedrag die willen ontvangen.

Johan heeft het al eens eerder aangegeven. Ajax moet weer een voetbalclub worden!!
Wanneer Ajax weg zou kunnen van de beurs, zou dat de grootste overwinning sinds jaren zijn die het boekt. Daar wringt telkens de schoen en het is een blok aan het been voor ONS. Ik zou 100 km aan één stuk rennen wanneer het gebeurt, want het zou betekenen dat Ajax weer echt AJAX word!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Adviesbureau gaat Ajax doorlichten.

0.0085041