|
|
remco k
|
|
|
Ajax lijkt na de overwinning op Heerenveen steeds beter in vorm te raken, zeker met het oog op de entree van Vertonghen denk ik dat dit Ajax echt nog veel beter kan dan wat ze tot nu toe hebben gezien.
Sightorson maakt zijn eerste officiele goal voor Ajax en ik denk dat er dit seizoen nog veel zullen volgen, overigens lijkt Sulejmani een goudhaantje te worden als hij zo doorgaat, tegen Heerenveen speelde hij alles behalve groots, maar maakt toch een hele knappe goal en is bij 2 andere goals betrokken, inmiddels staat de teller voor Sulejmani al op 3 goals, waar gaat dit eindigen?
Boerrigter lijkt mits hij zo doorgaat definitief de nieuwe linksbuiten te worden van ons Ajax, zou het zo zijn dat we eindelijk weer een echte linksbuiten hebben bij ons Ajax?
Eigenlijk dus nog best veel vragen waar we de komende maanden antwoord op zullen gaan krijgen, en dan hebben we het nog niet over de transfermarkt gehad, nog 17 dagen en dan weten we wie er nog zijn bijgekomen, of erger wie er nog vertrokken zijn, de enige speler die van mij nog mag vertrekken is Mounir en verder echt niemand.
Voor een stukje geschiedenis over VVV - Ajax verwijs ik iedereen naar het stuk dat Alibabba ongetwijfeld verderop deze week zal toevoegen aan dit topic..
Ik denk dat Ajax hier met 0-3 gaat winnen..
EDIT:
Ruud Bossen is door de KNVB aangesteld als scheidsrechter bij het competitieduel VVV-Venlo - Ajax. De arbiter vindt vanaf 14:30 in het Seacon Stadion - De Koel de assistenten Edwin de Vree en Rob Meenhuis langs de zijlijn. Jeroen Abbink zal in Venlo als vierde official fungeren. Bossen floot Ajax voor het laatst in het afgelopen seizoen. FC Utrecht - Ajax eindigde in januari onder de leiding van de ervaren scheidsrechter in een deceptie voor de gasten. Het werd 3-0 voor de Domstedelingen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2011 - 19:49 schreef remco k het volgende:[ afbeelding ] [ afbeelding ] Ajax lijkt na de overwinning op Heerenveen steeds beter in vorm te raken, zeker met het oog op de entree van Vertonghen denk ik dat dit Ajax echt nog veel beter kan dan wat ze tot nu toe hebben gezien. Sightorson maakt zijn eerste officiele goal voor Ajax en ik denk dat er dit seizoen nog veel zullen volgen, overigens lijkt Sulejmani een goudhaantje te worden als hij zo doorgaat, tegen Heerenveen speelde hij alles behalve groots, maar maakt toch een hele knappe goal en is bij 2 andere goals betrokken, inmiddels staat de teller voor Sulejmani al op 3 goals, waar gaat dit eindigen? Boerrigter lijkt mits hij zo doorgaat definitief de nieuwe linksbuiten te worden van ons Ajax, zou het zo zijn dat we eindelijk weer een echte linksbuiten hebben bij ons Ajax? Eigenlijk dus nog best veel vragen waar we de komende maanden antwoord op zullen gaan krijgen, en dan hebben we het nog niet over de transfermarkt gehad, nog 17 dagen en dan weten we wie er nog zijn bijgekomen, of erger wie er nog vertrokken zijn, de enige speler die van mij nog mag vertrekken is Mounir en verder echt niemand. Voor een stukje geschiedenis over VVV - Ajax verwijs ik iedereen naar het stuk dat Alibabba ongetwijfeld verderop deze week zal toevoegen aan dit topic.. Ik denk dat Ajax hier met 0-3 gaat winnen.. Ha, die Remco je bent er vroeg bij deze keer. Mooi stuk wederom van je......HULDE!! Ali kop Remco's mooie assist er maar in..... Kijk er weer naar uit.
Morgenavond na de laatste wedstrijd van speelronde 3 zal ik weer een SportPooler-toppic openen. Je hebt goed geboerd he dit weekend: tot nu toe 19 pnt erbij.
