BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Leroy Fer de 'Onverstoorbare leider van Rotterdamse rebellenclub'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
BRAYY
 BRAYY - maandag 08 augustus 2011 - 23:22   quote  deeplink  
Onverstoorbare leider van Rotterdamse rebellenclub

Voetbal International kiest na elke speelronde in de Eredivisie de Speler van de Week. Voor de eerste speelronde was dat Feyenoord-middenvelder Leroy Fer.

Opgeluchte spelers van Feyenoord, supporters van de club die elkaar aansporen foto's van de stand op teletekst te maken; het had afgelopen vrijdagavond natuurlijk ook wel iets tragisch. De voormalige Europa Cup-winnaar had bij het brave buurclubje Excelsior een 2-0 zege geboekt, in een wedstrijd waaraan geen einde leek te komen.

Geluk zit in kleine dingen, zeker voor hen die Feyenoord een warm hart toedragen. Toch liep er op het gemalen rubber van Woudestein één speler rond die met recht trots mocht zijn. Leroy Fer was in de weken voorafgaand aan de Rotterdamse derby verguisd door de eigen achterban. Door zijn weigering om een nieuw contract te tekenen en zijn flirt met FC Twente transformeerde de middenvelder plots van gekoesterd talent tot paria in De Kuip.

Hij werd uitgejouwd tijdens oefenwedstrijden, uitgefloten op de Open Dag en weggeduwd door een boze fan na een vriendschappelijk potje in Barendrecht. Ook waren er spandoeken met boodschappen aan zijn adres, ze varieerden van ludiek tot venijnig.

Maar, en dat is het opzienbarende, het bloed van Fer ging er geen fractie sneller van stromen. Hij haalde zijn schouders op en ging gewoon weer voetballen. Vorige week zei hij in VI nog dat het hem eigenlijk helemaal niet zwaar viel om zich op Feyenoord te concentreren. 'Ik sta gewoon nog onder contract bij Feyenoord. Ik ben hier opgegroeid, dit is mijn club.'

Een paar dagen later begon het nieuwe voetbalseizoen en waren er weer veel ogen op hem gericht. Misschien zouden de commotie en de druk van buitenaf nu toch invloed gaan hebben op Fer? Jazeker. De Uitsmijter, zoals ze de kleerkast-op-kicksen in de jeugd van Feyenoord al noemden, speelde tegen Excelsior een van zijn sterkste wedstrijden tot nu toe.

Tijdens zijn honderdste competitiewedstrijd voor Feyenoord was de man die vorig jaar in Oranje debuteerde sterker, gevaarlijker en bovenal beter dan de rest. Veel beter. Een indrukwekkende prestatie, zelfs tegen Excelsior. En vergeet niet, Fer is pas 21 jaar.

Vrijdag in Kralingen heeft Fer ongetwijfeld weer wat twijfelaars over de streep getrokken. Technisch directeur Martin van Geel zei na afloop dat een verkoop van Fer absoluut niet meer aan de orde kan zijn, maar dat soort uitspraken houdt in de voetballerij doorgaans nooit lang stand. Een vertrek naar FC Twente hangt nog altijd in de lucht. Fer wil dolgraag naar Enschede. Voetballen in de Champions League, bij een club die voor de titel gaat, in een team met spelers van wie híj nog wat kan leren.

Tja, geef hem eens ongelijk. Fer denkt aan zichzelf en aan zijn carrière, maar welke voetballer doet dat níét tegenwoordig? De boosheid van een deel van Het Legioen is daarom nogal misplaatst. Leroy Fer is wel degelijk een vent met karakter, dat heeft hij bewezen. Applaus komt hem meer toe dan afkeuring.

Tekst: Geert-Jan Jakobs
Flowie
 Flowie - maandag 08 augustus 2011 - 23:26   quote  deeplink  
Verrekken doet ie uiteindelijk toch wel, 't is pas een vent als ie bijtekent en zo 'zijn club' financieel verder helpt.
Zw' 28
 Zw' 28 - maandag 08 augustus 2011 - 23:35   quote  deeplink  
Ik geef Fer wel de credits..

Clubliefde heb je tegenwoordig niet meer.. zelfde als liefde voor de baas.. niet met bedragen waarin er in de voetballerij word gesmeten.. niemand kan het "voor geen miljoen waar maken".. dat kan alleen tussen Feyenoord en Ajax..

