BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wat zijn we toch aan het tobben!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
El Jardinero
 El Jardinero - woensdag 10 augustus 2011 - 20:12   quote  deeplink  
Lees net dat de gehele eredivisie bij elkaar 35 miljoen euro mag verdelen aan tv inkomsten! Mooi zou je zeggen in eerste instantie... nu blijkt dat een club als Swansea dit in zijn eentje al krijgt in Engeland.
Waar zit dit verschil dan??? En waarom kan een land als nederland 2e op de fifa ranglijst, bij elk toernooi minimaal de kwartfinale geen fatsoenlijke sponsor voor de Eredivisie vinden?? Dit zou toch een hoop "problemen" oplossen bij verschillende clubs en als club de aansluiting krijgen met de europese top?
Let it Snoo
 Let it Snoo - woensdag 10 augustus 2011 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 20:12 schreef El Jardinero het volgende:
Lees net dat de gehele eredivisie bij elkaar 35 miljoen euro mag verdelen aan tv inkomsten! Mooi zou je zeggen in eerste instantie... nu blijkt dat een club als Swansea dit in zijn eentje al krijgt in Engeland.
Waar zit dit verschil dan??? En waarom kan een land als nederland 2e op de fifa ranglijst, bij elk toernooi minimaal de kwartfinale geen fatsoenlijke sponsor voor de Eredivisie vinden?? Dit zou toch een hoop "problemen" oplossen bij verschillende clubs en als club de aansluiting krijgen met de europese top?
Eh... Omdat onze clubteams er Europees niets van bakken? Engeland heeft volgens mij minimaal 5 - 7 clubs die in Europa uitkomen waarvan 3 al in poulefase CL.. Nederland? 1, 2 ... 3! De rest ligt er alweer uit!
Let it Snoo
 Let it Snoo - woensdag 10 augustus 2011 - 20:16   quote  deeplink  
Hoop dat die regel dat de financiën op orde moeten zijn of anders uit Europa gekickt worden er komen, DAT zou rechtvaardig zijn. Feyenoord mag met schuld van nog maar iets van 10mln geen cent uitgeven terwijl Barça met een schuld van bijna half miljard even een spelertje van ruim 40 mln erbij koopt..
Royaal
 Royaal - woensdag 10 augustus 2011 - 20:16   quote  deeplink  
Daarnaast wilt de KNVB de naam "Eredivisie" niet meer verlenen aan bedrijven (zoals KPN Eredivisie e.d.)
El Jardinero
 El Jardinero - woensdag 10 augustus 2011 - 20:19   quote  deeplink  
Dat klopt, maar zoals ik al zeg valt en staat dat met het geld wat er in deze competitie rond gaat. Buiten de steenrijke clubeigenaren om , wordt er dus een slordige 750 miljoen euro ingepompt!! Dat geld moet ergens vandaan komen toch?? Ik hoorde overigens ook dat deze competitie al 3 miljard euro schuld heeft, wat overigens gewoon toegestaan wordt!
Els
 Els - woensdag 10 augustus 2011 - 20:27   quote  deeplink  
Omdat wij een markt hebben van max 1 735 217 mensen en Engeland van 51 miljoen.
sevillana
 sevillana - woensdag 10 augustus 2011 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 20:27 schreef Els het volgende:
Omdat wij een markt hebben van max 1 735 217 mensen en Engeland van 51 miljoen.
precies, . . het logisch gevolg is dan ook dat er wat meer geld aan voetbal besteed wordt
El Jardinero
 El Jardinero - woensdag 10 augustus 2011 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 20:27 schreef Els het volgende:
Omdat wij een markt hebben van max 1 735 217 mensen en Engeland van 51 miljoen.
oke Els, is dus 3 x zoveel inwoners! Let wel dat in Engeland meerdere sporten polulair zijn dan in Nederland! dus volgens jou zou de Eredivisie dus ook 250 miljoen waard zijn?!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 10 augustus 2011 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 20:14 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Eh... Omdat onze clubteams er Europees niets van bakken? Engeland heeft volgens mij minimaal 5 - 7 clubs die in Europa uitkomen waarvan 3 al in poulefase CL.. Nederland? 1, 2 ... 3! De rest ligt er alweer uit!
Klopt maar dit is een vicieuze cirkel.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 10 augustus 2011 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 20:19 schreef El Jardinero het volgende:
Dat klopt, maar zoals ik al zeg valt en staat dat met het geld wat er in deze competitie rond gaat. Buiten de steenrijke clubeigenaren om , wordt er dus een slordige 750 miljoen euro ingepompt!! Dat geld moet ergens vandaan komen toch?? Ik hoorde overigens ook dat deze competitie al 3 miljard euro schuld heeft, wat overigens gewoon toegestaan wordt!
Andere rol van sport in de cultuur, in Italië schrijven ze iets van 7 dagbladen vol alleen over voetbal. Hier zeggen mensen; "nou dat Eredivisie live is mij te duur" , daar vragen ze waar ze moeten tekenen.
El Jardinero
 El Jardinero - woensdag 10 augustus 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 21:31 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Andere rol van sport in de cultuur, in Italië schrijven ze iets van 7 dagbladen vol alleen over voetbal. Hier zeggen mensen; "nou dat Eredivisie live is mij te duur" , daar vragen ze waar ze moeten tekenen.
tja dat is inderdaad het verschil!!
El Jardinero
 El Jardinero - woensdag 10 augustus 2011 - 21:46   quote  deeplink  
Maar bij successen zoals Olympische sporten, WK, EK of zelfs wielrennen is niets te gek in dit land! En dat begrijp ik dan weer niet...
hotjumper
 hotjumper - woensdag 10 augustus 2011 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 21:46 schreef El Jardinero het volgende:
Maar bij successen zoals Olympische sporten, WK, EK of zelfs wielrennen is niets te gek in dit land! En dat begrijp ik dan weer niet...
Mar ies gratiezz mienhier....
F.L.E
 F.L.E - woensdag 10 augustus 2011 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 21:45 schreef El Jardinero het volgende:

