BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: KNVB: Feyenoord in categorie 1 (nieuwe indeling aug '11)

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 15 augustus 2011 - 17:55
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

KNVB: Feyenoord in categorie 1 (FR-Fanatic)

Royaal
 Royaal - maandag 15 augustus 2011 - 17:58   quote  deeplink  
De nieuwe categorie-indeling van de clubs in het betaald voetbal is bekend. Dertien clubs behoren op basis van hun ingediende begroting tot categorie 1 (onvoldoende), zeventien clubs tot categorie 2 (voldoende) en vijf clubs tot categorie 3 (goed).

Tot categorie 1 behoren de volgende clubs: AGOVV, FC Den Bosch, FC Dordrecht, FC Emmen, Excelsior, Feyenoord, Helmond Sport, NAC Breda, N.E.C., Roda JC, SC Veendam, Willem II en FC Zwolle. Deze clubs werken binnen het kader van een plan van aanpak aan hun financieel herstel. Veelal betekent het dat ze moeten saneren. Hoe dat precies gebeurt, bepalen de clubs in hoofdzaak zelf. Zij doen een voorstel voor het plan van aanpak, dat moet worden goedgekeurd door de licentiecommissie.

Binnen negen meetmomenten (een termijn van drie jaar) dient een club vervolgens weer structureel in minimaal categorie 2 te kunnen worden ingedeeld. Gedurende dit traject, wordt de club strikt aan de gemaakte afspraken in het plan van aanpak gehouden. Indien zonder toestemming van de licentiecommissie wordt afgeweken van de gemaakte afspraken, kunnen sancties volgen variërend van een waarschuwing tot punten in mindering.

Tot categorie 2 behoren de volgende clubs: ADO Den Haag, Ajax, Almere City FC, AZ, SC Cambuur Leeuwarden, FC Eindhoven, Fortuna Sittard, De Graafschap, FC Groningen, sc Heerenveen, Heracles Almelo, VVV-Venlo, PSV, RKC Waalwijk, Sparta Rotterdam, FC Utrecht en Vitesse.

Tot categorie 3 behoren de volgende clubs: Go Ahead Eagles, MVV, Telstar, FC Twente en FC Volendam.

De categorisering van clubs is al jaren onderdeel van het licentiesysteem van de KNVB. De financiële situatie van de club wordt door middel van een puntensysteem beoordeeld. Clubs worden per rapportagemoment op basis van het gescoorde puntenaantal ingedeeld in drie categorieën. Doelstelling van het systeem is het waarborgen van de continuïteit van de competities betaald voetbal en in het verlengde daarvan de continuïteit van de clubs.
(Bron: knvb.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2011 door Royaal --
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 15 augustus 2011 - 18:19   quote  deeplink  
Niks nieuw toch! Ik ben veel meer benieuwd naar de schuld die nog rest bij Feyenoord!
STS
 STS - maandag 15 augustus 2011 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 18:19 schreef lijdensweg het volgende:
Niks nieuw toch! Ik ben veel meer benieuwd naar de schuld die nog rest bij Feyenoord!
Eerlijk is eerlijk, ik ben het nu eens volkomen met je eens lijdensweg.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 augustus 2011 - 18:55   quote  deeplink  
In December weten we meer.
Alexi
 Alexi - maandag 15 augustus 2011 - 18:56   quote  deeplink  
Wanneer is het volgende meet-moment??
En krijgen we dan "groen"licht van de 020- kliek in Zeist??
qwerto
 qwerto - maandag 15 augustus 2011 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 18:56 schreef Alexi het volgende:
Wanneer is het volgende meet-moment??
En krijgen we dan "groen"licht van de 020- kliek in Zeist??
Calimero !
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - maandag 15 augustus 2011 - 19:16   quote  deeplink  
We krijgen toch pas einde seizoen, wanneer we zwarte cijfers hebben 'groen licht'?Wat dan weer gepaard gaat met overplaatsing naar cath. 2
Glenn0904
 Glenn0904 - maandag 15 augustus 2011 - 19:17   quote  deeplink  
Hoeveel schuld hadden we eigenlijk was toch 20 milj opgehaald +. 5 milj transfer dus denk dat we er toch bijna zijn
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 augustus 2011 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 18:19 schreef lijdensweg het volgende:
Niks nieuw toch! Ik ben veel meer benieuwd naar de schuld die nog rest bij Feyenoord!
onee?de vrienden waren toch de dertigmiljoen genaderd omgezet in aandelen.tel
daarbij op acht miljoen aan transfer inkomsten die rechtstreeks naar schuldeisers
is gegaan.hoeveel schulden hebben we dan nog om nog in die categorie 1 te zitten?
of komt er nog eens 30 miljoen negatief uit de kast rollen toen jacobs zn laatste spulletjes
uit zijn kast haalde.
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - maandag 15 augustus 2011 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:18 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