Back on-toppic: 1-5 voor VVV-Ajax. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2011 - 19:49 schreef remco k het volgende:[ afbeelding ] [ afbeelding ] Ajax lijkt na de overwinning op Heerenveen steeds beter in vorm te raken, zeker met het oog op de entree van Vertonghen denk ik dat dit Ajax echt nog veel beter kan dan wat ze tot nu toe hebben gezien. Sightorson maakt zijn eerste officiele goal voor Ajax en ik denk dat er dit seizoen nog veel zullen volgen, overigens lijkt Sulejmani een goudhaantje te worden als hij zo doorgaat, tegen Heerenveen speelde hij alles behalve groots, maar maakt toch een hele knappe goal en is bij 2 andere goals betrokken, inmiddels staat de teller voor Sulejmani al op 3 goals, waar gaat dit eindigen? Boerrigter lijkt mits hij zo doorgaat definitief de nieuwe linksbuiten te worden van ons Ajax, zou het zo zijn dat we eindelijk weer een echte linksbuiten hebben bij ons Ajax? Eigenlijk dus nog best veel vragen waar we de komende maanden antwoord op zullen gaan krijgen, en dan hebben we het nog niet over de transfermarkt gehad, nog 17 dagen en dan weten we wie er nog zijn bijgekomen, of erger wie er nog vertrokken zijn, de enige speler die van mij nog mag vertrekken is Mounir en verder echt niemand. Voor een stukje geschiedenis over VVV - Ajax verwijs ik iedereen naar het stuk dat Alibabba ongetwijfeld verderop deze week zal toevoegen aan dit topic.. Ik denk dat Ajax hier met 0-3 gaat winnen.. Dat gaat inderdaad ongetwijfeld gebeuren ;) |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik had niet anders verwacht kerel, en ook anderen verwachten het nu van je.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Mooi stukje Remco. Denk dat het dit keer 1-6 gaat worden. Boeriggter, eindelijk een speler gekocht voor weinig die zijn geld meer dan waard is. Denk dat Sightorsson weer een hoop gaat maken tegen VVV.
Buiten Mounir mag van mij ook Aissati weg? Verder hoop ik wel op een keeper erbij, want mocht vermeer geblesseerd raken wil ik niet die Verhoeven zien, dat kan ons punten gaan kosten, ook al is hij niet echt heel slecht.
Ben benieuwd Alibabba....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
als we van dit Heerenveen kunnen winnen met 5-1( weliswaar is eigen huis), dan word dit zowiezo rond de 6/7-0 |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
En Vertonghen is er bij als het goed is :) |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 12:14 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:als we van dit Heerenveen kunnen winnen met 5-1( weliswaar is eigen huis), dan word dit zowiezo rond de 6/7-0 denk dat dat juist het gevaar is van een wedstrijd tegen VVV, onderschatting, hoe vaak heeft AJAX dat al punten gekost. Als ze hetzelfde spelen als tegen heereveen verwacht ik ook een hoge uitslag, want zie echt leuke dingen bij ajax. voorin gaat het lekker en Ebicilio lijkt echt zijn plek te zijn verloren. Hoop inderdaad dat Jantje terug is zondag en dan kijken wat dit AJAX kan brengen, want verwacht toch erg veel ervan. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Die zou ik dus nog even sparen en voor zekerheid kiezen. Je ziet vaak dat een liesblessure terugkeert en we hebben hem nu nog niet nodig tegen VVV |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 13:02 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Die zou ik dus nog even sparen en voor zekerheid kiezen. Je ziet vaak dat een liesblessure terugkeert en we hebben hem nu nog niet nodig tegen VVV Daarom is hij al gespaardm hij had namelijk kunnen spelen afgelopen weekend, misschien dat de Boer hem ook wel niet laat spelen door dat lichte pijntje, en om geen slapende honden wakker te maken zo aan het einde van de transferwindow.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 13:10 schreef remco k het volgende:[..] Daarom is hij al gespaardm hij had namelijk kunnen spelen afgelopen weekend, misschien dat de Boer hem ook wel niet laat spelen door dat lichte pijntje, en om geen slapende honden wakker te maken zo aan het einde van de transferwindow.. Tja zo ha ik het nog niet gezien, wat mij betreft mag hij op de bank plaatsnemen tegen VVV en de week erop weer spelen. Blind doet het trouwens uitstekend |
|
|
|
|
bird
|
|
|
sowieso zal het het lekker zijn om de 0 te houden dus denk 0 - 4 en hopen dat jantje weer mee doet |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat dit nu nog het verschil is met een verdediging met Vertonghen of met Blind, met Blind winnen we met 4-1 en met Vertonghen winnen we met 4-0.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
0-5. En als ze de smaak te pakken hebben dan 0-7 of 0-8!!