[..]

tja dat is inderdaad het verschil!!
En dan te bedenken dat een abonnement nog 5 a 6 keer zo duur is als eredivisie live.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 10 augustus 2011 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 21:54 schreef F.L.E het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat een abonnement nog 5 a 6 keer zo duur is als eredivisie live.
Net als de seizoenkaarten. Hoewel de shirtjes in Londen dit weekend gratis waren....
Els
 Els - woensdag 10 augustus 2011 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 20:52 schreef El Jardinero het volgende:

[..]

oke Els, is dus 3 x zoveel inwoners! Let wel dat in Engeland meerdere sporten polulair zijn dan in Nederland! dus volgens jou zou de Eredivisie dus ook 250 miljoen waard zijn?!
Nee, ik heb geen idee wat onze Eredivisie waard is, maar het wordt bepaald door de mate van aantrekkelijkheid voor de sponsor. De directe afzetmarkt is één component, maar Liverpool is in bv Nederland makkelijker te merchandisen dan Feyenoord in bv Engeland. Wij zijn door ons beperkte afzetgebied maar ook door de grenzen van ons taalgebied veel minder interessant. En helaas versterkt dat dan zichzelf.
Een beetje sportmarketeer kan wel een indicatie geven van de waarde.
de flh
 de flh - woensdag 10 augustus 2011 - 22:12   quote  deeplink  
Benelux-competitie. Probleem opgelost.

Roosendaal, Waalwijk, Doetichem etc leveren niet zo veel geld op..
henkie1969
 henkie1969 - woensdag 10 augustus 2011 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 20:12 schreef El Jardinero het volgende:
Lees net dat de gehele eredivisie bij elkaar 35 miljoen euro mag verdelen aan tv inkomsten! Mooi zou je zeggen in eerste instantie... nu blijkt dat een club als Swansea dit in zijn eentje al krijgt in Engeland.
Waar zit dit verschil dan??? En waarom kan een land als nederland 2e op de fifa ranglijst, bij elk toernooi minimaal de kwartfinale geen fatsoenlijke sponsor voor de Eredivisie vinden?? Dit zou toch een hoop "problemen" oplossen bij verschillende clubs en als club de aansluiting krijgen met de europese top?
heeft mede te maken dat er in Engeland wel gewoon via Pay kanalen wordt gekeken en hier willen we het gratis.
dus we helpen er zelf aan mee
Stylzz
 Stylzz - woensdag 10 augustus 2011 - 22:16   quote  deeplink  
Past niet in onze cultuur. In engeland kennen ze dat systeem al veel langer.
Zo ook in andere landen.
MMM
 MMM - woensdag 10 augustus 2011 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 22:12 schreef de flh het volgende:
Benelux-competitie.
Daar ben ik sowieso tegen..
hotjumper
 hotjumper - woensdag 10 augustus 2011 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 22:17 schreef MMM het volgende:

[..]

Daar ben ik sowieso tegen..
Ik ook
Stylzz
 Stylzz - woensdag 10 augustus 2011 - 22:20   quote  deeplink  
Ditto
Els
 Els - donderdag 11 augustus 2011 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 22:12 schreef de flh het volgende:
Benelux-competitie. Probleem opgelost.

Roosendaal, Waalwijk, Doetichem etc leveren niet zo veel geld op..
Is al vaker onderzocht. Is ook commercieel niet echt aantrekkelijk.
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 11 augustus 2011 - 08:40   quote  deeplink  
Uit naar spora Luxemburg heeft als voordeel: Goedkoop tanken en goedkoop shag en sigaretten inslaan!
Els
 Els - donderdag 11 augustus 2011 - 08:44   quote  deeplink  
Je gaat er dus meer kilometers voor maken, maar het levert nauwelijks geld op voor de economie --> commercieel onaantrekkelijk.
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 11 augustus 2011 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 augustus 2011 - 21:31 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Andere rol van sport in de cultuur, in Italië schrijven ze iets van 7 dagbladen vol alleen over voetbal. Hier zeggen mensen; "nou dat Eredivisie live is mij te duur" , daar vragen ze waar ze moeten tekenen.
Kijk naar de slotjescultuur hier op het forum
FR-Han
 FR-Han - donderdag 11 augustus 2011 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 augustus 2011 - 08:45 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Kijk naar de slotjescultuur hier op het forum
hahahaha die dubbele van jou van gisteren (je lex immers topic) die was rap dicht. dus het systeem werkt in ieder geval wel

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wat zijn we toch aan het tobben!









0.0066339