BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zomaar een idee: De weg naar democratie

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:01   quote  deeplink  
Zomaar een idee:

Om fans op zeer belangrijke punten mee te laten beslissen in onze mooie club, schoot mij hetvolgende te binnen.
Seizoenkaarthouders zijn een dwars doorsnee van de fans, hier onder bevinden zich de harde kern, de gematigde supporter, families. de liefhebber etc.

De voorzitter van Feijenoord wordt in het vervolg benoemd voor 3 jaar. Er valt te kiezen uit 3 kandidaten, die zich of zelf ter beschikking stellen of voorgesteld worden door een commissie. In ieder geval dienen het wel kandidaten te zijn van enig niveau en met aantoonbare leidinggevende capaciteiten.
De seizoenkaarthouders mogen stemmen op één van deze kandidaten.

Voordeel: Gekozen voorzitter heeft draagvlak, fans hebben stemrecht.

Ook bij eventueel andere ZEER belangrijke beslissingen zou een referendum onder de seizoenkaarthouders uitgeschreven kunnen worden. Echter natuurlijk niet voor normaal beleid, hier is de gekozen voorzitter namelijk voor gekozen.

Voordeel: Door verkregen stemrecht voor seizoenkaarthouders zullen er misschien meer seizoenkaarten kunnen worden verkocht.

Een en ander zou misschien op 01 augustus 2012 in werking kunnen worden gezet. Tot die tijd blijft Gudde zitten en wordt met rust gelaten. Hij wordt 1 van de drie kandidaten waarop gekozen kan worden en kan dan wel/niet door de fans afgerekend worden op zijn beleid de afgelopen jaren. Gudde heeft 1 jaar de tijd dit democratische proces op poten te zetten en nog 1 jaar de tijd om zijn financiele klus, eenwording, nieuw stadion af te maken. Hierna zal hij beoordeeld worden. Dan zal hij behoren tot 1 van de drie voorgedragen nieuw te benoemen voorzitters.

Misschien dat dit idee alleen maar winnaars oplevert en geen verliezers. Fans krijgen beperkt stemrecht en Gudde lijdt geen gezichtsverlies door gedwongen vertrek.
Sponsoren juichen hopelijk democratie toe en hopelijk verstompt het eeuwige gezever over bestuur, immers binnen 3 jaar valt er weer te kiezen.

Een en ander moet onder controle komen van een Notaris.

Ik weet niet of ooit iemand dit al eens voorgesteld heeft anders mijn excuses, maar dit is een hopelijk positieve bijdrage tot een nu al (te) lang durende discussie. We kunnen dit misschien aankaarten bij bestuur met petities, handtekeningenacties, positieve uitingen middels spandoeken etc. etc.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:09   quote  deeplink  
Als dit het enige inbreng van de supporters wordt dan heb ik er geen moeite mee.
Puur alleen voor de nieuwe algemeen directeur elke 3 of 5 jaar.
Het lijkt wel een beetje op wat ze bij FC Barcelona doen. Dan kunnen vermogende mensen zich ook beschikbaar stellen. Krijgen we vanzelf wat meer geld in het laatje
kuipje
 kuipje - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:10   quote  deeplink  
Zie een klus, pak hem aan!

Mooi plan en je hebt mijn handtekening. Ben alleen bang dat het lastig is om alle seizoenskaarthouders te bereiken zonder het bestuur of geld. En ze ons dus makkelijk kunnen tegenwerken.
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:11   quote  deeplink  
De inbreng mag inderdaad niet veel groter worden, want het bestuur bestuurd ben ik van mening en de fans moedigen aan, maar je creeert wel wat meer draagvlak voor iedereen.
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:10 schreef kuipje het volgende:
Zie een klus, pak hem aan!