Ik verwacht in ieder geval een overwinning met 3 doelpunten verschil! Met minder neem ik geen genoegen!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
1-1 helaas, dat denk ik! echt zo'n wedstrijd waarin die vvv'ers weer 210% geven omdat het tegen Ajax is en ik ben bang dat wij dan weer te slap de duels ingaan!
HOOP OP 1-5 ofzo!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 16:46 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:1-1 helaas, dat denk ik! echt zo'n wedstrijd waarin die vvv'ers weer 210% geven omdat het tegen Ajax is en ik ben bang dat wij dan weer te slap de duels ingaan! HOOP OP 1-5 ofzo!! en jij mot gewoon je schurftige kop houwe ouwe...... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Hé eikeltikker! hou gewoon je smoel of zeg niets......euhm.....duidelijk??
Kutjong!
Trek ik je kop er ff af!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 17:35 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] H� eikeltikker! hou gewoon je smoel of zeg niets......euhm.....duidelijk?? Kutjong! Trek ik je kop er ff af!! blijf gewoon lekker weg hiero simpele.....lamzak |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 16:46 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:1-1 helaas, dat denk ik! echt zo'n wedstrijd waarin die vvv'ers weer 210% geven omdat het tegen Ajax is en ik ben bang dat wij dan weer te slap de duels ingaan! HOOP OP 1-5 ofzo!! MAFKEES!!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Dat is de juiste instelling!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ag.. Zou wel fijn zijn... Mag ik geen minuut missen.. |
|
|
|
|
Sir_KGH_Prins
|
|
|
ik ga voor 1-8 denk dat sulejmani en Boerrigter helemaal los gaan op de venloose goal!! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Laten we nou eerst maar gewoon winnen, 3 punten in de tas naar A'dam, daarna nog 2 wedstrijden winnen voordat we een heel zwaar programma tegemoet gaan.. Die eerste 5 wedstrijden moeten 15 punten zijn, ieder puntverlies dat daar geleden wordt is een drama omdat ik denk dat we in de wedstrijden 5 t/m 10 wel een paar puntjes gaan verliezen.. We scoren in de eerste 2 wedstrijden 9 keer, en dat is erg mooi, maar laten we toch niet overmoedig gaan worden.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 19:19 schreef remco k het volgende:Laten we nou eerst maar gewoon winnen, 3 punten in de tas naar A'dam, daarna nog 2 wedstrijden winnen voordat we een heel zwaar programma tegemoet gaan.. Die eerste 5 wedstrijden moeten 15 punten zijn, ieder puntverlies dat daar geleden wordt is een drama omdat ik denk dat we in de wedstrijden 5 t/m 10 wel een paar puntjes gaan verliezen.. We scoren in de eerste 2 wedstrijden 9 keer, en dat is erg mooi, maar laten we toch niet overmoedig gaan worden.. Oke Oke niet 0-20.. 0-19.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Ik sta bij je voordeur homo, doe ff open, leg ik je ff om pino!!