onee?de vrienden waren toch de dertigmiljoen genaderd omgezet in aandelen.tel
daarbij op acht miljoen aan transfer inkomsten die rechtstreeks naar schuldeisers
is gegaan.hoeveel schulden hebben we dan nog om nog in die categorie 1 te zitten?
of komt er nog eens 30 miljoen negatief uit de kast rollen toen jacobs zn laatste spulletjes
uit zijn kast haalde.
Er moeten nog wat knaken af voor de talentpools, maar het eind zou idd in zicht moeten zijn..
Royaal
 Royaal - maandag 15 augustus 2011 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:18 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

onee?de vrienden waren toch de dertigmiljoen genaderd omgezet in aandelen.tel
daarbij op acht miljoen aan transfer inkomsten die rechtstreeks naar schuldeisers
is gegaan.hoeveel schulden hebben we dan nog om nog in die categorie 1 te zitten?
of komt er nog eens 30 miljoen negatief uit de kast rollen toen jacobs zn laatste spulletjes
uit zijn kast haalde.
wellicht is de overeenkomst tot overname het 2e aandelenpakket er wel, maar nog niet in uitvoering gebracht?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 15 augustus 2011 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:24 schreef Jhon de Beuk het volgende:

[..]

Er moeten nog wat knaken af voor de talentpools, maar het eind zou idd in zicht moeten zijn..
De talentpools zijn toch omgezet in aandelen? Kan zij dat ik het verkeerd heb!
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 augustus 2011 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:18 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

onee?de vrienden waren toch de dertigmiljoen genaderd omgezet in aandelen.tel
daarbij op acht miljoen aan transfer inkomsten die rechtstreeks naar schuldeisers
is gegaan.hoeveel schulden hebben we dan nog om nog in die categorie 1 te zitten?
of komt er nog eens 30 miljoen negatief uit de kast rollen toen jacobs zn laatste spulletjes
uit zijn kast haalde.
er zit een verschil tussen schulden wegwerken en de begroting op orde hebben en een plus draaien.
Dit is op basis van afgelopen jaar.

December gaan we uit 1 vermoed ik.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 augustus 2011 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:25 schreef Royaal het volgende:

[..]

wellicht is de overeenkomst tot overname het 2e aandelenpakket er wel, maar nog niet in uitvoering gebracht?
42 mijloen schuld.30 miljoen omgezet in aandelen.8 miljoen naar directe sculdeisers en wij zitten
met nog 4 miljoen of iets meer nog in categorie 1?
ik ben op zn minst erg wantrouwend als je het niet erg vind.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 augustus 2011 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:24 schreef Jhon de Beuk het volgende:

[..]

Er moeten nog wat knaken af voor de talentpools, maar het eind zou idd in zicht moeten zijn..
lijkt mij ook maar de vraag die me nu bezig houd wie naait ons.gudde of de knvb.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 15 augustus 2011 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:35 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

lijkt mij ook maar de vraag die me nu bezig houd wie naait ons.gudde of de knvb.
ws allebei.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 augustus 2011 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

er zit een verschil tussen schulden wegwerken en de begroting op orde hebben en een plus draaien.
Dit is op basis van afgelopen jaar.