Wel zat ik vanmiddag te denken.. Als Wijnaldum / Castaignos en Fer dit seizoen waren gebleven... en nu met de mentaliteit en vechtlust hadden gevoetbalt als dat Fer tot nu toe laat zien dit seizoen.. dan had je een top 4 ploeg.. zo'n gevoel heb ik dan..

Denk dat Feyenoord dit ook wist.. alleen ze moesten perse de schulden indempen zo.. maar als Feyenoord beter presteerd en betere uitstraling in de sport zelf heeft.. trekt dit ook sponsors aan..

ach... kon het maar zo zijn...
Rovert
 Rovert - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:47   quote  deeplink  
Ik geef Fer mijn middelvinger, als hij gewoon bij tekent bij 'zijn' club, kunnen we een mooie transfersom krijgen.... Die geweldige carrière komt er toch wel.

Denk aan Kuyt, mijmer over vroeger

Ik voel minachting richting egoïsten als de guzman, wijnaldum en Fer

Als Fer zaterdag scoort, blijf ik zitten.
Royaal
 Royaal - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:47 schreef Rovert het volgende:
Ik geef Fer mijn middelvinger, als hij gewoon bij tekent bij 'zijn' club, kunnen we een mooie transfersom krijgen.... Die geweldige carrière komt er toch wel.

Denk aan Kuyt, mijmer over vroeger

Ik voel minachting richting egoïsten als de guzman, wijnaldum en Fer

Als Fer zaterdag scoort, blijf ik zitten.
dan doe je de assist-gever tekort

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 augustus 2011 door Royaal --
Els
 Els - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:47 schreef Rovert het volgende:
Ik geef Fer mijn middelvinger, als hij gewoon bij tekent bij 'zijn' club, kunnen we een mooie transfersom krijgen.... Die geweldige carrière komt er toch wel.

Denk aan Kuyt, mijmer over vroeger

Ik voel minachting richting egoïsten als de guzman, wijnaldum en Fer

Als Fer zaterdag scoort, blijf ik zitten.
Ik zal ook niet juichen, dat kan hij zelf vast wel goed genoeg. Maar in weerwil van mezelf, stijgt hij wel in mijn achting, omdat hij er nu redelijk koel onder blijft en zijn best lijkt te doen.
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:09   quote  deeplink  
Fer///HELD!!
Els
 Els - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:16   quote  deeplink  
Want?
sevillana
 sevillana - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:56 schreef Els het volgende:

[..]

Ik zal ook niet juichen, dat kan hij zelf vast wel goed genoeg. Maar in weerwil van mezelf, stijgt hij wel in mijn achting, omdat hij er nu redelijk koel onder blijft en zijn best lijkt te doen.
komt wel redelijk professioneel over . . ., hoe hij als jonge knul omgaat met alle commotie rondom zijn persoon dan . . . .
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:25   quote  deeplink  
Fer mag mijn anus schoonm knagen. heb er nog kontkorsten opzitten van een week of 6
Els
 Els - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:25 schreef sevillana het volgende:

[..]

komt wel redelijk professioneel over . . ., hoe hij als jonge knul omgaat met alle commotie rondom zijn persoon dan . . . .
Zeker, dat vind ik ook heel erg knap........ en dan begint die Munsterman weer te blaten.
sevillana
 sevillana - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:25 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Fer mag mijn anus schoonm knagen. heb er nog kontkorsten opzitten van een week of 6
wanneer moet jij weer naar school?
Els
 Els - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:25 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Fer mag mijn anus schoonm knagen. heb er nog kontkorsten opzitten van een week of 6
Heb je wel eens overwogen iets meer tijd te besteden aan persoonlijke hygiëne? Dan zijn dit soort idiote posts niet nodig, en zal het je dus per saldo niet veel tijd kosten.
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:16 schreef Els het volgende:
Want?
Zomaar omdat ik zin had om ook eens rebels te doen en omdat ik erg moe wordt van deze periode van non-nieuws waarin er teveel gespeculeerd wordt over alles en iedereen.
Els
 Els - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:28 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

Zomaar omdat ik zin had om ook eens rebels te doen en omdat ik erg moe wordt van deze periode van non-nieuws waarin er teveel gespeculeerd wordt over alles en iedereen.
Aha.
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:25 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Fer mag mijn anus schoonm knagen. heb er nog kontkorsten opzitten van een week of 6
Homo?
Suijltje
 Suijltje - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:27 schreef Els het volgende:

[..]