Zo'n grote bek......kutjong! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Kom ook ff stoer doen anders, leg ik er 2 om..... |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ik reageer op het topic, als jantje terug is, zal hij gewoon weer spelen, en de rest blijft uiteraard staan. Als ajax gewoon scherp begint en de hele wedstrijd dat blijft, wordt het gewoon iets van 0-4 bijvoorbeeld. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 21:14 schreef Ajx het volgende:Ik reageer op het topic, als jantje terug is, zal hij gewoon weer spelen, en de rest blijft uiteraard staan. Als ajax gewoon scherp begint en de hele wedstrijd dat blijft, wordt het gewoon iets van 0-4 bijvoorbeeld. Aiiiiiiiiii.. Je hebt al gereageerd.. |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
vvv speelt niet erg best ! 0-5 wordt een makkie. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
GODVERDOMME ALIBLABLA!!!!!! waar blijf je met je stukkie ouwe???????? mijn voorspelling is echt niet te geloven man::::: 1-8 tsjakka!!!!!!!! suleimani CBS |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Hey das mijn voorspelling. Dat kan dus niet ;-) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Whahahaha en ik moet bang van je worden???? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 16:36 schreef joduh het volgende:GODVERDOMME ALIBLABLA!!!!!! waar blijf je met je stukkie ouwe???????? mijn voorspelling is echt niet te geloven man::::: 1-8 tsjakka!!!!!!!! suleimani CBS NIeuwe speler?? |
|
|
|
|
AjaxExpert
|
|
|
Dit zou nog wel is een megascore kunnen worden, ik hoop dat Ajax met Anita op CVM begint en Janssen en Eriksen als aanvallende middenvelders. Ik denk dat een voetballende CVM niet echt nodig is tegen zo'n kleine club, aangezien Ajax sowieso al véél meer voetballend vermogen heeft. Als ons aanvalstrio(in totaal nu al goed voor 6 goals) het op z'n heupen krijgt, kan het wel is een 0-6 of meer worden. Ik verwacht geen tegengoals door de terugkeer van Vertonghen. Hoop ook dat Boilesen weer kan spelen, zodat we met de beoogde basisverdediging kunnen spelen(Vermeer; Vd Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Boilesen). Dan houden we sowieso de nul. Mits een goed draaiend middenveld en scherpte in de voorhoede geef ik Ajax goede kans op zo'n score. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
Sightorson zou een vraagteken zijn voor aanstaande zondag, geen probleem zoals de Boer aangeeft, dan schuift De Jong naar voor. Oke, maar nu is mijn vraag, wie kan dan invallen als Siem uitvalt als spits? Dit maakt naar mijn inziens alleen maar duidelijker dat AJAX nog een spits moet halen, er moet toch wel een potje zijn om een stand-in te halen of niet dan? |
|
|
|
|
AjaxExpert
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 - 15:36 schreef dege het volgende:Sightorson zou een vraagteken zijn voor aanstaande zondag, geen probleem zoals de Boer aangeeft, dan schuift De Jong naar voor. Oke, maar nu is mijn vraag, wie kan dan invallen als Siem uitvalt als spits? Dit maakt naar mijn inziens alleen maar duidelijker dat AJAX nog een spits moet halen, er moet toch wel een potje zijn om een stand-in te halen of niet dan? Özbiliz/El Hamdaoui(is nog steeds Ajax-speler) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 - 15:36 schreef dege het volgende:Sightorson zou een vraagteken zijn voor aanstaande zondag, geen probleem zoals de Boer aangeeft, dan schuift De Jong naar voor. Oke, maar nu is mijn vraag, wie kan dan invallen als Siem uitvalt als spits? Dit maakt naar mijn inziens alleen maar duidelijker dat AJAX nog een spits moet halen, er moet toch wel een potje zijn om een stand-in te halen of niet dan? Ozbilliz is er gewoon.. Die zou kunnen spelen.. En die deed het ook erg goed in de voorbereiding.. Maar ik denk dat het belangrijker is om een keeper te halen.. Vermeer kan wel keepen maar als hij wegvalt heb je alleen verhoeven.. En verhoeven in de Champions League is wel heel erg.. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 - 18:27 schreef freakie het volgende:[..] Ozbilliz is er gewoon.. Die zou kunnen spelen.. En die deed het ook erg goed in de voorbereiding.. Maar ik denk dat het belangrijker is om een keeper te halen.. Vermeer kan wel keepen maar als hij wegvalt heb je alleen verhoeven.. En verhoeven in de Champions League is wel heel erg.. Ozbiliz is toch geblesseerd? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Zal niet al te lang zijn.. Het is wel fijn als ajax een spits haalt.. Maar het meest belangrijke, vind ik, is een keeper achter Vermeer..