Mooi plan en je hebt mijn handtekening. Ben alleen bang dat het lastig is om alle seizoenskaarthouders te bereiken zonder het bestuur of geld. En ze ons dus makkelijk kunnen tegenwerken.
Het bestuur moet dit plan ook dragen, anders valt het draagvlak weg. De adressen van de seizoenkaarthouders moeten aan de Notaris overhandigd worden.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:09 schreef lijdensweg het volgende:
Als dit het enige inbreng van de supporters wordt dan heb ik er geen moeite mee.
Puur alleen voor de nieuwe algemeen directeur elke 3 of 5 jaar.
Het lijkt wel een beetje op wat ze bij FC Barcelona doen. Dan kunnen vermogende mensen zich ook beschikbaar stellen. Krijgen we vanzelf wat meer geld in het laatje
Als ze zelf de afkoop en transfersommen betalen van de spelers en trainers die ze beloven te halen als ze gekozen worden vind ik het best. Ik heb geen problemen met de huidige bestuursvorm, meer met de invulling er van op dit moment.
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:19 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Als ze zelf de afkoop en transfersommen betalen van de spelers en trainers die ze beloven te halen als ze gekozen worden vind ik het best. Ik heb geen problemen met de huidige bestuursvorm, meer met de invulling er van op dit moment.
Juist die invulling kunnen we nu democratischer laten verlopen.
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:25   quote  deeplink  
Als fans dit idee steunen en aangeven middels +1 +2 etc. dan ben ik bereid mijn nek uit te steken en dit onder de aandacht te brengen van het bestuur. Ik zou het fijn vinden dat we dan minimaal tot + 150 komen (meer beter), zodat dit ook draagvlak voor mij creert.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 augustus 2011 door Trouwe hond --
Marsco
 Marsco - dinsdag 09 augustus 2011 - 10:40   quote  deeplink  
Leuk plan, maar onhaalbaar ben ik bang. Je ziet wat er gebeurd bij clubs waar dit principe wordt gehanteerd. Belofte na belofte om maar verkozen te worden, met twee mogelijke consequenties:
1 - Beloftes worden in werkelijkheid niet tot uitvoer gebracht, met als gevolg onrust in club
2 - Beloftes worden wel nagekomen, met financiele problemen tot gevolg en daarmee onrust.

Kijk naar clubs als Barcelona en Real Madrid. Allemaal opportunitisch beleid met honderden miljoenen schulden tot gevold. Dat ze er succes mee hebben in Spanje, heeft maar één reden: Steun overheden en banken (die wel krediet moeten verlenen, omdat ze anders miljoenen klanten verliezen). Iets wat in Nederland ondenkbaar is.
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 09 augustus 2011 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 augustus 2011 - 10:40 schreef Marsco het volgende:
Leuk plan, maar onhaalbaar ben ik bang. Je ziet wat er gebeurd bij clubs waar dit principe wordt gehanteerd. Belofte na belofte om maar verkozen te worden, met twee mogelijke consequenties:
1 - Beloftes worden in werkelijkheid niet tot uitvoer gebracht, met als gevolg onrust in club
2 - Beloftes worden wel nagekomen, met financiele problemen tot gevolg en daarmee onrust.

Kijk naar clubs als Barcelona en Real Madrid. Allemaal opportunitisch beleid met honderden miljoenen schulden tot gevold. Dat ze er succes mee hebben in Spanje, heeft maar één reden: Steun overheden en banken (die wel krediet moeten verlenen, omdat ze anders miljoenen klanten verliezen). Iets wat in Nederland ondenkbaar is.
Ik woon zelf in Spanje en volg de topclubs alhier ook, dit is dus absoluut niet het model wat ik voorsta.
Bedankt voor je opbouwende bijdrage, maar mijn idee stoelt meer op de gedachten om een naar ieders idee een geschikte kandidaat voorzitter te mogen kiezen. Wat mij betreft hoeft niemand beloftes te maken. Het gaat louter alleen in wie hebben wij vertrouwen en wie achtten wij in staat daarvoor. Met andere woorden wie heeft in onze ogen de beste CV. Het hoeft van mij niet een vermogend iemand te zijn die uit is op macht en met valse belofte aan die macht komt. Juist dan zou er niets veranderen. Dus wat mij betreft louter een keuze op kwaliteiten. Niets meer en niets minder.
Ik woon zelf in Spanje en sta zelf absoluut niet het corrupte Spaanse model voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 augustus 2011 door Trouwe hond --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 09 augustus 2011 - 16:07   quote  deeplink  
slotje

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5995
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zomaar een idee: De weg naar democratie









0.0068569