Heb je wel eens overwogen iets meer tijd te besteden aan persoonlijke hygiëne? Dan zijn dit soort idiote posts niet nodig, en zal het je dus per saldo niet veel tijd kosten.
Hahahaha, eens, klinkt niet echt fris eigenlijk.............smerig zelfs!
Ch€sz
 Ch€sz - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:25 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Fer mag mijn anus schoonm knagen. heb er nog kontkorsten opzitten van een week of 6
Ruggentuffert!
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 09 augustus 2011 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:47 schreef Rovert het volgende:
Ik geef Fer mijn middelvinger, als hij gewoon bij tekent bij 'zijn' club, kunnen we een mooie transfersom krijgen.... Die geweldige carrière komt er toch wel.

Denk aan Kuyt, mijmer over vroeger

Ik voel minachting richting egoïsten als de guzman, wijnaldum en Fer

Als Fer zaterdag scoort, blijf ik zitten.
Eigenlijk niet goed te praten! Maar ik heb dat ook gehad met Luigi Bruins en Andre Bahia, dus ik kan er wel begrip voor op brengen
Sanchos Diego
 Sanchos Diego - dinsdag 09 augustus 2011 - 13:34   quote  deeplink  
Ik heb zo'n gevoel dat Fer bijtekend na de trasferperiode mocht hij niet verkocht worden. Hij zal dan wel een bedrag in zijn contract laten zetten waarvoor hij weg mag. Met zijn talent kan hij altijd op een transfer rekenen. Is het niet dit jaar dan wel volgend jaar. Ik Hoop dat hij blijft en anders voor minimaal 6 miljoen mag hij vertrekken.
cc-tje
 cc-tje - dinsdag 09 augustus 2011 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 11:25 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Fer mag mijn anus schoonm knagen. heb er nog kontkorsten opzitten van een week of 6
viezert...
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 09 augustus 2011 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 12:38 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Eigenlijk niet goed te praten! Maar ik heb dat ook gehad met Luigi Bruins en Andre Bahia, dus ik kan er wel begrip voor op brengen
Dat je Bahia niet goed genoeg vind is prima, kan ik me wat bij voorstellen maar je doet hem als clubman te kort door hem over één kam te scheren met die egotrippertjes.

Ik denk dat Fer zo koel blijft omdat hij al afscheid heeft genomen van de club. En hij had het professioneler aan kunnen pakken door eens na te denken over zijn uitspraken over het niveau van de club waar hij nog onder contract staat. Dat had hemzelf ook een hoop gezeik gescheeld.
FR-Elmo
 FR-Elmo - dinsdag 09 augustus 2011 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:47 schreef Rovert het volgende:
Ik geef Fer mijn middelvinger, als hij gewoon bij tekent bij 'zijn' club, kunnen we een mooie transfersom krijgen.... Die geweldige carrière komt er toch wel.

Denk aan Kuyt, mijmer over vroeger

Ik voel minachting richting egoïsten als de guzman, wijnaldum en Fer

Als Fer zaterdag scoort, blijf ik zitten.
zo ontzettend eens.
vakkieQkeleku
 vakkieQkeleku - dinsdag 09 augustus 2011 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 13:34 schreef Sanchos Diego het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat Fer bijtekend na de trasferperiode mocht hij niet verkocht worden. Hij zal dan wel een bedrag in zijn contract laten zetten waarvoor hij weg mag. Met zijn talent kan hij altijd op een transfer rekenen. Is het niet dit jaar dan wel volgend jaar. Ik Hoop dat hij blijft en anders voor minimaal 6 miljoen mag hij vertrekken.
Dat is waar ik ook op hoop.
In ieder geval respect voor de wijze waarop hij op dit moment omgaat met de hele situatie. Niets aan te merken op inzet en prestaties!
En mocht hij toch nu naar Twente gaan, dan hoop ik dat van Geel er een goede transfersom uithaalt.
plannetje
 plannetje - dinsdag 09 augustus 2011 - 16:02   quote  deeplink  
Fer moet inderdaad gewoon bijtekenen en niet zo interessant doen. Hij komt er inderdaad wel. Ik ben wel van mening dat we het veels teveel over deze man hebben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5938
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Leroy Fer de 'Onverstoorbare leider van Rotterdamse rebellenclub'









0.0056951