Ik lees net dat er 10 augustus een bericht was dat ozbiliz 2 weken geblesseerd was.. Dus hij zal zondag nog niet bij zijn maar volgende week wel weer..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 augustus 2011 door freakie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik kan me voorstellen dat ze bij VVV nu niet bepaald blij zijn op het moment. Het loopt slecht, en dan krijg je eerst Ajax en een week later Twente.
Ik gok toch wel op een vrij eenvoudige zege voor Ajax, 0-3. Ik gok op een dominant maar slordig Ajax dit weekend. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De competitiewedstrijd VVV - AJAX staat voor zondag op het programma. In het Seacon Stadion - De Koel zal Ajax proberen de 3e winst te boeken in evenzoveel wedstrijden. Vvv-coach Glen de Boeck was des duivels de vorige week na de 4-0 nederlaag in Arnhem, dus er zal zondag om 14:30 uur een gedreven elftal tegenover Ajax staan. We zijn dus gewaarschuwd!
De statistieken verbazen me, want Ajax heeft het vaak lastig in Venlo. Vooral in de jaren '50, '60 en '70 ging Ajax met knikkende knieen naar het Limburgse land. Van de 18 wedstrijden op het hoogste niveau in de Eredivisie won Ajax er slechts 8, speelde het 5x gelijk en werden er dus ook 5 verloren ( de laatste nederlaag dateert van 13-12-1987 ). De doelcijfers zijn met 32-23 in het voordeel van ons, maar ook dat verschil verbaasd me.
De eerste overwinning die Ajax boekte in Noord-Limburg was op 20-03-1960 met de gebroeders Groot ( Henk en Cees ) in de basis. Cees was die dag de matchwinnaar, waarin aan Ajax-zijde ook Sjaak Swart en Bennie Muller meededen. Donald Feldmann ( een aanvaller, die meestal op de linkervleugel speelde ), had de 1-1 gemaakt na een 1-0 ruststand.
Pas 19 jaar later zou Ajax zijn 2e overwinning boeken. Dick Advocaat was speler van VVV en Ajax speelde in deze opstelling; Piet Schrijvers, Kees Zwamborn, Wim Meutstege ( een talentvolle rechtsback en werd vanaf 1974 enkele keren opgeroepen voor Jong Oranje. In 1976 werd hij door bondscoach George Knobel geselecteerd voor het Nederlands elftal ), Hans Erkens ( middenvelder die onder meer speelde voor Fortuna en MVV ), Jan Everse, Søren Lerby, Simon Tahamata, Dick Schoenaker, Tscheu La Ling, Ray Clarke en Frank Arnesen. Lerby en 2x Ray Clarke zorgde voor de goals in de met 1-3 gewonnen pot op 01-04-1979.
Beelden van 2 mooie overwinningen met onder meer doelpunten van helden als V.BASTEN en BERGKAMP.
Op 11-03-1994 was het verschil miniem in ons voordeel met het enige doelpunt van John vd.Brom in de 2e minuut.
Onder andere Timisela, Sibon, Babangida en Gentenaar hebben voor zowel VVV als AJAX gespeeld. Gentenaar was de doelman van VVV op 20-09-2009 en hij kreeg er 4 om de oren van onze Ajacieden. SUAREZ was de man die ze alle 4 achter Dennis werkte.
Trainer Frank de Boer wierp tijdens de persconferentie al een blik vooruit. De Boer begon met nieuws over Kolbeinn Sigthórsson. De IJslander had last van zijn lies, maar is inzetbaar. "Hij staat er zondag weer", zei de oefenmeester, die wel een slag om de arm hield "stel dat Kolbeinn het niet redt zondag, dan zijn we geneigd om Siem in de spits te zetten, terwijl hij juist graag rechtshalf speelt. We kijken wel naar een tweede spits, maar als het qua financiën niet mogelijk is, dan staat Siem in de spits. En Siem kennende doet hij dat met volledige overgave." Over de geblesseerde Jan Vertonghen "zoals hij traint is hij topfit. Vorige week was hij nog teveel bezig met zijn blessure. Hij kon de andere spelers niet corrigeren en coachen. Nu is hij vrij in zijn hoofd en speelt hij weer met plezier."