December gaan we uit 1 vermoed ik.
gudde heeft gezegt dat die 30 omgezet zijn in aandelen
die 8 werd ook meteen naar schudeisers gestort.dan blijft er een bedrag
over die je categorie bepaald.opbrengsten seizoenkaarten asr en kuip omzet
is voor een positieve of negatieve begroting.dat valt buiten die 38 miljoen.
hotjumper
 hotjumper - maandag 15 augustus 2011 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:35 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

lijkt mij ook maar de vraag die me nu bezig houd wie naait ons.gudde of de knvb.
Is het niet zo dat ze de afsluiting van het afgelopen boekjaar gebruiken? Daar zit de transfer van Wijnaldum toch niet bij? Het zou wel fijn zijn om iets van bewijs te krijgen dat we met 1 been al in categorie 2 zitten.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 augustus 2011 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:40 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

ws allebei.
haha begint bijna een zekerheidje te worden.
Royaal
 Royaal - maandag 15 augustus 2011 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:42 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Is het niet zo dat ze de afsluiting van het afgelopen boekjaar gebruiken? Daar zit de transfer van Wijnaldum toch niet bij? Het zou wel fijn zijn om iets van bewijs te krijgen dat we met 1 been al in categorie 2 zitten.
indd, denk ook dat laatste transfers niet verwerkt zijn.. zit behoorlijk veel werk achter als ik zo het rapport doorneem
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 augustus 2011 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:42 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Is het niet zo dat ze de afsluiting van het afgelopen boekjaar gebruiken? Daar zit de transfer van Wijnaldum toch niet bij? Het zou wel fijn zijn om iets van bewijs te krijgen dat we met 1 been al in categorie 2 zitten.
dat zou best kunnen idd en omdat gudde weer geen duidelijkheid weet te scheppen vind ik dat tie weg moet hahaha
kekum
 kekum - maandag 15 augustus 2011 - 20:07   quote  deeplink  
Ja laten we het er eens over hebben of Gudde weg moet ja of nee of isdaar al een topic van...........................................HAHA
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 augustus 2011 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 20:07 schreef kekum het volgende:
Ja laten we het er eens over hebben of Gudde weg moet ja of nee of isdaar al een topic van...........................................HAHA
ik heb ff gekeken maar zie niks.open jij er 1 haha
Glenn0904
 Glenn0904 - maandag 15 augustus 2011 - 21:45   quote  deeplink  
Wat ik me ook afvraag pisvee heeft toch ook schulden en die 45 miljoen is dan toch ook niet meegenomen in deze periode VERTROUW de KNVB voor geen cent ,vind het miereneukers daar trouwens de Engelse bond als voorbeeld nemende honderde miljoenen schuld daaro geen kip die er naar kraait ,de KNVB is toch niet de baas van Feyenoord
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 15 augustus 2011 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 21:45 schreef Glenn0904 het volgende:
Wat ik me ook afvraag pisvee heeft toch ook schulden en die 45 miljoen is dan toch ook niet meegenomen in deze periode VERTROUW de KNVB voor geen cent ,vind het miereneukers daar trouwens de Engelse bond als voorbeeld nemende honderde miljoenen schuld daaro geen kip die er naar kraait ,de KNVB is toch niet de baas van Feyenoord
Het is juist een goede zaak dat de KNVB er wél strikt op toeziet dat de clubs schuldenvrij zijn. Wat heb je er aan?
Glenn0904
 Glenn0904 - maandag 15 augustus 2011 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 21:47 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Het is juist een goede zaak dat de KNVB er wél strikt op toeziet dat de clubs schuldenvrij zijn. Wat heb je er aan?
Nou ze kunnen ook overdrijven wij kunnen echt niet zoveel schuld hebben meer hebben en pisvee dan die hebben ook schuld wel geld gehad van gemeente dat is toch ook hetzelfde als bij ons
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 15 augustus 2011 - 21:54   quote  deeplink  
Niet hetzelfde dus, wij hebben geen geld van de gemeente gekregen.
sevillana
 sevillana - maandag 15 augustus 2011 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 19:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

er zit een verschil tussen schulden wegwerken en de begroting op orde hebben en een plus draaien.
Dit is op basis van afgelopen jaar.