Mijn prognose; 0-5!!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Ik hoef het eigenlijk niet meer te zeggen, maar: Mooi stukje, Ali! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 - 12:16 schreef alibabba het volgende:De competitiewedstrijd VVV - AJAX staat voor zondag op het programma. In het Seacon Stadion - De Koel zal Ajax proberen de 3e winst te boeken in evenzoveel wedstrijden. Vvv-coach Glen de Boeck was des duivels de vorige week na de 4-0 nederlaag in Arnhem, dus er zal zondag om 14:30 uur een gedreven elftal tegenover Ajax staan. We zijn dus gewaarschuwd! De statistieken verbazen me, want Ajax heeft het vaak lastig in Venlo. Vooral in de jaren '50, '60 en '70 ging Ajax met knikkende knieen naar het Limburgse land. Van de 18 wedstrijden op het hoogste niveau in de Eredivisie won Ajax er slechts 8, speelde het 5x gelijk en werden er dus ook 5 verloren ( de laatste nederlaag dateert van 13-12-1987 ). De doelcijfers zijn met 32-23 in het voordeel van ons, maar ook dat verschil verbaasd me. De eerste overwinning die Ajax boekte in Noord-Limburg was op 20-03-1960 met de gebroeders Groot ( Henk en Cees ) in de basis. Cees was die dag de matchwinnaar, waarin aan Ajax-zijde ook Sjaak Swart en Bennie Muller meededen. Donald Feldmann ( een aanvaller, die meestal op de linkervleugel speelde ), had de 1-1 gemaakt na een 1-0 ruststand. Pas 19 jaar later zou Ajax zijn 2e overwinning boeken. Dick Advocaat was speler van VVV en Ajax speelde in deze opstelling; Piet Schrijvers, Kees Zwamborn, Wim Meutstege ( een talentvolle rechtsback en werd vanaf 1974 enkele keren opgeroepen voor Jong Oranje. In 1976 werd hij door bondscoach George Knobel geselecteerd voor het Nederlands elftal ), Hans Erkens ( middenvelder die onder meer speelde voor Fortuna en MVV ), Jan Everse, Søren Lerby, Simon Tahamata, Dick Schoenaker, Tscheu La Ling, Ray Clarke en Frank Arnesen. Lerby en 2x Ray Clarke zorgde voor de goals in de met 1-3 gewonnen pot op 01-04-1979. Beelden van 2 mooie overwinningen met onder meer doelpunten van helden als V.BASTEN en BERGKAMP. [ filmpje ] Op 11-03-1994 was het verschil miniem in ons voordeel met het enige doelpunt van John vd.Brom in de 2e minuut. Onder andere Timisela, Sibon, Babangida en Gentenaar hebben voor zowel VVV als AJAX gespeeld. Gentenaar was de doelman van VVV op 20-09-2009 en hij kreeg er 4 om de oren van onze Ajacieden. SUAREZ was de man die ze alle 4 achter Dennis werkte. Trainer Frank de Boer wierp tijdens de persconferentie al een blik vooruit. De Boer begon met nieuws over Kolbeinn Sigthórsson. De IJslander had last van zijn lies, maar is inzetbaar. "Hij staat er zondag weer", zei de oefenmeester, die wel een slag om de arm hield "stel dat Kolbeinn het niet redt zondag, dan zijn we geneigd om Siem in de spits te zetten, terwijl hij juist graag rechtshalf speelt. We kijken wel naar een tweede spits, maar als het qua financiën niet mogelijk is, dan staat Siem in de spits. En Siem kennende doet hij dat met volledige overgave." Over de geblesseerde Jan Vertonghen "zoals hij traint is hij topfit. Vorige week was hij nog teveel bezig met zijn blessure. Hij kon de andere spelers niet corrigeren en coachen. Nu is hij vrij in zijn hoofd en speelt hij weer met plezier." Mijn prognose; 0-5!!! Heerlijk verhaal weer, Ali. Leuke feitjes ook die je opsomt. HULDE!! Was al bang dat je geen bijdrage op Remco's topic ging leveren. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 - 12:16 schreef alibabba het volgende:De competitiewedstrijd VVV - AJAX staat voor zondag op het programma. In het Seacon Stadion - De Koel zal Ajax proberen de 3e winst te boeken in evenzoveel wedstrijden. Vvv-coach Glen de Boeck was des duivels de vorige week na de 4-0 nederlaag in Arnhem, dus er zal zondag om 14:30 uur een gedreven elftal tegenover Ajax staan. We zijn dus gewaarschuwd! De statistieken verbazen me, want Ajax heeft het vaak lastig in Venlo. Vooral in de jaren '50, '60 en '70 ging Ajax met knikkende knieen naar het Limburgse land. Van de 18 wedstrijden op het hoogste niveau in de Eredivisie won Ajax er slechts 8, speelde het 5x gelijk en werden er dus ook 5 verloren ( de laatste nederlaag dateert van 13-12-1987 ). De doelcijfers zijn met 32-23 in het voordeel van ons, maar ook dat verschil verbaasd me. De eerste overwinning die Ajax boekte in Noord-Limburg was op 20-03-1960 met de gebroeders Groot ( Henk en Cees ) in de basis. Cees was die dag de matchwinnaar, waarin aan Ajax-zijde ook Sjaak Swart en Bennie Muller meededen. Donald Feldmann ( een aanvaller, die meestal op de linkervleugel speelde ), had de 1-1 gemaakt na een 1-0 ruststand. Pas 19 jaar later zou Ajax zijn 2e overwinning boeken. Dick Advocaat was speler van VVV en Ajax speelde in deze opstelling; Piet Schrijvers, Kees Zwamborn, Wim Meutstege ( een talentvolle rechtsback en werd vanaf 1974 enkele keren opgeroepen voor Jong Oranje. In 1976 werd hij door bondscoach George Knobel geselecteerd voor het Nederlands elftal ), Hans Erkens ( middenvelder die onder meer speelde voor Fortuna en MVV ), Jan Everse, Søren Lerby, Simon Tahamata, Dick Schoenaker, Tscheu La Ling, Ray Clarke en Frank Arnesen. Lerby en 2x Ray Clarke zorgde voor de goals in de met 1-3 gewonnen pot op 01-04-1979. Beelden van 2 mooie overwinningen met onder meer doelpunten van helden als V.BASTEN en BERGKAMP. [ filmpje ] Op 11-03-1994 was het verschil miniem in ons voordeel met het enige doelpunt van John vd.Brom in de 2e minuut. Onder andere Timisela, Sibon, Babangida en Gentenaar hebben voor zowel VVV als AJAX gespeeld. Gentenaar was de doelman van VVV op 20-09-2009 en hij kreeg er 4 om de oren van onze Ajacieden. SUAREZ was de man die ze alle 4 achter Dennis werkte. Trainer Frank de Boer wierp tijdens de persconferentie al een blik vooruit. De Boer begon met nieuws over Kolbeinn Sigthórsson. De IJslander had last van zijn lies, maar is inzetbaar. "Hij staat er zondag weer", zei de oefenmeester, die wel een slag om de arm hield "stel dat Kolbeinn het niet redt zondag, dan zijn we geneigd om Siem in de spits te zetten, terwijl hij juist graag rechtshalf speelt. We kijken wel naar een tweede spits, maar als het qua financiën niet mogelijk is, dan staat Siem in de spits. En Siem kennende doet hij dat met volledige overgave." Over de geblesseerde Jan Vertonghen "zoals hij traint is hij topfit. Vorige week was hij nog teveel bezig met zijn blessure. Hij kon de andere spelers niet corrigeren en coachen. Nu is hij vrij in zijn hoofd en speelt hij weer met plezier." Mijn prognose; 0-5!!! Dat heb ik nou ook voorspeld.. |
|
|
|