December gaan we uit 1 vermoed ik.
denk, en hoop, dat je dit goed uitlegt
Glenn0904
 Glenn0904 - maandag 15 augustus 2011 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 21:54 schreef Bosifyable het volgende:
Niet hetzelfde dus, wij hebben geen geld van de gemeente gekregen.
Ja ok maar dat geld heb je ook niet gelijk en bij Feyenoord krijgen we ook geld maar is nog niet binnen we zijn zeker schuldenvrij maar nog niet gelijk dus wat is het verschil
sevillana
 sevillana - maandag 15 augustus 2011 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 22:01 schreef Glenn0904 het volgende:

[..]

Ja ok maar dat geld heb je ook niet gelijk en bij Feyenoord krijgen we ook geld maar is nog niet binnen we zijn zeker schuldenvrij maar nog niet gelijk dus wat is het verschil
kwestie van een paar euries :)
henkie1969
 henkie1969 - maandag 15 augustus 2011 - 22:10   quote  deeplink  
Roda JC in Cat.1 ??? Wat heeft van Geel daar gedaan ??
STS
 STS - maandag 15 augustus 2011 - 22:10   quote  deeplink  
De KNJB kijkt naar de begroting voor dit jaar, dus inkomsten en uitgaven tegen elkaar wegstrepen. Dat betekend dus dat Feyenoord nog steeds meer uitgeeft dan dat het krijgt. Door de transfers werk je leningen Van Geel geeft wel aan dat er in het salarisbudget nog wel ruimte is voor huur. Mogelijk dat er door de (komende) transfers dus wel degelijk een plusje gedraaid kan worde dit seizoen, het betreft immers een begroting. Mocht met de kerst al blijken dat er een plusje geschreven gaat worden kunnen we dus in Cat. 2 ingedeeld worden.
1 ding staat voorop, openheid van zaken omtrent de financiele toestand zal welkom zijn, maar speel je daar een Twente en Celtic niet mee in het voordeel? Lasitg dus allemaal. Laten we er het beste maar van hopen!
Glenn0904
 Glenn0904 - maandag 15 augustus 2011 - 22:27   quote  deeplink  
Hopelijk krijgen we dalijk een grote sponsor op shirt van een rijk olielandje zal ook wel stuk helpen
hotjumper
 hotjumper - maandag 15 augustus 2011 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 22:10 schreef STS het volgende:
De KNJB kijkt naar de begroting voor dit jaar, dus inkomsten en uitgaven tegen elkaar wegstrepen. Dat betekend dus dat Feyenoord nog steeds meer uitgeeft dan dat het krijgt. Door de transfers werk je leningen Van Geel geeft wel aan dat er in het salarisbudget nog wel ruimte is voor huur. Mogelijk dat er door de (komende) transfers dus wel degelijk een plusje gedraaid kan worde dit seizoen, het betreft immers een begroting. Mocht met de kerst al blijken dat er een plusje geschreven gaat worden kunnen we dus in Cat. 2 ingedeeld worden.
1 ding staat voorop, openheid van zaken omtrent de financiele toestand zal welkom zijn, maar speel je daar een Twente en Celtic niet mee in het voordeel? Lasitg dus allemaal. Laten we er het beste maar van hopen!
Hoezo, ze weten zo ook wel dat we geen cent te makken hebben. Het gaat erom dat je op de juiste momenten je poot stijf houd.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 15 augustus 2011 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2011 - 22:38 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Hoezo, ze weten zo ook wel dat we geen cent te makken hebben. Het gaat erom dat je op de juiste momenten je poot stijf houd.
eens, het bod voor Fer van twente is ook 100% verhoogt inmiddels
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 15 augustus 2011 - 22:42   quote  deeplink  
Mooie onderhandelaat die Munsterman. Nee heb je, ja kun je krijgen met 2 miljoen.

Scenario van van Geel; nee heb je, ja kun je vergeten met 2 miljoen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: KNVB: Feyenoord in categorie 1 (nieuwe indeling aug '11)









0.0071911